Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byte till annan NAS?

2 svar till detta ämne netgear readynas
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 november 2015 - 20:38

djohansson
  • djohansson
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jag har idag en NetGear ReadyNAS Ultra 4 (https://www.prisjakt...kt.php?p=657066) som jag haft i några år. Fick idag ett mail från NetGear med info om att den sista uppgraderingen för denna precis släppts och den kommer inte uppdateras något mer.

Nu är frågan om man ska börja kolla på en ersättare inom en snar framtid? Frågan är då om det brukar vara några problem med att byta? Måste mina fyra diskar formateras om jag vill flytta dem till en annan NAS?

Jag behöver ha en som jag kan streama till Plex (PS4/PS3 och mobil/platta via 4G eller WiFi hemma). Det funkar oftast ok med NAS:en jag har nu men ibland kan det lagga.

 

Har ni några tips på en bra NAS med plats för minst fyra diskar? Är det enklare att byta till en nyare NetGear eller kan man byta till ett annat märke utan några större problem?



#2

Postad 13 november 2015 - 20:16

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Varför ?

Bara för att de slutar updatera den? låter som onödiga pengar om du är nöjd med den i övrigt ....

Dessutom går det ju att installera vanlig Ubuntu på den :)

Redigerat av frollic, 13 november 2015 - 20:16.


#3

Postad 15 november 2015 - 19:18

djohansson
  • djohansson
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Varför ?

Bara för att de slutar updatera den? låter som onödiga pengar om du är nöjd med den i övrigt ....

Dessutom går det ju att installera vanlig Ubuntu på den :)

 

Självklart kan jag ha kvar den då den funkar. Anledningen för att byta skulle vara att få en snabbare som klarar Plex bättre samt tillfället att byta upp till större diskar.

Att lägga in custom firmware kan säkert funka bra men det är aldrig något jag skulle göra själv.

 

Verkar dock som att det inte går att flytta över diskarna till en ny NAS utan då måste man köpa nya diskar och sen föra över den data man vill ha kvar.






Även taggad med netgear, readynas

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.