Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur gör jag för att uppdateringar installeras när Xboxen är ”avstängd”?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 oktober 2020 - 21:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Sonen blev helt galen förut när han skulle spela Fortnite, det hade ju givetvis släppts en uppdatering som tog tid trots 500 mbits trådad uppkoppling. Har för mig att det finns någon inställning där man låter Xboxen dra lite mer ström men där den hanterar uppdateringar osv. Hittar inget bra alternativ i inställningarna. Någon som kan peka ett blindstyre i rätt riktning?

#2

Postad 13 oktober 2020 - 21:23

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Inställningar -> Allmänt -> Energiläge och uppstart -> Energiläge ska vara inställt på Standby. 

och

Inställningar -> System -> Uppdateringar -> Håll mina spel och appar uppdaterade

 

Om du har spelen på en extern disk så tror jag att "När Xbox är av, stäng av lagringsutrymme" på På Energiläge och uppstart sidan behöver vara av också.

 

Men beroende på när uppdateringen släpptes så behöver den inte hunnit uppdatera eftersom den automatiska uppdateringen sker över natten. 



#3

Postad 14 oktober 2020 - 08:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Inställningar -> Allmänt -> Energiläge och uppstart -> Energiläge ska vara inställt på Standby.
och
Inställningar -> System -> Uppdateringar -> Håll mina spel och appar uppdaterade

Om du har spelen på en extern disk så tror jag att "När Xbox är av, stäng av lagringsutrymme" på På Energiläge och uppstart sidan behöver vara av också.

Men beroende på när uppdateringen släpptes så behöver den inte hunnit uppdatera eftersom den automatiska uppdateringen sker över natten.


Tack!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.