Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny förstärkare?

1 svar till detta ämne förstärkare köpråd
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 oktober 2020 - 07:51

glus
  • glus
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Sitter på en äldre Denon AVR 3805. Gör sitt jobb som hemmabio förstärkare. 

 

Gillar att kolla rätt mycket film. Ser att att i princip alla filmer om läggs ut idag är typ DTS-HD eller DTS-HDMA osv.

 

Behöver jag köpa nytt för att ta del av dessa ljudformat, eller kör förstärkaren detta men nerskalat till "vanlig" DTS?

 

 

Om jag nu sitter på ett surroundpaket 5.0, 

 



#2

Postad 09 oktober 2020 - 17:21

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Då du inte fått några svar på dina frågor så dristar jag mig till att svara även om detta inte är ett ämne jag fördjupat mig särskilt mycket i.

Om du inte har stöd för formaten i din hårdvara så kan du inte åtnjuta den kvalitetshöjning som de nyare bättre formaten innebär.
Tolkar som att detta var en del i frågeställningen och här känner jag mig tämligen säker på svaret.

Jag tror inte du kommer att få några kompatibilitetsproblem utan att det finns en bakåtkompatibilitet och du kommer därför med största sannolikhet att kunna få ut DTS kvalité även fortsättningsvis. Borde finnas möjlighet att googla på ämnet om ingen här har klara besked att ge.
Är väl egentligen bara att testa och se hur det går. Du kommer inte att förstöra något, och det värsta som kan hända är att det inte låter alls eller att det låter illa och då vet du.
 






Även taggad med förstärkare, köpråd

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.