Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa kreditkort ?

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 maj 2010 - 13:46

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Bästa kreditkort ?
Hej !


jag funderar nu starkt på att ordna ett kreditkort framförallt nu när man ska resa till sommaren, men vilket tycker ni är bäst ?


Vill inte ha något som SEB utför då jag blev väldigt missnöjd med dera service sist (tyvärr då Eurocard)


Annars läste jag om SAS Eurobonus dom bjuder på årsavgiften första gången samt att allt man får köper får man bonus som man kan använda på resor & flyg. Har även tittat på RE:Member

tycker att både visa & mastercard som banken erbjuder får man betala direkt för, varför inte ta dom andra bolagens kort och få första årsavgiften gratis ?


American express har liknande system dock är deras årsavgift mycket högre samt att både dom och dinners vill inte alla butiker ta emot.


Vad säger ni ? vilka tycker ni är bäst ?

#2

Postad 14 maj 2010 - 13:54

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Har själv ett RE:Member kort som jag är nöjd med, hakade på när man fick erbjudande om ingen årsavgift någonsin.

Använder det dock inte till resor utan enbart elektronikinköp då jag valt deras Prisgaranti i 90 dagar samt köpskydd vilket ger 2 års gratis allriskförsäkring. :o

Såg nu att Prisjakt har en jämförelsetjänst för kreditkort.

#3

Postad 14 maj 2010 - 14:54

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

  • 409 inlägg
  • 0
Cash is king! :o

#4

Postad 14 maj 2010 - 14:57

3DBlaster
  • 3DBlaster
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Cash is king! :o


Agree 100 %

#5

Postad 14 maj 2010 - 14:59

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Det funkar dåligt med prisgaranti och allriskförsäkring om man väljer kontant betalning :o

Jag betalar alltid av hela skiten när jag får fakturan, således kostar det mig inget extra men jag får 2 bra förmåner på köpet...

Redigerat av -Palle-, 14 maj 2010 - 15:00.


#6

Postad 14 maj 2010 - 15:06

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Det funkar dåligt med prisgaranti och allriskförsäkring om man väljer kontant betalning :o

Jag betalar alltid av hela skiten när jag får fakturan, således kostar det mig inget extra men jag får 2 bra förmåner på köpet...


Hej !

tack för info:n jag är också mer inne på Re:member men vad fan man skulle ge sig på och ha som du säger att man aldrig betalar årsavgift, det är ju grymt bra :lol:, jag behöver inte krediten utan precis som du skriver så kommer jag alltid att betala av det jag har handlat på i slutet av månaden, vad jag läste så kommer fakturan var 20:e hur många dagar har du innan den ska vara betald då ?

Har också funderingar på Supreme card läste att man iså fall får bonus på allt man betalar, inte för att jag har tänkt köpa mycket på kreditkortet utan bara när det börjar bli lite tomt på mitt vanliga betalkort. Har ni någon åsikt om detta ?

#7

Postad 14 maj 2010 - 15:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

vad jag läste så kommer fakturan var 20:e hur många dagar har du innan den ska vara betald då ?

Kommer inte ihåg på rak arm, men jag skulle tro att det är 10 dagar.

#8

Postad 14 maj 2010 - 15:32

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Kommer inte ihåg på rak arm, men jag skulle tro att det är 10 dagar.


Ok , men om man nu inte tänkt att uttnytja kreditpengarna utan tänkt att betala fakturan varje månad så är detta ett kort att rekommendera ?

du har ingen åsikt angående supremecard ? du har ingen kampanj kod kvar så man kan få gratis årsavgift ? :o

#9

Postad 14 maj 2010 - 15:38

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Kan bara varmt rekomendera RE:Member, har aldrig haft några problem med dom (Hur snälla dom är om man missköter sig vet jag dock inte)

Har ingen erfarenhet av Supreme så dom vet jag inte hur dom är, du får väl maila RE:Member och fråga lite snällt om dom vill göra avkall på årsavgiften. Annars är det säkert ett erbjudande som kommer igen. :o

#10

Postad 14 maj 2010 - 15:44

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
http://www.gemoneyba...BannerID=G_3064

Jag har 2st GE konton, samt till det ena kontot ett extra kort utställt på min fru. Totalt 3st Master Card helt utan kostnad. När man betalar med GEs kort utanför Sverige, tex Euroland har GE även en riktigt bra växelkurs och lägger inte på några procent. Som exempel lägger Handelsbanken på 1,5% på alla köp utomlands, det gör inte GE.

Jag tycker att man ska betala hela månads fakturan oavsett vilket kort man har, annars kostar det ca 15% i effektiv ränta. Har man inte pengarna kanske man inte ska handla, eller försöka låna på något billigare sätt.
/O

#11

Postad 14 maj 2010 - 18:05

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Kan bara varmt rekomendera RE:Member, har aldrig haft några problem med dom (Hur snälla dom är om man missköter sig vet jag dock inte)

Har ingen erfarenhet av Supreme så dom vet jag inte hur dom är, du får väl maila RE:Member och fråga lite snällt om dom vill göra avkall på årsavgiften. Annars är det säkert ett erbjudande som kommer igen. :D


Ja i och för sig , ska fråga dom :P men som du säger så förväntar ju dom sig att man ska betala likaså som man förväntar sig att kortet ska fungera :P

#12

Postad 14 maj 2010 - 18:09

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

http://www.gemoneyba...BannerID=G_3064

Jag har 2st GE konton, samt till det ena kontot ett extra kort utställt på min fru. Totalt 3st Master Card helt utan kostnad. När man betalar med GEs kort utanför Sverige, tex Euroland har GE även en riktigt bra växelkurs och lägger inte på några procent. Som exempel lägger Handelsbanken på 1,5% på alla köp utomlands, det gör inte GE.

Jag tycker att man ska betala hela månads fakturan oavsett vilket kort man har, annars kostar det ca 15% i effektiv ränta. Har man inte pengarna kanske man inte ska handla, eller försöka låna på något billigare sätt.
/O


Hej ! det såg väldigt bra ut , och att det inte kostar något är ju positivt, men hur är det jag måste inte ha något bank konto för dom ? utan precis som alla andra kredit företag så kommer det hem en faktura var månad på beloppet man har handlat för ? och det är inget kludd med att betala dom , utan man bara skriver in OCR numret och släpper iväg pengarna ? :D

#13

Postad 14 maj 2010 - 19:26

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Hej ! det såg väldigt bra ut , och att det inte kostar något är ju positivt, men hur är det jag måste inte ha något bank konto för dom ? utan precis som alla andra kredit företag så kommer det hem en faktura var månad på beloppet man har handlat för ? och det är inget kludd med att betala dom , utan man bara skriver in OCR numret och släpper iväg pengarna ? :D


Nä, du behöver inget "bank konto" hos dem. När fakturan kommer har man 3 val, 1)betala hela förra månadens köp= gratis, 2)betala lägsta möjliga denna månad och låna resten =dyrt, 3)betala hela förra månadens köp+det köp som gjordes denna månad till o med när fakturan skrevs ut runt den tionde=gratis men varför?
Jag tar alltid nr 1.
Inget kludd, bara in med OCR så är det klart.
/O

#14

Postad 14 maj 2010 - 20:43

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Min familj kör med American Express Business
Inga problem med det enligt dem.
Min far hade dock tidigare Green card men ibland så kunde han inte betala i vissa affärer, det blev lätt frustrerande när man var ute i vissa affärer..
Själv kör jag med ett hedligt VISA som verkligen suger, eftersom jag bara får köpa för 1000kr per vecka :D
Det kan verkligen förstöra dagen.

#15

Postad 14 maj 2010 - 21:19

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Nä, du behöver inget "bank konto" hos dem. När fakturan kommer har man 3 val, 1)betala hela förra månadens köp= gratis, 2)betala lägsta möjliga denna månad och låna resten =dyrt, 3)betala hela förra månadens köp+det köp som gjordes denna månad till o med när fakturan skrevs ut runt den tionde=gratis men varför?
Jag tar alltid nr 1.
Inget kludd, bara in med OCR så är det klart.
/O


tack för info:n det är ju kanon att dom inte tar någon valuta % när man ska handla utomlands. Ska tänka på saken :D

#16

Postad 17 maj 2010 - 11:57

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Själv kör jag med ett hedligt VISA som verkligen suger, eftersom jag bara får köpa för 1000kr per vecka ;)
Det kan verkligen förstöra dagen.

Vad är det för konstigt VISA-kort?

#17

Postad 17 maj 2010 - 11:58

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Vad är det för konstigt VISA-kort?

Det är en ny sort, den heter Pappa betalar... ;)

Redigerat av -Palle-, 17 maj 2010 - 11:59.


#18

Postad 17 maj 2010 - 14:15

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Det är en ny sort, den heter Pappa betalar... :)


Haha ett sådant har man ju haft xD

Om ni undrar så valde jag GE Moneybanks Betal/Kredit kort, mestadels på grund av att det var i princip gratis att ha. Hoppas man blir nöjd ! ;)

#19

Postad 17 maj 2010 - 16:08

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Vad är det för konstigt VISA-kort?


Ja själva VISA kortet är det väl inge fel på, blått och prydligt, men det är som du citerade att den har en spärr på 1000kr per vecka...och ja det är det som är hela felet med VISA.

Det är en ny sort, den heter Pappa betalar... ;)


Tur att jag har lite humor :) (om det nu var riktat till mig)

#20

Postad 17 maj 2010 - 16:12

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
INGET är bra med kredit... ;)

#21

Postad 17 maj 2010 - 16:14

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Ja själva VISA kortet är det väl inge fel på, blått och prydligt, men det är som du citerade att den har en spärr på 1000kr per vecka...och ja det är det som är hela felet med VISA.



Tur att jag har lite humor ;) (om det nu var riktat till mig)




Vad för spärr? Att du inte kan handla på kredit för mer än 1000kr per vecka eller att du inte kan ta ut mer än 1000kr per vecka?

#22

Postad 17 maj 2010 - 16:17

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Ja själva VISA kortet är det väl inge fel på, blått och prydligt, men det är som du citerade att den har en spärr på 1000kr per vecka...och ja det är det som är hela felet med VISA.



Tur att jag har lite humor ;) (om det nu var riktat till mig)


Den spärren du pratar om är ju något man valt själv, vill man ha högre kredittak är det bara att höjja.

Redigerat av stabbe, 17 maj 2010 - 16:18.


#23

Postad 17 maj 2010 - 20:06

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Tur att jag har lite humor :) (om det nu var riktat till mig)

Japp ;)

#24

Postad 18 maj 2010 - 18:08

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Haha ett sådant har man ju haft xD

Om ni undrar så valde jag GE Moneybanks Betal/Kredit kort, mestadels på grund av att det var i princip gratis att ha. Hoppas man blir nöjd ! :)



Se nu till att betala hela beloppet varje månad så att du inte råkar ut för den dyra kreditkorts räntan!

På inbetalningskortets talong står beloppet efter texten: "För att inte bli debiterad ränta betalar du xxxx,xx denna månad.

Minus saldot kan vara något högre pga utskrift datum är på inevarande månad.
Man kan logga in på GEs sida om man vill kolla hur man ligger till, jag använder mitt vanliga bankid vid inloggning.

Det går att ta ut kontanter på kreditkortet när man är tex utomlands i vanlig automat men det är inget jag har gjort. GE tar ränta från att du tar ut pengarna, och det kan ju vara så att du inte betalar in de pengarna förren 60dgr senare när räkningen förfaller och då blir detrelativt dyrt tycker jag.
/O

#25

Postad 18 maj 2010 - 22:38

Tompasten
  • Tompasten
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
För vanliga dag till dag köp så har jag ett vanligt VISA utställt från en stor svensk bank.
Som kreditkort har jag ett platinumkort som har en del fördelar, dels så har man räntefri kredit på mellan 15 och 45 dar beroende på när man gör köpet, vilket är standard förmodar jag.
Med det kortet så kommer ett priority pass som gör att jag har åtkomst till de flesta flygplatslounger utan kostnad om jag reser vilket är trevligt.
Sen så finns det en lirare man kan ringa som fixar saker åt en, bord, gästlistor till klubbar, ja det mesta helt enkelt, concierge service heter det uppenbarlingen... skall vara praktiskt men jag skall erkänna att jag inte provat än.

#26

Postad 20 maj 2010 - 17:35

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

För vanliga dag till dag köp så har jag ett vanligt VISA utställt från en stor svensk bank.
Som kreditkort har jag ett platinumkort som har en del fördelar, dels så har man räntefri kredit på mellan 15 och 45 dar beroende på när man gör köpet, vilket är standard förmodar jag.
Med det kortet så kommer ett priority pass som gör att jag har åtkomst till de flesta flygplatslounger utan kostnad om jag reser vilket är trevligt.
Sen så finns det en lirare man kan ringa som fixar saker åt en, bord, gästlistor till klubbar, ja det mesta helt enkelt, concierge service heter det uppenbarlingen... skall vara praktiskt men jag skall erkänna att jag inte provat än.


Jo, Platinumkortet är bra MEN kostar 5 papp om året (om man inte hotar om att säga upp det och får årsavgiften betald...). Har dock en riktigt bra reseförsäkring och som nämnts även tillgång till flygplatslounger vilket är värt en hel del om man har längre byten (skönt att slappa med en GT och komma ifrån allt jagande), även en riktigt bra resebyrå som tar hand om "allt" som rör resan (flyg, hotell, hyrbil, bordsreservationer etc.). Man har även kortet kopplat till Membership Rewards där man samlar poäng som man kan byta ut mot tex. hotellövernattningar, hyrbilar, kryssningar, flygpoäng eller andra saker. Frågan om det är värt årsavgiften är helt beroende på vad man har för köpbeteende, krav och behov.
+ Riktigt bra service
+ Bra förmåner/tilläggstjänster
+ Riktigt bra reseförsäkring
- Dyrt
- Inte alla som tar kortet (i Sverige iaf)

#27

Postad 22 maj 2010 - 21:24

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Ni som har GE-kortet, ar det nagon sadan dar forbannad "Verified by Visa" eller dylik grej som innebar att man maste ha en kortlesare med sig, eller fungerar kortet utan det? Eller nagon som har en rekommendation pa andra kort som fungerar utan extra prylar?

Ar sa forbannat less pa korten jag har genom banken som kraver att man har dosan med sig att jag vill ha ett annat kort istellet.

#28

Postad 24 maj 2010 - 12:40

sturebyking
  • sturebyking
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Ni som har GE-kortet, ar det nagon sadan dar forbannad "Verified by Visa" eller dylik grej som innebar att man maste ha en kortlesare med sig, eller fungerar kortet utan det? Eller nagon som har en rekommendation pa andra kort som fungerar utan extra prylar?

Ar sa forbannat less pa korten jag har genom banken som kraver att man har dosan med sig att jag vill ha ett annat kort istellet.



Har GEs kort och använder ingen extra dosa. Använder samma bankid som man har när man ska deklarera när man loggar in på GEs site. Bankid kan du ha på ett USB minne och på datorn behöves bara Java.

När GEs räkning ska betalas gör jag det genom att logga in på min valiga bank via deras dosa.
GEs kort fungerar alltså utan dosa, men hur du ska betala räkningen är ju som vanlig beroende på din bank. Så gör jag i alla fall.
/O

#29

Postad 13 mars 2012 - 11:58

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
En gammal tråd kanske, men fler åsikter mellan Supreme Card Cold och re:member more?
Velar lite mellan dessa två.

Fördel Supreme Card Gold:
- Bonus

Nackdel:
- Tar betalat för autogiro?
- Ingen e-faktura

Fördel re:member more
- E-Faktura
- Alllrisk / Prisgaranti
- Värdelöst bonusprogram?

Ska byta ut det jag har från banken då den inte ger något extra. Kanske handla för en 100-150k per år och vill gärna få något tillbaka.
Jobbet betalar årsavgiften, så den är ointressant om den är ett par hundralappar eller 0.
Tex Statoil är bra, men har ingen resegaranti.

#30

Postad 13 mars 2012 - 13:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
En annan fördel med supremecard är att man får bra ränta på sparkonto. Har 3.75% ränta och fria uttag. Har bara bra erfarenheter med supremcard. Gillar att man får ett sms direkt efter kortet blivit debiterat på mer än 500. Om man skulle bli skimmad så kan man stoppa det snabbt.
Fri kredit i upp till 60 dagar. Mao man betalar månaden efter man handlat (standard antar jag). Man kan också välja att betala räntefritt över 6 månader mot en mindre månadsavgift (tror det är 29 spänn).

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 mars 2012 - 13:21.


#31

Postad 13 mars 2012 - 14:42

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Kör själv med FirstCard (Mastercard) bara för att vi har det gratis via jobbet, nackdelen annars med den är att den kostar och de har t.ex växlingsavgifter på 2% (förutom sin redan dåliga kurs) om man handlar utomlands. Däremot har den mycket bra försäkringar för resor, elektronik, prisgarantier, etc.
Volvo kortet (VISA) är gratis, har dock aldrig använt den utomlands.
ICA kortet (VISA) skall vara bra säger dom som har det. Inga avgifter, inga växlingsavgifter och bra sparränta.

#32

Postad 13 mars 2012 - 15:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Gillar man att resa så tycker jag definitivt att något av dessa kort kan vara värt att titta närmare på:



SAS EuroBonus American Express® Card

• Inköp för 100:- ger 20 EuroBonus Extrapoäng
• 6 000 Extrapoäng i startpremie
• 50% poängrabatt på en bonusresa om du handlar för 150 000:-
under ett kalenderår
• Reducerad årsavgift första året 500:- (ord avgift 1000:-)




SAS EuroBonus Diners Club

• Köp för 100:- ger 20 EuroBonus Extrapoäng
• Gör tre köp och tjäna 6 000 Extrapoäng i startpremie
• Tillgång till hundratals flygplatslounger världen över
• Ingen årsavgift första året, därefter 525:-/år (ingen avgift för EuroBonus Guldmedlemmar)




SAS EuroBonus World MasterCard®

• Köp för 100:- ger 10 EuroBonus Extrapoäng
• Gör tre köp och tjäna 6 000 Extrapoäng i startpremie
• Gäller på 30 miljoner inköpsställen
• Ingen årsavgift första året, därefter 395:-/år (ingen avgift för EuroBonus Guldmedlemmar)



Ser inget problem med kreditkort så länge man sköter det. Jag har samlat ihop till en del resor på detta sätt.

#33

Postad 14 mars 2012 - 09:33

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
SAS Amex lät ju rätt intressant, men american express är inte så jättegångbart i sverige va?

Jag använder aldrig mitt kreditkort för avbetalningar och dylikt, utan bara för att slippa hålla koll på hur mkt som jag har på lönekontot och hålla på och föra över pengar dit, utan istället ta det en gång i månaden och betala av allt.

(Samtidigt som jag använder det för utlägg på jobbet där jag inte vill lägga ut pengarna innan jag får tillbaka det på kommande lön)

#34

Postad 14 mars 2012 - 11:10

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Som resekort är väl ICAs MasterCard bäst, inga avgifter utöver själva kortavgiften på runt 250 (?) kr/år

Reser du mycket så har dessa 250 kr snabbt ätits upp av konkurrenternas växlings- och administrativa avgifter
vid betalningar och uttag i utlandet.

DN hade ett "test" av kort tidigare i år, hittar det inte på hemsidan, men här är en direktlänk till pdfen:

http://www.dn.se/Documents/kortNY.pdf

Vet inte om det är det senaste "testet" i PDFen, finns inget datum ... :(

Redigerat av frollic, 14 mars 2012 - 11:11.


#35

Postad 14 mars 2012 - 11:14

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Fick bli ett Supreme Card Gold, funderade lite på Ica men jag känner mig inte maskulin nog med att gå runt med ett rosa kort :)

#36

Postad 14 mars 2012 - 11:25

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Fick bli ett Supreme Card Gold, funderade lite på Ica men jag känner mig inte maskulin nog med att gå runt med ett rosa kort :)

Du, jag har fått mycket (positiva) kommentarer rörande kortets färger, speciellt från servitriser i USA :)

"oh look, a PINK credit card!!!"

Och ska man hårddra det, är det inte rosa, utan rött ....

#37

Postad 16 mars 2012 - 20:49

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Värt att tänka på är att cash inte är king... i kredikorten ingår normalt diverse försäkringar som är bra att ha. Jag har t ex. Internet försäkring dvs. handlar jag på Internet så är köpet försäkrat om varan inte kommer eller är skadad. Drulleförsäkring på elektronik och vitvaror mm. Extra reseförsäkringar är aldrig fel heller + avbeställningsskydd.

En grej som kan vara bra att tänka på är att om man köper flygbiljetter från t ex. Spanair och detta bolag går i konkurs får du tillbaka pengarna på kortet, har du istället handlat på ett vanligt kort får du snällt ställa dig i kö med alla andra fodringsägare... Lycka till. Detta på grund av att det faller inom kreditköpslagen istället för konsumentköplagen. Bra att veta.

#38

Postad 17 mars 2012 - 17:25

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Kanske inte finns i sverige, men har norwegian kredit kort.

*inga avgifter
*Gratis uttag runt om i världen
*1% cashponits på alla inköp. En cashpoint motsvarar 1kr.
Eftersom både jag och tjejen har ett kort var så får vi en flygresa varje år ganska trevligt.

Sen får man även 5% på lågprisbiljetter och 20% på fullprisbiljetter

Redigerat av Unregisteredc5472c21, 17 mars 2012 - 17:27.


#39

Postad 18 mars 2012 - 14:10

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Kanske inte finns i sverige, men har norwegian kredit kort.

Sen får man även 5% på lågprisbiljetter och 20% på fullprisbiljetter

En rabbat som mao äter upp de sparade poängen ni tjänat ihop, låter det som ?

#40

Postad 18 mars 2012 - 16:19

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

En rabbat som mao äter upp de sparade poängen ni tjänat ihop, låter det som ?


Uttrycte mig lite fel kanske, man får altså 5% etra mycke cashpoints på lågpris biljetter och 20% på normalpris utöver den första 1% om man köper med pengar.

#41

Postad 19 mars 2012 - 09:15

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Har ett Visa Gold genom Nordea, och ett Ge Money Bank Mastercard. Ingen av dessa har kortavgift.

Man är rätt nöjd att man betalar med kreditkort, eftersom du faktiskt gör business med kortföretaget och inte leverantören enligt kreditlagen:

Ett par gånger har detta gett mig ersättning:

- Falska/felaktiga biljetter till en arsenal-match genom biljettförmedling, förmedlingen ville bara betala tillbaka 80% efter flera veckors tjat/mailande, Mastercard fixade resten på tre dagar.
- Pengarna tillbaka när Spanair gick i konkurs för några veckor sedan, för biljetter som skulle användas i augusti.
- Ersättning från Visa när en väska försvann i ett flygbyte, inkl ersättning för några timmars försening.

#42

Postad 19 mars 2012 - 10:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp. Man har massa extra säkerhet genom att handla på kredit. Det är inte ens egna pengar man betalar med så man är skyddad mot skimming och annat också.

#43

Postad 20 mars 2012 - 23:48

dotnet
  • dotnet
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
Är också i tankarna på att fixa ett bra kreditkort. Kan man göra köp över internet med supreme och re:member?

#44

Postad 22 mars 2012 - 09:18

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Är det någon med ett Remembercard som har använt deras prisgaranti på någon vara? Fungerar det så bra som det låter? Dvs jag köper exempelvis en mobil på Webhallen och sedan prismatchar jag den mot billigaste pris på exempelvis Expansys eller vad det nu nå vara för företag som är billigast på Prisjakt och får sen tillbaka mellanskillnaden? Det låter ju för bra för att vara sant!

#45

Postad 22 mars 2012 - 09:26

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
dotnet, ja så klart. det är ju visa/mastercard i grunden så alla ställen där dom fungerar så fungerar dessa med.

#46

Postad 06 september 2013 - 19:06

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Är det någon med ett Remembercard som har använt deras prisgaranti på någon vara? Fungerar det så bra som det låter? Dvs jag köper exempelvis en mobil på Webhallen och sedan prismatchar jag den mot billigaste pris på exempelvis Expansys eller vad det nu nå vara för företag som är billigast på Prisjakt och får sen tillbaka mellanskillnaden? Det låter ju för bra för att vara sant!


Lite sent svar men... Hade ett Remember tidigare och de gånger jag funderade på att nyttja prisgarantin stupade det alltid på något av deras villkor:

Varan ska vara betald till 100 % med kortet.
• Varans inköpsvärde ska vara minst 1 000 SEK.
• Prisskillnaden ska vara minst 100 SEK.
• Det lägre priset ska vara ordinarie pris.
• Varan med lägre pris ska finnas att köpa i en affär i Sverige eller
hos ett svenskregistrerat företag på internet.
• Varan med lägre pris ska finnas att köpa i en annan affär i
Sverige eller hos ett annat svenskregistrerat företag på internet
än där den ursprungliga varan inköpts. Ersättning utgår således
inte om samma vara hittas hos en annan affär inom samma
affärskedja som där den ursprungliga varan inhandlades.
• Kortinnehavaren ska förbli ägare till den ursprungliga varan och
varan får inte återlämnas efter det att ersättning utbetalats enligt
denna förmån.
• Ersättning enligt denna förmån utgår till kortinnehavaren för
högst fem olika prisgarantifall per kalenderår.
• Kortinnehavaren ska kunna dokumentera det lägre ordinarie
priset i form av en annons eller katalog där det också framgår att
det lägre priset hittats inom 90 dagar från inköpet av varan.


I mitt fall stupade det på att priset jag ville matcha mot var ett kampanjpris. Eller att varan jag köpte kostade 950 kr. Eller att samma butik som där jag handlat sänkte priset. Eller att prisskillnaden inte var riktigt 100 kr,,,

Nu erkänner jag villigt att jag aldrig testade att exempelvis köpa en mobil utan abonnemang hos Telia eller annan dyr butik och sedan köra prisgaranti mot exempelvis Webbhallen. Kanske går det ypperligt? Någon som testat?

Själv använder jag två kreditkort:
1. Audikort med Visa därför att de erbjuder en bra möjlighet att dela upp servicekostnader på bilen utan en massa ränta eller andra avgifter. Detta kort har ingen årsavgift men en löjlig begränsning på max 10 köp via Internet per löpande 30 dagar, en gräns som gäller oavsett belopp. Kortet är därmed kasst om man vill köpa lite mobilappar...
2. Visakort via Länsförsäkringar Bank. De har (iaf i Uppsala) tagit bort årsavgiften och jag använder kortet primärt för att handla över nätet.

#47

Postad 28 september 2013 - 09:12

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jag har precis fått ett nytt kort av min bank. Men jag är lite förvånad för att jag har fått ett Mastercard och har tidigare haft Visa. Och jag har ju inte bytt något eller så.
Men är det någon praktisk skillnad egentligen? Fungerar Mastercard lika bra som visa eller är det någon skillnad?

Och... det är egentligen inte något kredit-kort utan kopplat till mitt vanliga bankkonto.

#48

Postad 28 september 2013 - 09:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
du har swedbank misstänker jag? dom bytte förra året (om jag minns rätt) från visa till mc. är nog ingen större skillnad för din del.

#49

Postad 28 september 2013 - 09:21

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Ja, det stämmer - Swedbank. Tack för svaret!

#50

Postad 28 september 2013 - 10:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är ingen skillnad i utspridning iaf. Har aldrig varit med om att ett köpställe bara stödjer visa eller mastercard.
Antagligen har swedbank förhandlat till sig bättre avtal med mastercard helt enkelt.
Hos länsförsäkringar var det tvärtom har jag för mig. De gick från Mastercard till Visa om jag inte minns fel.
SEB har både Visa och Mastercard. Kan vara bra att ha ett av varje för det kan hända att en av dem har tekniska problem och då har man en backup så att säga.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 september 2013 - 10:56.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.