Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast with Google TV

144 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast med Google TV (4K) (Mediaspelare) 3 7,8 (93) 649:-
Google Chromecast med Google TV (HD) (Mediaspelare) 9 7,38 (12) 449:-
1 relaterade trådar

#101

Postad 15 februari 2021 - 20:54

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

  • 976 inlägg
  • 0

Jag håller tummarna för din skull.

 

Av alla mina köp genom åren, från Kina och andra skumma butiker på nätet, har jag aldrig blivit lurad. Jag har fått saker som gått sönder i transport osv men har alltid blivit kompenserad. Tur att det bara handlar om 150 kronor. Hur det slutar får vi se. Har ännu inte fått något svar. Den skickades från Kina och enligt amazons sida är det inte bara jag som fått en felaktig produkt.

Kan meddela att jag fått tillbaka pengarna och hubben har de inte nämnt något om. Har dock ingen nytta av den just nu. Ingen bärbar eller stationär dator med usb-c för tillfället.



#102

Postad 15 februari 2021 - 22:58

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Jag skulle få 50% rabatt på min om jag behöll den . Ej kollat om pengarna är krediterade än

#103

Postad 19 februari 2021 - 13:21

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Nu finns Apple tv appen att ladda ner



#104

Postad 21 februari 2021 - 08:55

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Jag är riktigt nöjd med den här mediaspelaren :)

 

AppleTV appen fungerar bra och ger 4K och Dolby Vision på köpta filmer.

 

Nu hittade jag att det även är en ComHem app på gång :)

 

När den kommer misstänker jag att jag kommer inhandla ytterligare en Chromecast GTV och sluta använda min AppleTV 4K.

 

 

ComHem: Om allt går vägen så kommer app till Android TV under andra kvartalet 2021.

 



#105

Postad 21 februari 2021 - 19:03

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 1
Samma här! Synd bara att auto fps saknas då hade den varit
”perfekt”

#106

Postad 05 mars 2021 - 10:27

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0

Det är just det som gör att jag bara använder min Apple Tv i praktiken, köpte Chromecast with Google Tv av nyfikenhet mest. Den är bra men just avsaknaden av Auto fps stör mig och den är i praktiskt användning även långsammare än min Apple Tv, fjärren tycker jag reagerar väldigt segt också, ibland en fördröjning på flera sekunder efter jag tryckt på den.



#107

Postad 05 mars 2021 - 12:07

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Det är just det som gör att jag bara använder min Apple Tv i praktiken, köpte Chromecast with Google Tv av nyfikenhet mest. Den är bra men just avsaknaden av Auto fps stör mig och den är i praktiskt användning även långsammare än min Apple Tv, fjärren tycker jag reagerar väldigt segt också, ibland en fördröjning på flera sekunder efter jag tryckt på den.

 

Det skulle väl komma en ny firmware med auto fps efter nyår sades det? Googlade lite nu och hittar ingenting om det tyvärr.

Jag har inte upplevt några problem med att fjärren skulle vara seg. Föredrar 10 ggr av 10 en fysisk fjärr framför att styra med mobilen.



#108

Postad 05 mars 2021 - 17:37

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nu hittade jag att det även är en ComHem app på gång :)

 

När den kommer misstänker jag att jag kommer inhandla ytterligare en Chromecast GTV och sluta använda min AppleTV 4K.

 

Jag misstänker att anledningen att CCwGTV lanseras senare i vissa regioner, bl a Sverige, är just att dom ländernas TV-operatörer fram tills nu struntat i att utveckla stream-portaler för AndroidTV(mig veterligen är det ingen svensk operatör som har en app till AndroidTV än), och att Google har framfört önskan om att dom ska utveckla det snarast möjligt innan den lanseras, just för att kunna erbjuda CCwGTV som en fullvärdig konkurrent till AppleTV.

 

..och den är i praktiskt användning även långsammare än min Apple Tv, fjärren tycker jag reagerar väldigt segt också, ibland en fördröjning på flera sekunder efter jag tryckt på den.

 

Jag har ingen CCwGTV än, tänkte köpa en turkos längre fram och ersätta min äldsta Chromecast Gen1 med, nöjde mig med en NVidia Shield TV 2019-tub när den reades ut för 1.490kr på black friday i höstas, som ersättare åt min Nexus Player, men det jag själv upplevt både med Nexus'en och den mycket kraftfullare tuben är att den appen du är inne i, eller det du håller på med, kan segas ner nåt fruktansvärt emellanåt utav lagg eller ren orespons som du beskriver, om du lyckas göra nåt exakt samtidigt som AndroidTV gör nåt i bakgrunden, exempelvis auto-uppdaterar appar i PlayStore(varvid jag alltid inaktiverar den appen), eller dylikt.

Även Media Storage är en app som man enkelt kan inaktivera och genom det spara både enormt med diskutrymme(om man mountat en nätverksenhet) och bakgrundsaktivitet.

Även andra appar som ligger aktiva och har oreda för sig, bör dödas eller inaktiveras. Gör en genomgång på alla appar och se vilka som ligger aktiva, kanske inaktivera vissa du aldrig använder. Själv har jag problem med VLC, Plex, Spotify, Netflix och YleArenan, som alltid startar upp sig själva vid omstart och ibland även under drift, hittar inget sätt att ta mig runt det, nån lista för att av-godkänna autostart appar verkar inte finnas i AndroidTV10.
 

Det skulle väl komma en ny firmware med auto fps efter nyår sades det? Googlade lite nu och hittar ingenting om det tyvärr.

Jag har inte upplevt några problem med att fjärren skulle vara seg. Föredrar 10 ggr av 10 en fysisk fjärr framför att styra med mobilen.

Det jag minns jag läste "nånstans" var att det stod att kommande AndroidTV baserat på Android 11(som skulle komma nu efter nyår) skulle inneha nåt stöd som skulle underätta auto-refreshrate för app-utvecklarna, vad det nu innebär, Kodi har som bekant lyckats lösa det under flera års tid, så allt är egentligen ihåliga ursäkter.

Men jag håller med dig 100ggr av 100 om det du skrev om fjärrar före mobiler, elektroniska enheter som kräver mobil/surfplatta för styrning står mycket lågt i kurs hos mig. Tänkte köpa ny luftrenare, men Electrolux har tydligen slopat fjärrkontrollen i senaste serierna och ersatt det med påtvingat WiFi och app, så att enkelt greppa fjärren som alltid ligger i "rätt rum", är ett minne blott. :(
 

 

Samma här! Synd bara att auto fps saknas då hade den varit
”perfekt”

Det är den detaljen specifikt som gör att jag inte än kan rekommendera CCwGTV före en AppleTV åt alla i släkten och bekantskapskretsen, då just Disney+ och Netlix är en sån självklarhet i stream-utbudet hos alla, och där är som bekant större delen av utbudet eller allting i 23.98fps.

Men när dom får ordning på den detaljen så är den prismässigt sett en ATV-dödare för dom som inte bryr sig om att det ska vara ett Apple-homogent hushåll.



#109

Postad 05 mars 2021 - 20:31

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Inget problem med seg fjärr här , allt är rappt o bra

#110

Postad 06 mars 2021 - 09:05

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Jag misstänker att anledningen att CCwGTV lanseras senare i vissa regioner, bl a Sverige, är just att dom ländernas TV-operatörer fram tills nu struntat i att utveckla stream-portaler för AndroidTV(mig veterligen är det ingen svensk operatör som har en app till AndroidTV än), och att Google har framfört önskan om att dom ska utveckla det snarast möjligt innan den lanseras, just för att kunna erbjuda CCwGTV som en fullvärdig konkurrent till AppleTV.

Låter väldigt rimligt :)

Men det finns faktiskt en operatör, Telia har en AndroidTV app som dock än så länge befinner sig i beta - men vem som helst kan ladda ned och använda den.



#111

Postad 11 mars 2021 - 18:23

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Kolla Kodi tråden här på forumet om ni vill testa DV och bluray menyer 😎 Edit den skriver ej över befintlig Kodi utan ni kan lugnt testa . Blir 2 Kodi appar

Redigerat av 22mc, 11 mars 2021 - 18:25.


#112

Postad 28 mars 2021 - 14:27

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Behöver en ny mediaspelare till vardagsrummet då min gamla LG Oled har sina begränsningar på den fronten. Är ute efter något som har stöd för alla större streamingtjänster samt Dolby Atmos. Står just nu mellan denna och Nvidia Shield TV.

 

Har de typ samma operativsystem och samma utbud av appar? Har Nvidia Shield några andra fördelar gentemot denna eftersom priset är högre? Finns det några problem med att denna inte är officiellt lanserad i Sverige än?



#113

Postad 30 mars 2021 - 14:06

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Nvidia är snabbare o bättre , samt bättre / lättare att få rätt fps

#114

Postad 20 december 2021 - 13:08

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Pga vad som visade sig varit ett grovt felköp av en Firestick 4K Max, så måste jag kontrollera, stödjer CCwGTV likt min Sheild 2019 23.976Hz utsignal via manuell omställning eller i Kodi, när den är kopplad till en TV som bara" klarar 1080p?



#115

Postad 20 december 2021 - 15:55

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Inte automatiskt men du kan välja manuellt 24hz i menyn som då i verkligen är 23,976. De få serier som är 24p på riktigt får du istället ryck på.

#116

Postad 20 december 2021 - 16:25

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Inte automatiskt men du kan välja manuellt 24hz i menyn som då i verkligen är 23,976. De få serier som är 24p på riktigt får du istället ryck på.

Tackar! Att auto refresh rate saknas än så länge vet jag, men att inte ens komma åt 23.976Hz som i Firestick 4K Max bara för att den är kopplad till en 1080p-skärn är är oacceptabelt.

Shield verkar vara den produkt som har stöd för mest olika utsignaler, även i 1080p. Insåg dock när jag kollade nu att min gamla TV inte verkar ha stöd för 24Hz, för den fanns inte valbar i Shield'en, bara 23.976Hz.

En sak jag saknar i både Shield'en och Kodi är en OSD-indikering som visar i klartext exakt vilken refresh rate som matas ut, när man exempelvis auto-matchar genom ett tryck på den knappen under pågående uppspelning.

Min Panasonic-TV kompenserar och visar en sådan OSD-indikering i klartext, även om den avrundar 23.976 till 24. Använde tillfälligt en LG-TV för ca ett år sedan, den hade ingen sån OSD-indikering, så varje gång bilden fladdrade till för att Shield'en eller Kodi hade ändrat utsignalen så hade jag ingen aning om vad den ändrats till, vilket var ganska frustrerande. Ska kolla upp det noga inför nästa TV-köp att sådan automatisk OSD-indikering finns vid signalbyte.

Vart är det enklast eller billigast att köpa en rosa eller blå CCwGTV? Känns lite roligare än en vit, som dom på Inet.

För övrigt, skulle inte Sverige-lanseringen av CCwGTV kommit i år? Det är 11 dagar kvar nu..



#117

Postad 20 december 2021 - 21:05

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Du kan installera Refresh Rate appen, i den kan du välja per app att den ska visa vilken refresh rate som används när du startar en video.

#118

Postad 20 december 2021 - 22:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Den funkar bara på Shield

#119

Postad 21 december 2021 - 13:15

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Du kan installera Refresh Rate appen, i den kan du välja per app att den ska visa vilken refresh rate som används när du startar en video.

 

Den hade jag glömt av, hade den installerad förut men eftersom den slutade fungera, med om det var Netflix, och inte uppdateras längre, så jag jag avinstallerat den, men den var användbar ändå insåg jag nu. Tack för påminnelsen!



#120

Postad 21 december 2021 - 13:23

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0

Den hade jag glömt av, hade den installerad förut men eftersom den slutade fungera, med om det var Netflix, och inte uppdateras längre, så jag jag avinstallerat den, men den var användbar ändå insåg jag nu. Tack för påminnelsen!

Jag använder den fortfarande, fungerar fortfarande bra för vissa appar, Netflix och Prime Video kör jag via Kodi så får auto refresh rate där, annars kan man använda appen RateSync för enbart Netflix appen, fungerar lite bättre än Refresh Rate.

Redigerat av Gilgamesh1, 21 december 2021 - 13:23.


#121

Postad 21 december 2021 - 13:53

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Jag använder den fortfarande, fungerar fortfarande bra för vissa appar, Netflix och Prime Video kör jag via Kodi så får auto refresh rate där, annars kan man använda appen RateSync för enbart Netflix appen, fungerar lite bättre än Refresh Rate.

Jag provade Netflix-tillägget i Kodi för nåt år sen, hade problem att få bitraten i 1080, och jag var på det oklara med om varje gång man startade tillägget renderade i en ny inloggning på Netlix, så jag la ner den. Kanske dags att prova igen.

Prime Video installerade jag häromdagen, men det startar inte upp för mitt svenska konto i Leia. Jag vet inte om det beror på att det verkar vara anpassat för UK/US/DE?



#122

Postad 21 december 2021 - 14:28

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Netflix tillägget fungerar bra, får ut 4K Dolby Vision osv, Prime Video är för tillfället max 1080p men det funkar, märker inte så stor skillnad mot deras 4K låga bitrate, jag kör Mavens Kodi 19.3 med stöd för Dolby Vision MKV.

https://www.dropbox....I76r4jZ48a?dl=0

#123

Postad 21 december 2021 - 14:44

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Netflix tillägget fungerar bra, får ut 4K Dolby Vision osv, Prime Video är för tillfället max 1080p men det funkar, märker inte så stor skillnad mot deras 4K låga bitrate, jag kör Mavens Kodi 19.3 med stöd för Dolby Vision MKV.

https://www.dropbox....I76r4jZ48a?dl=0

Jag ska väl försöka hitta ork att installera Kodi i form av Matrix på Firestick'en någon dag innan jag bestämmer om jag ska returnera den eller inte, ska prova Netflix och Prime där då.



#124

Postad 21 december 2021 - 14:58

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0

Jag ska väl försöka hitta ork att installera Kodi i form av Matrix på Firestick'en någon dag innan jag bestämmer om jag ska returnera den eller inte, ska prova Netflix och Prime där då.


ok, för Firestick får du köra denna länk, den tidigare var för Shield Pro.

https://www.dropbox....yfxoHUTjHa?dl=0

#125

Postad 25 december 2021 - 01:10

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Vilka appar kan ni rekommendera till CCwGTV? Bortsett från strömningstjänsterna Netflix/HBO/Prime/Disney+/Viaplay/Discovery+/SVT Play/TV4 Play... 

Kodi och Refresh rate har jag förstått, mer?



#126

Postad 25 december 2021 - 02:05

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 1

Vilka appar kan ni rekommendera till CCwGTV? Bortsett från strömningstjänsterna Netflix/HBO/Prime/Disney+/Viaplay/Discovery+/SVT Play/TV4 Play... 

Kodi och Refresh rate har jag förstått, mer?

X-Plore som filhanterare. VLC för video som andra spelare inte kan hantera. PuffinTV för en hyfsad browser.

NRK, Yle Arenan, DRTV och RUV om du är intresserad av dom grannlandsprogram som inte är regionslåsta, bl a Professor Drövel fanns på NRK sist jag kollade. Har du vänner eller släkt i dom länderna kan du EU-aktivera apparna så du kommer åt allting.

Om du gillar gratis direktsänd sport, Olympic Channel, Motorsport.TV och RedBullTV.

KlowdTV för amerikanska TV-kanaler. Dailymotion, Twitch och Vimeo som alternativ till Youtube.

Om du är cineast och gillar smalfilm, indie och saker utanför mainstream så finns i betaltjänsterna Mubi och DrakenFilm.



#127

Postad 25 december 2021 - 14:40

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Kodi och Refresh rate har jag förstått, mer?


Refresh rate funkar väl ändå inte till denna ??

#128

Postad 03 januari 2022 - 12:49

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

X-Plore som filhanterare. VLC för video som andra spelare inte kan hantera. PuffinTV för en hyfsad browser.
NRK, Yle Arenan, DRTV och RUV om du är intresserad av dom grannlandsprogram som inte är regionslåsta, bl a Professor Drövel fanns på NRK sist jag kollade. Har du vänner eller släkt i dom länderna kan du EU-aktivera apparna så du kommer åt allting.
Om du gillar gratis direktsänd sport, Olympic Channel, Motorsport.TV och RedBullTV.
KlowdTV för amerikanska TV-kanaler. Dailymotion, Twitch och Vimeo som alternativ till Youtube.
Om du är cineast och gillar smalfilm, indie och saker utanför mainstream så finns i betaltjänsterna Mubi och DrakenFilm.

En fördel är att det går att få igång VPN på den.
Har en Apple TV som är bättre på allt, men för Amerikansk Netflix och BBC iPlayer funkar den fint.

#129

Postad 23 januari 2022 - 11:34

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Ny version på gång (innan den första ens är officiellt lanserad i Sverige):

 

https://9to5google.c...hromecast-2022/



#130

Postad 23 januari 2022 - 11:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 1
Så länge den inte har auto refresh rate, går den bort här hemma..

#131

Postad 27 januari 2022 - 12:16

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Verkar som om den nya Chromecast som jag länkade info om ovan kan vara en 1080p version av Chromecast GoogleTV

 

Alltså liknande som Amazon har med sina FireTV stick, en lite billigare variant som inte har 4K mm.



#132

Postad 02 mars 2022 - 12:50

Jonas_I
  • Jonas_I
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Har en fråga angående surroundljud från GCwGT. Jag har haft chromecasten i ca 1,5 år men har aldrig lyckats få igång surroundljudet. 
Mitt 5.1 system är ett Logitech Z 5500 (jag vet, datorhögtalare.. jag ska byta) och dom är inkopplade till TVn via toslink, men jag får endast 2.1.

Har hittat lite trådar på reddit om att TVn vägrar ta emot 5.1 signalen från chromecasten utan skickar bara vidare 2.1, kan det stämma?

Jag har en gammal äldre tv från Samsung (ca 9år gammal) och kör jag Netflixappen direkt via TVn så fungerar surroundljudet. Är det HDMI-portarna som strular?
Jag väntar på en ny Samsung Tv som kommer om ett par timmar och hoppas att det ska fungera med Surround och GCwGT. Eller ska jag byta ut till någon annan HTCP-lösning? Kanske räcker med att köra apparna direkt från TVn?

 

(Den gamla 55"an får åka upp i sovrummet, så där skulle jag kunna nyttja GCwGT istället)


Redigerat av Jonas_I, 02 mars 2022 - 12:52.


#133

Postad 17 mars 2022 - 07:27

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Även om Chromecast with GoogleTV numera säljs i en mängd svenska butiker är den fortfarande inte officiellt lanserad i Sverige.
 
Vill man ha ett alternativ med GoogleTV finns även Realme 4K Smart GoogleTV Stick
 
Är just nu på erbjudande hos NetOnNet för 499:- - Länk
 
Jag har den inte själv, men tittade på en recension och konstaterar att det följer med en fjärrkontroll och att det går att driva den från TV:ns usb-port via micro-usb - Recension

Finns fler bilder via en Italiensk recension
 
q2pIz2u.jpg[/size]

Mest tänkt som ett tips till de som vill ha ett billigare alternativ till Googles egna sticka eller absolut vill ha en som drivs via TV:n

Förtjänar säkert en egen tråd om den är bra och många införskaffar den.



#134

Postad 17 mars 2022 - 09:52

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Vill man ha ett alternativ med GoogleTV finns även Realme 4K Smart GoogleTV Stick
Är just nu på erbjudande hos NetOnNet för 499:- - Länk

Endast prisvärd pga Amazons dumma prissättning av Fire TV Stick 4k Max (non-Max verkar inte säljas här ?) i Sverige -
de kostar $35, $38 och $40 (gamla 4k, nya 4k, 4k MAX) i USA.
Dock slipper sideload:a appar med denna, som man måste med FTV.


Redigerat av frollic, 17 mars 2022 - 09:55.


#135

Postad 15 april 2022 - 10:11

Kensto
  • Kensto
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har precis samma fråga ... har en ny PhilipsTV med AndroidTV och får inte igång AC3 surroundljud från min Synology. Ska det fungera med GCwGT eller vad annars rekommenderas?

 

 

Har en fråga angående surroundljud från GCwGT. Jag har haft chromecasten i ca 1,5 år men har aldrig lyckats få igång surroundljudet. 
Mitt 5.1 system är ett Logitech Z 5500 (jag vet, datorhögtalare.. jag ska byta) och dom är inkopplade till TVn via toslink, men jag får endast 2.1.

Har hittat lite trådar på reddit om att TVn vägrar ta emot 5.1 signalen från chromecasten utan skickar bara vidare 2.1, kan det stämma?

Jag har en gammal äldre tv från Samsung (ca 9år gammal) och kör jag Netflixappen direkt via TVn så fungerar surroundljudet. Är det HDMI-portarna som strular?
Jag väntar på en ny Samsung Tv som kommer om ett par timmar och hoppas att det ska fungera med Surround och GCwGT. Eller ska jag byta ut till någon annan HTCP-lösning? Kanske räcker med att köra apparna direkt från TVn?

 

(Den gamla 55"an får åka upp i sovrummet, så där skulle jag kunna nyttja GCwGT istället)



#136

Postad 15 april 2022 - 16:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Generellt svar, dom flesta iaf äldre tv inkl smart tv, kan inte skicka igenom mer än 2.0. Interna appar kan leverera surround ut.

Redigerat av SKIBBE, 15 april 2022 - 17:05.


#137

Postad 28 april 2022 - 13:04

Grelber
  • Grelber
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Äntligen gled Chromecasten under 750-vallen som jag satte som min smärtgräns så nu har jag en hemma. Nästa fråga: Vem har tips på en *garanterat fungerande* hub/nätdel för att ansluta trådat närverk och USB-lagring som a) går att köpa från svensk ÅF, och B) inte kostar hela årsförrådet skjortor (alltså max 400:- men helst ännu billigare). Är med i en internationell FB-grupp som lagt upp en lista, men det måste vara lättare att fråga den lokala expertisen än att kolla pryl för pryl om den går att få tag på i Sverige och vad den kostar. Hit me. Pretty please.

PS Emojin ovan skulle förstås ha varit ett b + en högerparentes, j-vla autoersätt.


Redigerat av Grelber, 28 april 2022 - 13:06.


#138

Postad 30 april 2022 - 08:39

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag är inte helt nöjd med denna mediaspelare, fjärren är för liten och hal som en ål. Fjärrkontrollen har dessutom gått sönder efter 2 månader (välj-knappen är stum) Upplever också en hel del lagg i menyerna som inte finns på min Nvidia Shield.

 

Upplever ni samma saker? kass fjärr och laggig?

 

Mvh



#139

Postad 30 april 2022 - 08:56

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Ända negativa är väll fjärren som har helt fel form. Annars är den kanon sett till storlek.

Ett minus till är att den inte går att driva med tvns USB

#140

Postad 30 april 2022 - 09:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Har en vanlig CC i husbilen, med denna slipper man fippla med telefon och använda fjärren istället. Min fråga! Vilka "normala" stream appar finns inte i denna, säkert färre än det finns varav min fråga?🌞

Redigerat av mcmike, 30 april 2022 - 09:05.


#141

Postad 31 maj 2022 - 06:25

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Till sist kommer den till Sverige officiellt:
 
Mobil.se

Chromecast på Google store - 769:-

Fjärrkontroll 249:-

Ethernet-adapter 249:-


Redigerat av Pulver, 31 maj 2022 - 08:38.


#142

Postad 31 maj 2022 - 09:12

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Allente och Telenor har haft snart 2år på sig att anpassa sina stream-appar till AndroidTV inför denna lansering, jag trodde det skulle räcka med den stora luckan extra tid Google gett dom, men icke.



#143

Postad 29 juni 2022 - 18:57

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Allente och Telenor har haft snart 2år på sig att anpassa sina stream-appar till AndroidTV inför denna lansering, jag trodde det skulle räcka med den stora luckan extra tid Google gett dom, men icke.

Vi får se om det dyker upp en beta i morgon. Niklas på allente (i allentetråden) skrev det för att tag sedan.



#144

Postad 29 juni 2022 - 21:46

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Har haft Google Tv under ett år parallellt med Apple TV och Google TV känns som att man får vad man betalar för, avsevärt sämre.



#145

Postad 02 augusti 2022 - 13:01

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Fungerar allente nu och har någon loggat in på hotell som kräver två inloggningar?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.