Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

OpenELEC / LibreELEC

786 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 22 januari 2013 - 18:14

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Nu kör jag Rc3, men fortfarande inget youtube som fungerar, provade att backa tillbaka till förra versionen men ingen bättring. Då tänkte jag att jag kör trailers från Hd-trailers.net men det tilllägget är såklart trasigt.

Jag har i filmtillägg mellan 40-50 trasiga tillägg, ska det vara så många?

#152

Postad 22 januari 2013 - 18:49

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0

Hur gör jag för att få in RC3? Min senaste uppdatering är från 20121206, kommer inte ihåg vad den hette. Kör https://code.google....elec-dev-update och har den senaste uppdateringen, vet inte ens om jag kör frodo eller eden, enl info i burken ligger det 12,0 beta men nått tillägg gnällde att det ine var frodo i burken.


Då är det Frodo du har!
12 = Frodo, 11=Eden

Här ser du hur du gör för att uppdatera över smb
http://wiki.openelec...dating_OpenELEC

#153

Postad 22 januari 2013 - 21:42

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
j*vlar i min låda vad Openelec är kompetent! I framtiden kommer jag undvika windowssystem så mycket jag kan.
Det enda, lilla eller stora problemet, är att vissa ljudströmmar inte fungerar som tänkt.
Jag testade "The Campaign" i bluray. Ljudströmmen är DTS-HD, vilket ska supportas av min Onkyo 609 och mitt ljud/grafikkort. När man kör igång filmen hör man ett ryckigt ljud och och en frame per sekund visas. Byter jag ljudström till AAC så flyter det lika snyggt som vanligt.
Självklart har jag kryssat i i inställningar vilka format som stöds. Som ljudutgångsenheter har jag valt "Generic HDMI".

Några tips på vad som är fel? Är det drivrutinsfel, fel inställningar för ljud ut eller helt enkelt SBK (skit bakom knapparna)?

EDIT: Jag har ett Asus E45M1-i Deluxe moderkort, och kör således openelecversionen Fusion. Däremot har jag byggt till ett Radeon HD 6450 som jag tar bild och ljud ifrån. Är det lämpligare att köra en generic build?

Redigerat av henke19822, 23 januari 2013 - 09:46.


#154

Postad 23 januari 2013 - 16:24

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

j*vlar i min låda vad Openelec är kompetent! I framtiden kommer jag undvika windowssystem så mycket jag kan.
Det enda, lilla eller stora problemet, är att vissa ljudströmmar inte fungerar som tänkt.
Jag testade "The Campaign" i bluray. Ljudströmmen är DTS-HD, vilket ska supportas av min Onkyo 609 och mitt ljud/grafikkort. När man kör igång filmen hör man ett ryckigt ljud och och en frame per sekund visas. Byter jag ljudström till AAC så flyter det lika snyggt som vanligt.
Självklart har jag kryssat i i inställningar vilka format som stöds. Som ljudutgångsenheter har jag valt "Generic HDMI".

Några tips på vad som är fel? Är det drivrutinsfel, fel inställningar för ljud ut eller helt enkelt SBK (skit bakom knapparna)?

EDIT: Jag har ett Asus E45M1-i Deluxe moderkort, och kör således openelecversionen Fusion. Däremot har jag byggt till ett Radeon HD 6450 som jag tar bild och ljud ifrån. Är det lämpligare att köra en generic build?



Jag har också ett Asus E45M1-i och kör senaste fusion builden. Tydligen är det AMD kassa utveckling på drivrutiner som gör att DTS-HD inte stöds än, detta handlar dock nog bara om en tidsfråga innan det funkar.

#155

Postad 23 januari 2013 - 16:37

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Jag har också ett Asus E45M1-i och kör senaste fusion builden. Tydligen är det AMD kassa utveckling på drivrutiner som gör att DTS-HD inte stöds än, detta handlar dock nog bara om en tidsfråga innan det funkar.

Aha, case closed alltså?! Men kör du med det inbyggda grafikkortet? Hur funkar bd-rips för dig?

#156

Postad 23 januari 2013 - 18:38

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

Aha, case closed alltså?! Men kör du med det inbyggda grafikkortet? Hur funkar bd-rips för dig?


Jodå, BD-rips funkar bra, det gäller bara att stänga av HD ljudformaten i settings. tänkte du på något speciellt?

#157

Postad 23 januari 2013 - 18:45

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Jodå, BD-rips funkar bra, det gäller bara att stänga av HD ljudformaten i settings. tänkte du på något speciellt?

Ja, jag tyckte inte att kortet lirade så bra i xbmc för win.

#158

Postad 23 januari 2013 - 19:29

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0

Ja, jag tyckte inte att kortet lirade så bra i xbmc för win.

Jag testade inte rena BD-rippar i windows men körde du med dxva påslaget samt synka bildfrekvens till källmaterial påslaget?
Däremot upplever jag nästan bilden som lite skarpare i openelec, precis som att amds catalyst grötar sönder bilden lite.

#159

Postad 23 januari 2013 - 22:30

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen tur med Youtube tillägget, är det bara jag som har denna otur?

Nån som kan hjälpa mig med proxys för Xot-uzg? Vill kunna se Iplayer och bbc

#160

Postad 24 januari 2013 - 13:30

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Jag testade inte rena BD-rippar i windows men körde du med dxva påslaget samt synka bildfrekvens till källmaterial påslaget?
Däremot upplever jag nästan bilden som lite skarpare i openelec, precis som att amds catalyst grötar sönder bilden lite.

Ja, jag hade problem med att synka bildfrekvensen till bildmaterialet. Det flöt inte riktigt så bra som jag ville.
Men om det fungerar bra för dig i OELEC så ska jag nog överväga att ta bort grafikkortet och köra på det interna.

#161

Postad 25 januari 2013 - 08:05

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Är det någon av er som kör BD-rips? Det är det enda jag använder numera, men har funderat lite på att det tar en sån jäkla tid att starta en sån film (allt från 60 sek till flera minuter). Visst, det är mycket information i en bd-film, och först trodde jag att det berodde på min slöa NAS, men efter att ha lagt in en film på SSDn fick jag samma söktid. Hur ser det ut för er?

En sak till, kan man undvika det där fönstret som kommer upp, där man blir tillfrågad vilket kapitel man vill spela?

#162

Postad 25 januari 2013 - 10:39

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen tur med Youtube tillägget, är det bara jag som har denna otur?

Nån som kan hjälpa mig med proxys för Xot-uzg? Vill kunna se Iplayer och bbc



Youtube fungerar hos mig. Prova avinstallera och installera igen (Youtube addon).

#163

Postad 25 januari 2013 - 18:59

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Youtube fungerar hos mig. Prova avinstallera och installera igen (Youtube addon).

Har provat att ta bort och installera igen, även backat version till den förra osv. kan jag ha lagt till nått annat addon som stör?

#164

Postad 25 januari 2013 - 23:20

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Tycker inte det. Som sagt Youtube fungerar hos mig. Med RC3. Minns att en tidigare RC eller beta
gjorde att alla addons var broken och att man var tvungen att göra force update eller force check på
repona.

#165

Postad 26 januari 2013 - 08:05

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0
Ny Openelec 3.0 RC2 som blir den sista innan final.
http://openelec.tv/c...30-rc2-released

Redigerat av 22mc, 26 januari 2013 - 08:06.


#166

Postad 26 januari 2013 - 15:12

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0

Tja! Har kompilerat OpenELEC med Spotify tillägget i denna tråd: http://openelec.tv/f...mit=20&start=40 efter Tompens instruktioner... Fungerar ganska bra även om jag inte använder Spotify genom min htpc så mkt, bli mer genom iPaden direkt till min förstärkare via BT...

Hur som helst är jag väldigt nöjd med min OpenELEC installation på min Atom-burk, spelar allt utan att klaga! :D

Edit: OpenELEC är klockrent i kombo med Constellation på iPaden! :wub:


+1 på den ! Kompilerade min första Openelec med spotyxbmc och jäklar vad nice !
En gammal video finns här http://www.youtube.c...h?v=xFSdxKyWXpU

#167

Postad 26 januari 2013 - 15:14

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Jag kör Spotimc. Outstanding!

#168

Postad 26 januari 2013 - 16:55

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0
Jo det körde jag med tidigare, men att få spotify integrerat i xbmc biblioteket är ett strå vassare B)

#169

Postad 26 januari 2013 - 20:52

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Tycker inte det. Som sagt Youtube fungerar hos mig. Med RC3. Minns att en tidigare RC eller beta
gjorde att alla addons var broken och att man var tvungen att göra force update eller force check på
repona.

Testade med 2.99.2 men fortfarande inget funktion utav Youtube tillgägg.
Jag ändrade i themoviedb att bara köra hd-trailers och avaktiverade youtube, då vill det bara ladda ner youtube när jag vill se trailer, alltså fungerar inte hd-trailers tillägget heller?

Kan man inte få fram vad som går fel i scriptet för youtube, typ fellogg?

#170

Postad 27 januari 2013 - 00:15

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Jag har också ett Asus E45M1-i och kör senaste fusion builden. Tydligen är det AMD kassa utveckling på drivrutiner som gör att DTS-HD inte stöds än, detta handlar dock nog bara om en tidsfråga innan det funkar.

Aha, case closed alltså?! Men kör du med det inbyggda grafikkortet? Hur funkar bd-rips för dig?

Enligt mina efterforskningar så är det ytterst tveksamt att HD-ljud kommer att funka på Radeon-grafikkort i Linux (som OpelElec kör på) inom överskådlig framtid. Dessa problem har existerat i många år utan respons från AMD.

Men motbevisa mig gärna, har Radeon i min HTPC och skulle gärna slippa Windows i bakgrunden.

Är det någon av er som kör BD-rips? Det är det enda jag använder numera, men har funderat lite på att det tar en sån jäkla tid att starta en sån film (allt från 60 sek till flera minuter). Visst, det är mycket information i en bd-film, och först trodde jag att det berodde på min slöa NAS, men efter att ha lagt in en film på SSDn fick jag samma söktid. Hur ser det ut för er?

En sak till, kan man undvika det där fönstret som kommer upp, där man blir tillfrågad vilket kapitel man vill spela?

Jag har kört ett flertal BD-filmer i Openelec, startar inom någon sekund. Stream:ar via nätverket och har testat både full-rippar i ISO-format (40GB++) samt enbart huvudspåret i mkv-format (20GB++). Detta på min Core i3-laptop med inbyggd Intel-grafik. I vilket format är filmen - ISO, mkv?

Det finns en inställning i xbmc där du kan välja default action när du kör igång en film, så kan du nog slippa detta fönster. Eller så kan du rippa filmen med t.ex. makemkv och enbart välja huvudspåret utan meny och extramaterial. Testa om det senare även åtgärdar problemet med långsam start.

#171

Postad 27 januari 2013 - 00:20

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Enligt mina efterforskningar så är det ytterst tveksamt att HD-ljud kommer att funka på Radeon-grafikkort i Linux (som OpelElec kör på) inom överskådlig framtid. Dessa problem har existerat i många år utan respons från AMD.

Men motbevisa mig gärna, har Radeon i min HTPC och skulle gärna slippa Windows i bakgrunden.


Jag har kört ett flertal BD-filmer i Openelec, startar inom någon sekund. Stream:ar via nätverket och har testat både full-rippar i ISO-format (40GB++) samt enbart huvudspåret i mkv-format (20GB++). Detta på min Core i3-laptop med inbyggd Intel-grafik. I vilket format är filmen - ISO, mkv?

Det finns en inställning i xbmc där du kan välja default action när du kör igång en film, så kan du nog slippa detta fönster. Eller så kan du rippa filmen med t.ex. makemkv och enbart välja huvudspåret utan meny och extramaterial. Testa om det senare även åtgärdar problemet med långsam start.

Faktum är att när jag provade ikväll startade alla filmer omgående, utan fördröjing. Det har jag aldrig varit med om tidigare.
Filmerna jag kör är i ouppackade bibliotek, så jag vet inte om det är iso. Att rippa om dem är inget alternativ för mig, då får det hellre ta 10 minuter att starta film.

Men den där inställningen du pratar om känner jag inte till. Jag har valt att xbmc ska försöka hoppa över DVD-menyer, och det vore fint om man kunde göra något liknande här.

#172

Postad 27 januari 2013 - 17:11

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Testade med 2.99.2 men fortfarande inget funktion utav Youtube tillgägg.
Jag ändrade i themoviedb att bara köra hd-trailers och avaktiverade youtube, då vill det bara ladda ner youtube när jag vill se trailer, alltså fungerar inte hd-trailers tillägget heller?

Kan man inte få fram vad som går fel i scriptet för youtube, typ fellogg?


Hmm jag la in den nya RC versionen 2.99.2. Testade Youtube och det fungerar med sök funktionen men inte Top 100 listan, då det blev script fel. Så det fungerar halvt ungefär hos mig.
Förrästen så kör jag Fusion Build. Då jag har en AMD E350 som kör Openelec.

Redigerat av Ramses, 27 januari 2013 - 17:13.


#173

Postad 27 januari 2013 - 18:12

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Faktum är att när jag provade ikväll startade alla filmer omgående, utan fördröjing. Det har jag aldrig varit med om tidigare.
Filmerna jag kör är i ouppackade bibliotek, så jag vet inte om det är iso. Att rippa om dem är inget alternativ för mig, då får det hellre ta 10 minuter att starta film.

Men den där inställningen du pratar om känner jag inte till. Jag har valt att xbmc ska försöka hoppa över DVD-menyer, och det vore fint om man kunde göra något liknande här.

Vad menar du med "ouppackade bibliotek"?

#174

Postad 27 januari 2013 - 18:14

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Rar-filer

#175

Postad 27 januari 2013 - 22:22

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Jo det körde jag med tidigare, men att få spotify integrerat i xbmc biblioteket är ett strå vassare B)

Ah, det där måste jag prova!

#176

Postad 28 januari 2013 - 19:09

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Hmm jag la in den nya RC versionen 2.99.2. Testade Youtube och det fungerar med sök funktionen men inte Top 100 listan, då det blev script fel. Så det fungerar halvt ungefär hos mig.
Förrästen så kör jag Fusion Build. Då jag har en AMD E350 som kör Openelec.

Jag kommer inte ens i i youtube tillägget, inte heller funkar det med "visa trailer*" från xbmcfjärren på mobilen.
Har avinstalerat och ändra flera gånger men det funkar fasiken inte, läste nånstanns att man skulle avinstalera och sedan tömma youtube mappen för att sedan ladda ner tillägget igen, men jag kan inte ta bort filer i openelec, eller jag fattar inte hur som i Windows, kan nån hjälpa mig där?

#177

Postad 28 januari 2013 - 21:22

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Jag kommer inte ens i i youtube tillägget, inte heller funkar det med "visa trailer*" från xbmcfjärren på mobilen.
Har avinstalerat och ändra flera gånger men det funkar fasiken inte, läste nånstanns att man skulle avinstalera och sedan tömma youtube mappen för att sedan ladda ner tillägget igen, men jag kan inte ta bort filer i openelec, eller jag fattar inte hur som i Windows, kan nån hjälpa mig där?

okaj verkar ju skumt. Men kan ju fungera om man tar bort det helt ja. Sätt igång SSH server på openelec burken och använd Putty för att koppla upp dig mot Openelec maskinens IP. Kanske är för avancerat? Har du mac är det bara att skriva ssh "IPnummer" i en terminal, skulle jag tro. Har inte testat det själv då jag inte behöver det känns de som.

http://www.chiark.gr...y/download.html

Testade bara för att.. man kommer in med username: root - password: openelec
iallafall på min :) Sedan ska man kunna lite *nix kommandon på det också. Så hmm kan du sånt är det bara tuta och köra. Eller följer du någon Guide?

Redigerat av Ramses, 28 januari 2013 - 21:36.


#178

Postad 28 januari 2013 - 23:34

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

okaj verkar ju skumt. Men kan ju fungera om man tar bort det helt ja. Sätt igång SSH server på openelec burken och använd Putty för att koppla upp dig mot Openelec maskinens IP. Kanske är för avancerat? Har du mac är det bara att skriva ssh "IPnummer" i en terminal, skulle jag tro. Har inte testat det själv då jag inte behöver det känns de som.

http://www.chiark.gr...y/download.html

Testade bara för att.. man kommer in med username: root - password: openelec
iallafall på min :) Sedan ska man kunna lite *nix kommandon på det också. Så hmm kan du sånt är det bara tuta och köra. Eller följer du någon Guide?

körde rm -rf på addons.video.youtube mappen men det funkade inte,mina inloggnings uppgifter var redan ifyllda när jag laddade ner tillägget igen, alltså måste det finnas fler filer man ska radera?

#179

Postad 29 januari 2013 - 16:52

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

körde rm -rf på addons.video.youtube mappen men det funkade inte,mina inloggnings uppgifter var redan ifyllda när jag laddade ner tillägget igen, alltså måste det finnas fler filer man ska radera?

Starta du om burken? Kan ligga cachade och sånt också. Men annars vet jag inte vad för fil du ska ta bort. Fråga hos Openelec är nog det bästa om det inte fungerar med en rm -rf och en omstart,

#180

Postad 29 januari 2013 - 16:55

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Starta du om burken? Kan ligga cachade och sånt också. Men annars vet jag inte vad för fil du ska ta bort. Fråga hos Openelec är nog det bästa om det inte fungerar med en rm -rf och en omstart,

Ja körde omstart efter bortagandet, men så fort jag fick ner den nya youtube tillägget låg login och allt klart, så det finns säkert några fler filer att ta bort.
Openelec forum verkar var nere :angry:

Redigerat av Unregisteredb9d1e704, 29 januari 2013 - 16:57.


#181

Postad 29 januari 2013 - 17:00

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Openelec forum verkar var nere :angry:


Hehe surt sådant. ;)

#182

Postad 29 januari 2013 - 18:33

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0
Bocka i visa dolda filer i xbmc, så kan du browsa i filhanteraren från xbmc. Så kanske du kan lättare hitta något.

#183

Postad 29 januari 2013 - 21:39

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Bocka i visa dolda filer i xbmc, så kan du browsa i filhanteraren från xbmc. Så kanske du kan lättare hitta något.

bra tips, funkade att ta bort filer direkt i filhanteraren, tyvärr har jag inte fått till det ändå.

Ja tänkte att jag blåser om hdd med nytt, men nu när openelec sida inte funkar hittar jag ingen guide, inte heller boot filerna som man skulle köra i första stickan.
Kan man formatera hdd innan man lägger in det nya os?

#184

Postad 29 januari 2013 - 22:06

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 938 inlägg
  • 0
1, Lägg system filerna i update foldern
2, ssh: rm -rf /storage/.xbmc
3, starta om datorn
4. konfa upp xbmc igen

#185

Postad 29 januari 2013 - 22:17

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

1, Lägg system filerna i update foldern
2, ssh: rm -rf /storage/.xbmc
3, starta om datorn
4. konfa upp xbmc igen

ligger inte update foldern under storage? Isf raderar jag ju den?
Edit: läste igen =)
Edit2: Nu jävlar funkar YOUTUBE! Nu ska jag bara fixa iordning resten '=)

Redigerat av Unregisteredb9d1e704, 29 januari 2013 - 22:31.


#186

Postad 30 januari 2013 - 10:45

Unregisteredb9d1e704
  • Unregisteredb9d1e704
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Ja då kör vi 2 nya frågor.

1: Picons för Pvr tillägg, laddade ner denna mapp https://docs.google....VhpS1hVTUU/edit la den sedan i hemmappen och länkade vu+ dit, vad saknas för jag får inte upp några ikoner i Tv-läget.
Edit: Får till det om man lägger till en bild åt gången i kanalhanteraren vilket är drygt =)

2: Frågade innan om det går att starta upp från avstängd min Arctic MC001 http://www.webhallen...enelec_xbmc_v12 med Xbmc Fjärren i mobilen?
Man skulle visst ha nätverks djup komando typ då, kan man få min burk till detta?, skönt att slippa gå fram och pilla på burken.

Redigerat av Unregisteredb9d1e704, 30 januari 2013 - 11:29.


#187

Postad 30 januari 2013 - 22:41

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Rar-filer

Har du testat att packa upp en film och jämföra starttiderna?

#188

Postad 30 januari 2013 - 22:55

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Har du testat att packa upp en film och jämföra starttiderna?

Nä, det har jag faktiskt inte gjort. Men jag är lite kluven till att prova det då jag inte kommer att packa upp alla filmer, oavsett resultat! :-)

#189

Postad 01 februari 2013 - 13:15

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0

Nä, det har jag faktiskt inte gjort. Men jag är lite kluven till att prova det då jag inte kommer att packa upp alla filmer, oavsett resultat! :-)

Nehe, men att ställa frågor på ett forum och slösa med andras tid är helt ok? Jag kan tycka att det är lite respektlöst att inte göra ens grundläggande felsökning själv innan man börjar ställa frågor.

#190

Postad 01 februari 2013 - 13:19

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Nehe, men att ställa frågor på ett forum och slösa med andras tid är helt ok? Jag kan tycka att det är lite respektlöst att inte göra ens grundläggande felsökning själv innan man börjar ställa frågor.

Hörru du! Jag ställde en enkel fråga, hur lång tid det tar för er att starta en BD-rip!

Är det någon av er som kör BD-rips? Det är det enda jag använder numera, men har funderat lite på att det tar en sån jäkla tid att starta en sån film (allt från 60 sek till flera minuter). Visst, det är mycket information i en bd-film, och först trodde jag att det berodde på min slöa NAS, men efter att ha lagt in en film på SSDn fick jag samma söktid. Hur ser det ut för er?

Jag har inte begärt att någon skall felsöka åt mig. Eller hur!!

Redigerat av henke19822, 01 februari 2013 - 13:19.


#191

Postad 01 februari 2013 - 17:31

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får svenskt tangentbord? Tycker att det fungerade
först, men nu har jag en tid haft US layout, fast jag ställt in svenskt.

#192

Postad 01 februari 2013 - 17:35

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man får svenskt tangentbord? Tycker att det fungerade
först, men nu har jag en tid haft US layout, fast jag ställt in svenskt.

Ja jag hade samma problem. Felet var att jag gick ur menyn med escape. Man måste trycka OK först!

#193

Postad 01 februari 2013 - 17:47

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Testade med en rarad iso tog längre tid att starta än utan kanske inte så konstigt heller tar en hel del cpu kraft också...

Bara en fråga varför köra filerna rarade sparar ju ingen plats....

#194

Postad 01 februari 2013 - 23:02

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Ja jag hade samma problem. Felet var att jag gick ur menyn med escape. Man måste trycka OK först!



Jag tryckte OK, layout se är vald ...

#195

Postad 02 februari 2013 - 11:29

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Ja jag hade samma problem. Felet var att jag gick ur menyn med escape. Man måste trycka OK först!


Har du svensk layout nu? Åäö funkar?

#196

Postad 02 februari 2013 - 12:10

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Funkar inte.

#197

Postad 08 februari 2013 - 00:43

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Hur lång tid brukar teamet bakom Openelec behöva för att ta sig an senaste xbmc-releasen och färdigställa?

#198

Postad 08 februari 2013 - 11:17

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Vet inte varför det tar så länge nu. Tyckte att beta och rc släpptes strax efter xbmc beta/rc, kanske bara timmar efter.

#199

Postad 12 februari 2013 - 13:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Vet inte varför det tar så länge nu. Tyckte att beta och rc släpptes strax efter xbmc beta/rc, kanske bara timmar efter.


Mysko är att Arctic Cooling redan annonserat ut en OpenElec maskin med OpenElec 3 installerat.

#200

Postad 12 februari 2013 - 14:28

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Mysko är att Arctic Cooling redan annonserat ut en OpenElec maskin med OpenElec 3 installerat.

Det är nog ett marknadsföringstrick, de har senaste stabila installerad, som uppdateras till 3an när den kommer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.