Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Shenmue 3

323 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Shenmue III (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 (0) 98:-
Shenmue III (PC) (PC-spel) 1 (0) 21:-

#51

Postad 16 juni 2015 - 12:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Gränsen nådd nu, men pengar fortsätter ticka in.

Själv hoppas jag även på en fysisk utgåva till PS4, skulle se fin ut i hyllan bredvid Shenmue 1 och 2.



#52

Postad 16 juni 2015 - 12:07

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det kommer iaf en fysisk utgåva till PC, och det är ju något åtminstone att ha i hyllan. Jag tycker det är liiite viktigare att spelet distribueras öht hellre än huruvida det sker via PSN Store eller om man får det i handen.

 

På något sätt känns det som att hela internet har stannat. Eller ja, det kanske inte är hela internet egentligen. Åtminstone Shenmue fanbasen. Men nu, efter alla år av rykten, spekulationer, diskussioner och tvivel som till sist har fått mig att ge upp hoppet känns det bara så bekvämt att det äntligen HÄNDER NÅGOT. Och det får mig att bli på såååå bra humör. :D


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 16 juni 2015 - 12:07.


#53

Postad 16 juni 2015 - 13:07

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=aLRWL0s0l10

 

Såhär reagerade jag också, fast lite mer inombords :)



#54

Postad 16 juni 2015 - 13:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
2.2 miljoner nu! :D

Och 20000 till på 10 minuter!

Redigerat av Zartok, 16 juni 2015 - 13:51.


#55

Postad 16 juni 2015 - 14:17

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

2 miljoner är väl trevligt men vad är utvecklingskostnaden för ett spel som detta? 30? 40? 50 miljoner dollar? I varje fall visar Kickstarter att det finns tillräckligt stort intresse för att en distributör skall plocka upp titeln och de dem tillräckligt med pengar för att förverkliga projektet. 



#56

Postad 16 juni 2015 - 14:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Och det här blir väl klart på 20-talet.



#57

Postad 16 juni 2015 - 14:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Shenmue 1 kostade ca 100 miljoner dollar ( 800 miljoner kronor) att utveckla och marknadsföra. Skulle tippa på att det kostar runt 150-200 miljoner minst att utveckla Shenmue 3 idag = minst 1,2 miljarder med marknadsföring.

Så det är ju ett ganska litet men viktigt bidrag ändå.

Shenmue 1 sålde till Dreamcast ca 1 miljon exemplar World Wide vilket borde ha gett en inkomst på ca 600 miljoner dollar, en förlust på 200 miljoner dollar.

Shenmue var en av dom stora orsakerna till att Sega gick omkull, samtidigt som piratscenen härjade som värst.

Spelet bör alltså sälja 1,5-2 miljoner kopior minst, 2 miljoner sålda spel innebär att det går runt precis.

Det är en ganska tuff bransch och man förstår att Sega är lite fega. Det är inte säkert spelet ens säljer 1 miljon exemplar men ändå väldigt troligt.

En kickstarterkampanj är mer av en intressekoll i detta fallet skulle jag tro.

Enligt Gamerecator är Shenmue fortfarande topp 5 av dyraste spelen där GTA5 och Destiny är dyrast: http://www.gamereact...ktioner/?page=2

Redigerat av BioBerra, 16 juni 2015 - 14:52.


#58

Postad 16 juni 2015 - 14:53

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

December 2017 är ju det preliminära i Kickstarter-kampanjen. Så det är väl ett riktmärke ändå, sen lär det bli försenat också, med all säkerhet :)

 

Gällande finansieringen tror jag, precis som BioBerro, att kampanjen mer är en intressekoll än ett faktiskt insamlande. Visst hjälper pengarna till, men för $2 miljoner gör man ju inte ett Shenmue-spel. Så det finns nog någon annan spelare med kosing som är villig att pynta förutsatt att de drar in x pengar på Kickstarter.

 

Ju mer de drar in på Kickstarter, desto större intresse finns för spelet, desto mindre risk att finansiera det.

 

Behöver ju inte alls vara så, men det är vad jag tror :)



#59

Postad 16 juni 2015 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Shenmue 1 kostade ca 100 miljoner dollar ( 800 miljoner kronor) att utveckla och marknadsföra. Skulle tippa på att det kostar runt 150-200 miljoner minst att utveckla Shenmue 3 idag = minst 1,2 miljarder med marknadsföring.

Så det är ju ett ganska litet men viktigt bidrag ändå.

Shenmue 1 sålde till Dreamcast ca 1 miljon exemplar World Wide vilket borde ha gett en inkomst på ca 600 miljoner dollar, en förlust på 200 miljoner dollar.

Spelet bör alltså sälja 1,5-2 miljoner kopior minst, 2 miljoner sålda spel innebär att det går runt precis.

Sicken jäkla matte :D

 

 

 

För det första kostade det bara ca 50 mille att göra ettan

 

Oh, and speaking of budget, Suzuki said at this same panel that Shenmue cost a mere $47 million to make, and not previously stated $70 million that Sega quoted.

 

 

 

Men även om vi utgår ifrån att det kostade 100 så kan du inte anta att de bara för det kommer att köra på 150-200 mille med trean idag. Det finns inte en chans att de lägger så mycket. Det går att göra betydligt bättre spel, betydligt billigare än så. Vem skulle gå in med så mycket pengar, Sony? När det också kommer till PC minst? Ingen chans att få tillbaka den insatsen, detta är mer ett schysst projekt för att avsluta sagan.

 

För det andra måste du väl förstå att om spelet säljer 1 miljon exemplar så går inte 100 % av intäkterna till utvecklarna eller distributören. Det är många som ska ha sin bit av kakan. Och du kan dessutom inte anta att alla exemplar säljs för fullpriset 60 dollar. Det blir inga 600 miljoner tillbaka, inte i närheten.

 

"Det är en ganska tuff bransch säger du" men det är helt osannolikt enfaldigt att tro att ett spel med en budget på 200 miljoner dollar, ett av de dyraste någonsin, bara skulle behöva sälja 2 miljoner exemplar, vilket inte ens är särskilt mycket idag. Då skulle spelbranschen vara en guldgruva och vi hade haft mycket snyggare spel och mycket fler aktörer. Som att ha löst energitillgångsproblemet i stort sett, fast obegränsat med pengar istället. GTA 5 säljer, vad, 30-40 miljoner ex? Rockstar hade kunnat köpa månen med alla GTA-pengar de fått in om läget vore så som du tror :P

 

 

Edit: Vänta nu, vadå 600 miljoner dollar på 1 miljon antal sålda ex? 60 mille skulle det bli i så fall haha.


Redigerat av Zoiler, 16 juni 2015 - 15:20.


#60

Postad 16 juni 2015 - 15:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Glöm inte bort att i dom 47 miljonerna så fanns det research för alla fem titlar, dom sista kostar inte lika mycket att göra.

#61

Postad 16 juni 2015 - 17:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Första stretchen nådd, 2.5 miljoner och en plats i top 50 kickstarter funders top

#62

Postad 16 juni 2015 - 20:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Rekordsnabbt uppe i en miljon. Rekord även på två miljoner. Gottmos :D

#63

Postad 16 juni 2015 - 21:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

2,7 mille trodde det skulle gå snabbare tbh. Stretchmålen är väl inte särskilt intressanta.



#64

Postad 16 juni 2015 - 22:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mjo, det vid 3.5 och 4, speciellt det vid 4, med utökad by tror jag många är intresserade av. Shenmue 2 var ju rätt stort på sin tid så att säga. Gick ofta vilse :D

#65

Postad 16 juni 2015 - 23:11

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Gällande budgeten så kan man väl också tillägga att det idag är liiite mer ekonomiskt effektivt att utveckla i Unreal 4 än att utveckla till Dreamcast för femton år sedan. Nu påstår jag absolut inte att bidragen genom Kickstarter kommer att räcka men trean känns som en mer hållbar plan än de tidigare spelen kan jag tycka.



#66

Postad 16 juni 2015 - 23:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Gällande budgeten så kan man väl också tillägga att det idag är liiite mer ekonomiskt effektivt att utveckla i Unreal 4 än att utveckla till Dreamcast för femton år sedan. Nu påstår jag absolut inte att bidragen genom Kickstarter kommer att räcka men trean känns som en mer hållbar plan än de tidigare spelen kan jag tycka.

Senaste nytt är att Sony backar dem ekonomiskt. Så detta var bara intressecheck som väntat. Kul :)

 

Undrar om det fortfarande kommer till PC då, borde inte göra det.

 

 

 

It was just announced by Gio Corsi during their Live from E3 Stream on twitch. It was something to gauge interest and since it hit it's goal they are officially partnering up to help fund and develop with YS Net.

 

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1064673



#67

Postad 16 juni 2015 - 23:52

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0

Nja, third party production som Gio Corsi är "vd" för är en del av Sony som ser till att tredje parts spel blir så bra som möjligt på Playstation plattformarna, deras uppdrag är även att se till så att så många spel som möjligt kommer till Sonys plattform. Man arbetar alltså med studios och publiceringsföretag med spelen. Microsoft gör likadant för att se till att spelen är så bra som möjligt på respektive plattform. 

Det som är märkvärdigt här är att man lägger resurs på ett spel som får ses som ett osäkert kort mot många stora IP´s där de oftast jobbar med. 

Jag tror dock att det är många som rycker i YS och om de ser möjligheter i bättre finansiering och i så fall bättre möjligheter för spelet så tror jag även andra följa med tåget. 

 

Men vi vet inte vilka som kommer publicera spelet än och innan dess kan vi nog inte slå i sten vilka konsoler det kommer till. Skall bli kul och se hur det blir tillslut oavsett. Jag tror dock att det kommer komma först till PS4 när det släpps även om det kommer till WiiU och Bone.



#68

Postad 17 juni 2015 - 00:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag förstår ärligt talat inte vad folk är negativa över. Shenmue 3 blir av. Vi har just vunnit. Och folk kastar smolk i min bägare!

#69

Postad 17 juni 2015 - 00:25

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Har du spelat ettan och tvåan?

Klart att många är oroliga en dröm för många men som lika gärna kan bli en mardröm.

Svåraste hindret för spelet blir nog förväntningarna :/

#70

Postad 17 juni 2015 - 00:30

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det här är ju som att Beatles ska släppa en ny skiva idag (med återupplivad Lennon och Harrisson) och folk är oroliga över att låtarna inte kommer att bli lika bra som Let It Be eller att det bara kommer att finnas på Spotify. Det blir ju av i alla fall.

 

Och oavsett hur negativa vissa är så vill jag ändå har en fortsättning.



#71

Postad 17 juni 2015 - 00:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det som är märkvärdigt här är att man lägger resurs på ett spel som får ses som ett osäkert kort mot många stora IP´s där de oftast jobbar med.

Shenmue tankade förvisso på Dreamcast men det var för att userbasen var usel. Känns inte som att Shenmue 3 är ett osäkert kort direkt. Det slog nyss alla kickstarterrekord överlägset trots allt.

 

Vi kan lämna plattformar öppet, men Wii U känns inte särskilt troligt =P

 

 

 

Jag förstår ärligt talat inte vad folk är negativa över.

 

 

 

78d23ef6f0ba44ca426d149bbcd7e857.jpg


Redigerat av Zoiler, 17 juni 2015 - 00:39.


#72

Postad 17 juni 2015 - 00:40

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Problemet på Dreamcast var piratandet. Hade Dreamcast men inte många lagliga spel. Det var vi användare som dödade Dreamcast utan att man tänkte på det när man var 18-19år gammal.

#73

Postad 17 juni 2015 - 00:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jepp, jag har faktiskt regelbundet spelat shenmue. Idag är det lite... annorlunda att spela det. Jag har den inkopplad i min bio, och dreamcast var inte gjord för stora skärmar om man säger så :D lirade även skies of arcadia förra året, och samma problem där. Det blir lite flimmrigt. Men absolut, jag älskar serien och har lirat dom många gånger om :)

#74

Postad 17 juni 2015 - 00:52

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Tror alla är glada men lite nervöst, jag gillade spelen men långt ifrån så mycket som andra här på forumet. Det som var stort för min del var att det var första gången man spelade ett spel där dygnsrytmen(tiden) påverkade och där man kunde göra så mycket saker i staden. I dag fungerar varannan dussintal på det sättet.

Så för egen del håller jag förväntningarna låga tillsvidare. Är dock otroligt glad att det händer. Jag trodde ärligt att ys bara skulle släppa en film med 1-2och sen ett slut bara för att fansen skulle få ett slut. Men det här är ju mycket bättre.
Ha ha ha ja jag kopplade upp min Dreamcast till 55tummaren och det såg inte vackert ut ha ha. Har tyvärr inte kvar mitt gamla 8bit men undrar hur det skulle se ut. Någon som har kvar tjock -tv för retrospelande?

#75

Postad 17 juni 2015 - 00:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Problemet på Dreamcast var piratandet. Hade Dreamcast men inte många lagliga spel. Det var vi användare som dödade Dreamcast utan att man tänkte på det när man var 18-19år gammal.

 

Pirat fanns ju på PS2 också. Det var mer att de släppte i fel tidpunkt imo. PS2 kom och var alldeles för hård konkurrens. DC förlorade pengar på varje såld konsol, Sega köpte sina delar utifrån. Finns mycket att läsa i ämnet och många olika orsaker till varför det gick åt skogen, men en enda orsak kan man inte peka på.



#76

Postad 17 juni 2015 - 00:57

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Det var ju lungt mycket lättare att pirata till DC. Du behövde ju bara sätta i en orginalskiva låta den ladda lite öppna luckan sedan sätta i piratskivan med annat spel på och vips så fungerade det utan chip ingen eller liknande.


Alla kompisar hade Dreamcast men alla hade bara ett spel. Det var ju precis när cd brännare blev standard också.

Argh blir tokig på telefonen

Redigerat av Drey123, 17 juni 2015 - 00:58.


#77

Postad 17 juni 2015 - 01:01

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ha ha ha ja jag kopplade upp min Dreamcast till 55tummaren och det såg inte vackert ut ha ha. Har tyvärr inte kvar mitt gamla 8bit men undrar hur det skulle se ut.

På min 50" plasma så ser Dreamcast klart bra ut om man kör med 31KHz-signalen genom en Framemeister, som jag gör. Rez är verkligen snyggt. Gällande NES så ser den riktigt dålig ut på alla anläggningar med ursprunglig hårdvara, men om man RGB-moddar den så blir det andra bullar vill jag lova.

 Någon som har kvar tjock -tv för retrospelande?

Har inte kvar några av mina gamla, men jag har börja köpa ett gäng referensmonitorer på sistone och de är GRYMMA när det kommer till retrospel. B)



#78

Postad 17 juni 2015 - 02:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det var ju lungt mycket lättare att pirata till DC. Du behövde ju bara sätta i en orginalskiva låta den ladda lite öppna luckan sedan sätta i piratskivan med annat spel på och vips så fungerade det utan chip ingen eller liknande.


Alla kompisar hade Dreamcast men alla hade bara ett spel. Det var ju precis när cd brännare blev standard också.

Det var säkert så, men det fanns många orsaker. De var klantiga med både hårdvara och tajming, samt mötte världens främsta konsol genom tiderna. De hade inte klarat sig även om ni köpt alla era spel.

 

Det talar dock till Shenmues fördel om det nu sålde runt 1 miljon med låg userbase trots piratkopiering, det egentliga numret är större.



#79

Postad 17 juni 2015 - 06:26

BoBBiS
  • BoBBiS
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Tror alla är glada men lite nervöst, jag gillade spelen men långt ifrån så mycket som andra här på forumet. Det som var stort för min del var att det var första gången man spelade ett spel där dygnsrytmen(tiden) påverkade och där man kunde göra så mycket saker i staden. I dag fungerar varannan dussintal på det sättet.

Så för egen del håller jag förväntningarna låga tillsvidare. Är dock otroligt glad att det händer. Jag trodde ärligt att ys bara skulle släppa en film med 1-2och sen ett slut bara för att fansen skulle få ett slut. Men det här är ju mycket bättre.
Ha ha ha ja jag kopplade upp min Dreamcast till 55tummaren och det såg inte vackert ut ha ha. Har tyvärr inte kvar mitt gamla 8bit men undrar hur det skulle se ut. Någon som har kvar tjock -tv för retrospelande?

 

Har kört 8-bit och snes och Gc på 104 tums duk och det fungerar faktiskt helt ok sen kanske det inte blir samma bilddkvalitet som på en 22 tums beovision. Men blir ju skojigt och lira bara för det är så stort :D



#80

Postad 17 juni 2015 - 08:34

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Zoiler absolut Sega gjorde flera väldigt dåliga val med DC.

#81

Postad 17 juni 2015 - 08:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Dreamcast var en av dom mer lyckade konsolerna för mig personligen. Fulkomligt älskade den. Kommer aldrig glömma hur sjukt bra grafiken var i Soulcalibur!

 

Men ni som räknar matte med bokstäver o sånt, hur mycket tjänar man/förlorar på en digital kopia? Jag har lagt $29 för en digital kopia men då har jag ju redan köpt spelet lixom. Det kostar säkert nånting att ha det på PSN? Dom här 2+ miljoner dollarna är pengar in men också pengar ut?



#82

Postad 17 juni 2015 - 09:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

dreamcast var inte gjord för stora skärmar om man säger så :D


Med VGA borde det väl bli relativt bra ändå?

#83

Postad 17 juni 2015 - 10:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Segas problem var att dom släppte mega cd och x32 som skulle paras ihop med mega drive i någon märklig konstgjord andning. Det fungerade inte alls och där förlorade man nog många kunder. Sen kastade som ut Saturn som blev en stor flopp och där försvann ytterligare kunder. Istället borde dom ha satsat på Saturn från början, inte en massa tillägg till MD.

Där blev det tre konsoler som fans kunde köpa. Inte märkligt att Dreamcasten fick så svalt mottagande. För mig så var det den ultimata konsolen. Liten snabb, kunde hantera 3d utmärkt osv osv. Men den var dömd pga Segas tidigare fipplande.

Njae, det är lite för stora polygoner upplever jag det som. Det blir lågupplöst i för hög grad. Men det fungerar fint på säg 32" :)

Shenmue hade samlat ihop 2.9 nu för ett litet tag sen så det ser bra ut.

Och om alla inte redan visste det så är det Sony som skjuter till resten av pengarna, finns säkert intervjun här uppe någonstans länkat :)

#84

Postad 17 juni 2015 - 10:28

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Det är svårt att generalisera. Man bör komma ihåg att Mega Drive aldrig slog igenom i Japan, vilket den gjorde i västvärlden. Samtidigt så ser man ganska snabbt vid (visserligen gammal) försäljningsstatistik att Mega CD inte alls var någon flopp. Då det såldes en Mega CD på fem Mega Drives så är det bortsett ifrån Famicom Disk System den mest framgångsrika tilläggskonsolen av dem alla (betydligt mer lyckad än t.ex. Turbografx CD och 64DD).

 

32X var förstås en flopp hur man än vrider och vänder på det, men det stora problemet med Sega var att de släppte allt efter det och satsade på Saturn samtidigt som många tredjepartstillverkare hellre vände sig åt Sony då Playstation var mycket enklare att utveckla spel till. Även Nintendo förlorade flertalet tredjepartsutvecklare, mest på grund av deras egoistiska policys. Då Sega inte hade skött sig särskilt bra så gick det dåligt för Saturn i västvärlden på grund av att det stod Sega på den. Däremot var Saturn en lyckad konsol i Japan.

 

Värt att tänka på att Nintendo 64 sålde bra i västvärlden enbart för att det stod Nintendo på den (i Japan sålde den dåligt). Om Sony hade gjort en kassettbaserad konsol i samma veva hade de blivit utskrattade och tvingats sluta med Tv-spel direkt. Dreamcast hade däremot som fördel att den var otroligt enkel att utveckla spel till vilket lockade många aktörer och fick en väldigt bra start, men kortfattat så var det största problemet all hype över Ps2:an skulle jag nog vilja säga.



#85

Postad 17 juni 2015 - 10:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fast dra det i ett vidare perspektiv, det finns ingen tilläggskonsol som faktiskt lyckats bra, det eftersom det kräver två konsoler. Spelen till mega cd var sisådär imo. X32 med knuckles och Sonic 3 var fräckt, men för mig så är ändå det bästa sonicspelet adventure <3

#86

Postad 17 juni 2015 - 10:56

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Eller om du tar det ur ett ekonomiskt perspektiv så var Mega CD faktiskt helt okej. :) Och det finns en hel del bra spel till den, inklusive den överlägset bästa porten av Final Fight någonsin.



#87

Postad 17 juni 2015 - 12:23

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Roligaste grejen i hyper med PS2 måste ha varit att de inte skulle sälja den till visa länder med mindre nogräknade regeringar pga att man skulle kunna styra missiler med den.

#88

Postad 17 juni 2015 - 12:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kom final fight till CD? Ska jag påminna min kompis att fixa. Han har köpt en mega cd lagom till semestern :D

#89

Postad 17 juni 2015 - 12:47

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ja, Final Fight CD heter det t.o.m. och sopar mattan av porten till Super Nintendo. Jag hade själv arkadspelet i en Capcom-kabinett en gång i tiden. Saknar det ibland.



#90

Postad 17 juni 2015 - 12:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Är det inkl guy? Final fight var det första och enda arkadspelet jag varnat. Sista sittningen. Hade 60 kr. Kostade exakt 60 kr :D

Redigerat av Zartok, 17 juni 2015 - 12:50.


#91

Postad 17 juni 2015 - 17:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
3 miljoner insamlade! Jag vågar hoppas på att 4 miljoner kommer att nås :D
Hoppas mer också!

#92

Postad 17 juni 2015 - 19:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fattar inte riktigt vitsen med kickbacker grejen eftersom Sony lär skjuta in massor.
2 miljoner som var minimum räcker ju knappt till ett skit .

Och Sony vet mycket väl hur mycket fans de finns ,om de var anledningen till kickbacker

#93

Postad 17 juni 2015 - 19:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och Sony vet mycket väl hur mycket fans de finns ,om de var anledningen till kickbacker

Adam Boyes fick frågan och han förklarade med att det är mycket lättare att bara dra igång en kickstarter och visa intresset än att behöva gå runt till alla kostymnissar i Sony och försöka övertyga dem om att det är en bra investering. När det gäller ekonomi så kan man inte bara ta för givet att det finns intresse, fakta behövs.

 

Har funnits andra projekt där "intresse" funnits som aldrig lyckades på kickstarter trots allt.



#94

Postad 17 juni 2015 - 19:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Njo,klart att får spelet ihop massor redan under 31 dagar så visar det väl en del men.

I det här fallet tycker ja de känns lite onödigt men :-)

#95

Postad 17 juni 2015 - 20:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Undrar hur mycket Sony kommer skjuta in, lät på Boyes som att de skulle backa det en hel del iaf. Jag undrar vad för budget/målsättning de kommer ha.

 

För att ta det spel som tidigare hade rekordet, Castlevanialiknande spelet Bloodstained, så låg det på 500 000 USD som mål (de fick in 5,5 mille). Om de nådde 500k så var de lovade att få ytterligare 4,5 mille i backning av publishern.

 

Om man kör liknande siffror här så är det en budget på runt 20 mille, fast det kan man ju inte anta att det stämmer. Detta är lite mer highprofile också och Sony har mer muskler än den andra publishern så det bör bli mer än så. Svårt att spekulera.



#96

Postad 17 juni 2015 - 20:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Sen kanske de har en del de kan använda när de kommer till handling,uppbyggnad av spel,miljöer osv sen tidigare ?

#97

Postad 17 juni 2015 - 21:18

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Läste i kommentarerna på KS att Forbes tryckt ut en liten artikel som bashade Shenmue 3 på Kickstarter, men att de nu tagit bort den.

Någon som vet vad det stod?

#98

Postad 17 juni 2015 - 21:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Sen kanske de har en del de kan använda när de kommer till handling,uppbyggnad av spel,miljöer osv sen tidigare ?

 

Det är väl handlingen i så fall, han måste ju ha ett hum om fortsättningen. Allting i motorn borde de få starta från början med i UE4.

 

 

Någon som vet vad det stod?

 

 

Googlar man det så kommer det upp

 

Stop Donating To The 'Shenmue 3' Kickstarter Right Now


Redigerat av Zoiler, 17 juni 2015 - 21:32.


#99

Postad 17 juni 2015 - 23:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag såg artikeln, men hann inte läsa den. Säkert bara dumheter :D

Nya stretchgoals har lagts upp. Upp till fem miljoner dollar nu. Spelet har på två dygn nått 3.1 miljoner dollar, fem miljoner kan bli spännande. Sett till vanliga kickstarter så har dom ofta en uppgång i början och en i slutet, med en så gott som stilla mittenperiod.

Dock så tror jag inte att det kommer gälla Shenmue. Mycket för att det ändå är ett så speciellt fall.

Just ja. Stretchgoals uppåt har att göra med expansionen av byn, plus några småsaker. Dock så känns det för mig som att det ändå går att lägga till, om de bara kostar 200.000 usd per expansion. Sony vill nog inte göra det här till ett minimalt billigt bajsprojekt. Budgeten ligger nog totalt på uppemot 15-20 miljoner eller så. Dollar

Redigerat av Zartok, 18 juni 2015 - 00:01.


#100

Postad 18 juni 2015 - 06:55

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Googlar man det så kommer det upp

 

Stop Donating To The 'Shenmue 3' Kickstarter Right Now

Ah, så i grund och botten är han själv emot att göra pre-orders på spel han inte sett något alls från och uppmanar då andra att tycka som han gör.

 

Nostalgin är ju through the roof när det kommer till Shenmue och Shenmues fans är några av de mest dedikerade som finns. För min del är jag bara glad över att vi får en fortsättning på storyn så att vi får veta vad som händer.

Sen har jag inställningen att spelet inte kommer vara top of the line när det kommer till grafiken och tekniken.

 

Det som gjorde Shenmue så speciellt var att det var så långt före sin tid när det kom. Men nu har ju många spel tagit efter, och förbättrat, det som var så nytt och häftigt då.

 

Tror jag att Shenmue 3 kommer vara bra? Absolut.

Tror jag att det kommer leva upp till förväntningarna? Ja. Att få ett avslut på den mest episka spelhistorian i mitt liv är priceless.

Blir spelet bättre pga. nostalgi? Garanterat.

Hade det varit lika bra om det varit fristående och hetat "China Explorer"? Absolut inte.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.