Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield V

193 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield V (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 5,72 (17) 99:-
Battlefield V (Xbox One | Series X/S) (Xbox One-spel) 7 6,91 (10) 188:-
Battlefield 5 (PC) (PC-spel) 7 4,87 (44) 85:-

#101

Postad 04 augusti 2018 - 15:24

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Känns som öppna betan borde inte vara alltför långt borta nu? Slutet augusti känns rimligt. Nån som sitter inne på info?

#102

Postad 04 augusti 2018 - 16:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Känns som öppna betan borde inte vara alltför långt borta nu? Slutet augusti känns rimligt. Nån som sitter inne på info?

Med tanke på att BF1´s beta började 31:a Aug och BF4´s började 1:a Okt så lär det väl vara en bra gissning.



#103

Postad 16 augusti 2018 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=-FEgeuGsmzQ

 

 

Forumet försökte lura mig att det inte finns en tråd, när jag söker på Battlefield så kommer Battlefield 1 och allt annat upp istället för femman...



#104

Postad 20 augusti 2018 - 20:49

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Betan startar tydligen 4e sept. för förbokningar och 6e sept för övriga läste jag.

https://www.battlefi...ta-announcement

Redigerat av JSan, 20 augusti 2018 - 20:53.


#105

Postad 30 augusti 2018 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Försenat en månad.. anledningen:

 

With the Open Beta just around the corner, we are excited about the millions of you who will join us and experience the game. And we fully expect to see even more feedback coming our way.

 

And that’s why we’re moving our launch date. We’re going to take the time to continue to make some final adjustments to core gameplay, and to ensure we really deliver on the potential of Tides of War.

 

 

 

Som en bonus så slipper de lansera samma månad som RDR2 och CoD, men det hade nog inget med saken att göra...



#106

Postad 30 augusti 2018 - 19:01

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Jahapp ja då kanske man hinner spela både Spiderman och Tomb Raider innan också 😊

#107

Postad 31 augusti 2018 - 07:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

EAs aktie rasade nästan 10% när de utannonserade förseningen. Någon börskunnig som kan förklara raset för mig?



#108

Postad 04 september 2018 - 22:04

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Dissapointeeed!



#109

Postad 04 september 2018 - 22:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ja det lutar åt det... Ingen go känsla (xbox)

Lirat ikväll nu ett gäng matcher. Vart helt fuclat först med typ 57 vs 32 spelare, vi vann 3 matcher med typ 700-0

Byta vapen är segt och funkar inte jämt. (Sett man kan uppgradera vapnen i efterhand med snabbare deploy/switch

Försökte kopiera mina settings ifrån bf1 men t.ex 100% i weapon zoom speed är sjukt långsamt mot samma i bf1, blev 164% t.ex


Saknar att kunna spotta

Button mappingen och att reviva/ladda om är på samma knapp X gör att har du inte laddat din bössa och spammar x för att reviva så snabbt du kan när su kommer fram resulterar i en reload..

Samma att man inte alltid kan avbryta en reload genom att byta till pistolen när man blir överraskad (för mig iaf,men har för mig stodetv prata om det på pc också)

Tycker också att sniper siktena inte är inärheten så mjuka som bf1 det känns nästan som det hackar fram ibland och inget finlir alls. Flytta en pixel är typ omöjligt. (Ej prövat med default settings dock)

Hoppas dom gör under med den extramånaden att göra klart spelet, men tveksamt,dröjer väl ettår som med tidigare titlar.

#110

Postad 05 september 2018 - 07:31

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Körde också några matcher igår (PS4 PRO)

 

Jag är jäkligt rostig och har inte spelat BF på mer än ett år så jag ska inte gå in på styrning, respons, vapenkänsla etc för just nu spelar jag som en noob :)

 

Men det jag kan säga är att jag, precis som SKIBBE, saknar spotting otroligt mycket. Dock gillar jag att dom nerfat den men inte så här extremt. Man borde haft kvar det som förrut men med den nya funktionen att ens triangel försvinner om man befinner sig bakom skydd (så att spotten inte syns genom väggar etc....) flera gånger på Narvik såg jag en fiende på långt avstånd springa förbi mina medspelare helt obemärkt. såg helt komiskt ut. Eftersom mina medspelare inte spelade i min squad eller party hade jag ingen chans att hjälpa dom förstå att de hade en fiende 1 meter ifrån hahaha

 

sedan gillar jag inte att man inte helas 100% automatiskt. Jag förstår grundpremissen med varför dom valt att ha det så MEN jag har svårt att se att det kommer att göra någon förbättring med team-play. Jag tror att denna funktion och ingen spotting kommer göra att detta spel kommer att plågas av mycket mycket mer camping än tidigare spel.

 

sen tycker jag man startar med för lite ammo men detta kommer man ju att lära sig att handskas med och man blir tvungen att röra på sig för att fylla på. kanske finns någon attachment som gör att man startar med mer etc...

 

Sedan hoppas jag att grafiken till stadskartan INTE är färdig för den såg sämre ut än en BF4 karta och dessutom var den full med glitchar.



#111

Postad 05 september 2018 - 18:51

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Upplever själv att det är mycket mera skjuta i klunga nu än tidigare och svårare att försöka spela "smart" om det har med banstorleken, spawns att göra kanske.
Tycker även conquest känns nästan mer som domination gjorde i bf4. Flaggorna tas fortare, känns närmare mellan dom och tempot i allmänhet känns uppskruvat?

Men är väl kanske som alltid med nåt nytt. Tar ett tag komma in i det nya.

#112

Postad 05 september 2018 - 21:36

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ja lite ammo är drygt, jag har spelat "ensam" 90% av tiden i bf1 dvs jag känner/voice chattar ej med resten av squaden. Man har inte mycket hjälp av randoms, det är få som spelar sin roll, 99% väljer klassen efter vapen och vad dom kan ge sig själva. Att bli revivad är som att vinna på Eurojackpot... Och nu när man måste "bleeda out" upplevs det som en evighet än mot innan, ocj för att ropa på en medic så minskar tiden man kan bli räddad?!?! Hur fan tänkte dom där...

Borde vara att man inte vill ha hjälp eller inte... När man vill ha hjälp så är det mindre tid att få hjälp på #ologiskt

#113

Postad 06 september 2018 - 19:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Alltså det måste vara något fel på sniper mekaniken, för hur jag än gör så kan jag inte finlira med siktet (hålla andan hjälper inte direkt) när man ska röra sikted med  lägsta input åt alla håll så hoppar siktet 5mm (på min 27" skärm) det är typ omöjligt att träffa nån som står stilla.

 

Har felsökt min kontroll, är inget fel på den i något annat spel, bf1 är hur  mjukt som helst när man siktar med eller utan hålla andan.

 

Är det bara hos mig eller hos er också om ni har lust att pröva? lirar xbox one x (1080p skärm)

 

Jag har ändrat sensen till 10% för just den zoomen (3x) då märks det inte, men då är det helt ospelbart :P

Jag har växlat tillbaka från 133% coffisient till 100% (default bfv)

Jag har inte rört threshold för Right stick, den står på 100% som är default

 

 

Update

Jag hade ändrat soldier zoom sensitivity till 160% (då jag har det i bf1) i tron om att det var ADS zoom men visar sig att den påverkar all zoomning inkl ADS, så det vart helt fuckat, ställer jag ner den till 100 så funkar det bättre, men då är det helt otroligt låg sens default på ADS/reflex osv. Det visar sig att dom inte har samma zoom, så pistolen t.ex verkar ha 1.25 (den jag har) så fick öka den till 165% för att komma i närheten av mina settings i bf1, Reflexsiktet verkar vara 2x så där fick jag dra på till 165% också.

 

Känns som att det är något som är knas ändå, man ska inte behöva mecka så. är man nöjd med sensen i hippfire så ska väl inte ADS typ vara 10% av den sensen, helt omöjligt att träffa nån som springer, om dom inte är 200m bort då...


Redigerat av SKIBBE, 07 september 2018 - 09:07.


#114

Postad 07 september 2018 - 15:56

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Ja lite ammo är drygt, jag har spelat "ensam" 90% av tiden i bf1 dvs jag känner/voice chattar ej med resten av squaden. Man har inte mycket hjälp av randoms, det är få som spelar sin roll, 99% väljer klassen efter vapen och vad dom kan ge sig själva. Att bli revivad är som att vinna på Eurojackpot... Och nu när man måste "bleeda out" upplevs det som en evighet än mot innan, ocj för att ropa på en medic så minskar tiden man kan bli räddad?!?! Hur fan tänkte dom där...

Borde vara att man inte vill ha hjälp eller inte... När man vill ha hjälp så är det mindre tid att få hjälp på #ologiskt


Då trycker du nog på fel knapp, trycker man bleed out går tiden fort och väljer man medic går det långsammare.

#115

Postad 08 september 2018 - 08:29

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Tycker allt fungerat bra hittills. Har inte rört inställningar. Hoppas det går snabbare i skarpa versionen att hitta spel. Ska väl inte behöva ta en par minuter.

#116

Postad 08 september 2018 - 08:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Då trycker du nog på fel knapp, trycker man bleed out går tiden fort och väljer man medic går det långsammare.


Nu funkar det, innan så var inte röra nån knapp det långdamaste, men jag kan varit ouppmärksam bara.


Bar jag som har extremt svårt att byta vapen? Det funkar långt ifrån alla gånger, och är det panik så dör man ofta för att man inte kan byta till pistolen eller ifrpn nån gear.

Till råga på allt som assault råkar man ändra firemode till single i allt button mashande så byter man dör man pga av det... Frustrerande

#117

Postad 08 september 2018 - 12:50

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
Ja samma här, behöver man byta vapen mitt i strid är man körd.

Det som buggar mest för mig är squads, kan oftast varken joina eller byta squad när jag är ingame. Det är riktigt störande. Även skapandet av squads innan spel buggar för mig.

Jag lirar på PC.

Redigerat av stabbe, 08 september 2018 - 12:51.


#118

Postad 08 september 2018 - 14:15

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
På PS4 är det lätt att byta till pistol, och det går snabbt. Bara att trycka på triangel.

#119

Postad 09 september 2018 - 19:30

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Fan va irriterande detta spel är, samma visa som med BF1. Omöjligt att lira tillsammans med polare på PC, går inte joina squads, går inte bjuda in osv. Buggar så in i heelv...att de inte lärt sig sedan BF1.



#120

Postad 09 september 2018 - 19:43

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 1

Fan va irriterande detta spel är, samma visa som med BF1. Omöjligt att lira tillsammans med polare på PC, går inte joina squads, går inte bjuda in osv. Buggar så in i heelv...att de inte lärt sig sedan BF1.

Det är en beta, kom ihåg det.



#121

Postad 09 september 2018 - 20:08

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 1

Fan va irriterande detta spel är, samma visa som med BF1. Omöjligt att lira tillsammans med polare på PC, går inte joina squads, går inte bjuda in osv. Buggar så in i heelv...att de inte lärt sig sedan BF1.

Jag har inte upplevt dina problem.



#122

Postad 10 september 2018 - 05:59

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Fan va irriterande detta spel är, samma visa som med BF1. Omöjligt att lira tillsammans med polare på PC, går inte joina squads, går inte bjuda in osv. Buggar så in i heelv...att de inte lärt sig sedan BF1.


Hela lobby-systemet har enligt mig varit kass och onödigt komplicerat sen BF3 om jag inte minns fel. Fungerade mer eller mindre felfritt i BC2 och var oerhört enkelt.

#123

Postad 10 september 2018 - 07:09

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jo, håller med om squads, om man ska joina samma squad, när man skapar i lobbyn, skulle lira med enpolare igår, efter vi skapad squad och tog autojoin, så blev 7ggr irad som den tog en seerver där den ena inte fick plats... så vi fick ta i serverlist, och då fick vi va jä***** snabba och ta en server det fanns folk och plats på, för antingen är ju servrarna fulla elelr tomma  :ph34r:



#124

Postad 10 september 2018 - 07:24

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Det är en beta, kom ihåg det.

 

Fast vi i min spelakrets hade exakt samma problem med BF1 så vi la ner att spela det, så jag tvivlar starkt på att de löser det tills releasen av BFV.

 

 

Jo, håller med om squads, om man ska joina samma squad, när man skapar i lobbyn, skulle lira med enpolare igår, efter vi skapad squad och tog autojoin, så blev 7ggr irad som den tog en seerver där den ena inte fick plats... så vi fick ta i serverlist, och då fick vi va jä***** snabba och ta en server det fanns folk och plats på, för antingen är ju servrarna fulla elelr tomma   :ph34r:

 
Jepp detta händer oss också hela tiden, och vi är fyra personer som ska spela så varje gång man faktiskt lyckades ta sig in i ett spel som en squad va det någon av oss som fick stå på kö in på servern. Att man som en trippel AAA utvecklare inte kan få detta att lira till 100% är för mig helt otroligt. Och det var som sagt samma visa för oss i BF1 så de har inte lärt sig någonting sedan dess.
 
Jag kan ofta undra om de själva ens spelar spelet... 

Redigerat av stabbe, 10 september 2018 - 07:28.


#125

Postad 10 september 2018 - 09:22

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

gå tillbaka till bf3/4, det här var inte ens lite roligt :( avbokat. hade faktiskt lite förväntningar att de skulle fixat saker från bf1 men ikket :( 



#126

Postad 11 september 2018 - 10:09

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 1
Nu har jag försökt ge bfv en riktig chans. Fastnade aldrig för bf1 även om jag försökte ett flertal gånger och detta känns som bf1.5.

Gillade bf3 bättre än bf4. Bf4 betydligt bättre än bf1 och detta känns bättre än 1:a men ändå så otroligt tråkigt i jämnförelse med 3/4

#127

Postad 11 september 2018 - 10:20

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 1

Min personliga smak så är banorna för tighta och ger inte utrymme för fordonsfighter på samma sätt som förr. Sen är det nog så att jag har helt tröttnat på gammelkrigsspelen, älskade de förr men får inte samma känsla idag.



#128

Postad 11 september 2018 - 22:03

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Jag fick mersmak.
Jag tänker inte döma ut spelet förens jag spelat det färdiga några månader. Det är ju endå Battlefield liksom och jag ser inte att något annat spel erbjuder samma eller liknande upplevelse på PS4 iaf.

#129

Postad 12 september 2018 - 08:10

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Blir väl ett köp på PC för min del förr eller senare men jag har svårt att se att jag kommer lägga lika mycket tid på detta spelet som jag har gjort på tidigare spel i serien, särskilt med tanke på allt annat skoj som kommer ut på PC. I många delar måste jag dock säga att DICE gör väldigt välpolerade spel jämfört med andra tillverkare. Hur gubben och spelmekanikenkänns är mycket bättre än exempelvis Insurgency Sandstorm. Gun play är också riktigt skönt när det väl funkar. Även om det är en beta så är dock spelet sjukt buggigt. Sen har DICE gjort en del vansinniga val IMO, attrition t ex är bara dumt. Dice kommer inte att ändra hur en stor del av användarna spelar avseende att kasta ammo och health hur mycket de än vill det. Just nu känns spelet mer som en ammohämtarsimulator. Det första man måste göra när man spawnar in är att springa till en ammostation. Är folket i ens squad inte på en flagga så är det ofta jag inte spawnar in just där för att slippa spawna in i eldstrider utan tillräckligt med ammo.

#130

Postad 12 september 2018 - 17:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

White man är censurerat ^^

 

http://www.youtube.com/watch?v=pl55Dq0o36E



#131

Postad 13 september 2018 - 07:44

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag spelade inte betan så mycket, då jag är upptagen med Destiny nu. Men jag körde lite iaf. Första gången jag spelade ett Battlefield på pc, så det kanske har något med saken att göra. Men jag hade kul, va riktigt kul att snipa tyckte jag. Sen håller jag med om att dom gjort konstiga val som jag inte håller med om. Kändes som jag alltid sprang efter ammo lådan eller health... Tyvärr så verkar det som att Dice släpper ett halvfärdigt spel.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WdZ3knduW3s&ab_channel=LevelCapGaming



#132

Postad 19 november 2018 - 21:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Vad tycker ni än sålänge? Eller väntar ni på standard släppet imorgon?



#133

Postad 20 november 2018 - 12:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Vad tycker ni än sålänge? Eller väntar ni på standard släppet imorgon?

 

jepp. standard här. Spelade några matcher nu under lunchen. känns bra faktiskt!



#134

Postad 20 november 2018 - 14:49

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Mycket som fungerar väldigt dåligt. Har instakillbuggen väldigt ofta. Fick server disconnect 15 ggr under två timmars speltid, väldigt konstig vapenbalans mellan klasserna, mycket problem med revive. Det känns verkligen som om detta spelet skulle ha släppts om 6 månader.

#135

Postad 20 november 2018 - 18:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 001 inlägg
  • 0
https://www.youtube....h?v=nYLLvOFSHCU

#136

Postad 21 november 2018 - 22:24

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Mycket som fungerar väldigt dåligt. Har instakillbuggen väldigt ofta. Fick server disconnect 15 ggr under två timmars speltid, väldigt konstig vapenbalans mellan klasserna, mycket problem med revive. Det känns verkligen som om detta spelet skulle ha släppts om 6 månader.


Ett nytt BF helt enkelt 😉

Men s*tan. Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag tror att bortagandet av supression var ett misstag. Iaf som det känns initialt på dessa öppna banor. Finns ju knappt ingen chans att undgå en snippa eller semi-auto.

#137

Postad 22 november 2018 - 22:16

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Beat, vad gör du ?

#138

Postad 23 november 2018 - 21:12

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Nån som vet nån bra sida för stats? Telefonappen som funkat både till bf4 & bf1 saknar stats för bf v

#139

Postad 24 november 2018 - 14:28

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag tycker det är riktigt kul. Har säkert råkat ut för några buggar, men inte någon som jag stört mig direkt på. Flyter på hur bra som helst på min pc dessutom. Kör dx12 utan future frame rate och har avg 132 fps i 1440p. Har bara spelat recon och tycker sniping är riktigt bra i detta spel.



#140

Postad 28 november 2018 - 08:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Fan vad själva spelmekaniken är beroendeframkallande.

Nu hoppas jag dom löser många av buggarna och det snabbt.... Det behövs fler banor också. Om DICE är snabba med uppdateringar denna gång så kommer jag att lira detta spel länge men om det blir som med BF1 så lär jag tröttna efter Jul...



#141

Postad 28 november 2018 - 10:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Fan vad själva spelmekaniken är beroendeframkallande.
Nu hoppas jag dom löser många av buggarna och det snabbt.... Det behövs fler banor också. Om DICE är snabba med uppdateringar denna gång så kommer jag att lira detta spel länge men om det blir som med BF1 så lär jag tröttna efter Jul...


Banor verkar det som att dom kommer minska på drastiskt, inga 4 nya kartor var 4:e månad som innan med dlc som kostar.

Kommer en ny bana med december updaten vad jag vet sen är det typ 4st som kommer under året. Det är så jag har fattat det iaf.

#142

Postad 28 november 2018 - 13:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

nu minns jag inte vilket battelefield det var, men spelade för några år sedan och det fanns ett spelläge där man som det attackerande laget skulle ta över ett område som det andra laget skulle försvara.

Sen om dom som attackerade lyckades ta över så backade det försvarande laget och skulle skydda ett nytt område. Sen höll det på så några gånger tills matchen var slut.

Min fråga är vad det läget hette och om det finns i detta spelet också? :)



#143

Postad 28 november 2018 - 13:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Tror du syftar på "Frontlines" jag är ej så bevandrad i bf serien men tror det kom i bf1 (rätta mig gärna)

Och det skall finnas i 5:an också

#144

Postad 28 november 2018 - 14:03

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0

nu minns jag inte vilket battelefield det var, men spelade för några år sedan och det fanns ett spelläge där man som det attackerande laget skulle ta över ett område som det andra laget skulle försvara.

Sen om dom som attackerade lyckades ta över så backade det försvarande laget och skulle skydda ett nytt område. Sen höll det på så några gånger tills matchen var slut.

Min fråga är vad det läget hette och om det finns i detta spelet också? :)

 

I BF V kallas det Breakthrough och är typ defaultläget. :) Jag tycker inte detta har fungerat särskilt bra i tidigare spel men här är det faktiskt bättre än Conquest. Och då har jag valt nästan enbart Conquest innan.



#145

Postad 28 november 2018 - 14:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Tror du syftar på "Frontlines" jag är ej så bevandrad i bf serien men tror det kom i bf1 (rätta mig gärna)

Och det skall finnas i 5:an också

 

 

hmm känner verkligen inte igen "frontlines" alltså. 

spelläget som jag pratar om var nog också det allra vanligaste spellläget har jag för mig. 


I BF V kallas det Breakthrough och är typ defaultläget. :) Jag tycker inte detta har fungerat särskilt bra i tidigare spel men här är det faktiskt bättre än Conquest. Och då har jag valt nästan enbart Conquest innan.

 

har kikat lite närmare nu och det är Bad company som jag spelade på ps3

 

verkar bara finnas två spellägen. Gold rush och Conquest

vilket av dessa två det var minns jag inte.  Minns bara att jag gillade spelläget väldigt mycket. :)

 

Är sugen på detta spelet och funderade mest på om samma spelläge finns kvar än idag :)

 

Kan vara gold rush jag tänker på för jag minns att man skulle placera en bomb och spränga någonting för att vinna. När det var gjort så fortsatte matchen, fast längre fram på banan (eller längre bak om man var det försvarande laget)



#146

Postad 28 november 2018 - 15:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Spelläget hette Rush bara, gold rush har jag aldrig hört talas om.
Spelade nästan bara Rush i gamla BC2

#147

Postad 28 november 2018 - 15:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Spelläget hette Rush bara, gold rush har jag aldrig hört talas om.
Spelade nästan bara Rush i gamla BC2

 

 

 

"Det finns två multiplayerlägen att spela i:

  • Gold Rush: där spelare måste försvara eller förinta ett par lådor fulla med guldtackor så länge det anfallande lagets spawnbiljetter har tagit slut (varje biljett är en spelares rentré till matchen efter dennes dödsfall). En låda kan förstöras genom att plantera en sprängladdning med en 30 sekunders tidur innan den detoneras eller med hjälp av explosiva vapen, sprängmedel eller fordonsmonterade vapen.
  • Conquest: där spelare måste inta och försvara ett antal kontrollpunkter utspridda på strategiska punkter i spelkartorna, så länge tills fiendens spawnbiljetter tar slut. För varje fiende man dödar så förlorar motståndarlaget en biljett, och man tappar ständigt biljetter när ett lag kontrollerar mer än hälften av kontrollpunkterna på kartan."

​citat från wikipedia.

 

Men Rush som du spelade stämmer in med min förklaring eller?


Redigerat av andreassofus, 28 november 2018 - 15:31.


#148

Postad 28 november 2018 - 15:42

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Det hette väl gold rush från början i tidiga spel men när det ändrades till att förstöra/försvara m-com stations istället blev det endast Rush. Kan vart i BC2 Rush var först ut om man minns rätt?

#149

Postad 28 november 2018 - 16:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Det är nog som JSan säger och det har säkert bytt namn. I BC2 var det bara Rush och m-com stationer.
Men spelsättet är iaf exakt som du först beskrev.

#150

Postad 28 november 2018 - 16:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Banor verkar det som att dom kommer minska på drastiskt, inga 4 nya kartor var 4:e månad som innan med dlc som kostar.

Kommer en ny bana med december updaten vad jag vet sen är det typ 4st som kommer under året. Det är så jag har fattat det iaf.

 

 

hmmm ja det låter ju lite oroväckande. Vi får se hur det blir helt enkelt.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.