Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Discshop.se tråd

494 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 06 september 2004 - 10:02

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Jaha, nu verkar det som Bonnier köpt Discshop. Ska bli intressant och se vad det leder till.

Minskat utbud?

#52

Postad 06 september 2004 - 12:57

Unregisteredfd0a25da
  • Unregisteredfd0a25da
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Har handlat från Discshop ett par gånger och är helt nöjd med både websidan, utbudet, samt priserna. Däremot så var leveransen av en av mina beställningar försenad och när jag kontaktade kundtjänst så sa de att förseningen berodde på att min senaste betalning var gjord för sent. D.v.s. att de medvetet lät bli att skicka min beställning som ett straff för att jag betalade min senaset faktura för sent. Det ska tilläggas att jag betalade fakturan via internet på en fredag när den skulle vara betald på måndagen därefter. Väl helt OK att på detta sätt motverka för sent betalade fakturor, men att att inte informera om att de gör så är inte OK.

#53

Postad 06 september 2004 - 13:49

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Nej, det de vill uppnå borde väl vara att kunden betalar i tid nästa gång - och då borde man ju låta kunden få veta det...

#54

Postad 06 september 2004 - 21:12

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0

Jaha, nu verkar det som Bonnier köpt Discshop. Ska bli intressant och se vad det leder till.

Källa? Hittar inget info om det på Discshops hemsida.

#55

Postad 08 september 2004 - 02:14

hembiohasse
  • hembiohasse
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Neeeeeeeej!!! Katastrof!!! :o :lol: B)

Home Ent. har köpt 60% av Discshop. Alla vet vad det innebär.
Sämre service och högre priser. :lol:

#56

Postad 08 september 2004 - 02:37

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

  • 3 283 inlägg
  • 0

Neeeeeeeej!!! Katastrof!!! :o  :lol:  B)

Home Ent. har köpt 60% av Discshop. Alla vet vad det innebär.
Sämre service och högre priser. :lol:

Varför vet alla att det blir så? :lol: :huh:

#57

Postad 08 september 2004 - 23:03

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
På Dvdforum stod det att de som sköter Discshop nu fortfarande ska göra det, enda skillnaden är att de inte längre är de enda ägerna till själva företaget.

Redigerat av PsyCor, 08 september 2004 - 23:04.


#58

Postad 24 september 2004 - 11:29

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Jag vill varna för att Discshop "far med osanning" på sin hemsida där de säger att det ”går bra” att välja samleverans om man har en förhandsbokad film och beställer filmer från deras lager samtidigt. Det som Discshop INTE talar om är att de fortsätter sälja filmerna som du har lagt i order och tar de slut får du skylla dig själv för att du var snål och valde samleverans.
Det är inte min definition av ”bra” i alla fall.

Inte någonstans i deras leveransvillkor står det att man ska vara medveten om en eventuell slutförsäljning om man väljer samleverans, inte heller står det något om detta i ordererkännandet jag fick, & jag vet att samma sak har hänt andra personer.

De envisas med att säga att de inte klarar av att hålla filmer man har beställt om man vill ha samleverans, men då bör man rimligtvis meddela det någonstans klart och tydligt i samband med att man väljer samleverans av en förhandsbokning & lagerhållna filmer.

Man kan fråga sig vad som hade hänt om jag betalat med kort då de drar pengarna direkt från kontot?

Det kanske känns som en skitsak att bråka om, men det är principen det handlar om enligt mig.
Tänk när Discshops VD har beställt en ny BMW men han vill inte ha den för han väntar gärna på sin handsfree som han beställt som extravara. Under tiden han väntar på sin handsfree så slutar BMW tillverka den modellen & bilfirman säljer ”hans” BMW, tror ni inte han skulle bli förbannad på dem när han upptäcker att den bil han beställt/bokat helt plötsligt sålts?

Ett plus ska de ha för de snabba svar jag fått från kundtjänst, även om de mest säger samma sak om och om igen istället för att erkänna att de gör fel som säger en sak men sedan inte kan hålla det.
Här nedan följer mailkommunikationen mellan mig och kundtjänst, mitt efternamn är borttaget & killen från discshop slipper också stoltsera med sitt namn.

___________________________________________________________
Hej jag ser att ni i min order ******* markerat att Peter Pan inte
finns inne & att den är slut/har utgått hos filmbolaget.
Jag utgår givetvis att ni har lagt undan en kopia åt mig eftersom denna
fanns inne när jag la min order.
Med vänliga hälsningar
--
Andreas

___________________________________________________________
Hej,
Tack för ditt mail!

Vi har tyvärr ingen möjlighet att lägga undan eller reservera filmer.
Ordern skickas först när alla titlar finns i lager.

Med vänlig hälsning

***** *****
Discshop Svenska Näthandel AB
___________________________________________________________

Betyder det att ni aldrig kommer skicka min order då Peter Pan i ordern
har utgått från filmbolaget?
--
Andreas

___________________________________________________________
Hej,
Tack för ditt mail!

Tyvärr är det så att Peter Pan inte går att få tag i längre. Jag tar
därför bort den ur din order.

Med vänlig hälsning

***** ******
Discshop Svenska Näthandel AB

___________________________________________________________
Hej igen,

Innan du tar bort den kan du få tala om för mig vart i era villkor det
står att en film som är beställd inte läggs undan medans man väntar på
en förhandsbokning.
Det står INTE under "förhandsbokningar" i alla fall...
Det som är extremt irriterande är att ni under rubriken
"Förhandsbokningar" säger att det går bra att samleverera, vilket det
bevisligen inte gör.
Det vore trevligt med en förklaring.

--
Andreas

___________________________________________________________
Hej,
Tack för ditt mail!

Vi jobbar med väldigt snabba leveranstider, och vi har ett väldigt litet
lager i jämförelse med vår kapacitet och antal kunder. Vi har tyvärr ingen
möjlighet att reservera eller lägga undan filmer åt kunder som vill vänta
med samleverans, vi har helt enkelt inga lagerresurser för det. Väljer man
samleverans i en order som inkluderar en förhandsbokning, så går ordern iväg
på releasedatumet även om alla filmer inte finns i lager, varpå vi skickar
restnoteringarna fraktfritt.
Vi beklagar att Peter Pan har utgått under denna tidsperiod.

Med vänlig hälsning

***** ******
Discshop Svenska Näthandel AB

___________________________________________________________
Hej,
Jag väntar fortfarande på en förklaring till varför ni säger att det går
bra att samleverera förhandsbokningar med andra filmer i ordern när det
bevisligen absolut inte gör det. Ni skriver inte någonstans att risken
för slutförsäljning finns vilket är under all kritik & således inte
accepteras.
Jag vill även påpeka att ni har godkännt ordern med Peter Pan mfl.
filmer och att jag förväntar mig leverans då filmen faktiskt fanns inne
vid ordertillfället. Jag återkommer ännu en gång till att det inte står
att filmen inte läggs undan & att det inte varnas för ev. slutförsäljning
och då förväntar jag mig att få filmen skickad till mig.

Som tur är finns det 2 stora konsumentforum, varav ett där er VD är
rellativt aktiv, där jag kan varna andra om hur ni hanterar sådana här
ärenden, att ni inte alls klarar av samleveranser vid förhandsbokningar
vilket ni påstår på hemsidan, jag kommer även att lägga med vår
mailkommunikation, utan ditt namn givetvis.
--
Andreas


#59

Postad 24 september 2004 - 12:07

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt hur du kan vara så förvånad? Discshop har billiga priser, och de priserna kommer ju inte från ingenstans.
Att lägga undan filmer till kunder tar en massa extra plats och tid.
Istället för att gnälla på dem (antar att du inte gett någon positiv feedback på deras priser) så kan du ju istället be dem att faktist lägga till en text i stil med "p.g.a att vi håller så låga priser så kan vi inte hålla filmer bokade vid samleverans".
En film kan väl inte vara hela världen?

Man kan fråga sig vad som hade hänt om jag betalat med kort då de drar pengarna direkt från kontot?


Det kan man fråga sig, men för allt jag, du eller någon annan vet så kanske de hade betalat tillbaks på ett väldigt smidigt sätt?

Nu är det inte så att jag vill försvara discshop, men att ta upp deras tid (och din egen för den delen) med något som redan hänt, inte gjorde någon större skada och inte går att fixa - det verkar för mig lite meningslöst? Ge dem ett tips istället.



MVH
Thomas

#60

Postad 24 september 2004 - 12:41

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
autonom; jag håller med dig; Discshop är bra och som dessutom tillhandahåller oss konsumenter med bra priser- och utbud (om man inte är ute efter Asiatiska deluxboxar), men InSane skrev ju: "Det kanske känns som en skitsak att bråka om, men det är principen det handlar om enligt mig." så är väl just principen i sammanhanget detta ärende gäller...

#61

Postad 24 september 2004 - 12:46

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Det är väl självklart att jag blir förvånad när det inte står någonstans att man riskerar att bli av med beställda filmer om man väljer samleverans!
Så billiga priser kan jag inte direkt påstå att de har, jag kan förmodligen hitta de flesta filmerna i deras utbud billigare på en webbutik utanför Sverige, om det nu inte är svenska releaser av Disneys klassiker man vill ha & då kostar de mer eller mindre lika mycket om jag beställer dem hos Discshop eller hos tex. CDON.

Anledningen till att jag beställde den här gången vara att jag skulle köpa Peter Pan & 2 andra barnfilmer till min dotter på deras rea, och passade då på att köpa Die Hard triologiboxen som kommer i slutet av oktober.

Självklart tar jag upp deras tid eftersom jag vill påpeka för dem att det de skriver på sin sida inte alls stämmer överens med verkligheten & att de faktiskt inte meddelar att man kan riskera att förlora filmer i ordern om man väntar.

Jag har nu avbeställt ordern och placerar den hos CDON istället.

auronom, du verkar ha missat att jag även skrev att det inte gäller just filmen, utan principen.

#62

Postad 24 september 2004 - 21:55

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

Jag vill varna för att Discshop "far med osanning" på sin hemsida där de säger att det ”går bra” att välja samleverans om man har en förhandsbokad film och beställer filmer från deras lager samtidigt. Det som Discshop INTE talar om är att de fortsätter sälja filmerna som du har lagt i order och tar de slut får du skylla dig själv för att du var snål och valde samleverans.
Det är inte min definition av ”bra” i alla fall.

Oh shit!
Det lät ju inte bra. Jag har gjort en sådan beställning gång förut och de funkade bra.
Men igår gjorde jag tyvärr en till samleveransbeställning(långt ord!) på Transformers plåtboxen + lite annat. Får se hur det blir.

Hoppas det funkar nu med. Men de där med att de fortsätter att sälja filmen även fast man "bokat" den hade jag ingen aning om. Dålig stil.
Då får man väl vara lite mera försiktig i framtiden då ifall man kör den typen av leverans.

Sen är inte Discshop billigast, eller ibland ens billiga.
Men de har en utmärkt service, vilket gör att man återkommer som kund till dem.
För de fåtal problem jag haft med filmer ifrån dem har löst sig på ett väldigt bra sätt.

#63

Postad 22 oktober 2004 - 07:06

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Nu är det fri frakt resten av Oktober på alla beställningar inom Sverige.

#64

Postad 10 november 2004 - 12:20

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Dagens köptips måste va C/O Segemyhr - Säsong 1-3 för 169:-
Direktlänk.

#65

Postad 10 november 2004 - 12:52

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
Riktigt grymt pris. Blir garanterat beställning.

#66

Postad 12 november 2004 - 21:28

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Dagens köptips måste va C/O Segemyhr - Säsong 1-3 för 169:-
Direktlänk.

Tack för tipset :D Beställde den igår klockan 16.15 (lite för sent) och ändå låg den i lådan i morse klockan 11. Bra jobbat Discshop :D
Jag märkte samtidigt att några av världens bästa filmer (i trevliga utgåvor dessutom) nästan bortskänkes, nämligen:

The Usual Suspects - Special Edition (2-disc) 99:- ;)
Nyckeln till frihet - Collector's Edition 99:- ;)
Den gode, den onde, den fule (2-Disc) - Special edition 129:- :D
Forrest Gump (2 Disc) 99:- :D

#67

Postad 12 november 2004 - 23:16

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
...och Donnie Darko - 69:-

#68

Postad 30 november 2004 - 03:22

Alder
  • Alder
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
nar det galler dvd i sverige sa ar de dyra overallt...import lonar sig ...om man tanker pa Alien boxen som ni pratade om tidigare i traden sa kan jag kopa den i butik for 500 skr har i australien...vad far man da pa natet?

tycker inta om att man maste betala frakt pa leveranserna...(aven om det bara ar 10 kr per film upp till 500 kr) ...gillade filmmix.com som skickade ut allt fraktfritt om man var vip medlem

sen mitt senaste problem med Discshop ar att jag bestallde 15 filmer nyligen, men eftersom jag sag att det saknades 4 titlar meddelade jag dem att det inte behovs skickas fore fredag ifall ni far in filmerna under tiden eftersom jag inte ar tillbaka i sverige forrans nasta vecka.....och som nagon namt tidigare sa struntar de helt i ordern tills dess!!!..nu har de fatt in en av de titlarna de saknade....MEN salt slut pa 4 andra....sa nu saknar jag sju stycken ...tycker att det ar helt idiotiskt...och ar mycket besviken pa dem...(om det ar sa kunde de meddelat detta och skickat vad de hade pa lager ju...for detta har jag ingen nytta av) :ph34r:

#69

Postad 30 november 2004 - 05:00

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
va alla klagar, visst är det inte helt rätt sätt som dom jobbar på dvs hur dom skickar vid sammleverans men det är ett företag och som alla måste dom tjäna pengar och det gör dom genom att sälja filmer - till er eller andra....

om det är så bråttom så välj inte sammleverans, svårare är det inte.
och om man ändå beställer t ex 7 filmer, hinner ni kolla på alla på nån eller några dagar?
eller är det att ni MÅSTE se just den filmen som inte kom med...
kom igen nu killar ( och tjejer ) skärpning nu, det är inte direkt livshotande.
jag själv köper alltid mina filmer hos discshop och visst blir det inte alltid rätt men det blir det inte hos nån annan, vi kan till en början vara glada för deras snabba leverans.
lixom hur många gånger har ni inte tänkt på en film på torsdagen och beställt för att sedan avnjuta den på fredagen, jag vet att jag har.
det skulle inte vara möjligt om man beställer via DVDON, Ginza eller Homeentertainment t ex, och ännu värre - om det är möjligt så kostar det typ minst 30 spänn extre att få den snabbt....


discshop är ok, bra sortiment, leveranstider samt kredit system och det är igentligen det ända viktiga...

Redigerat av softman3, 30 november 2004 - 05:05.


#70

Postad 30 november 2004 - 05:24

Alder
  • Alder
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

va alla klagar, visst är det inte helt rätt sätt som dom jobbar på dvs hur dom skickar vid sammleverans men det är ett företag och som alla måste dom tjäna pengar och det gör dom genom att sälja filmer - till er eller andra....

visst maste de tjana pengar...men dessa filmer jag bestallde betalade jag i forskott med mitt visa...sa de har redan tjanat dessa pengar....(vilket de inte gor om de far mig att trottna pa leveranstid...da de far aterbetala)

(tyvarr sa tar det anda tva dagar for mig att fa filmerna...slo post har uppe...(nere for de flesta forstass) men visst ar det bra med kort leveranstid)

dessvarre kommer jag nog inte forboka flera filmer fran dem...vill inte betala porto (bara princip..) och samleverans valjer jag nog bara da dagen innan releasedatum om filmen/filmerna ar manga i lagret (skalet till bestallning dagen innan ar bara att annars far man ju inte guldmedlems pris pa en del filmer...annars blir det nar jag ser att det ar pa lager)

for i slutanden sa bestaller jag ju darifran for att jag inte har nagot battre alternativ...sa jo de ar anda bra...men vissa saker vill man fa andrat till det battre!

Redigerat av Alder, 30 november 2004 - 05:27.


#71

Postad 30 november 2004 - 06:08

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0
Hej :ph34r:

om man tanker pa Alien boxen som ni pratade om tidigare i traden sa kan jag kopa den i butik for 500 skr har i australien...

Okej, det var några kronor billigare men räknar man in flygbiljetten så blir det ju en del :D Skämt å sido, jag tycker att de 549:- som Discshop tar för den 9 skivor stora Alien-boxen är helt okej. Personligen så undviker jag effektivt leveransstrul genom att helt enkelt bara beställa filmer som finns i lager :rolleyes: Trots att jag ofta beställer ganska sent, ibland tom. strax efter klockan 16 så har jag alltid fått skivorna följande morgon (bor i värmlandsskogarna :rolleyes: )

#72

Postad 30 november 2004 - 06:22

Alder
  • Alder
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hej :ph34r:

om man tanker pa Alien boxen som ni pratade om tidigare i traden sa kan jag kopa den i butik for 500 skr har i australien...

Okej, det var några kronor billigare men räknar man in flygbiljetten så blir det ju en del :D Skämt å sido, jag tycker att de 549:- som Discshop tar för den 9 skivor stora Alien-boxen är helt okej. Personligen så undviker jag effektivt leveransstrul genom att helt enkelt bara beställa filmer som finns i lager :D Trots att jag ofta beställer ganska sent, ibland tom. strax efter klockan 16 så har jag alltid fått skivorna följande morgon (bor i värmlandsskogarna :D )

joda jag haller faktiskt med (just nar det galler denna boxen sa vantar jag tills jag ar i sverige och bestaller da...mindre omstandigt...och de ar valdigt elaka mot mina vaskor ibland, och det ar lite langt for utbyte ju :D )
...men jag menade bara att det ar en valdig skillnad mellan att kopa i butik i sverige och utomlands ....och nar man anda koper sin biljett till australien enbart for att kopa denna film 50kr billigare...sa skulle man ju kunna passa pa att gora nagot annat har med :D (om man ar forsiktig...har lart mig att allt ar dodligt har....fran faglar med gift nabb till vandrande pinnar :rolleyes: )

sa posten ar snabbare ut i varmlandsskogarna (sa missvisande det ordet blev nu eftersom jag saknar de tre sista bokstaverna i alfabetet... :lol: ) an de ar till blekingeskargard...sicket satt :rolleyes:

#73

Postad 30 november 2004 - 22:46

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0

va alla klagar, visst är det inte helt rätt sätt som dom jobbar på dvs hur dom skickar vid sammleverans men det är ett företag och som alla måste dom tjäna pengar och det gör dom genom att sälja filmer - till er eller andra....

visst maste de tjana pengar...men dessa filmer jag bestallde betalade jag i forskott med mitt visa...sa de har redan tjanat dessa pengar....(vilket de inte gor om de far mig att trottna pa leveranstid...da de far aterbetala)



då förstår jag dej, och alla andra som förskotts betalar... jag tar hellre och betalar när jag fått det jag beställt...
känns tryggare...

#74

Postad 01 december 2004 - 03:12

Alder
  • Alder
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

va alla klagar, visst är det inte helt rätt sätt som dom jobbar på dvs hur dom skickar vid sammleverans men det är ett företag och som alla måste dom tjäna pengar och det gör dom genom att sälja filmer - till er eller andra....

visst maste de tjana pengar...men dessa filmer jag bestallde betalade jag i forskott med mitt visa...sa de har redan tjanat dessa pengar....(vilket de inte gor om de far mig att trottna pa leveranstid...da de far aterbetala)



då förstår jag dej, och alla andra som förskotts betalar... jag tar hellre och betalar när jag fått det jag beställt...
känns tryggare...

nar det galler discshop sa behover man inte oroa sig...ar det problem sa aterbetalar de snabbt osv ...tycker att det ar ganska smidigt

Har fatt ett paket skickat till mig nu sa jag kommer att fa nagra filmer (trakigt nog sa far jag T2 & T3...men Terminator ar restnoterad :P )

Det basta med discshop ar helt klart deras support! snabba och forsoker verkligen hjalpa. :D

#75

Postad 06 december 2004 - 12:43

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
Jag har hittills inte haft några som helst problem att få reklamationer åtgärdade av Discshop - har visserligen bara haft ett tidigare reklamationsärende med de:
Jag beställde The Butterfly Effect (2-disc) och istället för att få en Theatrical Cut-disc och en Director's Cut-disc, fick jag 2st Theatrical Cut-discar. Den ena av dem böts ut utan tjafs = mycket bra.

Nu har dock "nästa" problem dykt upp:
Jag beställde för en tid sedan några filmer där bl.a. filmhistoriens mest udda "dubbelpack" (I, Robot + Gustaf) ingick. Och eftersom jag samtidigt även beställde Sagan Om Konungens Återkomst: Special Extended DVD Edition med samleverans, så får jag självklart snällt vänta tills den senare släpps.
Hur som helst så såg jag under förra veckan dock att I, Robot (2-disc) kostade 189kr för oss Guldkunder (lika mycket som enkel disc-versionen) och bad då Discshop per telefon ta bort I, Robot + Gustaf-dubbelpacket och ersätta den/dem två med I, Robot (2-disc) för 189kr (och 2st andra filmer). Sagt och gjort; det var inga problem, fick jag till svar.
Idag gick jag in på Discshop.se för titta på min Orderhistorik och ser att I, Robot (2-disc) listas med ett pris på 229kr (ordinarie pris IDAG, även för Guldkunder) och ringer då omedelbart till Discshop, där jag får till svar att mellanskillnaden på 40kr (229kr-189kr) skulle dras av på min nästa order. Och eftersom jag idag (efters telefonsamtalet) beställde 2st filmer på deras hemsida (det går ej att beställa per telefon), så tog jag för givet 40kr skulle dras ifrån beloppet på den nya ordern. Men när jag nu under lunchen går in på min Orderhistorik, så har inga 40kr dragits av... Kanske bara syns på fakturan?

Nåja, jag kommer att ringa Discshop igen vid 13:00 eftersom de har lunchstängt fram tills dess.

#76

Postad 06 december 2004 - 13:11

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

  • 2 991 inlägg
  • 0
OK, så här ligger det till...
Tydligen ser man inte sådana här korrigeringar under ens Orderhistorik på deras hemsida, utan det står på den faktura/kvitto man får med filmerna.

Så, slutet gott, allting gott.

Redigerat av Unregisteredf380a49e, 06 december 2004 - 13:12.


#77

Postad 20 december 2004 - 17:15

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Har handlat hos discshop i 4 år och allt har funkat kanon, paketen har kommit som dom skall, men nu har ett paket (7 filmer) inte dykt upp (skickades i tisdags) , så jag ringer discshop och påpekar detta och 2 min efter mitt "klagande" säger han: hm ,det har nog blivit nåt fel, vi skickar nya filmer, du har dom på onsdag.

Det kallar jag service.



/Håkan

#78

Postad 20 december 2004 - 17:42

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
All heder åt Discshop som fortfarande verkar vara bland de få företag i Sverige som har fingertoppskänsla när det gäller kundservice.

Redigerat av Fredrik, 20 december 2004 - 17:43.


#79

Postad 21 december 2004 - 16:15

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Och de bästa av allt är att från och med nästa år får vi som är storkunder månadsfaktura. Och dessutom så fick jag en film av dom i julklapp i dag, Disneys nyaste film, inte helt fel. :) :) ;)

#80

Postad 21 december 2004 - 19:35

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Hoppsan det blev visst nåt fel :)
Svarade på ett gammalt inlägg :)

Redigerat av HkanW, 21 december 2004 - 19:38.


#81

Postad 21 december 2004 - 19:54

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Jag blev mäkta paff när det dök upp tre små bruna hårda paket i brevinkastet istället för de två som jag förväntade mig, trodde först att min bättre hälft hade använt mitt konto för att inhandla julklappar. Detta med månadsfaktura är hur efterlängtat som helst för egen del.

#82

Postad 21 december 2004 - 20:02

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Jag blev mäkta paff när det dök upp tre små bruna hårda paket i brevinkastet istället för de två som jag förväntade mig, trodde först att min bättre hälft hade använt mitt konto för att inhandla julklappar. Detta med månadsfaktura är hur efterlängtat som helst för egen del.

Märkligt hur gör du för att få hem dom i brevlådan?
Jag får alltid hämta mina på konsum.

#83

Postad 21 december 2004 - 20:22

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Min brevbärare kicks ass, han är min personlige filmlangare. :)

#84

Postad 21 december 2004 - 21:23

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Vad definerar en storkund?
En som handlar för 500:- / 1000:- i månaden eller ännu mer?

Var finns infon om månadsfaktura?
hittar inget på Discshops hemsida.

/Håkan

#85

Postad 21 december 2004 - 22:07

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
ni som fick julklapp från discshop, hur´mycket handlar ni för???

#86

Postad 21 december 2004 - 22:22

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Jag har handlat sedan starten då discshop började, köper för ca. 2000:-/Månaden och har nog handlat för runt 70 tusen totalt sedan starten.

När de gäller info om månadsavi så fick endast vi som är storkunder brev om detta samt en mailadress där vi skulle skicka svar om vi ville ha månadsfaktura.

#87

Postad 22 december 2004 - 08:29

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

ni som fick julklapp från discshop, hur´mycket handlar ni för???

För mycket. :) :)

#88

Postad 22 december 2004 - 12:32

Unregistered31b537cd
  • Unregistered31b537cd
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Tomten har varit hemma hos mig också en mycket god gest av discshop :) :)

#89

Postad 22 december 2004 - 12:36

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt vitsen med månadsfaktura, känns ju bättre att sprida ut utgifterna lite under månaden istället för att få en chock en gång när fakturan kommer. Iofs handlar jag inte så myket på DS så det spelar väl inge större roll men ändå.

#90

Postad 22 december 2004 - 12:38

Unregistered31b537cd
  • Unregistered31b537cd
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
vitsen är att man kan betala discshopfakturan som alla andra räkningar nämligen när lönen kommer

#91

Postad 22 december 2004 - 14:06

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0

Jag har handlat sedan starten då discshop började, köper för ca. 2000:-/Månaden

2000:- i månaden !!! ja ja då förstår jag att man får en julklapp :)
även om jag skulle ha råd att köpa filmer för 2000:- i månaden så har jag svårt att hitta filmer som är bra till det jag handlar för, vilket är ca 500 - 600:- i månaden.

i vilket fall som helst så är jag väldigt tacksam just nu till Discshop, som har räddat julen för mig, se inlägg föregående sida om försvunna filmer, idag fick jag som utlovat nya filmer, -2 som var slut, men jaja man kan inte få allt och dom skickas ju när dom kommer in igen.


/Håkan

Redigerat av HkanW, 22 december 2004 - 14:07.


#92

Postad 22 december 2004 - 17:59

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Hadde jag råd skulle jag lätt handla för 4-5 tusen i månaden, just nu skulle jag lätt kunna lägga en order på 10 tusen utan problem, finns en mängd boxar som jag vill ha och då blir de dyrt fort.

Och månadsfaktura är som sagt utmärkt, jag betalar alla mina filmer i slutet på månaden även om de har gått 10-15 dar över tiden på fakturan så att få alla på en faktura blir liksom samma sak som jag har nu fast en faktura istället för 4-5st, brukar ringa och säga att jag inte kommer att betala förän i slutet på månaden, de brukar alltid vara ok så man har ju egentligen redan månadsfaktura, men de är kanske just därför som dom inför detta för vissa kunder vad vet jag.

#93

Postad 28 december 2004 - 11:46

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Det var väl bara första året som ägare till en DVD-spelare och hemmabio system som man handlade för ca 12000:-. Sedan har det pendlat mellan 1500:- och 6000:-.
Fast jag har aldrig handlat film någon annanstans än på Discshop :D , förutom den första som medföljde HBsystemet efter lite tjöt.

#94

Postad 30 december 2004 - 12:43

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0

Jag har handlat sedan starten då discshop började, köper för ca. 2000:-/Månaden

2000:- i månaden !!! ja ja då förstår jag att man får en julklapp :D
även om jag skulle ha råd att köpa filmer för 2000:- i månaden så har jag svårt att hitta filmer som är bra till det jag handlar för, vilket är ca 500 - 600:- i månaden.

i vilket fall som helst så är jag väldigt tacksam just nu till Discshop, som har räddat julen för mig, se inlägg föregående sida om försvunna filmer, idag fick jag som utlovat nya filmer, -2 som var slut, men jaja man kan inte få allt och dom skickas ju när dom kommer in igen.


/Håkan

fick också en julklapp...

det var ju inte helt fel då man handlar för flera tusen i månaden...

fick också möjligheten till samfaktura! dvs bara att beställa och fakturan kommer i slutet varje månad... och vad jag förståd vid samtal med danne på discshop så är det helt fraktfritt för oss kunder som fick detta "personliga" brev med julklappen...


tack för det discshop...

#95

Postad 02 januari 2005 - 11:19

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Vad är "Superbit Collection ?

EDIT: ber om ursäkt för denna OT fråga. orsaken till frågan i denna tråden vart att jag såg en DVD skiva som var en Superbit Collection DVD, och då jag ej visste vad det var så såg jag mig tvungen att fråga och tyvärr så blev det i denna tråden då pga att Discshop sålde skivan i fråga.

Redigerat av HkanW, 06 januari 2005 - 09:08.


#96

Postad 02 januari 2005 - 13:48

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0

Vad är "Superbit Collection ?

Har inte nåt med Discshop att göra. Sök på Superbit så kommer du hitta otaliga trådar.

#97

Postad 02 januari 2005 - 20:19

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Jag måste ha missat detta med månadsfaktura, när/var fick ni reda på det?

Edit : iofs lämnade jag det som förslag till Discshop för flera månader sedan, men sen inte hört något om det..

Redigerat av tb303, 02 januari 2005 - 20:22.


#98

Postad 04 januari 2005 - 13:55

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
För att få månadsfaktura så ska du ha fått ett brev med en julklapp från Discshop, om inte du har fått detta så gäller inte erbjudandet för dig.

#99

Postad 06 januari 2005 - 07:17

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Tycker att guldkund är lite fel på deras sida, de finns ju en massa personer som är guldkunder, alldeles för lätt att bli, jag handlar för +20 tusen per år och är guldkund och andra handlar för 2-3 tusen per år och är också guldkunder, klart som fasen att dom ska skilja på guldkunder och guldkunder. :rolleyes:

#100

Postad 06 januari 2005 - 08:58

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0

klart som fasen att dom ska skilja på guldkunder och guldkunder. :rolleyes:

Det tycker jag också ,även om jag tillhör dom som bara köper för +5000:- per år.
Dom får väl lägga till Diamantkund och det blir man om man handlar för 10000:- på en 6 månadsperiod.


EDIT: När jag blev Guldkund så vart det svårare än vad det är idag, då skulle man handla det på bara 3 månader, om jag inte miss minner mig totalt.

Redigerat av HkanW, 06 januari 2005 - 09:10.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.