Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Badrummet högtalare

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 november 2017 - 13:23

simpon
  • simpon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hej vi ska renovera om badrummet och vill ha infälda Bluetooth högtalare i taket nån som vet nåt bra man kan köpa tacksam för svar 😊

#2

Postad 19 november 2017 - 13:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ett alternativ kan ju vara en JBL flip 4 (mobil högtalare) äger själv en sådan.

Låter osmidigt med en fast monterad tagkhögtalare som man skall fippla med varje gång en ny mobil skall paras ihop med den.

Redigerat av SKIBBE, 19 november 2017 - 19:42.


#3

Postad 19 november 2017 - 13:55

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Håller med skibbe. Osmidigt med blåtand.

Jag kör panasonic all02 i badet samt ute i min badtunna. Sätt igång en spotifylista sedan styr allt med högtalaren: volym, spela fram till nästa låt, paus m.m. riktigt bra ljud dessutom.

https://m.prisjakt.n...ASAAEgJYMfD_BwE

Redigerat av Ochåäö, 19 november 2017 - 13:58.


#4

Postad 19 november 2017 - 16:27

simpon
  • simpon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Varför ska man måsta fippla med högtalarna den kopplas väl ihop via telefonen som lurar gör den kommer ju ha ström hela tiden
Tänkte få de stilrent när elektriker och alla gör jobbet åt en 👌

Redigerat av simpon, 19 november 2017 - 16:26.


#5

Postad 19 november 2017 - 16:31

simpon
  • simpon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Kollat runt lite och hittat dom här
En omvandlare från 230vtill 12 v borde väl gå och då har den ström när lampan tänds tänkte ja

https://www.watski.s...nnbyggnad-11uUy

#6

Postad 19 november 2017 - 17:27

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Här:

https://www.ljudia.s...rtsound-fl101bt

Jag har haft mycket blåtands grejor. Och inget jag littar på. Kör wifi-högtalare.
Jag hade köpt valfri passiv inbyggnadshögtalare. Dragit rör till valfri plats och där plasserat en sådanhär förstärkare.
https://www.brl.se/s...AyABEgJBCPD_BwE

Redigerat av Ochåäö, 19 november 2017 - 17:37.


#7

Postad 19 november 2017 - 19:39

simpon
  • simpon
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Men tål dom där högtalarna fukt
Smart grej

Redigerat av simpon, 19 november 2017 - 19:47.


#8

Postad 05 februari 2019 - 13:03

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Snor denna tråden istället för att starta en ny. 

 

Tar mig ett bad i badkaret minst en gång i veckan och ackompanjerar det med nåt album från Spotify eller Tidal som jag spelar upp på min Audio Pro Addon T3, enkel att bära med sig in och ställa på toaletten varvid den står rakt framför fossingarna, och det är mer njutbart att få ljudet rakt framifrån och med minimal stereoeffekt, än att ha på golvarna i vardagsrummet. Är dock trött på att inte kunna ändra volym, utan att resa mig upp, så vill ha nåt fjärrkontrollerat, alternativt röststyrt, och med lite mera avslappnad tyngd i ljudet, och gärna WiFi/SpotifyConnect eller AptX, så ljudkvaliten tar ett hopp uppåt jämfört med vanlig Bluetooth.

 

Ena alternativet är att leta reda på ett exemplar av Addon T10 gen1 med sin fjärr, vilket skulle funka även med elsladden, finns eluttag utanför dörren. Andra alternativet är en Addon C5A med röstystyrning, men hur bra funkar det egentligen att säga åt en högtalare att sänka/höja volymen när rösten kommer 2,5m bort från högtalaren, och det redan spelas musik? Fördelen skulle vara att man inte bara kan ändra volym utan även byta låt/album. Nån som har erfarenhet av ljudet i både Addon T/C3 och T/C5 och kanske T/C10, är det stor skillnad?

 

Ett tredje alternativ jag börjat fundera på är att skruva upp ett par Addon T8(eller möjligtvis T8L) på varsin sida badrumsväggarna, vilket skulle kunna funka. T14 blir för bred med sina 15cm, ena kommer sitta precis vid dörren, så man går in i den om det vore en T14, T8/T8L är 4-5cm smalare så det är nog den enda som funkar. Badrummet ska renoveras om 2år, och det ska dras in el, men tills vidare skulle man kunna köra dom på elen utanför dörren.

 

Är det nån som har tankar kring detta eller förslag på andra fjärrstyrda eller röststyrda saker som skulle funka i badrummet? Oroa er inte över fukten, borta vid den väggen där allt ska sitta är det minst fukt, och badrumsdörren står ändå öppen hela tiden.

 

Blir det stor skillnad i ljudet från T3ans 25W från 60Hz mot T8'ornas 2x35W från 55Hz?



#9

Postad 08 februari 2019 - 06:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Snor denna tråden istället för att starta en ny.

Tar mig ett bad i badkaret minst en gång i veckan och ackompanjerar det med nåt album från Spotify eller Tidal som jag spelar upp på min Audio Pro Addon T3, enkel att bära med sig in och ställa på toaletten varvid den står rakt framför fossingarna, och det är mer njutbart att få ljudet rakt framifrån och med minimal stereoeffekt, än att ha på golvarna i vardagsrummet. Är dock trött på att inte kunna ändra volym, utan att resa mig upp, så vill ha nåt fjärrkontrollerat, alternativt röststyrt, och med lite mera avslappnad tyngd i ljudet, och gärna WiFi/SpotifyConnect eller AptX, så ljudkvaliten tar ett hopp uppåt jämfört med vanlig Bluetooth.

Ena alternativet är att leta reda på ett exemplar av Addon T10 gen1 med sin fjärr, vilket skulle funka även med elsladden, finns eluttag utanför dörren. Andra alternativet är en Addon C5A med röstystyrning, men hur bra funkar det egentligen att säga åt en högtalare att sänka/höja volymen när rösten kommer 2,5m bort från högtalaren, och det redan spelas musik? Fördelen skulle vara att man inte bara kan ändra volym utan även byta låt/album. Nån som har erfarenhet av ljudet i både Addon T/C3 och T/C5 och kanske T/C10, är det stor skillnad?

Ett tredje alternativ jag börjat fundera på är att skruva upp ett par Addon T8(eller möjligtvis T8L) på varsin sida badrumsväggarna, vilket skulle kunna funka. T14 blir för bred med sina 15cm, ena kommer sitta precis vid dörren, så man går in i den om det vore en T14, T8/T8L är 4-5cm smalare så det är nog den enda som funkar. Badrummet ska renoveras om 2år, och det ska dras in el, men tills vidare skulle man kunna köra dom på elen utanför dörren.

Är det nån som har tankar kring detta eller förslag på andra fjärrstyrda eller röststyrda saker som skulle funka i badrummet? Oroa er inte över fukten, borta vid den väggen där allt ska sitta är det minst fukt, och badrumsdörren står ändå öppen hela tiden.

Blir det stor skillnad i ljudet från T3ans 25W från 60Hz mot T8'ornas 2x35W från 55Hz?

Till badet tar jag med mig min Panasonic all05. Styr den med min vattentäta telefon.
https://www.prisjakt...t.php?p=4543992

Redigerat av Ochåäö, 08 februari 2019 - 06:58.


#10

Postad 08 februari 2019 - 07:23

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
SONOS, styrs enkelt via rösten.

#11

Postad 08 februari 2019 - 11:21

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Till badet tar jag med mig min Panasonic all05. Styr den med min vattentäta telefon.
https://www.prisjakt...t.php?p=4543992

 

Förvisso är All05's funktioner och vattentäthet attraktivt, men att ta med en telefon in i badet är inte aktuellt, lägger mig i badet för att slappna av. Så fjärrkontroll eller röstyrning får det bli. Sen verkar All05 klenare än min T3a, kan All05 överhuvudtaget producera någon riktig djupbas med sina 8W, eller 20W vid nätdrift? Märkte nu att Panasonic specar inte ens den högtalarens frekvensomfång.. Jag vill snarare ha nåt som har mer kraft och djup än T3'an.

 

SONOS, styrs enkelt via rösten.

 

Tack för tipset men amerikanska Sonos står på svarta listan sen dom hotade med att få kundernas enheter att sluta fungera om dom inte godkände att dom spionerade på kunderna. Att köpa saker som är beroende av företagets servrar och goda vilja eller fortsatta existens känns inte aktuellt. Vill jag ha nätdrivet röststyrt så skulle jag nog ta en Addon C5A från svenska Audio Pro.

 

Har dock hittat ett danskt märke sen sist med 2st smala fjärrstyrda trådlösa stativhögtalare som kan väggmonteras, System Audio Saxo 1 och 3 Active, 1an är smidigast/smalast, men 3an verkar även ha möjlighet att byta låta via fjärren, utöver ändra volym.



#12

Postad 08 februari 2019 - 11:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Amazon echo kanske...?

 

https://www.wikihow....st-Alexa-Volume


Redigerat av Buddypresley, 08 februari 2019 - 12:07.


#13

Postad 08 februari 2019 - 12:31

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Amazon echo kanske...?

 

https://www.wikihow....st-Alexa-Volume

 

Förvisso är den vita Echo Plus bland det snyggaste jag sett i mobil högtalarväg, men deras förstärkare är så klena så Amazon vågar inte ens ange siffrorna, och dom är bestyckade med 2,5- eller 3-tums bas mot min T3's 3.5-tums, dom spelar garanterat klenare och mer ansträngt. Om det blir en ensam högtalare så får det vara minst 4-tums som i C5A, så jag märker av nån skillnad med mer djupbas och avslappnad tyngd i ljudet.



#14

Postad 08 februari 2019 - 13:57

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Borde gå aktivera röststyrning på telefonen och ha de på lagom avstånd från väta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.