Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

16 identiska prissänkningar inom loppet av en månad hos samma butik

5 svar till detta ämne Foto Rajala prissänkning bevakning
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 februari 2016 - 19:59

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Fotobutiken Rajala har under perioden 22 januari - 19 februari sänkt priset på kameran Canon EOS 7D Mark II med 391:-, från 13.190:- till 12.799:- inte mindre än 16 gånger.

Uppenbarligen så har de kommit på ett sätt att få uppmärksamhet från oss som prisbevakar kameran, genom att sänka priset med ett par hundralappar för att samma kväll höja det igen, och sedan sänka det igen dagen därpå.

 

För min del så leder det inte till något annat än att jag under inga omständigheter kommer att köpa något som helst från Rajala, men det är väldigt störande att få meningslösa bevakningsmail från Prisjakt i stor mängd.

 

Är det något ni kan åtgärda?



#2

Postad 19 februari 2016 - 20:05

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Samma sak med 70D & Canon 70-200/4,0 L och säkerligen massor av liknande prylar!



#3

Postad 22 februari 2016 - 11:39

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Fotobutiken Rajala har under perioden 22 januari - 19 februari sänkt priset på kameran Canon EOS 7D Mark II med 391:-, från 13.190:- till 12.799:- inte mindre än 16 gånger.

[...]

Är det något ni kan åtgärda?

 

Den enkla lösningen som finns redan nu, är att du använder gilla/ogilla för butiken (och ev andra butiker). I din bevakning kan du sen välja att antingen inkludera butiker som du gillar, alternativt exkludera butiker som du ogillar (den senare är min personliga favorit).

 

Men i övrigt så är det något som vi får titta lite närmare på.

 

 

Tack så mycket för informationen!



#4

Postad 24 februari 2016 - 10:44

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Hej igen,

 

Nu har jag tittat lite mer. De sänker alltså priset på kvällarna, och kör x timmar med lägre pris. Det finns en del butiker som kör med den metoden, av andra anledningar än att försöka lura prisbevakningen. Vissa sänker utanför arbetstimmar, och andra sänker över helger.

 

I och med att det faktiskt är en sänkning, och att priset finns tillgängligt så kommer vi inte att göra något mer i frågan, i alla fall inte just nu.

 

Som sagt, om det är ett problem för dig, att du tex inte vill se deras sänkning, så kan du använda filtrering på butiker som du gillar, alternativt exkludera butiker som du ogillar. Om produkt, pris och butik är intressant så gäller det antagligen bara att vara med nästa gång de sänker priset.



#5

Postad 24 februari 2016 - 20:23

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Hej igen,

 

Nu har jag tittat lite mer. De sänker alltså priset på kvällarna, och kör x timmar med lägre pris. Det finns en del butiker som kör med den metoden, av andra anledningar än att försöka lura prisbevakningen. Vissa sänker utanför arbetstimmar, och andra sänker över helger.

 

I och med att det faktiskt är en sänkning, och att priset finns tillgängligt så kommer vi inte att göra något mer i frågan, i alla fall inte just nu.

 

Som sagt, om det är ett problem för dig, att du tex inte vill se deras sänkning, så kan du använda filtrering på butiker som du gillar, alternativt exkludera butiker som du ogillar. Om produkt, pris och butik är intressant så gäller det antagligen bara att vara med nästa gång de sänker priset.

Tack för svar.
Jag har inget som helst problem med att de sänker priset, det jag har problem med är att de höjer det igen efter bara några timmar, för att sedan åter sänka.
Jag har även svårt att begripa vad flertalet sänkningar av den här typen skulle kunna ha för tänkbart syfte, förutom just att lura prisbevakaren.
Hur som helst, Rajala är numera på min svarta lista, och Fotokungen är på bevakning efter att ha gjort en likadan sänkning nu i veckan. (Återstår att se om det var en riktig sänkning, eller om även de kommer att höja inom kort.)



#6

Postad 24 februari 2016 - 20:44

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0

Samma "problem" här.






Även taggad med Foto, Rajala, prissänkning, bevakning

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.