Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 290:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 4 078:-
3 relaterade trådar

#2251

Postad 13 april 2021 - 16:48

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://www.gematsu....erica-and-japan

Switch Lite blue color version launches May 7 in Europe, May 21 in North America and Japan

Switch-Lite-Blue_04-13-21_001.jpg

#2252

Postad 17 april 2021 - 10:24

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Har fått bekymret att min switch i dockad läge inte skickar bild till tvn. Självklart prövat med annan kabel i annan ingång på tvn. Laddar som den ska.

Är det ny docks som gäller eller? Verka vara ganska dyra, hur är det med 3:e parts?

Upplever att kvaliten inte är riktigt super. Dockan som krånga, haft problem att den tappar kontakten med paddarna och säkert något mer...

#2253

Postad 16 maj 2021 - 09:46

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Som att de inte är svåra nog att få tag i, tydligen så har enligt Nintendo 6 miljoner hushåll köpt sin andra switch förra året, fortsätter den sälja såhär så undrar man ju vart detta kommer sluta för Nintendo.

 

https://www.engadget...-144551868.html



#2254

Postad 16 maj 2021 - 10:09

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Switch är en otrolig succé tror mycket beror på just barnfamiljer som köper en Switch åt varje unge i familjen :-)

#2255

Postad 16 maj 2021 - 12:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Jag känner ingen som har fler än en. Känner många som har bara en.



#2256

Postad 16 maj 2021 - 14:31

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 1

Jag känner ingen som har fler än en. Känner många som har bara en.

Samma här, men det brukar inte betyda så mycket i det stora hela, tex nästan hela min bekantskapskrets och 90% på jobbet kör bara på xbox. Men ändå så säljer Playstation sjukt mycket bättre, men i min lilla värld så har nästan bara jag en Playstation. 



#2257

Postad 22 juni 2021 - 19:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Satt och funderade på en Switch till min snart 6-åriga dotter men är det bara jag som tycker runt 3500:- är sjukt mycket?

#2258

Postad 22 juni 2021 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Satt och funderade på en Switch till min snart 6-åriga dotter men är det bara jag som tycker runt 3500:- är sjukt mycket?

Tycker det är klart överkomligt, särskilt som det knappt kostar nåt att spela online på den. Om man bara tänker på prestanda så kanske man tycker det är dyrt, men för hela paketet är det helt okej.



#2259

Postad 22 juni 2021 - 23:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Tycker det är klart överkomligt, särskilt som det knappt kostar nåt att spela online på den. Om man bara tänker på prestanda så kanske man tycker det är dyrt, men för hela paketet är det helt okej.


Nu kommer den nog mestadels användas till enklare barnspel. Det är enklare att ge henne min One X men kontrollen är ju klart större och svårare att hantera (tror jag). Sen tänker jag att det kanske kommer något exklusivt spel som även jag kan tänka mig testa.
Det som skulle kännas drygt är att köpa en Switch och en Switch Pro släpps inom kort vilket högst troligt skulle sänka prislappen en aning. Har inte Switch kostat ungefär samma hela tiden?

#2260

Postad 22 juni 2021 - 23:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har inte Switch kostat ungefär samma hela tiden?

Jo, fast det har kommit erbjudanden då och då förstås. Men det är Nintendos grej, de sänker inte gärna priset. Deras egna spel kostar fortfarande mycket flera år efter, med reor på 20-30 %.

 

Men en bra konsol att spela förälder + barn tillsammans.



#2261

Postad 23 juni 2021 - 06:50

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 198 inlägg
  • 0
Sonens "kortläsare" i switchen fungerar inte längre.
Är det någon som har erfarenhet av hur mycket det kostar att byta detta och om det är smidigt att göra det via Nintendo?
Vågar inte beställa en ny kortläsare och försöka fixa det själv...

#2262

Postad 23 juni 2021 - 09:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jo, fast det har kommit erbjudanden då och då förstås. Men det är Nintendos grej, de sänker inte gärna priset. Deras egna spel kostar fortfarande mycket flera år efter, med reor på 20-30 %.

Men en bra konsol att spela förälder + barn tillsammans.

Ja det tåls väl att fundera på iaf.

Är det någon som vet om t.ex klassiker som Gun Smoke finns att spela? Blev så sjukt besviken när jag köpte nån Capcom-grej till Xboxen samt just Gun Smoke och det var rena dyngan. Inte rätt musik samt att bilden var ihoptryckt så man hade knappt utrymme att röra sig.

Tillägg: Ser det okej ut att spela på OLED 65” eller?

Redigerat av La Cucaracha, 23 juni 2021 - 09:25.


#2263

Postad 23 juni 2021 - 09:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om t.ex klassiker som Gun Smoke finns att spela? Blev så sjukt besviken när jag köpte nån Capcom-grej till Xboxen samt just Gun Smoke och det var rena dyngan. Inte rätt musik samt att bilden var ihoptryckt så man hade knappt utrymme att röra sig.
 

Det är arkad versionen du fick med där. Så det är riktiga original musiken och bilden är vertikal, då skärmen sitter så i arkadkabbet, vilket var vanligt för shoot em ups.

Men jag håller annars med, NES versionen är klart bättre än arkad versionen, med bättre musik, och mer välpolerat gameplay.

 

Samma sak med Trojan, Bionic Commando m.m., där NES versionen skiljer sig rejält mot originalet.

Tyvärr finns inte NES versionen av Gunsmoke på Switchen.

 

Jag kör Switchen på en LG CX 65:a, och det är ju oftast inte lika skarpt som på Sony och Xbox konsoller, men däremot så är ju ofta artstylen och spelen brutalt bra, att det är värt att leva med 720-1080p. Det blir ju inte lika uselt som att koppla in en Wii.

 

Tycker helt klart det är värt pengarna.

 

Annars kanske en Switch Lite, vore ett alternativ, om ni skulle va nöjda med att bara spela bärbart?



#2264

Postad 23 juni 2021 - 10:18

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det är arkad versionen du fick med där. Så det är riktiga original musiken och bilden är vertikal, då skärmen sitter så i arkadkabbet, vilket var vanligt för shoot em ups.
Men jag håller annars med, NES versionen är klart bättre än arkad versionen, med bättre musik, och mer välpolerat gameplay.

Samma sak med Trojan, Bionic Commando m.m., där NES versionen skiljer sig rejält mot originalet.
Tyvärr finns inte NES versionen av Gunsmoke på Switchen.

Jag kör Switchen på en LG CX 65:a, och det är ju oftast inte lika skarpt som på Sony och Xbox konsoller, men däremot så är ju ofta artstylen och spelen brutalt bra, att det är värt att leva med 720-1080p. Det blir ju inte lika uselt som att koppla in en Wii.

Tycker helt klart det är värt pengarna.

Annars kanske en Switch Lite, vore ett alternativ, om ni skulle va nöjda med att bara spela bärbart?


Ah det stämmer givetvis. Det hette väl t.o.m något med Arcade om jag inte minns fel. Visste inte ens om att det fanns en sån version och precis som du säger är NES-versionen ljusår bättre. Tur att jag inte köpte Trojan då också som också hägrade lite.

Switch lite går bort då jag gärna spelar på tvn. Har också en CX så det låter ändå bra.

#2265

Postad 23 juni 2021 - 14:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

men däremot så är ju ofta artstylen och spelen brutalt bra

Ja, tänk när aliasing och pop-in inte är något problem för Nintendos spel, då kommer de se grymma ut. Därför man ser fram emot deras nästa konsol (inte Pro) med ett generationshopp i grafik och DLSS, men det lär ta ett bra tag så som Switch säljer.



#2266

Postad 25 juni 2021 - 12:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

 

Därför man ser fram emot deras nästa konsol (inte Pro)

Ja, just nu känner jag att det kan va lite för sent för att släppa en Pro, iaf om den inte kommer förrän 2022.

Bättre att dom rider ut generationen med det dom har, och satsa på en Switch 2, runt Julen 2023.

 

Jag skulle dock inte ha nåt emot en Switch Mini, i typ en Advance SP liknande clamshell design, fast i storlek som en 3DS XL.

Känner att även Lite är för bökig att släpa med sig, jämfört med en 3DS. Och det känns som att dom borde kunna krympa Switch hårdvaren ännu mer nu.

Ibland saknar jag deras dedikerade bärbara avdelning, med smidiga konsoller som just DS serien. :D



#2267

Postad 26 juni 2021 - 11:11

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på om man enkelt kan se skillnaden på den nyare switch-modellen från 2019 eller vad det nu är som har bättre batteritid? Kollar lite begagnat nämligen.

#2268

Postad 26 juni 2021 - 19:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Helröd kartong.



#2269

Postad 28 juni 2021 - 21:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Är det något Mario-spel som rekommenderas mer än andra? Tänker då på Odyssey, 3D World/Bowser, 3D all stars och deluxe U. Något som absolut inte passar mindre barn som inte spelat så mycket konsol alls innan.

#2270

Postad 29 juni 2021 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är det något Mario-spel som rekommenderas mer än andra? Tänker då på Odyssey, 3D World/Bowser, 3D all stars och deluxe U. Något som absolut inte passar mindre barn som inte spelat så mycket konsol alls innan.

3D All Stars har jag inte spelat. Odyssey känns rätt överkomligt svårighetsgradsmässigt och övriga kan man coopa med "easymode" för spelare 2.



#2271

Postad 29 juni 2021 - 19:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

3D All Stars har jag inte spelat. Odyssey känns rätt överkomligt svårighetsgradsmässigt och övriga kan man coopa med "easymode" för spelare 2.


Tack, lutar lite åt Odyssey eller 3D World/Bowser om jag köper ett Mario-spel också.
Börjar nästan grina när jag ser vilka tillbehör som behövs och vad allt kostar till en Switch. Laddbart handtag liksom? Hur i hela helsingland kan inte det vara standard att skicka med ett sånt? Helt otroligt. Pro kontrollern var ju inte heller direkt billig…(dock till mig själv så den får man väl vänta med) men ändå billigare än två såna där bebiskontroller man kan sätta ihop.

#2272

Postad 29 juni 2021 - 20:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Laddbart handtag liksom? Hur i hela helsingland kan inte det vara standard att skicka med ett sånt?

Du laddar ju kontrollerna genom att sätta tillbaks dom på konsollen, när den är dockad, eller kopplad till en adapter.



#2273

Postad 29 juni 2021 - 20:45

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Är det något Mario-spel som rekommenderas mer än andra? Tänker då på Odyssey, 3D World/Bowser, 3D all stars och deluxe U. Något som absolut inte passar mindre barn som inte spelat så mycket konsol alls innan.

 

Jag har en 6åring som klarat det mesta i Odyssey men övriga spel där var lite svårare och han slutade spela dom efter ett tag.



#2274

Postad 29 juni 2021 - 21:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Du laddar ju kontrollerna genom att sätta tillbaks dom på konsollen, när den är dockad, eller kopplad till en adapter.


Jo men man kan väl tycka det där handtaget som redan medföljer skulle vara just laddbart och inte ett extra tillbehör.

#2275

Postad 02 juli 2021 - 14:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske men menyn finns inte i svenska på Switch eller?

#2276

Postad 02 juli 2021 - 17:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Inte enligt detta:

 

https://en-americas-...system-language



#2277

Postad 02 juli 2021 - 18:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Inte enligt detta:

https://en-americas-...system-language


Såg det också efter en googling men jag upplevde det som ytterst märkligt på en konsol inriktad mer för barnfamiljer. Xbox har ju svenska även om jag själv inte använder det.

#2278

Postad 05 juli 2021 - 10:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Känns lite surt att sitta med Switchen gömd i garderoben i väntan på födelsedagen. :P

Ställde bara in snabbt konton för oss båda på konsolen och kopplade dom sen till Nintendo-konton, hennes blev givetvis ett barnkonto som är under mitt konto.

Hittar ingen vettig info när jag googlar men det är väl så att köper jag ett spel digitalt är det väl kopplat till användaren som köper spelet? Nu tänkte jag att det skulle vara smart att spärra hennes konto för just köp i onlinebutiken för att slippa det kan hända något dumt. Men jag ser ju liksom inte heller hur det skulle hindra henne för att ta "pappa" användaren och köpa (förutsatt att jag då har något betalsätt inlagt)?

Hur har ni föräldrar gjort med era konton till barn? Tänker att det kan ju vara dumt att knyta alla digitala inköp till förälderns konto?



#2279

Postad 05 juli 2021 - 13:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Kräva lösenord på köp.

#2280

Postad 05 juli 2021 - 13:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Kräva lösenord på köp.


Ja det är väl enklast så antar jag.

#2281

Postad 06 juli 2021 - 16:41

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

https://www.gematsu....nches-october-8

Nintendo Switch (OLED Model) announced, launches October 8 Priced at $349.99.

Switch-OLED_07-06-21.jpg

https://youtu.be/4mHq6Y7JSmg

 

https://www.nintendo...tch/oled-model/


Redigerat av Drake001, 07 juli 2021 - 00:00.


#2282

Postad 09 juli 2021 - 14:43

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0
https://nordic.ign.c...to-the-original

Nintendo Switch OLED Hands-on: We Compared It to the Original

The latest Switch model is a no-brainer for newcomers.


https://www.theverge...hands-on-screen

Nintendo Switch OLED hands-on: a small upgrade that makes a big difference

Don’t overthink it


https://www.gamespot...e/1100-6493757/

Hands-on: The Nintendo Switch OLED Isn't The Console's True Successor, And That's Just Fine

We got our first hands-on with the new Nintendo Switch OLED, and while it's not the next big thing, it left me impressed with how much it improved the console.


#2283

Postad 09 juli 2021 - 20:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Såg priset 4799 för Switch OLED.

Lite väl saftigt va?

#2284

Postad 09 juli 2021 - 21:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Såg priset 4799 för Switch OLED.

Lite väl saftigt va?


Kan väl inte stämma? Nog för att Nintendo överlag verkar leva på en helt annan planet när det gäller prissättning men över 1000:- extra?

#2285

Postad 11 juli 2021 - 09:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Kan väl inte stämma? Nog för att Nintendo överlag verkar leva på en helt annan planet när det gäller prissättning men över 1000:- extra?


Svårt att säga, men vi har ju en hel del kemikalieskatter och moms som trycker upp priset rätt ordentligt också. Vi får se vad de större återförsäljarna sätter.

#2286

Postad 11 juli 2021 - 20:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Såg priset 4799 för Switch OLED.
 

Men va i ****?

 

Oled modellen ska va 50 dollar dyrare, än den gamla modellen.

 

Skulle aldrig betala så mycket för en Switch, även om det är OLED skärm.

3500 borde va max priset, med tanke på den annars klena hårdvaran.


Redigerat av Svante Skoog, 11 juli 2021 - 20:10.


#2287

Postad 12 juli 2021 - 23:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hade redan skrivit det :D

Som sagt så var det en återförsäljare som uppgav det priset. 4500 kanske blir riktlinje men... Det är lite dyrt fortfarande imo.

Redigerat av Zartok, 12 juli 2021 - 23:30.


#2288

Postad 13 juli 2021 - 00:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Man får vänta på en renodlad stationär konsol eller Switch 2. Något säger mig att Nintendo kanske satsar på VR nästa gång. Är det något företag som kan lyckas med VR så är det Nintendo.

#2289

Postad 13 juli 2021 - 13:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

VR kommer inte vara stort nog när Switch 2 kommer så det känns lite meningslöst, särskilt som de alltid ligger efter i kraft. De har kläckt en vinstmaskin så det är ju bara att köra vidare på samma spår. Varför de inte gjorde det med Wii är för att folk tyckte viftandet var coolt i början men tröttnade fort, så det var inte viabelt att göra en Wii 2. Bärbarhet däremot är inget man tröttnar på utan något många behöver.



#2290

Postad 14 juli 2021 - 13:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
https://www.spelbuti...b2EKztBPKsR7ttw

4500 säger spelbutiken. Fortfarande lite saftigt, men nintendo har ju en egen prismodell.

#2291

Postad 25 juli 2021 - 13:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Tydligen så blir det bara 10 dollar dyrare för Nintendo, att använda Oled skärmen, jämfört med LCD:n.

Så det är ju svinigt, hur Nintendo tar så j*vla mycket mer för Oled modellen, iaf här i

 

Hade varit schysstare, om dom plockade bort den från 2019, och ersatte med Oled modellen, i samma prisklass.

Mer än 3500, tycker jag inte att en Switch är värd.

Hade det blivit en Pro, så hade det ju varit en annan sak.

 

https://www.nintendo...0_more_per_unit



#2292

Postad 25 juli 2021 - 14:33

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Steam Deck kanske sätter lite fyr i brallorna på Nintendo. 



#2293

Postad 25 juli 2021 - 15:28

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Steam Deck kanske sätter lite fyr i brallorna på Nintendo.


Kanske men troligtvis inte, Switch har ju fortfarande fördelen att man kan docka den till tvn. Steam Deck är väl 100% handhållen så vitt jag vet? Känns inte riktigt som dom riktar sig till samma målgrupp heller, tänker att Steam Deck riktar sig mer till PC-spelare? Steam Deck är väl inte direkt billig heller för den delen?

#2294

Postad 25 juli 2021 - 16:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Kanske men troligtvis inte, Switch har ju fortfarande fördelen att man kan docka den till tvn. Steam Deck är väl 100% handhållen så vitt jag vet? Känns inte riktigt som dom riktar sig till samma målgrupp heller, tänker att Steam Deck riktar sig mer till PC-spelare? Steam Deck är väl inte direkt billig heller för den delen?

De riktar sig mot spelare. Förstår inte divideringen mellan nintendo och övriga gamers? Same shit? Går docka Steam link till monitorer så skulle förvåna sjukt om det inte går att docka till hdmi också.

 

Dyrare kommer det bli då Nintendo kan pressa priserna på sin mer :)



#2295

Postad 25 juli 2021 - 16:40

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

  • 3 092 inlägg
  • 0

Tydligen så blir det bara 10 dollar dyrare för Nintendo, att använda Oled skärmen, jämfört med LCD:n.
Så det är ju svinigt, hur Nintendo tar så j*vla mycket mer för Oled modellen, iaf här i

Hade varit schysstare, om dom plockade bort den från 2019, och ersatte med Oled modellen, i samma prisklass.
Mer än 3500, tycker jag inte att en Switch är värd.
Hade det blivit en Pro, så hade det ju varit en annan sak.

https://www.nintendo...0_more_per_unit

Btw, är inte Bloomberg journalisten (Takashi Mochizuki, jobbade åt WSJ innan) som varje år är han 100% att Nintendo släpper ”Pro” modelen? 😄

https://www.bloomber...on-as-september

2021

this report maintains that the new model will pack a 7-inch OLED Samsung display, a faster NVIDIA chip capable of 4K output in docked mode.

Interestingly, the report mentions that, according to its sources, the announcement of the new hardware is "imminent" and could happen before this June's E3

https://www.wsj.com/...els-11553494773
2019

One version will have enhanced features targeted at avid videogamers


https://www.theverge...n-report-denial

Nintendo denies report that OLED Switch will have higher profit margin

Company says it has “no plans for launching any other model at this time”


https://twitter.com/...986986464776196

“A news report on July 15, 2021(JST) claimed that the profit margin of the Nintendo Switch (OLED Model) would increase compared to the Nintendo Switch,” Nintendo’s statement reads. “To ensure correct understanding among our investors and customers, we want to make clear that the claim is incorrect.”


Redigerat av Drake001, 25 juli 2021 - 16:51.


#2296

Postad 25 juli 2021 - 19:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

De riktar sig mot spelare. Förstår inte divideringen mellan nintendo och övriga gamers? Same shit? Går docka Steam link till monitorer så skulle förvåna sjukt om det inte går att docka till hdmi också.

Dyrare kommer det bli då Nintendo kan pressa priserna på sin mer :)


Då förstår du inte divideringen mellan konsol och PC-spelare heller antar jag? Finns liksom de personer som föredrar det ena framför det andra även om det gemensamma är spelintresse.

På vilket sätt tänkte du isåfall att Steam Deck skulle sätta fyr i brallorna på Nintendo? Trodde vi snackade priser och Nintendo är oavsett överprisad ändå billigare än den billigaste Steam Deck om man nu ser till $ iaf.

#2297

Postad 25 juli 2021 - 19:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Båda är konsoler. Båda är datorer. Det är ingen skillnad längre annat än hur låsta systemen är.

Men en del tror fortfarande det är någon slags skillnad. Det är ju enbart att nintendo inte släpper sina spel på andra plattformar som ger sken av att den är unik på något sätt. Världen förändras fort men i dagsläget förväntar sig nog ingen att Nintendo gör en Sony och släpper sina lir på andra plattformar.

Sett till pris får sättas till prestanda folk kommer prioritera olika här. Men märker Nintendo att de tappar marknadsandelar kan de nog frestas släppa provariant med lägre vinstmarginal

N

#2298

Postad 25 juli 2021 - 23:26

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1

Båda är konsoler. Båda är datorer. Det är ingen skillnad längre annat än hur låsta systemen är.

Men en del tror fortfarande det är någon slags skillnad. Det är ju enbart att nintendo inte släpper sina spel på andra plattformar som ger sken av att den är unik på något sätt. Världen förändras fort men i dagsläget förväntar sig nog ingen att Nintendo gör en Sony och släpper sina lir på andra plattformar.

Sett till pris får sättas till prestanda folk kommer prioritera olika här. Men märker Nintendo att de tappar marknadsandelar kan de nog frestas släppa provariant med lägre vinstmarginal

N


Skriver du på fyllan eller?

#2299

Postad 26 juli 2021 - 03:08

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Nej hur så?

#2300

Postad 26 juli 2021 - 08:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Nintendo pressar aldrig priser iaf. De gör bra spel sett till hårdvaran, som dock är något de alltid snålar in på rejält. De tjänar troligtvis mer på varje såld Switch än vad Valve gör på Steam Deck.

 

edit: Eftersom hårdvaran är så billig.


Redigerat av Ageve, 26 juli 2021 - 11:41.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.