Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CoD: Black Ops, Cold War

148 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 16 december 2020 - 19:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag fick det (frysningarna) igår efter uppdateringen. Det kommer säkert en uppdatering som fixar det. Hoppas jag....

Det blir speluppehåll tills dess...



#102

Postad 16 december 2020 - 21:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nu har det kommit en uppdatering som fixat problemet med frysningarna. Bra jobbat! Ett par av mina guldade vapen har tappat sitt guld men det fattas bara pyttelite på någon challange för att de skall bli guld igen. Nära diamant på tactical rifles.



#103

Postad 17 december 2020 - 09:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Har liret en bra singleplayer story? Fick nyckel med 3080

#104

Postad 17 december 2020 - 10:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Bra för att vara CoD-kampanj tycker jag men jag körde bara de första kapitlen. CoD-kampanjer har för hysterisk action för min smak.



#105

Postad 17 december 2020 - 11:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Modern warfare var sista jag kört och det var gamla modern warfare. Då satte cod ribban :)

#106

Postad 19 december 2020 - 07:12

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag fick över 73000 XP i en match när jag fick cherry blossom, guld och diamant på tre olika vapen i samma match. :lol:

Raid är ju exakt som på BO2, fast snyggare.



#107

Postad 20 december 2020 - 08:42

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Fyfan vilken röra.

Spelet buggade sig och kunde inte automatiskt uppdatera sig och efter lite googling på felkoden så framgick det att enda sättet var att ominstallera spelet. Tack för den 👍

#108

Postad 29 december 2020 - 01:33

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Hur får man rapid kills? Är det att man dödar någon direkt efter man laddar om? Tycker jag är snabb som s*tan ibland men händer inte mycket på denna stapel för mig

#109

Postad 29 december 2020 - 12:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag antar att du menar fury kill och frenzy kill? Då skall man döda 4 respektive 5 fiender på kort tid. Ladda om hinner man inte. Jag har fått de flesta av mina när jag spawn-trappar folk med en LMG. Det brukar vara lättare i HC men jag har bara spelat det vanliga läget hittills.



#110

Postad 29 december 2020 - 14:47

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_20201229_144539.jpg   71,8K   0 Antal nerladdningar

Kanske jag menar men är den här jäveln jag inte fattar. Tycker jag har lyckats många ggr att döda minst två. Har ett gäng dubbel kill medaljer bland annat men något är det jag inte fattar?

#111

Postad 29 december 2020 - 16:05

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Du ska väl döda 2st direkt efter varandra typ 1-2sek imellan. Köpte själv cold war igår, alltid kul med lite cod 😀

#112

Postad 29 december 2020 - 17:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

attachicon.gifIMG_20201229_144539.jpg

Kanske jag menar men är den här jäveln jag inte fattar. Tycker jag har lyckats många ggr att döda minst två. Har ett gäng dubbel kill medaljer bland annat men något är det jag inte fattar?

Det där är ju bara vanliga double kills. Det brukar gå snabbt att få...

Men du måste ha level 50 på vapnet innan de räknas.


Redigerat av hassesolo, 29 december 2020 - 17:29.


#113

Postad 29 december 2020 - 18:33

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Men du måste ha level 50 på vapnet innan de räknas.


Där har vi det. Blev 50 igår. Tack för svaret.

Redigerat av Johan_i_burken, 29 december 2020 - 18:34.


#114

Postad 14 januari 2021 - 19:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Det är något skevt med poängutdelningen under här spelet. Pinsamt.

Bifogad fil(er)



#115

Postad 14 januari 2021 - 22:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
😂 är det meningen att man ska hålla sig utanför själva hardpointen?

#116

Postad 15 januari 2021 - 06:34

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag har också noterat det där. Man får knappt ingenting för att försöka vinna matchen, men massor om man bara springer runt och kör sitt egna race. 

 

Jag sågade det här spelet hårt när jag först spelade det. Men nu måste jag erkänna att jag har rätt kul. Framförallt då jag kan konkurrera på mer lika villkor. Men de skulle verkligen behöva göra något åt matchmaking. Nya spelare ska inte behöva möta "veteraner". 

 

Är domination briefcase nytt? Jag spelade det för första gången igår och tyckte det var ett kul koncept.



#117

Postad 15 januari 2021 - 06:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det är en balansgång.
Många klagar högljutt på att veteraner bara får möta bra spelare så att varje match blir ”svettig”.

#118

Postad 15 januari 2021 - 07:32

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 2

Jag kan tycka att det är ett större problem att nya spelare får möta erfarna spelare än att erfarna spelare får jämna matcher. Personligen vill jag spela med och mot andra på samma nivå. 



#119

Postad 15 januari 2021 - 08:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag håller med dig.

#120

Postad 15 januari 2021 - 09:35

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

😂 är det meningen att man ska hålla sig utanför själva hardpointen?


Ja tydligen. Det som är ännu mer skumt är att alla ovanför mig hade typ lika många kills så det är ju enbart killstreakbonus som gäller. Jag kör alltid typ 1-2 koills sen dör jag för jag kör objective men som sagt, då får man leva på botten oavsett vad 😂

#121

Postad 15 januari 2021 - 09:39

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Jag har också noterat det där. Man får knappt ingenting för att försöka vinna matchen, men massor om man bara springer runt och kör sitt egna race.

Jag sågade det här spelet hårt när jag först spelade det. Men nu måste jag erkänna att jag har rätt kul. Framförallt då jag kan konkurrera på mer lika villkor. Men de skulle verkligen behöva göra något åt matchmaking. Nya spelare ska inte behöva möta "veteraner".
.


Jag har gillat det här spelet sen betan men börjar tröttna. Det är på tok för få banor och dom nya är nästan bara remakes på små banor. Önskar att Groundwar hade funnits till det här spelet men med kanske något färre spelare typ 44st... då behöver inte varje match kännas som samma sak... spring på B och håll den d för resten av blåbären skiter ju i flagg för dom vill få killstreaks...

#122

Postad 15 januari 2021 - 11:14

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Ja tydligen. Det som är ännu mer skumt är att alla ovanför mig hade typ lika många kills så det är ju enbart killstreakbonus som gäller. Jag kör alltid typ 1-2 koills sen dör jag för jag kör objective men som sagt, då får man leva på botten oavsett vad

 

Då spelar du och jag på ett liknande sätt. :) 

 

Jag har gillat det här spelet sen betan men börjar tröttna. Det är på tok för få banor och dom nya är nästan bara remakes på små banor. Önskar att Groundwar hade funnits till det här spelet men med kanske något färre spelare typ 44st... då behöver inte varje match kännas som samma sak... spring på B och håll den d för resten av blåbären skiter ju i flagg för dom vill få killstreaks...

 

För mig har det varit tvärtom. Avskydde det från början men gillar det allt mer. Stör mig inte på bristen på kartor och då spelar jag nästan aldrig de stora kartorna. Avskyr verkligen snipers så föredrar de små kartorna. Men jag har spelat mycket Overwatch och CS:Go och där är ju begränsningen av kartorna och spelsätten mycket större. 



#123

Postad 11 mars 2021 - 20:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Black ops är ett mysko lir... Kan inte starta liret pga att ingen server är tillgänglig eller något? Finns inget singleplayer eller varför tvingas man ansluta till server för att ens få komma till menyn?



#124

Postad 12 mars 2021 - 10:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Samma idag. Compiling shaders på 0 % sen error can´t connect to server disconnect.....

Man var tydligen tvungen att länka activision och blizzard till varann


Redigerat av oqvist, 12 mars 2021 - 13:03.


#125

Postad 10 april 2021 - 10:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Hur bjuder man in,invitar, lägga till vän mellan pc och ps5?



#126

Postad 24 april 2021 - 08:58

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Testade genom friends request genom actavision i spelet, nick plus hashtaggen och siffrorna, men står bara player dont exist
Går det inte att lägga till mellan olika konsoler/pc?

#127

Postad 24 april 2021 - 15:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Testade genom friends request genom actavision i spelet, nick plus hashtaggen och siffrorna, men står bara player dont exist
Går det inte att lägga till mellan olika konsoler/pc?


Jag har iaf pc och Playstation-spelare på min lista inne i Warzone så det borde väl funka?

#128

Postad 24 april 2021 - 15:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Jag har iaf pc och Playstation-spelare på min lista inne i Warzone så det borde väl funka?


Måste skrivit nåt fel
För funkade när jag la till mig själv på pc...
så nu kan man spela 3 st här om man vill, en på pc och två på ps5an 👀😄

#129

Postad 25 april 2021 - 07:08

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Detta spel ångrar jag att jag köpte. Ofta serverproblem (iaf på xbox). Men är besviken på multiplayerläget, banorna är ju små och det är bara rörigt. Tänk om det var lite mer av ”uppdragskaraktär” där man ska ta över ett komplex tex, men som det är nu är det som ett myrbo, kompakt. 



#130

Postad 25 april 2021 - 07:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Detta spel ångrar jag att jag köpte. Ofta serverproblem (iaf på xbox). Men är besviken på multiplayerläget, banorna är ju små och det är bara rörigt. Tänk om det var lite mer av ”uppdragskaraktär” där man ska ta över ett komplex tex, men som det är nu är det som ett myrbo, kompakt. 

Det är CoD. Små hektiska MP-banor har varit CoD i typ 15 år. Vad förväntade du dig?



#131

Postad 25 april 2021 - 08:37

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Det är CoD. Små hektiska MP-banor har varit CoD i typ 15 år. Vad förväntade du dig?

Ja det är ju mitt eget fel att inte ha gjort ngn research. Blev mest för tidseran jag lockades av. Men hade nog förväntat lite mer öppet och inte riktigt så rörigt. Lite mer som vissa banor som bfv hade ju varit riktigt kul. 



#132

Postad 25 april 2021 - 13:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Spela Warzone istället?

#133

Postad 25 april 2021 - 18:22

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Spela Warzone istället?

Är det ett spelläge eller ett helt annat spel?



#134

Postad 25 april 2021 - 18:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Är det ett spelläge eller ett helt annat spel?


Ett spelläge, battle royale. Går att ladda ner gratis om inte det hänger med i Cold War. När jag startar det så har jag Cold War till vänster, Warzone i mitten och Modern Warfare till höger i själva huvudmenyn. Trodde det skulle vara ngt liknande även i Cold War men det kanske nån annan kan svara på.
Warzone är dock kanske inte jättekul att spela solo om man inte gillar sånt iofs.

#135

Postad 26 april 2021 - 16:12

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Ett spelläge, battle royale. Går att ladda ner gratis om inte det hänger med i Cold War. När jag startar det så har jag Cold War till vänster, Warzone i mitten och Modern Warfare till höger i själva huvudmenyn. Trodde det skulle vara ngt liknande även i Cold War men det kanske nån annan kan svara på.
Warzone är dock kanske inte jättekul att spela solo om man inte gillar sånt iofs.

Får kolla upp det. Tack för tipset.

#136

Postad 27 april 2021 - 05:11

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Det finns ett annat läge i CoD som påminner om Warzone men där man respawnar när man dör. Det är också en stor värld och man ska utföra uppdrag för att få poäng och tävla mot andra lag. Kommer inte ihåg vad det heter, men till skillnad mot Warzone var det faktiskt spelbart. Warzone är mest en massa dötid, speciellt om man har oturen att dö tidigt.

 

Sen ska det finnas ett zombie-mode som också utspelar sig i en stor värld. Jag har dock inte provat det. Outbreak?

 

Om du är snabb kan du få en refund förresten. Jag var inte det då jag spelade för mycket innan jag bestämde mig för att det ansöka om refund. Spelet blir lite roligare när man får bättre loadouts och kan tävla på lika villkor. Men de saker du stör dig på nu kommer inte försvinna.



#137

Postad 27 april 2021 - 06:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Detta spel ångrar jag att jag köpte. Ofta serverproblem (iaf på xbox). Men är besviken på multiplayerläget, banorna är ju små och det är bara rörigt. Tänk om det var lite mer av ”uppdragskaraktär” där man ska ta över ett komplex tex, men som det är nu är det som ett myrbo, kompakt.

Cod Har ju alltid varit små kartor, du är nog mer sugen på ett spel som Battlefield? Dock inte några komplexa uppdrag, men finns andra game modes iaf.


BF5
https://www.ea.com/g...sLocalized=true

Jag hade velat rekomendera dig BF1 men det är så extremt få spelare nu för tiden, så endast EU servrar med folk på helgerna typ, och då endast de populäraste game modesen som fylls.

Redigerat av SKIBBE, 27 april 2021 - 06:33.


#138

Postad 27 april 2021 - 08:32

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Cod Har ju alltid varit små kartor, du är nog mer sugen på ett spel som Battlefield? Dock inte några komplexa uppdrag, men finns andra game modes iaf.



BF5
https://www.ea.com/g...sLocalized=true

Jag hade velat rekomendera dig BF1 men det är så extremt få spelare nu för tiden, så endast EU servrar med folk på helgerna typ, och då endast de populäraste game modesen som fylls.


Är det? På pc är det lätt att hitta servrar, lirar det från och till! :)
Fixa crossgen och stöd för mus och tangentbord för dom som vill på konsil, funkar skitbra i cod! Har två bekanta som äntligen börjat lira cod nu på konsol tack vare det, och jag gnäller på hk med, men i cod cold war spelar jag fasen ok med hk :)
Undras om bf6 kommer ha stöd för detta?!

#139

Postad 27 april 2021 - 09:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag är inte för påtvingad crossplay som i Warzone(xbox) att möta pc-spelare med fov/grafik filter och 200fps är rätt irriterande, och sen ska vi inte prata om att det är "Bara" pc som tillför fuskare.

Playstation slipper pc, xbox kan man inte stänga av,för chansen att hitta en server med 100% xbox spelare är 0, Jag vill inte heller möta pc-spelare med handkontroll, för dom har massa fördelar mot mig också.

#140

Postad 27 april 2021 - 17:56

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Cod Har ju alltid varit små kartor, du är nog mer sugen på ett spel som Battlefield? Dock inte några komplexa uppdrag, men finns andra game modes iaf.


BF5
https://www.ea.com/g...sLocalized=true

Jag hade velat rekomendera dig BF1 men det är så extremt få spelare nu för tiden, så endast EU servrar med folk på helgerna typ, och då endast de populäraste game modesen som fylls.

Jag har bfv och har kört det sedan det släpptes. Grymt kul, men börjar bli lite less på banorna. Längesedan det släpptes ngn ny karta. Har även bf1 och det är ok.

Det finns ett annat läge i CoD som påminner om Warzone men där man respawnar när man dör. Det är också en stor värld och man ska utföra uppdrag för att få poäng och tävla mot andra lag. Kommer inte ihåg vad det heter, men till skillnad mot Warzone var det faktiskt spelbart. Warzone är mest en massa dötid, speciellt om man har oturen att dö tidigt.

Sen ska det finnas ett zombie-mode som också utspelar sig i en stor värld. Jag har dock inte provat det. Outbreak?

Om du är snabb kan du få en refund förresten. Jag var inte det då jag spelade för mycket innan jag bestämde mig för att det ansöka om refund. Spelet blir lite roligare när man får bättre loadouts och kan tävla på lika villkor. Men de saker du stör dig på nu kommer inte försvinna.

Har haft i drygt en månad så refund är nog lite sent.

#141

Postad 27 april 2021 - 18:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Okey, Jag fastnade aldrig för BF5, tyckte BF1 var så mycket roligare 🙂

#142

Postad 27 april 2021 - 19:05

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Okey, Jag fastnade aldrig för BF5, tyckte BF1 var så mycket roligare

 

 

Håller med! BfV är den största besvikelsen jag varit med om i bf serien... grymt snyggt... men sen tar det slut...  :o


Jag är inte för påtvingad crossplay som i Warzone(xbox) att möta pc-spelare med fov/grafik filter och 200fps är rätt irriterande, och sen ska vi inte prata om att det är "Bara" pc som tillför fuskare.

Playstation slipper pc, xbox kan man inte stänga av,för chansen att hitta en server med 100% xbox spelare är 0, Jag vill inte heller möta pc-spelare med handkontroll, för dom har massa fördelar mot mig också.

 

Nej fasen, inte påtvingat! Som när jag kör cod på ps5an med HK, då kryssar jag bort crossgen så ajg inte spelar mot folk som lirar med mus/tangbord, men har jag kopplat i tangbord/mus, då kör jag crossgen oftast, brukar gå bra... och på PC har jag nog inte rört crossgen, är på alltid. 



#143

Postad 27 april 2021 - 19:23

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Guld o spela mot pc ju, flesta är ju skitdåliga.

#144

Postad 27 april 2021 - 19:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Guld o spela mot pc ju, flesta är ju skitdåliga.


För min del blir det oftast tvärtom 👀😄

#145

Postad 28 april 2021 - 06:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Guld o spela mot pc ju, flesta är ju skitdåliga.

Hade inte alla fuskare suttit på just PC så hade jag inte brytt mig lika mycket. Det är jättekul att sitta i ett hus när en random lastbil kommer i full fart och folk bara rusar rakt in och vet EXAKT vart man är samt bara skjuter headshots. Skulle vara rätt kul att se hur det fusket ser ut när man spelar. Man måste ju synas genom väggar och allt.
Activision verkar ju helt odugliga när det gäller att få stopp på fuskandet. Det blir ju inte bättre heller när man inte får se killcam pga att man blir inslängd i gulag direkt.

Hade lätt valt bort crossplay om det hade gått, alternativt bara spelat mellan Xbox/Playstation.

Tillägg: Högst troligt är det väl något liknande https://youtu.be/lQMi2NJs1hQ

Redigerat av La Cucaracha, 28 april 2021 - 08:05.


#146

Postad 28 april 2021 - 21:07

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Ja tyvärr är de så, men väldigt sällan ja råkar ut för det i mp eller League play. Warzone är ju dock en mardröm.

#147

Postad 28 april 2021 - 21:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Är det så illa i warzone? 😶
Knappt kört det,spelar pubg med polarna när vi kör battle royale… och där händer att man stött på fuskare ett par ggr… sjukt tröttsamt att det inte finns/utvecklas nåt bra skydd mot det! 😑

#148

Postad 28 april 2021 - 21:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Är det så illa i warzone? 😶
Knappt kört det,spelar pubg med polarna när vi kör battle royale… och där händer att man stött på fuskare ett par ggr… sjukt tröttsamt att det inte finns/utvecklas nåt bra skydd mot det! 😑


Illa och illla, när det väl händer blir man irriterad iaf. Sen kan det väl gå dagar utan att man råkar ut för fuskare.
Tycker iaf spelet är tillräckligt bra och kul för att fortsätta spela det.
Men ja det skulle absolut läggas mer krut på att stoppa fuskandet.

#149

Postad 13 augusti 2021 - 17:43

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Till alla er 3 st som spelar detta, nya kartor bla Teufelsberg.
Teufelsberg anno 2017:
Bifogad fil  20180504_125910.jpg   246,57K   0 Antal nerladdningar (Vrid på huve')
Bifogad fil  20180504_122705.jpg   261,58K   0 Antal nerladdningar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.