Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ slepper Edge seriens første forsterker..

480 svar till detta ämne Edge
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 17 januari 2021 - 18:49

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Han är iaf ärlig och säger att den presterar bättre än genomsnittet. Det är alltså mediokert och avsaknaden av balanserade ingångar viktar således ned.
Vilka är alla andra?


Alla andra reviews som inte diggar Sinus igenom Mikrofoner....

Märks att du har lässvårigheter, kan inte vara lätt att titta på amirs mätningar om sitt absoluta favorit-steg när tårarna forsar ur ögonen. Vänta på en till produkt? Den är inskickad av privatperson, vill du ha en till mätning skicka in en till. 
Tro du att ett billigt klass-d steg bör mäta perfekt? 
 
Distortionen är fortfarande en bit under hörbar.


Mej känd så mäter inget perfekt,bara annorlunda....

Och en menstruation syklus borde inte påverka ett review...

#352

Postad 17 januari 2021 - 18:49

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Alla andra reviews som inte diggar Sinus igenom Mikrofoner...

 

Distortion mäter man med (digitalt)oscilloskop. 



#353

Postad 17 januari 2021 - 18:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Alla andra reviews som inte diggar Sinus igenom Mikrofoner....

Några seriösa, icke-köpta reviews du kan länka till?

#354

Postad 17 januari 2021 - 18:49

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 338 inlägg
  • 0

Omm man mäter saker som ingen hör och på volym ingen hör så är det ett problem.

Men värre är Amirs självmotsägande Vinklade reviews, det liknar inget annat.

Det är absolut inget med mätningar och science att göra, mer att göra med Amirs menstruation syklus...

Vad är det med dig? XTZ-mätningen är den samma som för alla andra slutsteg. Bedömningen kan man göra själv. Men du kan inte förvänta dig att alla tok-hyllar allt som XTZ gör. Och nej, steget har inte XLR, det är fakta och inte en åsikt, har man inget behov av det så spelar det ingen roll.



#355

Postad 17 januari 2021 - 18:53

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Några seriösa, icke-köpta reviews du kan länka till?


Alla andra reviews har varit bra..
Jag har till goda och höra ett dårlig review.

Amir var heller inte ett dårlig review, den mätade bra, men Amir hade igen en dålig dag.

Distortion mäter man med (digitalt)oscilloskop.


Jo jag vet, men det är ljuden som är det viktigaste.

#356

Postad 17 januari 2021 - 18:55

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Ljud är sinusvågor i lufttryck. 

Lättare att leta steg som mäter bra. Högtalarna färgar och distar tillräckligt de är dom som framför musiken. 


Redigerat av TijY, 17 januari 2021 - 18:56.


#357

Postad 17 januari 2021 - 19:21

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Xtz mäter bra

Amir är "Speciell"

#358

Postad 17 januari 2021 - 19:35

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Xtz mäter bra
Amir är "Speciell"

Jämfört med vad?
Speciell? Ja, har han mens som du så många gånger skrivit då är han helt klart speciell...

#359

Postad 17 januari 2021 - 20:05

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Jämfört med vad?
Speciell? Ja, har han mens som du så många gånger skrivit då är han helt klart speciell...

Jämfört med alla andras åsikter.
Han sa Jo själv att den mätade rätt bra?

Det var ju självklart därför jag skojade omm att han hade mensen..

Första topp recensionkom från Tyska? Area Dvd.. Det var högsta betyg på 10 år.

Om det betyget var köpt så var det Jo iallafall 10 år sedan sista köpta betyg.

Sen har flera YouTubers provat den.

Redigerat av Danke, 17 januari 2021 - 20:19.


#360

Postad 17 januari 2021 - 20:17

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jämfört med alla andras åsikter.
Han sa Jo själv att den mätade rätt bra?
Det var ju självklart därför jag skojade omm att han hade mensen..

Då kan du väl länka till dess bra mätningar.

Nedan citat kommer från Amir

Power is way short of 300 watts. Letting distortion rise to 1% which is what the spec calls for, we are still shy of that


Typical of ICE modules, they don't behave evenly across the frequency range


Conclusions
I started the review liking the enclosure. But then got a bit more jaded with unbalanced only inputs, and higher than expected noise level, high frequency dependency on both frequency response and distortion+noise. Then again, performance is still above average compared to many amplifiers I have tested. This produced a quandary for me. I could recommend it and justify it. At the end, I decided to not recommend it but without strong feelings one way or the other. You have the data to decide for yourself.

Jag har gjort Mitt val, blir inga XTZ-steg!

#361

Postad 17 januari 2021 - 20:58

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 3

Jämfört med alla andras åsikter.
Han sa Jo själv att den mätade rätt bra?

Det var ju självklart därför jag skojade omm att han hade mensen..

Första topp recensionkom från Tyska? Area Dvd.. Det var högsta betyg på 10 år.

Om det betyget var köpt så var det Jo iallafall 10 år sedan sista köpta betyg.

Sen har flera YouTubers provat den.

 

:lol:  :lol:  :lol:  

 

Mätningar är inte åsikter. Du verkar ha mer hormonella problem än Amir. 


Redigerat av TijY, 17 januari 2021 - 20:59.


#362

Postad 17 januari 2021 - 21:01

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Amir ger klara åsikter om båda klass D och Ice.

Och åsiktene presenteras som sanningen.

Det värsta är att han leder kulten som en guru,och att folk tror dom gillar det samma som Amir...

Redigerat av Danke, 17 januari 2021 - 21:02.


#363

Postad 17 januari 2021 - 21:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1


#364

Postad 18 januari 2021 - 12:48

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Tönt: Amir hadde inte volum/gain på fullt..
Står antingen på kl9 eller 3 troligen det sista.
Bekräftat i kommentarfeltet

Amir klarar aldri att fiksa själv det enklaste.

Detta är inte första gången...

Redigerat av Danke, 18 januari 2021 - 13:01.


#365

Postad 18 januari 2021 - 13:18

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Tönt: Amir hadde inte volum/gain på fullt..
Står antingen på kl9 eller 3 troligen det sista.
Bekräftat i kommentarfeltet

Amir klarar aldri att fiksa själv det enklaste.

Detta är inte första gången...


Utgår ifrån att du inte förstår det men gain på ett slutsteg används för att matcha mot styrkan på in-signalen, en billig receiver brukar lämna runt 0,9 volt och en bra kan lämna upp till 2 volt eller mer, alltså behöver man inte ha gain på max för få ut allt ur slutsteget då in-signalen är högre.

#366

Postad 18 januari 2021 - 13:37

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Och den säkring han tjatar om är ju en protekt funktion.. den aktiveras om nivå går över gain/volum.
Det står allt detta i en mycket tunn manual....

Jag är inte förvånad av att Amir inte har läst manualen. Detta är mycket typisk för Amir.

Redigerat av Danke, 18 januari 2021 - 14:13.


#367

Postad 18 januari 2021 - 14:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 3

Tönt: Amir hadde inte volum/gain på fullt..

Ok, så nu är Amir en tönt med menstruationscykel.

Du har helt klarlagt vilken mental nivå du ligger på.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 18 januari 2021 - 14:06.


#368

Postad 18 januari 2021 - 14:15

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Ok, så nu är Amir en tönt med menstruationscykel.
Du har helt klarlagt vilken mental nivå du ligger på.

Amir läser inte manualerna, han vet inte hur ting fungerar.
Ofta är inte knappar slagit på etc.

Jag bara rekommenderar att han läser manual och ställer in produkterna korrekt.


Hvad gäller konklusion vi så har jag aldrig sett en mer förvirrad rosa panter.

Redigerat av Danke, 18 januari 2021 - 14:17.


#369

Postad 18 januari 2021 - 14:46

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Amir läser inte manualerna, han vet inte hur ting fungerar.
Ofta är inte knappar slagit på etc.

Jag bara rekommenderar att han läser manual och ställer in produkterna korrekt.


Hvad gäller konklusion vi så har jag aldrig sett en mer förvirrad rosa panter.


Av det det jag läst här och i testet så verkar det mer vara du som inte förstår hur man ställer in och testar en förstärkare/slutsteg på rätt sätt.

#370

Postad 18 januari 2021 - 15:11

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Av det det jag läst här och i testet så verkar det mer vara du som inte förstår hur man ställer in och testar en förstärkare/slutsteg på rätt sätt.

Amir lyssnar inte på Musik, och han fattar absolut inte hur han använder sin mätar-utrustning. Det ger ingen mening överhuvudtaget.

Han mätar sinus toner, och här har han även reducerat gain. Då går den i protect mode.. och det är det vi läser i hans review.

Att konsultera med Amir är som att be en Veganer att hitta bra kött..

Redigerat av Danke, 18 januari 2021 - 15:29.


#371

Postad 18 januari 2021 - 16:25

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Amir lyssnar inte på Musik, och han fattar absolut inte hur han använder sin mätar-utrustning. Det ger ingen mening överhuvudtaget.

Han mätar sinus toner, och här har han även reducerat gain. Då går den i protect mode.. och det är det vi läser i hans review.

Att konsultera med Amir är som att be en Veganer att hitta bra kött..


Har läst dina inlägg och du är bokstavligen inte klok!!

Vet du verkligen ingenting om objektiv prestanda?!

Du hänvisar till subjektiva ”lyssnings” tester som att det ska vara nått man ska tro på!

Du kanske ska sänka guarden och ta in den faktan som faktiskt presenteras med mätningar och inte vara så extremt lurad som du är.

#372

Postad 18 januari 2021 - 17:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Svårt att svara dig seriöst Danke, men förstår inte vad problemet är. Den mäter ju inte dåligt, bortsett från att effekten är lägre än specen.

 

ICE-power är bra men har sina begränsningar som alla Klass D-steg.

 

Angående "trasig förstärkare" så kan det ju hända i alla tester. Därför är det alltid bra att jämföra så många mätningar som möjligt om man vill bilda sig en bra uppfattning.

 

Om en av de sticker ut med helt andra resultat, så bör man ifrågasätta det, men gör de verkligen det här?

 

Det händer att Amir gör fel, vilket jag också har påpekat. Men han brukar erkänna och korrigera det, och det är ju i stort sett omöjligt att aldrig göra fel med tanke på hur mycket han mäter. Extra svårt är det med hembioförstärkare med alla funktioner de har, och ljudkort osv där mjukvaran kan ställa till det.

 

Det intressanta i sammanhanget borde väl ändå vara om de brister som hittas (eller hittas på enligt dig) är hörbara eller inte.

 

Så här skrev jag för nästan ett år sedan i en annan tråd:

 

Det är inte ett 300W steg (vilket modellnamnet antyder).

 

2x 300W (1% THD, 4 Ω)

2x 150W (1% THD, 8 Ω)
0,005% THD (1 kHz, 1 - 100 W, 4 Ω)

 

150W i 8 ohm är det alltså, fast vid 1% THD dvs gränsen för klippning.


Redigerat av Ageve, 18 januari 2021 - 18:06.


#373

Postad 18 januari 2021 - 18:07

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Amir gillar inte musik, han är en fyr från Microsoft...

Såklart hans mätningar om watt och Brus kunde haft betydelse..

Har läst dina inlägg och du är bokstavligen inte klok!!
Vet du verkligen ingenting om objektiv prestanda?!
Du hänvisar till subjektiva ”lyssnings” tester som att det ska vara nått man ska tro på!
Du kanske ska sänka guarden och ta in den faktan som faktiskt presenteras med mätningar och inte vara så extremt lurad som du är.


Det är nog ni som är lurade.
Amir gillar inte musik, han lyssnar på sinus toner, eller änklare hans mikrofoner lyssnar på tonerna.

Som sagt vil du köpa kött, kanske best att inte fråga en Veganer....

Objektive mätningar är välkomna, men man måste påpeka om det är hörbart det man mäter... Inte alle av oss som skal spela fullt volum 20hz hela tiden...
Och jag blir tokig av at en fyr som inte gillar musik, altså "Veganer" Amir skal ha facit på hur EQ frekvens på en perfekt amp skal vara.

Joda man blir provoserad... Omm ni verkligen tror att musik och hifi värderas bäst med sinus toner och mikrofoner av en datadude som inte anar hva han gör, så ok.

#374

Postad 18 januari 2021 - 18:25

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Så, vad av det uppmätta anser du är fel?

 

Jag har tidigare påpekat både i denna och andra trådar att specen på 300W inte är seriös. Mätningen visar att det stämmer, men det betyder givetvis inte att det är en dålig förstärkare.

 

Den kostar ju bara 5000kr. Man får ha rimliga förväntningar.


Redigerat av Ageve, 18 januari 2021 - 18:36.


#375

Postad 18 januari 2021 - 18:26

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1


#376

Postad 18 januari 2021 - 18:40

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Amir gillar inte musik, han är en fyr från Microsoft...

Såklart hans mätningar om watt och Brus kunde haft betydelse..

Det är nog ni som är lurade.
Amir gillar inte musik, han lyssnar på sinus toner, eller änklare hans mikrofoner lyssnar på tonerna.

Som sagt vil du köpa kött, kanske best att inte fråga en Veganer....

Objektive mätningar är välkomna, men man måste påpeka om det är hörbart det man mäter... Inte alle av oss som skal spela fullt volum 20hz hela tiden...
Och jag blir tokig av at en fyr som inte gillar musik, altså "Veganer" Amir skal ha facit på hur EQ frekvens på en perfekt amp skal vara.

Joda man blir provoserad... Omm ni verkligen tror att musik och hifi värderas bäst med sinus toner och mikrofoner av en datadude som inte anar hva han gör, så ok.


Tror du på allvar att han får fram sin data med en mikrofon?! 😳

#377

Postad 18 januari 2021 - 18:57

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 1
Om Amir kunde mäta med referenser som jag förstår. När han mäter HDMI ingångar och får störningar, skickar tex dåligt resultat till JBL där dom säger "vi mäter med batterimatad HDMI signal för att få bort grund loops som du har". Då säger han "detta är skit".

Men poängen med sånna här och alla andra sorters mätningar är att man MÅSTE eliminera störningar från alla andra omgivningar, annars blir resultaten missvisande.
Är det inte i en helt 100% kontrollerad miljö faller allt.

Jag gillar hans sätt att analysera hifi utrustning men han måste ha en EXAKT standard att prova efter, annars är INGEN mätning konsekvent och resultaten är inte att lita på.

Detta är min åsikt och när folk säger att Amirs tester är fel och ingen lyssnar på de nivåer han mäter, visst det är worst case scenario han utgår ifrån och det köper jag. Det är bra.
Men det är en sekt som kommer och försvarar honom till världens ände, skärpning.

Han har påbörjat något bra, men om jag ska tolka mätningarna på ett matematiskt korrekt typprovs sätt, mät mer med EXAKTA referenser.
Annars är grunden i mätningarna ej rätt, men återigen han är något på spåret, men han måste utveckla provstandarden.

Nu blir jag grillad...

Redigerat av nimman, 18 januari 2021 - 18:59.


#378

Postad 18 januari 2021 - 18:59

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Tror du på allvar att han får fram sin data med en mikrofon?!

Jag vet att han mätar ljud med Oscilloskop och mikrofoner. Omm jag har fel ursäktar jag.

Men mina poeng består,inte lita på en Vegan i frågor om kött,och inte omm hifi av en Microsoft fjant...

Saksad
Amir driver nå med mye rart. Han måler en B&W 805 og lurer veldig på hvorfor den deler på 4 kHz og ikke lavere. Han er også forvirra over at den har en slags 'dip' rundt 3-4 kHz og at den øverste diskanten har en boost. Han har med andre ord ikke satt seg så veldig inn i hva B&W driver med.

Dette kan kanskje være en illustrasjon på at målinger er nyttige bare når de a) måler de riktige tingene, og B) kommer sammen med en informert og reflektert tolkning. Med andre ord finnes det ikke noe som måler "godt" eller "dårlig" med mindre man samtidig legger frem premissene for hva som utgjør en god eller dårlig måling. Alle de eksemplene @Håkon_Rognlien kommer med kan godt være gode målinger sånn sett.

Jeg drister meg til å påstå at det ikke er objektivitet vs. subjektivitet som er problemet. Dogmatisme derimot.


Sitat slutt...jag är positiv till att Amir mäter Receivers förstärkare etc
Men det är ok att ställa frågan om en kille från Microsoft vet särskilt mycket om hifi...

Det finns viktiga mätdata som Amir gör, men retorik och bedömningar är lik en klovn... Han har absolutt inte svaret på hva som är den bästa förstärkare och högtalare.

Men mer -hva är en förre detta Microsoft dudes favoritt förstärkare???

Hvem bryr sej???

Redigerat av Danke, 18 januari 2021 - 19:22.


#379

Postad 18 januari 2021 - 19:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 3

Hvem bryr sej???

 

Du, verkar det som. ;) 


Redigerat av Ageve, 18 januari 2021 - 20:20.


#380

Postad 18 januari 2021 - 19:58

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 338 inlägg
  • 0

Om Amir kunde mäta med referenser som jag förstår. När han mäter HDMI ingångar och får störningar, skickar tex dåligt resultat till JBL där dom säger "vi mäter med batterimatad HDMI signal för att få bort grund loops som du har". Då säger han "detta är skit".

Men poängen med sånna här och alla andra sorters mätningar är att man MÅSTE eliminera störningar från alla andra omgivningar, annars blir resultaten missvisande.
Är det inte i en helt 100% kontrollerad miljö faller allt.

Jag gillar hans sätt att analysera hifi utrustning men han måste ha en EXAKT standard att prova efter, annars är INGEN mätning konsekvent och resultaten är inte att lita på.

Detta är min åsikt och när folk säger att Amirs tester är fel och ingen lyssnar på de nivåer han mäter, visst det är worst case scenario han utgår ifrån och det köper jag. Det är bra.
Men det är en sekt som kommer och försvarar honom till världens ände, skärpning.

Han har påbörjat något bra, men om jag ska tolka mätningarna på ett matematiskt korrekt typprovs sätt, mät mer med EXAKTA referenser.
Annars är grunden i mätningarna ej rätt, men återigen han är något på spåret, men han måste utveckla provstandarden.

Nu blir jag grillad...

Jag skulle inte påstå att jag ser Amir som något orakel men tex när det gäller HDMI som du nämner så vill jag köpa en receiver som presterar bra med en normal källa, inte någon batterimatad lab-utrustning. Vissa tillverkare kan ju få till detta, med suveräna data trots en "vanlig" källa. Så tycker jag att det ska vara. Samma med USB. Fast det här var ju en XTZ-tråd... :wacko:



#381

Postad 18 januari 2021 - 20:07

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 1

Jag skulle inte påstå att jag ser Amir som något orakel men tex när det gäller HDMI som du nämner så vill jag köpa en receiver som presterar bra med en normal källa, inte någon batterimatad lab-utrustning. Vissa tillverkare kan ju få till detta, med suveräna data trots en "vanlig" källa. Så tycker jag att det ska vara. Samma med USB. Fast det här var ju en XTZ-tråd... :wacko:


Det jag menar hur vet du att HDMI signalen inte är påverkad av yttre faktorer som AMIR inte har kontroll på?

Är de negativa resultaten ett resultat av externa faktorer eller förstärkaren isåfall? Hur kan man tolka det?

Det enligt mig, är något missvisande, rent av farligt.
Vi drar det här längre.

Amir mäter då på förstärkar märke X med missvisande data, han klankar ner på märke X av fel anledning.
Folk förlorar jobbat, för att märke X säljer dålig, deras barn råkar illa ut.

Varpå märke Y som utvecklar lite sämre saker som får bra resultat av mätningarna, som Amir hyllar och voila vi har en nedåtgående spiral av sämre utvecklade förstärkare.

Finns chansen att jag har rätt, inte att det är 50/50 utan 10/90 så är det inte bra, för ett test resultat baserat på mätningar får bara ha ett korrekt resultat...får inte finnas tvivel.

Jag vill se hans test standarder utvecklas och för att göra det och kontrollera ALLA yttre faktorer så kanske man måste gå på en batterimatad signal till detta fall för att testa HDMI kretsen. För vad vet du vad han testar annars?

En total livsfarlig negativ spiral, jag är inte en expert på typ prov med jag var jobbat många år med sådana.
De får inte fela och det är viktigt att veta. Ad du testar, HDMI signal eller ground loopen?

Inga tvivel får finnas.

#382

Postad 18 januari 2021 - 20:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Amir mäter då på förstärkar märke X med missvisande data, han klankar ner på märke X av fel anledning.

 

Det där är ju en risk med alla mätningar iofs, dvs en bra anledning till att inte lita för mycket på en enda källa.

 

Men i fallet med XTZ-förstärkaren ser jag inget som skiljer sig radikalt mot hur ICE-power brukar prestera.

 

Angående störningar via HDMI, så är ju risken stor att samma sak händer hemma, dvs man kanske sitter där med värdelös prestanda utan att veta det. ;) 



#383

Postad 18 januari 2021 - 20:30

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 1

Det där är ju en risk med alla mätningar iofs, dvs en bra anledning till att inte lita för mycket på en enda källa.

Men i fallet med XTZ-förstärkaren ser jag inget som skiljer sig radikalt mot hur ICE-power brukar prestera.

Angående störningar via HDMI, så är ju risken stor att samma sak händer hemma, dvs man kanske sitter där med värdelös prestanda utan att veta det. ;)



Absolut, chansen är nog ännu högre. :)

Men mäter man och publicerar vad jag kallar mattegodis vill jag veta att det är exakt data.
Som sagt jag gillar dessa "nya reviews" men i min personliga åsikt är att jag inte vill ha tvivel.

Jag ska inte dra denna diskussion längre i denna tråd. Jag respekterar er alla och era åsikter.
Det jag sagt är min åsikt baserat på mina erfarenheter, sedan är jag inte expert på ämnet heller. Väldigt få som är...tyvärr :((

Men personligen gillar jag Edge steget starkt, fantastisk pjäs för den lilla pengen.

Peace out :)

#384

Postad 19 januari 2021 - 00:30

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 3

Det enligt mig, är något missvisande, rent av farligt.
Vi drar det här längre.

Amir mäter då på förstärkar märke X med missvisande data, han klankar ner på märke X av fel anledning.
Folk förlorar jobbat, för att märke X säljer dålig, deras barn råkar illa ut.


Inga tvivel får finnas.

 

Lång text

 

KANSKE TILLVERKARNA borde börja visa sina mätningar enligt "standardiserade" sätt så en privatperson slipper försöka göra jobbet åt dem. Det är löjligt få tillverkare som har mätningar tillgängliga. 

Det är dem ni ska klaga på inte Amir  :rolleyes: ;)

 

En av anledningarna att jag köpte Buchardt högtalare. 

 

Vilka fler finns det? Arendal? mer? 


Redigerat av TijY, 19 januari 2021 - 00:47.


#385

Postad 01 mars 2021 - 14:03

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Problemet är att det Amir gillar är kun det som mäter bra.. och han lyssnar kun arrogant på "såkallad hifi musik" för att han har fått massiv kritikk för att han INTE lyssnar.
Blindtest ropar han på? Hva med att lyssna innan han mätar?


Blir som om en biff anmäldas av en Veganer på bakgrund av kalorier, fett och näringsvärde...

Och presenterar det som fakta och god ljud. En universal ljud han som Amir mener att ha en gylden facit på.

Allt han gillar är urtåkiga grejer, med några undantag.. Jag tror Denon och Topping är ok. Men att Behringer är nogåt speciellt?

Problemet är når Amir bestämmer facit på ljud. Ljud är mer enn distortion och headroom precis som biff är mer enn kalorier och fett.

#386

Postad 01 mars 2021 - 14:14

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 2

Problemet är att det Amir gillar är kun det som mäter bra..


Mer troligt så är det tvärtom, han gillar det som mäter bra.
Är ju inte Amirs fel att XTZ inte tillverkat ett bättre slutsteg.

#387

Postad 01 mars 2021 - 14:19

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 2

Mer troligt så är det tvärtom, han gillar det som mäter bra.
Är ju inte Amirs fel att XTZ inte tillverkat ett bättre slutsteg.

 

Danke gillar bara sånt som inte mäts. 



#388

Postad 01 mars 2021 - 14:29

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0
Off topic:

Jag måste nu tipsa om att Amir går igenom hur man tolkar resultat etc osv på Youtube nu.

Det är värt att kolla på anser jag då det är väldigt lärorikt, bara sätta sig framför skolbänken om man säger så.

Bara söka på audio science review :)

#389

Postad 01 mars 2021 - 14:30

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Jag föredrar experterna bakom Ice före en fjant med två års erfarenhet på YouTube.

https://youtu.be/_oQFmhOImv8

Redigerat av Danke, 01 mars 2021 - 14:34.


#390

Postad 01 mars 2021 - 14:36

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Off topic:
Jag måste nu tipsa om att Amir går igenom hur man tolkar resultat etc osv på Youtube nu.
Det är värt att kolla på anser jag då det är väldigt lärorikt, bara sätta sig framför skolbänken om man säger så.
Bara söka på audio science review :)


Amir borde laga Dacs och Ampar själv.. Sedan han tror han är en rosa Fe som vet allt om audio....

Han kunne ha blitt miljonär sedan han vet den magiska förmel.

#391

Postad 01 mars 2021 - 14:37

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Jag föredrar experterna bakom Ice före en fjant med två års erfarenhet på YouTube.

https://youtu.be/_oQFmhOImv8

 

Jo men visst låna du hem massa förstärkare och lyssna på dem utan högtalare blir jättebra. 



#392

Postad 01 mars 2021 - 15:44

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2
Ursäkta, men är du fjorton?

Problemet är att det Amir gillar är kun det som mäter bra.. och han lyssnar kun arrogant på "såkallad hifi musik" för att han har fått massiv kritikk för att han INTE lyssnar.
Blindtest ropar han på? Hva med att lyssna innan han mätar?
Blir som om en biff anmäldas av en Veganer på bakgrund av kalorier, fett och näringsvärde...
Och presenterar det som fakta och god ljud. En universal ljud han som Amir mener att ha en gylden facit på.
Allt han gillar är urtåkiga grejer, med några undantag.. Jag tror Denon och Topping är ok. Men att Behringer är nogåt speciellt?
Problemet är når Amir bestämmer facit på ljud. Ljud är mer enn distortion och headroom precis som biff är mer enn kalorier och fett.

Jag föredrar experterna bakom Ice före en fjant med två års erfarenhet på YouTube.
https://youtu.be/_oQFmhOImv8

Amir borde laga Dacs och Ampar själv.. Sedan han tror han är en rosa Fe som vet allt om audio....
Han kunne ha blitt miljonär sedan han vet den magiska förmel.


En Amatör apa med löjligt dyrt utstyr som inte vet hvad han sysslar med.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 01 mars 2021 - 19:22.


#393

Postad 01 mars 2021 - 18:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Jag föredrar experterna bakom Ice före en fjant med två års erfarenhet på YouTube.

 

Haha, varför läser/tittar du på testerna då?

 

Har inte läst så mycket där, men han verkar lyssna på alla högtalare iaf.



#394

Postad 01 mars 2021 - 18:08

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Haha, varför läser/tittar du på testerna då?

Har inte läst så mycket där, men han verkar lyssna på alla högtalare iaf.

Han lyssnade faktiskt inte förut, bara mätade ljudet i sinus toner..

Omm du bedömer högtalare utifrån mätningar, då är du värkligen ute og cyklar...

Jag log når han bedömte BW iallafall, för en novis... Yamaha ochså, han läser inte ens manualen.

Hvad tusan är Straight, pure hvad är det?

En Amatör apa med löjligt dyrt utstyr som inte vet hvad han sysslar med.

Synd

Redigerat av Danke, 01 mars 2021 - 18:16.


#395

Postad 01 mars 2021 - 19:31

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 5

Han lyssnade faktiskt inte förut, bara mätade ljudet i sinus toner..

Omm du bedömer högtalare utifrån mätningar, då är du värkligen ute og cyklar...

Jag log når han bedömte BW iallafall, för en novis... Yamaha ochså, han läser inte ens manualen.

Hvad tusan är Straight, pure hvad är det?

En Amatör apa med löjligt dyrt utstyr som inte vet hvad han sysslar med.

Synd


Mellan dig och Amir så är det tyvärr du som framstår som amatör.

#396

Postad 02 mars 2021 - 00:22

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Mellan dig och Amir så är det tyvärr du som framstår som amatör.

Jag har inte hävdat å vära något annat enn en Hifi amatör.

Men Amir kallar sej expert och att vära en typ rosa Fe som vet hvad perfekt ljud är.

En billig Jbl högtalare...

Jag älskar JBL..men det finns många vägar till Rom. Inte bara en...

Redigerat av Danke, 02 mars 2021 - 00:23.


#397

Postad 02 mars 2021 - 01:27

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 4

Jag har inte hävdat å vära något annat enn en Hifi amatör.


Då kanske du inte ska påstå en massa om Amir när du uppenbarligen inte förstår vad han sysslar med.

men det finns många vägar till Rom. Inte bara en...


Du behöver nog en kurs hos Farbror Barbro "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"

#398

Postad 02 mars 2021 - 08:18

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Då kanske du inte ska påstå en massa om Amir när du uppenbarligen inte förstår vad han sysslar med.

Du behöver nog en kurs hos Farbror Barbro "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet"


Ok Amir är en Rosa Fe, du behöver kun en Behringer DAC och en plastik högtalare fra Jbl til 1000kr. Kablar kan du köpa blindt från nätet allt oavsett pris fungerar..

#399

Postad 02 mars 2021 - 08:52

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 3

Ok Amir är en Rosa Fe, du behöver kun en Behringer DAC och en plastik högtalare fra Jbl til 1000kr. Kablar kan du köpa blindt från nätet allt oavsett pris fungerar..


Varför skulle det bli någon skillnad med olika kablar? 😂😂

#400

Postad 02 mars 2021 - 12:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1
RME och benchmark mäter väl bättre än Behringer iofs, om jag inte har missat något.

Att nästan vilka kablar som helst (för rätt ändamål) duger bra, det stämmer ju utmärkt, så det är väl det minst kontroversiella.




Även taggad med Edge

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.