Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intelligent Sound, vet ni vad det är ?

2338 svar till detta ämne Högtalare Intelligent sound
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Proson Stratego 212SA (Golvhögtalare) 1 6,5 (1) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro II (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Intelligent Sound IS 815 Pro Mkll (Golvhögtalare) 1 8,33 (2) Inga priser
Intelligent Sound IS6 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
Intelligent Sound IS8 Pro MKII+ (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#1251

Postad 05 februari 2021 - 20:52

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0

Liknelse deluxe

Oavsett, det dom levererar är ren och skär dynga.

Ta en Skoda Oktavia av 94 års modell, måla den rosa och byt ut batteriet till ett med 78 ampere....

Fortfarande lump. Sälj det sen till priset av en Porsche 996 Carrera....



#1252

Postad 06 februari 2021 - 05:32

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Det jag inte kan förstå är varför IS skulle gå över ån efter vatten om de har den kompetens som krävs för att göra bra högtalare. Varför bygga om budgethögtalare och sälja dem för tjugo gånger inköpspriset och när man väl bygger eget välja högtalarelement från budgetimportörer och bygga in dem i enkla lådor som man sedan säljer för samma pris som en bil?

 

Saken är den att det redan finns en uppsjö små tillverkare som har så pass liten produktion att högtalarna tillverkas först på beställning eller skickas som byggsats, men ändå använder specialanpassade element och andra komponenter av erkänt hög kvalitet, utan att ta betalt fantasisummor.

 

Om vi nu ponerar att IS högtalare skulle vara bra, så är de likväl radikalt överprissatta.

 

För dryga 15 år sedan träffade jag en kille med extrem hybris från Västerås som rakt hävdade att hans bilhögtalarbyggen(tot kostn. 1000kr) slog allt annat jag hört. Han menade även att desamma högtalarna även skulle vara bättre än B&W, Elac, Canton osv på "hi-end"... Synd att aset inte tog min inbjudan på allvar.  :lol:


Redigerat av PML73, 06 februari 2021 - 06:32.


#1253

Postad 06 februari 2021 - 11:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 4

Det handlar inte om att det ska vara oxfilé eller nudlar, det handlar om att det är något nytt på matbordet och då är oftast reaktionerna att barnen redan vet att det inte är gott. Samma logik som ni använder för ni ”vet” redan att inte IS kan låta bra.


Nej, det är verkligen inte samma sak.

Barnet avfärdar maten, utan kunskap och erfarenhet om matlagning.

Folk i denna tråden vet att IS är oseriösa, baserat på just kunskap och erfarenhet.

 

I kontrast till det, har du ett flertal gånger skrivit att du inte är tekniskt kunnig. Hur kan du då bedöma om kritiken är befogad eller inte? Vill minnas att jag har ställt denna fråga till dig förut, men du kanske har ett bättre svar denna gången?

 

Intelligent Sound har ingen marknadsföring alls, dom lever på rekommendationer mellan kunder som i sin tur leder till provlyssning och eventuellt köp om man gillar det man hör.


De har dig (som bygger deras lådor) och Räven (ombud för IS). Risken Finns verkar inte skriva här längre men där har du en till iaf. Klart det är marknadsföring, om än rätt dålig sådan.


Redigerat av Ageve, 06 februari 2021 - 13:39.


#1254

Postad 07 februari 2021 - 16:51

joccee
  • joccee
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 8
Den här tråden är ren humor. Enda tråden jag fortfarande läser på detta forum. Fantastiskt också att den har överlevt i 5 år :o :D

#1255

Postad 24 februari 2021 - 15:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
TS säljer IS-steg.

Är det modellen där tunn högtalarkabel används till 230v?

https://hifitorget.s...aler_121805.htm

#1256

Postad 24 februari 2021 - 15:21

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Lite mer läppstift på...-. Det är svårt att ta in den nivå på bluff som upptas.

#1257

Postad 24 februari 2021 - 16:57

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

TS säljer IS-steg.

Är det modellen där tunn högtalarkabel används till 230v?

https://hifitorget.s...aler_121805.htm

Ja det är det, finns bild på det i hans galleri ihop med klass-D-modulerna som använts. Tyvärr hittar jag inget sätt att direktlänka till en viss bild i ett galleri, men den är från 2018-03-16

Jag har försökt att se vad det är för kina-produkt som de använt denna gången men misslyckats. Någon annan som är sugen på att försöka?

#1258

Postad 24 februari 2021 - 17:09

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Ja det är det, finns bild på det i hans galleri ihop med klass-D-modulerna som använts. Tyvärr hittar jag inget sätt att direktlänka till en viss bild i ett galleri, men den är från 2018-03-16

Jag har försökt att se vad det är för kina-produkt som de använt denna gången men misslyckats. Någon annan som är sugen på att försöka?

Är det inte vanliga diy grejer, typ hypex eller liknande?

#1259

Postad 24 februari 2021 - 17:21

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Är det inte vanliga diy grejer, typ hypex eller liknande?

 

Nja, jag minns att jag letade igenom de vanliga DIY-modulerna men hittade inget där.

 

Jag tror faktiskt att det är värre än så med tanke på vilka skithögtalare vi såg att de hade re-brandat för lite sedan. 



#1260

Postad 24 februari 2021 - 17:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...c_id=506832.jpg

Redigerat av Unregistereda299ec85, 24 februari 2021 - 17:37.


#1261

Postad 24 februari 2021 - 17:40

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

 

Ja så kan man ju förstås göra. Känner mig faktiskt lite dum nu för jag letade bara efter en liknande länk som den som är ovan varje inlägg i forumet :)



#1262

Postad 24 februari 2021 - 18:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Ja så kan man ju förstås göra. Känner mig faktiskt lite dum nu för jag letade bara efter en liknande länk som den som är ovan varje inlägg i forumet :)

Men det här forumet är ju så snedtrippat så man kan inte ens IMG-länka in bilder från dess egna sidor...



#1263

Postad 24 februari 2021 - 18:14

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Men titta, här är ju ett par av filtren :D

https://www.minhembi...c_id=488557.jpg

https://www.minhembi...c_id=490924.jpg

 

 

125 meter Silk 050S reference högtalarkabel

Varje kardel är polerad, väldigt bra egenskaper, såg till och med skillnad i mätningarna i Trinnoven med gamla clasolshon 6mm2 kabeln mot denna. fick mer bas och kurvan jämnare hela vägen.

:)

https://www.minhembi...c_id=490923.jpg

 

 

Uppgraderat till Furutech kontakter

Nya strömkontakter med silk 050s reference kabel.

 

https://www.minhembi...c_id=492411.jpg

https://www.minhembi...c_id=492412.jpg

https://www.minhembi...c_id=506835.jpg

 

 

oljad ram och monterad på väggen

kör en skärmad EKK 1.5mm från 10A säkringen som sitter 20cm från uttaget. inne i "grendosan" kör jag Silk 050s som jag har till allt annat kablage.

 

https://www.minhembi...c_id=500093.jpg

https://www.minhembi...c_id=500094.jpg

 

 

 



#1264

Postad 24 februari 2021 - 18:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 1

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2021-02-24 kl. 18.49.15.png   330,96K   0 Antal nerladdningar

 

Glasslåda och silvertejp. Ett bra recept på high end.

 

Filtret är designat i Norge. Danmark hade passat bättre eftersom glass heter IS där. 

 


Är det inte vanliga diy grejer, typ hypex eller liknande?
 
Nope, det är något Kina-OEM steg. Ser mycket klenare ut än ICE-power och Hypex med liknande specad effekt.

Redigerat av Ageve, 24 februari 2021 - 19:04.


#1265

Postad 24 februari 2021 - 18:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Bifogad fil  34757F03-6E74-4EFC-9678-DD8B2928014A.jpeg   574,02K   22 Antal nerladdningar

high-end på riktigt!”  :lol:  :rolleyes: 

 

 



#1266

Postad 24 februari 2021 - 19:30

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0




Filtret är designat i Norge. Danmark hade passat bättre eftersom glass heter IS där.


Nope, det är något Kina-OEM steg. Ser mycket klenare ut än ICE-power och Hypex med liknande specad effekt.


Glass heter is i Norge med :)

Okej, jag har inte kollat närmare på varken hypex eller IS steg så jag antog bara

#1267

Postad 24 februari 2021 - 19:35

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 3

34757F03-6E74-4EFC-9678-DD8B2928014A.jpeg
high-end på riktigt!” :lol: :rolleyes:


Att man har mage att försöka sälja dessa "high end" steg för 20 000:- begagnade är att ta i lite väl mycket.
Den insidan andas inte direkt någon kvalité.

#1268

Postad 24 februari 2021 - 20:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Glass heter is i Norge med :)

 

Ok, litade på Google translate - iskrem. ;)

 

De borde köra med ICE-power då, men det hade nog blivit för dyrt (och för seriöst).


Redigerat av Ageve, 24 februari 2021 - 20:20.


#1269

Postad 24 februari 2021 - 20:28

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Från annonsen

helbalanserat steg

 

Och det går 3 kablar in i var modul, gällar samma för klass D som A-AB?

Att ska vara fördubblat?



#1270

Postad 24 februari 2021 - 20:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...c_id=500094.jpg

Högtalarkabel till starkström? Hmmm är inte det typ potentiellt livsfarligt?

Redigerat av genstruktur, 24 februari 2021 - 20:54.


#1271

Postad 24 februari 2021 - 21:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Högtalarkabel till starkström? Hmmm är inte det typ potentiellt livsfarligt?

Jodå, det har diskuterats förut i tråden.

TS skrev att det bara var hans koppling, och inget som IS rekommenderar. Men senare visade det sig att IS använder likadan 0,5mm högtalarkabel till 230v i sina slutsteg och aktiva högtalare. Se t ex bilderna ovan. Ett par sidor bak finns bilder från IS "fabrik" där dessa steg monteras, med samma kablar.

Att dölja delningsfilter i glasslådor, tejpa över basportar och byta logo på kinesiska plasthögtalare är humor, men detta är en potentiell brandrisk.

TS's användningsområde är såklart mycket värre än så.

#1272

Postad 24 februari 2021 - 21:22

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Är det ens lagligt?



#1273

Postad 24 februari 2021 - 21:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jodå, det har diskuterats förut i tråden.

TS skrev att det bara var hans koppling, och inget som IS rekommenderar. Men senare visade det sig att IS använder likadan 0,5mm högtalarkabel till 230v i sina slutsteg och aktiva högtalare. Se t ex bilderna ovan. Ett par sidor bak finns bilder från IS "fabrik" där dessa steg monteras, med samma kablar.

Att dölja delningsfilter i glasslådor, tejpa över basportar och byta logo på kinesiska plasthögtalare är humor, men detta är en potentiell brandrisk.

TS's användningsområde är såklart mycket värre än så.

Ah måste missat det!

Ja det verkar pågå en del märkliga saker runt IS men högtalarkabel till starkström kändes, i alla fall för en okunnig, som en annan nivå.

#1274

Postad 24 februari 2021 - 22:01

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 0

Äsch, jag trodde att jag skulle komma tillbaka till tråden och finna att någon lyckats lösa gåtan med förstärkarmodulerna. Jag letade rätt länge när jag försökte hitta dem förra gången. Men det är väl helt enkelt så att de är så dåliga att de inte ens är populära på på Ali Express :)

 

 

Ah måste missat det!

Ja det verkar pågå en del märkliga saker runt IS men högtalarkabel till starkström kändes, i alla fall för en okunnig, som en annan nivå.

 

Ja det är antagligen inte så bra att använda dem ens inuti förstärkaren eftersom de är rätt tunna. Men så länge de klarar den maximala strömmen modulerna kan belasta med så är det inget egentligt fel. 230V är ju faktiskt exponerat oisolerat på modulerna.

 

Men att använda dem som extern strömmatning till förstärkarna som TS gör(gjorde?) är helt enkelt okunnigt och farligt. Jag hoppas att han tog bort dem efter det påpekades.

 

Något säger mig tyvärr att han inte gjorde det, eller ersatt dem med helt oisolerad IS silk-ståltråd™ för att höja det redan perfekta IS-ljudet till IS++



#1275

Postad 24 februari 2021 - 22:14

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Äsch, jag trodde att jag skulle komma tillbaka till tråden och finna att någon lyckats lösa gåtan med förstärkarmodulerna. Jag letade rätt länge när jag försökte hitta dem förra gången. Men det är väl helt enkelt så att de är så dåliga att de inte ens är populära på på Ali Express :)

 

 

 

Ja det är antagligen inte så bra att använda dem ens inuti förstärkaren eftersom de är rätt tunna. Men så länge de klarar den maximala strömmen modulerna kan belasta med så är det inget egentligt fel. 230V är ju faktiskt exponerat oisolerat på modulerna.

 

Men att använda dem som extern strömmatning till förstärkarna som TS gör(gjorde?) är helt enkelt okunnigt och farligt. Jag hoppas att han tog bort dem efter det påpekades.

 

Något säger mig tyvärr att han inte gjorde det, eller ersatt dem med helt oisolerad IS silk-ståltråd™ för att höja det redan perfekta IS-ljudet till IS++

Klart han inte gjort!  Det adderar ju en helt egen dimension till ljudet ;)

 

Bra drag i tråden igen haha.  Hoppas alla potentiella köpare av dessa Galne Gunnar produkter hittar denna tråd innan de handlar något.



#1276

Postad 24 februari 2021 - 22:18

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Glöm inte att varje kardel är polerad också ;)
Och så använde han ju skärmad EKK fram till säkringen intill sin ”SILk-box”...

Det är ta mig tusan humor på högsta nivå :D

#1277

Postad 24 februari 2021 - 22:36

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Ja det är antagligen inte så bra att använda dem ens inuti förstärkaren eftersom de är rätt tunna. Men så länge de klarar den maximala strömmen modulerna kan belasta med så är det inget egentligt fel. 230V är ju faktiskt exponerat oisolerat på modulerna.

 

Men att använda dem som extern strömmatning till förstärkarna som TS gör(gjorde?) är helt enkelt okunnigt och farligt. Jag hoppas att han tog bort dem efter det påpekades.

 

Något säger mig tyvärr att han inte gjorde det, eller ersatt dem med helt oisolerad IS silk-ståltråd™ för att höja det redan perfekta IS-ljudet till IS++

 

Måste inte nätkablaget inuti apparater vara färgmärkt (även fast vi har opolariserade kontaktdon i större delen av Europa)? Jordanslutningen måste väl i alla fall vara märkt. Sedan måste väl isoleringen på primärsidan uppfylla vissa krav?


Redigerat av Zacabeb, 24 februari 2021 - 22:36.


#1278

Postad 24 februari 2021 - 22:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 196 inlägg
  • 1

Måste inte nätkablaget inuti apparater vara färgmärkt (även fast vi har opolariserade kontaktdon i större delen av Europa)? Jordanslutningen måste väl i alla fall vara märkt. Sedan måste väl isoleringen på primärsidan uppfylla vissa krav?

 

Lite osäker, men jag har faktiskt varit med och utvecklat några produkter som haft 230V "på insidan". Jag har aldrig hört att det skulle vara några speciella krav alls på intern märkning eller på isolering mellan interna komponenter.

 

Kraven är så vitt jag vet fokuserade på att det inte får bli farligt utanför apparaten. D.v.s. 230V får inte vara för nära, eller riskera att komma i kontakt med något som kan leda ut denna spänning till utsidan.

 

Så nej, jag tror faktiskt inte att internkablaget i den där förstärkaren bryter mot några regler. Det finns så mycket idioti i IS produkter att vi inte behöver leta efter gränsfall :)



#1279

Postad 25 februari 2021 - 15:50

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

Många av bilderna (de med potentiell livsfara) funkar inte längre att öppna. Har någon fått kalla fötter och börjat ta bort bevis måntro? Annonsen är också borta.



#1280

Postad 25 februari 2021 - 16:19

trummis
  • trummis
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Är glasslådorna en officiell bild? Den var ju inte så rolig alls faktiskt!
Vet inget om hur elen får dras eller något, men har de hållt på sen 90 något lär det finnas trådar med nedbrunna grejer om det vore ett problem?

Jag har för övrigt varit dit och provlyssnat nu! Jag är inte helt säker på hur jag tänker än, Jag har inga värstingar hemma, utan det är fostex och dynavoice typ, men jag tycker ju att Petter spelar skjortan av det jag har. Så min recension faller ju lite på att mitt referensmaterial troligen är sämre än erat.
Så I jämförelse med det jag har - absolut bättre ljud! Fattar poängen om att han inte riktigt har en sweet spot, men tänker att den borde finnas ändå, jag hör bara inte var den börjar och slutar (en mätning borde ju hitta den) . Det negativa? Jag gillar inte plastlådorna på de billigare högtalarna, hade aldrig kunnat sätta upp dom hemma. PAF överhuvudtaget känns lite som ett problem om man ska ha 5.1 eller större system.

Jag hade velat jämföra med något i samma prisklass för att kunna vara rättvis, förstår ju att allt som kostar 295 papp låter bättre än det jag har! Men jag ska nog tillbaka bara för att det var trevligt! Hifi-klubben är också trevligt, men inte riktigt på samma sätt

#1281

Postad 25 februari 2021 - 17:12

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Många av bilderna (de med potentiell livsfara) funkar inte längre att öppna. Har någon fått kalla fötter och börjat ta bort bevis måntro? Annonsen är också borta.


Helt klart TS som vårstädar lite.

#1282

Postad 25 februari 2021 - 17:17

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Klart att det är en officiell bild, vilken high end-tillverkare glasslådor.

Redigerat av erikjonathan, 25 februari 2021 - 17:17.


#1283

Postad 25 februari 2021 - 20:59

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Helt klart TS som vårstädar lite.

Ja, han var inloggad för dryg timme sedan och bilderna på hans eminenta installationer är nu borta.

:D

#1284

Postad 25 februari 2021 - 21:27

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Ja, han var inloggad för dryg timme sedan och bilderna på hans eminenta installationer är nu borta.

:D


Förhoppningsvis har byggt om på ett säkrare sätt också så det inte händer något.

Tänkte på dom där glasslådorna, dom lär ju låta skit för jag ser inga Silk kablar där 😬

#1285

Postad 26 februari 2021 - 11:03

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Stegen säljs som "Intelligent Sound" som tillverkare och inte som ett DIY-projekt. Säljer men till konsument så gäller CE-märkning. Det handlar om (el / brand) säkerhet, EMC, Rohs osv. Är de CE-märkta? Kostar företaget stora pengar om man bryter mot regelverket. Kan inte se att de är avsäkrade ens. Lågspänningskablage för 230 VAC, är de specade för hög temperatur? Försäkringsbolaget är nog inte imponerade om huset brinner ner.



#1286

Postad 26 februari 2021 - 11:11

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Stegen säljs som "Intelligent Sound" som tillverkare och inte som ett DIY-projekt. Säljer men till konsument så gäller CE-märkning. Det handlar om (el / brand) säkerhet, EMC, Rohs osv. Är de CE-märkta? Kostar företaget stora pengar om man bryter mot regelverket. Kan inte se att de är avsäkrade ens. Lågspänningskablage för 230 VAC, är de specade för hög temperatur? Försäkringsbolaget är nog inte imponerade om huset brinner ner.

Intelligent Sound D130 slutsteg, 3 och 2 kanaler (hifitorget.se)

 

De stegen du menar?



#1287

Postad 26 februari 2021 - 13:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Intelligent Sound D130 slutsteg, 3 och 2 kanaler (hifitorget.se)

De stegen du menar?

Nu verkar TS även tagit bort sina bilder på sitt hembygge av de slutsteg som han försöker sälja för 20.000kr/st via HiFi-Torget.

#1288

Postad 26 februari 2021 - 14:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Säljs mer saker verkar det som. Är det bilder från IS lokaler under försäljningen av Subwoofer Intelligent Sound 15tum?

 

Subwoofer Intelligent Sound 15tum (hifitorget.se)



#1289

Postad 26 februari 2021 - 14:47

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Absolut de, säljs ju som "Slutsteg från Svenska Intelligent Sound!"



#1290

Postad 26 februari 2021 - 14:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Absolut de, säljs ju som "Slutsteg från Svenska Intelligent Sound!"

Känns ju lite märkligt då ja om de tidigare varit DIY.

 

Finns IS att lyssna på någonstans i, eller kring, Göteborg?


Redigerat av genstruktur, 26 februari 2021 - 14:58.


#1291

Postad 26 februari 2021 - 17:26

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Nu rensas det friskt bland TS’s bilder.

Något som TS försöker dölja med tanke på sina annonser på Blocket och hifitorget tro?

#1292

Postad 26 februari 2021 - 18:53

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Dom bilderna kanske inte matchar priset han försöker sälja sina prylar för

#1293

Postad 27 februari 2021 - 12:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Det finns bilder på sida 10 i tråden (på elinstallationen osv).

https://www.minhembi...=327751&page=10



#1294

Postad 27 februari 2021 - 13:13

Unregistered6e91bc53
  • Unregistered6e91bc53
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 1

Ni har helt dödat det roliga med min byggtråd och detta forum så jag tackar för mig. 



#1295

Postad 27 februari 2021 - 13:33

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2

Ni har helt dödat det roliga med min byggtråd och detta forum så jag tackar för mig.

Jag hoppas att möjligheterna till att lura folk att köpa kinesiska DIY-prylar som High-End har dödats...

#1296

Postad 27 februari 2021 - 13:35

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 3

Ni har helt dödat det roliga med min byggtråd och detta forum så jag tackar för mig. 

Är det inte precis tvärtom? Det roliga försvinner ju nu.....



#1297

Postad 27 februari 2021 - 13:44

trummis
  • trummis
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Jag hoppas att möjligheterna till att lura folk att köpa kinesiska DIY-prylar som High-End har dödats...

Högtalarna smiskade mina dynavoice och fostex, så jag köper faktiskt att filtret är vassare i Petters grejer.
Edit: vore kul om någon av er med grejer i samma prisklass åkte och lyssnade!

Vad tråkigt TS! Hoppas du har kvar glädjen i byggandet i alla fall!

Redigerat av trummis, 27 februari 2021 - 13:48.


#1298

Postad 27 februari 2021 - 13:48

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Högtalarna smiskade mina dynavoice och fostex, så jag köper faktiskt att filtret är vassare i Petters grejer.


Det gör ju ett par Boston Acoustics också och dom kostar lika mkt som ett par Dynavoice.

#1299

Postad 27 februari 2021 - 13:50

trummis
  • trummis
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Det gör ju ett par Boston Acoustics också och dom kostar lika mkt som ett par Dynavoice.


Skrev även i recensionen att det vore kul om någon med rätt grejer åkte. Jag menar, det enda jag kunde komma fram till under mitt besök var att det lät klart bättre än en proson-högtalare och att Petter är trevlig. Det gav ju inte tråden så mycket tyvärr.

#1300

Postad 27 februari 2021 - 14:00

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

Skrev även i recensionen att det vore kul om någon med rätt grejer åkte. Jag menar, det enda jag kunde komma fram till under mitt besök var att det lät klart bättre än en proson-högtalare och att Petter är trevlig. Det gav ju inte tråden så mycket tyvärr.


Han kan mkt väl fått fram enormt bra högtalare men det tar inte bort det faktum att han tycker att det är ok att modda en billig skithögtalare och lura folk att köpa dom för dyra pengar, ett seriöst företag gör inte så av det jag läst och sett i denna tråden så har jag avfärdat dom som oseriösa och därför kommer jag aldrig att åka och lyssna på dom.

Redigerat av id_t83, 27 februari 2021 - 14:01.





Även taggad med Högtalare, Intelligent sound

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.