Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

audio pro c5 , c10 och link 1

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audio Pro Addon C10 WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,3 (9) Inga priser
Audio Pro Addon C5 WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,55 (10) 2 490:-
Audio Pro Link 1 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 7 (7) 906:-
Audio Pro Addon C-Sub (Subwoofers) 9 6,5 (1) 8 738:-
Audio Pro Addon C3 WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,6 (9) 1 790:-
1 relaterade trådar

#1

Postad 05 juni 2017 - 16:50

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

någon som provat?

Är ju nytt multirum system som inte är som deras tidigare donglar.



#2

Postad 07 juni 2017 - 12:46

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Var i kontakt med audio pro angående multirum funktionen. Fick svar att det i grunden är linkplay (muzo cobblesone) och är inte låst så bör fungera med övriga linkplay produkter.



#3

Postad 02 juli 2017 - 12:57

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Stämmer det att det baseras på Linkplay? Kollade på Linkplay.com och där nämns inte Audio Pro. Lösningen ser bra ut, men om de baseras på implementationen av Muzo Cobblestone där de meshar vidare wifi så faller de bort... Nån som köpt och vet? Som system är det intressant då AP brukar ha bra ljud och priset är "rimligare" än många andra liknande lösningar...



#4

Postad 02 juli 2017 - 13:45

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Testade då jag har en Muzo - det är Linkplay...



#5

Postad 02 juli 2017 - 18:20

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Vad menar du "meshar vidare wifi"?

#6

Postad 02 juli 2017 - 18:23

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Den skapar en accesspunkt, kan inte stängas av men man "gömma" SSID. Osnyggt.



#7

Postad 02 juli 2017 - 19:01

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Borde vara en funktion som kan programeras bort. Frågan är om Audio pro gjort detta.

Jag har ju allplay som liknar linkplay på en del punkter. Av de prylar jag har är det bara fon gramofon som har wifi funktion, men den går att stänga av.

Redigerat av Ochåäö, 02 juli 2017 - 19:02.


#8

Postad 02 juli 2017 - 19:15

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

MUZO har sagt slutligt att de inte kan stänga av detta. Osäker om hur AP gör, har inte köpt nån (ännu)... Men, deras grejer är rimligt prissatta för vad man får känns det som...



#9

Postad 04 oktober 2017 - 15:19

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Har själv fem st. C10 hemma.

Nån som har upptäckt att den stänger av sig själv efter ett par minuter när man kör den som master på nån av lågnivåingångarna och man får aktivera ingången igen i appen?

Inga problem när jag kör ljudet från nån av tjänsterna i appen, t ex tunein.



#10

Postad 20 oktober 2017 - 17:26

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Vet någon hur sub-c fungerar om man kör line in på en c högtalare.

#11

Postad 27 oktober 2017 - 12:20

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Har en Link 1 kopplat digitalt till förstärkaren. Tyvärr låter det riktigt dåligt. Platt och instängt. Någon mer som har samma problem?

 

Jämför med en Squeezebox Touch som är kopplad digitalt till samma förstärkare. Skillnaden är väldigt tydlig så man undrar om det är något fel.

 



#12

Postad 27 oktober 2017 - 12:54

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Har en Link 1 kopplat digitalt till förstärkaren. Tyvärr låter det riktigt dåligt. Platt och instängt. Någon mer som har samma problem?
 
Jämför med en Squeezebox Touch som är kopplad digitalt till samma förstärkare. Skillnaden är väldigt tydlig så man undrar om det är något fel.


Kör du den som master eller i grupp?

#13

Postad 27 oktober 2017 - 13:00

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Kör du den som master eller i grupp?

 

Kör den inte i grupp. Är den Master även om den inte syncas?



#14

Postad 27 oktober 2017 - 13:19

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Kör den inte i grupp. Är den Master även om den inte syncas?

 

Upptäckte att min Link 1 lät tråkigt med, och det visade sig att den (liksom andra C10/C5 i grupp) spelar i mono när den är slav eller i grupp. Men antar att din inte spelar mono då du kör den enskilt. Skall tydligen vara en mjukvarufix på g som skall fixa till detta, förhoppningsvis inom kort.



#15

Postad 27 oktober 2017 - 13:51

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Upptäckte att min Link 1 lät tråkigt med, och det visade sig att den (liksom andra C10/C5 i grupp) spelar i mono när den är slav eller i grupp. Men antar att din inte spelar mono då du kör den enskilt. Skall tydligen vara en mjukvarufix på g som skall fixa till detta, förhoppningsvis inom kort.

 

Har du testat att köra den enskilt med digital ut?

 

Tyckte inte att det skiljde så mycket när jag kör den analogt. Ifs svårare att höra skillnad då volymen varierar på analogt.



#16

Postad 03 november 2017 - 10:23

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Skrev ett mail till Audio Pro.

 

 

 

Hej!

 
Nu har jag gjort lite mer "seriös" testning. Ursäkta för den långa texten men jag vill gärna använda ert system men tyvärr går det inte så länge det är "fel" på den digitala utgången.
 
Lånade hem en Link1 till ifall det var fel på den jag hade. Innan jag kopplade in den testade jag så att felet inte låg på mina prylar.
 
Kopplade den optiska kabeln till min Squeezebox Touch (SBT) parallellt med coax. SBT skickar ut ljudet samtidigt på alla utgångar så det var bara att växla mellan ingångarna på förstärkaren. Hörde ingen som helst skillnad.
 
Kopplade den optiska kabeln till Link 1. Spelade samma musikfil, på exakt samma volym och exakt samtidigt, växlade mellan ingångarna och Link 1 låter tyvärr inte bra alls.
 
För att åstadkomma att musik spelas exakt lika på båda spelarna samtidigt använder jag Airplay Bridge och Logitech Media server. Airplay Bridge gör så att Airplay-enheter simuleras som en Squeezebox med exakt samma funktioner som en riktig Squeezebox.
 
Skillnaden är att flac konverteras on the fly till Apple Lossless. Testade också om konverteringen kunde påverka ljudet genom att spela en flac fil via Min musik (DLNA) i Audio Pro Appen samtidigt som jag spelade samma fil via SBT (med Repaly Gain avstängt). Skillnaden i ljud var den samma.
 
Bjöd också in resten av familjen (3st) för att kolla om de märkte någon skillnad. De kunde inte se vilken spelare\ingång jag skiftade till. Började med SBT och skiftade till Link 1 och alla reagerade omedelbart med kommentarer som dovt och instängt. OBS! Volym och musik var exakt samma på båda ingångarna exakt samtidigt. För att dubbelkolla skiftade jag några gånger mellan ingångarna men ingen var tveksam. Skillnaden är tydlig.
 
Ilands problem, japp.
Nördigt, jadå.
 
Men ändå ett ganska irriterande problem. Det ska helt enkelt inte vara skillnad på digitala utgångar. Tyvärr så är ljudet dåligt via den digitala utgång fast det inte borde vara det.
 
Är det här något ni kommer att titta på? Om inte så vill jag gärna veta det så jag kan returnera den och gå vidare.
 
Mvh

 


Redigerat av Unregisteredc082866f, 03 november 2017 - 10:24.


#17

Postad 15 november 2017 - 07:35

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Tyvärr så verkar inte Audio Pro tycka att det är något problem med den digitala utgången så Linken returnerades. Kanske det kommer en uppgradering i framtiden och då kanske jag gör ett nytt försök.

 

Förövrigt så är jag väldigt nöjd med C5:an.



#18

Postad 30 november 2017 - 19:53

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Telia säljer C5 för 1 248 kr till befintliga och nya kunder. Jag spontanbeställde en! Hade man kunnat köpa två stycken till det priset hade jag gjort det. För visst går de att parkoppla? Å andra sidan funkar Spotify Connect väl bara på en enhet åt gången så då är man hänvisad till bluetooth om man vill ha spridning på ljudet via dubbla enheter.

Edit: det funkade visst att gå in en andra gång och lägga en beställning! Så två vita C5 på ingång den 4/12. Totalpris 2.496 kr.

Redigerat av Saturnus, 30 november 2017 - 19:59.


#19

Postad 30 november 2017 - 20:05

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Telia säljer C5 för 1 248 kr till befintliga och nya kunder. Jag spontanbeställde en! Hade man kunnat köpa två stycken till det priset hade jag gjort det. För visst går de att parkoppla? Å andra sidan funkar Spotify Connect väl bara på en enhet åt gången så då är man hänvisad till bluetooth om man vill ha spridning på ljudet via dubbla enheter.

Edit: det funkade visst att gå in en andra gång och lägga en beställning! Så två vita C5 på ingång den 4/12. Totalpris 2.496 kr.


Spotify connect fungerar till flera enheter åtgången. Det är det fina med allplay samt linkplay. Audio pro kör ju linkplay så borde gå att par koppla i audio pro appen. Sedan dyker den gruppen upp i spotify connect listan.

#20

Postad 30 november 2017 - 20:37

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Spotify connect fungerar till flera enheter åtgången. Det är det fina med allplay samt linkplay. Audio pro kör ju linkplay så borde gå att par koppla i audio pro appen. Sedan dyker den gruppen upp i spotify connect listan.


Aha, tack för goda nyheter!

#21

Postad 02 december 2017 - 12:05

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Då var en C5 beställd hos Telia för 1.248:- inkl. frakt. Riktigt prisvärt!  :)



#22

Postad 03 december 2017 - 12:17

losdrivare
  • losdrivare
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Spotify connect fungerar till flera enheter åtgången. Det är det fina med allplay samt linkplay. Audio pro kör ju linkplay så borde gå att par koppla i audio pro appen. Sedan dyker den gruppen upp i spotify connect listan.

 

Sanning med modifikation. Spotify Connect fungerar bara med en enhet åt gången. Men man kan lägga flera multiroom-högtalare som använder samma ekosystem (t.ex. Linkplay) som en grupp/enhet, med hjälp av ekosystemets app.

 

Jag köpte en C10 på BF som jag ville använda som kökshögtalare och spela samma musik genom Spotify tillsammans med mediedatorn som är kopplad till stereoanläggningen, för att fylla lägenheten med samma musik. Visade sig vara ett hopplöst projekt. Gick att koppla ihop så att datorn och C10:an spelade "samtidigt" med Airfoil, som kostade 37 USD. Med "samtidigt" menar jag att enheterna spelade samma låt, men i osynk. Det gick att synka tillfälligt med latency-reglaget i Airfoil, men synken vandrar ständigt så det hamnar hela tiden i osynk.

 

Kommer returnera C10:an. När det fungerar att spela i synk med en befintlig stereoanläggning på något sätt kanske jag köper en multiroom-högtalare igen, men som det fungerar nu får det vara. Det skulle säkert fungera om man bara har enheter som kör samma ekosystem, men jag är inte beredd att köpa en drös nya multiroom-högtalare och byta ut det system jag redan har (som dessutom ger betydligt bättre ljud).



#23

Postad 03 december 2017 - 12:34

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Sanning med modifikation. Spotify Connect fungerar bara med en enhet åt gången. Men man kan lägga flera multiroom-högtalare som använder samma ekosystem (t.ex. Linkplay) som en grupp/enhet, med hjälp av ekosystemets app.

Jag köpte en C10 på BF som jag ville använda som kökshögtalare och spela samma musik genom Spotify tillsammans med mediedatorn som är kopplad till stereoanläggningen, för att fylla lägenheten med samma musik. Visade sig vara ett hopplöst projekt. Gick att koppla ihop så att datorn och C10:an spelade "samtidigt" med Airfoil, som kostade 37 USD. Med "samtidigt" menar jag att enheterna spelade samma låt, men i osynk. Det gick att synka tillfälligt med latency-reglaget i Airfoil, men synken vandrar ständigt så det hamnar hela tiden i osynk.

Kommer returnera C10:an. När det fungerar att spela i synk med en befintlig stereoanläggning på något sätt kanske jag köper en multiroom-högtalare igen, men som det fungerar nu får det vara. Det skulle säkert fungera om man bara har enheter som kör samma ekosystem, men jag är inte beredd att köpa en drös nya multiroom-högtalare och byta ut det system jag redan har (som dessutom ger betydligt bättre ljud).

Streamwhatyouhear kanske fungera. Men lyssnar du på youtube blir inte ljudet synkat med bilden. Är ju låst från youtube att inte kunna streama enbart ljud, så blir svårt att fixa.

Kom på att jag prova spotify och streamwhatyouhear, blev inte i synk.

Redigerat av Ochåäö, 03 december 2017 - 12:45.


#24

Postad 04 december 2017 - 07:49

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Med Logitech Mediaserver och pluginet AirPlay bridge kan du få perfekt sync mellan AirPlay enheter och även Squeezeboxar förstås.

 

Synd att det var så uselt ljud (digitala utgången) i Linken. Blir ju lite besvärligt att synca sin stereo utan Linken om man inte kör LMS då.



#25

Postad 05 december 2017 - 17:10

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Beställde som sagt två C5 hos Telia men de verkar bara ha velat leverera den ena av dem. Då blir det retur direkt. Det är dubbla enheter som främst intresserar mig nu.

#26

Postad 07 december 2017 - 17:52

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Telia hade bara schabblat med aviseringen. Efter ett par kontakter med bolaget fick jag slutligen fram det saknade kollinumret och kunde åka och hämta båda paketen. Installationen gick lätt och nu står de på inspelning, parkopplade som L + R. Spontant låter det mycket bra med beaktande av prislappen, 1 248 kr/st. Tänker senare testa att ansluta till subwoofer via den dedikerade subutgången.

#27

Postad 07 december 2017 - 18:24

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Finns ju även trådlös sub i serien. C-sub.

#28

Postad 14 december 2017 - 08:43

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Det fick bli en retur på mina C5. Även om de spelar fint så spelar de inte tillräckligt högt. Parkopplade och med maxvolym blev det inga partynivåer. Har ett par Sony SRS-X7 som tyvärr inte stödjer parkoppling men som spelar bra mycket högre. Har fyllt en gymnastiksal med ljud från en singel X7 vid flera tillfällen. Någon som vet vad man ska lyssna på härnäst?

#29

Postad 11 januari 2018 - 21:12

fattaren
  • fattaren
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

har c5 som barnen tingat tillsina rum när jag beställt c10.



#30

Postad 27 januari 2018 - 10:53

Unregisteredb964b9c5
  • Unregisteredb964b9c5
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej har precis uppdaterat min C10 via audio-appen och då slutade wifi fungera. Den connectar mot wifi men går ej att nå via deras app? Någon som liknande problem /Pelle



#31

Postad 29 januari 2018 - 10:51

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Hej har precis uppdaterat min C10 via audio-appen och då slutade wifi fungera. Den connectar mot wifi men går ej att nå via deras app? Någon som liknande problem /Pelle

 

Hade också strul efter sista uppdateringen. Prova starta om router, telefon, slå av/på wifi. Har inte haft strul sedan dess.



#32

Postad 30 januari 2018 - 07:56

Unregisteredb964b9c5
  • Unregisteredb964b9c5
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tack har nu provat allt tror jag men c10 vill inte gå upp på wifi correct.

Det roliga är att om jag kör via lankabel och samma router funkar Audio Pro appen men så fort jag sliter kabeln så nitar den hmmmm. 



#33

Postad 30 januari 2018 - 08:20

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Tack har nu provat allt tror jag men c10 vill inte gå upp på wifi correct.

Det roliga är att om jag kör via lankabel och samma router funkar Audio Pro appen men så fort jag sliter kabeln så nitar den hmmmm. 

 

Har du testat en återställning?



#34

Postad 08 mars 2018 - 08:03

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Sanning med modifikation. Spotify Connect fungerar bara med en enhet åt gången. Men man kan lägga flera multiroom-högtalare som använder samma ekosystem (t.ex. Linkplay) som en grupp/enhet, med hjälp av ekosystemets app.

 

Jag köpte en C10 på BF som jag ville använda som kökshögtalare och spela samma musik genom Spotify tillsammans med mediedatorn som är kopplad till stereoanläggningen, för att fylla lägenheten med samma musik. Visade sig vara ett hopplöst projekt. Gick att koppla ihop så att datorn och C10:an spelade "samtidigt" med Airfoil, som kostade 37 USD. Med "samtidigt" menar jag att enheterna spelade samma låt, men i osynk. Det gick att synka tillfälligt med latency-reglaget i Airfoil, men synken vandrar ständigt så det hamnar hela tiden i osynk.

 

Kommer returnera C10:an. När det fungerar att spela i synk med en befintlig stereoanläggning på något sätt kanske jag köper en multiroom-högtalare igen, men som det fungerar nu får det vara. Det skulle säkert fungera om man bara har enheter som kör samma ekosystem, men jag är inte beredd att köpa en drös nya multiroom-högtalare och byta ut det system jag redan har (som dessutom ger betydligt bättre ljud).

 

 

Här är du ju, läste din SÅGNING av denna produkt på Prisjakt. 

 

Hur kan du ge en produkt 2 stjärnor för att du inte kan spela spotify connect till flera olika högtalare från olika tillverkare? Hur kunde du ens tro att det skulle fungera? Tror du att man kan blanda en Addon C10, en Sonos play 5 och några HEOS 1´or? Du skriver ju t om själv "Detta är förvisso en begränsning hos Spotify"

 

Du är definationen av någon som inte vet vad de köper och sen gnäller när det inte fungerar.

 

Men tack för ett gott skratt.



#35

Postad 01 april 2018 - 20:30

propane
  • propane
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej,

 

Är det någon som vet svaret till inlägg #3 och #5 till #8?

 

Jag har själv några Muzo Cobblesone och den baseras likaså på linkplay.

Cobblestone har dock den avskyvärda egenheten att den skapar en WiFi Accesspunkt som inte går att stänga av! Ett rejält säkerhetshål rakt in i mitt trådlösa nätverk!

 

I senare firmware versioner finns möjligheten att dölja denna accesspunkt. Muzu lovade först att den så småningom skulle gå att stänga av helt och hållet, men de dementerade det senare. Dessutom reade Muzu ut sina kvarvarande Cobblestone i höstas, plus att det inte kommit någon ny firmware till den sedan januari 2017. Av dessa skäl letar jag alternativ till Cobblestone, och Audio Pro Link 1 verkar vara en bra kandidat. Men bara om den inte skapar en accesspunkt.

 

Är det någon ägare av Link 1 som kan bekräfta eller dementera? Tips: Appen ”Wifi Analyzer” i telefonen ger snabbt svaret.

 

Hoppas att någon kan svara på detta.



#36

Postad 03 april 2018 - 04:46

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Hej,

Är det någon som vet svaret till inlägg #3 och #5 till #8?

Jag har själv några Muzo Cobblesone och den baseras likaså på linkplay.
Cobblestone har dock den avskyvärda egenheten att den skapar en WiFi Accesspunkt som inte går att stänga av! Ett rejält säkerhetshål rakt in i mitt trådlösa nätverk!

I senare firmware versioner finns möjligheten att dölja denna accesspunkt. Muzu lovade först att den så småningom skulle gå att stänga av helt och hållet, men de dementerade det senare. Dessutom reade Muzu ut sina kvarvarande Cobblestone i höstas, plus att det inte kommit någon ny firmware till den sedan januari 2017. Av dessa skäl letar jag alternativ till Cobblestone, och Audio Pro Link 1 verkar vara en bra kandidat. Men bara om den inte skapar en accesspunkt.

Är det någon ägare av Link 1 som kan bekräfta eller dementera? Tips: Appen ”Wifi Analyzer” i telefonen ger snabbt svaret.

Hoppas att någon kan svara på detta.


Säkrast är ett epost till audio pro.
Om du inte behöver digital utgång så finns:
https://m.prisjakt.nu/product/4055290

#37

Postad 01 juni 2018 - 08:20

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Kolla in denna.

 

https://www.audiopro...drumfire/#svart



#38

Postad 01 juni 2018 - 08:25

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

 

Ingen vacker skapelse, men jag är villig att se förbi det om den levererar ljudmässigt. 

I så fall får man väl ha 2 st. för att få riktig stereo, och då är man uppe i 14.000:-.

Audio Pro kliver upp i prisskalan och kategorin från smått bärbart till mer reell stereokvalitet - där de var innan med främst sina passiva skapelser.



#39

Postad 02 juni 2018 - 10:41

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Nu kan vi lägga till nya C3 till denna familj högtalare.

 

Samma som T3, fast nu med möjligheten till uppspelning via nätverket.

 

Totalt har jag nu 8 högtalare i mitt nätverk via audio pro appen, och det funkar hur smidigt som helst.

 

Kudos till Audio Pro som igen leverera snygg design, bra ljud och funktionalitet för en rimlig prislapp.

 

Bifogad fil  IMG_3206.JPG   82,12K   2 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  IMG_3207.JPG   69,28K   2 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  IMG_3208.JPG   99,97K   2 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  IMG_3209.JPG   81,12K   2 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  IMG_3210.JPG   70,55K   2 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  IMG_3211.JPG   60,19K   2 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  056488C8-F7CF-4E2C-8449-116BC19212C5.JPEG   92,34K   2 Antal nerladdningar

 

 

 

 

 

 

 


Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 02 juni 2018 - 10:43.


#40

Postad 14 juni 2018 - 13:32

sticky_fixx
  • sticky_fixx
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om Audio pros C-serie har stöd för Google Cast, alltså om multirumsfunktionen i Google home fungerar? Har en del högtalare kopplade till Chromecasat audio, och behöver veta om de fungerar tillsammans med dessa?



#41

Postad 14 juni 2018 - 13:41

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om Audio pros C-serie har stöd för Google Cast, alltså om multirumsfunktionen i Google home fungerar? Har en del högtalare kopplade till Chromecasat audio, och behöver veta om de fungerar tillsammans med dessa?


C-serien har inte chromecast inbyggt.

#42

Postad 27 oktober 2018 - 21:52

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Går det att byta låt i en spellista genom de fysiska knapparna på högtalaren? Funkar Apple Music i multiroom eller bara på en högtalare i taget?

#43

Postad 05 november 2018 - 15:56

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Någon som har c-sub. Hur fungerar den till andra märken. C-sub hade varit fin att para med denna: https://www.prisjakt...t.php?p=4012210


Redigerat av Ochåäö, 05 november 2018 - 15:56.


#44

Postad 26 juli 2019 - 10:00

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Någon som har en Link 1 kopplad digitalt och kör den som master eller slav och som jag får störig klickande distortion med denna låt när basen kommer igång vid 0:07:

https://open.spotify...MQp6P9VfaYwyXog



#45

Postad 06 augusti 2019 - 14:29

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Någon som har en Link 1 kopplad digitalt och kör den som master eller slav och som jag får störig klickande distortion med denna låt när basen kommer igång vid 0:07:

https://open.spotify...MQp6P9VfaYwyXog

Nu skrev du inte vilken av dom två låtarna länken ledde till du menade, men den ena av dom kom väl igång vid 0.07, och jag hörde inget klick där när jag parade ihop min Link1 med min C10, men däremot hackade det till lite vid 0.03.

 

Har inte använt parnings-funktionen så mycket än, lyssnar inte på musik på det sättet samtidigt i olika rum, men testade lite nu när jag kollade ditt fel, och förstod inte L/R-funktionen. Jag drog ihop ena med andra så dom blev ett synkat par, och till att börja med så spelade Link1 i stereo ändå (via optiskt) när jag spelade Second Hand News med Fleetwood Mac, jag trodde det skulle bli mono enligt tidigare inlägg i tråden? Inte heller skiftade det när jag klickade på L&R-ikonerna i AudioPro-appen? Gitarren i början kom ur vänstra kanalen och Stevie Nicks kom ur högra hur jag än gjorde. Går det bara att stereo-para ett par trådlösa Audio Pro om man har samma modeller, inte blandade som nu?

 

Sen undrar jag om tidigare beskrivna problemet med Link1's ljudkvalité via optiskt, blev det åtgärdat med nån mjukvara sen dess? Har inte haft nån möjlighet att jämföra och testa olika utgångar eller enheter snabbt med samma volym, och kör allt på nya högtalare jag aldrig använt förut(först ett par T20 och nu GLE 496.2 BT) med nån annan lönsning än Link1 som jag bara haft i några månader, så är lite osäker på vad jag tycker om ljudet.

 

Förstår dock inte varför AudioPro överhuvudtaget skulle utveckla en mjukvara som färgar ljudet, består en låt av 5MB data från Spotify, Tidal eller en fil, så ska väl exakt samma data som laddas in i Link1 skickas ut via den optiska? Eller är det pga tonkontrollernas inställningsmöjligher i appen som problemet uppstår? Om dom står i läge 0 borde väl ljudet vara obehandlat likt förstärkares source direct-funktion på 80/90-talet? Eller är problemet att det saknas ett motsvarande source direct-läge i Link1.

 

Överlag tycker jag inte mjukvaran i AudioPros enheter motsvarar design och fysiska ljudkvaliten i deras trådlösa högtalare. Appen är halvt värdelös, finns ingen möjlighet att boota om en enhet utan att rycka sladden, inte heller går det att stänga av dom med appen, varken soft eller hard(som att hålla inne strömbrytaren i några sekunder), vid uppspelning från Tidal klarar dom inte gapless playback på live/koncept-album, inte heller går det att stänga av repeat vid Tidal-upppspelning, det går inte att stänga av uppkopplings-ljudet/rösten, eller ställa in volymen på dom, eller enheternas startvolym. Volymen i appen är ett svårmanövrerat skjutreglage utan några siffervärden, eller knappar med +/- för att ändra volymen stegvis, finns ingen stopp-knapp i appen, bara pause, går inte att ställa in enheterna med statisk IP, bara auto.

 

Finns så otroligt mycket dom skulle kunna förbättra men dom verkar inte bry sig om nånting.



#46

Postad 28 augusti 2019 - 15:58

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Köpte 2 stycken A40 som jag hört mycket gott om. Tänkte ersätta mina stereokopplade Sonos Play 5 gen 2 med stereokopplade A40. Första intrycken är dock extremt negativa. Nästan dubbelt så dyr lösning som Sonos (som ju verkligen vet hur man tar betalt) men det enda bättre med A40 är att de är snyggare än Sonos. I övrigt gör Sonos ALLT bättre. Ljudmässigt är det kanske inte rättvist att jämföra inspelade högtalare med icke inspelade, men allt annat är också skit. Nedan är frågor jag ställt till Audio Pro som jag väntar svar på. Det mina frågor tar upp beskriver min upplevelse av Audio Pros flaggskepp. Finns intresse återkommer jag gärna om/när jag får svar från Audio Pro. (Anledningen till att jag skrev på engelska är att hela denna del av Audio Pros hemsida är helt på engelska.

”Hi, I have bought two A40 which I was planning to use as a stereo pair, but as they are working at the moment, I plan on sending them right back to you and keeping my Sonos. I've had the A40s for just 2 hours and already experienced the following issues:

1. During stereo pairing and change of song in Tidal, one speaker starts playing the new song and the other one continues to play the previous song.

2. During stereo pairing, volume needs to be adjusted for each speaker at the time. Despite being stereo paired, I can't controll the volume in the "zone"/room for both left and right channel at the same time.

3. During stereo pairing there is a period of 25-30 second at the begining of every song when the sound is out of sync between the two speakers.

4. Only one of the speakers show up as an Airplay speaker in my iPhone.

Are any of the above issues know to you? If yes, what's the time plane of having them fixed? If no, what else can I try to have a better experience of your products? If no plans on what to try or when this will be fixed, please let me know how to use the "ångerrätt" and I will send the speakers back asap.”

Redigerat av Nirre99, 28 augusti 2019 - 15:59.


#47

Postad 31 augusti 2019 - 12:34

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nedan är frågor jag ställt till Audio Pro som jag väntar svar på. Det mina frågor tar upp beskriver min upplevelse av Audio Pros flaggskepp. Finns intresse återkommer jag gärna om/när jag får svar från Audio Pro. (Anledningen till att jag skrev på engelska är att hela denna del av Audio Pros hemsida är helt på engelska.

Jag är nyfiken på vad dom svarar, har själv kikat på A40 men inte ens för 7k/st som jag kunnat få dom för känns dom värda priset.

Ang engelskan, dom svarar alltid även om man skriver på svenska till supporten.

 

Ang. deras mjukvara, det är inget snack om att Audio Pro kan bygga högtalare och subbasar, och att dom lyckats omsätta den kunskapen till att tillverka superprisvärda mobilhögtalare med ljuddtryck som lämnar det mesta bakom sig, men nu när dom tagit steget vidare från bara Bluetooth till även WiFi och streaming, så märks det att dom inte vet vad om sysslar med, det är så mycket brister i deras WiFi-modeller och appen, så jag börjar tröttna, och dom åtgärdar det inte heller, saker som jag påpekade till dom för över ett år sen är ännu inte åtgärdat, trots att det inte ens borde varit ett problem från första början om nån av mjukvaru-utvecklarna tänkt till när dom skapade mjukvarorna. Som du skrev, det tar bara några timmars användning för att märka mängder med brister som inte borde funnits där.

 

Min C10 duger tills vidare till det jag använder den till, men jag vill ersätta min Link1, fast det finns ju knappt nåt att välja på. Funderar på en Argon Stream3M, men den känns för dyr jämfört med 2M.



#48

Postad 05 september 2019 - 08:14

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Hej har precis uppdaterat min C10 via audio-appen och då slutade wifi fungera. Den connectar mot wifi men går ej att nå via deras app? Någon som liknande problem /Pelle

 

Tack har nu provat allt tror jag men c10 vill inte gå upp på wifi correct.

Det roliga är att om jag kör via lankabel och samma router funkar Audio Pro appen men så fort jag sliter kabeln så nitar den hmmmm. 

Löste sig ditt bekymmer med din C10 på något sätt? Har drabbats av närmast identiskt problem nyss. Min Link1 har fungerat felfritt i ett halvår tror jag, men nu störtdök den plötsligt mitt i en låt via SpotifyConnect styrt från desktop-appen under Windows10. Gick fram till den och WiFi-lampan stod och blinkade, ryckte sladden(då den saknar strömbrytare) och pluggade in den igen, DONG-DING-DANG, och sen CONNECTED, så jag trodde det fungerade igen men den dök aldrig upp igen i Available Devices i Spotify-apparna.

Gick fram till den igen och WiFi-lampan blinkade igen(eller fortfarande rättare sagt antar jag). Gjorde en Factory Reset, WPS-connectade till routern och den connectar igen, CONNECTED, men WiFi-lampan slutar inte blinka. Vid omstart så blinkar WiFi-lampan snabbt innan den anslutit till WiFi't, CONNECTED, sen börjar ett långsammare blink som aldrig upphör.

Jag kommer dock åt Link1 via AudioPro-appen och jag kunde utan problem starta upp dom radiostationer jag hade på 4st preset, men tyvärr hade jag ingen Spotify-lista sparad på nån av dom snabbvalen, det ångrar jag nu, hade vart intressant att se om det gick att starta den vägen. Startat om routern, inte heller det hjälper.

 

Tvingades koppla om och köra via en ChromecastAudio nu, med den nackdelen att den inte stödjer gapless playback med Spotify Connect-receivern, så tills jag får löst detta så är det adjöss med live- och konceptalbum där låtarna hänger ihop. Jag som skulle lyssnat klart på sista halvan av Dark Tranquillity's Exposed och första datumet i Tori Amos Legs and Boots-serie senare idag. :(

 

Ska göra en till factory reset, men om inte det hjälper så får jag väl skicka in den på garanti-service. Suck.

 

Edit: Ytterligare en factory reset gjorde ingen skillnad, så jag började koppla om den optiska ingången på mina golvare, in med en MiniToslink i ChromecastAudion, och precis när jag hade pluggat in den analoga kabeln i Link1 så började WiFi-lampan lysa fast, så jag trodde i min enfald att nu var det fest igen, men icke, den dök aldrig upp som enhet i appen och när jag gick tillbaka så stod den och blinkade igen. Ryckte sladden nu igen så får den kyla ner sig en timme, om det kanske kan hjälpa.


Redigerat av tTW, 05 september 2019 - 08:29.


#49

Postad 13 april 2021 - 17:19

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Har under några veckor kopplat ihop och använt ett gäng av mina Audio Pro-grejer i en multiroom-setup, och är grovt besviken på både hårdvaran, och mjukvaran i både appen och enheterna. Använder en Link1 i ett lyssningsrum som master, ihop med en C10 i köket, en C5A i badrummet, och 2st A10 i sovrummet.

Låt oss säga att man vill för en tid tysta en av dom lösa högtalarna i ett rum med knapparna uppepå, att snabbt trycka på strömbrytaren är inte lösningen, för då pausas hela multiroom-gruppen, en funktion som redan existerar på den Play/Paus/SkipForward-knapp som återfinns på alla Audio Pro's multiroom-enheter, således exakt samma funktion på två olika knappar. Smart tänkt. Man hade kunna sänkt volymen till noll, men detta gör att uppspelningen pausas i hela gruppen efter en stund.

Den påtvingade lösningen är att hålla inne strömbrytaren i 4-5sek, varvid högtalaren går ner i djup standby, varifrån man inte längre kan väcka den med appen, ett tryck på strömbrytaren är enda sättet att väcka högtalaren, vilket i sin tur innebär en boot på 15-20sek och ytterligare 15-20sek innan den kopplat in på nätverket igen och sen återanslutit till multiroom-uppspelningen.

Lösning två är att koppla loss högtalaren från multiroom-gruppen i appen, men det var inte riktigt vad jag var ute efter när jag står 20cm ifrån högtalaren. En påföljande nackdel med den lösningen är att då kan man inte återansluta till multiroom-gruppen med högtalarens knappar.

Hur jäkla svårt hade det varit att låta ett tryck på strömbrytaren helt sonika sätta högtalaren i WiFi-standby, och låta resten av högtalarna i gruppen fortsätta spela? OM jag skulle vilja tysta hela gruppen från en högtalares reglage, så kunde jag gjort det genom att FÖRST trycka på paus.

Nästa sak jag stört mig på är att det finns ingen möjlighet att ställa in en startvolym på högtalarna, dom minns senaste inställda volymen, som kan varit hög. Min äldsta TV som hade startvolym som en inställning köptes på slutet av 80-talet. 30år senare saknas den. Det har varit en incident än så länge då det spelades upp musik på låg volym, varvid en högtalare väcktes ur sin djupa standby, för att sen explodera nivåmässigt när den anslöt till multiroom-gruppen.

Förvisso får man en förvarning utav den irriterande fyrstegs-tonen som ljuder när högtalaren bootat klart(vart stänger jag av den?), men det är 15-20sek efter att man satt på högtalaren, då man kanske gått iväg en bit. Lösningen är att alltid trycka på volymkontrollen och sänka volymen ner i botten direkt efter väckning ur djup standby, men det hade kunnat lösas på enklare sätt. Att stänga av den idiotiska "Connected"-rösten går inte heller, inte heller går det att dämpa volymen på henne tillräckligt.

Mer irriterande grejer med volymkontrollen är att det enbart är skjutreglage i appen. Hur svårt är det att erbjuda digital stegring med siffervärden i appen, så man bl a enkelt kan matcha och ställa in samma volym på valfritt antal högtalare i gruppen, ett numeriskt värde som man lärt sig att det är det man vill ha i det eller dom rummet just nu? Det går inte.

Inte heller går det att ställa in att högtalarna eller multiroom-gruppen ska ha synkad volymkontrollering via knapparna på högtalarna. Dels hade jag velat ställa in att dom två A10'orna i sovrummet ska ha samma volym vid reglering med knapparna uppepå, dvs en volym-gruppering inom multiroom-gruppen, och dels hade det varit trevligt att kunna sköta volymen i hela huset med reglaget uppe på en högtalare, om jag hade valt i settings att dom fysiska volymkontrollerna ska sköta den samlade multiroom-volymen, på en, flera eller alla högtalarna. Inget av detta är möjligt. Hade även uppskattat möjligheten att alltid har just dom två A10'orna i sovrummet som en grupp, så man kunde koppla loss den från multiroom-gruppen som en enhet, inte som två lösa.

Ett annat problem med volymen är att lägsta volymen är för hög på både C5A, C10 och A10'orna. Högtalarna i sig klarar av att spela upp musik på lägre volym fast ändå hör- och njutbart, men dom volymerna når du inte ner till med högtalarnas egna volymkontroller.

En stor brist med C5A är att den har enbart 10st volymsteg,  mycket grövre stegade än alla andra, vilket beror på röststyrnings-funktionen, du styr den med rösten och kan säga "-Alexa volume up/down" eller "Alexa Volume 1-10". Tidigare har jag använt C5A som stand alone i badrummet främst vid badkarsbad för att kunna sköta mest volym utan att röra mig, och har även då stört mig på att dessa 10 volymsteg är för grova, ena är för högt, andra för lågt, har flera ggr önskat mig mittemellanlägen, så att utöka till 20 volymsteg när den används fristående har varit önskvärt. Jag hade önskat att C5A i multiroom-läge erbjöd samma mängd volymsteg som övriga enheter, vilket i sin tur inte är konsekvent någonstans, då A10'orna erbjuder 30st volymsteg(illustrerat av 10st lysdioder, så två mellanlägen per diod) och C10'an erbjuder 50st volymsteg.

När du kör en C5A i multiroom, så är röststyrningen helt obrukbar, sannnolikt pga belastningen på nätverket, ivarjefall som slav, har inte provat att ha den som master.

Ytterligare idioti uppstår när man sänker volymen till så lågt det gick från appens mastervolym, men ändå hörbart via Link1, detta i sin tur ledde till att volymen på både C5A och C10'an sänktes till ljudlöst, trots att volymreglaget inte var draget ner till noll, varvid uppspelningen pausades efter en kvart.

Gällande WiFi-belastningen i etern, Link1'en är navet, C10'an i köket och A10'an "längst bort" i sovrummet tappar då och då kontakten med multiroom'et, ca 5-10M från Link1'en på samma våning. Ok att C10'an gör så när jag kör mikrovågsugnen i köket, men i övrigt så är räckvidden usel på denna multiroom-setup. Det är dock möjligt att detta blivit bättre sen uppdateringen igår(mer om den nedan), C10'an dök inte när jag gjorde gröt i mikron förut idag. Det var första gången någonsin som C10'an fortsatt spela multiroom när mikron körts lite över 2 minuter.

En sak jag ville testat för att färska upp minnet medan jag började skriva texten var huruvida en löskopplad högtalare som spelar upp något via WiFi avbryter denna uppspelning och övergår till det som spelas upp i gruppen, när du hakar på den på gruppen, eller om den förstör multiroom-gruppens uppspelning och inbillar sig att den är en master, detta testet misslyckades pga att det just då dök upp en ny mjukvara till Link1, och appen vägrade låta mig göra nåt med gruppen, fören jag uppdaterat mjukvaran i Link1'en, vilket jag sannerligen inte har lust med just då när det spelas upp musik från en redigerad Spotify-spelkö, som skulle gått förlorad om jag flyttat över uppspelningen till en annan enhet, vilket jag skulle kunna gjort från Spotify-appen. Att först fortsätta uppspelningen i övriga högtalare i gruppen var omöjligt, för jag kunde inte koppla loss dom från gruppen i appen. Sån idioti.

Jag undrade för övrigt om detta berodde på att det spelades upp multiroom då, eller om detta var en extra viktig spyware-uppdatering av softwaren, för jag har inget minne av att appen varit så aggressiv gällande uppdatering av mjukvaran i en enhet förut, detta har man kunnat gjort vid senare tillfälle vad jag minns. Eller har jag fel?

Jag tog en paus med skrivandet tills jag hade möjlighet att uppdatera Link1-enheten, och det var tydligen samtliga högtalare som skulle uppdateras, men att uppdatera alla på en gång, vilket det finns ett alternativ för, verkade omöjligt, en åt gången fick det bli, och jag tyckte det tog längre tid än förr?

Nu har jag kört nya mjukvaran i ett dygn, och appen har ändrat hur den visualiserar grupper och enheter, plus att man slipper drag and drop, vilket var en förbättring. En sak jag tydligt märker skillnad på är att sen högtalarna fick ny mjukvara igår så har dom enorma problem att komma ihåg att återansluta till gruppen efter att ha varit nere i deep standby, ett flertal gånger jag provat att starta om en högtalarna så återansluter dom helt enkelt inte, utan jag tvingas ta upp appen igen och plussa in dom igen, detta har aldrig varit ett problem förut.

Jag ser det även som en stor brist att trots att Link1'en är den ursprungliga enheten i gruppen där det spelades upp musik, så räknas den inte som en master, och dom andra som slaves. Ett tryck på ett snabbval på valfri av dom andra högtalarna ändrar till preset-källan i hela multiroom-gruppen. Vart är inställningsmöjligheten för att bestämma om det ska vara master/slave-uppdelning eller inte? Jag hade hellre sett att ett sådant tryck på en högtalares preset-knappar snabbt kopplar loss högtalaren från multiroom-gruppen, att tvingas ta upp appen för att koppla loss en högtalare från multiroom-gruppen är inte optimalt.

Ytterligare en smidig lösning hade varit möjligheten att lägga multiroom-gruppen som ett snabbval på en av preset-knapparna, så man kan återansluta till en grupp utan att tvingas ta upp appen, inte heller denna valmöjlighet är något Audio Pro tänkt på. Nåt jag uppskattar med Audio Pro's högtalare jämfört med Sonos är just preset-knapparna på enheten, men dom tas inte tillvara på något speciellt genomtänkt sätt.

Att boota om en högtalare i den mån den börjar bugga, eller sätta den i standby, soft eller djup, från appen, går inte, finns ingen strömbrytar- eller reboot-funktion för detta i appen.

Att det sen är usel byggkvalitet på fästena till bärhandtagen i alla T/C-modeller, att det helt saknas 5GHz AC i nätverkskorten och att mina T20 stänger av sig hela tiden om det spelas upp musik på "för låg" volym trots att dom är kopplade optiskt till Link1, orkar jag knappt nämna.

Audio Pro's trådlösa högtalare erbjuder sannolikt mest ljuddtryck och välljud i förhållande till storleken och priset(inte i Audio Pro's egna webshop) jämfört med konkurrenterna(undantaget A/G10), men appen och mjukvaran i högtalarna återspeglar inte den kvalitén det allra minsta. Det här är inte en rekommendabel multiroom-lösning utav ett flertal olika skäl.

Huruvida Sonos och andra märken har bättre eller mer genomtänkt funktionalitet jämfört med det jag kritiserat vet jag inte. Enda andra multiroom-lösningen jag använt är Undok's system i en Argon Audio Stream3M ihop med ett Revo Supersystem, men inte heller det är en rekommendabel lösning, det jag stör mig på mest där är avsaknaden av reboot av enheterna antingen i menyerna eller i appen, vilket ofta behövs, då hela enheterna regelbundet hänger sig vid växlingen till/från Internet-radion eller Spotify, varvid man tvingas vänta en kvart eller rycka sladden. Även avsaknaden av tydlig uppdelning/låsning mellan Slave/master är en irritation, och att stänga av ena enheten med strömbrytarna går inte, det stoppar hela multiroom-uppspelningen, plus att det även där är problem med dålig räckvidd/bandbredd vid multiroom(glöm lossless), trots att dom enheterna har 5GHz i sina radiodelar.

Följande åtgärder skulle göra Audio Pro's multiroom-system så mycket bättre, och överhuvudtaget ens rekommendabelt.

1. Låt användaren kunna stänga av en enskild högtalare i multiroom-gruppen med strömbrytare, fysisk eller appen, till soft standby, UTAN att uppspelningen slutar i övriga högtalare.
2. Inför digitala volymkontroller med siffervärden i appen.
3. Låt mig välja en en startvolym i varje högtalare, som högtalaren alltid återgår till efter standby, oavsett soft/deep.
4. Anpassa volymstegen så dom matchar varann i alla enheter vid multiroom-uppspelning.
5. Ändra lägsta möjliga volymnivå, till en tystare.
6. Ta väck funktionen att multiroom-uppspelningen pausas när man sänker volymen till noll på en högtalare. Det finns en paus-knapp!
7. Låt användaren stänga av fyrstegs-tonen och rösten vid boot/nätanslutning, och gärna byta ut dom mot andra signaler.
8. Inför valmöjligheten att låsa knapp-kontrolleringen för paus/presets till enbart master, inte slave-högtalarna.
9. Inför reboot-funktion i appen för anslutna enheter, likaså knappar för både soft- och deep standby.
10. Låt mig gruppera 2st L/R-högtalare som en permanent grupp gällande både volymkontrollering på knapparna, och vid på/avhakning till en multiroom-grupp
11. Låt användaren ställa in om en enskild eller flera högtalares volymkontroller ska sköta mastervolymen för en multiroom-grupp.
12. Låt användaren lägga anslut/koppla loss från multiroom på ett snabbval, eller varför inte genom att hålla inne knappen för val av ingångskälla?
13. Inför en grafisk visualisering av samtliga högtalares WiFi-signal vid multiroom-uppspelning, så man ser i realtid hur flyttande av en enskild enhet påverkar övriga.
14. Dubbla antalet volymsteg i C5A vid standalone-läge, Alexa kan hantera begreppen eleven, twelve osv, om man inte nöjer sig med up/down.

Japp.



#50

Postad 09 maj 2021 - 06:54

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Ngn annan som har audio pro a36? Har stora problem med dem. De går inte att manövrera med fjärrkontrollen och det ska finnas en uppdatering men det verkar inte gå att installera. Har gjort en factory reset men det verkar inte ha hjälp.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.