Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3701

Postad 04 februari 2021 - 12:29

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

 

Du kan programmera inspelning på Nascar och även programmet som startar direkt efter för att täcka upp om det skulle dra ut på tiden.

det är fortfarande utspritt bland övriga inspelningar

detta borde gå att fixa med dagen teknik

så lägg till det på önskelistan

 

det måste ju vara samma med ishockey o fotboll när det blir förlängningar/avbrott

 

Sven Åke



#3702

Postad 05 februari 2021 - 14:53

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Noen som vet hvor City on a hill ligger? Så noen episoder igår, nå finner jeg ikke serien igjen.

#3703

Postad 05 februari 2021 - 14:59

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0

Noen som vet hvor City on a hill ligger? Så noen episoder igår, nå finner jeg ikke serien igjen.

 

City on a Hill ligger på Film & serier - HBO Nordic. Säsong 1 med 10 avsnitt ligger där.



#3704

Postad 05 februari 2021 - 17:15

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

City on a Hill ligger på Film & serier - HBO Nordic. Säsong 1 med 10 avsnitt ligger där.


Hjertelig takk.

#3705

Postad 05 februari 2021 - 18:15

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Jag och Christian (Nisken) här på forumet hade ett konstruktivt möte med CanalDigital/Allente idag. Dom jobbar på boxen och tar oss på allvar, och tacka gudarna för att vi har Niklas här i tråden, guld värt! 



#3706

Postad 05 februari 2021 - 18:43

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Jag och Christian (Nisken) här på forumet hade ett konstruktivt möte med CanalDigital/Allente idag. Dom jobbar på boxen och tar oss på allvar, och tacka gudarna för att vi har Niklas här i tråden, guld värt! 

Det hade varit intressant för 2-3 år sedan.  idag är den boxen bortom all räddning.



#3707

Postad 05 februari 2021 - 19:24

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Det hade varit intressant för 2-3 år sedan.  idag är den boxen bortom all räddning.

 

Svårt för 3 år sedan, då fanns inte ens boxen... 



#3708

Postad 05 februari 2021 - 19:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Det märkliga med boxen är att min fungerar hyffsat bra medan andras boxar har olika fel som inte liknar varandra. Logiskt sätt borde alla boxar drabbas av liknande fel, men inte då. Det varierar rejält när man följer denna tråd. 



#3709

Postad 05 februari 2021 - 20:56

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Svårt för 3 år sedan, då fanns inte ens boxen... 

Hade dom inte en lansering av den mars 2018?  I min bok är det lätt inom ramen 2-3 år.

Men skittsamma, det är och förblir ett sorgebarn som aldrig borde skickats ut till konsumenter.



#3710

Postad 05 februari 2021 - 22:13

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jag och Christian (Nisken) här på forumet hade ett konstruktivt möte med CanalDigital/Allente idag. Dom jobbar på boxen och tar oss på allvar, och tacka gudarna för att vi har Niklas här i tråden, guld värt!

Gör de ? Att de låtsas lyssna betyder absolut inget då det gäller CD. Men fortsätt gärna och tro. Finns folk som tror på tandfen med. Lika troligt att man ser tandfen som att CD gör något efter ert konstruktiva möte !

Och varför skulle de göra nåt åt boxen då de redan har en ny skitbox klar till nya kunder som vill bli lurade !
Den heter t.o.m One Place V.2

Redigerat av Unregistered420cb7ee, 05 februari 2021 - 22:15.


#3711

Postad 05 februari 2021 - 22:50

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Gör de ? Att de låtsas lyssna betyder absolut inget då det gäller CD. Men fortsätt gärna och tro. Finns folk som tror på tandfen med. Lika troligt att man ser tandfen som att CD gör något efter ert konstruktiva möte !

Och varför skulle de göra nåt åt boxen då de redan har en ny skitbox klar till nya kunder som vill bli lurade !
Den heter t.o.m One Place V.2

 

Boxen kommer inte heta OnePlace, så vet du/ni det.

 

Mötet var bra, och Niklas försöker hjälpa oss här på forumet! Nä, inte ens jag efter mötet tror på att OnePlace kommer bli en bra box som är rapp i menyerna och vid inspelning. Nu är det mest lappa ihop den så den ger bild hos alla hela tiden och är så buggfri som den kan bli. Och nä, jag är ateist även när det gäller tandfen.  


Hade dom inte en lansering av den mars 2018?  I min bok är det lätt inom ramen 2-3 år.

Men skittsamma, det är och förblir ett sorgebarn som aldrig borde skickats ut till konsumenter.

 

Ja då är den 2 år och 10 månader, det är omöjligt att börja fixa med en box innan den finns. Men jag håller med, för 2 år sedan borde varningsklockor ringa. Och dom på CanalDigital sa att dom ångrar att dom lanserade boxen så tidigt, bland dom första i världen med en satellitbox med Android.



#3712

Postad 07 februari 2021 - 08:52

Unregistered3dfb1cbd
  • Unregistered3dfb1cbd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har också haft stora problem med min Oneplace. Funderade på om vissa problem kunde vara temprelaterat.

För att få lite luftcirk/kylning under boxen höjde jag upp den c:a 1cm med en gummifot i varje hörn.

Nu har har boxen funkat perfekt i 1 vecka.  Kan vara värt att testa.

Pixelering i inspelat material visar sig forfarande då o då.



#3713

Postad 09 februari 2021 - 14:41

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

under uppspelningen av "Super Bowl LV 2021" det var mer än 5 timmar lång

så kraschade appen 3 gånger hela vägen ut till dom färg glada 4

och då får man ju leta på var man var för det har den ju glömt av

 

detta händer ju lite då och då vi uppspelning

 

så nej den är inte stabil

 

när kommer detta att fixas?

 

 

Sven Åke



#3714

Postad 09 februari 2021 - 21:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Har också haft stora problem med min Oneplace. Funderade på om vissa problem kunde vara temprelaterat.

För att få lite luftcirk/kylning under boxen höjde jag upp den c:a 1cm med en gummifot i varje hörn.

Nu har har boxen funkat perfekt i 1 vecka.  Kan vara värt att testa.

Pixelering i inspelat material visar sig forfarande då o då.

Hej Nisse

Ang pixelering på inspelningar så är det något som vi jobbar på att lösa, hoppas ha ny information inom kort.

Mvh
Niklas



#3715

Postad 10 februari 2021 - 22:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej

 
På torsdag 11 februari kommer vi att göra en mindre uppdatering av Canal Digital-appen till OnePlace till ca 10% av kundbasen med en uppkopplad box.
 
Ny version av Canal Digital-appen
1.0.95003
 
Den här uppdateringen innehåller en fix på att om tiden i boxen är fel så korrigeras tiden via satelliten. Detta kan ha en positiv effekt på inspelningar. 
 
För att kontrollera version av Canal Digital-appen.
 
Meny / Inställningar / Teknisk information / Kundservice / Rad 5: 

Detta är som sagt ingen stor uppdatering, men vill hålla er informerade om vad som händer. 
Ser allt bra ut så fortsätter vi utrullningen under nästa vecka till samtliga kunder.

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 10 februari 2021 - 22:33.


#3716

Postad 10 februari 2021 - 22:33

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

I dag har boxen "BARA" kraschat 1 gång trots att jag tittat på långt inspelat Nascar

något som gör boxen stabilare i uppdateringarna ?

 

Sven Åke

 

edit

hur går det med felkods listan ?


Redigerat av storbacken29, 10 februari 2021 - 22:34.


#3717

Postad 10 februari 2021 - 22:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

I dag har boxen "BARA" kraschat 1 gång trots att jag tittat på långt inspelat Nascar

något som gör boxen stabilare i uppdateringarna ?

 

Sven Åke

 

edit

hur går det med felkods listan ?

Hej

Vågar inte säga vad det är som gör att din box kraschar, skickar PM till dig så kan vi felsöka den vägen.
Funderar du på någon felkod så skriv bara här så återkopplar jag. 

Mvh
Niklas



#3718

Postad 11 februari 2021 - 20:51

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

 

Funderar du på någon felkod så skriv bara här så återkopplar jag.

Du har ju fått ett antal koder som börjar med Mxxx

tidigare i denna tråd kommer inte ihåg dem nu

Sven Åke


Redigerat av storbacken29, 11 februari 2021 - 20:53.


#3719

Postad 11 februari 2021 - 21:10

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena! Tittade i veckoarkivet idag o försökte spola... inget bra. Sen kommer upp en skylt som sa "Licensen kunde inte hämtas! Kontrollera internetanslutningen..."

Denna skylt gick inte att få bort, bara att starta om. Mitt internet funkade perfekt.

Niklas, vad är detta?

#3720

Postad 12 februari 2021 - 11:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Tjena! Tittade i veckoarkivet idag o försökte spola... inget bra. Sen kommer upp en skylt som sa "Licensen kunde inte hämtas! Kontrollera internetanslutningen..."

Denna skylt gick inte att få bort, bara att starta om. Mitt internet funkade perfekt.

Niklas, vad är detta?

Hej

Men efter du startade om så fungerade det bra igen? 
Kan du skicka kundnummer via PM vilken tid och vilket program så ska jag undersöka.

Mvh
Niklas



#3721

Postad 12 februari 2021 - 23:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Tjena! Tittade i veckoarkivet idag o försökte spola... inget bra. Sen kommer upp en skylt som sa "Licensen kunde inte hämtas! Kontrollera internetanslutningen..."

Denna skylt gick inte att få bort, bara att starta om. Mitt internet funkade perfekt.

Niklas, vad är detta?

Den kunde inte ladda ner Widevine licensen som krävs för materialet.



#3722

Postad 13 februari 2021 - 17:17

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

 

Funderar du på någon felkod så skriv bara här så återkopplar jag.

nu var det M024

 

Sven Åke



#3723

Postad 15 februari 2021 - 12:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

nu var det M024

 

Sven Åke

Hej

Många felkoder finns sökbara här på forumet

M024 betyder att boxen har startats om/kraschat under inspelningen.

Mvh
Niklas



#3724

Postad 15 februari 2021 - 23:11

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hej

Många felkoder finns sökbara här på forumet

M024 betyder att boxen har startats om/kraschat under inspelningen.

Mvh
Niklas

Hej Niklas.

Jag förstår att du har ett tröstlöst jobb med att sitta och försöka försvara en produkt som aldrig skulle skickats ut. Jag ska inte gnälla om det, jag förnyade och fick en bra deal efter Black Friday och fick hem min OP-box och gav den en chans, tyvärr åkte den ner i kartongen efter två dagar och den gamla HD-boxen fick tillbaka platsen igen. Nog om det, jag vill egentligen fråga hur utbytet till den förhoppningsvis fungerade boxen kommer se ut? Jag antar bara nu men om ni ska komma vidare med någon heder i behåll så bör ni erbjuda alla dessa stackare som tröstlöst försökt få sin OP att fungera gratis utbyte av sin hårdvara, eller hur tänker ni?

Än en gång, du gör så gott du kan såklart, all heder åt dig.

 

Med vänlig hälsning,  Bertil



#3725

Postad 16 februari 2021 - 22:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej Niklas.

Jag förstår att du har ett tröstlöst jobb med att sitta och försöka försvara en produkt som aldrig skulle skickats ut. Jag ska inte gnälla om det, jag förnyade och fick en bra deal efter Black Friday och fick hem min OP-box och gav den en chans, tyvärr åkte den ner i kartongen efter två dagar och den gamla HD-boxen fick tillbaka platsen igen. Nog om det, jag vill egentligen fråga hur utbytet till den förhoppningsvis fungerade boxen kommer se ut? Jag antar bara nu men om ni ska komma vidare med någon heder i behåll så bör ni erbjuda alla dessa stackare som tröstlöst försökt få sin OP att fungera gratis utbyte av sin hårdvara, eller hur tänker ni?

Än en gång, du gör så gott du kan såklart, all heder åt dig.

 

Med vänlig hälsning,  Bertil

Hej

Tyvärr är det lite tidigt att svara på det nu eftersom det inte finns något spikat lanseringsdatum för den nya boxen. Men jag personligen hoppas att vi kommer kunna hitta någon bra lösning när det väl blir dags. 

Mvh
Niklas



#3726

Postad 20 februari 2021 - 12:12

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Nu fungerar inte veckoarkivet...blir bara svart bild.

#3727

Postad 22 februari 2021 - 13:28

Unregistered6726a98e
  • Unregistered6726a98e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej,

 

Detta kanske redan besvarats tidigare men vore tacksam om någon i så fall kunde svara igen.

 

Efter den senaste stora uppgraderingen har jag problem med att upplösningen blir fel. När jag sätter på TV och box står det på TV'n att upplösningen är 3840x2160 men när jag går in i boxens menyer så är allt så stort att det inte får plats på skärmen. Vissa kanaler kan man inte se textraden eftersom den hamnar utanför skärmen.

 

Det enda sätt jag kommit på för att fixa det är att gå in i inställningar/enhetsinformation och välja att starta om boxen. Stänger jag av TV och box igen och startar upp igen ett par timmar senare så är allt OK, upplösning fortfarande 3840x2160.

Tyvärr så händer något under natten för nästa dag är det samma visa igen. Mao, problemet kommer tillbaka om TV och box varit avstängda länge.

 

Jag har provat att ändra boxen upplösning, bytt HDMI kabel och port i TV'n utan någon skillnad.

Som sagt innan uppgraderingen hade jag inga problem med detta och knappt några andra problem heller med boxen mer än att den var seg.


Redigerat av Unregistered6726a98e, 22 februari 2021 - 13:37.


#3728

Postad 22 februari 2021 - 15:34

9a97863be4b23b3fa1ac7390b9a68f27
  • 9a97863be4b23b3fa1ac7390b9a68f27
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Det problemet har även jag haft under några månader från och till.


Hej,

Detta kanske redan besvarats tidigare men vore tacksam om någon i så fall kunde svara igen.

Efter den senaste stora uppgraderingen har jag problem med att upplösningen blir fel. När jag sätter på TV och box står det på TV'n att upplösningen är 3840x2160 men när jag går in i boxens menyer så är allt så stort att det inte får plats på skärmen. Vissa kanaler kan man inte se textraden eftersom den hamnar utanför skärmen.

Det enda sätt jag kommit på för att fixa det är att gå in i inställningar/enhetsinformation och välja att starta om boxen. Stänger jag av TV och box igen och startar upp igen ett par timmar senare så är allt OK, upplösning fortfarande 3840x2160.
Tyvärr så händer något under natten för nästa dag är det samma visa igen. Mao, problemet kommer tillbaka om TV och box varit avstängda länge.

Jag har provat att ändra boxen upplösning, bytt HDMI kabel och port i TV'n utan någon skillnad.
Som sagt innan uppgraderingen hade jag inga problem med detta och knappt några andra problem heller med boxen mer än att den var seg.



#3729

Postad 22 februari 2021 - 15:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej,

 

Detta kanske redan besvarats tidigare men vore tacksam om någon i så fall kunde svara igen.

 

Efter den senaste stora uppgraderingen har jag problem med att upplösningen blir fel. När jag sätter på TV och box står det på TV'n att upplösningen är 3840x2160 men när jag går in i boxens menyer så är allt så stort att det inte får plats på skärmen. Vissa kanaler kan man inte se textraden eftersom den hamnar utanför skärmen.

 

Det enda sätt jag kommit på för att fixa det är att gå in i inställningar/enhetsinformation och välja att starta om boxen. Stänger jag av TV och box igen och startar upp igen ett par timmar senare så är allt OK, upplösning fortfarande 3840x2160.

Tyvärr så händer något under natten för nästa dag är det samma visa igen. Mao, problemet kommer tillbaka om TV och box varit avstängda länge.

 

Jag har provat att ändra boxen upplösning, bytt HDMI kabel och port i TV'n utan någon skillnad.

Som sagt innan uppgraderingen hade jag inga problem med detta och knappt några andra problem heller med boxen mer än att den var seg.

Hej

Det är tyvärr ett problem som vi är medvetna om. Vet du om du använder HDMI-kabeln som medföljer boxen?
Om du gör boxen strömlös och startar upp boxen igen ska det fungera. Vi jobbar på ta fram en ny mjukvara som ska lösa problemet.

Du får gärna skicka vilken tv-modell du har om du har möjlighet.

Mvh
Niklas



#3730

Postad 22 februari 2021 - 17:03

Unregistered6726a98e
  • Unregistered6726a98e
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej

Det är tyvärr ett problem som vi är medvetna om. Vet du om du använder HDMI-kabeln som medföljer boxen?
Om du gör boxen strömlös och startar upp boxen igen ska det fungera. Vi jobbar på ta fram en ny mjukvara som ska lösa problemet.

Du får gärna skicka vilken tv-modell du har om du har möjlighet.

Mvh
Niklas

Tack för snabbt svar Niklas!

 

Jag är inte 100% säker på om jag använder den medföljande kabeln nu eftersom jag bytt och provat flera. Men det har som sagt inte hjälpt att byta HDMI kabel.

TV'n är en Samsung UE55TU8005 och boxen är ansluten till HDMI 3 på TV'n.  Jag har för mig att det är den enda som stödjer HDCP 2.2.

 

Att starta om boxen löser problemet men efter att stängt av boxen med fjärrkontrollen så kommer det tillbaka dagen efter. Man får mao starta om boxen varje dag.


Redigerat av Unregistered6726a98e, 22 februari 2021 - 17:06.


#3731

Postad 23 februari 2021 - 11:28

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Nytt problem idag...

Jag skulle spela in Masterchef Professionals på 8:an. Får upp ett meddelande "Innehållet kan inte spelas in"

Provar ett antal andra kanaler/program med samma resultat.

29% ledigt utrymme på hårddisken.

Stänger av boxen, drar ut strömkabeln, väntar 30 sekunder, startar om..... samma resultat?

Kundnummer:

8582845

 

Tacksam för snabb hjälp!



#3732

Postad 23 februari 2021 - 12:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Nytt problem idag...

Jag skulle spela in Masterchef Professionals på 8:an. Får upp ett meddelande "Innehållet kan inte spelas in"

Provar ett antal andra kanaler/program med samma resultat.

29% ledigt utrymme på hårddisken.

Stänger av boxen, drar ut strömkabeln, väntar 30 sekunder, startar om..... samma resultat?

Kundnummer:

8582845

 

Tacksam för snabb hjälp!

Hej

Prova gå in på Meny / Inställningar / Satellit / Automatisk igenkänning och testa igen.

Mvh
Niklas



#3733

Postad 23 februari 2021 - 13:32

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Tack... det verkar fungera! Jag har fått göra ny satellitsökning nästan varje dag sedan en vecka tillbaka eller så..



#3734

Postad 23 februari 2021 - 22:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

En gång för längesedan hade Canal Digital en silvrig DVB-S/T box som fungerade ganska bra.

Sedan lanserade de en platt sagem-box som fick en lååång tråd (246 sidor) här på minhembio. Många problem.

Efter denna kom ADB-boxen som överlag fungerade mycket bra (59 sidor) men klart börjar bli till åren nu (inte använt den på många år nu, bytt operatör)

Och nu denna box som jag då inte har erfarenhet men läser här att den har sina problem. (75 sidor bara dock)

 

Ska vi tro CD fortsätter med att varannan box är bra? Då borde nästa box vara en dröm att använda enligt denna teori.

 

OT: Boxar utvecklas och jag måste säga att den lilla runda puck från Arris (IPTV) jag har idag är den minsta, mest stabila och den snabbaste digitalmottagare jag ägt.  Ingen hårddisk i den men, förtusan, allt finns ju på play idag.



#3735

Postad 24 februari 2021 - 06:57

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Nu fungerar inte veckoarkivet...blir bara svart bild.

Ingen annan som har detta problemet?
Har testat det vanliga med omstarter m.m. Internet fungerar

#3736

Postad 24 februari 2021 - 07:49

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

En gång för längesedan hade Canal Digital en silvrig DVB-S/T box som fungerade ganska bra.
Sedan lanserade de en platt sagem-box som fick en lååång tråd (246 sidor) här på minhembio. Många problem.
Efter denna kom ADB-boxen som överlag fungerade mycket bra (59 sidor) men klart börjar bli till åren nu (inte använt den på många år nu, bytt operatör)
Och nu denna box som jag då inte har erfarenhet men läser här att den har sina problem. (75 sidor bara dock)

Ska vi tro CD fortsätter med att varannan box är bra? Då borde nästa box vara en dröm att använda enligt denna teori.

OT: Boxar utvecklas och jag måste säga att den lilla runda puck från Arris (IPTV) jag har idag är den minsta, mest stabila och den snabbaste digitalmottagare jag ägt. Ingen hårddisk i den men, förtusan, allt finns ju på play idag.


Det finns flera boxar efter ADB-boxen, den vita och Smart-HD som faktiskt fungerar som en dröm!

#3737

Postad 24 februari 2021 - 09:06

Unregistered420cb7ee
  • Unregistered420cb7ee
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Någon som kommer i håg detta ?
http://www.tidningen...nserar-oneplace

Undrar om CD firar framgångarna med One Place på Operakällaren nu ?

🤥🤥

#3738

Postad 24 februari 2021 - 09:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Ingen annan som har detta problemet?
Har testat det vanliga med omstarter m.m. Internet fungerar

Hej

Skicka PM så kan vi undersöka, veckoarkivet fungerar så vi behöver kolla några inställningar.

Mvh
Niklas



#3739

Postad 24 februari 2021 - 10:16

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Häromdagen när jag gjorde en frivillig omstart av boxen via dess menyval (INTE drog ur el-proppen), bara för att rensa dess minne på skräp, så hängde den sig efter normal androidomstart i CD-loggan. Efter 5 minuters väntande drog jag el-proppen. Den omstarten fungerande däremot som den skulle.

 

Brukar starta om PO-boxen via menyn ca 1 ggn i veckan, eftersom det är känt att dess garbage-collect inte städar upp minnet ordentligt, detta för att slippa att boxen själv startar om när den får slut på minne.

 

Första ggn en sådan självvald omstart inte funkade? Något du känner till Niklas?



#3740

Postad 24 februari 2021 - 10:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Häromdagen när jag gjorde en frivillig omstart av boxen via dess menyval (INTE drog ur el-proppen), bara för att rensa dess minne på skräp, så hängde den sig efter normal androidomstart i CD-loggan. Efter 5 minuters väntande drog jag el-proppen. Den omstarten fungerande däremot som den skulle.

 

Brukar starta om PO-boxen via menyn ca 1 ggn i veckan, eftersom det är känt att dess garbage-collect inte städar upp minnet ordentligt, detta för att slippa att boxen själv startar om när den får slut på minne.

 

Första ggn en sådan självvald omstart inte funkade? Något du känner till Niklas?

Hej

Nej inget jag stött på så vågar inte svara vad det kan bero på. Det är alltid bra att göra en omstart, boxen ska starta om sig själv och rensa minnet varje natt. Men har sett att ett fåtal boxar kan ha problem med detta om man bara stänger av TV´n och inget CEC-kommando skickas från TV´n. Så för att vara på säkra sidan är det bra att alltid stänga av boxen med fjärren när man tex går och lägger sig om man upplever problem med att boxen skulle vara extra seg.

Mvh
Niklas



#3741

Postad 24 februari 2021 - 10:40

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Hej

Nej inget jag stött på så vågar inte svara vad det kan bero på. Det är alltid bra att göra en omstart, boxen ska starta om sig själv och rensa minnet varje natt. Men har sett att ett fåtal boxar kan ha problem med detta om man bara stänger av TV´n och inget CEC-kommando skickas från TV´n. Så för att vara på säkra sidan är det bra att alltid stänga av boxen med fjärren när man tex går och lägger sig om man upplever problem med att boxen skulle vara extra seg.

Mvh
Niklas

När boxen startas om på natten, innebär det att TV:n startar då också? Normalt startas TV:n när boxen startas nämligen.



#3742

Postad 24 februari 2021 - 10:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

När boxen startas om på natten, innebär det att TV:n startar då också? Normalt startas TV:n när boxen startas nämligen.

Hej

Nej CEC-kommando skickas bara om man startar boxen med fjärrkontrollen så TVn påverkas inte av detta om boxen tex laddar ner mjukvara, startar inspelning etc.

Mvh
Niklas



#3743

Postad 24 februari 2021 - 10:53

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Hej

Nej CEC-kommando skickas bara om man startar boxen med fjärrkontrollen så TVn påverkas inte av detta om boxen tex laddar ner mjukvara, startar inspelning etc.

Mvh
Niklas

Kanon, tack för klargörande! :)



#3744

Postad 24 februari 2021 - 23:05

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej

Nej CEC-kommando skickas bara om man startar boxen med fjärrkontrollen så TVn påverkas inte av detta om boxen tex laddar ner mjukvara, startar inspelning etc.

Mvh
Niklas

 

Hade varit läskigt i så fall, hehe. När TV'n slår på sig på natten och min Labrador sett det och börjar voffa. Helst ska den vara på en filmkanal där The Ring är igång mitt i natten... Då hade denna dansk ringt Karsten Torebjer och motat ut gastarna...   (Helt off topic)

 

On topic så tycker jag min box sköter sig, startar aldrig om, går att pausa behjälpligt,veckoarkivet fungerar. Dock har jag inga appar i boxen, vill hålla den så ren som möjligt. Det största felet med min box är att den är seg, och man får inte byta kanal för hastigt... Det kan ingen uppdatering i världen hjälpa OnePlace, till det fungerar bara "TwoPlace"...



#3745

Postad 04 mars 2021 - 09:19

s_o_n_y
  • s_o_n_y
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hej !

 

Har hjälp ett äldre par att installera denna OP box från deras gamla CD box. Boxen fungerade bra att ansluta och den började ta ner en stor uppdatering. Efter detta tappade den Wifi mitt i installationen. Jag fortsatte tillslut utan att ansluta till nätverket. Efter installationen gick jag in i inställningar och anslöt. Då fungerade detta på en gång med full täckning enligt boxen och jag kollade även min mobil att täckning fanns.

Sen rullade den på 1 dag och nu kan den inte ansluta längre till nätverket säger den ??!

Både laptop och telefon fungerar i samma rum men inte boxen ?

 

Va kan det vara för fel ?



#3746

Postad 04 mars 2021 - 09:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Hej !

 

Har hjälp ett äldre par att installera denna OP box från deras gamla CD box. Boxen fungerade bra att ansluta och den började ta ner en stor uppdatering. Efter detta tappade den Wifi mitt i installationen. Jag fortsatte tillslut utan att ansluta till nätverket. Efter installationen gick jag in i inställningar och anslöt. Då fungerade detta på en gång med full täckning enligt boxen och jag kollade även min mobil att täckning fanns.

Sen rullade den på 1 dag och nu kan den inte ansluta längre till nätverket säger den ??!

Både laptop och telefon fungerar i samma rum men inte boxen ?

 

Va kan det vara för fel ?

Hej

Finns det möjlighet att koppla in boxen med nätverkskabel? Annars behöver vi göra en felsökning över telefon med dig eller kunden.

Mvh

Niklas
 



#3747

Postad 04 mars 2021 - 22:05

s_o_n_y
  • s_o_n_y
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hej

Finns det möjlighet att koppla in boxen med nätverkskabel? Annars behöver vi göra en felsökning över telefon med dig eller kunden.

Mvh

Niklas
 

 

Jag är tyvärr inte på plats längre, men det slutade med att dom Satte tillbaka den gamla boxen som fungerar utmärkt.



#3748

Postad 07 mars 2021 - 16:02

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
De senaste dagarna har ljudet plötsligt försvunnit vid tre olika tillfällen. Omstart är det enda som verkar funka. Vad är det som händer med boxen? Så här har den aldrig betett sig innan. Nu tex satt jag och kollade SVT efter skidorna och plötsligt tystnade ljudet. Mitt i Fredrikssons analys fick jag starta om boxen. Så #&* irriterande!

#3749

Postad 07 mars 2021 - 16:31

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

De senaste dagarna har ljudet plötsligt försvunnit vid tre olika tillfällen. Omstart är det enda som verkar funka. Vad är det som händer med boxen? Så här har den aldrig betett sig innan. Nu tex satt jag och kollade SVT efter skidorna och plötsligt tystnade ljudet. Mitt i Fredrikssons analys fick jag starta om boxen. Så #&* irriterande!

Denna gång var det faktiskt fel hos SVT.



#3750

Postad 07 mars 2021 - 17:07

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Denna gång var det faktiskt fel hos SVT.

Haha, det var ju otippat! Tycker ändå att jag väntade någon minut för att se om ljudet kom tillbaka. Efter omstart var ljudet tillbaka. Det kanske inte varit boxen fel någon av gångerna då. 😁



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.