Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tipsa om nya & kommande TV-serier

1021 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#851

Postad 23 mars 2022 - 10:25

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Raised by Wolves Säsong 2 på HBO Max. Men vad har de gjort? Sabbat serien totalt är ju en bedrift i sig. Hela kulissen känns som hämtat från ett TV spel mm. Mitt råd är att inte titta på säsong 2 utan istället minnas en rätt hyfsad orginell TV serie.


Redigerat av ruva, 23 mars 2022 - 10:26.


#852

Postad 23 mars 2022 - 21:24

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Oj, tycker precis tvärtom, det är i säsong två Raised by Wolves började bli riktigt bra.



#853

Postad 24 mars 2022 - 06:59

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Idag har Halo TV-serien premiär, imorgon kommer hela S2 av Bridgerton.

Börjat titta på Firebite, aboriginer som jagar vampyrer (endast vita, trots PK-tider) i Australiens outback.
Kul idé, men frågan är om det håller hela vägen, inte imponerad, hittills.

Redigerat av frollic, 24 mars 2022 - 07:03.


#854

Postad 24 mars 2022 - 19:29

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 1

Idag har Halo TV-serien premiär, imorgon kommer hela S2 av Bridgerton.

Börjat titta på Firebite, aboriginer som jagar vampyrer (endast vita, trots PK-tider) i Australiens outback.
Kul idé, men frågan är om det håller hela vägen, inte imponerad, hittills.


Gillade första avsnittet av Halo, blir att följa

#855

Postad 25 mars 2022 - 10:54

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Gillade första avsnittet av Halo, blir att följa

 

Bra och dåligt på samma gång - ser fram emot nästa avsnitt!



#856

Postad 31 mars 2022 - 07:23

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Kikade på 1a avsnittet av Moon Knight, och gillade det skarp, ska bli kul att se fortsättningen.

 

Halo tyckte jag var ..... meh, men blir ändå att se dagens avsnitt, sonen diggade den ;)


Redigerat av frollic, 31 mars 2022 - 07:23.


#857

Postad 24 april 2022 - 12:48

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nån här som sett  Severance? En på jobbet sa den är jättebra... men är lite skeptisk... skulle vilja höra fler åsikter... :P 

 

https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0



#858

Postad 24 april 2022 - 14:18

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Nån här som sett  Severance? En på jobbet sa den är jättebra... men är lite skeptisk... skulle vilja höra fler åsikter... :P

 

https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0

 

Håller på att se den. Tre avsnitt kvar. Hittills gillar jag den skarpt. Mycket snyggt gjord och bra skådespelarinsatser. Ganska skruvad, men på ett bra sätt tycker jag.



#859

Postad 24 april 2022 - 14:39

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad jag skall tycka om Severance. Den är inte som någon annan serie jag sett och i början var den mest förvirrande. Den blev i mina ögon bättre mot slutet, frågorna blev färre och karaktärerna fick mer djup.

 

Jag ligger inte riktigt på "gillar den skarpt"-nivån, men det är definitivt värt att se (klart) serien.


Redigerat av dalle, 24 april 2022 - 14:40.


#860

Postad 24 april 2022 - 15:07

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Trodde jag redan tipsat om denna men tydligen inte...

The Legend of Vox Machina på Amazon Prime.

 

Animerat men kanske inte för de yngsta barnen då den har en 18+ rating. :)

 

Kort bakgrundshistoria för de som inte känner till den: Ett gäng "nördiga" röstskådespelare börjar spela rollspel. Sedan börjar de streama sina spelsessioner. Startar en kickstarter för att göra ett-två avsnitt. De önskade $750k, fick över elva miljoner dollar. Första säsongen finns på Prime och det är redan klart med en andra säsong.



#861

Postad 24 april 2022 - 23:04

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad jag skall tycka om Severance. Den är inte som någon annan serie jag sett och i början var den mest förvirrande. Den blev i mina ögon bättre mot slutet, frågorna blev färre och karaktärerna fick mer djup.

 

Jag ligger inte riktigt på "gillar den skarpt"-nivån, men det är definitivt värt att se (klart) serien.

 

Jag ligger kvar på "gillar skarpt" efter att ha sett klart den. Sista avsnittet var bland de bättre säsongsavslutningar jag sett. Jag skulle beskriva det som "avslappnat stressigt", om det finns något sådant.



#862

Postad 25 april 2022 - 09:27

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Kommer en prequel-serie till Yellowstone som heter Y: 1883 på Paramount+, premiär i Dec.

 

https://www.imdb.com/title/tt13991232/

 

Precis sett den färdig nu. Den har absolut sina brister, luckor i manuset och det känns som att pengarna eller tiden tog slut vid något tillfälle, men är ändå en av de bättre serier jag sett. Rekommenderas starkt. Nästan uppe där med The Wire, Succession och Chernobyl. 


Redigerat av jaQoB, 25 april 2022 - 10:27.


#863

Postad 25 april 2022 - 10:48

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Outer range på prime,en westernserie med Josh Brolin.

Gillar ju Josh så den blir att se.



#864

Postad 25 april 2022 - 20:30

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Precis sett den färdig nu. Den har absolut sina brister, luckor i manuset och det känns som att pengarna eller tiden tog slut vid något tillfälle, men är ändå en av de bättre serier jag sett. Rekommenderas starkt. Nästan uppe där med The Wire, Succession och Chernobyl.


Sam Elliott är som vanligt kung! Jag håller med, riktigt bra serie. Hoppas det blir en fortsättning.

#865

Postad 26 april 2022 - 07:26

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Sam Elliott är som vanligt kung! Jag håller med, riktigt bra serie. Hoppas det blir en fortsättning.

 

Det verkar inte bli en direkt fortsättning på denna, men däremot ytterligare en prequel till Yellowstone, 1932. Och känns ju som att man borde ge även Yellowstone en chans. 

 

För de som sett hela 1883

Spoiler


Redigerat av jaQoB, 26 april 2022 - 07:36.


#866

Postad 26 april 2022 - 08:13

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Sam Elliott är som vanligt kung! Jag håller med, riktigt bra serie. Hoppas det blir en fortsättning.

Utan honom hade serien varit sådär,han lyfter den rejält!



#867

Postad 26 april 2022 - 11:52

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Såg att S2 av Devils hade premiär i Fredags, och S2 av deckarserien Grace (S1 sändes även som en TV-långfilm).


Redigerat av frollic, 26 april 2022 - 11:54.


#868

Postad 26 april 2022 - 15:54

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

De som vill ha lite annat på menyn, så kan jag verkligen rekommendera Tokyo Vice på HBO Max. Det har kommit 4 avsnitt hittills, med nytt avsnitt varje fredag en månad framåt - gissar jag.

Som första utlänning som får anställning på en japansk dagstidning, försöker Jake Adelstein gräva i en historia som rör självmord. För några officiella mord existerar inte i Tokyo 1989, när serien utspelar sig. I sin jakt på nyheter så skapar Jake kontakter med polisen och Yakusan. Något som skapar "friktion" med arbetsgivaren, polisen och Yakusan. Väldigt välgjort, ser verkligen fram emot de kommande avsnitten.

 

Passar även på att lyfta Pachinko från Apple Tv. Ett koreansk drama som spänner över 4 generationer. Från det ockuperade Korea 1920-talet av Japan till slutet av 80-talet i Japan. Huvudkaraktären är Sunja som vi får följa under olika perioder. Serien hoppas fram och tillbaka i tid för att fläta ihop varför saker händer som de gör. Även denna serie håller en väldigt hög kvalitet, enligt mig. Säsongens avslutande avsnitt släpps på Fredag.

 

Ett säkert tema när det kommer till asiatiska serier är ju såklart "skammen" som en individ upplever för sig själv och sin familj. 



#869

Postad 26 april 2022 - 17:39

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

De som vill ha lite annat på menyn, så kan jag verkligen rekommendera Tokyo Vice på HBO Max. Det har kommit 4 avsnitt hittills, med nytt avsnitt varje fredag en månad framåt - gissar jag.

Intressant, enligt nätet så är alla avsnitt, utom det sista, ute.

Det kommer nu på Tors.


Redigerat av frollic, 26 april 2022 - 17:39.


#870

Postad 26 april 2022 - 19:57

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Intressant, enligt nätet så är alla avsnitt, utom det sista, ute.

Det kommer nu på Tors.

 

Här skiljer det sig lite mellan HBO Max i USA och HBO Max i Sverige.



#871

Postad 26 april 2022 - 23:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Såg att The Flight Attendant S2 kommit, trodde inte det skulle komma en säsong till.



#872

Postad 28 april 2022 - 20:58

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Kommit en serie om filmningen av Gudfadern - The Offer.

https://m.imdb.com/title/tt13111040/

Redigerat av frollic, 28 april 2022 - 20:58.


#873

Postad 29 april 2022 - 05:20

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 1
Äntligen kan man se färdigt Ozark idag.

#874

Postad 29 april 2022 - 07:00

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Äntligen kan man se färdigt Ozark idag.


Yes!!! 😁

#875

Postad 04 maj 2022 - 13:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Imorgon släpps komedi-serien The Pentaverate på Netflix, med bla Mike Myers.

 

https://www.imdb.com/title/tt10203880/

 

Hacks S2 har premiär nästa Torsdag.

 

The Orville S3 2/6.

 

The Boys S3 3/6.

 

For all Mankind S3 10/6.

 

The Umbrella Academy S3 22/6.

 

Only Murders in the Building S2 28/6.

 

City on a Hill S3 11/7.

 

House of the Dragon & The Lord of the Rings: The Rings of Power 2a halvan av Aug.

 

Antar att ingen kikat på koreanska Tomorrow - https://www.imdb.com/title/tt18926162/ , ligger på Netflix.


Redigerat av frollic, 04 maj 2022 - 14:13.


#876

Postad 04 maj 2022 - 14:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Wow The Orville trodde jag verkligen inte skulle få någon mer sesong. Umbrella Academy också. Nais. The Boys måste göra något bra för att den ska hålla imho, men ska ses.



#877

Postad 04 maj 2022 - 18:04

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

The Man Who Fell to Earth på Paramount+ är fasiken den bästa SF-Serien jag sett på länge. Fritt skapar från David Bowies film med samma namn. Om jag ska förklara vad den handlar om så blir det svårt...  


Redigerat av ruva, 04 maj 2022 - 18:05.


#878

Postad 04 maj 2022 - 18:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

The Man Who Fell to Earth på Paramount+ är fasiken den bästa SF-Serien jag sett på länge. Fritt skapar från David Bowies film med samma namn. Om jag ska förklara vad den handlar om så blir det svårt...  

Linus på svt säger att man ska filmen med David Bowie först annars är den visst lite svårbegriplig.



#879

Postad 04 maj 2022 - 20:40

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Linus på svt säger att man ska filmen med David Bowie först annars är den visst lite svårbegriplig.

Sett filmen men det var ett tag sedan. Därför kanske jag undermedvetet tycker att The Man Who Fell to Earth är så jäkla god att titta på.



#880

Postad 06 maj 2022 - 08:19

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Tehran S2 har kommit, hade inte förväntat mig en säsong till.

 

Star Trek: Strange New Worlds prequel till Star Trek: The Original Series började också sändas idag.



#881

Postad 06 maj 2022 - 08:43

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 1

Tehran S2 har kommit, hade inte förväntat mig en säsong till.
 
Star Trek: Strange New Worlds prequel till Star Trek: The Original Series började också sändas idag.

Generellt är det bra om man skriver ut vilken streamingtjänst nämnd underhållning går på.

#882

Postad 06 maj 2022 - 09:22

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Generellt är det bra om man skriver ut vilken streamingtjänst nämnd underhållning går på.

 

Generellt finns ju google, plus att en del info/datum baseras på streamingtjänster i USA,

dvs inte tillgängligt i Sverige (alls vid skrivande, på samma dag/datum, eller ens samma tjänst, alt öht).

 

Du kanske borde se det som info kring vad som ska komma skall, och hålla utkik efter.


Redigerat av frollic, 06 maj 2022 - 10:25.


#883

Postad 06 maj 2022 - 09:41

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Generellt finns ju google, plus att en del info/datum baseras på streamingtjänster i USA,

dvs inte tillgängligt i Sverige (alls vid skrivande, på samma dag/datum, eller ens samma tjänst).

 

Du kanske borde se det som info kring vad som ska komma skall, och hålla utkik efter.

Star Trek: Strange new worlds finns att se på Paramount+ i Skandinavien i dag. 



#884

Postad 06 maj 2022 - 10:03

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Star Trek: Strange new worlds finns att se på Paramount+ i Skandinavien i dag. 

Inte min poäng, men tack ändå.

 

Tehran ligger på ATV.



#885

Postad 06 maj 2022 - 11:17

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Vet inte om ni har koll på att imorgon så kommer 4 avsnitt av Bosch: Legacy finnas tillgängliga på Amazon Freevee, vad det nu är?! Sedan kommer det dubbla avsnitt varje vecka några veckor framöver. Jag vet att många tyckte att det gick på tok för långsamt i Bosch, men jag upplevde serien mer som seriös och välgjord. Hoppas fortsättningen nu blir i samma stil. Harry jobbar nu som privatdeckare, ett år har gått sedan handlingen i den sjunde säsongen. 



#886

Postad 06 maj 2022 - 11:54

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Vet inte om ni har koll på att imorgon så kommer 4 avsnitt av Bosch: Legacy finnas tillgängliga på Amazon Freevee, vad det nu är?! Sedan kommer det dubbla avsnitt varje vecka några veckor framöver. Jag vet att många tyckte att det gick på tok för långsamt i Bosch, men jag upplevde serien mer som seriös och välgjord. Hoppas fortsättningen nu blir i samma stil. Harry jobbar nu som privatdeckare, ett år har gått sedan handlingen i den sjunde säsongen. 

Den finns dock inte på någon strömningstjänst i Sverige ännu, inte som jag har hittat. Amazon Freevee finns bara i USA och England, så vitt jag vet.



#887

Postad 06 maj 2022 - 12:32

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
På imdb står det att den ska gå på prime

#888

Postad 06 maj 2022 - 12:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

På imdb står det att den ska gå på prime

Det gör den.



#889

Postad 06 maj 2022 - 13:22

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Värt att skaffa Prime för Bosch: Legacy, så tackar för tipset



#890

Postad 10 maj 2022 - 15:54

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Vet inte hur många som tappade intresset på Westworld efter första säsongen. Men nu är säsong 4 på gång. I juni, 26 för att vara exakt, så startar den nya säsongen på HBO Max.

 

https://youtu.be/_-0MwZPWKD4

 

Jag hoppas på en bra säsong.

 



#891

Postad 14 maj 2022 - 18:14

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Verkar som Prime inte lagt till Bosch: Legacy del 5 och 6 som hade kom i går 🙁

#892

Postad 14 maj 2022 - 21:19

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Det som göms i snö säsong 2 var den lika bra som säsong 1. förvann nämligen från Discovery plus ganska snabbt. Tror den nu hamnat på Viaplay men tycker det räcker med det jag har (HBO och Discovery plus).  



#893

Postad 15 maj 2022 - 08:46

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Verkar som Prime inte lagt till Bosch: Legacy del 5 och 6 som hade kom i går

 

Finns nu... Kom lite sent förra veckan med.



#894

Postad 16 maj 2022 - 08:23

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Vet inte hur många som tappade intresset på Westworld efter första säsongen. Men nu är säsong 4 på gång. I juni, 26 för att vara exakt, så startar den nya säsongen på HBO Max.

 

https://youtu.be/_-0MwZPWKD4

 

Jag hoppas på en bra säsong.

 

Jag gillade säsong 1, men tröttnade snabbt i säsong 2. Är faktiskt förvånad över att det fanns en tredje säsong, ännu mer över att det kommer en fjärde. Hur utvecklades serien efter säsong 2? Var början av säsong 2 ett tillfälligt bottennapp?



#895

Postad 16 maj 2022 - 15:18

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Jag gillade säsong 1, men tröttnade snabbt i säsong 2. Är faktiskt förvånad över att det fanns en tredje säsong, ännu mer över att det kommer en fjärde. Hur utvecklades serien efter säsong 2? Var början av säsong 2 ett tillfälligt bottennapp?

 

Nu är ju jag en av de som tycker att serien är bra. Säsong 2 knyts ihop i slutet av säsongen. I säsong 3 så förflyttar sig historien utanför parken. Det är väldigt mycket högtravande filosofiska trådar som tittaren själv ska fylla i. Jag tror att hypen av säsong 1 och vem som var vad och så ledde till att skaparna snurrade på konceptet ett par varv extra och lyfte de lite högre/filosofiskt. Så de som vill få en berättad historia utan att lägga någon större energi själv, tröttnade rejält på serien.

Jag kan på intet sätt hävda att jag förstår allt, men tycker ändå om att fundera på möjligheter vad som kommer hända framåt. Har lyssnat på andras prat och idéer, vilket jag tycker ha gett mig större förståelse. Det här är en serie som inte går att binga i huvud taget, det är ett avsnitt åt gången som gäller - och mycket tänkande mellan avsnitten. 

Så vissa saker är otroligt väl genomtänkta, andra saker missar rejält och det kanske är så enkelt att de saker man är med på och listar ut är sånt som man gillar, andra saker har man mycket höga förväntningar på och spekulerar rejält om, men som visar sig inte vara så spektakulärt som man själv tror - så blir man givetvis besviken. 

 

Det är ju samma tema, vad är AI och vad är medvetande? Vad gör livet värt att leva och vad är mänskliga kontakter egentligen? 

Jag hoppas verkligen att uppehållet sedan säsong 3 gjort att Lisa Joy och Jonathan Nolan hittat på något riktigt bra. 



#896

Postad 25 maj 2022 - 18:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Night sky på prime,en lite mysko serie med Sissy Spacek och J.K Simmons i huvudrollerna. Sett tre avsnitt och än så länge är den bra. Men skum.



#897

Postad 25 maj 2022 - 22:50

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Kollar på The Lincoln Lawyer just nu och tycker den är riktigt sevärd. Har sett halva säsongen som innehåller totalt 10 avsnitt. Finns på Netflix

https://www.netflix..../title/81303831



#898

Postad 25 maj 2022 - 22:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Kollar på The Lincoln Lawyer just nu och tycker den är riktigt sevärd. Har sett halva säsongen som innehåller totalt 10 avsnitt. Finns på Netflix

https://www.netflix..../title/81303831

Finns nån film med Casey Affleck Som Mickey Haller



#899

Postad 25 maj 2022 - 23:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Finns nån film med Casey Affleck Som Mickey Haller

 

Finns ju en film med samma namn från 2011 med Matthew McConaughey som jag dock inte sett, verkar som serien bygger på samma handling.

Filmen https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_3

Serien https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0



#900

Postad 25 maj 2022 - 23:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Finns ju en film med samma namn från 2011 med Matthew McConaughey som jag dock inte sett, verkar som serien bygger på samma handling.

Filmen https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_3

Serien https://www.imdb.com...f_=nv_sr_srsg_0

Det är så jag förväxlat Casey A med Matthew M

Lite off topic, Matthew McConoughey kommer från Uvalde där massmorden på småbarnen begicks igår.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.