Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zappiti 4K HDR (Mini, One & Duo)

604 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zappiti One 4k HDR (Mediaspelare) 1 7 (1) Inga priser

#551

Postad 31 maj 2021 - 10:03

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Hej
Har en fråga om NAS. Har insett nu att om jag fortsätter spara filmer på hårddisk så kommer jag fylla dom två facken som finns i min Zappaiti 4K Pro ganska fort. Så min tanke har varit att sätta upp NAS. Har testat att dela en mapp i nätverket på datorn som Zappitin kan komma åt och det har funkat riktigt bra.
Min fråga är då är det lika plug n play att sätta dit en NAS i nätverket. Alltså att bara koppla in den till nätverket och gör den offentlig för alla prylar i nätverket, eller krävs det mer kunskap och arbete att få en sån att funka?

Mvh

#552

Postad 12 juni 2021 - 07:42

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 1

Hej
Har en fråga om NAS. Har insett nu att om jag fortsätter spara filmer på hårddisk så kommer jag fylla dom två facken som finns i min Zappaiti 4K Pro ganska fort. Så min tanke har varit att sätta upp NAS. Har testat att dela en mapp i nätverket på datorn som Zappitin kan komma åt och det har funkat riktigt bra.
Min fråga är då är det lika plug n play att sätta dit en NAS i nätverket. Alltså att bara koppla in den till nätverket och gör den offentlig för alla prylar i nätverket, eller krävs det mer kunskap och arbete att få en sån att funka?

Mvh


Efter du satt in alla hdd du ska ha måste dem raid konfas sen lägger du till dens token i ditt konto och då dyker den upp.

Kommer en ny nu som är ganska mycket snabbare som även har roon i sig så man slipper ha det i dator eller nucelus

#553

Postad 12 juni 2021 - 18:40

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Efter du satt in alla hdd du ska ha måste dem raid konfas sen lägger du till dens token i ditt konto och då dyker den upp.

Kommer en ny nu som är ganska mycket snabbare som även har roon i sig så man slipper ha det i dator eller nucelus

Ja ok. Fattade inte så mycket av det så rent spontant känns det inte plug n play. Men i så fall som jag gjort det senaste så har jag haft en hårddisk kopplad till datorn via usb-docka som jag delat i nätverket och använt Zappiti explorer för att kolla filmerna. MEN då försvinner tyvärr lite poängen med Zappitin att ha ett snyggt bibliotek.

Får kika på detta lite framöver för hårddiskarna börjar bli maxade nu, har en 14TB och en 4TB men hade då gärna sluppit köpa flera diskar som jag måste byta hela tiden. 

Tackar för svaret! :)



#554

Postad 13 juni 2021 - 23:22

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Ja ok. Fattade inte så mycket av det så rent spontant känns det inte plug n play. Men i så fall som jag gjort det senaste så har jag haft en hårddisk kopplad till datorn via usb-docka som jag delat i nätverket och använt Zappiti explorer för att kolla filmerna. MEN då försvinner tyvärr lite poängen med Zappitin att ha ett snyggt bibliotek.
Får kika på detta lite framöver för hårddiskarna börjar bli maxade nu, har en 14TB och en 4TB men hade då gärna sluppit köpa flera diskar som jag måste byta hela tiden.
Tackar för svaret! :)


Hej om 18 tb totalt är begränsningen så är det inte zappiti som fallerar då du kunde ha större .
Att köpa och sätta in i en nas och ve zappiti rad konfa är super enkelt du behöver bara se till att du stoppat in dem rätt .

#555

Postad 20 juni 2021 - 18:32

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0
Nya nas har roon förutom nästan dubbel så snabb på allt verkar riktigt bra!

#556

Postad 30 juni 2021 - 04:42

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Hej om 18 tb totalt är begränsningen så är det inte zappiti som fallerar då du kunde ha större .
Att köpa och sätta in i en nas och ve zappiti rad konfa är super enkelt du behöver bara se till att du stoppat in dem rätt .

Ah ok det låter ju inte så svårt ändå. :)

 

Jo sant kunde skaffat två 16TB diskar såklart men det blev inte så för trodde att jag skulle ha svårt att fylla en 4TB disk. Så nu har jag insett hur himla lätt eller fort det gick att fylla dom. Därav kom NAS in i tankarna. Men har kikat lite på Synology. Typ en sån här.

https://www.mediamar...RRoCfoQQAvD_BwE

Är det nån du skulle rekommendera inom hyffsad prisklass?

Sen kan man väl bara lägga till fler om det skulle behövas ännu mer?

 

Mvh


Redigerat av sebulba, 30 juni 2021 - 04:43.


#557

Postad 30 juni 2021 - 05:49

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 1

Ah ok det låter ju inte så svårt ändå. :)

Jo sant kunde skaffat två 16TB diskar såklart men det blev inte så för trodde att jag skulle ha svårt att fylla en 4TB disk. Så nu har jag insett hur himla lätt eller fort det gick att fylla dom. Därav kom NAS in i tankarna. Men har kikat lite på Synology. Typ en sån här.
https://www.mediamar...RRoCfoQQAvD_BwE
Är det nån du skulle rekommendera inom hyffsad prisklass?
Sen kan man väl bara lägga till fler om det skulle behövas ännu mer?

Mvh


Japp man fyller upp ganska fort speciellt om man kör 4k.

Ska inte vara några problem installera enligt hemsidan.

Zappiti Server Synology


Your files used for the collection are saved only on your machine.


 - Advantage : Does not require a fast Internet connection on the Zappiti drive. You can manage and edit everything from Zappiti 4K HDR / Zappiti Player 4K or from a PC or Mac computer.
 - Advantage : you do not have to leave a computer running at all times.
 - Advantage : possibility to explore and edit its collections on several Zappiti media players but also from a tablet / smartphone (iOS uo Android) or a computer (Mac / PC).
 - Advantage : Synology Zappiti Server updates are automatic and transparent.
 - Advantage : All technical information is retrieved via MediaInfo including ratio, frame rate, video resolution, main audio codec, maximum number of channels, video codec, video container, subtitles and languages .

Warning ! Some technical infos can be proposed by default on ISO files.


 - Disadvantage : requires a Synology NAS with minimal power to operate smoothly.


https://zappiti.user...ver-synology-en

#558

Postad 24 september 2021 - 11:13

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Ny lineup från Zappiti ser riktigt nice ut! 

https://www.avforums...thread.2378893/



#559

Postad 24 september 2021 - 16:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0

Ny lineup från Zappiti ser riktigt nice ut! 

https://www.avforums...thread.2378893/

 

Nice :)

DV med nu med...

Undrar vad priset här hamnar på... kommer hembiobutiken få hem tro? :) 

Men hdr i all ära... har det avstängt både på projektorn, epson 9400, och panasonic oled hz980.... tycker aldrig får till det, blir lite för "dim"/ märk bild... för ljussvaga maskiner? 

Sen 5 olika HDR format... vad fasen, ha ett och samma :ph34r:  :P .... sen slår man på SDR så blir allt frid och fröjd och man blir nöjd direkt...

Aldrig varit så imponerad än av HDR, bara vissa dokumentärer som planet earth, nån enstaka film... kanske gör nåt fel, vad vet jag... :P



#560

Postad 25 september 2021 - 10:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 942 inlägg
  • 0

Lite lägre priser på Zappiti på hembiobutiken ft under hembiodagarna :)



#561

Postad 12 oktober 2021 - 19:57

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Har problem med att få Zappiti att hämta info från IMDB. Även om jag ändrar från TMDB till IMDB så fortsätter Zappiti visa 5 stjärnor istället för IMDBs betyg på filmer. Hittar inte att jag kan göra ytterligare någon annan inställning.



#562

Postad 16 oktober 2021 - 10:11

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Någon som har testat att spela in från tex iptvbox eller liknade via hdmi in ? 



#563

Postad 16 november 2021 - 09:58

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Blev lagom nöjd när jag installerar senaste Zappiti video (4.26.272), den klagar över att jag har en gammal version av Zappiti server installerad på min Synology NAS. Går in och ska uppdatera NAS:en, bara för att upptäcka att det inte finns någon version att uppdatera till. Kontaktar Zappiti-supporten och får svar att dom inte kan släppa nya versioner av Zappiti server till Synology NAS pga att Synology slutat stödja Mono! Dom har en ny lösning med hjälp av Docker för Synology, men då är självklart min NAS en av modellerna som inte har stöd för Docker...

 

Nu får jag nedgradera Zappiti Video tills jag vet hur jag ska lösa Zappiti server-behovet framöver. Någon som vet vart jag kan få tag i det gamla Zappiti video-apk:n? Tror det är version 4.25.262



#564

Postad 16 november 2021 - 11:30

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Blev lagom nöjd när jag installerar senaste Zappiti video (4.26.272), den klagar över att jag har en gammal version av Zappiti server installerad på min Synology NAS. Går in och ska uppdatera NAS:en, bara för att upptäcka att det inte finns någon version att uppdatera till. Kontaktar Zappiti-supporten och får svar att dom inte kan släppa nya versioner av Zappiti server till Synology NAS pga att Synology slutat stödja Mono! Dom har en ny lösning med hjälp av Docker för Synology, men då är självklart min NAS en av modellerna som inte har stöd för Docker...

 

Nu får jag nedgradera Zappiti Video tills jag vet hur jag ska lösa Zappiti server-behovet framöver. Någon som vet vart jag kan få tag i det gamla Zappiti video-apk:n? Tror det är version 4.25.262

 

 

Hittade nu att man kan installera Docker manuellt på Synology-modeller som inte har officiellt stöd för Docker: https://tylermade.ne...d-synology-nas/

 

Har fått installerat Docker nu på min DS416play, men har inte påbörjat att installera Zappiti-servern där ännu.



#565

Postad 18 november 2021 - 23:19

Niskalaukaus
  • Niskalaukaus
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Har kört lite olika billiga media spelare som oftast funkar bra i början. Nu är det ju bra pris på Zappiti Mini 4K HDR funderar på en sådan eller kanske ta steget till en NUC. Vad skulle vara dem olika fördelarna för dessa alternativ?

 

#566

Postad 19 november 2021 - 15:16

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

 

Har kört lite olika billiga media spelare som oftast funkar bra i början. Nu är det ju bra pris på Zappiti Mini 4K HDR funderar på en sådan eller kanske ta steget till en NUC. Vad skulle vara dem olika fördelarna för dessa alternativ?

 

 

 

För mig är det enkelheten som avgör. Kör du en NUC så får du vara beredd på att pilla själv och leta dig fram till lösningar för saker som inte fungerar, antingen på forum eller annat. 

 

Zappitin sväljer allt jag har behov av. Det enda som saknas är Dolby Vision och HDR10+ för egen del. Gränssnittet är trevligt och skulle det vara något så är det bara att kontakta supporten mailledes. Dom har alltid svarat snabbt de gånger jag varit kontakt med dom. 

 

Fördelen med en NUC är att den är flexiblare, du kan få den att göra det du vill och vad du har behov av. Jag har bara behov av att spela upp film och serier i 4k kvalité och det löser Zappitin utan några bekymmer.



#567

Postad 10 januari 2022 - 03:28

DeusEXMachina
  • DeusEXMachina
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0


Har kört lite olika billiga media spelare som oftast funkar bra i början. Nu är det ju bra pris på Zappiti Mini 4K HDR funderar på en sådan eller kanske ta steget till en NUC. Vad skulle vara dem olika fördelarna för dessa alternativ?


Jag har gått från att köra Kodi på en NUC till Zappiti. Otroligt nöjd med den övergången. Med Kodi va det ofta något som strulade. Det krävdes mycket mer jobb. Ibland kan det va kul men ibland vill man bara spela en film utan att sitta och pilla för att få till det.
Zappiti bara fungerar, det är värt mycket. Har inte upplevt en enda gång att bild hackat, buffrat osv.
Sen tycker jag bilden och ljudet är bättre men det kan va placebo, har inte jämfört sida vid sida.

Fördelen med NUC är ju dock att den kan göra så mycket mer. Men är det en renodlad mediaspelare du är ute efter skulle jag inte tveka på Zappiti.
Det enda som redan påtalats är att Mini inte har stöd för Dolby Vision och HDR10+. Inget jätteproblem i dagsläget tycker jag men ändå en nackdel.
Nya modellerna Neo, Reference och Signature har dessa stöd men Neo börjar på 9500:- typ.

#568

Postad 10 januari 2022 - 09:20

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Jag har Zappiti Reference och på film har inget krånglat annat än när jag skulle gör en grupp av Bröderna Marx filmer och de försvann. Hitta efter ett längre letande att de hade hamnat under konsert med Elton John. När jag gjorde om allt igen så fungerade det som det skulle. Däremot är TV serier buggit men jag skickar in rapporter på alla fel jag hittar annars vet de ju inte vad som krånglar. Zappiti använder The Movie Database som källa och det är där felaktigheter måste ändras. Det har klassat en film jag har som en TV serie.



#569

Postad 24 januari 2022 - 19:10

Ex-Rated
  • Ex-Rated
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Klarar någon/alla av dessa spelare att spela upp rar filmer som ligger på en Synology server på nätverket?
Klarar spelaren att spela upp filmerna utan något extra program eller måste man ha Kodi installerat. Om så är fallet, fungerar Kodi bra på dessa mediaspelare?

#570

Postad 25 januari 2022 - 22:52

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Kollat rar filer klarar den inte av. Spelarna har inbyggda program för att spela upp de filer som anges i manualen att den klarar av så Kodi eller något externt program behöves inte. 


Redigerat av hmarkstrom, 26 januari 2022 - 09:34.


#571

Postad 05 april 2022 - 09:22

lirsa
  • lirsa
  • Forumräv

  • 979 inlägg
  • 0

Nu när Zappiti äntligen släppt nya modell med Realtek 1619-chippet och därmed fått stöd för HDR metadata kommer jag äntligen påbörja digitalisering av mina filmer. Dryga 1000 till antal och kommer förstås ta en stund.

 

Jag kommer enbart ha en Zappiti, nämligen i min bio. Resten hade jag tänka att mata med ATV 4k. vardagsrums-tv, kidsens rum och även stream till ipads och liknande.

 

Vore superintressant om ngn annan kör en kombo av zappiti från NAS i kombination med ATV och t ex infuse eller plex. Hur hade ni gjort/gör?



#572

Postad 08 maj 2022 - 08:57

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Min Zappiti Reference fick två nyliga uppdateringar och det kom till ett Trinnov val. Den innehåller testfilmer för DTS:X och Dolby Atmos.
Låter mycket tydligt och bra i min Trinnov Altitude 16 med 20 kanaler.

Är det några fler som testat detta?



#573

Postad 08 maj 2022 - 17:35

mass
  • mass
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Min Zappiti Reference fick två nyliga uppdateringar och det kom till ett Trinnov val. Den innehåller testfilmer för DTS:X och Dolby Atmos.
Låter mycket tydligt och bra i min Trinnov Altitude 16 med 20 kanaler.

Är det några fler som testat detta?

Videon med Trinnov microfonen var riktigt bra


Redigerat av mass, 08 maj 2022 - 17:36.


#574

Postad 09 maj 2022 - 06:33

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Min Zappiti Reference fick två nyliga uppdateringar och det kom till ett Trinnov val. Den innehåller testfilmer för DTS:X och Dolby Atmos.
Låter mycket tydligt och bra i min Trinnov Altitude 16 med 20 kanaler.

Är det några fler som testat detta?

Asså måste bara säga 20 kanaler, holy sh*t!!!! 😁😲 Tycker 13 kanaler är mycket men 20. Kan ju tänka mig att detaljnivån eller precisionen i ljudbilden med placeringar och rörelser i olika effekter måste bli på millimetern liksom inga hål i ljudbilden där inte. 👍
Hur lyckas man ha nytta av så många...är inte de typ lika många som en riktig biograf?
I vilket fall grymt!

Mvh Daniel

#575

Postad 09 maj 2022 - 09:19

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Asså måste bara säga 20 kanaler, holy sh*t!!!! Tycker 13 kanaler är mycket men 20. Kan ju tänka mig att detaljnivån eller precisionen i ljudbilden med placeringar och rörelser i olika effekter måste bli på millimetern liksom inga hål i ljudbilden där inte.
Hur lyckas man ha nytta av så många...är inte de typ lika många som en riktig biograf?
I vilket fall grymt!

Mvh Daniel

Det kan låta mycket men jag har en 10.2.8 system och det ser inte ut att vara så många högtalare i biorummet. Däremot om man köper Trinnov Altitude 32 med tillägget så får man 48 kanaler. Det finns faktiskt bilder på vad alla kanaler heter med många kanaler:

 

https://drive.google...vf4QDWqjg3/view 
 



#576

Postad 10 maj 2022 - 11:42

sebulba
  • sebulba
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Det kan låta mycket men jag har en 10.2.8 system och det ser inte ut att vara så många högtalare i biorummet. Däremot om man köper Trinnov Altitude 32 med tillägget så får man 48 kanaler. Det finns faktiskt bilder på vad alla kanaler heter med många kanaler:

https://drive.google...vf4QDWqjg3/view

Häftigt! Men i vilket fall Trinnov är ju "next level". Menar inget som man nödvändigtvis måste ha eller har nytta av om man kör bio/vardagsrum-kombon. 😁 Väl nästan lite slöseri med funktioner och prestanda om man skulle ha den i vardagrumsbio.
Men tvivlar inte en sekund på att den låter grymt så så sett hade den ju funkat men om man vill få ut det mesta eller max så är väl dedikerad bio verkligen ett måste. Och 48 kanaler är galet mycket ju. 😄👍
Döremot gillar deras Atmos-viewer synd att det inte verkar finnas i fler förstärkare/försteg. Menar det kan väl knappast vara jättesvårt att integrera oavsett prisklass.
Men man hade ju inte tackat nej till ett Trinnov-försteg ändå! 😉

Men är nyfiken, hur blir det med 8 Atmos-högtalare eller i övre "lagret"?
Måste bli helt grym täckning och t.ex panoreringar över huvudet måste ju vekligeb helt sömlösa. Och man verkligen blir omsluten. Hade vart kul att höra så många kanaler.

Mvh

Redigerat av sebulba, 10 maj 2022 - 11:48.


#577

Postad 10 maj 2022 - 12:35

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Häftigt! Men i vilket fall Trinnov är ju "next level". Menar inget som man nödvändigtvis måste ha eller har nytta av om man kör bio/vardagsrum-kombon. Väl nästan lite slöseri med funktioner och prestanda om man skulle ha den i vardagrumsbio.
Men tvivlar inte en sekund på att den låter grymt så så sett hade den ju funkat men om man vill få ut det mesta eller max så är väl dedikerad bio verkligen ett måste. Och 48 kanaler är galet mycket ju.
Döremot gillar deras Atmos-viewer synd att det inte verkar finnas i fler förstärkare/försteg. Menar det kan väl knappast vara jättesvårt att integrera oavsett prisklass.
Men man hade ju inte tackat nej till ett Trinnov-försteg ändå!

Men är nyfiken, hur blir det med 8 Atmos-högtalare eller i övre "lagret"?
Måste bli helt grym täckning och t.ex panoreringar över huvudet måste ju vekligeb helt sömlösa. Och man verkligen blir omsluten. Hade vart kul att höra så många kanaler.

Mvh

Det blir inte så omslutande som man kan tro då de olika ljudformaten inte kan använda alla högtalare samtidigt. Så Trinnov har en tabell där alla ljudkanaler finns och upptill de olika ljudformaten som Dolby Atmos, DTS:X Pro och Auro-3D och där kan man se vilka högtalare eller kanaler som de olika formaten använder. T.ex. "Voice of God" heter i Auro-3D "Top" och i DTS:X Pro "Over head" men används inte av Dolby Atmos. Det ska också sägas att DTS:X Pro är en avkodning och inte ett nytt ljudformat. DTS:X Pro avkodar till fler ljudkanaler än DTS:X.

 

Köpte Zappiti Reference för att få ordning på alla mina köpta filmer och hittade tre dubbelköp när det gjordes. Ett par filmer kunde inte göras till filer för Zappitin då det blev felläsning på dem. De spelades dock utan problem i min Oppo UDP-203.
 



#578

Postad 27 maj 2022 - 13:07

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Tänkt skaffa en WD Red Plus 4TB till att köra internt på min Zappiti One 4K HDR. På Zappitis hemsida står det att man ska formatera den med en USB3.0-docka. Är det ett måste verkligen? Kan man inte ansluta den internt med SATA i en stationär dator och formatera den i Windows? 

 

Någon som testat och har erfarenheter? 

 

Länk till formaterings-guiden:

https://zappiti.user...-4k-hdr-media-p



#579

Postad 27 maj 2022 - 19:10

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

Det är klart du kan ansluta den internt också. Det går precis lika bra. Docka är bara för folk som inte är bekväma med att pilla i datorn.



#580

Postad 23 oktober 2022 - 01:35

1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej. Hoppas någon vill hjälpa mig. Funderar på köpa en zappiti 4K HDR har idag en gammal twix. Laddas coverart och svensk handling om film ned automatiskt, eller hur lägger man in det? Hittar inget om det när jag googlade. På twixen får man göra det på datorn i ett program och lägga över.

Hoppas någon vill hjälpa mig

#581

Postad 23 oktober 2022 - 08:02

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 076 inlägg
  • 0

Ska du köpa en begagnad Zappiti 4K HDR då den har utgått.Zappiti 4K HDR har två slots för två 3.5 tums 16 TB max.

 

Jag har Zappiti Reference och en Asustor AS-6508T NAS för filmer och CD skivor. Asustor är den enda NAS där alla modeller kan ha Zapittis programvara.

 

Har har DVDfab programvaran för att göra ISO eller MKV filer av filmerna.



#582

Postad 23 oktober 2022 - 08:31

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Hej. Hoppas någon vill hjälpa mig. Funderar på köpa en zappiti 4K HDR har idag en gammal twix. Laddas coverart och svensk handling om film ned automatiskt, eller hur lägger man in det? Hittar inget om det när jag googlade. På twixen får man göra det på datorn i ett program och lägga över.

Hoppas någon vill hjälpa mig


Ja, den hämtar coverart och svensk info automatiskt. Du kan lägga in egna covers via programvara på PC

#583

Postad 23 oktober 2022 - 15:32

1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Ja, den hämtar coverart och svensk info automatiskt. Du kan lägga in egna covers via programvara på PC

tack för snabbt svar. Vet du varifrån den hämtar? Om jag vill lägga in egna covers och svensk text vad för program behöver jag då till datorn? Kopplar jag Zappitin till datorn och för över coverart/handling och mkv till zappatin eller? Det är så jag gör idag till twixen. Spelar den upp srt/pgs text? Jag kommer använda mest för 1080p material. Funkar den bra till det?


Redigerat av 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34, 23 oktober 2022 - 15:45.


#584

Postad 23 oktober 2022 - 15:37

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

tack för snabbt svar. Vet du varifrån den hämtar? Om jag vill lägga in egna covers och svensk text vad för program behöver jag då till datorn? Spelar den upp srt/pgs text? Jag kommer använda mest för 1080p material. Funkar den bra till det?


Hämtar från TMDB. Du använder Zappitis egna programvara zappiti Video. Ja, den spelar upp externa subs. Finns även inbyggt funktion för att hämta subs.

#585

Postad 23 oktober 2022 - 16:26

1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hämtar från TMDB. Du använder Zappitis egna programvara zappiti Video. Ja, den spelar upp externa subs. Finns även inbyggt funktion för att hämta subs.

Men går det inte att hämta från imdb? Tyckte mig läsa det gick på deras sida (men att man måste ha konto) tex. Är den bra? Enkel att hantera? Har bara vana av twix.


Redigerat av 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34, 23 oktober 2022 - 16:30.


#586

Postad 23 oktober 2022 - 16:28

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Men går det inte att hämta från imdb? tex


Nej, det tror jag inte

#587

Postad 23 oktober 2022 - 16:55

1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Nej, det tror jag inte

Står så här på en review sida:

 

The software scrapes images from TMDb (The Movie Database) and TheTVDb, by default, although you can specify IMDb but as we understand it you'll need an account for that. In any case, TMDb and TVDb do a great job and any covers or fan art you can’t find might well be covered by the Zappiti Db, which can be accessed by individually highlighting any title and clicking the Menu button on the remote.

 

Jag vill ju gärna ha från idmb, har laddat ner progget du skrev (men kan inte starta upp då jag inte har zappati än) Hur funkar det att lägga in filmer/srt och text/bild med det? Har jag zappatin kopplad antingen via lan, eller direkt till datorn med usb (går det)? Hur kyls hårddisken ned? Läste någonstans att den blir himla varm. Tacksam för att du vill besvara mina frågor.

 

Tycker du zappitin är bra?


Redigerat av 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34, 23 oktober 2022 - 16:56.


#588

Postad 23 oktober 2022 - 17:06

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0


Står så här på en review sida:


The software scrapes images from TMDb (The Movie Database) and TheTVDb, by default, although you can specify IMDb but as we understand it you'll need an account for that. In any case, TMDb and TVDb do a great job and any covers or fan art you can’t find might well be covered by the Zappiti Db, which can be accessed by individually highlighting any title and clicking the Menu button on the remote.


Jag vill ju gärna ha från idmb, har laddat ner progget du skrev (men kan inte starta upp då jag inte har zappati än) Hur funkar det att lägga in filmer/srt och text/bild med det? Har jag zappatin kopplad antingen via lan, eller direkt till datorn med usb (går det)? Hur kyls hårddisken ned? Läste någonstans att den blir himla varm. Tacksam för att du vill besvara mina frågor.


Tycker du zappitin är bra?


Imdb har jag inte koll på. Tycker det funkar bra med TMDB.
Jag kör zappiti server-programvaran från en synology NAS. Antingen kör du Zappiti cloud som server eller så kör du en lokalt installerad zappiti server. Det är till den du sedan ansluter zappiti video som du laddat ner.

Finns mer info under zappiti server här: https://www.zappiti.com/download

Jag har inga hårddiskar installerade i zappitin, så vet inget om temp. Den är ansluten trådat till mitt nätverk så den kommer åt min NAS.

#589

Postad 23 oktober 2022 - 17:23

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0


Tycker du zappitin är bra?

Ja, jag är väldigt nöjd med min zappiti one 4k hdr och funderar på att köpa en zappiti Neo för att få dolby vision.
Den sväljer allt jag skickar på den och är smidig att bygga upp ett snyggt bibliotek med filmer och serier.

Redigerat av Epin, 23 oktober 2022 - 17:25.


#590

Postad 23 oktober 2022 - 18:36

1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Ja, jag är väldigt nöjd med min zappiti one 4k hdr och funderar på att köpa en zappiti Neo för att få dolby vision.
Den sväljer allt jag skickar på den och är smidig att bygga upp ett snyggt bibliotek med filmer och serier.

Låter bra. Dolby vision? Vad för ljud system är det? Kanske kommer i en uppdatering? Jag kommer stoppa en hårddisk i min (som jag har idag i twix). Men kanske kunna "föra över filmer" via nätverket med.



#591

Postad 23 oktober 2022 - 18:50

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Låter bra. Dolby vision? Vad för ljud system är det? Kanske kommer i en uppdatering? Jag kommer stoppa en hårddisk i min (som jag har idag i twix). Men kanske kunna "föra över filmer" via nätverket med.


Dolby vision är en standard för dynamisk Hdr, alltså bild istället för ljud. Och nej, det kommer inte att komma till äldre modeller. Det kräver ny hårdvara i spelaren.

#592

Postad 23 oktober 2022 - 20:04

1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Dolby vision är en standard för dynamisk Hdr, alltså bild istället för ljud. Och nej, det kommer inte att komma till äldre modeller. Det kräver ny hårdvara i spelaren.

Okej.



#593

Postad 23 oktober 2022 - 20:08

1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • 1769c2b08abd15ed073b1e82da6d0f34
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Imdb har jag inte koll på. Tycker det funkar bra med TMDB.
Jag kör zappiti server-programvaran från en synology NAS. Antingen kör du Zappiti cloud som server eller så kör du en lokalt installerad zappiti server. Det är till den du sedan ansluter zappiti video som du laddat ner.

Finns mer info under zappiti server här: https://www.zappiti.com/download

Jag har inga hårddiskar installerade i zappitin, så vet inget om temp. Den är ansluten trådat till mitt nätverk så den kommer åt min NAS.

Sista fråga. Är det mkt "krångel" om man vill lägga in egen text (alltså skriva in handlingen för filmen)



#594

Postad 24 oktober 2022 - 09:58

Epin
  • Epin
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Sista fråga. Är det mkt "krångel" om man vill lägga in egen text (alltså skriva in handlingen för filmen)

 

Har aldrig testat utan använder den text som hämtas automatiskt, men tror det är rätt lätt gjort från Zappiti video. 



#595

Postad 24 november 2022 - 15:19

ickerökare
  • ickerökare
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Köpte en zapitti neo för ca 3 veckor sen, så långt så bra. Men men den klarar fasiken inte av att spela av de flesta i min anime serier samling, står bara  och hackar. Avsnitten är alla mkv. Tänkte hur jag skulle lösa det, blev att installera kodi på zapittin, och nu fungerar det.

Men förstår inte varför det inte fungerar med zapitti men fungerar med kodi.



#596

Postad 24 november 2022 - 21:54

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Köpte en zapitti neo för ca 3 veckor sen, så långt så bra. Men men den klarar fasiken inte av att spela av de flesta i min anime serier samling, står bara  och hackar. Avsnitten är alla mkv. Tänkte hur jag skulle lösa det, blev att installera kodi på zapittin, och nu fungerar det.

Men förstår inte varför det inte fungerar med zapitti men fungerar med kodi.

Mkv h264 10bit eller? Tror inte Zappitin klarar det, måste nog vara x265 om det är 10bit.



#597

Postad 24 november 2022 - 21:56

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Vad jag vet så finns inte stöd för 10 bitars färgdjup hos H264 oavsett profil. HEVC klarar det däremot med Main10.

#598

Postad 24 november 2022 - 23:04

ickerökare
  • ickerökare
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Ok får prova imorgon med Main10



#599

Postad 25 november 2022 - 12:34

ickerökare
  • ickerökare
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Har försökt alla möjliga inställningar men ingen gör att jag kan spela alla serierna i zapitti, får fortsätta att spela i kodi. Minst sagt sur att det inte fungerar, suck



#600

Postad 25 november 2022 - 13:32

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Varför inte apple-tv 4k och infuse 7?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.