Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Alpha DSLR-A700 *

998 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Alpha DSLR-A700 (Systemkameror) 1 8,43 (6) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 16-80/3,5-4,5 (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 18-70/3,5-5,6 (Systemkameror) 1 7 (1) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 16-105/3,5-5,6 (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 25 september 2007 - 00:41

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Jag har turen att få prova A700 "live" nu på onsdag, alltså inte i en SONY affär.

Tänkte bekanta mig lite mer med kameran nu när man har lite mer tid och inte har en expedit hängandes över ens axel.

Har ni några frågor så ska jag försöka besvara dem.

#52

Postad 25 september 2007 - 07:49

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Ingen som är sugen på en D7D med batterigrepp...?    <_<

<{POST_SNAPBACK}>



Beror på priset! :) 7D är en mycket trevlig kamera.

<{POST_SNAPBACK}>


Har ingen aning om vad det kan vara värt... Folk (inkl. mig) betalar ju inget för beggade grejer ;)

#53

Postad 25 september 2007 - 19:56

Mugh
  • Mugh
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag har turen att få prova A700 "live" nu på onsdag, alltså inte i en SONY affär.

Tänkte bekanta mig lite mer med kameran nu när man har lite mer tid och inte har en expedit hängandes över ens axel.

Har ni några frågor så ska jag försöka besvara dem.

<{POST_SNAPBACK}>



ekke, om du har möjlighet så kan du ju plocka med din A100 och ta motsvarande bilder. Gärna lite hög ISO :)

btw jag har nu köpt min A100 och är kalasnöjd för stunden. Gedigen rackare och jag undrar just nu bara... varför har jag inte gått digital för länge sen? hehe

#54

Postad 25 september 2007 - 21:17

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Jag har turen att få prova A700 "live" nu på onsdag, alltså inte i en SONY affär.

Tänkte bekanta mig lite mer med kameran nu när man har lite mer tid och inte har en expedit hängandes över ens axel.

Har ni några frågor så ska jag försöka besvara dem.

<{POST_SNAPBACK}>



ekke, om du har möjlighet så kan du ju plocka med din A100 och ta motsvarande bilder. Gärna lite hög ISO :)

btw jag har nu köpt min A100 och är kalasnöjd för stunden. Gedigen rackare och jag undrar just nu bara... varför har jag inte gått digital för länge sen? hehe

<{POST_SNAPBACK}>



Jag kommer inte att ha tid att göra utförliga tester under kontrollerade miljöer, det kommer bra pixelpeerar tester från photoclubalpha dpr etc inom ett tag ... jag kommer mer utvärdera hur den är att jobba med, men visst lite bilder kommer :(

#55

Postad 27 september 2007 - 08:14

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Jag har turen att få prova A700 "live" nu på onsdag, alltså inte i en SONY affär.

Tänkte bekanta mig lite mer med kameran nu när man har lite mer tid och inte har en expedit hängandes över ens axel.

Har ni några frågor så ska jag försöka besvara dem.

<{POST_SNAPBACK}>


Nu får du bannemej skriva ner lite om hur det gick och hur den var att plåta med! :)

#56

Postad 27 september 2007 - 12:20

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Jag har turen att få prova A700 "live" nu på onsdag, alltså inte i en SONY affär.

Tänkte bekanta mig lite mer med kameran nu när man har lite mer tid och inte har en expedit hängandes över ens axel.

Har ni några frågor så ska jag försöka besvara dem.

<{POST_SNAPBACK}>


Nu får du bannemej skriva ner lite om hur det gick och hur den var att plåta med! :)

<{POST_SNAPBACK}>


:)


...mer info senare när jag har tid att skriva lite

#57

Postad 27 september 2007 - 13:05

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar er som är nyfikna på A700an att titta i denna tråd

http://forums.dprevi...thread=24983409

Där finner ni väldigt många bilder tagna med A700!


Mina egna bilder skall jag snart titta på, ska ladda ner de sista bilderna till datorn ikväll och därefter börja sortera

#58

Postad 27 september 2007 - 13:34

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
http://www.pbase.com...pha700&page=all

Där är bilderna på hans pbase konto

#59

Postad 27 september 2007 - 14:19

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Ser ju bra ut :)

#60

Postad 27 september 2007 - 14:23

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

:)


...mer info senare när jag har tid att skriva lite

<{POST_SNAPBACK}>



Man tar sig tid... :)

#61

Postad 27 september 2007 - 14:36

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

:)


...mer info senare när jag har tid att skriva lite

<{POST_SNAPBACK}>



Man tar sig tid... :)

<{POST_SNAPBACK}>



Nja , snarare har ingen tid just nu, har inte ens tittat på bilderna själv... förrutom lite lite snabbt.

Jag kan bjuda på denna A700 bild. Inte jag som tagit den, fokus ligger dessutom inte på ögat utan bakom, titta på halsen där ser du fokusplanet tydligt.


A700 bild på en hund

Redigerat av ekke, 27 september 2007 - 14:51.


#62

Postad 27 september 2007 - 22:43

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Konstigt ställe att lägga fokus på... backfocusprobs på denna med?

#63

Postad 27 september 2007 - 23:44

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Konstigt ställe att lägga fokus på...  backfocusprobs på denna med?

<{POST_SNAPBACK}>



som tur är , är det inte jag som klantat mig med fokuseringen :)

#64

Postad 29 september 2007 - 15:48

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Här är lite intryck som jag skrivit ned lite snabbt.

Ergonomi - A700 är givetvis ett mycket stort steg framåt jämfört med A100, A100 som dessutom har bästa ergonomi i sin klass, greppen är mycket bra, inte lika litet som 400d etc. man har tillgång till ISO, ljusmätning etc via en dial och en knapptryckning, inte som 400d där man måste in i tusen menyer som är mycket omständig och tar tid. Vad har då A700 som är så mycket bättre? Jag nämner de funktioner som jag tyckte bäst om här. exponerings kompensation sitter mycket bra till , även ISO, wb samt drive, som man alla kan justera utan att ta ögat från sensorn. Vreden har perfekt motstånd.
Greppet är mycket bra, kameran sitter balanserat i handen och dess lätta vikt på 690gr (?) gör att den inte blir jobbig att hålla i efter många timmars plåtande.

Batterigrepp - Det som gör SONYs batterigrepp speciellt är att det är genomtänkt! du har alla funktioner tillgängliga med tummen precis som på huset, men det som verkligen får det att stå ut är att slutarknappen är nedsänkt! Din hand ligger alltså i samma linje med batterigrepp som utan! Man slipper alltså ha handen onaturligt högt upp på kameran vilket är både jobbigt samt minskar stabiliteten. Titta på mitten av objektivet och se vart denna linje faller på högra handen när du håller i huset samt i batterigreppet! Dessa bör ju rimligtvis vara lika för maximal komfort och stabilitet.

Om man nyttjar ett objektiv som väger lite mer , säg 70-210 eller cz135mm, balanseras kameran väl i handen tack vare att kamerans tyngdpunkt ligger så nära handen. Kameran ligger naturligt stabil i handen vilket märks. Jag provade att skifta mellan A700 och A100.


AF - A700ans AF är starkt förbättrad, den är snabb och precis. AF motorn är dessutom tystare, vilket märks när man använder "beercan" Minoltas 70-210 f/4 som är kännd för sin slöa autofokus.
A700an har 11 fokus punkter som är väl placerade i sökaren. A700ans AF är unik genom sin mitt sensor som är av dubbel kross typ samt en extra lågljussensor, dvs det är totalt 5 sensorer i mitten "sensorn" . Detta gör att AF alltid sitter! Kontrastfattiga objekt i dunkla miljöer, inga problem!



Bildtagning - Det man märker när man tar bilder med A700 är att den är så snabb! AF som fokuserar när man för kameran mot ögat gör att objektet man skall plåta ofta redan är i fokus när man ser det i sökaren! Avtryckaren är mycket mjuk, vilket gör att man inte "rycker till" när man trycker ned den, det är alltså inget utmärkande mellan läge för själva fokuseringen. när väl bilden tas är det instant! Man märker ingen "shutter lag" alls! Slutar ljudet är även det tystare och mindre diskret än A100ans klonkande.


Bildkvalite - Bildkvalite är mycket god och A700 hanterar brusnivåer upp till 1600 galant. Färgerna är lite mer Minoltalikt än A100. A700 applicerar väldigt svag skärpning på jpegbilderna. skärpning kan ställas från-3 till +3 , dvs i sju olika nivåer, det samma gäller för kontrast och färgmättnad. Dessa kan även ställas individuellt för alla olika "lägen" som finns tillgängliga, men vem använder jpeg för kameror i denna klass? kanske direkt för webbpublicering i små format som 1024 eller tom. så små bilder som 700 pixlar i bredd ( :) ) men då är bildkvaliten på alla dSLR tillräckliga.

#65

Postad 29 september 2007 - 15:52

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Bilder fullsize eller nära fullsize med A700

Fullsize oediterade bilder

Porträtt på tjej

Porträtt 2

#66

Postad 30 september 2007 - 20:56

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
http://www.imaging-r...A700IMAGING.HTM




"... Once again, the improvement with the RAW file is little short of amazing."

"... Careful processing of its RAW files delivers really exceptional detail and tonal nuance. It's very, very worthwhile spending the time to process the A700's RAW images, rather than working with its JPEGs. You'll certainly still get acceptable snapshot-quality images from the JPEGs, but the RAW image quality is really of an entirely different level."

"... Skin tones. Here, the A700 did very well, producing natural-looking skin tones that were neither over- nor under-saturated, with very natural hues."

"... Saturation. The Sony Alpha A700 produced very accurate color in our testing. Saturation was very close to neutral, some reds slightly oversaturated, while some yellows and blues were undersaturated slightly. Its accurate default color saturation may endear it to some users but leave those preferring brighter, more pumped color cold. The good news for everyone is that the A700's color saturation adjustment lets you choose from a wide range of color saturation settings, in relatively small steps."

#67

Postad 07 oktober 2007 - 19:41

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Nu börjar de rulla in lite bilder från A700n

Sportbilder ISO 2500 och 3200
http://www.dyxum.com...D=213378#213378


ISO 200 400
http://www.dyxum.com...s.asp?TID=21296


ISO 1000 1250 och en bild från Canon 1d3
http://www.dyxum.com...s.asp?TID=21265



http://www.pbase.com/aarif/inbox

Redigerat av ekke, 07 oktober 2007 - 20:29.


#68

Postad 07 oktober 2007 - 23:09

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0

Bilder fullsize eller nära fullsize med A700

Fullsize oediterade bilder

Porträtt på tjej

Porträtt 2

<{POST_SNAPBACK}>

Grr..! Hon hade gjort sig fint med vilken kompakt som helst ;)

Vilken koppling har du till Sony ekke? 3 sidor i denna tråd nästan på egen hand samt egenhändigt tagen bild (grym bild på biet!!) med en kamera som inte finns i handeln än på ett tag får en att undra... En undring i all välmenig alltså :ph34r:

#69

Postad 08 oktober 2007 - 08:45

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Bilder fullsize eller nära fullsize med A700

Fullsize oediterade bilder

Porträtt på tjej

Porträtt 2

<{POST_SNAPBACK}>

Grr..! Hon hade gjort sig fint med vilken kompakt som helst :D

Vilken koppling har du till Sony ekke? 3 sidor i denna tråd nästan på egen hand samt egenhändigt tagen bild (grym bild på biet!!) med en kamera som inte finns i handeln än på ett tag får en att undra... En undring i all välmenig alltså :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>


Jag hade turen att känna en som fick ett låne ex av a700an ;).
Annars är mitt förhållandemed SONY, noll. Jag försöker undvika deras produkter/musik så långt som möjligt av politiska skäl. Men med sådana excellenta dSLRer måste jag göra ett undantag. Jag skulle tom kunna göra ett undantag om jag fick deras ruby projekter B)

Redigerat av ekke, 08 oktober 2007 - 12:14.


#70

Postad 08 oktober 2007 - 09:23

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0
Ah, då har du ssamma förhållande till Sony som jag har förutom att jag inte upptäckt kamerorna :ph34r:

#71

Postad 08 oktober 2007 - 12:15

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Ah, då har du ssamma förhållande till Sony som jag har förutom att jag inte upptäckt kamerorna :)

<{POST_SNAPBACK}>



Du bör hålla dig borta från A700 då! Du kommer fastna direkt om du får leka med ett ex ett tag.

#72

Postad 09 oktober 2007 - 15:12

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är bra sugen på att byta min a100 mot en a700 med verkar vara en ruggit nice kamera

#73

Postad 09 oktober 2007 - 22:17

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Nu har jag lagt min order! Det blev:

A700
Batterigrepp
cz 16-80
samt ett extra batteri.

Totalt pris ca 15 500 nått, får se va de landar på när pengarna dras från kortet.

Jag suktar dock efter ett cz 135 f/1.8

Allt beställdes från http://www.berger-bros.com

Redigerat av ekke, 09 oktober 2007 - 22:19.


#74

Postad 10 oktober 2007 - 08:39

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt min order! Det blev:

A700
Batterigrepp
cz 16-80
samt ett extra batteri.

Totalt pris ca 15 500 nått, får se va de landar på när pengarna dras från kortet.

Jag suktar dock efter ett cz 135 f/1.8

Allt beställdes från http://www.berger-bros.com

<{POST_SNAPBACK}>


Rätt mycket billigare än i Sverige då... bara du slipper tull, moms mm :rolleyes:

#75

Postad 10 oktober 2007 - 08:45

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt min order! Det blev:

A700
Batterigrepp
cz 16-80
samt ett extra batteri.

Totalt pris ca 15 500 nått, får se va de landar på när pengarna dras från kortet.

Jag suktar dock efter ett cz 135 f/1.8

Allt beställdes från http://www.berger-bros.com

<{POST_SNAPBACK}>


Rätt mycket billigare än i Sverige då... bara du slipper tull, moms mm :P

<{POST_SNAPBACK}>



Kameran skickas till min styvbror i usa, han kommer antagligen ta med den hit. Om resan drar ut på tiden får han skicka allt i ett paket, ag borde undvika momsen då :rolleyes:

#76

Postad 10 oktober 2007 - 09:20

Unregistered05a7d42c
  • Unregistered05a7d42c
  • Beroende

  • 1 345 inlägg
  • 0
Tull och moms ska betalas även i dessa fall, så du bör inte räkna med att du kan slippa de, för då kan du få en tråkig överraskning i efterhand.

Redigerat av Unregistered05a7d42c, 10 oktober 2007 - 09:22.


#77

Postad 10 oktober 2007 - 09:34

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Tull och moms ska betalas även i dessa fall, så du bör inte räkna med att du kan slippa de, för då kan du få en tråkig överraskning i efterhand.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har handlat på bla ebay i många år, så jag är väl medveten om vad som sa betalas och vad som inte ska betalas. Samt sannolikheten för att paketet skall "åka fast".

#78

Postad 11 oktober 2007 - 10:01

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Tull och moms ska betalas även i dessa fall, så du bör inte räkna med att du kan slippa de, för då kan du få en tråkig överraskning i efterhand.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har handlat på bla ebay i många år, så jag är väl medveten om vad som sa betalas och vad som inte ska betalas. Samt sannolikheten för att paketet skall "åka fast".

<{POST_SNAPBACK}>


Hoppas det går bra!
cz 135 f/1.8 var förresten "billigt"...

#79

Postad 11 oktober 2007 - 14:39

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
http://photoclubalph...-up-to-the-job/

David K. på photoclubalpha har en A700 i sina händer nu! Rekommenderar starkt att läsa hans artiklar, som alltid är mycket välskrivna och han missar aldrig viktiga detaljer.

#80

Postad 13 oktober 2007 - 15:47

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
A700 är bättre än 40D enligt

http://reviews.cnet....7-32594486.html

ISO 1600 har A700 bättre detaljåtergivning och lägre brus än 40D tex. trots fler MP.

#81

Postad 15 oktober 2007 - 13:14

Mugh
  • Mugh
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Såg en A700 på flygplatsen i Geneve igår för ca 10336 SEK (1899 schweiz franc) och visst va det lite lockande. Men kör vidare med min A100 tills nästa modell kommer eller dyl :)

#82

Postad 15 oktober 2007 - 17:23

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Såg en A700 på flygplatsen i Geneve igår för ca 10336 SEK (1899 schweiz franc) och visst va det lite lockande. Men kör vidare  med min A100 tills nästa modell kommer eller dyl :)

<{POST_SNAPBACK}>



Ett så kallat "nice price" :P

#83

Postad 18 oktober 2007 - 00:12

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Samlade recensioner från http://www.digitalca...ony-alpha-a700/


CNET - 11 October’07 - reviews the Sony Alpha A700 and acknowledges the camera lacks live view and sutomatic sensor cleaning. Here is an excerpt from the review -
“All in all, I’m very impressed by the Sony Alpha DSLR-A700 as an all-around midrange digital SLR. Though more expensive than the Canon EOS 40D, the built-in image stabilizer and higher resolution are worth the extra bucks, unless you really need the little extra oomph in continuous-shooting performance that the 40D delivers. Of course, it remains to be seen how the forthcoming yet pricier Nikon D300 will stack up relative to the A700. If you want to buy now, however, the A700 is a great choice.”

Steve’s Digicams - 10 October’07 - reviews the Sony Alpha A700 and acknowledges that Sony now produces one of the higher quality prosumer DSLRs. Here is an excerpt from the review conclusion -
“Don’t let all its high-tech features put you off, the DSLR-A700 is simple to operate. You can always use the scene presets on the mode dial for fast point-and-shoot photography. And if you need fast access to the most used settings just press the Function (Fn) button and the LCD menu switches to the Quick Navigation screen for camera setup via the joystick-style Multi-selector. A memory function lets you save and recall personalized camera settings.”

PhotoReview - 18 September’07 - reviews the Sony Alpha A700 and writes;
“Despite taking a while to produce this camera, in the DSLR-A700 Sony has delivered a camera that enthusiasts can enjoy with features that will be of value to many professional photographers. A nice step up from the A100, it goes head-to-head against Canon’s recently-released EOS 40D and Nikon’s D300, which is expected in November.

The only feature missing from the A700 that its rivals have is live viewing using the camera’s LCD screen. However, this is of only marginal benefit for most photographers and only provides an advantage over viewfinder-based shooting when the camera is tripod mounted and in situations where precise frame coverage is required. Outside of those occasions, the viewfinder gives a more accurate rendition of the hues and tonal intensities that will be recorded and it’s easier to read the shooting data on the viewfinder’s screen.”

TrustedReviews previews the Sony Alpha A700 and writes;
“For advanced creative control the A700 features a much wider range of colour parameters, with 14 pre-set Image Styles available at the press of a button. The main mode dial has the usual settings of program, aperture and shutter priority and full manual, as well as a range of program settings and a memory recall mode in which up to three user settings can be instantly recalled. The menu system has also been radically changed, and the camera now has a Quick Navigation user interface system similar to the one pioneered by Olympus on its digital SLRs, where the shooting data display on the monitor doubles as a fully navigable menu. The monitor screen itself is one of the biggest improvements. It is a three-inch display with an astonishing 920,000 dots, making it by far the sharpest camera monitor on the market.”

ePhotozine previews the Sony Alpha A700 and writes;
“Well you’ll have to wait for the extensive review of the Sony a700 for our final ratings but the early, hands on testing was promising. One feature that wasn’t very clever was that there are two memory card type slots but the camera didn’t automatically detect which one was being used. It was set in the depths of the menu system - something Sony was very keen to avoid with all the other settings. This was brought to Sony’s attention at the press event and they promised to fix this with a firmware update. When we do our review, we’ll check to see if this has been implemented.”

CameraLabs previews the Sony Alpha A700 and writes;
“In terms of conventional camera features, Sony’s been thoughtful about controls and ergonomics, producing a DSLR which feels good and responds quickly. The viewfinder is good, the controls sensible and easily operated while wearing gloves, and overall the A700 feels very confident in use.”

Imaging Resource has a hands on preview of the Sony Alpha A700 and writes;
“The Sony A700’s design is an unusual blend of angles and curves that does not attempt to imitate the more organic shapes used by Canon and Nikon. It is a high quality machine, and absolutely not ashamed of it; yet it conforms well to the human hand. Though the Sony A700 doesn’t quite bristle with the analog dials I so enjoyed on the Maxxum 7D, its controls are thoughtfully placed for easy visibility and quick adjustment.”

DCResource previews the Sony Alpha A700 and writes;
“The other feature I want to describe is called Creative Styles, which is a whole lot like Picture Styles on Canon’s D-SLRs. There are four unchangeable options (standard, vivid, neutral, and Adobe RGB) plus three customizable options (1 - 3). For those custom options you can start with various presets, including the four I just listed plus clear, deep, light, portrait, landscape, sunset, night view, autumn leaves, B&W, and sepia. If you want to further tweak the settings, you can: contrast, saturation, sharpness, brightness, and zone matching can all be adjusted. If you’re shooting RAW, you can adjust all of these items when you’re post-processing.”

PopPhoto has field tested the Sony Alpha A700 and writes;
“Being the conservative type (at least as far as memory card space goes), I first opted for 3 fps, but, as the stunt pilot buzzed the boat at progressively closer distances (you could clearly see the evil grin on his face), I went to 5 fps, with AF set to autotrack across the 11 points of the frame. Those were shots you couldn’t get with your kid’s pocket compact. Yet all of us came away with keepers. With a 5 fps JPEG burst rate limited only by the capacity of the card, this new camera never choked on those 12.2MP shots.”

DPReview previews the Sony Alpha A700 and writes;
“Interestingly the one thing the A700 doesn’t have is any form of live view; when we spoke to Sony about this the answer was simple; they believe that the compromises involved in current systems are satisfactory, and they won’t implement live view until they can ‘get it right’. Whether the lack of live view has any real relevance in a camera at this level remains to be seen; we doubt it.”

#84

Postad 19 oktober 2007 - 10:41

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
A700 har blivit tilldelad utlåtandet "toppklass" hos Cyberphoto :D

http://www.cyberphot...ticle=A700svart

#85

Postad 21 oktober 2007 - 12:22

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Lite hög iso bilder
ISO 1250 direkt från kameran via IDC 2.0, dvs ingen skärptning eller NR


http://www.sonolta.c...00-iso-1250-idc

#86

Postad 26 oktober 2007 - 12:16

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
A700 har marginellt mindre brus än 40D !

Postad bild


från Imaging resource test av 40Dn
http://www.imaging-r...E40DIMATEST.HTM

#87

Postad 31 oktober 2007 - 11:47

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0
Har du fått den än ekke?

#88

Postad 31 oktober 2007 - 13:03

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Har du fått den än ekke?



Min A700a ligger på soffan hos en släktning "over there" :). Inte än alltså ...

#89

Postad 31 oktober 2007 - 22:13

Unregistered43490
  • Unregistered43490
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
För kännnedom!

Jag har uppgraderat kamerans firmware idag, från ver.1 till ver.2.


http://support.sony-...t...l=sv&f=A700

Improvements and solved issues

The Firmware update improves the following issues:

The picture sharpness is better under low contrast conditions.
Noise is reduced when working at high sensitivity ISO setting.
The flash control is better at close range with a non-ADI control lens.

Mvh/ christerorebro

#90

Postad 01 november 2007 - 12:26

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Har du fått den än ekke?



Min A700a ligger på soffan hos en släktning "over there" ;). Inte än alltså ...


Ah, trist att behöva vänta.
Å andra sidan får du ju greppsensor på din...

#91

Postad 01 november 2007 - 15:17

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Har du fått den än ekke?



Min A700a ligger på soffan hos en släktning "over there" :(. Inte än alltså ...


Ah, trist att behöva vänta.
Å andra sidan får du ju greppsensor på din...


Och nickelallergi på köpet ;) Nej skämtåtsido så är greppsensorn ett plus.

#92

Postad 01 november 2007 - 16:30

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
http://photoclubalph...s-magic-bullet/

En välskriven artikel av David K. DRO är nog bättre än vad man tror ...

#93

Postad 05 november 2007 - 10:47

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

http://photoclubalph...s-magic-bullet/

En välskriven artikel av David K. DRO är nog bättre än vad man tror ...


Gah.. . Som om man inte var sugen på en A700 innan... Var på ett kalas och fotade i helgen, stor mörk lokal - där hade verkligen DRO och A700 gjort susen :-/

Jaja, priserna är ju på väg ner... ;)

#94

Postad 25 november 2007 - 22:03

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
EDITOR'S CHOICE: Sony Alpha 700

http://www.popphoto....-alpha-700.html

#95

Postad 06 december 2007 - 15:37

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
A700 har fått ett mycket bra omdöme av välrenomerade Lumnious Landscape.

Full review:
http://www.luminous-.....y -A700.shtml

Redigerat av Joakim, 06 december 2007 - 16:24.
Det får räcka med en länk till recensionen, mer eller mindre hela recensionen behöver inte klistras in här :-) / Joakim


#96

Postad 06 december 2007 - 17:48

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Adobes CEO använder SONY Alpha dSLRs :)


http://www.usatoday....adobe-ceo_N.htm

Q: What Adobe software do you use on a daily basis?

A: Digital photography is one of my passions. I own a Sony Alpha digital camera and consider myself an advanced hobbyist. I spend time with Photoshop on image management and touchup. I like to use Creative Suite 3 to take multiple pictures and combine them into one. It's a lot of fun.

#97

Postad 08 december 2007 - 02:19

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
Jag har glömt att posta bilder på a700an, här är allt som kom i mitt paket :) Ett mycket trevligt sådant.

Bifogad fil(er)


Redigerat av ekke, 08 december 2007 - 02:19.


#98

Postad 08 december 2007 - 17:52

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Gratulerar till köpet, ser proffsigt ut :) Trevligt med fjärr också!

#99

Postad 16 december 2007 - 02:17

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0
A700 vs D300.

http://www.cameralab...r_results.shtml


Större skillnad än man kan tro! (Till A700ans fördel)

#100

Postad 16 december 2007 - 05:24

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Skillnaden ligger ju i JPEG-inställningarna. Dra upp skärpa och konstrast på D300 och det ser i stort sett likadant ut bortsett från vitbalansen. Så hur kan detta vara till den ena eller andras fördel? Bilderna i testet visar på samma detaljnivå mellan D300 och A700.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.