Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVS 17”

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 september 2024 - 19:50

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Det flög förbi en bild på fejan som visade nya subwoofers från SVS. Info som fanns är två nya subwoofers (portat och slutet alternativ) med nytt 17” element med dubbla talspolar i 8”. Rumskorrigering med mikrofon ingår och slutsteget är också nytt och ger massiva 2800 watt rms samt 6000 watt peak.

Hoppas de kommer till Sverige så vi får uppleva dem.

Postad 06 september 2024 - 19:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 121 inlägg
  • 0

Mer info här:

https://www.avsforum...7-subs.3308012/

Man får väl hoppas att det nya steget har högre kvalitet.

Postad 08 september 2024 - 15:44

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 1
Fler lyssningsintryck har kommit och det låter lovande. SVS hävdar även extension ned till 8 hz för portade varianten och 11 hz för den slutna (-3 db). Har antagligen mkt med dsp att göra men skvallrar ändå om kapacitet. Sen upplevs de ha mer slam i mellanbas och låta korrekta. Hoppas det stämmer, då blir det ett bra alternativ för hembio.

Och ja, de måste ha tagit tag i slutstegen så historien inte upprepar sig. Jag har bytt steg i båda mina sb16 som sedan har gått problemfritt.

Postad 09 september 2024 - 07:09

Anton
  • Anton
  • Forumräv

• 815 inlägg
  • 0

Inte lyssnat tillräckligt på SVS men mina intryck att det fattas riktigt bra midbas som jag tycker är viktigast för mig personligen.

Men stora massan som kollar åt SVS har andra preferenser och handlar mycket som stats än ljud.
Hur lågt och hur högt.

Postad 09 september 2024 - 09:44

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
För de portade subbarna, förutom PB3000 som är undantaget så har de inte lysande midbass. Det är korrekt. Det ska vara bättre sägs det nu. Det får utforskas så fort det ges tillfälle.

Sen har de slutna, större basarna gjort det bra även för de befintliga modellerna. Jag är mkt nöjd med midbas i min anläggning. Sen kan det också ha att göra med att jag 12” i min lcr som matas med 500 w st.

De har ett rätt trevligt paket som helhet. Men absolut är det inte det mest korrekta alternativet. Kanske vi får ombepröva det nu?!

Postad 09 september 2024 - 15:46

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3 091 inlägg
  • 0

Det känns som man ofta får välja mellan dom två.
Och jag håller med om midbasens viktighet.

Har funderat i flera år på en IB lösning eller liknande för att nå 1 siffrigt.
Och det är inte så svårt, single bass array fixar det, dela det vid 20-30hz så hade jag fått båda.

Men jag lär aldrig komma till skott, känns inte så viktigt.
Och nuvarande subs ger precis allt jag egentligen behöver.

Postad 09 september 2024 - 15:47

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0

Jo, är väl därför ex Ascendo kör med sitt upplägg med kicksub eller infra. Helst båda i kombo.

Du sitter bra till Johan. Men det är ju inte för sent för en IB :) Eller array.

Postad 09 september 2024 - 16:07

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3 091 inlägg
  • 0

Jo, är väl därför ex Ascendo kör med sitt upplägg med kicksub eller infra. Helst båda i kombo.

Du sitter bra till Johan. Men det är ju inte för sent för en IB :) Eller array.

:D  :D  :D

Postad 02 oktober 2024 - 07:48

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Nu finns de nya 17” på Svs hemsida. Massor med info för den som är intresserad. Svenska priser blev 40 och 48. Att jämföra med utgående 16 som kostade 39 och 46 mot slutet i ordinarie pris.

Svs sände även live igår och presenterade basarna.

Postad 04 oktober 2024 - 09:21

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0

Är det ngn som är intresserad av dessa nya basar och kanske rentav redan beställt?

Postad 04 oktober 2024 - 10:02

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3 091 inlägg
  • 0

Läste om den på Audioholics och ibland förstår jag mig inte på dom.
Man ska använda sin smartphone för att mäta in dom
SVS's room correction utilizes a smartphone app that uses the microphone on the phone itself, so no extra microphone is required

Och deras nya "flaggskepp" för 70K ?!

CEA2034-SVS-Ultra-Evolution-Pinnacle.png?rlkey=fejz7hzjequq1w3vw2d6jqsmk&st=kbt20edy&dl=0

SVS-Ultra-Evolution-Pinnacle-FR_Linearity.png?rlkey=yp2lgzlt6lg4ttij147rs5gh6&st=5ti5u4jp&dl=0

SVS-Ultra-Evolution-Pinnacle_Compression.png?rlkey=8hqcfdvrp3ohxg2mf7tgkbi09&st=kd7obwjg&dl=0

Postad 04 oktober 2024 - 10:48

Anton
  • Anton
  • Forumräv

• 815 inlägg
  • 0

Vet att en del appar för Iphone funkar väldigt bra pga få modeller och samma mikrofon så dom kan kalibrera den för appen.
Men inget mera än man skulle använda som fingervisning jämfört med riktiga mikrofoner och mjukvara 

Postad 04 oktober 2024 - 11:27

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
Skulle aldrig använda telefonen. Många av oss har en bättre mikrofon som också går att nyttja. Sen kan man fråga sig vad man ska med rumskorr till? Går ju lösa det mesta med sin processor.

Ser fram emot mätning av dem.

Postad 04 oktober 2024 - 12:27

Anton
  • Anton
  • Forumräv

• 815 inlägg
  • 0

Skulle aldrig använda telefonen. Många av oss har en bättre mikrofon som också går att nyttja. Sen kan man fråga sig vad man ska med rumskorr till? Går ju lösa det mesta med sin processor.

Ser fram emot mätning av dem.

Skulle säga precis tvärtom att det vore väldigt märkligt om dom inte hade DSP

En extremt liten minoritet av dom som köper SVS har mätmikrofon med kunskapen och en processor som klarar lika mycket som DSPn i subben.

Men givetvis ska en riktig mikrofon medfölja för göra dessa mätningar som så många andra.

Redigerat av Anton, 04 oktober 2024 - 12:28.

Postad 04 oktober 2024 - 12:52

jacoby
  • jacoby
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Men givetvis ska en riktig mikrofon medfölja för göra dessa mätningar som så många andra.

Håller med, speciellt för det priset!! :o

Postad 04 oktober 2024 - 14:12

DPC
  • DPC
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0

Skulle säga precis tvärtom att det vore väldigt märkligt om dom inte hade DSP

En extremt liten minoritet av dom som köper SVS har mätmikrofon med kunskapen och en processor som klarar lika mycket som DSPn i subben.

Jag sa väl inget om dsp? DSP gör så mkt mer än att korrigera för rummet. Och korrigera för rummet går iaf bra att göra med min avm70. Sen ska sägas att jag gör manuell mätning innan korr och lägger peq för att göra det lite lättare för korrigering. Men man får akta sig och inte boosta sig ur problem. Sen är det väl bra för ngn med rumskorr.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ett steg närmare.
    Anton
    2024-11-01 20:13:43
  • Ny baffelvägg skapas nu.
    Anton
    2024-10-31 17:42:34
  • Wisdom Audio Insight L8i
    Bioboden
    2024-10-27 21:43:47
  • Wisdom Audio Sage Cinema Line 2
    Bioboden
    2024-10-27 21:19:11
  • Rack med utrustning
    Bioboden
    2024-10-27 17:23:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.