Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Scalebound

52 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Scalebound (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 21 februari 2015 - 21:41

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Scalebound är ett actionspel(tror man) från Platinum Games som ligger bakom bland annat Bayonetta, Vanquish och Okami(Från tiden i Clover studio). 

 

Mer borde inte behöva sägas, var hypeade som fan! 

 

Trailers finns att beskåda: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=GzGAYxaaDGs

 

 

 



#2

Postad 22 februari 2015 - 00:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Mer borde inte behöva sägas

Med Dante i huvudrollen ;)



#3

Postad 26 februari 2015 - 17:59

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Med Dante i huvudrollen ;)

Haha ja lite fjollig ser han ut men skit i det. 

 

Inget intresse för detta från xboxägarna på forumet? Är de tokiga?



#4

Postad 26 februari 2015 - 18:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Inget intresse för detta från xboxägarna på forumet? Är de tokiga?

De är inte intresserade av spel har jag märkt, iaf inte att prata om dem =P

Inte som förr i tiden på Xboxforumet, då var det det mest aktiva forumet.

#5

Postad 26 februari 2015 - 18:35

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

De är inte intresserade av spel har jag märkt, iaf inte att prata om dem =P

Inte som förr i tiden på Xboxforumet, då var det det mest aktiva forumet.

Bättre o lägga tiden på att spela än att diskutera ;) sen har vi inte så mkt "downtime" på Live som det är på Psn ;)
Då blir det inte så mkt tid över 😃

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 26 februari 2015 - 18:37.


#6

Postad 26 februari 2015 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Bättre o lägga tiden på att spela än att diskutera ;)

Alla Xboxägare har så mycket att spela att de inte hinner ta 2-3 minuter att göra inlägg på forumet om dagen? Kanske det, låter logiskt.



#7

Postad 26 februari 2015 - 18:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Alla Xboxägare har så mycket att spela att de inte hinner ta 2-3 minuter att göra inlägg på forumet om dagen? Kanske det, låter logiskt.


Ja, tonvis av spel att spela. (läs den ironiska tonen) ;)

Nä, men håller med. Faktiskt uruselt på aktiviteten här.

#8

Postad 26 februari 2015 - 18:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Tråkigt är vad det är :(



#9

Postad 26 februari 2015 - 19:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Ta och donera en one till mig då lovar jag att skrivs tre inlägg i xboxavdelningen om dagen.

#10

Postad 26 februari 2015 - 19:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Tråkigt är vad det är :(


Yes indeed!

Ta och donera en one till mig då lovar jag att skrivs tre inlägg i xboxavdelningen om dagen.


Köp en! 😎

#11

Postad 26 februari 2015 - 20:29

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Köp en! 😎


För några år sedan hade jag gjort det men har knappt tid med ps4an nu och spelen till xbox one är för lika ps4ans. Wii u hade det blivit om jag skall köpa en till. Tråkigt att det är sämre drag här nu.

#12

Postad 26 februari 2015 - 20:37

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Jag hade köpt en om där varit mer exklusiva spel att lira på den eller jag saknat en spelPC men just nu är det lite magert på den fronten. Systemet i övrigt verkar dock fantastiskt och prisläget är ju väldigt fördelaktigt.  

 

Spel som Scalebound kan dock få bägaren att flippa över!! :)


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 26 februari 2015 - 20:38.


#13

Postad 20 mars 2015 - 14:51

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Platinum Games och ev ett actionspel, jag är såld. 

Var förbokar jag det här?!

 

Detta måste de väl visa upp mer av på årets E3? 



#14

Postad 20 mars 2015 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Ja, troligtvis.



#15

Postad 20 mars 2015 - 19:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
De som, ofta i onödan, hypar spel långt i förväg håller till i PS4-delen av forumet. :-)

#16

Postad 20 mars 2015 - 19:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

De som öht pratar om spel håller till där, minus en handfull modiga :D



#17

Postad 04 augusti 2015 - 16:09

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Också var trailern här: 

 

https://youtu.be/e5ldMjl-n3c

 

Ser ju lite fräsigt ut, hoppas bara att gameplay är bra a la platinum. Är rädd att det ska bli för MMO-igt, även om jag gillar MP inslaget de hintar på i slutet. 



#18

Postad 04 augusti 2015 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Svårt att säga, frameraten kommer de ju jobba på men karaktären är irriterande imo, som en mini-Dante. Och sedan verkar det som att draken gör mest skada automatiskt. Coop kan bli bra eller dåligt, men det låter nästan som de gör det till ett Destiny med raider.



#19

Postad 04 augusti 2015 - 18:18

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Svårt att säga, frameraten kommer de ju jobba på men karaktären är irriterande imo, som en mini-Dante. Och sedan verkar det som att draken gör mest skada automatiskt. Coop kan bli bra eller dåligt, men det låter nästan som de gör det till ett Destiny med raider.

 

Ja karaktären är lite väl japanoromantic i mina ögon också. Håller med om draken, om man inte styr eller influerar dess beteende blir man nästan lite som en bisittare själv känns det som.

 

Destiny vettefan om jag skulle jämföra det med, det vill jag inte. Den skiten verkar ju askass. ;) Men oavsett så tror jag att detta kan bli något sålänge gameplay blir bra i slutändan och det vet vi inte jättemycket om nu men jag hade gärna sett mer platinum gamesy gameplay(snabb action, fett ös, megakickass).

 

PS. Ge mig Vanquish 2... ;)



#20

Postad 04 augusti 2015 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Förlängt demo här... tycker det ser väldigt rough ut i nuläget.. springhastigheten på de stora ytorna t ex är ju ett skämt.

 

http://www.ign.com/v...-demo-ign-first



#21

Postad 04 augusti 2015 - 22:13

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 2
Vafan, tycker det ser skitlarvigt ut. Gillar inte alls det "komiska" draget dom verkar gå för, och som tidigare sagt känns det alldeles för FF. Nä det här ramlade långt ner på hype-stegen.

#22

Postad 05 augusti 2015 - 02:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Att det är open world låter lite tveksamt faktiskt, alla spel är open world numera. Det jag vill ha av PG är riktade spel som Bayonetta och Vanquish.



#23

Postad 06 augusti 2015 - 12:23

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

http://www.ign.com/a...you-think-it-is

 

 

Platinum is putting a great deal of stock into Thuban’s actions in battle as an independent character.

 

Even though Drew can give orders to Thuban, the dragon can act independently,” says Kamiya. “You don’t always know exactly what the outcome of his actions will be. You can say ‘go there’ but you can’t always predict what is going to happen - you have to make your own assumptions. And I think that’s a big part of what makes fighting in this game fun.

 

There are a lot of customisation options that we’re planning for your dragon,” says Scalebound’s game designer Yusuke Miyata. ”It’s not just the armour, it’s broken down into several different parts of the dragon. The parts themselves have a transformation quality, and on top of that you can pick and choose the armour you can slot into these parts.

 

This all affects the way Thuban fights. A lighter Thuban with a spear-like weapon attached to his tail will make for a faster, offensive character, while an armoured Thuban with a weighted weapon on his tail will be a better damage-sponge. 


Redigerat av Zerox_no1, 06 augusti 2015 - 12:24.


#24

Postad 06 augusti 2015 - 13:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Even though Drew can give orders to Thuban, the dragon can act independently,” says Kamiya. “You don’t always know exactly what the outcome of his actions will be. You can say ‘go there’ but you can’t always predict what is going to happen - you have to make your own assumptions. And I think that’s a big part of what makes fighting in this game fun.

 

 

Det låter hemskt O_o

 

Kan man säga att det är draken som är huvudpersonen då, och så är detta som ett RTS eller strategispel där man ska försöka hålla sig undan, dirigera och understödja honom?


Redigerat av Zoiler, 06 augusti 2015 - 13:28.


#25

Postad 06 augusti 2015 - 17:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Ännu en tramsig och störande japansk tolkning av en "västerlänning".

Och självklart, så ska han lyssna på sin MP3 samling när han ska slåss, allt för att han ska va så "cool" som möjligt för kidsen idag. Suck...

 

Jag saknar verkligen tiden, då spel karaktärerna var stumma, och inte ordbajsade en massa trams hela tiden ;)

 

(sade en bitter gammal gubbe, som sätter sig framför Contra igen) :D



#26

Postad 06 augusti 2015 - 17:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 1

Jag saknar verkligen tiden, då spel karaktärerna var stumma, och inte ordbajsade en massa trams hela tiden ;)

Får mig att tänka på Batman, han håller käft till den grad att det blir komiskt.



#27

Postad 04 januari 2016 - 17:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
In order to deliver on our ambitious vision and ensure that Scalebound lives up to expectations, we will be launching the game in 2017. This will give us the time needed to bring to life all the innovative features and thrilling gameplay experiences that we have planned.

 

 

Försenat till 2017, bra.

 

Första offret av spel som kommer att försenas i år :)



#28

Postad 04 januari 2016 - 21:31

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Apropå dålig aktivitet som det skrevs om tidigare i tråden. Jag läser det mesta på spelforumen men jag är så j*vla dålig på skriva så jag skippar det helst. Problemet är att jag kastar om ord och får redigera ihjäl mig sen. Blir rätt i huvudet men ändå fel när jag skriver ner det. 



#29

Postad 04 januari 2016 - 22:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jasså? Inget jag har tänkt på när jag läst dina inlägg under åren :)

 

Även om man inte har så mycket att säga så är det ju bara att tjöta på, så sätter det fart på andra också.



#30

Postad 05 januari 2016 - 11:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

2017?? Då kanske dom har nog med tid för att byta ut den där jäkla snorungen i huvudrollen :D

 

Ja, det ska bli intressant att se om även Quantum Break m.m. också pushas till 2017.

Känns som att det är dags för att utvecklarna inte visar upp spelen, förrän dom är säkra på att att dom verkligen kan leverera spelet inom det närmsta halvåret. Visst har spel blivit försenade förr, men denna generation tar nog rekordet, eller vad tycker ni? :D


Redigerat av Svante Skoog, 05 januari 2016 - 11:14.


#31

Postad 05 januari 2016 - 13:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Visst har spel blivit försenade förr, men denna generation tar nog rekordet, eller vad tycker ni? :D

Nice try :P

 

Jag har iaf inget emot att de visar upp spel i förtid som sedan försenas. Då vet man ändå att det finns så kan man längta och beta av sin backlogg och sånt :). Råder ingen brist på spel under tiden.



#32

Postad 05 januari 2016 - 14:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

:D

 

Ja, sen jag skaffade Steam, å plöjde igenom rean, så sitter jag nu på 40 spel i min backlogg.

Så överlever nog förseningar, ändå in i 2018 ;)



#33

Postad 09 januari 2017 - 23:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Och där gick Scalebound i graven:

http://www.ign.com/a...nd-is-cancelled

#34

Postad 10 januari 2017 - 02:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Det är ju lite förvånande med tanke på vilka som ligger bakom, man är van vid att de gör bra spel. Men som spelet såg ut så förvånar det inte, för det har verkligen inte imponerat.



#35

Postad 10 januari 2017 - 09:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Om Platinum vill göra ett nytt spel med drakar i framtiden, så får dom gärna göra ett nytt Panzer Dragoon åt SEGA istället :)

#36

Postad 10 januari 2017 - 11:17

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Happ. :/

 

Vad gör MS? Först Fable och nu detta. 



#37

Postad 10 januari 2017 - 11:24

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Happ. :/

 

Vad gör MS? Först Fable och nu detta. 

 

Kan ju lika gärna vara Platinum som klantat sig. Utan insyn i projektet, avtal och direktiv så är det omöjligt att säga vad som gått snett.



#38

Postad 10 januari 2017 - 12:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Det snackades om att dom hade problem med att få en stabil framerate på spelet, nåt som Platinum brukar va redigt noga med, och att Xboxen helt enkelt inte orkade driva spelet.

Men man tycker ju att dom isf skulle ha väntat med releasen, tills Scorpio släpps, och haft ett perfekt spel till releasen, som visade upp vad den nya maskinen klarar av. Men dom vill väl inte släppa spel, dom blir ospelbara på den vanliga Xbone maskinen.

Platinum kanske ger det en ny chans i framtiden.

#39

Postad 10 januari 2017 - 12:46

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Känns som en ganska dålig ursäkt, det är ju inte direkt någon överraskning vad hårdvaran klarar av när man gör ett exklusivt spel. :)



#40

Postad 10 januari 2017 - 13:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0
Det spårade nog ur under utvecklingen

#41

Postad 10 januari 2017 - 13:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Spelet såg ju dock skitdåligt ut så det känns inte som nån förlust för spelarna iaf.

#42

Postad 10 januari 2017 - 14:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Kan ju lika gärna vara Platinum som klantat sig. Utan insyn i projektet, avtal och direktiv så är det omöjligt att säga vad som gått snett.

 

Samarbetet fungerade inte efter vad jag läst. De fick inte fria tyglar, MS hade en annan vision, de fick inte kompromissa för att få högre framerate etc.

 

De hade kunnat få ett riktigt Fable också, men de ville inte ha det när det presenterades, de ville ha F2P-skit. Något säger mig att MS har störst del i detta.

 

Här kan man läsa mer i ämnet...


Redigerat av Zoiler, 10 januari 2017 - 14:55.


#43

Postad 10 januari 2017 - 15:55

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Möjligt, men oftast omöjligt att få bekräftat. :)

 

Får hoppas alla parter lärt sig en läxa av såna här screw ups iaf.



#44

Postad 10 januari 2017 - 16:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Möjligt, men oftast omöjligt att få bekräftat. :)

 

Mja men MS har ingen direkt bra historik med sånt här, medan Platinum aldrig har misslyckats och gör oftast riktigt bra spel som är klara i tid.

 

Medan Sony har bundit till sig massor av högkvalitativa utvecklare, så har MS inte många som gör exklusiva spel för dem och det kanske finns en anledning till det. Rare köpte de av Nintendo och de har i stort sett fått göra Kinectspel. Lionheads potential slösades bort på fel spel också. Det känns som att de vill vara med och bestämma för mycket och ger för lite frihet till själva utvecklarna.

Sen har de haft bra samarbeten också såklart, men det är för mycket som gått snett genom åren.

 

 

Sure you don't build a first party stable overnight, but in MS' case when they hell are they going to start?

Lets recap:
Started Turn 10, who went on to make Forza, the one truly original IP from Microsoft to ever succeed.

Bought Bungie when Halo was months from release, had them port it to Xbox, cancelling a much hyped PC version which did later arrive, not to mention the Mac version Bungie had been promising.

Purchased FASA as part of another acquisition in 1999. After doing very little with the Shadowrun and MechWarrior IPs on the Xbox family of consoles closes FASA in 2007, licences out all their worthwhile IPs to small studios.

Bought Rare in 2002, since they have mined the Perfect Dark, Banjo, and Conker IPs with zero success, made one new mascot IP for Xbox 360's launch that never got a follow up despite being a pretty solid (kid friendly) game (Kameo, FYI). Have since been largely relegated to Kinect titles, weren't even the ones who made the Killer Instinct reboot.

Purchased Lionhead in 2006. Proceeded to have them make nothing but Fable games, including a crappy Kinect Fable game. Stopped making PC versions entirely, games progressively got further and further away from the original concept for Fable. A large number of staff has been laid off over the past two years, another large group up and left with Molyneaux, which if it was anything like his departure from Bullfrog to found Lionhead constituted his core staff he's had everywhere (i.e. the real talent in the studio). Making yet another Fable game that is even further removed from the original premise.

Started up 343 studios as a replacement for Bungie when Bungie wanted out as opposed to eternally making nothing but Halo. Now 343 makes nothing but Halo, only not as well as Bungie. The game they wouldn't let Bungie make, Destiny, is now the most pre-ordered game yet. Winning?

Disbanded Ensemble Studios, Aces Studio, MS Flight Team, MS Victoria Studio (never released anything) and Carbonated Games. Have in the last several years purchased BigPark (absorbed into MS Game Studios), Twisted Pixel (who's next game was a full blown stinker), Press Play (nothing of note, so basically shuffling deck chairs with this and closing Carbonated).

Also, Black Tusk isn't new. It's Microsoft Vancouver. They just cleaned house and renamed it after Vancouver went years without finishing anything. Black Tusk is doing an admirable job keeping that history alive.

 

 

MS hade kunnat haft Destiny nu också om inte för att de ville att Bungie skulle fortsätta göra Halo. De tar ofta beslut som inte är smarta tyvärr.



#45

Postad 10 januari 2017 - 16:27

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Nu ska man givetvis ta detta med en nypa salt också men jag har sett en del citat från utvecklare på Rare som sa att de var de själva som valde att göra Kinect spel.



#46

Postad 10 januari 2017 - 16:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Nu ska man givetvis ta detta med en nypa salt också men jag har sett en del citat från utvecklare på Rare som sa att de var de själva som valde att göra Kinect spel.

 

Nu kan de ju inte välja vad de vill göra själva eftersom de arbetar under MS. Jag läste att Don Mattrick ville ha ett Wii Sports så de fick göra Kinect Sports. Jag läste också att Rares ledning var med på Kinecttåget initialt.

 

Men det är bara att läsa här själv så ser du alla spel de har fått lägga ner under tiden de jobbade på Kinect. De har uppenbarligen inte haft någon frihet.



#47

Postad 10 januari 2017 - 17:03

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Och vi har ingen aning om hur de besluten togs eller av vem.

#48

Postad 10 januari 2017 - 21:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Så ditt resonemang är att, såvida inte du själv specifikt är med i mötesrummet när beslutet fattas, så är du helt aningslös gällande vad som har hänt och all information från källor som varit med i projekten, all information från källor som har insiderinformation och insyn i spelvärlden och all historisk fakta daterat många år tillbaka som förknippar MS med misslyckanden av denna sort är helt meningslös?

 

Man kan trots allt dra sina egna slutsatser från den insyn man får, det är ingen rättegång vi är i ;). Det spelar ingen roll om vi inte vet säkert när det är så uppenbart genom åren. Sen vad som hänt i just detta fallet med Scalebound är en annan femma, men de som har insyn påpekar att MS har skött det dåligt och Platinum gör normalt inte så här, medan MS gör det, så som sagt.. man kan dra sina egna slutsatser.



#49

Postad 10 januari 2017 - 22:56

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Visst kan man dra slutsatser, men ju mindre fakta man har desto större chans att man är helt ute och cyklar. Speciellt när man eventuellt bara har fakta från en sida. :)


#50

Postad 11 januari 2017 - 09:56

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

En alternativ förklaring till Neogafs.

 

https://www.reddit.c...ion_of/dca27kv/

 

 

This is what happens when you take a 200 man team and develop 9 games at the same time as a project like Scalebound.

 

^_^ 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.