Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Pro A26 & A36 (T14/T20 uppgrad. m. 75W/WiFi/Spotify/HDMi/ARC)

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666MHz 2x8GB (CMK16GX4M2A2666C16) (DDR4-minnen) Rapporterad 7 6,78 (8) 521:-
Audio Pro A36 (Golvhögtalare) 2 6 (9) 6 990:-
Audio Pro A26 (Surroundhögtalare) 2 5,73 (10) 3 699:-

#1

Postad 01 november 2019 - 14:48

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 1

287A26B_1.jpg

287A36W_1.jpg
Skapar visst habegär. Audio Pro har slutligen uppdaterat T14/T20 med starkare 75W D-klass i båda modellerna, nya element, tygfronter, Bluetooth 5.0, WiFi med SpotifyConnect och 5st snabbval på fjärren, plus låtbyte/play/pause.

 

Ena optiska ingången har bytts ut mot HDMi med ARC och virtual surround. Hur bra sistnämnda låter jämfört med exempelvis Cantons virtuella surround i GLE 496.2 BT låter jag vara osagt.

 

Funktionsmässigt sett är dom här guld, enda riktiga trådlösa stativ/golv-modellerna på marknaden bortsett från KEFs små färgglada dyringar, Harman Kardons suspekta runda pelare och Teenage OD-11, som har inbyggt SpotifyConnect OCH fjärr. Då man kan spara Tidal-listor som snabbval på andra Audio Pro i Addon C-serien så borde det även funka i dessa, och då även med play/pause/låtbyte förTidal på fjärren. Dock osäker om dom stödjer gapless playback via Tidal, det funkar inte i Link1.

 

Edit: Ser att dom ersatt AUX-ingångens 2xRCA med en 3.5mm på A36 jämfört med T20, gillar jag inte, och sen har dom tagit bort funktionsknapparna(On/off/volym/input/paring/mute) på baksidan på båda modellerna.

A26 har även en switch ifall man kör dom som satelliter ihop med sub, som dämpar dom under 75Hz, tyvärr saknas den på A36. Sist framgår det ingenstans om WiFi-kortet bara kör 2.4Ghz N, eller även 5Ghz AC.

 

Edit3: Enbart 2.4Ghz N enligt FCCs dokument.

 

Edit2: Ser även att A26 vuxit 18mm på höjden och 4mm på djupet, samma bredd, A36 har identiska mått med T20.

 

I det lyssningsrummet där jag inte har möjlighet till klassisk setup med förstärkare i mitten och massa kablage, så hade jag ett par T20 men bytte upp mig till GLE496.2 BT för mer bas/tyngd och större ljud, fast skillnaden var inte stor kan jag säga, och jag överväger att byta "ner" mig igen, men jag tror det är upp faktiskt med tanke på dom nya elementen och förstärkaren.

 

Att ha både volym/play/pause/låtbyte/spellistor/radio på en och samma fjärr är värt mycket för mig. Sen är T20/A36 extremt smidiga storleksmässigt sett, och basljudet i förhållande till storleken måste var historiskt oöverträffat i både T14 och T20, så dessa lär bli än värre.

 

Har även stött på många historier om kvinnor som vanligtvis inte tillåter golvhögtalare i hemmets gemensamma vardagsrum, men ändå är helt ok med just T20-modellen då den är så liten och "söt", och utav dom väninnor jag visat dom för än så länge, har samtliga verkligen gillat designen på dom vita versionerna utav både A26 och A36.

 

Jag är öppen för möjligheten att dom här två modellerna kommer få 6 eller 11 stjärnor i vartenda test om inte 5/10, dom kommer nog ta sig utanför skalan som Tesla Model S gjorde hos Consumer Reports.

 

Om dom bara kunde släppt dom i fler färger, helst rosa, turkost och lönn.

 

Edit3: Dom kommer tydligen inte ens presenteras officiellt fören i slutet av November, och dyker upp i butik först nån gång i December. Sen undrar jag hur sjutton tygfronterna sitter fast, syns inga fästen på bilderna, knappast magnetiskt väl? Sist undrar jag hur bra fjärren funkar genom tygfronten.

Bifogad fil(er)


Redigerat av tTW, 03 november 2019 - 00:32.


#2

Postad 12 november 2019 - 12:01

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Enligt första testet av dom, ett kroatiskt test, som i övrigt är mycket snålt på info om hur dom testat dom(ingångar/källor/musik) och där dom missat väldigt mycket självklarheter som borde nämnts eller testats, plus att ingen jämförelse görs mot T20s ljud, så är frontskydden magnetiskt fastsatta.

 

I övrigt så nämndes samma saker som mångt om mycket även gäller för T20, att dom behöver flyttas ut och få luft bakom sig, att högtalarnas position blir närmast osynligt i ljudbilden oavsett hur du placerar dom, och att förstärkaren spelar utan ansträngning på max volym.



#3

Postad 01 december 2019 - 15:54

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

  • 3 247 inlägg
  • 0

Och Oluv har postat sina intryck av A36 mot T20:

 

https://youtu.be/eKuoL5HuInw



#4

Postad 24 maj 2020 - 13:55

Unregisteredc07acdbf
  • Unregisteredc07acdbf
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Är mellanregistret bättre än i T20? Vissa hade väl ett litet problem med det.

#5

Postad 25 maj 2020 - 08:32

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 1
Kan man köra ett 5.1 system med Audio Pros trådlösa modeller, likt Sonos och HK Citation?

#6

Postad 31 oktober 2020 - 12:39

Unregistereda0288622
  • Unregistereda0288622
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt A36 efter att haft T20?

 

Jag har precis fått hem ett par och jag hör inte direkt någon förbättring, men däremot vid just tal så låter den nästan som en gammal 50-tals radio. Det är som att mellanregistret försvinner helt när folk på TV pratar, både i film och annat och det finns inget djup alls i rösterna.

 

Har redan provat med optisk och ARC, och jag måste köra ner diskanten i appen nästan i botten för att komma i närheten av vad T20 klarade av (förresten väldigt irriterande att man inte längre kan justera ljud på fjärrkontrollen, utan måste koppla upp högtalarna på WIFI för att göra detta, särskilt när de dessutom bara klarar av den gamla 2.4ghz standarden).

 

Måste man köra in dessa, har jag fått ett måndagsexemplar eller är A36 faktiskt ett nedköp jämfört med T20?

 

(Sedan ser jag att Audio Pro släppt en ny subwoofer samtidigt, och jag förstår inte hur de har tänkt där, för A36 tar bort alla svarta detaljer med sitt textilskydd, medan deras nya SW-10 lägger till ännu mera svart... och dessutom så klarar Audio Pro inte av att göra trådlösa subwoofers längre tydligen, vilket alla soundbar tillverkare inte har något problem med.)


Redigerat av Unregistereda0288622, 31 oktober 2020 - 12:41.


#7

Postad 24 november 2020 - 09:23

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt A36 efter att haft T20?

 

Jag har precis fått hem ett par och jag hör inte direkt någon förbättring, men däremot vid just tal så låter den nästan som en gammal 50-tals radio. Det är som att mellanregistret försvinner helt när folk på TV pratar, både i film och annat och det finns inget djup alls i rösterna.

 

Har redan provat med optisk och ARC, och jag måste köra ner diskanten i appen nästan i botten för att komma i närheten av vad T20 klarade av (förresten väldigt irriterande att man inte längre kan justera ljud på fjärrkontrollen, utan måste koppla upp högtalarna på WIFI för att göra detta, särskilt när de dessutom bara klarar av den gamla 2.4ghz standarden).

 

Måste man köra in dessa, har jag fått ett måndagsexemplar eller är A36 faktiskt ett nedköp jämfört med T20?

 

(Sedan ser jag att Audio Pro släppt en ny subwoofer samtidigt, och jag förstår inte hur de har tänkt där, för A36 tar bort alla svarta detaljer med sitt textilskydd, medan deras nya SW-10 lägger till ännu mera svart... och dessutom så klarar Audio Pro inte av att göra trådlösa subwoofers längre tydligen, vilket alla soundbar tillverkare inte har något problem med.)

Fick du ordning på ljudet efter mer inspelning, eller bekräftat om det var fel på ditt par? Var det bara TV-ljud du hade problem med, lät dom bra till musiklyssning, bättre än T20?

Ang. SW-10 så håller jag med dig. Hade varit snyggare med nedåtriktat element, och kanske vita gummiupphängningar på slavbasarna, om det är möjligt?



#8

Postad 12 december 2020 - 07:04

Unregistereda0288622
  • Unregistereda0288622
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 1

Fick du ordning på ljudet efter mer inspelning, eller bekräftat om det var fel på ditt par? Var det bara TV-ljud du hade problem med, lät dom bra till musiklyssning, bättre än T20?

Ang. SW-10 så håller jag med dig. Hade varit snyggare med nedåtriktat element, och kanske vita gummiupphängningar på slavbasarna, om det är möjligt?

 

Nej, jag fick aldrig ordning på det och lämnade tillbaka högtalarna inom ångerrättsperioden (men fick ändå betala någon liten avgift för det). Varken butiken eller tillverkaren har hört av sig om det var fel heller.

 

Nästa steg upp om man vill ha vit golvhögtalare med HDMI ARC verkade vara Canton GLE 496.2 BT för nästan trippla priset... så jag bet ihop och köpte dem istället. Hittils så låter T20 fortfarande bättre än till och med dem, men åtminstonde så står det i instruktionsboken klart och tydligt att man måste lyssna in dessa i 15-20 timmar, och det var inte ett ord om det från varken Audio Pro eller inköpsbutiken när det gällde A36. De nya Canton högtalarna blir säkert bättre men tal är fortfarande väldigt svagt fast åtminstonde inte burkigt som på A36 (tal är verkligen fantastiskt på T20).

 

Måste även ge en eloge till Audio Pro när det gäller finish, för jösses vad fula de dyra Canton högtalarna är (inklusive en Sub jag köpte som dessutom har lite annorlunda, men fortfarande sämre design) jämfört med Audio Pro. Likaså är Cantons fjärrkontroll är skrattretande dålig, medans Audio Pro var trevlig (på T20 då... A36 var sämre pga att alla funktioner inte längre fick plats på den).

 

Väldigt skönt att slippa ha en högtalare som ständigt måste vara uppkopplad till internet också, för det är fan så creepy.

 

EDIT: På ett par dagar så ändrade Canton högtalarna ljudbild totalt, och allt mellanregister började låta helt normalt. På en hel vecka så hände inte ett jädrans dugg med A36, så jag vet inte vad Audio Pro sysslar med...


Redigerat av Unregistereda0288622, 17 december 2020 - 11:03.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.