Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

30+ och ensamstående = ångest

285 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 januari 2009 - 10:23

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Fyllde nyligen 30 och nu när man börjar se sig omkring så känns det som att alla har kvinnor och barn.
Känns inte allt för kul när man tänker på det. Själv så är datorn det närmaste en kvinna jag har för tillfället, tyvärr så är hon lite kall och stel.

Finns det fler här som är i liknande situation som mig och funderar och funderar

Jag har provat mig på en del datingsidor på nätet men jag vet inte, det känns som det ska till ett mirakel för att man ska hitta nåt där som är nåt att hänga i julgran. Det döljer sig för många tomtar och troll bakom datorerna.

#2

Postad 04 januari 2009 - 10:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jag är ensamstående, men med två barn varannan vecka, trodde att ensamma pappor var eftertraktade men det visar sig att de kvinnor som söker ensamma pappor vill att de ska se ut och vara som Brad Pitt.

Och visst finns det tomtar och troll på näten, men behöver inte ge upp för det.

#3

Postad 04 januari 2009 - 10:37

UrboMan
  • UrboMan
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Varför inte göra som Jan Banan i Torsk på Tallinn?
Ge dig på andrasorteringen, skadat gods.
Det finns mycket fint under dom där trasorna.

#4

Postad 04 januari 2009 - 10:38

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Det gäller att hålla sig ute på marknaden bara, sen blir det som en trisslott ... plötsligt händer det.

Sen kan man ju tokragga på olika communitys, hur lätt som helst. Skriv typ .."Hallå" till några hundra brudar, sen börjar man sorteringen där, till slut sitter man med 2-3 st som verkar någorlunda vettiga :)
Det var min gameplan, och den fungerade.

#5

Postad 04 januari 2009 - 10:38

UrboMan
  • UrboMan
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Nej men allvarligt skojat, ge dig ut på nya jaktmarker istället.

Varför inte börja sjunga i kör, där finns mycket flickor. Eller köp en motorcykel, då samlas flickorna.
Att hitta en kvinna kan inte vara alltför svårt, det svåra är väl att hitta nån vettig som sagt.

Lycka till med jakten

#6

Postad 04 januari 2009 - 10:46

Jpegtobbe
  • Jpegtobbe
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jo här är nog en till. Känner igen mig i det där.

Alla kompisar har skaffat hus och barn. Själv sitter man här vid sin dator ;P
Datingsidor är bra, om man bor i storstäderna, då finns där lite urval. Men annars är det väldigt svårt att hitta någon vettig. Utseendet är väl inte allt, men man vill ju att det ska finnas något där man tänder på. Alla har olika smak.

Sen är det ju väldigt svårt som kille att få något gensvar på nätet. Spelar ingen roll vad man skrivit på sin presentation för tjejerna klickar inte ens in där och läser. Sen så är det ju så himla många som skriver till en tjej så man försvinner ju i mängden.

-- Tobbe

#7

Postad 04 januari 2009 - 10:52

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Det man ska vara medveten om när det gäller när man känner att man aldrig träffar någon, är att det finns många många som är låsta i äktenskap mm. och inte vet hur de ska ta sig ur. Komplicerade och olyckliga familjesituationer helt enkelt - där de mycket hellre skulle vara singlar. Ibland kan man känna att "om man bara träffar någon så...", men så enkelt är det inte. Visst är kärlek underbar, men det måste vara rätt. Och för att veta måste man ju prova sig fram och ibland ta risker :)

Sen som ett litet tips - det kanske mest gäller mig själv, men en vän sa till mig en gång att det enda du behöver göra för att komma dit du vill i kärlekslivet, är att visa din personlighet. Tänk på den i olika aspekter - finns många bottnar... Men vad du gör, spela inte över...

#8

Postad 04 januari 2009 - 11:01

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur många gånger jag har stött på "folk" som precis som jag själv har förklarat hur svårt det är att hitta "någon"...

Men samtidigt så har jag upplevt att de största hinderna har varit deras egna önskemål och premisser (precis som det var för mej).
...Ytligheten är det absolut största hindret!
Man ser till ytan och sållar bort massor med människor helt utan att ens ägna en tanke åt värderingar som inte syns på utsidan.

När man till sist hittar någon vars utsida motsvarar på ett ungefär de önskemål man har, så blir det ändå inte något förhållande eller så spricker det inom kort för att det helt enkelt inte "stämmer" på ett djupare plan.

Mitt råd är att vara sej själv och försöka se människor för vad dom är under skalet.

Två personer som "faller" för varandra gör vad dom kan för att (åtminstone) till det yttre vara så attraktiva dom kan för varandra. Både till sätt och utseende. Men detta är inte hållbart om inte det yttre motsvarar det inre. Är man inte sej själv, så finns det en allvarlig risk för att det spricker när man inte orkar hålla fasaden uppe längre.

Därför så är det bättre att vara sej själv och det är också just därför som man måste försöka se "förbi" skalet.
Det är mycket lättare att se genom skalet hos folk om man själv släpper garden och låter människor komma innanför sina egna murar. Man är sårbar, men styrka är att kunna ta stryk och ändå resa sej igen...

Jag vet inte om det här är till någon hjälp för dej, men det är så mina funderingar gick när jag läste ditt inlägg.

Mitt nuvarande förhållande är baserat på helt andra saker än de alla mina tidigare förhållanden grundade sej på. Jag föll inte som en fura första gången jag såg min sambo. Det tog lång tid för mej att inse att jag hade fallit för henne. Känner ni till uttrycket "man saknar inte kon förrän båset är tomt"...
Inte direkt någon smickrande beskrivning för det som hände, men ändå så är den relevant. Min sambo gör mej "hel" på ett sätt som ingen tidigare har gjort, men jag märkte det inte förrän jag var på väg att mista henne för gott. Idag har vi ett halvår kvar till vårt planerade bröllop. I det närmaste på 10årsdagen för vårt förhållande...

Vi hade aldrig kommit till denna punkten om det inte vore för något som går REJÄLT mycket djupare än det första intrycket...

Det kan jag garantera...

Redigerat av Unregistered959, 04 januari 2009 - 11:04.


#9

Postad 04 januari 2009 - 11:08

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Det känns som att dom flesta kvinnorna verkar ha enorma krav på vad dom letar efter på dom här datingsidorna.
Jag har provat skriva till ca 20st som inte bor allt för långt borta och verkade halvintressanta.
Inte ett enda svar har jag fått, knappt någon som ens brytt sig om att gå in på min sida och kika.

Verkar som man faller bort i mängden, dom får ju säkert ett gäng meddelanden om dan och sorterar bort dom flesta.
Börjar ju kännas deprimerande när inte ens nån av dom orkar skriva tillbaka.

#10

Postad 04 januari 2009 - 11:31

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Datingsidor för all del, men...

Ha en profil på nån datingsida och skicka meddelanden till tjejer som ser intressanta ut, men gör inte endast det...

Ge dig ut i världen...

Kikat på jobbet.
Kika när du är ute med kompisarna (men undvik 5 i 3 raggen).
Kika bland grannarna.
Kika i lokala matbutiken.

Kika över allt.

Min erfarenhet är att det är lättare att träffa någon face to face än över internet.

Lycka till!

/Johan

#11

Postad 04 januari 2009 - 11:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Min erfarenhet är den motsatta, på nätet kan man ju snoka reda på allt innan så man vet om det ens är någon idé att lägga in en stöt :)
Men såklart håller man alla vägar öppna!

Importerade min dam på lunarstorm för 6-7 år sen eller vad det blir nu.

Redigerat av Martin, 04 januari 2009 - 11:34.


#12

Postad 04 januari 2009 - 11:34

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Ut och dansa (parkerna) fullt med kvinnor som dansar till dansband :), En bekant i 40+ jagar som aldrig för han hinner inte med allt :)

Redigerat av _FredriK_, 04 januari 2009 - 12:05.


#13

Postad 04 januari 2009 - 11:49

Kocke
  • Kocke
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Ut på krogen och stå i baren och ragga på vad nu behagar dig. Eller fortsätt umgås med din nuvarande kärlek. Vissa vill inte samma saker i livet och ett långvarigt förhållande är kanske inte något för just dig? Men .. only the dog knows for sure.

Lycka till med hur du nu än väljer att gå till väga. Glöm inte att du gör inte detta för andra utan för dig själv. Längtar du efter att vara tillsammans med någon ? isf är det värt smällarna att bli avvisad.

#14

Postad 04 januari 2009 - 11:56

nipatriak
  • nipatriak
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Krogen är nog en svår väg att gå, det är inte många som är ute på fyllan och letar efter stadigt förhållande.

Jag skulle rekomendera matlagningskurser, språkkurser eller danskurser eller något annat som du är intresserad av. Där kommer du träffa folk som du delar minst ett intresse med och det är en bra start ialla fall.

#15

Postad 04 januari 2009 - 12:03

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

  • 5 007 inlägg
  • 0
Skaffa en söt liten hund!

Jag har rastat hundar flera gånger och det slår aldrig fel. Hunden bryter isen direkt och är det en liten söt hund så är det många "damer" som är pigga på att följa med på en promenad nästa gång...

Sen är hundar ett ganska trevligt sällskap också, under tiden det är "torka" på kärleksfronten...

#16

Postad 04 januari 2009 - 12:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Skaffa en söt liten hund!

Finns väl en 'hund film' som baseras på detta, kul att det funkar oxå.

#17

Postad 04 januari 2009 - 12:59

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Synd man inte va rik, skulle man nog ta och importera sig en ryska eller nåt liknande.
Dom verkar pålitliga i alla fall, skulle nog avguda en bara för att man tagit hit dom :)

Det skulle nog underlätta om man bodde i en storstad också, nu bor jag i ett litet samhäll i norra Sverige, och på såna här ställen så finns det i stort sett inga singelkvinnor, dom som är i samma ålder och bor här har familj redan, enda singlarna här uppe dom är alldeles för unga.

#18

Postad 04 januari 2009 - 13:11

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Synd man inte va rik, skulle man nog ta och importera sig en ryska eller nåt liknande.
Dom verkar pålitliga i alla fall, skulle nog avguda en bara för att man tagit hit dom :)

Det skulle nog underlätta om man bodde i en storstad också, nu bor jag i ett litet samhäll i norra Sverige, och på såna här ställen så finns det i stort sett inga singelkvinnor, dom som är i samma ålder och bor här har familj redan, enda singlarna här uppe dom är alldeles för unga.



behöver inte vara rik för det. Se alla äckel gubbar på stan med sina Thai kvinnor på stan =) o 100år ålders skilnad.

#19

Postad 04 januari 2009 - 20:17

Sussie_ju
  • Sussie_ju
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Hundtricket ja, nej, jag tror inte på trick överhuvudtaget.
Det är ju så klyschigt att säga att man ska köra sitt eget race, vara sig själv mm, men jag tror nog det ändå är det rätta, på så sätt så slipper man undra varför killen inte har magrutor, som han hade på spraydate, och killen slipper förklara sig med att han brutit benen och inte kunnat träna på 12 månader.

Någon skrev att börja i kör, det är inte en helt fel tanke, om du nu gillar körsång d.v.s
Annars har du säkert andra intressen, eller saker och ting som du kanske skulle kunna tänka dig att börja med. Man träffar lätt folk på sådana ställen.
Kvällskurser är helt ok med. Kanske hittar du någon fin tjej att plugga till historieprovet med :P
Möjligheterna är många, men det är nog rätt svårt att se, när man känner sig som du gör, med ångest och allt.
Önskar dig i vilket fall, lycka till :)

#20

Postad 08 januari 2009 - 09:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej du är knappast ensam. Sverige är det singeltätaste landet i världen. Själv är jag 35 och jättesingel och trivs med det.
Life is good.

#21

Postad 10 januari 2009 - 01:41

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Det är nog lättare att se sig som ensam singel om man bor på en mindre ort då det är vanligare att man binder sig tidigare i livet. Detta gör ju att antalet singlar av det motsatta könet är mindre.

Sen är det väl som alltid, när man känner sig jävligt ensam och litens så ser man alltid extra många par som har det mysigt och står och pussas på busshållsplatsen/i kassakön.

En skrämmande ska jag tänkte på själv när jag var singel är att ju längre man är singel och väntar, ju fler bra blir ju upptagna. Det är de mindre bra som inte är bundna?!? Det kan ju självklart vara så att "singeltjejen" var tillsammans med en av de killarna som är mindre bra, det betyder ju inte att hon är mindre bra...

Är 31 år. Har varit tillsammans med min sambo i 3,5 år. Vi har en liten grabb på 11 månader... Jag band mig när jag var 28, då är man ju inte purung längre... Du är inte ensam... :unsure:

/Johan

#22

Postad 10 januari 2009 - 01:58

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Tror helt klart att man kan hitta sin kärlek ute på krogen, iaf när man börjar komma "upp i ålder" med det menar jag inte att bli gammal :unsure: utan vuxen.

Många som är singlar går just ut för att träffa folk, med lite alkohol i kroppen så slappnar många av mycket lättare då svenskar är VÄLDIGT blyga utav sig. Visst är det lättare om man kanske går ut i en lite större stad där det är mycket folk ute, men samtidigt söker du någon att dela ditt liv med så kanske man måste offra något som t.ex att flytta. Finns ju endel större städer längre upp i landet, vet inte vilka du bor närma men borde väl vara drag i några utav de.

Nu tycker jag själv som är från Eskilstuna att folk norrut är grymt trevliga, har själv blivit uppraggad av en tjej som satt i kassan på konsum när jag var på skidsemester =) även när man är norrut och jobbar är alla riktigt trevliga mot en, går ju att börja prata med någon utan att de tror att man är våldtäcksman och psykiskt sjuk.

Här i stan kollar folk snett på en bara man råkar nämna något, hade det inte varit för jag hade sambo och bra jobb här i stan skulle jag ta och flytta norrut så fort jag kunde.

#23

Postad 10 januari 2009 - 02:05

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
haha jag förstår inte ens varför jag sätter foten här i tråden , en ung , hyfsat mogen pojke som kommer bli betraktad som en skit unge efter denna posten :unsure:

Men here goes. Jag håller inte med ovan inlägg, alltså beror på människa till människa. Men det var mycket prat om krogen . Det är väl onödigt? när man kommit upp i åldern blir man ju självsäkrare och båda parterna slappnar av mer. behövs la inte bira för detta? små-prata me nån het granne tills ni får en prat-kontakt och sedan bjud ut henne:D Jag kör inte på bira, snus , droger, alkohol, e torrbollen men man får köra o slänga ut sitt hjärta till nån. dem kommer inte krossa det, även om man e så rädd och tror det B)

jag är i din situation just nu tomtefilur, och jag har varit där oändligt antal ggr. När du väl bjuder på dig själv & visar du är anträffbar i kärlekens sida, så är det bara att vänta på ett smajl av nån fin tös som ger dig en vink att hon är din ;D haha nu vet jag inte om detta var nått tips exakt men en uppmuntran hoppas jag det blev. Att tänka positivt, för då skapar du möjligheter ist för hindras av dåliga tankar. hoppas allt går bra i sökandet, finns väl många dating sajter men det bästa är väl gårds-fester o folk i området nära dig. Dem har man ju redan en liten kontakt med :D Skriv gärna hur det har gått i framtiden senare. Mvh Marco :blush:

#24

Postad 10 januari 2009 - 02:36

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Är själv ganska ung fyller 23 om 8 dagar men tror inte att man blir värsta säker på sig själv och börjar prata massor i nyktert tillstånd bara för man är äldre, då skulle datingsidorna inte vara så populära som det är, då sitter de bakom ett tangetbord och lär känna varandra lite innan de träffas och har då saker att prata om när de träffas irl.

Marco91, gissar att -91 är ditt födelseår och om det är fallet tror jag inte du varit ute på krogen ännu. Var för några veckor sedan ute med en kompis jag inte sett på länge, gick då till Bishop Arms, inget partyställe för den som inte känner till det. Grymt härlig känsla därinne väldigt kul ställe. Vi drack lite god öl och satt och prata vid ett bord, hade vi velat tror jag inte det hade varit något större problem att sätta sig vid ett bord där de satt lite damer :unsure: men nu har jag ju mitt på det torra och vi var ju inte ute för kompisen skulle hitta ragg. Man får helt enkelt välja sina ställen om man ska ut på krogen och ragga, "fullt ös medvetslös" på ett dansgolv är väl inte det bästa och det förstår nog en man som säkert gjort det själv en gång i tiden.

Om man har varit singel några år och börjar komma upp lite i ålder så tror jag folk får svårare för att "ragga", varför vet jag inte men bara en känsla jag fått. Har en hel del bekanta i 28 - 40 års åldern, några är singlar. Det jag även märkt är de som separerar i 40 - 50 års åldern hittar en ny väldigt fort =/ är mina uppfattningar.

Visst finns många bra sidor på Internet, men jag tror ändå på att komma ut och träffa folk. Första gången man pratar med en tjej märker man ofta om det är något man ev. kan hänga i julgranen eller inte. Om du har rolig bekantskapskrets försök få till någon större fest utomhus när vädret är av varmare klimat, bara be de bjuda med lite trevliga singelkvinnor och be de i sin tur ta med bekanta, glöm inte att även bjuda lite män kan bli lite jobbig situation annars.

Vad har ni för resturang/pub i stan? liknande Bishop arms, Harrys, O-learys m.m

Tvekar inte någon sekund på att du kommer hitta den rätta någon dag, de klickar bara till sen är du fast du också :blush: Första gången jag träffa min tjej var på en privat fest. Tyckte hon och några av hennes kompisar var ganska tråkiga och torra och så (var 18 då) och sa med ganska exacta ord att hon var "ful och tråkig" om jag inte minns fel. 1.5 år senare satt den tjejen hemma hos mig och förfesta med två andra tjejkompisar till mig och även henne. Vi var nog kvällens mest otippade par, vet inte hur det gick till men jag tackar nog ölen för det då hon är det bästa som hänt mig.

#25

Postad 17 februari 2009 - 02:08

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Vara sig själv, jovisst om man antingen vill vänta länge eller redan är en typ som attraherar kvinnor (alfahanne).
För oss andra gäller det att ta till sig de attraktiva dragen...

#26

Postad 17 februari 2009 - 02:33

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Se det som en arbetsintervju, man kan inte ba sitta vare sig på krogen eller nån ananstans och stirra in i glaset eller taket, man måste jobba för det, om man nu inte som jag har haft gudomlig tur när han skapade den perfekta mannen. :blink:
Bjud dina närmaste vänner på fest hos dig bjud dit massa brudar och be kompisarna bjuda dit brudar. resten sköter den naturliga driften. Be din närmaste vän hjälpa dig. Jag har några sjukligt blyga polare men jag har fixat flera brudar åt speciellt en av dom, men sen är det ju upp till var och en av oss att behålla dom.

#27

Postad 17 februari 2009 - 03:34

mackeo
  • mackeo
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag känner igen mig, och inte lite heller. Det räcker inte heller att vara 30+ och singel på en liten ort i norra Sverige utan man är även väldigt blyg och stammar (även om det har lättat upp rejält senaste åren) naturligtvis. Det har naturligtvis stärkt mitt självförtroende en hel del, men det finns ändå mängder med situationer som gör mig väldigt obekväm... speciellt olika sociala tillställningar där man oftast stöter på massor med folk som man inte känner sedan innan och vet vem jag är. Det spelar heller ingen roll att man faktiskt är rätt aktiv utanför lägenheten (dator & filmintresse) då jag gillar att vara ute och röra på mig när tillfälle ges. (cykel o skidor främst)

Mina erfarenheter av dejtingsiterna ska jag inte ens gå in på tror jag. Dom få personer man känner här är arbetskompisarna som alla har sambo/fru/barn/villa/volvo/vovve och allt vad det nu heter, så oftast innebär det att man känner sig väldigt utanför. Går man ut på stan får man blickar efter sig som att man har skabb eller nåt. Pekar dom finger och skrattar när jag gått? Ingen aning, men det känns så ibland.

Nä, jag önskar jag hade några tips men jag slår nog på nån form av bevakning av ämnet och ser om det dyker upp några intressanta tips/förslag här...

#28

Postad 17 februari 2009 - 04:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Är också singel och har varit det ganska många år. Trivts ganska bra med det faktiskt men på senare tid har jag börjat fundera på om det inte skulle vara roligare att vara 2, eller 3 blir det för jag har katt också :D .

Tycker också det kan kännas lite svårt att få till det, lite casual sex brukar väl gå att få men det är inte det man är ute efter längre (förutom när det gått LÅNG tid då ;) ). Man vill ha något mer beständigt.....

Är ofta lättare med damer man egentligen inte är så intresserad av men det blir destå svårare om det är en sådan där 10poängare som bara får en att dreggla :blink: . Kan känna mig som en liten skolpojke igen och inte få fram ett vettigt ord känns det som.

Synd att det bara hänger en massa grabs på detta forum, annars kanske man kunde hittat sig en donna medans man surfa runt efter nästa inköp. En teknikintresserad också dessutom :D . Det hade varit nåt! No more WAF :D .

Vet inte varför jag skrev i tråden för jag har inga bra tips direkt, annars hade jag inte varit singel ;) . Du är inte ensam i alla fall!


/Genis

Redigerat av genstruktur, 17 februari 2009 - 04:13.


#29

Postad 17 februari 2009 - 04:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Är du singel och 30+

Lyckliga du, säger nog många gifta män :blink:

Du vet vad du har (inte har)
Men vet inte vad du får

Själv har jag både fru och många barn och är jättelycklig med det.
Men men .. det finns stunder då jag också längtar tillbaka ..

Maveric

Ps. om du vill se honan innan du dejtar, så är kaféer och shoppingcentra mycket bra mötesplatser.
Om du är framåt, så att säga. Annars är det nog bättre att gömma sig bakom datorn och en dejtingsite.

Redigerat av Unregistered1103, 17 februari 2009 - 04:21.


#30

Postad 24 februari 2009 - 23:47

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0
Singel här med och 30+ är man ju fyllda. Jobb, hus, bilar, snöskoter och allt sånt där livsonödigt har man och det är väl hon med stort H som saknas här med.

Kan inte säga att jag dejtar särskilt mycket men fasen vad mycket lättare det är att få kontakt med tjejer när man är utomlands. Inte för att jag är någe särskilt mer vågad när man är på resande fot, men fan sånna där passningar/situationer händer aldrig här hemma (har både vart arbetsrelaterat och icke för mig där).
Men det är klart på jobbet har jag svårt på hemmaplan, skulle vara när vi har sommarjobbare på jobbet man skulle kunna ragga på någon tjej där (är riktigt skralt annars).

Så resa utomlands är mitt tips.

Krogen gillar inte jag alls att ragga på, privata förfester då det kan vara lite nytt folk med är nog bäst i ragg-synpunkt, funkar ju inte om man är samma gamla grabbgäng precis.

Sen att hålla sig borta ifrån kompisars systrar, polares flickvänners nära kompisar är bra tips med. Ok funkar det så kan det ju bli riktigt bra men svårbalansgång det där och stor varningsflagga där kan ju bli riktigt pinsamt för fler parter om det spricker. Själv har jag avstyrt sådant innan det ens gått till 1:a basen när man inte riktigt känt att det känns helrätt.

Redigerat av HenkeEdge, 10 mars 2009 - 23:45.


#31

Postad 06 mars 2009 - 03:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det känns som att dom flesta kvinnorna verkar ha enorma krav på vad dom letar efter på dom här datingsidorna.
Jag har provat skriva till ca 20st som inte bor allt för långt borta och verkade halvintressanta.
Inte ett enda svar har jag fått, knappt någon som ens brytt sig om att gå in på min sida och kika.

Verkar som man faller bort i mängden, dom får ju säkert ett gäng meddelanden om dan och sorterar bort dom flesta.
Börjar ju kännas deprimerande när inte ens nån av dom orkar skriva tillbaka.



Har suttit på dejtingsidor i omgångar ända seden den tiden man ansågs suspekt om men träffa nån på nätet ;) och har träffat mina 3 senaste på olika sajter. Men det är svårt att få ett svar tillbaka och kanske inte så konstigt, har fått se en del mess som tjejer får och kan bara säga att jag inte skulle vilja ha de messen till mig B)

Det som verkar funka är att vara lite klurig och fyndig när man skriver, så de får tänka till lite när de läser, så man inte bara skriver "hej hur är läget" sånna får de massor om dagen och de går fetbort.

#32

Postad 10 mars 2009 - 15:51

Unregisteredf33c2cef
  • Unregisteredf33c2cef
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Det hänger ju inte alls bara en massa grabbar här...

#33

Postad 22 mars 2009 - 11:43

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Efter att ha sett våra värsta år vill jag inte ha ungar och fru :P

#34

Postad 31 mars 2009 - 22:47

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag e 37 och singel inga barn,men trivs bra känner ingen panik. :)

#35

Postad 01 april 2009 - 15:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det hänger ju inte alls bara en massa grabbar här...



Vad trevligt då :)

Kanske döljer sig fler kvinns bakom nicken än man tror, verkar dock vara mest grabbar som svarar i trådar? I alla fall de jag läser.



Jonasprivate: Fan låter skönt! För egen del pendlar det en del, flesta dagar nöjd. Andra lite mindre nöjd.

#36

Postad 22 april 2009 - 20:13

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Att du inte är ensam har du nog fått bevis för nog nu. Datingsidorna är väldigt mycket kvinnornas marknad, de flesta har en övervikt av män där så det är lätt för kvinnorna att välja och vraka. De flesta blir nog överösta med mail dessutom. Jag har funnits på ett par datingsidor, men jag har aldrig vågat ta kontakt av diverse anledningar men folk har kontaktat mig av någon anledning.

På chattsiter är det enklare tycker jag, farten är högre och förr eller senare så adresserar nån en även om man inte själv säger ett pip. Finns väl egentligen bara Passagen kvar idag som erbjuder en öppen chatt efter att Spray och Aftonbladet lagt ner.

Att engagera sig i nåt intresse, gå kvällskurser och liknande är nog det bästa, så länge man inte går in i det enbart med raggande i tanke. För mig personligen är det enklaste miljöer där man umgås lite oftare så man lär känna folk lite innan som skola och jobb. Då kan man ta reda på om folk är upptagna innan också så behöver det inte bli pinsamt.

#37

Postad 22 april 2009 - 21:05

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
46 här, singel och 2 barn. Har varit singel de senaste 6 åren och tycker att det varit kanon. Har inte heller jag någon panik. Träffar man nån är det bra men om jag inte skulle göra det så är det inte hela världen.
Man kan göra som man vill och behöver inte kompromissa. Det tycker jag väger upp att man är ensam.

#38

Postad 24 april 2009 - 11:33

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Man har full förståelse för att kvinnorna är lite försiktiga med datingen.
Har fått höra ett och annat om vilka förslag och bilder och annat som tjejerna blir överösta med i stort sett dagligen.
Man skäms för att vara av samma kön som dessa personer.
Gick på date med en kvinna som hade råkat ut för en dåre och det blev ingen hit, det syntes ju att hon va livrädd för mig också. Känns som man får gå väldigt försiktigt fram, om man börjar tjata om att träffas på en gång då är det kört.

Men jag blev ändå lite förvånad över hur svårt det verkar vara, jag provade säkert skriva till 30st innan jag gav upp och då fick jag inte ett svar, knappt nån av dom ens som orkade anstränga sig och kolla in min sida. Ändå så är jag jävligt fräsch, och smartare än dig.

Det va synd man la ner fotbollskarriären, om man lyckats bli proffs så hade brudarna stått i kö. Annars kan man alltid köpa sig en fet BMW, men dom som dras till en då är väl kanske inte dom man är ute efter direkt.

#39

Postad 06 maj 2009 - 22:36

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Jag träffade min fru på krogen, eller hon träffade mig. Sen efter första natten trodde hon nog hon skulle slippa mig men där tog hon fel... Jag var en trägen en, och alla vet ju att trägen vinner:) Tog henne några månader att inse att jag var en att satsa på. Nu fem år senare sitter jag här gift med världens goaste kvinna och en underbar dotter. Då var jag 25 och hon 32. Såhittar man nån man gillar så får man inte ge upp för enkelt heller, spela svårfångad var inte min grej och det funkade fint:)

#40

Postad 22 augusti 2009 - 15:14

Camper
  • Camper
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Det gäller att hålla sig ute på marknaden bara, sen blir det som en trisslott ... plötsligt händer det.

Sen kan man ju tokragga på olika communitys, hur lätt som helst. Skriv typ .."Hallå" till några hundra brudar, sen börjar man sorteringen där, till slut sitter man med 2-3 st som verkar någorlunda vettiga ;)
Det var min gameplan, och den fungerade.


Mmm,

Men faktiskt, när jag slutade data på spraydate efter att ha träffat min kvinna så kollade jag lite vad jag uträttat.
Jag hade skickat 300 mail.
Fått 100 svar.
Gått på 5 dater.
1 som ledde till en relation. (och senare barn)

Vilket Ratio!

#41

Postad 27 augusti 2009 - 14:48

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Det är inte lätt att vara en singel 30+ som börjar blir småfet och lukta illa :(
Förr i världen hade jag inga problem att skaffa tjejer...dom bara kom till mig och ibland kanske man råkade ha mer än en. Men det var då man var ung och lycklig. Nu är det väldigt många år sedan något sådant hände. Vaknade upp en dag och det var som om alla tjejer hade hittat ett annat intresse. ;)
Detta har lett till att jag aldrig behövt ragga på någon och aldrig blivit särskilt bra på det. Och på det blivit ganska kräsen...

Nå, man får vara glad så länge man får bestämma över sitt eget hem, ha bildelar på köksbordet och datorprylar i skafferiet utan att bli halshuggen eller få skavsår i öronen av allt tjat!

Önskar jag hade ett bra råd till dig, men det enda jag kan tänka mig är att våga ta steget och prata med folk. Förr eller senare snubblar man över någon. Det finns gott om fula killar som dejtar snygga tjejer, så utseendet är ingen ursäkt!

#42

Postad 02 september 2009 - 11:09

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Vilken härlig tråd!
Jag gillade detdär med bildelar i skafferiet etc, men man får nog ställa sig frågan va man blir lyckligast av, att vakna upp med en dam vid sin sida eller ha en nermonterad Fiat bland besticken.

Mitt tipps är: läs boken "The Game", fol kan sucka och dömma ut den hur mycket dom vill men om du kan läsa den och liksom filtrera bort det oväsäntliga, så är det banne mig en livsändrande bok.
Varför har fula killar snygga tjejer? Varför får alla svin tjejer? Varför får gamla gubbar yngre tjejer?
Och vad menas med att vara sigsjälv? Jag vet att jag alltid tyckt att det är en sån ###### klyscha, är "sigsjälv" ingen vidare person så är det väl inte speciellt bra att vara sigsjälv. alla kan ändra sig, och jag snackar inte om att sätta på en fasad och börja sola solarium.

Fan dethär är ett riktigt kul ämne och jag skulle kuna skriva hur mycket som helst. Men jag lugnar mig nu, och om jag får någon feedback så skriver jag gärna igen.

En annan grej, ta med en plare som du kan sitta och snacka skit med en hel kväll ut på krogen, och sitt någonstans och ha almänt trevligt, UTAN att stöta på tjejer. Och med stöta så menar jag rangla fram salongsberusad och dra någon komplimang om hennes utseende/kläder. Testa göra bara det och lägg bara all fokus på att ha trevligt med din kompis.

EDIT: oh! Och gå någonstans där det finns rikligt med folk men inte för hög musik

Redigerat av Johnny Hotpants, 02 september 2009 - 11:10.


#43

Postad 02 september 2009 - 11:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 1
Tyvärr är det ju inget plus att alltid vara fullast på krogen..
Under 10 år som jag varit ut på krogar så har jag aldrig lyckats ;)

Däremot har jag träffat tjejer genom mitt jobb..Annars hade jag varit singel än..

Men nog längtar jag tillbaka till åren när man var singel lite då och då..
Har man tant,2 barn å hus så har man helt plötsligt blivit något man aldrit tänkt skulle va möjligt :) vuxen är jag rädd

#44

Postad 06 september 2009 - 19:50

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
41 år ensam sen 2001 med barnen varannan helg och lov .
Och trivs skit bra med det skulle inte kunna tänka mig att flytta ihop med någon igen .
Tror man blir mer och mer kräsen ju längre man lever ensam .
Och sex det får man ju bara fixa en eller fler KK *L*

#45

Postad 22 september 2009 - 23:43

Manks
  • Manks
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 1
träffade min tjej av en slump. Hade ingen som helst lust med förhållande, mitt tidigare förhållande var trassligt som fan och jag avr ordentligt bränd, och var nöjd med att vara singel. Men vi träfafdes på grund av gemensamma intressen och det avr där det började. Vi hade inget att dölja, försökte inte spela, då ingen av oss var ute efter den andra. Bara en ny schysst kompis liksom. och nu sitter man här, 3år senare med hus och bil... det enda som fattas är väl vovven som kommer till våren :) Barn blir det inga på ett tag...

Så sluta leta och du kommer hitta henne :)

#46

Postad 22 september 2009 - 23:52

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Kul tråd förresten!

Själv kan jag bara konstatera att jag träffade min fru via internet. Har för mig att det var för sju år sedan, då netdating inte var riktigt rumsrent så att säga...

Hur som helst, efter en hel del mail och ännu mer telefonsamtal gjorde vi slag i saken och träffades. Det visade sig vara en fullträff! Nu är vi gifta och frugan har flyttat ner fr Stockholm till Göteborg.

Jag tröttnade helt enkelt på att strula runt på krogen och få mig med ngn som det ändå aldrig blev seriöst med. På krogen kändes det mer ytligt, men när jag och frugan mailade lärde vi känna varandra på ett helt annat sätt, vilket kan vara svårt att förklara :)

Mitt tips till dig blir att prova Netdating. Det funkade perfekt för mig! Jag har tidigare haft 3 seriösa förhållanden, samt sporadiska one nightare, vissa mer lyckade än andra bör tilläggas :)

Lycka till i djungeln!

G

#47

Postad 25 september 2009 - 23:24

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Gaes, been there done that, nästan..
Träffade mitt ex för 8 år sen på aftonbladet 30 plus, tror du det höjde ögonbryn.
Idag e det ju vardagsmat, men då när det var nytt så tror jag att det var enklare att hitta nån än idag då en hel del oseriösa har infiltrerat dejting sidorna..:rolleyes:

Så idag har jag vart singel så när exakt ett år och har bara en what ever känsla till alt med dejting just nu.
Man kan fan inte öppna tidningen innan femtielva dejting tips och annonser hoppar på en...
Det e dejting till höger och vänster, tips, böcker och allt möjligt skit ;) e så djäkla trött på det.

På nåt vis e det skönt att vara själv efter 8 år, ingen att ta hänsyn till och sånt men det e fan så mycket trevligare att vara två.
Måste bara hitta nån pingla som vill flytta med mig utomlands :)

Redigerat av Unregistered592cec63, 25 september 2009 - 23:45.


#48

Postad 25 september 2009 - 23:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Jag hittade min fru på blocket.se

Skulle kolla lite efter möbler och där var hon kvinnan i mitt liv

Bättre begagnat skåp med schyssta hyllor och välsvarvade ben

#49

Postad 25 september 2009 - 23:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag hittade min fru på blocket.se

Skulle kolla lite efter möbler och där var hon kvinnan i mitt liv

Bättre begagnat skåp med schyssta hyllor och välsvarvade ben



EXKTREMT kul nu såhär efter 8öl! :)

#50

Postad 18 november 2009 - 20:00

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Det känns som att dom flesta kvinnorna verkar ha enorma krav på vad dom letar efter på dom här datingsidorna.
Jag har provat skriva till ca 20st som inte bor allt för långt borta och verkade halvintressanta.
Inte ett enda svar har jag fått, knappt någon som ens brytt sig om att gå in på min sida och kika.

Verkar som man faller bort i mängden, dom får ju säkert ett gäng meddelanden om dan och sorterar bort dom flesta.
Börjar ju kännas deprimerande när inte ens nån av dom orkar skriva tillbaka.


Här har du en till singel över 30 och jag är det av många orsaker.
Tjejer på dejting sidor får flera hundra mail av K**a män/ killar och som säkert du skulle gjort i deras ställe så väljer dom ut den snyggaste killen och hoppas på att han är ett svin som dom kan förändra lite senare...kvinnor gillar skitstövlar som är macho och behandlar dom som dom vore luft.
Kvinnor gillar inte heller wussys, ( wimp/ pussy) i ett ord.
Sen när ni kilar stadigt vill hon göra dig till den som hon vill ha men i början dras dom flesta kvinnor till män som är roliga och lite kaxiga.
en tjejkompis gick med i en dejtingsida för att testa, efter ca 1 timme hade hon runt 140 mail.
Hon tog bort sitt konto och sa det är galet.
Vi män är helt otroliga, som om vi bara hade en sak i huvudet.
Sorgligt men sant...kvinnorna har oss där dom vill ha oss...jagandes och dreglandes efter kjoltyg.
Då kan dom välja och vraka, borde fan göra om sig till kvinna....el inte men ibland undrar man vart fan det gick fel....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.