Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Telenor Kabel vs Fiber

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 maj 2020 - 10:48

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0

Där jag bor i HSB har vi Telenor kabel TV. Jag har ett baket som de kallar TV stor och kostar 399 Kr/mån. På Telenors hemsida finns inte detta paket men däremot har TV via fiber och där finns TV stor 399 Kr/mån. Detta paket visar något fler kanaler som jag inte har.

 

Min fråga, måste det på grund av teknikaliteter vara så att kabel TV måste innehålla lite färre kanaler än fiber TV? Är det inte möjligt att ha kabel TV men ändå ha tillgång till TV via mobilen och andra tjänster?

 

Eller är det bara ett sätt för Telenor att göra sig av med sina kabel TV kunder och få över dessa till fiber TV? Rent kvalitetsmässigt upplever jag det som att kabel TV är lite bättre än fiber TV. Jag har ju Netflix som kommer via LAN uttaget och jämförelsen tycker jag utfaller till kabel TV:s fördel.



#2

Postad 20 maj 2020 - 11:02

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Det är inte så att det paket du har är avtalat med Telenor av din förening ?

 

ComHem kör tex internet och kabel-TV (både digitalt och analogt utbud) via samma coax-kabel.



#3

Postad 20 maj 2020 - 18:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Vilka kanaler är det som saknas som finns på IPTV då?
Vad jag kan se så är det samma utbud iaf.
Telenor IPTV går över fiber och det är vad som var Bredbandsbolagets IPTV förut.
Däremot så är inte alla kanaler linjära utan finns enbart som Playtjänst och Telenor kan inte sända nåt som inte finns linjärt.
Ladda ner Telenor Stream appen i telefon, surfplatta, android box och liknande eller streama genom Chromecast så har du kanalerna där.


Redigerat av Leatherface, 20 maj 2020 - 18:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.