Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3 istället för BD-spelare?

123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 17 januari 2009 - 06:29

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Om vi jämför Bluray spelaren i Ps3 och Panasonic BD55, vilken är bäst i detta fall?

Panasonic DMP-BD30 har också fått väldigt bra kretik, är denna spelare vettig att välja istället för Panasonic BD55 och PS3?

Som flertalet hävdar i den här tråden är ju ps3 bäst alt. ingen större skillnad på några bd-spelare alls eftersom det bara handlar om att skicka ettor och nollor från läsaren till hdmi-utgången...
Köp den som är billigast ifall det inte är någon funktion du saknar på någon av dem.

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 17 januari 2009 - 07:09.


#52

Postad 17 januari 2009 - 20:05

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0
Ska du bara använda den för BD så gå på BD55:an vill du ha lite mer funktioner som media streamer och spelmaskin så är PS3 bra.

#53

Postad 17 januari 2009 - 21:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Helt rätt ;)

#54

Postad 18 januari 2009 - 05:26

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Men inte i ögonen på de som tillverkar utrustningen som skall avkoda informationen på skivan som tex Keith Jack på Sigma Designs: The outputs of the video decoder blocks...

MVH
/Chuck

och titta två inlägg ner för ett inlägg från en videoentusiast, inte en marknadssnubbe (jo, det är ju det han är*) på en chipset-tillverkare (fast det passade inte ditt påstående lika bra?):

video decoders vary alot in performance in my personal findings over the years, doing lots of SDI mods etc., the only true way to see what a decoder is up to is to view it via SDI getting everything else out of the way

then as Keith said you can see that players that even have the same identical decoders can give varying PQ based on power supply quality, build, shielding etc.

on top of that some decoders have CUE, some don't, some have noisier images some don't, some are sharper others are softer



och jag hävdar dessutom fortfarande att sigma-snubbens uttalande handlar om DERAS chip, vilket det definitivt inte sitter i PS3. (om han påstod att alla andra tillverkares chip gjorde ett lika bra jobb tror jag inte hans chefer skulle bli så glada).
hur skulle för övrigt "The outputs of the video decoder blocks on the SoCs" på något sätt kunna referera till tex en PS3a, som använder sina generella processorer och mjukvara för att avkoda videoströmmen från skivan?
Det handlar ju uppenbart om dedikerade videochips, och specifikt Sigmas 8634/8635.


kan ni förklara hur det INTE skulle kunna finnas olika sätt att avkoda en förstörande komprimering?
på samma sätt som komprimeringen kan göras olika bra måste givetvis dekomprimeringen påverkas av de algoritmer som används för att återuppbygga datan.

* Keith Jack is Director of Product Marketing at Sigma Designs, a leading supplier of high-performance System-on-Chip (SoC) solutions for the IPTV, Blu-ray, and HDTV markets. Previously, he was Director of Product Marketing at Innovision, focused on solutions for digital televisions. Mr. Jack has also served as Strategic Marketing Manager at Harris Semiconductor and Brooktree Corporation.

#55

Postad 18 januari 2009 - 08:23

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Jag har haft en PS3 så jag kan med säkerhet säga att om man bara är ute efter att se på film så är en dedikerad spelare det man ska välja då PS3 låter för mycket och inte har lika bra tryck och klarhet i bilden.

#56

Postad 18 januari 2009 - 09:31

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

och titta två inlägg ner för ett inlägg från en videoentusiast, inte en marknadssnubbe (jo, det är ju det han är*) på en chipset-tillverkare (fast det passade inte ditt påstående lika bra?):

Det står inte att hans inlägg avser Blu-rayspelare, vilket det här handlar om. Vi vet alla att SD-DVD är en annan femma, där behandling av signalen efter avkodning är betydligt svårare är själva avkodningen.

Han pratar om SDI-modifikaktioner, någon som inte gjorts mig veterligen på en Blu-ray, men en hel del på SD-DVD. Det visar att det är SD-DVD han bubblar om. Så du får gärna använda andra källor som visar på att avkodningen kan ske på oilka sätt avseende video på Blu-ray.

Att du sedan anser att Ketih Jack inte är en trovärdig källa för information angående video får stå för dig.

och jag hävdar dessutom fortfarande att sigma-snubbens uttalande handlar om DERAS chip, vilket det definitivt inte sitter i PS3. (om han påstod att alla andra tillverkares chip gjorde ett lika bra jobb tror jag inte hans chefer skulle bli så glada).
hur skulle för övrigt "The outputs of the video decoder blocks on the SoCs" på något sätt kunna referera till tex en PS3a, som använder sina generella processorer och mjukvara för att avkoda videoströmmen från skivan?
Det handlar ju uppenbart om dedikerade videochips, och specifikt Sigmas 8634/8635.

Läs det han skriver, det handlar uppenbart om samtliga spelare:

The outputs of the video decoder blocks on the SoCs are bit-accurate for H.264 and VC-1, meaning the decoded video quality at that point is exactly the same for all players.

Är det så svårt att smälta att avkodningen är identisk för samtliga spelare, och att skillnader beror på efterbehandling av signalen? En avkodare är en avkodare. Samma sak gäller för andra avkodare, som tex ljudformat som Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio, det kan bara göras på ett sätt, skillnader på dekodernivå är inte något att fundera över.

kan ni förklara hur det INTE skulle kunna finnas olika sätt att avkoda en förstörande komprimering?
på samma sätt som komprimeringen kan göras olika bra måste givetvis dekomprimeringen påverkas av de algoritmer som används för att återuppbygga datan.

Det handlar bara om att packa upp en videosignal, den som ligger på skivan. Det är ju inte så att varje tillverkare skapar sina egna avkodare lite tolkat hur som helst för att få en bättre bild, det sker i så fall genom efterbehandling av signalen.

Varför skulle det finnas skillnader? Du får gärna utveckla dina teorier angående det, eller hänvisa till någon som säger att det finns skillnader i hur Blu-rayspelare packar upp videoinformationen.

MVH
/Chuck

#57

Postad 18 januari 2009 - 12:48

Wolfy
  • Wolfy
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Det jämförs lite äpplen och päron här, även med avseende på Blu-ray. Blu-ray är fortfarande ett lossy format vad gäller färginformationen i bilden då formatet fortfarande är komprimerat Y'CbCr 4:2:0 så självklart är olika spelare olika kompetenta vad gäller återställandet (egentligen interpoleringen då 100% återställande är omöjlig likt de-interlacing av interlace-video - information saknas helt enkelt i den kodade datan) av färginformationen från originalkällan, 4:2:0 -> 4:2:2 -> 4:4:4 -> R'G'B' -> RGB/4:2:0 -> 4:4:4 -> 4:2:2 -> R'G'B' -> RGB (om man ska vara riktigt petig vill säga). Själva bildinformationen är dock komprimerad likt en RAR-fil eller dylikt och den uppackning ger lika självklart exakt samma resultat oavsett så det kan omöjligen skilja något alls mellan spelare i den aspekten.

Jag skulle påstå att mellan olika uppspelare som utför uppspelning av 1080p@24 Blu-ray på ett korrekt sätt (dit bl a PS3 kan räknas) så skulle de flesta inte märka någon skillnad vid en längre tids tittande med olika uppspelare. Det är ofta så att man har en tendens att ta en nyansskillnad, när den inte är uppenbart sämre, som något positivt, dvs lite av gräset är alltid grönare...

Därmed inte sagt att det inte kan finnas skillnader, dels jämfört mot billiga lösningar som inte gör sin uppgift korrekt eller kompetent, dvs t ex användning av väldigt enkla algoritmer eller bristfälliga specifikationer hos ingående komponenter så att den opto-elektriska överföringen försämras, dels jämfört med dyrare alternativ som kan påverka det faktiska intrycket positivt mha smart bildbehandling och stabila komponenter.

IMHO såklart. :)

#58

Postad 18 januari 2009 - 13:03

klevman
  • klevman
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Jag satt i veckor innan jag kunde bestämma mig för om jag skulle ha en ps3a eller "bara" en BD spelare. Jag spelar inte så ofta, men ett och annat sportspel gillar jag ju! Häromdagen gjordes inköpet av en ps3a 80gigs versionen och jag började med att spela lite spel vilket faktiskt var grymt kul på min 92tums duk(har inte ens kopplat in min ps2a på denna tidigare). Men mot kvällskvisten igår så satte jag mig för att börja titta på Band of brothers på bluray. Bilden som ps3an producerar tillsammans med min sony hw10a var så grymt bra att jag tappade hakan. Har hört att ps3 kan vara högljud men det var definitivt inte med en bluray skiva. Har fortfarande inte testat dvd, vad jag hört är det den största skillnaden mellan en bd spelare i samma prisklass som ps3an.

#59

Postad 18 januari 2009 - 15:17

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Jag har haft en PS3 så jag kan med säkerhet säga att om man bara är ute efter att se på film så är en dedikerad spelare det man ska välja då PS3 låter för mycket och inte har lika bra tryck och klarhet i bilden.


Sorry, men det är dagens BS.

#60

Postad 18 januari 2009 - 17:08

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Ska du bara använda den för BD så gå på BD55:an vill du ha lite mer funktioner som media streamer och spelmaskin så är PS3 bra.


Okej, vad tror du om Panasonic DMP-BD30 då, i förhållande till BD55:an?
har även en annan fundering, om man köper filmer utomlands, kommer alla spelare att läsa skivorna eller är de flesta regionskodade?

#61

Postad 18 januari 2009 - 19:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Många filmer är regfria, BD30 är en bra spelare har själv haft den.

#62

Postad 18 januari 2009 - 23:20

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Haft? Vilken spelare bytte du upp till?

#63

Postad 18 januari 2009 - 23:47

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Köpte Panasonic BD55.

#64

Postad 19 januari 2009 - 22:01

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Full rulle i tråden, trevligt :D

Tack för alla svar, men en fråga jag funderar på till. Dom första ps3orna på 60gb, är det någon skillnad på dem rent kvalitetesmässigt jämfört med de som kommit nu under 2008? Jag har sett en del begagnade som säljs för många tusen mer än nya 80gb.

#65

Postad 19 januari 2009 - 22:08

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Full rulle i tråden, trevligt :D

Tack för alla svar, men en fråga jag funderar på till. Dom första ps3orna på 60gb, är det någon skillnad på dem rent kvalitetesmässigt jämfört med de som kommit nu under 2008? Jag har sett en del begagnade som säljs för många tusen mer än nya 80gb.

Det är fler USB portar och en flashcard reader på 60 gigabytarna sen innehåller den någon ljudkrets och som var tvunget för att man skulle kunna spela PS2 spel på den + att den även kunde spela SACD. Det är dessa saker som gör att folk är betala för dessa äldre maskiner. (Det går dock inte att spela alla PS2 spel utan bara vissa).


EDIT
Kommentar till efter följande post att PS1 spel också funkar på dom nyare maskinerna.

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 19 januari 2009 - 22:12.


#66

Postad 19 januari 2009 - 22:08

Unregistered38753
  • Unregistered38753
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Anledningen till att 60-gigarna säljs dyrare är att de är bakåtkompatibla med ps2 o ps1 samt några fler usb portar (4 istället för 2).

#67

Postad 20 januari 2009 - 19:34

Unregisteredc00c89cc
  • Unregisteredc00c89cc
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Ett problem med ps3 är väl att den inte är regionsfri (ännu?!?). Dedikerade BD-spelare kan väl göras regionsfria (om än genom hårdvarumodifikation), det är något som talar mot ps3. Något jag gråter över är att min samling R1 DVDs inte går att köra i spelaren...

Redigerat av Unregisteredc00c89cc, 20 januari 2009 - 19:35.


#68

Postad 25 januari 2009 - 15:12

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Skulle satsa på en extern spelare om man bara ska se film, gilllar man spelutbudet på PS3 och vill se film, så köper man en PS3:a B)

#69

Postad 26 januari 2009 - 22:24

Stef@n
  • Stef@n
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Värt att notera är att det inte finns IR på ps3'an, så man kan nyttja en multifjärr.
All styrning sker ju via blåtand

http://www.schmartstuff.com har en lösning på problemet med sin PS3IR-Pro men då är det ytterligare en pryl som måste vara synlig och kostar $100 plus frakt och behov av en ström kontakt.

En simpel IR port hade varit kanon på ps3'an

#70

Postad 26 januari 2009 - 22:59

Unregisteredc84bf290
  • Unregisteredc84bf290
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
om man köper Bluray-filmer från staterna, vilken region måste dom vara i då för att funka? eller spelar PS3an upp allt?

#71

Postad 26 januari 2009 - 23:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ps3an är region B, men de flesta filmerna är regionsfria,det brukar stå info om vilken reg det är.

#72

Postad 26 januari 2009 - 23:06

Blacksight
  • Blacksight
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
kan man inte ändra region på ps3an i "säkerhetsinställningar" eller dyl? eller är det nått annat?

#73

Postad 26 januari 2009 - 23:10

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Nej det kan du inte,vad jag vet går det inte att göra Ps3 regionfri.
Kolla in i PS3 forumet där kanske du kan få svar.

#74

Postad 27 januari 2009 - 15:33

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Detta tillför kanske förvisso inget nytt, men ytterligare en röst kan vara av värde.

PS3 är en fantastisk pryl som verkligen imponerar. Ångrar inte mitt köp. Det finns dock ett aber med den. Egenljudet. Den låter på tok för mycket (min 80 GB ligger helt fritt och på mjuka fötter). Den överröstar med lätthet en projektor. Ska den bara användas till film, avråder jag å det bestämdaste.

#75

Postad 27 januari 2009 - 15:38

Rafe
  • Rafe
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Spelen är ej regionskodade dock..

Ang, 40 vs 60 vs 80GB o.s.v så hade 60giggaren förutom de saker som nämnts ovan ang. minneskortläsare, fler usb portarmm också en processor tillverkad med 90nm teknik, de övriga modellerna är tillverkade med 65nm teknik och alstrar midre värme, de är därför en aning tystare( men 60gb är hyggligt tyst den med).

Huruvida en Ps3:a är värd ca 1500:- mer än en dedikerad Bd spelare beror väl på intresse och smak, men läser man det här forumet så är man antagligen en gnutta teknikintresserad och då är valet lätt..

#76

Postad 27 januari 2009 - 15:49

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Detta tillför kanske förvisso inget nytt, men ytterligare en röst kan vara av värde.

PS3 är en fantastisk pryl som verkligen imponerar. Ångrar inte mitt köp. Det finns dock ett aber med den. Egenljudet. Den låter på tok för mycket (min 80 GB ligger helt fritt och på mjuka fötter). Den överröstar med lätthet en projektor. Ska den bara användas till film, avråder jag å det bestämdaste.


Min projektor överröstar med lätthet min PS3, som inte låter särskilt mycket. Så felet är helt enkelt att du har en för bra projektor, köp en sämre som låter som den ska... :)

#77

Postad 27 januari 2009 - 16:05

Unregisteredd6ab7d3b
  • Unregisteredd6ab7d3b
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Jag måste haft tur med min PS3: den är verkligen tyst...inte ens om jag koncentrerar mig hör jag den under bluray uppspelning...

Jag kör den via toslink till min Arcam AVR 350.

Enda klagomål är att ljudet kan ibland vara lite för ljust, inte alltid men ibland är det nästan störande ljust (bara med vissa fimer, t ex Oldboy, grymt bra film för övrigt). Toslink kabeln är en Supra Toslink...kanske den som är boven?

#78

Postad 27 januari 2009 - 17:03

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Även min gamla projektor skulle ha överröstats. Även på tomgång, dvs. ingen skiva i eller något annat program öppet, låter PS3:an så mycket att jag hör den utan problem på flera meters avstånd. Den blir inte långvarig som bd-spelare i mitt hem.

#79

Postad 27 januari 2009 - 18:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Även min gamla projektor skulle ha överröstats. Även på tomgång, dvs. ingen skiva i eller något annat program öppet, låter PS3:an så mycket att jag hör den utan problem på flera meters avstånd. Den blir inte långvarig som bd-spelare i mitt hem.

Låter som om det är nått fel på din PS3:a.
Eller så var din gamla projektor en Sony HW10:a. :)

#80

Postad 27 januari 2009 - 18:36

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Även min gamla projektor skulle ha överröstats. Även på tomgång, dvs. ingen skiva i eller något annat program öppet, låter PS3:an så mycket att jag hör den utan problem på flera meters avstånd. Den blir inte långvarig som bd-spelare i mitt hem.


Måste va något fel på din ps3a helt klart... jag sitter ca 2 meter från ps3an å ibland missar jag att den e på även om det är knäpptyst här hemma, å det märker jag inte av ljudet utan av den blåa lampan som lyser. Och ja, jag har bra hörsel...

#81

Postad 27 januari 2009 - 20:55

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Detta tillför kanske förvisso inget nytt, men ytterligare en röst kan vara av värde.

PS3 är en fantastisk pryl som verkligen imponerar. Ångrar inte mitt köp. Det finns dock ett aber med den. Egenljudet. Den låter på tok för mycket (min 80 GB ligger helt fritt och på mjuka fötter). Den överröstar med lätthet en projektor. Ska den bara användas till film, avråder jag å det bestämdaste.


Har du provat den stående om den blir tystare då? Jag har en 40gb PS3 som står och är riktigt tyst och inget jag stör mig på och då har faktiskt jag skickat tillbaka en Helios H4000 DVD-spelare för den lät något grönjävligt så man störde sig på den. Menar med den faktan att jag är inte helt okänslig på störljudsfronten.
Enda jag hör av min PS3 är just man stoppat i en skiva eller när den laddar ett spel från skiva, att den knorrar till lite, under filmspelning (bluray) är den tyst.

Projektorn jag kör är en Hitachi TX-300, vet inte hur dom ligger till i "tysthet" mot dagens nya. Men för 2 år sedan när man köpte den, stod den sig bra mot konkurrenterna i det avseendet.

#82

Postad 28 januari 2009 - 01:23

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Även min gamla projektor skulle ha överröstats. Även på tomgång, dvs. ingen skiva i eller något annat program öppet, låter PS3:an så mycket att jag hör den utan problem på flera meters avstånd. Den blir inte långvarig som bd-spelare i mitt hem.

Måste vara ett måndags ex du fått. Själv blev jag mäkta förvånad över hur tyst den är. Mutade receivern engång när vi tittade på film och frågade ungarna om dom kunde höra PS3:an, men dom sa att den inte hördes alls. Grabben kröp sen fram spelaren och lyssnade ca 30-40 cm från spelaren och sa att den surrar lite tyst. Så den låter lite men knappast så mycket att någon hos oss störs av ljudet.

#83

Postad 28 januari 2009 - 06:29

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Även min och mina vänners PS3or låter nämnvärt. Inte så att man stör sig, men de är långt ifrån tysta (vilket ger en anledning att dra upp volymen) :)

Edit 1: Omformulering
Edit 2: Rättade ett stavfel

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 28 januari 2009 - 06:31.


#84

Postad 28 januari 2009 - 09:42

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Om PS3 låter är en gammal diskussion. Vissa förefaller låta mer än andra, men det är knappast fråga om något enstaka måndagsexemplar.

#85

Postad 28 januari 2009 - 13:37

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Min låter litegrann, men jag har den i ett skåp och om jag glömmer ha dörren till skåpet öppen under visningen så drar den igång nåt djävulskt. P g a sovande barn ser jag nästan alltid film med hörlurar så därmed stör varken projektorns eller PS3:ans svaga ljud, men med stängd skåpdörr hjälper inte ens hörlurarna...

Ursäkta en kanske korkad fråga - men nån skrev att de surfade med PS3:an. Går det? Hade gärna kört lite spotify via PS3 nämligen...

#86

Postad 28 januari 2009 - 15:10

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Min låter litegrann, men jag har den i ett skåp och om jag glömmer ha dörren till skåpet öppen under visningen så drar den igång nåt djävulskt. P g a sovande barn ser jag nästan alltid film med hörlurar så därmed stör varken projektorns eller PS3:ans svaga ljud, men med stängd skåpdörr hjälper inte ens hörlurarna...

Ursäkta en kanske korkad fråga - men nån skrev att de surfade med PS3:an. Går det? Hade gärna kört lite spotify via PS3 nämligen...

Visst går det att surfa med PS3, dock är ett rent **** att manövrera runt med handkontrollen och många stöd för diverse videovisning saknas.

#87

Postad 28 januari 2009 - 15:48

Slasher
  • Slasher
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Sorry, men det är dagens BS.


Jag anser att en dedikerad spelare är bättre än PS3. Att du tycker att det är skitsnack får stå för dig.

#88

Postad 28 januari 2009 - 18:19

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0

Visst går det att surfa med PS3, dock är ett rent **** att manövrera runt med handkontrollen och många stöd för diverse videovisning saknas.

Jag tycker att surfa med handkontrollen går över förväntan bra. Som jag förstått det har fw-uppdateringar gjort det hela bättre. Om jag nu bara kunde lära mig skriva å, ä och ö. Det går därtill att köpa tangentbord. Visst, allt fungerar inte.

#89

Postad 28 januari 2009 - 20:59

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Jag anser att en dedikerad spelare är bättre än PS3. Att du tycker att det är skitsnack får stå för dig.


Ja det står jag för. :)

#90

Postad 28 januari 2009 - 21:20

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Visst går det att surfa med PS3, dock är ett rent **** att manövrera runt med handkontrollen och många stöd för diverse videovisning saknas.


Jo, men inte skulle du surfa på pc med en joystick?
En mus gör den största skillnaden, därefter ett tangentbord.

#91

Postad 28 januari 2009 - 21:58

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Jo, men inte skulle du surfa på pc med en joystick?
En mus gör den största skillnaden, därefter ett tangentbord.

Jag är inte korkad.

#92

Postad 29 januari 2009 - 16:11

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Jag är inte korkad.


Jag hoppas verkligen inte att jag påstått det? :)

Eller är det något du brukar gå runt och berätta för slumpvis utvalda männsiskor? :)

#93

Postad 29 januari 2009 - 16:36

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen inte att jag påstått det? :)

Eller är det något du brukar gå runt och berätta för slumpvis utvalda männsiskor? :)

Du berättade för mig att det blir lättare att surfa med mus och tangentbord. Det förstår t.o.m. de som jobbar på Samhall.

Det är alltså inget jag berättar för slumpmässigt utvalda människor. :)

#94

Postad 18 februari 2009 - 20:35

Perrablerra
  • Perrablerra
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Måste hoppa in med en fråga. Hur uppför sig ps3:an med brända skivor (dvd+r/-r/+rw/-rw). Undrar även vilka format man kan lägga in på hårddisken. Misstänker att ts- och mkv-filer är att önska lite väl mycket av denna goding :)

#95

Postad 18 februari 2009 - 20:39

pallean
  • pallean
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
PS3 kan även spela divx,brända skivor i båda formaten står den sig väldigt bra, något jag kan rekommendera till dig är PMS (playstation media server) då kan du spela upp allt från din pc till ps3:an, med HD Bild.

#96

Postad 18 februari 2009 - 21:37

Perrablerra
  • Perrablerra
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

PS3 kan även spela divx,brända skivor i båda formaten står den sig väldigt bra, något jag kan rekommendera till dig är PMS (playstation media server) då kan du spela upp allt från din pc till ps3:an, med HD Bild.


Är det något man köper till eller finns det installerat och överföring via nätverket?? Har mac. Fungerar det även på den??

#97

Postad 19 februari 2009 - 10:48

kimcarlsson
  • kimcarlsson
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Det är ett program du laddar ned och installerar på din dator. Sedan väljer du vilka mappar på datorn du vill dela ut och sedan kan du sitta och navigera i dessa på din PS3.
Fungerar riktigt "out of the box" och jag behövde inte göra några isntällningar alls för att få det att fungera.

Programmet är skrivet i java (tror jag) så det kompatibelt över olika operativsystem, så ja det funkar på din Mac :)

http://ps3mediaserve...forum/index.php

/Kim

#98

Postad 19 februari 2009 - 20:49

Perrablerra
  • Perrablerra
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Det låter ju kalas :) Får tanka ner det direkt. Jag antar det fungerar oavsett trådlöst eller trådbundet. Vet inte hur jag kommer köra den då min router inte vill få kontakt med andra enheter än just datorerna i huset :) Lite skumt men går säkert att fixa hur lätt som helst. Bara inte orkat ännu.

#99

Postad 19 februari 2009 - 22:04

Unregistered21852c71
  • Unregistered21852c71
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hur kopplas detta prog till Ps3:an då?
Drog hem programmet, starta, kommer upp nån kontakt liknande pryl m.m
Fattar nada, finns det nån välsignad själ som kan förklara för teknisk idiot som en annan :wub:

#100

Postad 19 februari 2009 - 22:43

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Hur kopplas detta prog till Ps3:an då?
Drog hem programmet, starta, kommer upp nån kontakt liknande pryl m.m
Fattar nada, finns det nån välsignad själ som kan förklara för teknisk idiot som en annan :wub:


Det du behöver göra är att se till att din dator och PS3a ansluts till internet via ditt hemmanätverk, tex. igenom en router. När du lagt in programmet så går du in under "share settings" i PMS-pgrogrammet och väljer en eller flera kataloger på din dator där du har video/foto/musik filer. När det vär är konfigurerat så sparar du det och (eventuellt) startar om programmet. Sedan slår du på din PS3a och väljer under t.ex. videomenyn i XMB "search for media servers", sedan går du in där och tittar på dina divx/xvid/mkv filer.

Enklare än så kan jag inte beskriva det utan hänvisar till manualen/FAQs på PMS hemsida, alternativt så går du in i PMS-tråden i playstation3-delen har på förumet, den är uppe i över 30 sidor nu och där hittar du nog informationen du söker.

EDIT: detta är alltså en "one time" inställning du behöver göra och ingenting du behöver hålla på med varje gång du startar om ps3/dator, när det väl är kondigurerat så kommer mediaservern upp automatiskt så snart du startat din PS3a och det är precis som att gå in på en extern enhet på din PS3a, mycket smidigt och enkelt och allt kan göras ifrån PS3ans dosa!

Redigerat av Unregistered8147b14e, 19 februari 2009 - 22:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.