Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#3101

Postad 14 juli 2020 - 09:15

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

LG kan allt bygga elektronik de med. Snarare var det köparen (CD) som köpte en för billig HW (främst för lite RAM) för att klara allt det de ville göra i sin kravspec, utan ständig (och långsam) swapping. Sedan köpte de säljsnacket från det tyska SW-företaget som byggde deras app, hade för lam projektledning/uppföljning från CD´s sida. Sedan skar det sig med tyskarna om ansvar/ersättning för buggarna och vad som var buggar och vidareutveckling. Syns inte minst på att ingen uppdatering av CD-appen gjorts på riktigt länge.

 

Man får hoppas att CD gjort läxan OM/NÄR de kommer med OP2, tydlig kravspec med objektivt mätbara mål, tydliga kontrakt med viten vid förseningar, tillräcklig finansiering för vidareutveckling, kompetent projektledning/leveransuppföljning med jurister på plats hela tiden. F´n trot sa Relling....

 

Fast LG hette Goldstar för inte så länge sedan... Fast nu har jag till och med en LG på väggen.  :)



#3102

Postad 14 juli 2020 - 09:20

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Men tror ni inte att 2an ligger en bra bit fram i tiden ? Niklas säger ju att 1an skall få nyare Android. Är väll onödigt av CD att försöka få 1an att fungera med ny android om 2an kommer snart ? 

 

Dom är väl tvungna enlig avtal me Google att uppdatera Android i den, och det finns ju lite ägare där ute som behöver en uppdatering. Jag tror inte 2an är så långt borta, typ oktober och den behövs verkligen.



#3103

Postad 14 juli 2020 - 09:24

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

LG kan allt bygga elektronik de med. Snarare var det köparen (CD) som köpte en för billig HW (främst för lite RAM) för att klara allt det de ville göra i sin kravspec, utan ständig (och långsam) swapping. Sedan köpte de säljsnacket från det tyska SW-företaget som byggde deras app, hade för lam projektledning/uppföljning från CD´s sida. Sedan skar det sig med tyskarna om ansvar/ersättning för buggarna och vad som var buggar och vidareutveckling. Syns inte minst på att ingen uppdatering av CD-appen gjorts på riktigt länge.

 

Man får hoppas att CD gjort läxan OM/NÄR de kommer med OP2, tydlig kravspec med objektivt mätbara mål, tydliga kontrakt med viten vid förseningar, tillräcklig finansiering för vidareutveckling, kompetent projektledning/leveransuppföljning med jurister på plats hela tiden. F´n trot sa Relling....

Nu äger NENT Group 50% av bolaget, de lever förhoppningsvis kvar i Stenbeck filosofin  B)



#3104

Postad 14 juli 2020 - 10:20

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Men tror ni inte att 2an ligger en bra bit fram i tiden ? Niklas säger ju att 1an skall få nyare Android. Är väll onödigt av CD att försöka få 1an att fungera med ny android om 2an kommer snart ? 

Jag säger det igen - En nyare Android är ingen väg till att bli av med de problem man har idag. Det är enbart en bättre plattform för framtida nyutveckling.

 

Snarare är det tvärt om, en ny android kommer att ge så många nya problem att man verkligen borde fundera över saken. Varför därför att OP1´an är ett sådant lappverk av buggfixar att ingen idag vet vilka genvägar man tagit och vilka konsekvenser det får när man inte följt de regelverk amn har för olika anrop, för att INTE skapa problem vid android-uppgradering.

 

Den som lever får väl se om de väljer jobbet med ny android version för OP1´an eller att ersätta den med en ny box, eller båda?

 


Redigerat av Nisken, 14 juli 2020 - 10:23.


#3105

Postad 14 juli 2020 - 10:24

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Nu äger NENT Group 50% av bolaget, de lever förhoppningsvis kvar i Stenbeck filosofin  B)

Stenbeck visste åtminstone att se till finansieringen när han drog igång nåt nytt, samt att veta NÄR det var dags att kasta in handduken för en teknik utan framtid, som när han släppte sina egna analoga mobilnät i Comviq och anammade GSM-tekniken


Redigerat av Nisken, 14 juli 2020 - 10:26.


#3106

Postad 14 juli 2020 - 12:13

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Jag säger det igen - En nyare Android är ingen väg till att bli av med de problem man har idag. Det är enbart en bättre plattform för framtida nyutveckling.

 

Snarare är det tvärt om, en ny android kommer att ge så många nya problem att man verkligen borde fundera över saken. Varför därför att OP1´an är ett sådant lappverk av buggfixar att ingen idag vet vilka genvägar man tagit och vilka konsekvenser det får när man inte följt de regelverk amn har för olika anrop, för att INTE skapa problem vid android-uppgradering.

 

Den som lever får väl se om de väljer jobbet med ny android version för OP1´an eller att ersätta den med en ny box, eller båda?

Det tror jag ej i heller att en nyare Android kommer lösa problemen. Det är därför jag undrar varför CD lägger ner tid på att ordna nyare Android med allt strul det kommer att medföra. Men det är kanske som Svenna72 säger att dom är tvungna till det ? 



#3107

Postad 19 juli 2020 - 08:26

CortezTheKiller
  • CortezTheKiller
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Vad är det som har hänt med boxen? Jag har också den gamla hd-boxen i köket och de två synkar inte tidsmässigt med varandra längre. Den gamla boxen ligger ca en halv minut före OnePlace vilket den inte gjorde för en tid sen. Dessutom saknar jag svensk text på flera kanaler, t.ex H2, Animal Planet HD m.fl. Ljudsynket på TV4 är bedrövligt, ljudet ligger märkbart efter bilden.



#3108

Postad 19 juli 2020 - 09:31

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Vad är det som har hänt med boxen? Jag har också den gamla hd-boxen i köket och de två synkar inte tidsmässigt med varandra längre. Den gamla boxen ligger ca en halv minut före OnePlace vilket den inte gjorde för en tid sen. Dessutom saknar jag svensk text på flera kanaler, t.ex H2, Animal Planet HD m.fl. Ljudsynket på TV4 är bedrövligt, ljudet ligger märkbart efter bilden.

Boxen är uppkopplad mot internet tevekanalerna istället för från parabolen



#3109

Postad 22 juli 2020 - 12:19

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

 

Vad är det som har hänt med boxen? Jag har också den gamla hd-boxen i köket och de två synkar inte tidsmässigt med varandra längre. Den gamla boxen ligger ca en halv minut före OnePlace vilket den inte gjorde för en tid sen. Dessutom saknar jag svensk text på flera kanaler, t.ex H2, Animal Planet HD m.fl. Ljudsynket på TV4 är bedrövligt, ljudet ligger märkbart efter bilden.

Boxen är uppkopplad mot internet tevekanalerna istället för från parabolen

 

Vad jag vet är oneplace boxen alltid uppkopplad mot internet för att kunna streama kanalerna. Men endast som en typ av backup(och då inte i HD vad jag vet), boxen kommer i förstahand att försöka få kanalerna via parabolen. Det finns dock undantag, från vad jag vet streamas kanalerna också om du har de endast via en playtjänst(Skulle tro viaplay) och inte via parabol. Men kontakta CD om du fortfarande har problem.


Redigerat av WotPubgRedC, 22 juli 2020 - 12:25.


#3110

Postad 22 juli 2020 - 12:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Vad jag vet är oneplace boxen alltid uppkopplad mot internet för att kunna streama kanalerna. Men endast som en typ av backup(och då inte i HD vad jag vet), boxen kommer i förstahand att försöka få kanalerna via parabolen. Det finns dock undantag, från vad jag vet streamas kanalerna också om du har de endast via en playtjänst(Skulle tro viaplay) och inte via parabol. Men kontakta CD om du fortfarande har problem.

Dröjer nog ett bra tag innan man har bra kvalité streamade kanaler.
Och även 5.1 ljud är väldigt lågt prioriterat.



#3111

Postad 22 juli 2020 - 13:18

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har nå fått meg Viaplay på OnePlace tuneren og opplever ett rart fenomen, vist jeg starter på en serie og en episode er ferdig så begynner den og telle episode nr oppover og begynner og spille en helt annen episode en den neste i rekken, begynner og bli lei av og manuelt starte alle episoder.

#3112

Postad 23 juli 2020 - 12:11

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Har nå fått meg Viaplay på OnePlace tuneren og opplever ett rart fenomen, vist jeg starter på en serie og en episode er ferdig så begynner den og telle episode nr oppover og begynner og spille en helt annen episode en den neste i rekken, begynner og bli lei av og manuelt starte alle episoder.

Märkligt, om du har viaplay i oneplace borde det vara en variant av android appen om den inte är indentisk men android appen. Jag skulle kontakta viasat/CD, dock att testa android appen i din smartphone först för att se om det är samma problem där också.



#3113

Postad 31 juli 2020 - 18:06

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Jag har börjat få en massa inspelningar som blir felaktiga(misslyckade)

kunde inte heller se på TV8

om man tittar på bilden så ser man att ub3 =0 på styrka

 

innebär det att det är fel på mikrovågshuvudet?

 

Sven Åke

Bifogad fil(er)


Redigerat av storbacken29, 01 augusti 2020 - 12:48.


#3114

Postad 01 augusti 2020 - 17:13

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag har börjat få en massa inspelningar som blir felaktiga(misslyckade)

kunde inte heller se på TV8

om man tittar på bilden så ser man att ub3 =0 på styrka

 

innebär det att det är fel på mikrovågshuvudet?

 

Sven Åke

Det saknas signal på den kanal UB3 råkar mäta på. Det KAN bero på olika saker, som att inget sänds på den frekvensen just då eller att något är fel i mottagningen. Bärvåg tycks ju finnas (Styrka -31dBm) men programsignal saknas. Kolla igen vid senare tillfälle om det ser likadant ut i så fall får du felanmäla.



#3115

Postad 01 augusti 2020 - 20:43

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

 

et saknas signal på den kanal UB3 råkar mäta på. Det KAN bero på olika saker, som att inget sänds på den frekvensen just då eller att något är fel i mottagningen. Bärvåg tycks ju finnas (Styrka -31dBm) men programsignal saknas. Kolla igen vid senare tillfälle om det ser likadant ut i så fall får du felanmäla.

det ser lika ut hela tiden

 

Sven Åke



#3116

Postad 02 augusti 2020 - 11:30

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

CD kommer att skicka ut en installatör för att bytta huvud (475:-)

det är på flera kanal platser 8 + 75 + 89 kan vara på flera har inte testat

det är i bland UB1 och ibland UB3

 

 

Sven Åke



#3117

Postad 05 augusti 2020 - 16:47

Unregistered630db7f3
  • Unregistered630db7f3
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Problem vid installation av OnePlace isf gamla ADB-boxen:

Min ADB-box har tillsammans med bl. a. ATV varit kopplad via en receiver (Denon AVR-X2300W) till TV:n Samsung series 8 problemfritt i flera år. När jag bytte ut den till nya OnePlace kommer ett meddelande på TV:n som säger "Det här innehållet kan inte visas eftersom din TV inte stöder HDCP 2.2" , vilket den ska göra.
Jag förbikopplade receivern och gick direkt till från Oneplace till TV:n och fick då bild och ljud. Det verkar alltså som om receivern orsakar problemet trots att den enligt vad som står på anslutningarna ska vara HDCP 2.2 kompatibel.
I ett försök att "tvätta" bort ev. krav i kommunikationen provade jag att koppla in en HDMI switch mellan Oneplace och receivern som HDMI-signalen fick gå direkt igenom. Nu fungerade allt som det skulle så att utprovningen av Oneplace kan fortsätta.
Nu skulle jag inte vilja ha kvar den extra burken på HDMI-kabeln. Så var sitter problemet? Något skiljer sig uppenbarligen i kommunikationen mellan Oneplace resp. ADB-boxen och efterföljande receiver till TV.
Jag har inte hittat något i inställningarna som styr HDCP kraven.
Tacksam för tips?


Om du inte redan kommit på det så köp en billig HDMI splitter och koppla mellan OnePlace och din förstärkare så bör det fungera. Kör själv genom en Yamahaförstärkare och får samma meddelande utan splitter...

#3118

Postad 07 augusti 2020 - 16:10

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

 

CD kommer att skicka ut en installatör för att bytta huvud (475:-)

det är på flera kanal platser 8 + 75 + 89 kan vara på flera har inte testat

det är i bland UB1 och ibland UB3

 

går var dom här och bytte huvud

så nu fungerar allt igen

 

Sven Åke



#3119

Postad 08 augusti 2020 - 21:15

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Nu har jag försökt sista 35 minuterna att spela in Nascar

det pågår 2 st inspelningar får inget meddelande när jag säger spela in avsnitt

men när jag går in på inspelningar så står det "BARA" misslyckad inspelning"

Vad är det som är fel ?

 

Skulle börja 21:30 men det ligger ute text att det börjar 22:45

typisk Viasprat att inte ändra i EPGn

vi har fått " se från början"

är det inte dags att vi får en "se till slutet" också ?

för att kunna se  HELA race fotbolls matcher mm

 

Sven Åke



#3120

Postad 11 augusti 2020 - 17:14

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

OnePlace fortsätter sega sig,mer oduglig box får man leta efter. Pausa live är så segt, starta boxen och byta kanal snabbt, typ 30 sekunder... Öhhhhh



#3121

Postad 13 augusti 2020 - 16:10

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 1

Min OnePlace fungerade ypperligt när jag fick den och ända fram till den uppdaterades. Nu efter senaste uppdateringen så kraschar Canal Digital-appen gång på gång och startar om. Upprepade gånger den senaste tiden startar dessutom hela boxen om sig, eller hänger sig så att man får "rycka" strömmen för att starta om den. Detta händer utan att man gör något med boxen, när man bara tittar på en kanal utan att skicka några kommandon från fjärren.

 

Boxen är dessutom helt oanvändbar det första 10-15 minuterna efter att man startat upp den (från lätt standby), det går då inte göra något med boxen, den svarar inte på några kommandon från fjärren.

 

Gjort minnesrensningar mm. Inget hjälper.

Börjar bli rejält trött på denna box och är inte beredd att betala för en TV-tjänst/box som fungerar så här dåligt.

 

Jobbar själv med att leverera IT-system för 11 000 användare och hade de systemen fungerat så här miserabelt så hade jag inte fått vara kvar på min tjänst.

 

Niklas, du gör ett utmärkt jobb här i forumet och ska inte behöva ta skott för mitt missnöje men jag vill att du framför detta till ansvariga och att de återkommer med ett svar på hur de tänker lösa problemen med den otroligt dåligt fungerande boxen.

 

Vill också att du framför att jag, och säkert de flesta andra som har en OnePlace som inte fungerar som den ska, inte är beredda att betala för en tjänst som inte levererar som utlovat.

 

Jag kräver svar från ansvariga för hur ni tänker lösa detta!

 

//Björn Pettersson



#3122

Postad 13 augusti 2020 - 18:35

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

Min OnePlace fungerade ypperligt

Slutade läsa där... :P

Antar att du inte ägt något annat än CD's hårdvara tidigare?



#3123

Postad 13 augusti 2020 - 20:46

PeterHappy70
  • PeterHappy70
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Slutade läsa där... :P

Antar att du inte ägt något annat än CD's hårdvara tidigare?

Jag håller med Somoene2. Boxen fungerade bra för mig för ca 2 år sedan innan jag fick en uppdatering. Efter det har boxen varit buggig och seg.



#3124

Postad 14 augusti 2020 - 07:20

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 1

Jag har haft äldre/tidigare Canal Digital-boxar och äger ett flertal boxar av andra fabrikat och boxar för andra TV-leverantörer än Canal Digital.

Vad har det med saken att göra? Vi diskuterar OnePlace här.



#3125

Postad 14 augusti 2020 - 18:35

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Är det inte ett ämne som är färdig diskuterat?

Den kommer aldrig funka bra, punkt.



#3126

Postad 14 augusti 2020 - 18:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Är det inte ett ämne som är färdig diskuterat?

Den kommer aldrig funka bra, punkt.

 

Så kan man tänka, men det finns nog ett antal boxar där ute som behöver uppgraderas, alla vi som är här inne fattar nog att OnePlace aldrig kommer bli det den var tänkt till att bli. Jag väntar med tillförsikt på OnePlace2, men den gamla boxen måste kunna få diskuteras under tiden.



#3127

Postad 15 augusti 2020 - 12:55

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

har suttit i 3 månader nu med min nya hd smart box som bara funkar hur bra som helst.men surt att man skall behöva sitta med en 4 år gammal box för att det skall fungera man saknar ju 4k och apparna men men surt sa räven



#3128

Postad 16 augusti 2020 - 06:37

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

har suttit i 3 månader nu med min nya hd smart box som bara funkar hur bra som helst.men surt att man skall behöva sitta med en 4 år gammal box för att det skall fungera man saknar ju 4k och apparna men men surt sa räven

Samma här gav upp i Maj och fick tag på en begagnad hd smart box, har inte hängt sej en enda gång på dom fyra månaderna. Medans oneplace hängde sej mint en gång i veckan.



#3129

Postad 19 augusti 2020 - 20:37

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

App app....

 

Lucky Goldstar = LG.



#3130

Postad 20 augusti 2020 - 12:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Vi har nu börjat att skicka ut en uppdatering av Canal Digital-appen till OnePlace. Det kommer ta ca 24 timmar innan alla boxar är uppdaterade. När vi nu gör en uppdatering av Canal Digital-appen så går det tyvärr inte att manuellt uppdatera till den nya versionen. Det är endast boxar som är kopplade till internet som kommer att få den här uppdateringen.

För att se vilken version du har på din box så går du in på Meny / Inställningar / Teknisk information / SW version

 

Canal Digital-app version
1.0.93001

Fixar
- Fjärrinspelning ska nu fungera efter boxen uppdaterat till den nya Canal Digita-app versionen.
- När du har en aktiv serieinspelning och tar bort ett eller flera avsnitt från serieinspelningen och avsnittet går i repris så kommer boxen inte längre att spela in gamla avsnitt.
- När du trycker på CD-knappen så reagerar boxen nu snabbare.

Tar gärna emot feedback när ni har hunnit testa.

Ha en fin dag

Mvh
Niklas


 

Redigerat av Allente Sverige, 20 augusti 2020 - 12:35.


#3131

Postad 21 augusti 2020 - 14:04

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

 

Hej

Vi har nu börjat att skicka ut en uppdatering av Canal Digital-appen till OnePlace. Det kommer ta ca 24 timmar innan alla boxar är uppdaterade. När vi nu gör en uppdatering av Canal Digital-appen så går det tyvärr inte att manuellt uppdatera till den nya versionen. Det är endast boxar som är kopplade till internet som kommer att få den här uppdateringen.

För att se vilken version du har på din box så går du in på Meny / Inställningar / Teknisk information / SW version

 

Canal Digital-app version
1.0.93001

Fixar
- Fjärrinspelning ska nu fungera efter boxen uppdaterat till den nya Canal Digita-app versionen.
- När du har en aktiv serieinspelning och tar bort ett eller flera avsnitt från serieinspelningen och avsnittet går i repris så kommer boxen inte längre att spela in gamla avsnitt.
- När du trycker på CD-knappen så reagerar boxen nu snabbare.

Tar gärna emot feedback när ni har hunnit testa.

Ha en fin dag

Mvh
Niklas


 

 

Fast varför står den versionen (om DET nu är den nya?)  Under Inställningar - Teknisk information - Kundservice; Listas TV appen som installerad 2020.06.02??



#3132

Postad 21 augusti 2020 - 14:46

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Med denna nya app har gamla Laddar... kommit tillbaka igen på allvar, vid kanalbyte och start av uppspelning.

Inte imponerad.



#3133

Postad 21 augusti 2020 - 16:08

Unregistered7f83bae3
  • Unregistered7f83bae3
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Fast varför står den versionen (om DET nu är den nya?)  Under Inställningar - Teknisk information - Kundservice; Listas TV appen som installerad 2020.06.02??

 

 

det er CD appen som er oppdatert. ikke selve programvaren på oneplace



#3134

Postad 21 augusti 2020 - 16:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Det verkar inte att lägga in någon inspelning i One Place. Förut fick jag två val, One Place och min 500 GB-box och nu enbart min 500 GB box. Min One Place har väl fungerande wifi, så där ligger inte felet.



#3135

Postad 21 augusti 2020 - 19:34

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

 

Vi har nu börjat att skicka ut en uppdatering av Canal Digital-appen till OnePlace. Det kommer ta ca 24 timmar innan alla boxar är uppdaterade. När vi nu gör en uppdatering av Canal Digital-appen så går det tyvärr inte att manuellt uppdatera till den nya versionen. Det är endast boxar som är kopplade till internet som kommer att få den här uppdateringen.

då börjar jag förstå varför boxen är som man har sirap i den hela dagen

har för sökt att sätt inspelning på Viasat motor sista 30 minuterna

den krascha 2 gånger

det tog en evighet från man tryckt på spela in avsnitt till popuppen kom (om den KOM)

jag låste mig "bara för 12 månader" som tur var

 

får nog fundera på Viasat Igen

där kunde man gå in på manuell inspelning  till 21:30 och sedan ange hur många minuter man vill spela in

här får man spela in  "nascar + "inget program" "sändnings uppehåll" med mera

sedan skall man leta efter dom olika delarna när man tittar

 

Har fått en massa misslyckade inspelningar sedan i går

där märkte jag först att den var seg när jag skulle ta bort dessa

vilket var problem

vad menas med misslyckad inspelning?

det borde finnas mer info att ge oss

   disk full

   finns ingen ledig mux

   osv

 

så man kan fixa till problemen, som det är nu så vet man inget

 

Sven Åke



#3136

Postad 22 augusti 2020 - 11:55

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Ingen mer som märkt att boxen blivit trög?

 

Sven Åke



#3137

Postad 22 augusti 2020 - 15:34

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

Lite feedback till CD-Niklas.

Uppdateringen gav ett antal nya upplevelser av seghet, vid kanalbyte, vid uppspelning av inspelning och annat.

Rensning av CD-appens data (105MB) och cache (250MB) har förbättrat problemen, men en ny sak har tillkommit, verkar repeterbar.

Efter rensning med omstart ligger cache på runt 30MB, vuxit till 41MB nu efter ett par timmar.

 

Nytt fel:

Om jag ser på en kanal och öppnar TV-guiden för att sedan backa ur den så visas kanalen men efter någon sekund svartnar bilden, detta under en sekund eller två, ungefär som man skulle gjort kanalbyte.



#3138

Postad 22 augusti 2020 - 21:48

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Ingen mer som märkt att boxen blivit trög?

 

Sven Åke

 

JO, vi skriver om det på facebook just nu



#3139

Postad 25 augusti 2020 - 08:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Lite feedback till CD-Niklas.

Uppdateringen gav ett antal nya upplevelser av seghet, vid kanalbyte, vid uppspelning av inspelning och annat.

Rensning av CD-appens data (105MB) och cache (250MB) har förbättrat problemen, men en ny sak har tillkommit, verkar repeterbar.

Efter rensning med omstart ligger cache på runt 30MB, vuxit till 41MB nu efter ett par timmar.

 

Nytt fel:

Om jag ser på en kanal och öppnar TV-guiden för att sedan backa ur den så visas kanalen men efter någon sekund svartnar bilden, detta under en sekund eller två, ungefär som man skulle gjort kanalbyte.

Hej

Vi håller på att undersöka detta. Kommer med mer info under dagen.

Mvh
Niklas



#3140

Postad 25 augusti 2020 - 10:06

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 1

Lite feedback till CD-Niklas.

Uppdateringen gav ett antal nya upplevelser av seghet, vid kanalbyte, vid uppspelning av inspelning och annat.

 

..........
 

Nytt fel:

Om jag ser på en kanal och öppnar TV-guiden för att sedan backa ur den så visas kanalen men efter någon sekund svartnar bilden, detta under en sekund eller två, ungefär som man skulle gjort kanalbyte.

 

Ny upplevelse av seghet är ingen överdrift. Det tog över EN minut innan jag kunde byta kanal efter uppstart igår! (Ingen lögn, ingen överdrift). Dessutom blir även min bild svart, fast efter första kanalbytet, typ i 5-10 sek.

 Det där med att bilden svartnade var ett problem tidigare men det har varit åtgärdat/försvunnit ett tag? Att boxen är (galet) seg i starten är däremot ingen nyhet. Men över minuten var nog ett nytt rekord även för min box faktiskt. (Hade koll mest av en tillfällighet. Av någon anledning så syntes klockan i rutan, även när bilden blev svart?). 

 

Det är faktiskt helt galet hur illa det är vid uppstart. Fortfarande. Hur många uppdateringar som än kommer. Är burken väl igång och fått stå och ladda ladda en stund så funkar den helt ok i övrigt nu. Då är det bara menysystemet som irriterar en. För vanligt TV-tittande funkar det dock bra. Det måste erkännas. Men vad gör det när man måste genomgå helv***ts alla kval varenda gång boxen ska startas upp!?

 

Det enda som gör OP-eländet uthärdlig är bildkvalitén. Herregud vad bra den är! Satt framför min oled-tv och bara slogs av hur fantastiskt bra bilden var. (Även detta igår) Det är nog den enda stora uppsidan med OP för tillfället - OCH just detta funkar absolut som en "Serenity now!"/Serotonin-kombo-kur när jag hatar boxen som mest.   :wacko:


Redigerat av Mono-mannen, 25 augusti 2020 - 10:17.


#3141

Postad 25 augusti 2020 - 13:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Angående att det inte längre går att snabbspola på TV4, Sjuan och TV12 i veckoarkivet när det är reklam är ett krav från TV4, tyvärr inget som vi på Canal Digital styr över. TV4 finansieras till stor del av reklamintäkter och vill således nå ut till så många som möjligt. 

Mvh
Niklas

 



#3142

Postad 25 augusti 2020 - 14:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Vi har nu gjort en förändring så boxen inte ska vara lika seg som många upplevt efter uppdateringen. Tar gärna feedback om ni upplever någon skillnad.

Det kommer även en fix på problemet inom kort, preliminärt i slutet av veckan eller början av nästa vecka.

Upplever ni fortsatt att boxen är seg så vill jag att ni testar att rensa data på boxen.

Meny / Inställningar / Appar / Pila ner till Canal Digital/ Tryck OK / Rensa data 

Mvh

Niklas



#3143

Postad 25 augusti 2020 - 17:16

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Hej

Vi har nu gjort en förändring så boxen inte ska vara lika seg som många upplevt efter uppdateringen. Tar gärna feedback om ni upplever någon skillnad.

Det kommer även en fix på problemet inom kort, preliminärt i slutet av veckan eller början av nästa vecka.

Upplever ni fortsatt att boxen är seg så vill jag att ni testar att rensa data på boxen.

Meny / Inställningar / Appar / Pila ner till Canal Digital/ Tryck OK / Rensa data 

Mvh

Niklas

Ska vi rensa cache igen för att få denna nya justering?



#3144

Postad 25 augusti 2020 - 17:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Ska vi rensa cache igen för att få denna nya justering?

Om det är så att boxen fortfarande är seg efter uppdateringen så behöver du rensa data. Har du märkt av någon skillnad jämfört mot tex igår?

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 25 augusti 2020 - 17:24.


#3145

Postad 25 augusti 2020 - 17:33

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Om det är så att boxen fortfarande är seg efter uppdateringen så behöver du rensa data. Har du märkt av någon skillnad jämfört mot tex igår?

Mvh

Niklas

Kanalbyten är betydligt långsammare än den var före uppdateringen som kom för några dagar sedan, någon ny förbättring sedan igår märker jag inte.
Byter jag kanal via programguiden hinner jag stiga upp och gå till köket innan den valda kanalen visas, och jag är inte blixtsnabb..

Jag rensade data och cache efter att den nya cd-appen kom.


Redigerat av mhbml, 25 augusti 2020 - 17:34.


#3146

Postad 25 augusti 2020 - 17:38

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Ett till nytt fel, tillbaka-knappen har blivit lynnig, ibland fungerar den inte alls, ibland byter den till samma kanal man redan står på (i stället för föregående kanal man sett på).



#3147

Postad 26 augusti 2020 - 09:17

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Nicklas , Vad har ni gjort ?
Allt är segt
Spelar ingen roll vad man gör
Ni måste testa sådana här uppdateringar innan ni skickar ut dom och framför allt när det drabbar vanligt tv tittande

#3148

Postad 26 augusti 2020 - 09:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Nicklas , Vad har ni gjort ?
Allt är segt
Spelar ingen roll vad man gör
Ni måste testa sådana här uppdateringar innan ni skickar ut dom och framför allt när det drabbar vanligt tv tittande

Hej

Har du testat att rensa data på boxen?

Det här problemet är inget som vi har sett i testerna och inte på de kunderna som fick uppdateringen först. Men oavsett så ska det självklart inte bli så här och kan bara be om ursäkt, en fix på problemet kommer nu inom några dagar.

Mvh
Niklas



#3149

Postad 26 augusti 2020 - 10:19

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Nicklas , Vad har ni gjort ?
Allt är segt
Spelar ingen roll vad man gör
Ni måste testa sådana här uppdateringar innan ni skickar ut dom och framför allt när det drabbar vanligt tv tittande

 

Jag kan tyvärr bara instämma!

Allt är segt. Det tar en halv till en minut att bara radera ett enstaka inspelat program. Ger man sig på att radera hela serier eller flera så kan man fixa en kopp kaffe under de minuter boxen arbetar. Ibland lyckas den inte och man får försöka igen.

 

Segt att byta kanal om det ens går. Ibland visar boxen bild/ljud från gamla kanalen men numret från den man växlat till. Då får man hoppa lite till mellan kanaler för att så småningom hamna rätt.

 

Inspelningar misslyckas väldigt ofta och man får (försöka) radera dem från inspeninganra. Ni skulle nästa ha det som filter-möjlighet för inspelningar...

 

Kopplingen mot CanalDigital-appen i mobilen (Android Samsung S20+5G) fungerar fortfarande inte. Appen säger bara att den inte hittar kompatibel inspelningsbar box. (Jag har OnePlace med er hårddisk).

 

Ännu mer störande när man efter snart  har betalat av sista månadskostnaden för box+HD och den fortfarande inte fungerar som utlovat i "reklamen"

 

Ja, jag har rensat data både i "box" och på app-nivå. Har senaste uppdateringarna av boxen.

 

Mvh

Stefan



#3150

Postad 26 augusti 2020 - 12:29

pebjn
  • pebjn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jag kan tyvärr bara instämma!

Allt är segt. Det tar en halv till en minut att bara radera ett enstaka inspelat program. Ger man sig på att radera hela serier eller flera så kan man fixa en kopp kaffe under de minuter boxen arbetar. Ibland lyckas den inte och man får försöka igen.

 

Segt att byta kanal om det ens går. Ibland visar boxen bild/ljud från gamla kanalen men numret från den man växlat till. Då får man hoppa lite till mellan kanaler för att så småningom hamna rätt.

 

Inspelningar misslyckas väldigt ofta och man får (försöka) radera dem från inspeninganra. Ni skulle nästa ha det som filter-möjlighet för inspelningar...

 

Kopplingen mot CanalDigital-appen i mobilen (Android Samsung S20+5G) fungerar fortfarande inte. Appen säger bara att den inte hittar kompatibel inspelningsbar box. (Jag har OnePlace med er hårddisk).

 

Ännu mer störande när man efter snart  har betalat av sista månadskostnaden för box+HD och den fortfarande inte fungerar som utlovat i "reklamen"

 

Ja, jag har rensat data både i "box" och på app-nivå. Har senaste uppdateringarna av boxen.

 

Mvh

Stefan

 

 

 

 

Kan bara instämma i Stefans inlägg om alla fel som nu uppstått i boxen. Den är snart helt oanvändbar.

Jag har sett åtskilliga beskrivningar på hur man rensar data i Canal Digital-appen, men hur rensar man data i boxen som du beskriver att du gjort Stefan?

 

Mvh

//Björn





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.