Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

EurosportPlayer och Discovery+

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 februari 2021 - 20:44

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Edit: Tråden har slagits samman med en tråd om syster-tjänsten Discovery+ som EurosportPlayer i sin tur tids nog är tänkt gå upp i helt och hållet, vid den tidpunkten kommer sannolikt trådens rubrik ändras ännu en gång.

Edit 2: Discovery har tagit bort möjligheten att teckna nya abonnemang hos EurosportPlayer sen precis precis innan OS-starten, och därmed försvann möjligheten att få ett års-abonnemang med bas-sporten för 799kr. Huruvida kunder som har års-abonnemang som gäller till Juli 2022 kommer få ha kvar Player tills dess eller om vi flyttas över återstår att se.
.
----


Eurosport Player saknade en egen tråd, så varför inte skapa en. En tjänst jag använt i upp emot 5 år nu, och har en hel del erfarenhet av och synpunkter på, nästan uteslutande svidande kritik, då tjänsten är en kontinuerlig katastrof på så många olika sätt.

Men just nu vill jag fråga om det finns några fler som har tjänsten och har problem att casta från Chrome under Windows 10, vilket är den metoden jag vanligtvis föredrar, då jag alltid har en minst en laptop aktiv bredvid mig i vardagsrummet för arbete.

 

Cast-ikonen i Chrome känner korrekt av att det är Cast-material på sidan som vanligt, och Cast-symbolen dyker upp i videos, men när man klickar på Cast-symbolen i en video/kanal och startar, så blir det omedelbart Chrome Mirroring istället, korrekt castning har inte funkat på tre dagar här, har inte gjort några ändringar, har ändå uppdaterat och startat om allt, men inget hjälper, tvingas till fallback via Android-appen, som är en katastof den med.


Redigerat av tTW, 24 juli 2021 - 16:23.


#2

Postad 21 juli 2021 - 10:22

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Om någon missat

 

Bästa upplägget någonsin, förvånansvärt enkelt bra täckning om allt!

 

 

IrTHaDi.png



#3

Postad 21 juli 2021 - 13:25

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 577 inlägg
  • 0

Fint men hur är kvallitén på ljud och bild. HD och stereo?

Kör med ATV 4k.



#4

Postad 21 juli 2021 - 13:50

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Såg på kvalitén först efter jag skrev inlägget, känns som ett grått filter över skärmen

 

Förvånad Discovery inte blivit utskällda av sport media ännu

 

Jämförde Sverige USA med appen och kanal 5 via box, såg bättre ut där



#5

Postad 21 juli 2021 - 14:01

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Fint men hur är kvallitén på ljud och bild. HD och stereo?

Kör med ATV 4k.

 

Ljudet är bara i stereo.

 

Bilden är bättre än de vanliga som jag brukar titta på i Discovery+ (typ Wheeler Dealers o liknande).



#6

Postad 21 juli 2021 - 14:14

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Fint men hur är kvallitén på ljud och bild. HD och stereo?

Kör med ATV 4k.

Är det värt skaffa ATV? Kan inställningar där påverka bild?

 

Kan väl köra de flesta appar jag vill genom oneplace boxen och android

 

Hur mycket stor skillnad det skulle bli mot ATV då?



#7

Postad 21 juli 2021 - 14:45

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Lite irriterande att man i vissa delar av världen kan se OS i UHD, HDR och med Atmosljud. :(



#8

Postad 21 juli 2021 - 15:06

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Lite irriterande att man i vissa delar av världen kan se OS i UHD, HDR och med Atmosljud. :(

I bl a Sverige och hela Europa kan man se delar av OS i UHD med HDR på kanalen Eurosport 4K, dock osäker på om det är Atmos-ljud. Bl a svenska öppnings-matchen i förmiddags sändes där.



#9

Postad 21 juli 2021 - 17:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Bara 2.0 ljud på Eurosport 4K.



#10

Postad 21 juli 2021 - 17:51

Plommonkalas
  • Plommonkalas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

I bl a Sverige och hela Europa kan man se delar av OS i UHD med HDR på kanalen Eurosport 4K, dock osäker på om det är Atmos-ljud. Bl a svenska öppnings-matchen i förmiddags sändes där.

Vilka leverantörer har Eurosport 4K i sitt utbud? Hittar ingen svensk info om kanalen.



#11

Postad 21 juli 2021 - 18:14

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Finns de som klagar på discoverys pris på 125 kr där man får all OS för en månad, med väldigt bra täckning på allt i alla sporter alla tider

 

Hur mycket kostade det när det gick på VIASAT?


Redigerat av Ironse, 21 juli 2021 - 18:15.


#12

Postad 21 juli 2021 - 18:41

boborg
  • boborg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Eurosport 4K finns på Allente nu - https://digitalt.tv/...aa-1-grad-vest/

Vilka leverantörer har Eurosport 4K i sitt utbud? Hittar ingen svensk info om kanalen.


Redigerat av boborg, 21 juli 2021 - 18:42.


#13

Postad 22 juli 2021 - 06:30

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Vilka leverantörer har Eurosport 4K i sitt utbud? Hittar ingen svensk info om kanalen.

Som redan nämnts så dök den upp hos Allente igår, den har funnits hos Telenor i runt en månad med en testbild, och jag är ganska övertygad om att den dykt upp hos fler operatörer just under gårdagen då första direktsändningen var, sannolikt alla större som sedan tidigare erbjudit utrustning och kanaler med UHD, vilket väl är begränsat till VSportUltraHD i Sverige.

Dock är det som du säger närmast obefintligt med information, vilket jag inte begriper. Att Eurosport skulle erbjuda 4K-kanalen Europa runt för dom operatörer som ville ha den, vars kunder hade utrustning för UHD, var ingen nyhet, kanalen har funnits länge, så varför exempelvis Allente och sannolikt fler, undantaget Telenor, skjutit upp det till allra sista sekund att ens lägga in kanalen i kanallistorna, utan att ens försöka köra någon drive kring att dom för första gången någonsin kommer erbjuda OS i 4K och locka nya kunder, är totalt begripligt.



#14

Postad 22 juli 2021 - 07:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Som sagt så dök den plus ytterligare 7 st Eurosportkanaler upp i går i kanallistan hos Allente men det går inte att titta på dom via satellit, men det går att streama dessa via Allente-appen (men inte 4K-kanalen).

 

Info som kommer upp när man försöker se på en kanal är att jag måste uppgradera mitt abonnemang fast jag uppfyller kravet för att få dessa.

 

På hemsidan finns info

 

https://www.allente....len-tokyo-2020/

 

där står att de skulle varit igång redan den 20/7 men en person säger att han/hon fått ett mail från Allente där det står att de skall igång den 23/7



#15

Postad 22 juli 2021 - 08:10

sunqan
  • sunqan
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0

Som redan nämnts så dök den upp hos Allente igår, den har funnits hos Telenor i runt en månad med en testbild, och jag är ganska övertygad om att den dykt upp hos fler operatörer just under gårdagen då första direktsändningen var, sannolikt alla större som sedan tidigare erbjudit utrustning och kanaler med UHD, vilket väl är begränsat till VSportUltraHD i Sverige.

Dock är det som du säger närmast obefintligt med information, vilket jag inte begriper. Att Eurosport skulle erbjuda 4K-kanalen Europa runt för dom operatörer som ville ha den, vars kunder hade utrustning för UHD, var ingen nyhet, kanalen har funnits länge, så varför exempelvis Allente och sannolikt fler, undantaget Telenor, skjutit upp det till allra sista sekund att ens lägga in kanalen i kanallistorna, utan att ens försöka köra någon drive kring att dom för första gången någonsin kommer erbjuda OS i 4K och locka nya kunder, är totalt begripligt.

Håller med om att infon från allente varit bristfällig det är väl bara detta
https://www.allente....len-tokyo-2020/ som finns.

Men...

Eftersom det är konkurrenten disvovery som äger rättigheterna till os är det avralet mellan allente och discovery som styr. Att promovera konkurrentens 4k-kanal kan jag förstå är vanskligt viasats uhd-kanal kräver t.ex pairing vilket eurosport-kabalen inte gjorde igår iaf.
Nirmalt borde discovery kört en reklamkampanj för os och vilka kanaler det visas på, mem då har inte skett. Alternativet hade ju varit att D kört kampanjer ihop med övriga distributörer, men icke
Jag gissar att det är distributionsavtalen som sätter käppar i hjulen här.

Såg för övrigt att det verkar som att discovery+ har 4k-kanalen i sin strömningstjänst, vilket inte allente har.

#16

Postad 22 juli 2021 - 08:32

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Vi har vanliga doscovery + appen, måste man uppdatera till sport eller nåt sånt nu under OS då? Eller går det på vanliga kanaler med?
Och Kan man streama 2st? Tänkte på min far kunde logga in på min användare också.

#17

Postad 22 juli 2021 - 09:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Vi har vanliga doscovery + appen, måste man uppdatera till sport eller nåt sånt nu under OS då? Eller går det på vanliga kanaler med?
Och Kan man streama 2st? Tänkte på min far kunde logga in på min användare också.

Det ska räcka med abonnemanget för 129kr som heter Live så ingår OS



#18

Postad 22 juli 2021 - 09:38

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Håller med om att infon från allente varit bristfällig det är väl bara detta
https://www.allente....len-tokyo-2020/ som finns.

Men...

Eftersom det är konkurrenten disvovery som äger rättigheterna till os är det avralet mellan allente och discovery som styr. Att promovera konkurrentens 4k-kanal kan jag förstå är vanskligt viasats uhd-kanal kräver t.ex pairing vilket eurosport-kabalen inte gjorde igår iaf.
Nirmalt borde discovery kört en reklamkampanj för os och vilka kanaler det visas på, mem då har inte skett. Alternativet hade ju varit att D kört kampanjer ihop med övriga distributörer, men icke
Jag gissar att det är distributionsavtalen som sätter käppar i hjulen här.

Såg för övrigt att det verkar som att discovery+ har 4k-kanalen i sin strömningstjänst, vilket inte allente har.

Så kan det mycket väl vara, men varför promotar inte Discovery+ att dom har OS i 4K sin app då? Som det är nu så är det ingen som promotar att OS kan ses i 4K i Sverige.

Förvisso möjligt att jag har missat det eftersom jag aldrig ser på reklamkanalernas reklamavbrott dom få tillfällen jag har på en sån kanal, och inte heller ser några annonser när jag surfar, men jag har inte sett ett ord om det, hittar inget om det på deras sajt nu heller.

Överlag är appen och sajten för Discovery+ en katastrof, finns ingen tydlig TV-tablå för enbart kommande live-sändningar i ett enkelt klassiskt textbaserat format.

 

Det ska räcka med abonnemanget för 129kr som heter Live så ingår OS

För den som på årsbasis vill ha 129kronors-sporten från Discovery+ men inte bryr sig om serieutbudet från Kanal 5 osv, eller dom andra TV-kanalerna utöver Eurosport 1/2, så är det billigare att teckna ett årsabonnemang hos EurosportPlayer för 799kr, det blir ca 66kr/mån. 4K ingår dock inte i EurosportPlayer, vad jag hittat än så länge.

Vad jag har läst så ska EurosportPlayer fasas ut, så det kan mycket väl vara sista året man kan få ett år så "billigt"(vilket å andra sidan är dyrt jämfört med vad det kostar i övriga Europa, där priset hälften eller mindre). Finns inget års-abonnemang på Discovery+ för 129-kronorssporten, än så länge iofs.

Ska även tilläggas att TV-tablån för kommande livesändningar är lika katastrofal på EurosportPlayer där också. Man får klicka och scrolla i evigheter, i fyra olika riktningar dessutom, för att se det man skulle kunna fått en överblick av på en sekund i en liten textruta. Viaplay's live-tablå är lite smidigare, men bäst är nog CMore's, klassisk lista uppifrån och ner, ända felet där är för stort typsnitt.



#19

Postad 22 juli 2021 - 09:38

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Jag har Live+TV där finns OS i alla fall. Hade igår en sändning igång tills den var slut och då kom det upp att jag måste uppgradera om jag ville se matchen i efterhand, men live funkar.
 
Den 15/7 så fick jag ett mail ifrån Discovery+ där dom informerade om deras OS sändningar.
 
Där nämns sändningstider för Kanal 5 samt Kanal 9 där Kanal 5 kommer att vara huvudkanalen.
 
Längre ned i mailet så skriver detta:
 
För att se sändningarna från kanalerna utan avbrott så är det discovery+ som gäller.
Här hittar du även ALLT som sänds under Olympiska Spelen och det är den enda plattformen där du kan 
välja att se exakt det du vill se.
Dom nämner inget om Eurosport 4K där.
 
När jag testade igår så var det 3 st pågående streams från OS, det var fotboll med en herrmatch och en dammatch. Den ena hade 2 olika strems och jag misstänker en av dom var 4K 
På den ena så stod det i klartext uppe till höger att det var Eurosport 5 men på den andra så var där den officiella  OS Tokyo-loggan i  stället.

Redigerat av frollic, 30 juli 2021 - 10:47.


#20

Postad 22 juli 2021 - 09:51

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

 

När jag testade igår så var det 3 st pågående streams från OS, det var fotboll med en herrmatch och en dammatch. Den ena hade 2 olika strems och jag misstänker en av dom var 4K streamern. 

På den ena så stod det i klartext uppe till höger att det var Eurosport 5 men på den andra så var där den officiella  OS Tokyo-loggan i  stället.

Om ett och samma event har 2st olika streams så är vanligtvis ena den svensk-kommenterade streamen utan reklamavbrott från en av dom svenska kanalerna Kanal 5 eller Kanal 9, och den andra den Pan-Europeiska engelsk-kommenterade. Så är det ofta på EurosportPlayer när Kanal 5 eller 9(sänds det sport på Kanal 11?) sänder handboll, friidrott, fotboll eller nu då under OS.



#21

Postad 22 juli 2021 - 10:33

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Om ett och samma event har 2st olika streams så är vanligtvis ena den svensk-kommenterade streamen utan reklamavbrott från en av dom svenska kanalerna Kanal 5 eller Kanal 9, och den andra den Pan-Europeiska engelsk-kommenterade. Så är det ofta på EurosportPlayer när Kanal 5 eller 9(sänds det sport på Kanal 11?) sänder handboll, friidrott, fotboll eller nu då under OS.

 

 

Ingen av dom hade svenskt kommentatorsspår. Man kan välja vilket språk det ska kommenteras på och där fanns 4-5 st men ingen svensk.

 

Man kan även välja att bara ha bakrundsljudet på.

 

Som jag skrev tidigare så stod det klart och tydligt på den ena streamen att det var Eurosport 5 och på den andra så var där den officiella Tokyo OS loggan, kommentatorspåren man kunde välja var desamma.

 

Detta var alltså igår eftermiddag dvs efter att dom svenska damerna hade spelat sin match, vilka lag som spelade kommer jag inte ihåg.


Redigerat av R-R, 22 juli 2021 - 10:37.


#22

Postad 22 juli 2021 - 10:51

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nu pågår för tillfället 4 st livesändningar från OS, ingen är samma sändning.

 

på 3 st så står det bara Eurosport samt de olympiska ringarna uppe i högra hörnet på den 4:e st står det Eurosport 1 samt de olympiska ringarna och den oficiella Tokyo-loggan.

 

Man kan även se os-sändningar som visas på Eurosport 2 samt 5 men dessa är inte live.



#23

Postad 22 juli 2021 - 11:14

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

Ni kanske kan lugna er lite tills OS börjar på riktigt? ;)


Redigerat av somoene2, 22 juli 2021 - 11:14.


#24

Postad 22 juli 2021 - 11:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ni kanske kan lugna er lite tills OS börjar på riktigt? ;)


Vill gärna veta hur man ser det på bästa sätt INNAN det börjar på riktigt 😝 :)
Man verkar kunna streama 2 användare samtidigt på Discovery +
Då ska jag logga in på farsans HTPC också
Bästa är att sätta den på 50hz då va, om han kollar genom webbläsare?

#25

Postad 22 juli 2021 - 11:42

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Ingen av dom hade svenskt kommentatorsspår. Man kan välja vilket språk det ska kommenteras på och där fanns 4-5 st men ingen svensk.

 

Som jag skrev tidigare så stod det klart och tydligt på den ena streamen att det var Eurosport 5 och på den andra så var där den officiella Tokyo OS loggan, kommentatorspåren man kunde välja var desamma.

 

Detta var alltså igår eftermiddag dvs efter att dom svenska damerna hade spelat sin match, vilka lag som spelade kommer jag inte ihåg.

Nu fattar jag, den som inte hade en 5'a var event-streamen för samma match som gick på Eurosport5. Står det en siffra för Eurosport1/2 eller 3-9(finns bara i Discovery+, inte i EurosportPlayer) så är det streamen för dom linjära kanalerna, streamen utan en siffra var den separata event-streamen.

När det går sändningar på Kanal 5 och 9 framöver borde du rimligtvis stöta på 3st streams från samma match, faktiskt ibland 4st, 2st linjära från Kanal 5/9 och Eurosport 1/2, plus en tredje från 3-9 och en fjärde fristående event-stream.

Faktiskt om det inte borde kunna bli 5st streams från en och samma match framöver, en från Kanal 5 linjärt, en reklamfri event-stream från Kanal 5, en linjär stream från Eurosport 1/2, en reklamfri Pan-Europeisk event-stream, och en femte reklamfri linjär stream från Eurosport 3-9. :D

 

Ni kanske kan lugna er lite tills OS börjar på riktigt? ;)

Det är du som inte är tillräckligt hysterisk! Det är sommar-OS för första gången på fem år. Aldrig i hela mitt liv stött på ett sånt tidsgap förut. :D

Just i detta ögonblick är jag dock usel på OS, har som vanligt igång 6st streams i HDMi-växeln, men inga från OS. 2st WTA, en LPGA och 3st amerikanska nyhetskanaler.



#26

Postad 22 juli 2021 - 11:48

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Vill gärna veta hur man ser det på bästa sätt INNAN det börjar på riktigt :)

 

På riktigt? Var svenskornas kross igår en dröm menar du? En mardröm för amerikanskorna. :lol:
 

Då ska jag logga in på farsans HTPC också
Bästa är att sätta den på 50hz då va, om han kollar genom webbläsare?

Ja om han vill ha ryckfri bild så ska datorns grafikkort alltid stå på 50Hz refresh rate vid tittande på europeiska VOD-tjänster.

Aldrig använt HTPC, kanske finns program som växlar refresh rate automatiskt beroende på bildsignalen? Ska vara 50Hz vid Europeiska streams, 60Hz vid amerikanska tjänster som Youtube, och 24, 48 eller 72Hz vid Netflix och annat filmmaterial, om inte TVn kan auto-dejuddra 3:2-judder vid 60Hz refresh rate. Vissa kan det.



#27

Postad 22 juli 2021 - 13:18

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

På riktigt? Var svenskornas kross igår en dröm menar du? En mardröm för amerikanskorna. :lol:

Ja om han vill ha ryckfri bild så ska datorns grafikkort alltid stå på 50Hz refresh rate vid tittande på europeiska VOD-tjänster.

Aldrig använt HTPC, kanske finns program som växlar refresh rate automatiskt beroende på bildsignalen? Ska vara 50Hz vid Europeiska streams, 60Hz vid amerikanska tjänster som Youtube, och 24, 48 eller 72Hz vid Netflix och annat filmmaterial, om inte TVn kan auto-dejuddra 3:2-judder vid 60Hz refresh rate. Vissa kan det.


Dom spelade skitbra! gött att us fick på nosen!

Va mer ett svar åt someone att man vill ha allt färdigt innan dags för streamingen... denna match gick på 5an :) 


Redigerat av Garrett, 22 juli 2021 - 13:20.


#28

Postad 22 juli 2021 - 16:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Jag fattar inte upplägget riktigt, vilken kanal är det tänkt att man skall kolla som svensk? Hittar att Eurosport 1 sänder lite men var är den svenska studion? Bara engelska kommentatorer och mellansnack som är totalt ointressant som svensk.

Jag vill ju kolla på svenskar med svenska kommentatorer och bry mig om sport som bara är intresserad av var fjärde år...

#29

Postad 22 juli 2021 - 16:45

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag fattar inte upplägget riktigt, vilken kanal är det tänkt att man skall kolla som svensk? Hittar att Eurosport 1 sänder lite men var är den svenska studion? Bara engelska kommentatorer och mellansnack som är totalt ointressant som svensk.

Jag vill ju kolla på svenskar med svenska kommentatorer och bry mig om sport som bara är intresserad av var fjärde år...

 

På kanal 5 och kanal 9 har du dom svenska "huvudkanalerna" dom finns dels via den vanliga kanallistan samt under OS. Om jag förstått rätt så ska det även finnas reklamfri stream från dessa sändningar.

 

I kanal 5 så sänds bla OS-studion.

 

Kanal 5 sänder OS dygnet runt och kanal 9 sänder 17 timmar/dygn.


Redigerat av R-R, 22 juli 2021 - 16:51.


#30

Postad 23 juli 2021 - 11:05

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har märkbar osynkning på ljudet från den reklamfria invignings-streamen på Discovery+ eller EurosportPlayer, utan eller med castning?



#31

Postad 23 juli 2021 - 11:33

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har märkbar osynkning på ljudet från den reklamfria invignings-streamen på Discovery+ eller EurosportPlayer, utan eller med castning?

 

Japp, osynk här också. Samt så ligger den ca 1 minut efter satellitsändningen hos Allente.

 

Då har jag tittat direkt i Discovery+ appen i min Samsung TV.



#32

Postad 23 juli 2021 - 11:39

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ska till farsan nu...

Tänkte på det... han har teliaboxen... finns det discovery + app i den tro..? 



#33

Postad 23 juli 2021 - 11:50

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Japp, osynk här också. Samt så ligger den ca 1 minut efter satellitsändningen hos Allente.

 

Då har jag tittat direkt i Discovery+ appen i min Samsung TV.

Det är ju ingen matchklocka i bild, men försökte jämföra fördröjningen med Kanal 5 SD i Comhems nät, den låg ca 40sek före min Chromecast Gen3-stream från EurosportPlayer.

Kan du möjligtvis hoppa lite närmare live-punkten med spola framåt-knappen på fjärren? Man brukar kunna gör det i vissa VOD-appar, för att inte ligga så mycket efter "live". I CMore's AndroidTV-app i Shield kan jag på det sättet komma ca 20sek närmare. Som default så startar den appen upp väldigt långt efter live-punkten.

Tycker för övrigt ljudet är osynkat även på Kanal 5 i Comhem's nät.

 

Ska till farsan nu...

Tänkte på det... han har teliaboxen... finns det discovery + app i den tro..? 

Inte om det är en Arris-box vad jag vet, dom är väl begränsade till Youtube/Netflix/SVTPlay, och inte ens Netflix i UHD-versionen? 53-nånting vad den heter.

Man kunde ju önska att övriga sportvärlden tog en paus under OS-invigningen, men icke. Har igång streams från LPGA, WTA, BWF och WSBK här, utöver 2st från OS. :P



#34

Postad 23 juli 2021 - 11:58

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Det går inte ens att få fram tidsaxeln i min app.



#35

Postad 24 juli 2021 - 09:12

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Det går inte ens att få fram tidsaxeln i min app.

Jag förstår. Hoppas du fick sett invigningen i 4K med engelsk kommentering. Den svenska var tydligen extremt politiserad enligt vad jag läste.

Nu idag verkar Discovery gett upp helt, finns inte kommentering eller ljudspårsval på en enda event-stream just nu sen nån timme tillbaka. Att Discovery skulle sabba det här hade man på känn. :(



#36

Postad 24 juli 2021 - 09:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Var finns 4K material i appen, Android?

Ser bara Eurosport 1-9...



#37

Postad 24 juli 2021 - 14:54

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag förstår. Hoppas du fick sett invigningen i 4K med engelsk kommentering. Den svenska var tydligen extremt politiserad enligt vad jag läste.

Nu idag verkar Discovery gett upp helt, finns inte kommentering eller ljudspårsval på en enda event-stream just nu sen nån timme tillbaka. Att Discovery skulle sabba det här hade man på känn. :(

 

Ja jag såg invigningen i 4K men då genom Allente (satellit). Det var engelska kommentatorer fram till strax efter att Sverige hade tågat in sen fick man se resten av invigningen helt utan kommentatorer. Innan dom tog bort det engelska ljudspåret så hackade och knastrade ljudet ganska mycket och vid tre tillfällen så frös bilden helt.

Direkt efter så började en fotbollsmatch i Eurosport 4K men den var helt utan ljud.

 

I Discovery+ appen så var även en sändning (Bågskytte) som sändes i går kl 07.00 helt utan ljud.

 

Någon 4K stream i appen har jag inte lyckats hitta.



#38

Postad 24 juli 2021 - 23:32

Plommonkalas
  • Plommonkalas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Här gick jag inför OS och tänkte lite drömskt om att Tokyo-OS var mästerskapet som skulle bli det stora tekniska språnget på 2020-talet. V Sport/Viaplay har kört UHD i några år. C More kickade igång UHD-sändningar strax innan fotbolls-EM.

 

Discoverys hantering av OS är hittills ett skämt. Eurosport 4K hade jag som tekniknörd inte ens hört talas om inför OS. Noll information på förhand. Ett par aktörer verkar erbjuda kanalen. Okej. Ljudsynken är direkt bedrövlig på Kanal 5 (kollar primärt sport linjärt). Kommenteringen av exempelvis fotbollen har varit under all kritik synkmässigt. OS-kväll med Almenäs har två kvällar i rad haft bedrövlig läppsynk. Och då har jag inte ens, i ljudväg, nämnt den uteblivna kommenteringen eller övrigt strul på den fronten. Om jag har förstått det rätt har det inträffat att kommentatorer har refererat för sig själva då ljudet inte gått ut i sändning?

 

Invigningen pratades sönder med felsägningar och gissningar. I någon handbollsmatch kom man in när tre minuter redan hade spelats. När kommenteringen inte fungerade till Sveriges match togs studion in och det blev tebjudning av alltihop.

 

I Telia-boxen ligger det åtta stycken linjära Discovery+kanaler. OS sänds överhuvudtaget inte på dessa kanaler. Man hänvisas till appen (som verkar strula ännu mer) istället. Under fotbolls-EM lade C More den reklamfria sändningen på en av sina motsvarigheter till kanaler, C More Live 4. Fungerade prima. Den lösningen är helt främmande för Discovery.

 

OS-sändningarna tidigare år, vare sig det varit i SVT eller Viasat, har i mitt tycke alltid lyckats skapa en slags magisk illusion av att man själv är på plats. En känsla av närvaro tack vare fingertoppskänsla och intresse från sändande bolag. Känslan just nu är att jag aldrig har varit längre ifrån ett OS.


Redigerat av Plommonkalas, 24 juli 2021 - 23:32.


#39

Postad 25 juli 2021 - 00:01

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Här gick jag inför OS och tänkte lite drömskt om att Tokyo-OS var mästerskapet som skulle bli det stora tekniska språnget på 2020-talet. V Sport/Viaplay har kört UHD i några år. C More kickade igång UHD-sändningar strax innan fotbolls-EM.

 

Discoverys hantering av OS är hittills ett skämt. Eurosport 4K hade jag som tekniknörd inte ens hört talas om inför OS. Noll information på förhand. Ett par aktörer verkar erbjuda kanalen. Okej. Ljudsynken är direkt bedrövlig på Kanal 5 (kollar primärt sport linjärt). Kommenteringen av exempelvis fotbollen har varit under all kritik synkmässigt. OS-kväll med Almenäs har två kvällar i rad haft bedrövlig läppsynk. Och då har jag inte ens, i ljudväg, nämnt den uteblivna kommenteringen eller övrigt strul på den fronten. Om jag har förstått det rätt har det inträffat att kommentatorer har refererat för sig själva då ljudet inte gått ut i sändning?

 

Invigningen pratades sönder med felsägningar och gissningar. I någon handbollsmatch kom man in när tre minuter redan hade spelats. När kommenteringen inte fungerade till Sveriges match togs studion in och det blev tebjudning av alltihop.

 

I Telia-boxen ligger det åtta stycken linjära Discovery+kanaler. OS sänds överhuvudtaget inte på dessa kanaler. Man hänvisas till appen (som verkar strula ännu mer) istället. Under fotbolls-EM lade C More den reklamfria sändningen på en av sina motsvarigheter till kanaler, C More Live 4. Fungerade prima. Den lösningen är helt främmande för Discovery.

 

OS-sändningarna tidigare år, vare sig det varit i SVT eller Viasat, har i mitt tycke alltid lyckats skapa en slags magisk illusion av att man själv är på plats. En känsla av närvaro tack vare fingertoppskänsla och intresse från sändande bolag. Känslan just nu är att jag aldrig har varit längre ifrån ett OS.

Aftonbladet är inne på samma spår.

https://www.aftonbla...very-hor-ni-det

Hann läsa det innan det blev plusartikel.

Bara sett på 5:an, fotboll och handboll, mellansnack i halvlek: max 30 sek. mellan REKLAMEN! Har aldrig varit med om sånt uppenbart förakt för sina tittare tidigare vad jag kan komma ihåg! :angry:



#40

Postad 25 juli 2021 - 06:50

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

När ska de få detta att fungera!!

Idag så är det svenska kommentatorer på Cyklingen på Eurosport1, men ljudet är jätte lågt på streamen 

Linjärt är ljudet okej på Eurosport 1 

 

De streamade huvudsändningen har även de lågt ljud, men inte så lågt som på Eurosport sändningen 

 

Sändningen med bara seglingen saknar svensk kommentator, finns bara på huvudsändningen

Kommer man att kunna se seglingen till slutet på huvudsändningen??? Eller kommer kommentatorn att prata vidare utan lyssnare  :D       

 

Någon 4K på Streamingen går inte att hitta idag heller!!  



#41

Postad 27 juli 2021 - 21:12

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

  • 629 inlägg
  • 0

Är det bara jag som får upp tex mera pingis repriser via Chrome på datorn än appen på Apple tv 4K?

Har jag missat nån inställning eller?



#42

Postad 30 juli 2021 - 09:36

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Då har det gått en vecka..

Discovery+ verkar nu har fått till det med svenska kommentatorer på de olika streamen  :D  





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.