Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny 2 [PS4]

289 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 5,78 (8) 136:-

#251

Postad 28 oktober 2017 - 19:48

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
Tro det står i MHBs klanstadgar ”En gång med i MHB, alltid med i MHB. En gång lämnat MHB, alltid lämnat MHB”. 😉

#252

Postad 30 oktober 2017 - 12:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Nej MHB hade samma problem i Destiny. Några få som var aktiva men många inte. Som mig. Inte spelat på över en vecka nu. För många andra spel som upp min tid. 



#253

Postad 30 oktober 2017 - 13:08

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
Finns ju inget att göra i d2 förtillfället. Vi som har spelat rätt mycket har 3 gubbar på 305 och allt man vill ha. Finns inget att grinda för så blev rätt naturligt en paus. Men så fort det finns nya grejjer kommer vi in igen och fixar alla clan engram... Vi pratade lite löst förut om att köra en favorit i repris från d1 med ”bring a noob to raid day” och ta med 1-2st som aldrig kört raiden, men vet inte riktigt vad som händer med det just nu, kanske blir av lite senare om intresse finns.

#254

Postad 30 oktober 2017 - 13:22

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Exakt. Så fort dlc kommer, så är man där.

#255

Postad 30 oktober 2017 - 17:14

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Förstår helt och hållet att intresset försvinner när man har nått 305 och i och med det samlat på sig dom grejerna man vill ha under resan dit. Har idag nått 304 och kände att det är bra med i varje fall 2 aktiva i clanen så man kan köra crucible o nightfallen för att ha lite större chans att få bättre grejer. Raiden har jag provat och förstår att man måste vara ett rätt så samspelat lag o jag kanske är för dålig för den ändå 😀 Totn är jag för gammal för med mina sengångar reflexer. Är det bara två st härifrån nya som gamla som vill köra nån gång i veckan så hojta till så ansöker jag om inträde igen.

#256

Postad 30 oktober 2017 - 17:54

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0

På tal om DLC så kommer det första 5e Dec.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3Gjl690gN1s

 

Inget sagt än om vad exakt det kommer innehålla.



#257

Postad 31 oktober 2017 - 14:47

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0

Det bästa med nästa DLC, en selfie-emote! https://i.imgur.com/VRamwmV.gifv

 

:)



#258

Postad 01 november 2017 - 22:04

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Ansöker om inträde til mhb igen. Nån vänlig själ får gärna skicka en invite till tegelstenen hoppade in i en "jätteaktiv" klan. Var inte så. FML 😎

#259

Postad 02 november 2017 - 10:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension (av PC-versionen)



#260

Postad 02 november 2017 - 11:33

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

"Men om man inte är galet hardcore och bara kör lite då och då så räcker spelet länge."

 

Fan jag är inte hardcore alls men har haft tre karaktärer på 305 ganska länge nu, det som är tråkigt är inte så mycket bristen på saker att göra utan att det finns ingen anledning till att göra dem. Med låsta perks på vapnen så får man den bästa loadouten väldigt enkelt, i ettan i dess form kunda man grainda hur länge som helst för att få den perfekta loadouten både i rustning och vapen. Så är det inte här vilket har resulterat i att alla kör med samma saker mer eller mindre. Exotiska engrams regnar ju över en känns det som, och de är ändå inte speciellt bra de flesta.  

 

Jag undrar om det har med att det hade varit för svårt att balansera spelet med mer möjligheter annars nu när PC är med i matchen också. På konsol kör ju flertalet typ scout och en auto rifle eller liknande och på pc en hand cannon och en sub machine gun. På pc finns ju inte bloom effekten på pistoler som det verkar av någon annledning. Totala motsatser typ och sedan att det måste balanseras mot pve dessutom. En redig soppa. Vi såg hur svårt division har haft med detta t ex när det är helt olika meta på konsol och pc.



#261

Postad 01 december 2017 - 13:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Går att spela början gratis nu, fram till Level 5.

 

Var inget fan av ettan, som började bra, men snabbt blev brutalt enformigt.

Kanske iofs blev bättre efter DLC tillägg?

 

Detta verkar dock betydligt mer lovande.

Synd att man missade rean under Black Friday, då det såldes för 300:-

 

Verkar dock som att Bungie har fuckat upp en hel del med diverse uppdateringar, så kanske ska vänta ett tag innan man skaffar spelet, och se om dom tar åt sig kritiken och fixar till det, eller om det blir totalt skrot av det hela ;)

 

Bra optimerad PC version banne mig, redigt snyggt :)



#262

Postad 02 december 2017 - 16:51

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=bOdOSibSuxI

 

Destiny 2 var kul under 25-30 timmar men det fanns inget som höll mig kvar.



#263

Postad 11 december 2017 - 18:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det har varit en ordentlig shitstorm kring att man måste ha DLC för att köra nightfall och svåraste raiden. Jag har själv inget minne av att det var så kontroversiellt för tre år sedan då samma sak hände, men det kanske beror på att shady business inom industrin är väldigt omdiskuterat just nu (EA)?

Snabb reparation av skadan :)

Redigerat av Zartok, 12 december 2017 - 00:58.


#264

Postad 12 december 2017 - 10:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ja det är väl business as usual för bolagen men bra att det blir uppmärksammat. Annars känns expansionen som platt fall, alldeles för lite material. 



#265

Postad 12 december 2017 - 12:19

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Ja det är väl business as usual för bolagen men bra att det blir uppmärksammat. Annars känns expansionen som platt fall, alldeles för lite material. 

 

Ungefär som D2 i övrigt, ruskigt besviken på tvåan såhär långt. Känns som Bungie famlar i mörker och hade ingen aning om varför ettan blev så populär. Dlcet är ganska nytt och är helt dött på min friendslist redan nu. Inte bra alltså. känner inget sug själv heller om jag skall vara ärlig.



#266

Postad 12 december 2017 - 15:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

De kanske borde ha gjort Destiny 1 som GaaS och bara pumpat innehåll tills den nya generationen. Men å andra sidan har Destiny 2 sålt bäst av alla spel i år. Men de kanske inte behåller spelarna lika lätt/länge.



#267

Postad 12 december 2017 - 18:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

jag tycker att det ska bli intressant att följa D2. jag spelade igenom hela kampanjen och sen levlade mig upp till... minns inte, men strax under 300. jag spelade dessutom när levelbromsen fanns med :D

 

många har skrivit att de är besvikna med curse of osiris, men jag måste nästan säga att jag vill minnas att house of wolves (om det nu var första expansionen till D1) inte var större. snarare mindre. typ fyra storys och en raid? osiris-dlc'n ska ju vara större än så om jag förstått det rätt.

 

just att behålla spelare är något som jag upplever att D2 har svårare med än det första spelet. jag tappade faktiskt intresset mycket snabbare än D1. kan ju bero på att D2 är så likt och att man spelade sig less på D1, vilket gjorde att man inte kände att det är lika värt att spela D2 eller något sånt. men jag verkar inte vara ensam om att ha lagt ner spelet redan efter någon vecka, och som det står här ovan så är det samma på min vänlista; releaseveckan spelade typ 40 vänner D2, idag ser jag aldrig någon.

 

... däremot ser jag att ett par personer har plockat upp the Division igen, och det måste jag säga att jag är sugen på att återvända till. för mig blev det ett av de bästa spelen denna generation hittills, och jag har lagt ner extremt många timmar på det =)



#268

Postad 12 december 2017 - 18:25

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Tycker DLC:t är ok och jag spelar en del varje vecka. Största irritationsmomentet sedan DLC:t är den sjukt trasiga Prometheus Lens som alla springer omkring med i crucible. Men det är väl kanske fixat nu? Dock alltid roligt att smiska lag där 2-4 spelare alla springer runt med den, men som i övrigt är för sopiga för att använda den effektivt.. :)

Redigerat av peppelito, 12 december 2017 - 18:26.


#269

Postad 12 december 2017 - 23:47

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

många har skrivit att de är besvikna med curse of osiris, men jag måste nästan säga att jag vill minnas att house of wolves (om det nu var första expansionen till D1) inte var större. snarare mindre. typ fyra storys och en raid? osiris-dlc'n ska ju vara större än så om jag förstått det rätt.

Under crota eran var d1 sjukt mycket roligare än d2 är nu måste jag säga och då var det väl bara en raid till i första dlc.

Sedan hade house of wolves en arena och ingen raid. Förövrigt sämsta dlc i ettan.

Redigerat av Johan_i_burken, 12 december 2017 - 23:48.


#270

Postad 14 december 2017 - 12:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

så var det kanske, crota var före house of wolves. då ska det stå crota i mitt inlägg istället. den innehöll en raid och färre story missions än vad nya osiris gör. 

 

jag kollade på en video om att folk börjat kritisera att många legendarys är tagna från D1, och således börjar det kännas som att de inte får något nytt spel riktigt. jag minns inte att jag fått tag i ett enda D1-exotic i D2, så det kanske bara är till osiris folk tycker att det är ett problem?



#271

Postad 14 december 2017 - 15:28

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Mmm de klagar på att det är mycket recyclat innehåll från ettan... nu har jag inte spelat ettan men finns Fields of Glass där oxå? Eller liknande ställe, de säger att de använt samma assets iaf. Men kan förstå att de återanvänder saker från ettan i en första expansion när de hållit på med PC-versionen samtidigt så resurser har väl inte räckt till. Men nu kan de ju koncentrera sig på nästa expansion helt och hållet så hoppas det blir mer nytt.



#272

Postad 14 december 2017 - 18:30

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Mmm de klagar på att det är mycket recyclat innehåll från ettan... nu har jag inte spelat ettan men finns Fields of Glass där oxå? Eller liknande ställe, de säger att de använt samma assets iaf. Men kan förstå att de återanvänder saker från ettan i en första expansion när de hållit på med PC-versionen samtidigt så resurser har väl inte räckt till. Men nu kan de ju koncentrera sig på nästa expansion helt och hållet så hoppas det blir mer nytt.

Om du är ny till Destiny världen så är en kort resumering att det väldigt tidigt när ettan släpptes läckte ut information om att kommande expansioner osv bestod av content som var tänkt ifrån början att vara själva grundspelet. Tanken från början var ett jätte stort universum. Sen vet jag inte riktigt om allt som skrivs på nätet stämmer.. Men sen det läcktes har folk alltid klagat över content i Destiny och det kommer nog aldrig sluta klagas. Men sen får man ta det med en liten nypa salt också för hur dom en gör kommer det alltid klagas så funkar människor tyvärr. (en kort resumering och mina egna tankar..)



#273

Postad 14 december 2017 - 20:20

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Om du är ny till Destiny världen så är en kort resumering att det väldigt tidigt när ettan släpptes läckte ut information om att kommande expansioner osv bestod av content som var tänkt ifrån början att vara själva grundspelet. Tanken från början var ett jätte stort universum. Sen vet jag inte riktigt om allt som skrivs på nätet stämmer.. Men sen det läcktes har folk alltid klagat över content i Destiny och det kommer nog aldrig sluta klagas. Men sen får man ta det med en liten nypa salt också för hur dom en gör kommer det alltid klagas så funkar människor tyvärr. (en kort resumering och mina egna tankar..)

 

Aha det visste jag inte kanske är samma med tvåan då... men har ju hört att de från början planerade att serien skulle bestå av sju spel eller nåt sånt galet.



#274

Postad 16 december 2017 - 18:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

det finns ju vissa spel som folk inte klagat på. Witcher 3 hade DLC och ingen klagade på att det hade det eftersom mainspelet var enormt. samma sak med skyrim. ... ... sen så tog exemplen slut :D

 

angående ettan så målades världen upp och blev rätt feltolkat. detta skulle jag vilja säga var felaktig marknadsföring då spelet målades upp som att det var stort som fasen och folk skulle kunna se vart man hade varit baserat på vilken gear man hade osv osv osv. det faktiska spelet, som undertecknad trodde skulle bli det bästa någonsin blev det årets största besvikelse, och det skrev väldigt många recensenter. 

 

idag när vi vet vad destiny erbjuder så känner jag mer att om man bara tänker att det blir samma resa som med ettan så kommer man inte bli besviken. med det sagt så har jag, även om jag nu inte spelat första DLC till D2, sett till de objektiva saker som går att se, ex hur många strikes som följde med, hur många story missions som följde med och sånt, och med det i ryggsäcken så förvånas jag faktiskt över att folk är så negativt inställda till D2-grinden (vilket väl ändå var likadant som i D1) samt första DLC, som, om jag förstått det hela rätt, ändå innehöll mer content än DLC 1 till D1 (house of wolves). 

 

DLC 2 till D1 skulle innehålla en raid, men det byttes ut mot trials, det om något borde ha varit en besvikelse för de som köpte den DLC'n. jag bland annat. och det var där jag slutade spela D1.



#275

Postad 16 december 2017 - 18:42

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Håller inte med dig alls zartok och The Dark Below är fortfarande första dlc och inte house of wolves. Problemet är ju att det inte finns någon grind och allt känns bara i allmänhet fördummat. Läs mitt inlägg 260.

#276

Postad 16 december 2017 - 20:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

väfän, den med crotaraiden, vad tusan den än hette! 

 

finns ingen grind? jag grindade i en vecka innan jag var level 280-290-något. om det var så det var. det var fett många timmar jag la in, och varje pryl jag fick i D2 gav mig typ 3 light mer. 

 

lightsystemet i D är imo totalt värdelöst, sämsta lösningen någonsin, men det är en annan femma =)



#277

Postad 17 december 2017 - 20:43

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Grundspelet Destiny 2 är bra. Det finns saker att göra och det är roligt. Men att ta sig till power level 300+ tog inte lång tid. Sen dog spelet. Det finns inget endgame/grind för folk som är max lvl. Och det är det största problemet med d2.

#278

Postad 18 december 2017 - 11:02

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Grundspelet Destiny 2 är bra. Det finns saker att göra och det är roligt. Men att ta sig till power level 300+ tog inte lång tid. Sen dog spelet. Det finns inget endgame/grind för folk som är max lvl. Och det är det största problemet med d2.

Håller med dig till 100% gick sjukt fort att maxa sen hade man ju inget alls att göra ... 

Har du testat DLC eller nån annan kanske ? värt att köpa eller maxar man upp allt i den med lite för snabbt?



#279

Postad 18 december 2017 - 11:03

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Jag sket till och med i att köpa dlc. Får se om det blir senare.

#280

Postad 18 december 2017 - 15:08

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0

Senaste uppdateringen (Ej DLC) tillförde Masterworks vilket är ett steg i rätt riktning, roligare att spela nu när man genererar bra med orbs och får super oftare. Kommer nog till armor också senare.

 

DLC är ganska kort, största behållningen är Raid Lair:et samt weapons forge grejen som tillför lite gammalt hederligt grindande, påminner lite om exotic sword grinden i D1. :)



#281

Postad 18 december 2017 - 16:59

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jaså, är masterwork vapnen för alla?



#282

Postad 18 december 2017 - 19:47

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Japp!

#283

Postad 31 januari 2018 - 15:19

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Nån som fortfarande spelar detta?



#284

Postad 07 april 2018 - 00:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Nån som fortfarande spelar detta?

 

Verkar inte så.

 

Polygon hade en artikel idag: "Är Destiny 2 dött"?

 

https://www.resetera...y-2-dead.34494/

 

Man kan fråga sig om det egentligen var så smart att lansera en tvåa, ettan var väl fortfarande ganska aktiv? Visst sålde det jättebra, men nu när spel mer och mer är GaaS så går man åt fel håll när man inte behåller spelarna, som istället går till PUBG och Overwatch. Aktiviteten här är ju inte som i ettan direkt, vilket jag antar beror på att det inte finns något att göra.

 

Edit: Var ju ett inlägg som diskussionsunderlag men aja. Good talk!


Redigerat av Zoiler, 07 april 2018 - 20:32.


#285

Postad 09 april 2018 - 13:37

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Jag började faktiskt spela i helgen igen. Dom försöker febrilt att fixa spelet, tyvärr så tar Bungie för lång tid på sig. Men antagligen kommer September expansionen "fixa" spelet. I slutet av April, så har dom en community summit. Då får ett visst antal utvalda ge förslag på vad som behöver fixas med spelet. Så förhoppningsvis, får dom till det. Frågan är bara om det är försent då, eller om dom kan få tillbaka spelarna.



#286

Postad 12 april 2018 - 13:18

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ja det kommer tydligen en ny expansion snart och jag tänkte vem spelar det forfarande? Destiny 2 känns som ett tomt spel med för lite innehåll.



#287

Postad 09 september 2018 - 17:10

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Så? Vad tycker ni om Forsaken som släpptes i tisdags? Har själv bara börjat spela kampanjen så jag har begränsat med intryck så här långt, men det känns lovande. Kul med lite nya fiendetyper och den nya vapentypen som dyker upp.

#288

Postad 22 september 2018 - 05:20

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Tog upp spelet igen och köpte forsaken igår. Verkar finnas mkt att göra😀. Slutade spela innan warmind kom och hade då 3 maxade gubbar på 330 o level 25 vilket idag inte är så fett.

Edit. Skickade en ansökan till klanen

Redigerat av muraren, 22 september 2018 - 05:37.


#289

Postad 02 augusti 2019 - 14:47

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Startade destiny 2 idag för första gången på länge och nu verkar det finnas mycket att göra😀

#290

Postad 26 januari 2020 - 18:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Nån som lirar på xbox? Jag är 933 och aldrig kört raid, skulle vilja ta min karaktär till högre höjder 😉



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.