Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Monitor med Apple TV

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 oktober 2019 - 17:20

Unregisteredbe268d2c
  • Unregisteredbe268d2c
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag har en Panasonic 42" plasma, och ska flytta till ny lägenhet om någon månad. Jag funderar på att byta ut den för att slippa TV-bänk.

 

Jag tittar inte så mycket på TV, och vill mest ha en diskret installation som ger bra bild och ok ljud. Ljudet vill jag även använda som stereo. Jag tänker mig att TVn/monitorn hänger på väggen som en tavla och någonstans kommer ljudet ifrån. Gärna utan att det behövs några stora högtalare. Ljudet behöver inte vara super, utan bara OK. Viktigare då att bilden är bra. Rummet är inte så stort, så 50" räcker, och egentligen ~40" oxå.

 

TV:n kommer sitta på en vägg som är en sidovägg till dörren, så man kommer se TV:n från sidan när man kommer in. Det bästa hade alltså varit om TV:n är väldigt tunn, så att den sitt kloss an väggen. Som en tavla.

 

Tänker mig att man kanske kan gömma elkabel i väggen, och bara streama från Apple-TVn. Vill få bort kablar och skit, och det bästa vore om allt kunde styras från en fjärrkontroll (Apple TVns).

 

Jag har dålig koll på vad som finns på marknaden, så det jag skissar på i detta inlägg är mest en idé. Kom gärna med förslag.

 

Prisidé (men är flexibel):

TV/monitor 5-15 000

Ljud: 3000

 

Lite OT. Hur fort blir TV-apparater tunnare idag? Kommer det finnas monitorer som bara bygger nån cm om några år? Isåfall kanske jag ska vänta, för jag har ju en fungerande TV nu.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.