Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

adobe premiere elements 12

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 mars 2014 - 15:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
fick med detta programmet när jag köpte kamera. det kom på en skiva men jag har ju ingen skivläsare i datorn. Någon som vet om man kan ladda ner programmet från internet och sen använda produktnyckeln som följde med. Eller är produktnyckeln kopplat just till den cd-skivan?

#2

Postad 22 mars 2014 - 16:28

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Det borde gå att ta från nätet, tex den version som man har som prov. Det räcker att fylla i nyckeln på den. Så gå till adobe download

#3

Postad 22 mars 2014 - 17:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
äh det var ju ett videoredigeringsprogram. Har för mig att elements var ett enklare photoshop ju.
detta har jag ju ingen nytta av

#4

Postad 22 mars 2014 - 17:45

xray
  • xray
  • Guru

  • 4 296 inlägg
  • 0
Om du inte hittar lämplig version att ladda ner, använda din orginal skiva för att göra en bild av den för att sedan "mounta" den på datorn du skall installera på.

Imgburn är ett bra gratisprogram med vars hjälp skivan går att överföra till en img-fil. Med t ex usb-sticka kan du sedan flytta över filen för att "mounta" den med t ex Virtual CloneDrive.

#5

Postad 22 mars 2014 - 17:50

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Om du inte hittar lämplig version att ladda ner, använda din orginal skiva för att göra en bild av den för att sedan "mounta" den på datorn du skall installera på.

Imgburn är ett bra gratisprogram med vars hjälp skivan går att överföra till en img-fil. Med t ex usb-sticka kan du sedan flytta över filen för att "mounta" den med t ex Virtual CloneDrive.


jag fattar ingenting av det du skriver :P

jag har ingen användning alls av skivan då jag inte har någonstans att stoppa in den i datorn :)

jag ville ha ett program bara för att fixa ramar och lite sånt på bilder. jag vill inte ladda ner olagligt och jag vill inte betala. Vad finns det för alternativ då?

#6

Postad 22 mars 2014 - 17:58

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Om du vill ha programmet så kan du ladda ner denna och sedan ange din kod

http://www.adobe.com...elements&loc=se

Redigerat av Unregistered124686ac, 22 mars 2014 - 17:59.


#7

Postad 22 mars 2014 - 18:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
fast jag har ju ingen användning av det få det är ett videoredigeringsprogram. Inte det jag var ute efter :)

#8

Postad 22 mars 2014 - 18:07

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0
Tja, det kan jag ju inte hjälpa dig med :). Den är väl med för att kunna redigerar film som man spelar in med kameran. Då är det väl att sälja den för en 400:-

#9

Postad 22 mars 2014 - 18:09

xray
  • xray
  • Guru

  • 4 296 inlägg
  • 0
Det är lugnt. Antog att du är en hacker... :P

Du behöver inte vara orolig med att ladda ner så länge du gör det från "rätt" ställe... Men att ladda från fildelningssida med piratprylar är nog inte nödvändigt.

Med "mounta" menar jag att du lurar datorn att tro att det är en cd skiva som stoppats i en optisk läsare (trots att dotorn inte har ngn). Gratis programmet Virtual CloneDrive fixar detta om du har en kopia av cd:n i form av img-fil. Men för att skapa en sådan fil behöver du fortfarande en dator med dvd enhet...

Redigerat av xray, 22 mars 2014 - 18:10.


#10

Postad 22 mars 2014 - 18:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Tja, det kan jag ju inte hjälpa dig med :). Den är väl med för att kunna redigerar film som man spelar in med kameran. Då är det väl att sälja den för en 400:-


japp. så är det nog. det är lightroom 5 med i paketet så 400kr känns lite för billigt. Har två st sådana ex som jag fick med kameran

Det är lugnt. Antog att du är en hacker... :P

Du behöver inte vara orolig med att ladda ner så länge du gör det från "rätt" ställe... Men att ladda från fildelningssida med piratprylar är nog inte nödvändigt.

Med "mounta" menar jag att du lurar datorn att tro att det är en cd skiva som stoppats i en optisk läsare (trots att dotorn inte har ngn). Gratis programmet Virtual CloneDrive fixar detta om du har en kopia av cd:n i form av img-fil. Men för att skapa en sådan fil behöver du fortfarande en dator med dvd enhet...


ok. Då hjälper inte det mig heller då jag inte har någon dvd läsare. Men det spelar ju ingen roll nu när det är ett program jag inte har avsändning för :)

#11

Postad 27 mars 2014 - 07:40

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0

äh det var ju ett videoredigeringsprogram. Har för mig att elements var ett enklare photoshop ju.
detta har jag ju ingen nytta av


Antagligen är det Premiere Elements du har vilket är en bantad version av Adobe Premiere.
Adobe photoshop elements är däremot en bantad version av photoshop.

#12

Postad 27 mars 2014 - 08:03

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

jag ville ha ett program bara för att fixa ramar och lite sånt på bilder. jag vill inte ladda ner olagligt och jag vill inte betala. Vad finns det för alternativ då?

Alternativet är att använda gratisprogram och vara missnöjd för att dom inte uppfyller dom krav du har. ;)

#13

Postad 27 mars 2014 - 09:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Antagligen är det Premiere Elements du har vilket är en bantad version av Adobe Premiere.
Adobe photoshop elements är däremot en bantad version av photoshop.


Ja jag blandade ihop dom, jag tänkte på Photoshop elements.


Alternativet är att använda gratisprogram och vara missnöjd för att dom inte uppfyller dom krav du har. ;)


Mjo det är sant. Men en ram Borde det vara något gratisprogram som klarar fixa. Dock har det löst sig då jag fixar det i lightroom nu



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.