Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uncharted 4

723 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Uncharted 4: A Thief's End (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9,53 (75) 170:-

#701

Postad 24 augusti 2017 - 21:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Mycket snack hit och dit om grafik, är LL bra? Kostar bara 25 pund...

Bättre pacing, set-pieces och pussel än 4:an är som sagt en vanlig åsikt på Gaf iaf.

Har UC2 mött sin överman(kvinna)? :)

#702

Postad 24 augusti 2017 - 23:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har UC2 mött sin överman(kvinna)? :)

 

Oj, GAF hajpar upp dig alldeles för mycket :D . UC2 är en legend och detta en expansion, så lite orättvist.

 

Men det märks att de har lyssnat på UC4-kritiken för pusslen och tempot är bättre (tempot kommer iofs naturligt iom halva speltiden typ). Dock slår expansionen inget av huvudspelen på MC iaf.



#703

Postad 25 augusti 2017 - 07:27

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Har inte spelat klart det men det sägs 10 - 12 timmar.

 

 

6 timmar tog det för Gamereactors recensent 



#704

Postad 25 augusti 2017 - 08:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Oj, GAF hajpar upp dig alldeles för mycket :D . UC2 är en legend och detta en expansion, så lite orättvist.

Men det märks att de har lyssnat på UC4-kritiken för pusslen och tempot är bättre (tempot kommer iofs naturligt iom halva speltiden typ). Dock slår expansionen inget av huvudspelen på MC iaf.

Spin-off skulle jag hellre kalla det iofs.

MC?

#705

Postad 25 augusti 2017 - 09:07

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

MC?

metacritic.com



#706

Postad 25 augusti 2017 - 09:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Aha, såklart. Spelbetyg sätts i rätt hög grad relativt sin samtid så det är inte så relevant i sammanhanget. 

 

Man kan vända på frågan lite. Förutom längden (behöver iofs inte vara nått dåligt), finns det nått TLL gör sämre än UC4 eller för den delen UC2? "Nyskapande" förstås men det får man nog säga är lite av grejen. :)



#707

Postad 25 augusti 2017 - 12:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Aha, såklart. Spelbetyg sätts i rätt hög grad relativt sin samtid så det är inte så relevant i sammanhanget. 

 

Vad kritikerkåren tycker är väl hyfsat relevant? Och att betyg sätts vid den tidpunkt som kritikerna spelar spelen är ju ganska naturligt. Det är en indikation på hur bra de tyckte de var vid den tidpunkten.

 

Om du snarare menar att spelet är bättre än UC2 om vi skulle sätta 100 personer att spela båda spelen efter varandra idag är en annan femma, men också rätt orättvist då många bara skulle falla för grafiken i LL och deklarera det som vinnare.

 

Förutom längden (behöver iofs inte vara nått dåligt), finns det nått TLL gör sämre än UC4 eller för den delen UC2? "Nyskapande" förstås men det får man nog säga är lite av grejen.  :)

 

 

Får spela färdigt först, men storyn och karaktärerna är ju en ganska stor del av UC. Det de har förbättrat, till viss del, är gameplayet. De som gillar Far Cry 2 borde gilla detta, ingen minikarta så man får ta upp kartan hela tiden när man är ute och kör. Som tur är så pajjar åtminstone inte jeepen.

 

6 timmar tog det för Gamereactors recensent 

 

 

Lol, skyndade sig igenom för att hinna till deadline.

 

7,5 timmar är spelets mainstory i snitt, men det är delvis open world så det finns saker att göra om man vill. Då kan det ta 15+ timmar.


Redigerat av Zoiler, 25 augusti 2017 - 12:13.


#708

Postad 25 augusti 2017 - 19:38

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0


Lol, skyndade sig igenom för att hinna till deadline.

7,5 timmar är spelets mainstory i snitt, men det är delvis open world så det finns saker att göra om man vill. Då kan det ta 15+ timmar.


Skönt att höra även om jag hade varit nöjd med 6 timmar

#709

Postad 25 augusti 2017 - 22:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Vad kritikerkåren tycker är väl hyfsat relevant? Och att betyg sätts vid den tidpunkt som kritikerna spelar spelen är ju ganska naturligt. Det är en indikation på hur bra de tyckte de var vid den tidpunkten.

Om du snarare menar att spelet är bättre än UC2 om vi skulle sätta 100 personer att spela båda spelen efter varandra idag är en annan femma, men också rätt orättvist då många bara skulle falla för grafiken i LL och deklarera det som vinnare.


Får spela färdigt först, men storyn och karaktärerna är ju en ganska stor del av UC. Det de har förbättrat, till viss del, är gameplayet. De som gillar Far Cry 2 borde gilla detta, ingen minikarta så man får ta upp kartan hela tiden när man är ute och kör. Som tur är så pajjar åtminstone inte jeepen.


Lol, skyndade sig igenom för att hinna till deadline.

7,5 timmar är spelets mainstory i snitt, men det är delvis open world så det finns saker att göra om man vill. Då kan det ta 15+ timmar.

I sammanhanget skrev jag ja. Där sammanhanget var TLL vs UC4 och UC2.

"Idag" är mao vad som avses ja. Igår har jag släppt sen länge och imorgon är alldeles för långt bort. :D

Ja story och karaktärer i tveklöst viktigt. Och karaktärerna var mitt orosmoln (ingen av de två gjorde nått större intryck på mig tidigare) men kanske man kan fatta tycke för dem. Få som hängt upp sig på det, vad jag sett.

#710

Postad 26 augusti 2017 - 00:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

"Idag" är mao vad som avses ja. Igår har jag släppt sen länge och imorgon är alldeles för långt bort. :D

 

Hur vet du då att UC2 fortfarande var bäst, spelade du om det inför varje nytt UC?  ;) .

 

Så ser jag ingen större poäng i att jämföra i alla fall, det som räknas är hur man kände och hur det mottogs när det var nytt imo. Link Between Worlds slår A Link to the Past om man spelar dem efter varandra, men fusk med 20 års extra teknikutveckling, feedback, samt snott de flesta idéer från LttP.

 

Men LL är utan tvekan bra iaf (närmar mig nog slutet), det är ett fullfjädrat Uncharted för de som fortfarande undrar. Och det utspelar sig efter UC4. Det är ett bra fullprisspel för icke-fullpris, inget "DLC" typ Left Behind. Lätt värt pengarna om man gillar UC.



#711

Postad 26 augusti 2017 - 03:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Öhh. Jag kan förstås relatera mina intryck från igår och applicera dem på en färskare bedömning som gäller för idag.

Det är därför jag inte behöver se om T2 varje gång det kommer en ny terminatorfilm för att inse att T2 fortfarande är bäst. ;)

#712

Postad 27 augusti 2017 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Öhh. Jag kan förstås relatera mina intryck från igår och applicera dem på en färskare bedömning som gäller för idag.

 

 

 

En film kan man ju minnas i huvudet enklare för att människor fortfarande är människor och för att scenerna är likadana varje gång. Skådespelares AI, animationer, grafik försämras inte om man går 20 år bak i tiden. Spel är mer komplexa, man behöver inte bara minnas hur storyn var som om det vore en film, man måste också komma ihåg gameplay, samtidigt som de är flera gånger längre än filmer. De utvecklas dessutom hela tiden och det är svårt att komma ihåg hur ett spel man spelade för 10 år sedan var egentligen och vad man hade tyckt om man spelade det idag. Jag kollade en video av UC2 och det såg mer modernt ut än jag trodde att det skulle göra, som exempel. Därför tycker jag din fråga och sättet du bedömer på är komplext och jag hade inte kunnat säga exakt vilket som är bäst IDAG utan att spela dem efter varandra. Däremot minns jag hur bra jag tyckte UC2 var när jag spelade det och vilken påverkan det haft, och kan jämföra det med hur bra jag tyckte LL var idag och det anser jag är det viktiga.



#713

Postad 28 augusti 2017 - 15:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

happ så jäkla kort senaste spelet va spelade igenom det på 1dag i tid sammanräknat (2 halva dagar) 



#714

Postad 29 augusti 2017 - 10:46

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

happ så jäkla kort senaste spelet va spelade igenom det på 1dag i tid sammanräknat (2 halva dagar)


Du vet att det inte är ett fullängdsspel va? Det var tänkt som ett tillägg till Uncharted 4. Därav kostar det inte heller lika mycket som vad till exempel fyran kostade. Runt 7-8 timmar speltid är vad de har beräknat.

#715

Postad 29 augusti 2017 - 13:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Du vet att det inte är ett fullängdsspel va?

 

Jag tycker 10 timmar är ett fullängdsspel tbh, det är ungefär lika långt som Uncharted 1 och 3. För mig tog det 12 iaf, men jag gillar att ta in miljöer, tog troféer, samlade allt i det öppna området.

 

Hellre 10 händelsefulla timmar än 40-timmarsspel där 20 timmar är padding.



#716

Postad 29 augusti 2017 - 13:21

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Jag tycker det är lite störande att man inte kan sätta en waypoint på det öppna området istället för att behöva ta fram kartan och titta hela tiden.

#717

Postad 29 augusti 2017 - 15:23

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag tycker 10 timmar är ett fullängdsspel tbh, det är ungefär lika långt som Uncharted 1 och 3. För mig tog det 12 iaf, men jag gillar att ta in miljöer, tog troféer, samlade allt i det öppna området.
 
Hellre 10 händelsefulla timmar än 40-timmarsspel där 20 timmar är padding.


Jo, men nu var det någon som tyckte att det var för kort. Jag håller med dig absolut, hellre kvalitet än kvantitet men gärna båda. :)
 



#718

Postad 29 augusti 2017 - 15:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jo, men nu var det någon som tyckte att det var för kort.
 

 

Han jämför nog med Uncharted 4, fast det är ju det överlägset längsta spelet i serien (för långt enligt mig).



#719

Postad 30 augusti 2017 - 06:53

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Har spelat 3-4 timmar och jag gillar det. Jag saknar såklar Nate men Chloe gör ett bra jobb som "ersättare". Det negativa jag har märkt såhär långt är att det känns lite mindre finslipat än UC4. Många konstiga kameravinklar har gjort så jag dött i onödan samt att jag har svårt att hoppa till uppenbara ställen som ska gå att klättra etc. Många osynliga väggar vid passager där man egentligen borde kunna gå igenom... men annars känns spelet stabilt och man känner sig som hemma. Pusslen och tokenjakten gillas skarpt. Ser fram emot att spela klart 😊

#720

Postad 30 augusti 2017 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tänkte inte på några konstiga kameravinklar, men det som är positivt när man dör är ju att man är tillbaka igen på typ 1 sekund. Riktigt bra laddningstider. Hjälper när man vill grinda vissa troféer  ;)

 

Sen är de lite väl snälla med checkpoints ibland. Flera checkpoints i ett och samma encounter, även fast de inte är särskilt långa. Men kanske är bra på crushing.



#721

Postad 31 augusti 2017 - 07:14

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Tänkte inte på några konstiga kameravinklar, men det som är positivt när man dör är ju att man är tillbaka igen på typ 1 sekund. Riktigt bra laddningstider. Hjälper när man vill grinda vissa troféer ;)

Sen är de lite väl snälla med checkpoints ibland. Flera checkpoints i ett och samma encounter, även fast de inte är särskilt långa. Men kanske är bra på crushing.


Ja checkpointsen är lite väl snälla men tur är det för jag har redan stött på en bugg två ggr. när jag har letat tokens så har inte statyerna "aktiverats" dvs triangelknappen kommer inte upp. Då har det varit skönt att bara starta från senaste checkpoint och så har det aktiverats 😉

#722

Postad 10 september 2017 - 18:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tur att Hennig inte fick ha hand om UC4. Köra jeep hälften av spelet? Öh.

 

http://67.227.255.23...d.php?t=1431155

 

- No gun combat for half the game, vehicle based (Unkarted was a reality)
-Huge emphasis on melee combat 
-No mechanic you shoot at walls and use that to climb
- New boost mechanic
- Dance Dance mini game 
- Elena would have been with Drake for the first half of the game on his adventure
- No Nadine 



#723

Postad 29 maj 2021 - 22:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 988 inlägg
  • 0

Uncharted 4 kommer till PC:

 

https://www.rockpape...is-coming-to-pc



#724

Postad 21 oktober 2021 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

https://www.youtube....h?v=UZOnOfc83Q0

 

Eeeeeeeh? Varför börjar de från 3an och 4an när Tom Holland ser ut som Baby Drake. Baby Sully känns också felplacerad =/.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.