Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nikon D40/D40x *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 24 juli 2007 - 09:13

janne1
  • janne1
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Så även fast det står i annons hos fotovideo.se att man ska få blixt så gäller alltså inte detta efter den 18 Juli? Köpte min i fredags.

Någon som vet om Nikon 18-70 som följer med i D70 paketet funkar på D40?

#102

Postad 24 juli 2007 - 10:07

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Så även fast det står i annons hos fotovideo.se att man ska få blixt så gäller alltså inte detta efter den 18 Juli?  Köpte min i fredags.

Nikon kör "Cash Back" med 830 SEK tillbaka just nu. Mer info nedan:
http://www.europe-ni...road/328/1.html

#103

Postad 25 juli 2007 - 21:14

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Skoj. Fick min SB-400 idag. Väldigt nöjd.

Har ni hunnit tagit några bra bilder med kameran än? Fortfarande på experimentstadiet :wub:

Skummar igenom manualen lite då och då...

Någon som uppdaterat med nyare firmware?

Redigerat av cezar, 25 juli 2007 - 21:18.


#104

Postad 25 juli 2007 - 23:05

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Min kom med 1.1, det är väl nyaste? Har inte märkt nåt än att klaga på. Inte testat så mycket än iofs.

#105

Postad 26 juli 2007 - 16:24

Needa
  • Needa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Så även fast det står i annons hos fotovideo.se att man ska få blixt så gäller alltså inte detta efter den 18 Juli?  Köpte min i fredags.

Nikon kör "Cash Back" med 830 SEK tillbaka just nu. Mer info nedan:
http://www.europe-ni...road/328/1.html

<{POST_SNAPBACK}>


Kommer hem och slår upp tidningen, 5 papp jämt hos expert med SB400 blixt, minus cashback blir det alltså 4100. Börjar kännas prisvärt :P

#106

Postad 26 juli 2007 - 16:45

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Trevligt! Kommer ta en runda förbi Expert ikväll. Tvivlar dock på att blixten följer med, utan det känns som "tryckfel" enligt mig. Kan bli ett dyrt tryckfel för Expert :P

#107

Postad 26 juli 2007 - 16:49

Needa
  • Needa
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Hehe ja det ska ju även ingå "rengöring och kontroll" av kameran i 3 år samt en 2 timmars kurs. Jag började småsnegla på systemkameror för ett par dagar sedan men jag hade inte planerat att köpa en nu, blir kanske tvungen. :P

#108

Postad 26 juli 2007 - 16:55

moal07
  • moal07
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Låter riktigt bra, vilken tidning såg du annonsen i?

#109

Postad 26 juli 2007 - 20:36

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en D40 på Expert :P Enligt säljaren så skulle jag få blixten, men vi får se vad som händer. Får troligtvis bråka lite för min sak.

Annonsen finns även deras hemsida (länk till PDF nedan):
http://www.expert.se...26_juli_web.pdf

Redigerat av Walkir, 26 juli 2007 - 20:38.


#110

Postad 26 juli 2007 - 20:37

janne1
  • janne1
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Vart skulle du få den från då? kampanjen har ju gått ut och det e inköpsdatumet på kvittot som gäller enligt nikon, så sa de till mig iaf när jag ringde.

#111

Postad 26 juli 2007 - 22:41

cezar
  • cezar
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

Vart skulle du få den från då? kampanjen har ju gått ut och det e inköpsdatumet på kvittot som gäller enligt nikon, så sa de till mig iaf när jag ringde.

<{POST_SNAPBACK}>



Håller ju på till September så...
Fick blixten i förrgår :P och har precis registrerat mina produkter så snart blir det cashback också.

Känns verkligen som man har gjort ett riktigt kap.

#112

Postad 26 juli 2007 - 22:49

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Nån som har bra tips på en väska som rymmer enbart D40 med 18-55 objektivet?
Vill ha en smidig väska för bara kameran. De väskor jag sett är med extra utrymmen för blixt och grejer. Skulle vilja ha en av varje, beroende på vad man ska göra.

<{POST_SNAPBACK}>


Lowe Pro Apex 110 AW har jag och den funkar bra.
http://www.lowepro.c...pex_110_AW.aspx

#113

Postad 26 juli 2007 - 22:51

janne1
  • janne1
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
var hittar du infon om att den håller på till september?


EDIT : http://www.europe-ni...ashBack_SWE.pdf

Inte till september.

Redigerat av janne1, 26 juli 2007 - 22:54.


#114

Postad 27 juli 2007 - 00:08

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Nån som har bra tips på en väska som rymmer enbart D40 med 18-55 objektivet?
Vill ha en smidig väska för bara kameran. De väskor jag sett är med extra utrymmen för blixt och grejer. Skulle vilja ha en av varje, beroende på vad man ska göra.

<{POST_SNAPBACK}>


Lowe Pro Apex 110 AW har jag och den funkar bra.
http://www.lowepro.c...pex_110_AW.aspx

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar, ska kolla på den.

#115

Postad 27 juli 2007 - 15:48

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Köpte min D40 idag och är så länge nöjd =)
Väntan medans batteriet laddades var låååååång, hua :lol:

Ett första test: http://www.flickor.dk/takasar.jpg

#116

Postad 28 juli 2007 - 10:06

paccc
  • paccc
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Såg ytterligare en annons (förutom expert) där de
påstod att både flashback och cachback gällde fram
till den 1/8.

I butiken sa de att man fick blixten på köpet av butiken. (det var en expertbutik visade det sig)
Visserligen fanns den ej på lager, men man fick ett tillgodokvitto på blixten av expert - ej nikon
och kunde sedan också använda cachback mot nikon med kvittot på kameran.
Se alltså till att inte lämna butiken utan blixt eller tillgodo.

/ P

Redigerat av paccc, 28 juli 2007 - 14:54.


#117

Postad 28 juli 2007 - 10:32

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Någon som hittat ett lämpligt LCD-skydd till Nikon D40/D40x.
Söker ett skydd som har exakt samma form som skyddsglaset på kameran.

#118

Postad 28 juli 2007 - 12:45

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Har för mig att Cyberphoto säljer såna.


EDIT.

Paccc, tala om hur det gå.
Vilken butik var det?

Redigerat av Outrage, 28 juli 2007 - 12:46.


#119

Postad 28 juli 2007 - 14:13

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt en D40 på Expert B) Enligt säljaren så skulle jag få blixten, men vi får se vad som händer. Får troligtvis bråka lite för min sak.

Annonsen finns även deras hemsida (länk till PDF nedan):
http://www.expert.se...26_juli_web.pdf

<{POST_SNAPBACK}>


Fick inte någon blixt på köpet när jag ville köpa Nikon D40. Försäljaren sa att de hade rört till det.

Kan man inte tvinga dem till att få en blixt gratis. Måste de inte stå för vad som står i reklamen då jag inte har anledning att tro att erbjudandet var uppenbart felaktigt.

Någon som vet hur det ligger till?

#120

Postad 28 juli 2007 - 14:49

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Var in och pratade med en försäljare på Expert idag och han sa nåt om att det fortfarande gällde, och att man skulle gå in på Nikons hemsida och registrera sig där så skulle man få en, låter ju som Flashback erbjudandet som nämnts tidigare tycker jag, så tycker det verkar skumt att de fortfarande ska gälla.

Som sagt man borde kunna bråka sig till en blixt, har de gått ut med att den ingår i köpet så ska den väl göra det, annars borde det väl ses som falsk marknadsföring?

#121

Postad 28 juli 2007 - 14:56

paccc
  • paccc
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Som jag skrev ovan så har flashback slutat att gälla och bara cashback gäller
detta måste försäljaren i din expertbutik ha klart för sig och du måste få blixten
från expert och ingen annan innan 1/8.

#122

Postad 28 juli 2007 - 20:17

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

Någon som hittat ett lämpligt LCD-skydd till Nikon D40/D40x.
Söker ett skydd som har exakt samma form som skyddsglaset på kameran.

<{POST_SNAPBACK}>

Som Outrage skriver så säljer Cyperphoto sådana: Länk

#123

Postad 29 juli 2007 - 13:04

mr_Starbuck
  • mr_Starbuck
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Expert har ett toppenerbjudande just nu där du får kameran + 830 kr i cashback samt SB-400-blixten som tidigare ingick i Nikons erbjudande. Allt för 4.990. Jag plockade upp mitt kit i förrgår och är hur nöjd som helst ;)

Edit: Hehe, jag borde ha läst inläggen tidigare i tråden. Sorry!
Kan dock tillägga att blixten "bjuder" expert på. Pengarna får man sedan från Nikon.
Jag fick dock ingen tryckt manual, så jag ska återvända till butiken imorgon och se om de kan göra något.
Jag tyckte det lät lit för bra för att vara sant, men detta visade sig vara ett undantag.

Redigerat av mr_Starbuck, 29 juli 2007 - 13:08.


#124

Postad 29 juli 2007 - 14:14

[D J M I K E]
  • [D J M I K E]
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Intressant... Jag var nyss på Expert för att kolla om erbjudandet verkligen stämde men svaret jag fick var att de aldrig haft några blixtar så de klarade sig från detta genom "så långt lagret räcker"... Dåligt, men dock väntat... Konstigt att de inte har samma policy i alla butiker...

Man kanske ska testa nån annan butik... ;)


Testade en annan butik och där var det inga problem!! Blixten får jag dock vänta lite på då de inte hade nån på lager men de trodde att de skulle få in fler i veckan... Dock var det ingen manual med så jag måste tillbaka till butiken imorgon igen... Suck...

Redigerat av [D J M I K E], 29 juli 2007 - 17:24.


#125

Postad 29 juli 2007 - 19:32

Unregistered001d058b
  • Unregistered001d058b
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
köpte ochså ett D40 kitt på Expert i Torsdags och de bjöd på blixten, de hade dok inga på lager med väntade in dom till mitten av veckan.

#126

Postad 30 juli 2007 - 13:44

Unregistered14ba2107
  • Unregistered14ba2107
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Var inne på en "riktig" Expertbutik i dag och köpte D40. Blixten följde med i priset och skulle levereras i augusti. Blev först nekad på Expert Stormarknad. Personalen där kan väl i bästa fall kallas okunnig.

Efter cashback från Nikon landar priset på ca 4200. Det var tur att man väntade lite när Nikon hade flashbackerbjudandet fast man var sugen redan då.

#127

Postad 30 juli 2007 - 14:58

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Hej. Undrar hur du kan komma ner till 4200? Var finns den kampanjen med blixt att läsa, nån länk eller så? Kollade in på Experts sida och där hittar jag inget om det. Och var det D40x?

/Benny

[edit]troligen D40 det handlade om, eftersom priset var 4999 på Expert.[/edit]

[edit2]Sorry, vore bra om jag hade läst lite nogrannare, infon står ju i denna tråd :) [/edit2]

Redigerat av BempaS, 30 juli 2007 - 15:08.


#128

Postad 30 juli 2007 - 15:15

janne1
  • janne1
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Om nån av er inte vill ha blixten ni får gratis kan ni sälja den till mig :)

#129

Postad 31 juli 2007 - 17:12

lill_haldo10
  • lill_haldo10
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej!

Går i tankarna att köpa Nikon D40, och har plockat ihop ett paket. Men passar ett 52mm UV-skydd till
18-55 objetivet som följer med?

// Simon

#130

Postad 31 juli 2007 - 20:12

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0

Hej!

Går i tankarna att köpa Nikon D40, och har plockat ihop ett paket. Men passar ett 52mm UV-skydd till
18-55 objetivet som följer med?

// Simon

<{POST_SNAPBACK}>


Japp det passar, jag har ett sånt själv. Det du ska kolla efter är objektivets diameter, i detta fall 52mm.

#131

Postad 01 augusti 2007 - 07:48

kiano
  • kiano
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Om nån av er inte vill ha blixten ni får gratis kan ni sälja den till mig :)

<{POST_SNAPBACK}>


hej!
jag hade lite flax och fick 2 st blixtar. Tyvärr så sålde jag blixten för en vecka sen. Så man kan säga att jag fick både Cashback och Flashback kampanjerna. :D

#132

Postad 01 augusti 2007 - 13:24

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
Hämtade ett D40xkit igår och hängde på objektiv och sökare från min gamla D70 som nu får gå vidare. Är ju så mycket snabbare än D70. Sen är vikten ingen stor skillnad då mitt 18-70 Nikkor står för den mesta tyngden. Duger gott och kompletterar mitt stall av kameror bra.

#133

Postad 01 augusti 2007 - 22:42

jojjal
  • jojjal
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Ang "FlashBack" och "CashBack" -garantin så tillhanda håller Expert både och. Så jag köpte en Nikon pga det.......Expert fixar blixt även fast den har typ utgått från Nikon (Så sa dom på min expert butik iaf..)

Så nu väntar jag att fredagen ska komma så att jag slipper att nöta min min kollegas kamera...

#134

Postad 02 augusti 2007 - 08:04

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
jojjal, du kan ju läsa några inlägg ovan ditt.

#135

Postad 02 augusti 2007 - 11:51

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Hej!

Går i tankarna att köpa Nikon D40, och har plockat ihop ett paket. Men passar ett 52mm UV-skydd till
18-55 objetivet som följer med?

// Simon

<{POST_SNAPBACK}>


Japp det passar, jag har ett sånt själv. Det du ska kolla efter är objektivets diameter, i detta fall 52mm.

<{POST_SNAPBACK}>


Men hur funkar det med UV-filter OCH linsskydd?
Jag vill ha ett UV-filter (eller snarare bara något som skyddar linsen) konstant monterat, men vill ändå kunna sätta på ett svart plastlock när man stoppar ner kameran i väskan. Går detta att lösa? Helst ska det vara ett lock med "strap" som hänger och dinglar. Det som följer med kameran kan man ju tappa bort lite överallt eftersom det inte sitter fast i något när man tar bort det.

#136

Postad 02 augusti 2007 - 12:52

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Jag har UV-filter, linskydd och motljusskydd, inga problem. Filtret gängas fast på linsen. Linskyddet sätt på som vanligt. Motljusskyddet sätts fast bakom i skåran. Kan inte beskriva det bättre. Vad gäller snöret kan jag inte hjälpa dig då jag hatar saker som hänger och dinglar, jag stoppar det (linskyddet) alltid i väskan.


Edit.

Stavfel och bättre förklaring.

Redigerat av Outrage, 02 augusti 2007 - 13:03.


#137

Postad 02 augusti 2007 - 13:58

edde1
  • edde1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Hej! Vet någon vart man kan ladda hem Manualen i PDF till Nikon D40?

#138

Postad 02 augusti 2007 - 14:52

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Nikon.se

Det är väl ändå rätt uppenbart???

#139

Postad 02 augusti 2007 - 15:36

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Jag har UV-filter, linskydd och motljusskydd, inga problem. Filtret gängas fast på linsen. Linskyddet sätt på som vanligt. Motljusskyddet sätts fast bakom i skåran. Kan inte beskriva det bättre. Vad gäller snöret kan jag inte hjälpa dig då jag hatar saker som hänger och dinglar, jag stoppar det (linskyddet) alltid i väskan.


Edit.

Stavfel och bättre förklaring.

<{POST_SNAPBACK}>


Aha, så filtret har själv en gänga "utvändigt" där linsskyddet kan snäppas fast? Sitter här o kollar på min nya D40 (hehe). Linsskyddet snäpper ju in där man instället skruvar dit filtret. Men är alla filter så att det "fortsätter" en gänga utåt där man kan sätta dit linsskyddet?
Detta kanske är självklart för nån som har haft systemkamera, men inte för mig :)

Vilket UV-filter ska jag ha då? Varför UV-filter förresten, man kunde väl lika gärna ha en bit klarglas? Vill ju bara skydda linsen mot repor och smuts.

#140

Postad 02 augusti 2007 - 15:54

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Hoya ska vara bra sägs det.
Hoya UV 52mm HMC Super Pro 1

#141

Postad 02 augusti 2007 - 16:20

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0

Men är alla filter så att det "fortsätter" en gänga utåt där man kan sätta dit linsskyddet?

Vilket UV-filter ska jag ha då? Varför UV-filter förresten, man kunde väl lika gärna ha en bit klarglas? Vill ju bara skydda linsen mot repor och smuts.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte om alla, men ja, det brukar i princip alltid finnas en gänga så att man kan fortsätta skruva på filter på filter, eller linsskydd på filter.

UV-filter kan ta bort irriterande blänk i vatten och reflexer i glas och dylikt så att man ser genom glaset och inte speglingen på glaset. Vill man bara skydda objektivet så fungerar det givetvis lika bra med en bit klarglas, men det är nog svårt att få tag på och bökigt att tillverka själv så det är mer värt att köpa ett riktigt UV-filter (eller annat filter) så har man dessutom nytta av dess huvudsakliga funktion.

#142

Postad 02 augusti 2007 - 16:43

Martin43
  • Martin43
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Men är alla filter så att det "fortsätter" en gänga utåt där man kan sätta dit linsskyddet?

Vilket UV-filter ska jag ha då? Varför UV-filter förresten, man kunde väl lika gärna ha en bit klarglas? Vill ju bara skydda linsen mot repor och smuts.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet inte om alla, men ja, det brukar i princip alltid finnas en gänga så att man kan fortsätta skruva på filter på filter, eller linsskydd på filter.

UV-filter kan ta bort irriterande blänk i vatten och reflexer i glas och dylikt så att man ser genom glaset och inte speglingen på glaset. Vill man bara skydda objektivet så fungerar det givetvis lika bra med en bit klarglas, men det är nog svårt att få tag på och bökigt att tillverka själv så det är mer värt att köpa ett riktigt UV-filter (eller annat filter) så har man dessutom nytta av dess huvudsakliga funktion.

<{POST_SNAPBACK}>


OK! Låter bra. Hoppas det inte dämpar det synliga ljuset något. Tycker F3,5-5,6 på kit-objektivet redan är för mörkt (äter ju upp en del av vinsten med den stora sensorn), när man är van vid 2,8 på kompaktkameror Upptäckte också att seriebildstagning INTE fungerar med den inbyggda blixten! Hoppas _verkligen_ det fungerar med extern blixt SB-400. Förstår heller inte varför självutlösaren bara fungerar en gång, sedan måste man välja den igen. Riktigt riktigt korkat. Annars gillar jag kameran starkt!

#143

Postad 02 augusti 2007 - 17:33

edde1
  • edde1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Nikon.se

Det är väl ändå rätt uppenbart???

<{POST_SNAPBACK}>



Man kan tycka det! Finns bara engelsk manual på Nikon.se.Vill ha svensk helst=)
Köpte kameran på Expert idag och fick varken bok eller manual på skiva.

Har någon här på forumet pdf manualen på svenska?

Redigerat av edde1, 02 augusti 2007 - 17:35.


#144

Postad 02 augusti 2007 - 17:42

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Sorry, inte meningen låta så grinig. :)

Gå tillbax till Expert å klaga så fixar de en manual till dig, råkade ut för samma sak på Elgiganten och fick en av dem utan problem. Som du kan se i tråden är det flera som råkat ut för det.

#145

Postad 02 augusti 2007 - 17:47

edde1
  • edde1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Hehe det e lungt, ska till expert imårn och kräva dom på en manual. Har en annan kanske lite dum fråga. Jag tycker displayen släck lite för fort när man granskar inställningar osv. Hittar inget sätt att förlänga den tiden. Går det?

#146

Postad 02 augusti 2007 - 17:50

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Jo det går. Kika under anpassad inställning eller liknande. Har inte kameran hemma just nu så kan inte kolla åt dig.

#147

Postad 02 augusti 2007 - 18:34

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
När jag fått min kamera hade jag kollat lite på en hemsida som jag kan rekommendera till folk som vill "veta lite mer om kameran när man har den i handen".
Killen som har hemsidan är vad jag kallar proffs-fotograf, och som har testat multum med kameror och utrustning.
Han förklarar varje inställning bra, vilket gör det busenkelt att även för en nybörjare, kunna fixa till kameran precis som man vill ha den, eller som man tror att man vill ha den :rolleyes:

http://www.kenrockwe...guide/index.htm

Hoppas någon kan ha nytta av sidan :)

#148

Postad 02 augusti 2007 - 23:01

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
Billigaste UV0 filter finns på ebay. Runt 60-70:- ink frakt brukar det gå på. Annars från ca 120:- här hemma plus frakt.

#149

Postad 03 augusti 2007 - 03:57

Unregistered001d058b
  • Unregistered001d058b
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Hehe det e lungt, ska till expert imårn och kräva dom på en manual. Har en annan kanske lite dum fråga. Jag tycker displayen släck lite för fort när man granskar inställningar osv. Hittar inget sätt att förlänga den tiden. Går det?

<{POST_SNAPBACK}>



Menu/Custommenu/Timers för aut avstängning där kan du ändra tiden från 4sec och uppåt

#150

Postad 03 augusti 2007 - 06:17

edde1
  • edde1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen med lcd tiden=)

Har haft kameran i ett dygn nu och jag är väldigt imponerad. Min gamla kompaktkamera är rena leksaken om man gemför med denna. Jag ska försöka komma ifrån motivprogramen så fort så möjligt. Vill lära mej M,S,P,A lägena. Har någon ett bra tips för att få riktigt skarpa bilder förutom att ställa kameran på stativ.

MVH



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.