Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Anysee E30 Plus DVB-T och Win7 MC

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Anysee E30 Plus (TV-kort) 0 8,4 (4) Inga priser
Anysee E30 Combo Plus (TV-kort) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 24 mars 2010 - 18:02

mNesterud
  • mNesterud
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Blir inte klok på det här med Anysee och betalkanaler. Kör Win 7 och kan inte få betalkanaler för Boxer att fungera i Windows Media Center.

Har testat många drivrutiner men ingen fungerar. Bara med Anysees egen mjukvara...

Är det verkligen så att någon har fått igång det?
Berätta i så fall exakt vilken version av Windows, Anysee etc ni kör.


Ja, jag har fått till det.
Win 7 ultimate 64bit Anysee E30 Combo Plus
E30Series -programversion 2.1.0. Den senaste på anysee.se som jag också länkar till i mitt senaste inlägg. Detta är det enda som någonsin fungerat för mig WMC!

Redigerat av mNesterud, 24 mars 2010 - 18:04.


#52

Postad 24 mars 2010 - 19:12

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
OK. Då verkar det skilja mellan E30 Terrestial och E30 Combo.

Jag har "bara" Terrestial och den verkar inte fungera...

Men om jag förstår dig rätt så kör du E30 Combo med ett Boxer abonnemang. Stämmer det?

#53

Postad 24 mars 2010 - 21:37

mNesterud
  • mNesterud
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

OK. Då verkar det skilja mellan E30 Terrestial och E30 Combo.

Jag har "bara" Terrestial och den verkar inte fungera...

Men om jag förstår dig rätt så kör du E30 Combo med ett Boxer abonnemang. Stämmer det?


Ja det stämmer, och jag valde bort E30T i sista sekund därför att jag läste något (kommer inte ihåg vad) om kompatibilitetsproblemen med WMC. Det tråkiga med en sådan här produkt är att softCAMen aldrig är uppdaterad och det innebär att det blir problem när Boxer ändrar i kanallistor eller byter codec osv...

#54

Postad 05 april 2010 - 18:42

Unregistered1823
  • Unregistered1823
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har nog testa precis alla programvaror som finns till anysee nu! Har aldrig fått betalkanalerna att funger i win mediacenter och i anysees egen programvara fungerar de ibland. Är det någon som har fått det att fungera med samma mottagare som jag har? Funderar på att försöka lämna tillbaka den då det faktiskt står att det ska fungera i win mediacenter.

#55

Postad 06 april 2010 - 05:17

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Har testat både Annysee E30 Plus och Anysee E30 Combo Plus utan att få de att fungerar med kodade kanaler i Media Center (Win7).

I Anysees egen mjukvara fungerar det men det är inte stabilt vad beträffar avkodning. Kollade t.ex. på Håkans bar på femman i går och tyvärr la det av flera gånger. För att få tillbaka bilden så var jag tvungen att växla kanal. Andra gånger så har jag varit tvungen att stänga av Anysees mjukvara och starta om den.

Till slut fick jag en blåskärm igår. Har hänt tidigare... :)

Kör alltså Boxer och marknätet med Win 7 32-bitars på en
.

#56

Postad 28 april 2010 - 14:00

Unregisteredfc5f563d
  • Unregisteredfc5f563d
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har testat både Annysee E30 Plus och Anysee E30 Combo Plus utan att få de att fungerar med kodade kanaler i Media Center (Win7).

I Anysees egen mjukvara fungerar det men det är inte stabilt vad beträffar avkodning. Kollade t.ex. på Håkans bar på femman i går och tyvärr la det av flera gånger. För att få tillbaka bilden så var jag tvungen att växla kanal. Andra gånger så har jag varit tvungen att stänga av Anysees mjukvara och starta om den.

Till slut fick jag en blåskärm igår. Har hänt tidigare... :)

Kör alltså Boxer och marknätet med Win 7 32-bitars på en

.


whome/

Jag har precis samma problem som du och kör E30 Plus på EB-1501.
Problemet är att jag inte kan se Boxers betalkanaler i W7 mc, utan måste använda den värdelösa Anysee Viewer. Tidigare hade jag även problem med att Anysee Viewer hängde sig så att jag var tvungen att byta kanal för att bilden skulle släppa. Men det löste sig efter att jag laddade ner v2.1.1 Final från denna länk:
http://www.anysee.nl...20final#results

Men det är bara en workaround för att över huvud taget kunna se betalkanaler. Jag vill kunna använda W7 mc i stället. Om någon har tips på hur man får till detta tas det emot tacksamt. Alternativt gärna tips på mediecenter som klarar av att hantera betalkanaler (har testat mediaportal utan att få det att fungera).

En annan sak som kanske kan hjälpa är att hjälpas åt att trycka på Anysees support så de kan lösa problemet.

/Johan

#57

Postad 15 juni 2010 - 12:20

kewbab
  • kewbab
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Stödjer denna MPEG-4 från boxer? Någon som fått det att funka?
Har inte sett någon som fått det att funka...

#58

Postad 02 juli 2010 - 07:42

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Ja då har man problem igen. Köpte ett E30 Plus som jag tänkte köra i hop med Comhem och MC. När jag installerat med den senaste mjukvaran så får jag inte in några kanaler i MC men i det program som följer med i installationen funkar det och alla kanaler finns tillgängliga. Signalstyrkan är 95-100% och kvaliten ligger mellan 85-95%.

Tips mottages varmt i den svenska högsommar värmen :unsure:
MikaelJ

#59

Postad 03 juli 2010 - 09:10

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Ja då har man problem igen. Köpte ett E30 Plus som jag tänkte köra i hop med Comhem och MC. När jag installerat med den senaste mjukvaran så får jag inte in några kanaler i MC men i det program som följer med i installationen funkar det och alla kanaler finns tillgängliga. Signalstyrkan är 95-100% och kvaliten ligger mellan 85-95%.

Tips mottages varmt i den svenska högsommar värmen ;)
MikaelJ

Är det ingen som har några Tips, för vad jag kan förstå så ska det väl detta funka?
W7*32
E30 plus
Comhem

//MikaelJ

#60

Postad 03 juli 2010 - 10:14

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Har inte Comhem själv men du borde väl ha en E30 Combo. Den ska vara vit. E30 Plus är röd.

#61

Postad 03 juli 2010 - 12:07

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Har inte Comhem själv men du borde väl ha en E30 Combo. Den ska vara vit. E30 Plus är röd.

Hej Whome, min är svartn om det nu har någon betydelse. Men detta kort är det


MikaelJ

#62

Postad 03 juli 2010 - 12:29

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Min kära hustru åkte och byte den och nu funkar allt perfekt. Hmm. ibland är man envis helt i onödan och tar för givet att man gör något fel. ;)

#63

Postad 23 juli 2010 - 12:28

jaguarlars
  • jaguarlars
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Ja då har man problem igen. Köpte ett E30 Plus som jag tänkte köra i hop med Comhem och MC. När jag installerat med den senaste mjukvaran så får jag inte in några kanaler i MC men i det program som följer med i installationen funkar det och alla kanaler finns tillgängliga. Signalstyrkan är 95-100% och kvaliten ligger mellan 85-95%.

Tips mottages varmt i den svenska högsommar värmen :)
MikaelJ


HAr samma symptom och efter att ha lusläst instruktionerna har jag hittat felet. När du söker i MCE ska du INTE välja kabel utan Antenn eller Satelit! Logiskt va? Nu hittar jag alla kanaler. Lycka till!

(Den hittar dock bara 18 kanaler just nu......) Hoppas det funkar bättre för dig.

Redigerat av jaguarlars, 23 juli 2010 - 12:31.


#64

Postad 02 augusti 2010 - 12:41

lovgren
  • lovgren
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har någon lyckats med att få dolby digital-ljud från tv-sändningar? Om jag stoppar i en DVD med dolby digital går det bra, men om jag tittar på live-tv blir det bara stereo-ljud...

#65

Postad 22 augusti 2010 - 16:32

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Har någon lyckats med att få dolby digital-ljud från tv-sändningar? Om jag stoppar i en DVD med dolby digital går det bra, men om jag tittar på live-tv blir det bara stereo-ljud...

Kolla att du har valt rätt "audio-stream". SVT sänder två stycken nämligen. En med PCM-stereo och en med DD.

#66

Postad 14 september 2010 - 16:00

Sneaffe
  • Sneaffe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Fungerar Text-TV vid schemalagd inspelning på Anysee 30 plus DVB-T, är det någon som har provat?
Måste man knappa in sidan (tex 199) före inspelningen tro?
Funderar på att köpa den. Tacksam för svar.

#67

Postad 14 september 2010 - 17:52

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Har inte testat. Men jag kan aldrig tänka mig att text-tv sida 199 skulle spelas in som en textremsa.

Om den spelar in text-tv så sparas den som en dataström som kan spelas upp igen/visas (t.ex. sida 199 om det är undertexter du vill åt).

Kan testa och återkomma med svaret.

#68

Postad 08 oktober 2010 - 17:06

mrbean_stockholm
  • mrbean_stockholm
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag har väldiga problem med Anysee E30 Plus DVB-T och Win7 32-bit MC och kodade kanaler.
Driverversion 2010.01.07.AD01060714

Problemet är att jag får "Service is scrambled" väldigt ofta (fungerande Boxer-abonnemang, kortet fungerar med Conax modul i tv:n)

Vid uppstart väljer jag t.ex. kanal 5 och den tar in den korrekt.
Om jag sedan går direkt till svt 1 och sedan tillbaka till kanal 5 så får jag "Service is scrambled", om jag då går tillbaka till kanal 1 och sedan stegar upp till kanal 5 så att varje kanal visas några sekunder då fungerar i detta fall kanal 5 men det verkar vara likadant med alla kodade kanaler.

Ett annant problem är att vid schemlagd inspelning så spelas det in ca 5-10 minuter och sedan får man "service is scrambled". Det hjälper inte att t.ex. dra ut usb-sladden och sedan sätta i den igen, förutom några gånger som den lyckas avkoda. Det hjälper inte heller att dra ut kortet och stoppa in det igen.

Anysee har ingen Conax modul utan troligtvis en intern softcam, fungerar den lösning verkligen? Sedan verkar Anysee ha en usermode-driver Anysee CNO för att fungera i Windows media center, ganska stökig arkitektur. Det verkar som man försökt "fixa" till det.

Känner någon igen sig i problemen och jag skulle vara evigt tacksam för en lösning.

Just nu betraktar jag Anysee E30 DVT-T som en icke fungerande produkt.

#69

Postad 08 oktober 2010 - 17:20

mrbean_stockholm
  • mrbean_stockholm
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Efter lite Googlande hittar jag följande text på Anysee svenska hemsida under rubriken
"Fungerar Anysee i Microsoft Media Center?"
"Betal-tv-kanaler och anysee mottagarens fjärrkontroll fungerar dock endast i anysees egen mjukvara."

http://www.anysee.se...ediacenter.html

Jag känner mig nu helt klart lurad av formuleringen på återförsäljarens hemsida "Stödjer Windows Media Center" som på Anysee hemsida omformuleras till "Utökad stöd för Windows Media Center"

M.a.o. denna produkt ska omedelbart returneras av mig.

#70

Postad 09 oktober 2010 - 09:52

bevern
  • bevern
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Kan verkligen rekommendera DVBLink TVSource. Fungerar klockrent ihop med Anysee. Jag kör DVB-C men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad. För kodade kanaler använder jag newcs och acamd och allting körs på en W7 ultimate. Det var lite pilligt att få allting att fungera men det finns ganska utförliga guider här på forumet.

#71

Postad 12 oktober 2010 - 19:56

mrbean_stockholm
  • mrbean_stockholm
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Kan verkligen rekommendera DVBLink TVSource. Fungerar klockrent ihop med Anysee. Jag kör DVB-C men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad. För kodade kanaler använder jag newcs och acamd och allting körs på en W7 ultimate. Det var lite pilligt att få allting att fungera men det finns ganska utförliga guider här på forumet.

Kul att du fått det funka men jag tror DVB-C har en annan softcam en den som ska fungera med Boxer.
Min poäng är att man kan inte använda en Anysee DVB-T out-of-the-box med leverantörens drivrutiner utan det krävs en massa meck fast den påstås supporta MediaCenter.

Har du fått till en bra lösning som fungerar till 100 % så är den intressant.

#72

Postad 27 oktober 2010 - 06:24

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Kan man spela in program från en betal-tv-kanal direkt till MPEG-format?

* Nej. Anysee avkrypterar kanalen först då man tittar på programmet. I MPEG-format sparas ej information som krävs för avkryptering, d.v.s. programmet är permanent krypterat.


Där föll kortet bort för mig. Hade tänkt att spela morgonprogrammet på TV10 i datorn och sedan spela upp med min WD-Mediaspelare på TV:n i annat rum eller Laptopen i köket. Blir väll en Dreambox till slut i alla fall.

#73

Postad 04 november 2010 - 22:55

Unregistered782caa45
  • Unregistered782caa45
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Sedan idag så fungerar inte betalkanalerna för mig längre.
Jag använder Anysee e30 plus och win 7 mc, har provat att söka om kanalerna och byta drivrutiner
men jag får bara in gratis kanalerna.

Har någon annan samma problem?

#74

Postad 05 november 2010 - 18:32

Unregistered782caa45
  • Unregistered782caa45
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Fick det att fungera igen till slut, det var glapp i kortläsaren. Fick lirka kortet i rätt läge för att den skulle funka.
Samt återgå till 2.1.0 drivrutinerna.

#75

Postad 05 november 2010 - 19:01

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Det där med att kortet inte gick in har jag också råkat ut för. Men det var när jag flyttade mitt originalkort. Nu mera kör jag med Clone+ och slipper att flytta kort.

Edit:
Körde förut med SmartWi och fick aldrig den att fungera med Anysee. Men Boxer, Anysee och Clone+ fungerar fint.

Redigerat av whome, 05 november 2010 - 19:02.


#76

Postad 29 november 2010 - 10:19

BigB
  • BigB
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Kan verkligen rekommendera DVBLink TVSource. Fungerar klockrent ihop med Anysee. Jag kör DVB-C men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad. För kodade kanaler använder jag newcs och acamd och allting körs på en W7 ultimate. Det var lite pilligt att få allting att fungera men det finns ganska utförliga guider här på forumet.


Jag kör också DVBLink TVSource, DVB-C med Comhem och Acamd, men använder just nu
TerraTec Cinergy HTC USB XS HD. Problemet med det kortet är att det endast går att använda endast det kortet i DVBLink servern. Installerar man flera kort fungerar inget av dom. Tydligen en känd bugg som Terratec inte lyckats lösa. Syftet är att kunna titta på olika TVapparater samtidigt, med olika kanaler.

Ett annat problem med TerraTec Cinergy HTC USB XS HD är att det inte funger bra med DVBLinks network pack, dvs störningar när man tittar på annan dator/klient via MCE (när servern inte är på samma dator). Titta via UPNP fungerar däremot kanon.

Jag funderar på att byta till Anysee E30C Plus istället pga problemen, och har några frågor:

Någon som har erfarenhet om Anysee E30 Plus fungerar att ha 2 st av samtidigt installerade i DVBLink TV server med acamd på båda? Hur fungerar klientdelen i DVBLink Networkpack med Anysee E30 plus i MCE?

#77

Postad 29 november 2010 - 21:56

FoxOne
  • FoxOne
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Jag funderar på att byta till Anysee E30C Plus istället pga problemen, och har några frågor:

Någon som har erfarenhet om Anysee E30 Plus fungerar att ha 2 st av samtidigt installerade i DVBLink TV server med acamd på båda? Hur fungerar klientdelen i DVBLink Networkpack med Anysee E30 plus i MCE?

Det funkar finfint med två Anysee E30C Plus tillsammans med DVBLink och acamd (+ NewCS) i 7MC.
Har dock inte testat med Networkpack..

#78

Postad 02 januari 2011 - 19:47

Unregisteredac8d80eb
  • Unregisteredac8d80eb
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Det funkar finfint med två Anysee E30C Plus tillsammans med DVBLink och acamd (+ NewCS) i 7MC.
Har dock inte testat med Networkpack..



Har någon av er som fått Anysee E30C plus att fungera med newcs möjlighet att berätta vilken com port och övrig info ni använt i newcs ?

Jag har försökt lite men inte fått igång det och skulle verkligen behöva lite hjälp

M.v.h
// Micke

#79

Postad 05 januari 2011 - 22:57

FoxOne
  • FoxOne
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Har någon av er som fått Anysee E30C plus att fungera med newcs möjlighet att berätta vilken com port och övrig info ni använt i newcs ?

Jag har försökt lite men inte fått igång det och skulle verkligen behöva lite hjälp

M.v.h
// Micke

Här har du min NewCS-konfiguration..

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  newcs.xml   1,36K   26 Antal nerladdningar


#80

Postad 18 augusti 2013 - 21:43

Unregistered97279cc6
  • Unregistered97279cc6
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej. Märkligt att alla har sånt problem att få in betalkanaler. För mig funkade det relativt smärtfritt vid flera olika formateringar men har istället en annan fråga om ett nytt problem jag fick vid senaste formateringen. Ingen som vet hur man kan göra åt rätt taskig bildkvalité? Det bryts upp (flyter ändå på men är ju irriterande) och många frames ser pissiga ut + ibland är det skipp i ljudet och skulle gärna vilja att det flöt på bra. Någon som haft problemet och fått fix? Tänkte att det var dålig signal först men ser 100% på ena och 90% på andra rätt stabilt så det verkar inte vara det.

Laddade ner nya drivisar och får väl avinstallera+installera om men spelar just nu in inception och vill helst inte ta bort inställningar osv på något som funderar om än lite handikappat.

#81

Postad 02 september 2013 - 11:29

Unregistered97279cc6
  • Unregistered97279cc6
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej hej! Har haft denna och funkat bra tills ominstllation men nu igår fick jag äntligen in alla kaneler verkar det som, woho! Dock har jag två frågor.

1) Jag läste att nextpvr som är en service låter dig spela in flera program samtidigt och där stod det typ att digitala signaler gör att du kan spela in flera grejer samtidigt. Det finns även som alternativ i media player och undrar om jag kan slå på det med detta kortet? Vore ju skitbra isf! Det blir ändå en hel del halvfärdiga program just nu vilket är synd.

2) Hur gör jag för att få bättre bild? Det är inte perfekt asså utan flimrar till lite halvirriterande på de flesta kanaler. Igår var det sjukt dåligt på national direkt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.