![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
45 relaterade trådar
Postad 25 mars 2008 - 09:20
http://iptv.bloggsida.se/ .... jag vill på peka detta är ej olagligt det är helt öppen software så ta ej bort inlägget läs i stället sidan
tänkte testa detta problemet är dock att jag har inte kvar BBB så jag undrar är det någon som kan hjälpa mig med firmware filerna då jag ej har kvar BBB
Postad 21 maj 2008 - 19:43
www.htpc.se/iptv.html
Den är väl främst riktad till de som tar in TVn via Tripple Play modem men tycker det borde vara liknande iallafall.
Postad 09 oktober 2008 - 22:04
Tillslut så hamnade jag i denna tråd.
När jag testade öppna nätverksström så fick jag fram krypterad kanal.
Av en slump så försökta jag öppna Viasat Golf som jag inte ser via boxen heller då jag saknar abonnemang.
Jag försökte starta följande ström: 233.33.194.44:10044 och då ser jag SVT1 Nordnytt okrypterat på datorn.
Viasat Golf finns på 233.33.194.37:10037 har jag lärt mig nu i efterhand
Visserligen är ju det en fri kanal men tänkte att det kunde vara skoj att nämna i denna tråd

*EDIT* Nu märkte jag att dom flesta mellan 233.33.194.40:10040 - 233.33.194.45:10051 är SVT1 lokal TV okrypterat. Mycket riktigt fungerar också dessa kanaler utan programkort i dekodern till TV:n
Jag märkte även att bild och ljud ligger före i datorn jämfört med det som visas på TV:n. Input lag på TV? Eller beror det på dekodern?
*EDIT2* I Wireshark på datorn kan jag se vilka kanaler som streamas i nätverket. Jag kan alltså se vilken kanal som skickas till datorn och vilken kanal som skickas till dekoden och TV:n. När jag byter kanal på boxen så ändras även data i Wireshark. Detsamma gäller för det jag streamar i datorn.
Redigerat av Morion, 09 oktober 2008 - 22:54.
Postad 10 oktober 2008 - 20:49
Jag märkte även att bild och ljud ligger före i datorn jämfört med det som visas på TV:n. Input lag på TV? Eller beror det på dekodern?
Det är nog din TV, och dess bildbehandling, som fördröjer ljud och bild och inte själva boxen. Själv märker jag en klar skillnad mellan min platt-TV och en gammal tjock-TV (jag har Telia med FiberLAN-anslutning och två boxar till två olika TV-apparater). Där är ljud och bild fördröjd på platt-TV:en jämfört med både datorn (med VLC) och boxen kopplad till tjock-TV:en.
/Peter Cigéhn
Postad 12 oktober 2008 - 15:51
Postad 27 mars 2009 - 22:56
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar