Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hemmabio med flyttbar baffelvägg!

16 svar till detta ämne Baffel Amphion Klipsch baffelvägg Onkyo
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 augusti 2018 - 18:31

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hej!

Om en månad flyttar jag och frun in i ett nytt hus som vi delar med några andra. Frun ska studera ca. fyra år och förmodligen flyttar vi inte under den tiden.
Vi har fått förmånen att få hyra en del av källaren och där är tanken att göra en hemmabio.
Det som jag funderar på främst här är nu placeringen av duk/skärm, högtalare och bygge av baffelvägg.

utrustningen som kommer att användas är följande:

Förstärkare - Onkyo RZ820 7.2
LCR -  Amphion Two15
Surround - Amphion 510
Bakre - Jamo Studio 130
SUB - Klipsch R-115sw

Skärm - Samsung UE65KS7005 (tills jag har råd med en riktig 4K projektor och perforerad duk)

Media - Netflix, Bluray genom PS3, kanske 4k bluray inom ett år med PS4.

Nedan följer några bilder av planlösningen och några fotografier från rummet som det är nu. Eftersom det inte är permanent kommer vi inte att kunna göra större ändringar till rummet som att bygga permanenta väggar, men en del målande är tillåtet och att hänga upp gardiner m.m. min ide är att bygga en baffelvägg antingen till vänster på bilden eller mellan väggarna och framför de små fönstren. Detta beror på hur balansen blir när jag får möjlighet att testa ljudet.

Tacksam för alla svar! Jag kommer så småningom att ladda upp fler bilder med förslag på hur det kunde bli.

Bifogad fil  1.JPG   110K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  2.JPG   86,64K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_1320.jpg   185,53K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_1321.jpg   190,49K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_1322.jpg   169,31K   1 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_1323.jpg   157,92K   0 Antal nerladdningar
 



#2

Postad 06 augusti 2018 - 21:05

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Hej igen!

Här följer några bilder på min ide till komponentvägg.
I det här fallet är komponenterna 2600x1000x183 mm om man räknar med skumplasten på framsidan.
Komponenterna består av 48mm tjock regel, 12mm plywood/faner och 13mm gipsskiva samt skumabsorbering.

Det blir det 3 komponenter som inte inkräktar speciellt mycket i rummet och är lätta att plocka bort eller flytta.
I slutresultatet skall två smala komponenter byggas till för att täta till på sidorna. Komponenterna kan hållas fast med fötter både nedtill och upptill som är justerbara och kan spännas fast mellan tak och golv. Komponenterna bultas ihop för enkel montering.

I bilden finns inga surround eller bakre högtalare placerade ännu.
Bifogad fil  3.JPG   199,16K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  4.JPG   111,58K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  5.JPG   119,08K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  6.JPG   121,33K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  7.JPG   128,6K   0 Antal nerladdningar

 



#3

Postad 07 augusti 2018 - 06:11

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

En baffelvägg ska vara som en riktig vägg, tät så inga öppna spalter på sidorna och beklädnad/isolering på båda sidorna.

Om du inte kan uppfylla ovanstående då tycker jag att du ska sikta på den lösningen det snackades om i en annan tråd.

Annars blir det pengarna i sjön o slutresultatet kommer låta goja....

Avståndet mellan högtalare o vägg ska vara så liten som möjligt 4-5mm per sida är lagom och högtalarna ska ha mjuka fötter.

 

Sekundärt, isolering på framsidan gör inte underverk o vill man prompt ha det då får man ha ett tjockare lager för att det ska påverka.

Bygg gärna en låda till suben, allt för att avskilja framsida/baksida.

Fyll utrymmet bakom väggen med löst packad isolering.

Ha option på att koppla bort slaven o plugga hålet, det hade jag testat redan nu för att lyssna av hur det låter.


Redigerat av johan b-lund, 07 augusti 2018 - 06:11.


#4

Postad 07 augusti 2018 - 10:56

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

En baffelvägg ska vara som en riktig vägg, tät så inga öppna spalter på sidorna och beklädnad/isolering på båda sidorna.

Om du inte kan uppfylla ovanstående då tycker jag att du ska sikta på den lösningen det snackades om i en annan tråd.

Annars blir det pengarna i sjön o slutresultatet kommer låta goja....

Avståndet mellan högtalare o vägg ska vara så liten som möjligt 4-5mm per sida är lagom och högtalarna ska ha mjuka fötter.

 

Sekundärt, isolering på framsidan gör inte underverk o vill man prompt ha det då får man ha ett tjockare lager för att det ska påverka.

Bygg gärna en låda till suben, allt för att avskilja framsida/baksida.

Fyll utrymmet bakom väggen med löst packad isolering.

Ha option på att koppla bort slaven o plugga hålet, det hade jag testat redan nu för att lyssna av hur det låter.

Tack!

Jag har inte ritat in tätning runt ramen och dynor under högtalarna ännu, men tänker mig exempelvis dessa dynor: https://www.thomann....stik_isopad.htm

Vad menar du med isolering på båda sidorna? Isoleringen sitter ju mitt i väggen, men skivor tänkte jag i alla fall sätta på baksidan också.
Beklädnaden på framsidan tänker jag att ska bestå av absorberande plattor främst, och där högtalarna sitter ska det vara enkla ramar med högtalartyg på.
Tanken är alltså att inom några år kunna sätta en perforerad duk i stället för TV på Baffeln och då kan jag även flytta centerhögtalaren till mitten likt de andra.

Jag är inte helt säker på att det kommer att låta goja om man inte kör allting fullständigt tätt, även om jag kommer försöka så gott jag kan så läste jag också detta svar på frågan om man kan göra en partiel baffel: "You could do a partial baffle wall, with an area say 3’x3′ around the speaker, and the rest open." (acoustic frontiers)

Vad tycker du att är lämpligt avstånd mellan högtalare och öppningen i väggen? Är 4-5mm rimligt där också? Jag är ännu inte säker på om jag borde rikta LR högtalarna mer mot lyssningsposition eller lämna dem exakt rakt längs med väggen?

När du pratar om isolering på framsidan, syftar du då på absorberingsplattorna? Jag tänkte nämligen på att alternativt använda dessa trianglar: https://www.thomann....ook_set_144.htm då skulle det sticka ut 150mm framför gipsskivan och enligt specsen så absorberar de ganska duktigt, även aningen i mellanregistret har jag uppfattat.

Låda för subben hade jag inte tänkt på, men det kan nog vara en bra ide faktiskt! Tack.
Jag har också tänkt fylla utrymmet bakom med en del isolering, vet inte hur löst jag vågar sätta utan att göra en stor röra i källaren, men i alla fall sprida ut isoleringsskivor, kanske ull som hänger ihop men ändå för ligga lite random. Kanske finns kvar av bygget eftersom huset inte ännu är 100% klart.

Slavbasen kommer jag att lämna som den är eftersom att när jag pratade med designern bakom högtalarna menade han att det inte kommer att ha så stor betydelse när jag har en crossover på 80hz. Jag har inte sett någon större rörelse på 5,25" elementen sedan jag ändrade högtalarna till "small" vilket jag tänkte fortsätta med också. Högtalarna är rätt skickliga på låga freqvenser, men för att ha tillräckligt stor dynamik räcker nog inte förstärkaren till för att köra "large" på frontarna också.

Gardinerna på bilden ska bestå av 500g/m^2 Molton.

Mera tips tack!



#5

Postad 07 augusti 2018 - 17:07

Adhoc1
  • Adhoc1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Om du av praktiska skäl tvunget måste använda det där utrymmet för högtalarna och duken, stapla upp balar med isoleringen bakom duken. Du kan låta plasten vara kvar runt isoleringen, utan att packa upp den. Varför? Googla på ”whispering gallery” eller ”whispering gallery mode”. Vad du har är en halv 8-hörning bakom duken. Ett närmast konkavt utrymme som kan funka som en taffligt tillyxad parabolantenn för ljud. Från din ”vägg” kommer alla lägre frekvenser stråla bakåt och sen koncentreras framåt mot ett begränsat område framför duken = inte bra!. Med en rejält tjock vägg av uppstapalde isoleringsbalar kan du åtminstone hjälpligt dämpa en del av dessa ljudvågor.

 

Effektiva tjockleken för dom där cellplastbitarna om 100x100x H 150 mm är ca 50 mm. (En 1/3 är cellplast, 2/3 är luft runtom basytan på 100x100 mm.) Ren junk m.a.o. om tanken är att dessa ensamma ska fungera som absorbentmaterial. Dom kan däremot fylla en god funktion om dom placeras utanpå en annan tjock absorbemt i.o.m att akustiska ytimpendansen varierar från pyttelite till ”lite mer” beroende på hur ljudvågor av högre frekvenser infaller mot cellplastbitarna.

 

Före du börjar bygga något (och börjar kasta pengar i sjön): Gå in på tex Gearslutz-forumet eller John Sayers och spendera tid med att läsa frågor och svar om rumsbyggnationer på deras akustikdelar.

 



#6

Postad 07 augusti 2018 - 18:28

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Tack!

Jag har inte ritat in tätning runt ramen och dynor under högtalarna ännu, men tänker mig exempelvis dessa dynor: https://www.thomann....stik_isopad.htm

.

Mera tips tack!

 

På Cadritning nr2 saknas det isolering på flera ställen, så: gips - plyfa eller board - isolering - board eller plyfa - gips.

Så ska väggen vara överallt :)

 

Jag böjde min vägg ute på kanterna för att få högtalarna inriktade o dukenramen är fastborrad I taket.

Går att se hur den är böjd på byggbilderna.

 

Tips, Lyssna på Adhoc1, han vet vad han snackar om o kan det här långt bättre än vad jag kan :)


Redigerat av johan b-lund, 07 augusti 2018 - 18:30.


#7

Postad 07 augusti 2018 - 20:28

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Om du av praktiska skäl tvunget måste använda det där utrymmet för högtalarna och duken, stapla upp balar med isoleringen bakom duken. Du kan låta plasten vara kvar runt isoleringen, utan att packa upp den. Varför? Googla på ”whispering gallery” eller ”whispering gallery mode”. Vad du har är en halv 8-hörning bakom duken. Ett närmast konkavt utrymme som kan funka som en taffligt tillyxad parabolantenn för ljud. Från din ”vägg” kommer alla lägre frekvenser stråla bakåt och sen koncentreras framåt mot ett begränsat område framför duken = inte bra!. Med en rejält tjock vägg av uppstapalde isoleringsbalar kan du åtminstone hjälpligt dämpa en del av dessa ljudvågor.

 

Effektiva tjockleken för dom där cellplastbitarna om 100x100x H 150 mm är ca 50 mm. (En 1/3 är cellplast, 2/3 är luft runtom basytan på 100x100 mm.) Ren junk m.a.o. om tanken är att dessa ensamma ska fungera som absorbentmaterial. Dom kan däremot fylla en god funktion om dom placeras utanpå en annan tjock absorbemt i.o.m att akustiska ytimpendansen varierar från pyttelite till ”lite mer” beroende på hur ljudvågor av högre frekvenser infaller mot cellplastbitarna.

 

Före du börjar bygga något (och börjar kasta pengar i sjön): Gå in på tex Gearslutz-forumet eller John Sayers och spendera tid med att läsa frågor och svar om rumsbyggnationer på deras akustikdelar.

Yes, detta är det utrymme jag har tillgång till för några år framöver, så jag måste försöka anpassa mig.
Med tanke på allt det du påpekar, vore det helt enkelt bättre att svänga på allt 90 grader åt vänster?
med andra ord skulle frontar och duk/skärm hamna på den enda väggen som för tillfället är helt rak.
Bifogad fil  8.JPG   102,71K   0 Antal nerladdningar


Vad bör jag ändra på själva väggen och dess material? Just nu tänker jag mig dessa lager:
gips
skiva
reglar + isolering
skiva
gips

Och om jag vänder allt 90 grader så kunde man sätta extra isolering på bakväggen också.


 



#8

Postad 07 augusti 2018 - 20:31

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

På Cadritning nr2 saknas det isolering på flera ställen, så: gips - plyfa eller board - isolering - board eller plyfa - gips.

Så ska väggen vara överallt :)

 

Jag böjde min vägg ute på kanterna för att få högtalarna inriktade o dukenramen är fastborrad I taket.

Går att se hur den är böjd på byggbilderna.

 

Tips, Lyssna på Adhoc1, han vet vad han snackar om o kan det här långt bättre än vad jag kan :)

Yes, jag hade lämnat bort det på bilderna för att man skulle se bättre vilka lager det är.
Är det någon vits att sätta 50mm absorberingsplattor på hela fronten då? typ detta: https://i.ebayimg.co...uvp0/s-l300.jpg

Tror inte jag satsar på att böja hela väggen i detta skede i alla fall. Får kolla runt lite.
Tack för tipsen.



#9

Postad 08 augusti 2018 - 07:20

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Jag tycker inte dämpning på fronten gör så mycket, fast mitt rum är redan så pass bra akustiskt.

Det kan hjälpa till mot vissa fenomen i dom övre registren, att ljudvågen sprider sig ut på väggen (dåligt)

Men då räcker det oftast att sätta dämpning runt om elementet/högtalaren för att bryta av det.

 

Rumsakustiskt gör det väldigt lite att dämpa hela väggen, ta taket och framförallt utrymmet bakom soffan istället.

Men det finns olika skolor som med allt annat :)



#10

Postad 08 augusti 2018 - 19:34

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Jag tycker inte dämpning på fronten gör så mycket, fast mitt rum är redan så pass bra akustiskt.

Det kan hjälpa till mot vissa fenomen i dom övre registren, att ljudvågen sprider sig ut på väggen (dåligt)

Men då räcker det oftast att sätta dämpning runt om elementet/högtalaren för att bryta av det.

 

Rumsakustiskt gör det väldigt lite att dämpa hela väggen, ta taket och framförallt utrymmet bakom soffan istället.

Men det finns olika skolor som med allt annat :)

Förstår. Det jag uppfattat angående absorbering är det i huvudsak ska blockera ljus från att studsa tillbaka på den perforerade duken och att ljud inte studsar tillbaka från duken och sedan ut i salongen. Nu har ju jag ingen duk ännu, men jag bygger gärna färdigt för att montera duk i förväg. Sanning med modifikation egentligen, jag har en Grandview 106" men den är inte perforerad och så sålde jag 1080p projektorn när jag flyttade förra gången...


Nytt sätt att se på saken. Hur får jag den bästa hemmabion med det rum jag har tillgång till? Vad ska jag satsa på?
När jag testade akustiken i källaren var det ganska dämpat och det enda jag kunde höra som problematisk var fluttereko vilket jag hoppas få bort med ett par rätt tjocka mattor på golvet + en del panel i taket. 2st av dessa mattor + en större liknande har jag tänt använda: https://www.ikea.com...ducts/00124152/



#11

Postad 09 augusti 2018 - 05:59

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Svart matta duger väl för att döda ljusreflektionen, jag har svart nålfilt själv.

Är tanken att du inte ska göra något med väggarna, inte ens måla utan bara ha draperi?

Den sista bilden gillar jag, dels har du ganska mycket öppet bakåt o förstareflexen på sidorna är allt du behöver tänka på.

Du kanske klarar dig ifrån att domdera runt för mycket i taket med.

 

Vart i landet bor du?

Kanske någon i din närhet har mick o mätprogram o kan kolla av rummet lite snabbt så vet du vad du har att arbeta med.



#12

Postad 09 augusti 2018 - 15:07

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Svart matta duger väl för att döda ljusreflektionen, jag har svart nålfilt själv.

Är tanken att du inte ska göra något med väggarna, inte ens måla utan bara ha draperi?

Den sista bilden gillar jag, dels har du ganska mycket öppet bakåt o förstareflexen på sidorna är allt du behöver tänka på.

Du kanske klarar dig ifrån att domdera runt för mycket i taket med.

 

Vart i landet bor du?

Kanske någon i din närhet har mick o mätprogram o kan kolla av rummet lite snabbt så vet du vad du har att arbeta med.

Just det, ska fundera vad det blir för yta på väggen.
Beroende på hyresvärden kanske jag får måla väggarna svarta eftersom de ändå kommer att lämna bakom ifall källaren görs om till ett rum i framtiden (om flera år pratade han om ifall det blir aktuellt) men annars mest gardin både för ljud och ljus.

Jag tänker lite likadant om bakväggen, kanske en QRD diffusor på väggen i mitten ifall det behövs (ser ju så snyggt ut om inget annat.)
Sedan täcker jag gärna in taket med något för att det för nuvarande är ljusgrått till färgen. och då passar det ju att ta bort lite reflektioner samtidigt.
Det kommer också in två rör med ventilation i taket som är helt öppet nu, d.v.s metallrör som går i taket.

Jag bor i Finland i en liten stad på kusten :D Det kunde jag kanske ha nämnt tidigare.
Flytten blir däremot till en by utanför huvudstaden Helsingfors, får se efter ifall någon på finskt håll har mick och program, annars kunde jag kanske köpa begagnat? Lär ha behov många år framöver... alltid något nytt att uppgradera/förbättra/utveckla.



#13

Postad 09 augusti 2018 - 21:30

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Ny plan!

Om man vänder på layouten 90 grader så blir rummet längre.
Här tänker jag mig att jag får sätta surroundhögtalarna längre bort och ge dem ett mera diffust sound. Eftersom jag inte har dipole/bipolehögtalare så kommer ljudet ganska rakt från sidorna, men jag tror att om jag placerar högtalarna längre bort och möjligen till och med bakom gardinerna så blir ljudet bredare och mera diffust vilket kan vara bra för att skapa atmosfär. Bakhögtalarna kan monteras på vägg eller tak lite högre upp än lysningshöjd.

I följande bild har jag lagt in svarta IKEA mattor som väger 2000g/m^2 så det borde hjälpa att dämpa mot stengolvet och ge lite diffussion främst för flutter. Jag har två mattor som jag fått tag på riktigt förmånligt. 4 mattor till och då är det viktigaste täckt för en resonabel summa.

Största kostnaden här blir den enorma baffelväggen som blir hela 5 meter bred och sticker ut 600mm från bakväggen för att få in subben.

Bifogad fil  9.JPG   101,63K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  10.JPG   78,71K   0 Antal nerladdningar

Till vänster borde det bli diffusion för första reflektionen, kanske 100mm som hänger 200mm från väggen eftersom att gardinen tar en del av de högre frekvenserna redan.


Redigerat av Alexanderstore, 09 augusti 2018 - 21:31.


#14

Postad 10 augusti 2018 - 07:23

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Allt du behöver är en Umik från Minidsp sen tankar du ner REW som kostar gratis :)

Fladdereko tas lättast bort av brutna ytor, så I "burspråket" kan du ställa in grejer, flyttlådor med grejer i, ett gäng med bord och stolar, vad som helst så länge det bygger olikformade ytor.

 

Lite beroende på frekvens så kan draperierna hjälpa mot fladder, annars kan du hitta på enkla saker som ändå inte kommer att synas.

Om väggarna är fuktfria så hade jag inte målat dom, iaf inte i biodelen.



#15

Postad 10 augusti 2018 - 12:39

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Tack! Ska fundera på att skaffa en sån.

I burspråket tänkte jag sätta in någon hylla eller rent av ett rack för att ha förstärkare m.m.
Jag tror också att sålänge jag har ordentliga gardiner, 500g/m^2 svart molton så behöver jag inte fundera på väggarnas färg, när det är släkt så är det ändå såpass mörkt. En annan faktor är ju också att den typen av murblock som finns i källaren suger åt sig färg i stora mängder väldigt lätt.

Det som är fint med att vända bion åt det här hållet är att det är väldigt udda avstånd och vinklar samt tjockt och tungt material, borde inte bli roommodes särskillt lätt heller. Mellan tak och golv är det 260cm vilket ger rum för en stående våg på ca. 132hz men med tjock diffusion i taket och mattor på golvet borde det heller inte bli ett problem, särskillt om jag vinklar plattorna en del. Tankar kring det?
 

Allt du behöver är en Umik från Minidsp sen tankar du ner REW som kostar gratis :)

Fladdereko tas lättast bort av brutna ytor, så I "burspråket" kan du ställa in grejer, flyttlådor med grejer i, ett gäng med bord och stolar, vad som helst så länge det bygger olikformade ytor.

 

Lite beroende på frekvens så kan draperierna hjälpa mot fladder, annars kan du hitta på enkla saker som ändå inte kommer att synas.

Om väggarna är fuktfria så hade jag inte målat dom, iaf inte i biodelen.



#16

Postad 10 oktober 2018 - 13:13

Alexanderstore
  • Alexanderstore
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Allt du behöver är en Umik från Minidsp sen tankar du ner REW som kostar gratis :)
Fladdereko tas lättast bort av brutna ytor, så I "burspråket" kan du ställa in grejer, flyttlådor med grejer i, ett gäng med bord och stolar, vad som helst så länge det bygger olikformade ytor.
 
Lite beroende på frekvens så kan draperierna hjälpa mot fladder, annars kan du hitta på enkla saker som ändå inte kommer att synas.
Om väggarna är fuktfria så hade jag inte målat dom, iaf inte i biodelen.


Nu har jag skaffat micken och börjat läsa på!
Finns det tips på tutorial för REW? i synnerhet gällande kalibrering av 5.1

#17

Postad 10 oktober 2018 - 16:40

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Nu har jag skaffat micken och börjat läsa på!
Finns det tips på tutorial för REW? i synnerhet gällande kalibrering av 5.1

https://www.hometheatershack.com/ - där hittar du en hel forumsdel enbart om REW

https://www.roomeqwizard.com/ här finns en Hjälp att läsa.

minidsp.com är annars bäst för att komma igång.

 

För att mäta 5.1 - 7.1 krävs ett par saker!

Enklast är om du kan gå med hdmi mellan dator o receiver.

Du måste ha en asio driver och den enda som egentligen fungerar på dom flesta datorer är asio4all.

Här finns en bra guide med länkar https://www.minidsp....hdmi-on-windows

 

Punkt 5 ser olika ut beroende på ens hårdvara men oftast ska man välja så som det står.

reglagen under Latency compensation, sätt dom på 32ms

 

Punkt 7Db testet för 75db är inget måste till o börja med.

 

Kanal 1-3 är LCR (plus sub om Bass management är igång på receivern)

Kanal 4 är LFE

Resten är surroundkanalerna. (plus sub om Bass management är igång på receivern)

Vill du inte ha sub med på alla mätningarna så sätter du högtalarna på Large i receivern eller stänger du av suben

 

Om du inte väljer Asio under Preferences utan Java då kan du bara mäta upp L-R (plus sub om Bass management på receivern är igång)

 

Hojta till om du behöver hjälp!






Även taggad med Baffel, Amphion, Klipsch, baffelvägg, Onkyo

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.