Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Söker nya frontare till 2.1 system - söker tips i mitt letande

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 september 2017 - 17:06

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag letar frontare till mitt 2.1 system som i dagsläget består av ett par uttjänta Dynavoice M-85 och en XTZ 12.17 sub.

Jag var förbi Hifiklubben idag och detta var mitt och min sambos intryck.

Rubicon 2:
Mycket välljudande högtalare.
Extremt bra diskant & mellanregister.
Dock ingenting för mig.

Opticon 2:
Imponerande trycka ur en så liten högtalare sett till priset. Klart sämre mellanregister och diskant jämfört med Rubicon 2.
Tror jag tyckte att dessa tryckte på bättre i botten enbart p.g.a att diskant och mellanregister inte var lika framtufsiga som i Rubicon 2.
Ingenting för mig.

Med dessa två testade så kom vi fram till att stativare inte var för mig.
Då går vi på golvare.

Opticon 5:
Mycket imponerande ljud ur en så liten golvare.

Opticon 6:
Liknande bra trycka som i Opticon 5 men ett gigantiskt lyft i diskant och mellanregister.
Riktigt bra högtalare!

Opticon 8:
Ännu bättre diskant och mellanregister och ytterst lite mer trycka.

B&W 683 S2:
Bra ljud!
Men fel stil på ljudet för mig. Passar verkligen inte mig alls.
Går bort helt.

Dali Zensor 7:
Testade för skojs skull och dom lät bra!
Men har inte en chans mot Opticon serien, Inte ens mot Opticon 5.
Men kanske föga förvånande.


Jag är riktigt såld på Opticon 6, men samtidigt orolig att dom inte klarar av när jag väl börjar vrida upp volymen.
Valet och kvalet är sprillans nya Opticon 6, eller begagnade 8.


Vad söker vi egentligen?
Välljudande högtalare som inte är allt för stora men låter stora.
Bra trycka i hårdare metal musik, men fint klang till Pink Floyd.
Sambon vill inte ha allt för stora högtalare, men samtidigt förstår hon att jag vill ha ett par t.ex Opticon 8 som troligtvis (Jag bara tror nu) hänger med bättre än 6orna när jag väl vrider på.
Vi bor i lägenhet just nu, men flyttar till hus om några år så hon vill hellre att jag köper stort och blir nöjd nu, än att jag kanske behöver byta senare.

Vad anser panelen?

#2

Postad 06 september 2017 - 18:01

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Du har inte nämnt något pristak men Opticon 8:an kostar 26 så antar att det är i den trakten?

 

Tycker inte du skall nöja dig med att endast lyssna på vad två fabrikat har att erbjuda, särskilt inte då du verkar tveksam.

 

Finns många stora märken som kan erbjuda bra högtalare för dessa pengar. Sedan är det du som skall gilla dem så svårt för någon annan att råda i det.

För att nämna några exempel på andra högtalare som är värda att lyssna på om man letar golvare med lite pondus mellan 15-30ksek.

 

Monitor Audio Siver serien, antingen den nya "silver 500" eller någon av de större av den utgående silver serien

Focal Aria serien har golvare i prisklassen

Sonus Faber Venere 3.0

ELAC har många bra i prisklassen.

Dynaudio

Triangle
SVS

Audiovector

System Audio

Klipsch

mfl.......

 

Vilka som faller dig bäst i smaken?



#3

Postad 06 september 2017 - 18:10

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Håller med blåtand finns många märken som jag skulle lyssna på först innan jag hade bestämt mej finns det inga andra butiker där du bor som har andra fabrikat?

#4

Postad 06 september 2017 - 18:44

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej,

Jag var nog inte tydlig nog med budget.
Min budget var 10-15 tusen, men den gigantiska skillnaden mellan Opticon 5 (14k) och Opticon 6 (17k) är väl värt pengarna.
Och den lilla skillnaden mellan Opticon 6 och 8 anser inte jag rättigfärdade 9000kr pris differansen.
Men Opticon 8 går att få för cirka 17k begagnat.

Min budget är runt 15 iallafall. Något flexibel.

Monitor Audio har jag alltid varit sugen på.
Vart i Västerås området kan man lyssna på t.ex Monitor Audio, Dynaydio och Focal?

#5

Postad 06 september 2017 - 19:04

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
På det du beskriver tror jag att audiovector eller system audio skulle passa dig.

#6

Postad 06 september 2017 - 19:06

Unregisteredc07acdbf
  • Unregisteredc07acdbf
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
MA, Dynaudio och Focal finns väl alla tre i Uppsala.
Även de ochåäö skriver finns Uppsala. Alla i samma butik.

Redigerat av Unregisteredc07acdbf, 06 september 2017 - 19:08.


#7

Postad 06 september 2017 - 19:18

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

MA, Dynaudio och Focal finns väl alla tre i Uppsala.
Även de ochåäö skriver finns Uppsala. Alla i samma butik.


Det såg ut att finnas mycket fint där!
Sambon blev också sugen på att åka dit, får bli en utflykt!

#8

Postad 06 september 2017 - 19:33

Lakritsen
  • Lakritsen
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Kan tipsa om Hifi Experience i Uppsala :) Där finns det trevliga högtalare att lyssna på.



#9

Postad 06 september 2017 - 20:04

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Sambon vill inte ha allt för stora högtalare, men samtidigt förstår hon att jag vill ha ett par t.ex Opticon 8 som troligtvis (Jag bara tror nu) hänger med bättre än 6orna när jag väl vrider på.
Vi bor i lägenhet just nu, men flyttar till hus om några år så hon vill hellre att jag köper stort och blir nöjd nu, än att jag kanske behöver byta senare.

Vad anser panelen?


Du ska köpa det som fungerar i din lägenhet här och nu. Oftast går det att få anläggningen att låtta bra även i ny bostad med både mindre och större yta. Går det inte så är det inte säkert att opticon 8 är rätt heller.

Varför behövs större i hus?. Med så stora golvare och vrida på kommer du störa grannar oavsätt om du bor i hus eller lägenhet. Jag har flyttat mycket och upplever att i lägenhet är toleransen större för ljud. Är ju oftast liv och rörelse dvs ljud i en lägenhetsbyggnad. Tillhör ju nästa lägenhet att det är mycket ljud.
Finns ju de som flyttar till villa för att slippa oväsen. Och då vill det ha tyst omkring sig.

#10

Postad 07 september 2017 - 06:17

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Du ska köpa det som fungerar i din lägenhet här och nu. Oftast går det att få anläggningen att låtta bra även i ny bostad med både mindre och större yta. Går det inte så är det inte säkert att opticon 8 är rätt heller.

Varför behövs större i hus?. Med så stora golvare och vrida på kommer du störa grannar oavsätt om du bor i hus eller lägenhet. Jag har flyttat mycket och upplever att i lägenhet är toleransen större för ljud. Är ju oftast liv och rörelse dvs ljud i en lägenhetsbyggnad. Tillhör ju nästa lägenhet att det är mycket ljud.
Finns ju de som flyttar till villa för att slippa oväsen. Och då vill det ha tyst omkring sig.

 

Jag tänker mig mer att jag kommer att spela mycket högre i hus.

Jag gillar att vrida på, vrida på ordentligt då dvs. Gärna så att ljusstakar åker i golvet (hänt ett antal gånger nu...).

 

 

Låter jag dum när jag beskriver att ljud som jag gillar är rätt tung och framhävande bas, men älskar en riktigt fin diskant? Mellanregister är inte riktigt någonting jag hör lika tydligt som en fin diskant.



#11

Postad 07 september 2017 - 09:01

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0

Jag fattar :) , det som var viktigast är ändå detta.

Tycker du ska köpa det som fungerar i din lägenhet här och nu. Oftast går det att få anläggningen att låta bra även i ny bostad med både mindre och större yta. Går det inte så är det inte säkert att opticon 8 är rätt heller.

Ofta är ju ytorna stora i butik så fungerar det där fungerar det nog även i stora vardagsrum.



#12

Postad 07 september 2017 - 09:50

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Jag förstår vad du menar och du har säkerligen helt rätt i det du säger.

Tråkigt dock ifall man skulle behöva byta en gång till efter att ha spenderat så mycket pengar.

 

Men visst, du har rätt i att det är stora lokaler som jag fick provlyssna i och de fyllde verkligen lokalen.

Jag är bara frågesättande till hur mycket man kan vrida. Ingenting man riktigt gör vid en provlyssning.

Vi har 3 stycken okompletta uppsättningar ljusstakar p.g.a mig... Konsumtionen av dessa har dock gått ner sen vi flyttade tillbaka till lägenhet från huset...  :D



#13

Postad 07 september 2017 - 10:15

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Hittade ett par Canton Reference 5.2 DC på blocket, sprillans för bra pris.

Känns dumt att inte ha lyssnat på dom innan, men det är ju riktigt bra pris för ett par högtalare i den kalibern. Om jag nu skulle tycka om det ljudet.



#14

Postad 07 september 2017 - 10:17

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Vad som är rätt är att välja ljud ensam. Ljud är subjektivt och svårt att beskriva för andra.

 

Så fort en annan ska ha en åsikt ökar osäkerheten mångfalt. Gäller dessutom åsikten om design är man helt utelämnad. Ni är egentligen den bästa kunden man kan ha. Försäljarna gnider händerna innan ni ens kommit in genom butiksdörren..hehe.



#15

Postad 07 september 2017 - 10:23

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Vad som är rätt är att välja ljud ensam. Ljud är subjektivt och svårt att beskriva för andra.

 

Så fort en annan ska ha en åsikt ökar osäkerheten mångfalt. Gäller dessutom åsikten om design är man helt utelämnad. Ni är egentligen den bästa kunden man kan ha. Försäljarna gnider händerna innan ni ens kommit in genom butiksdörren..hehe.

 

Sant så sant!

 

Nej, jag ska inte köpa något utan att ha lyssnat innan.

Först ut, HifiExperience i Uppsala.

 

Jag lär nog skriva här när jag har lyssnat igenom lite där.



#16

Postad 07 september 2017 - 12:50

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Sant så sant!

Nej, jag ska inte köpa något utan att ha lyssnat innan.
Först ut, HifiExperience i Uppsala.

Jag lär nog skriva här när jag har lyssnat igenom lite där.

En idé är att be om du kan få ett bra pris på gamla KEF Q900 i butiken eftersom det har kommit en ny version, då har du ett monster som du kan ha i nya huset utan att budgeten spräcks. KEF är bra eftersom de är väldigt naturliga i ljudet med en bra diskant.

Lyssna på hur röster återges där är ofta registret för mellanregister.

Redigerat av Buddaz12, 07 september 2017 - 12:59.


#17

Postad 07 september 2017 - 14:18

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

En idé är att be om du kan få ett bra pris på gamla KEF Q900 i butiken eftersom det har kommit en ny version, då har du ett monster som du kan ha i nya huset utan att budgeten spräcks. KEF är bra eftersom de är väldigt naturliga i ljudet med en bra diskant.

Lyssna på hur röster återges där är ofta registret för mellanregister.

 

Rent i utseende så ser de ut som rediga bestar! Kul val med slavbasar, har aldrig lyssnat på något med det förut.



#18

Postad 07 september 2017 - 15:11

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Rent i utseende så ser de ut som rediga bestar! Kul val med slavbasar, har aldrig lyssnat på något med det förut.

Det är den gamla serien nya har en helt annan färg och lite andra val invändigt. Diskanten är den samma på alla KEF högtalare skillnaden är bara att när man närmar sig KEF High End då låter det väldigt rent. Jag kör med R serien och har gjort det i över 3 år och även fast jag även provar att lyssna på andra märken så är det KEF som jag ståt fast vid. Du får helt enkelt bara prova och se vad du gillar.

#19

Postad 08 september 2017 - 04:10

joey_truelove
  • joey_truelove
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Jag tror att vad du söker är ett amerikansk märke, vilka är välkända för sitt tryck och framåt diskant. Infinity, JBL, Klipsch, Boston... alla har sina styrkor, där kanske Infinity har snyggaste diskanten och Boston det behagligaste mellanregistret. Dock var dessa märken bättre förut, varför det kan löna sig att köpa begagnat av minst två anledningar.



#20

Postad 09 september 2017 - 14:27

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 338 inlägg
  • 0

Tjena,

Jag letar frontare till mitt 2.1 system som i dagsläget består av ett par uttjänta Dynavoice M-85 och en XTZ 12.17 sub.

Jag var förbi Hifiklubben idag och detta var mitt och min sambos intryck.

Rubicon 2:
Mycket välljudande högtalare.
Extremt bra diskant & mellanregister.
Dock ingenting för mig.

Opticon 2:
Imponerande trycka ur en så liten högtalare sett till priset. Klart sämre mellanregister och diskant jämfört med Rubicon 2.
Tror jag tyckte att dessa tryckte på bättre i botten enbart p.g.a att diskant och mellanregister inte var lika framtufsiga som i Rubicon 2.
Ingenting för mig.

Med dessa två testade så kom vi fram till att stativare inte var för mig.
Då går vi på golvare.

Opticon 5:
Mycket imponerande ljud ur en så liten golvare.

Opticon 6:
Liknande bra trycka som i Opticon 5 men ett gigantiskt lyft i diskant och mellanregister.
Riktigt bra högtalare!

Opticon 8:
Ännu bättre diskant och mellanregister och ytterst lite mer trycka.

B&W 683 S2:
Bra ljud!
Men fel stil på ljudet för mig. Passar verkligen inte mig alls.
Går bort helt.

Dali Zensor 7:
Testade för skojs skull och dom lät bra!
Men har inte en chans mot Opticon serien, Inte ens mot Opticon 5.
Men kanske föga förvånande.


Jag är riktigt såld på Opticon 6, men samtidigt orolig att dom inte klarar av när jag väl börjar vrida upp volymen.
Valet och kvalet är sprillans nya Opticon 6, eller begagnade 8.


Vad söker vi egentligen?
Välljudande högtalare som inte är allt för stora men låter stora.
Bra trycka i hårdare metal musik, men fint klang till Pink Floyd.
Sambon vill inte ha allt för stora högtalare, men samtidigt förstår hon att jag vill ha ett par t.ex Opticon 8 som troligtvis (Jag bara tror nu) hänger med bättre än 6orna när jag väl vrider på.
Vi bor i lägenhet just nu, men flyttar till hus om några år så hon vill hellre att jag köper stort och blir nöjd nu, än att jag kanske behöver byta senare.

Vad anser panelen?

 

Mystiskt med ett "gigantiskt lyft i diskant och mellanregister" hos Opticon 6 jämfört med 5 när de har samma bestyckning...placeringen?



#21

Postad 09 september 2017 - 15:04

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Sant så sant!

 

Nej, jag ska inte köpa något utan att ha lyssnat innan.

Först ut, HifiExperience i Uppsala.

 

Jag lär nog skriva här när jag har lyssnat igenom lite där.

 

HifiExperience i Uppsala är kanon. Tycker många HiFi-butiker har gått ner sig de senaste åren och i jämförelse känns HifiExperience kunniga och måna att hjälpa en hitta rätt. 

 

Ett tips är att du mailar dem i förväg och eller ringer dem, för att bolla lite kring vad du vill lyssna på. När jag gjort det tidigare har de förberett så grejerna stått klara, och även tipsat om bäst tid att komma för att de inte ska ha allt för mycket folk i butiken så du kan få bäst hjälp.

 

Skriv ett par rader när du lyssnat, så vi får veta hur det gick.  



#22

Postad 21 september 2017 - 12:06

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Mystiskt med ett "gigantiskt lyft i diskant och mellanregister" hos Opticon 6 jämfört med 5 när de har samma bestyckning...placeringen?

 

Ja, jag vet. Kan vara kabinettet som gör skillnaden?

Jag är oerfaren men det är ju mina öron som jag skall "tillfredsställa" och jag ansåg att det var enorm skillnad.

Sedan mellan Opticon 6 och 8 så var det ytterst liten skillnad. Jag ansåg att det fanns en skillnad absolut, men den var väldigt liten.

 

HifiExperience i Uppsala är kanon. Tycker många HiFi-butiker har gått ner sig de senaste åren och i jämförelse känns HifiExperience kunniga och måna att hjälpa en hitta rätt. 

 

Ett tips är att du mailar dem i förväg och eller ringer dem, för att bolla lite kring vad du vill lyssna på. När jag gjort det tidigare har de förberett så grejerna stått klara, och även tipsat om bäst tid att komma för att de inte ska ha allt för mycket folk i butiken så du kan få bäst hjälp.

 

Skriv ett par rader när du lyssnat, så vi får veta hur det gick.  

 

Nu har jag mejlat dom, vi åker dit på lördag.

Återkommer efter att vi har varit där! I bästa fall blir det inget köp för det blir nog svårt att få in ett par golvare i "stora-lilla-bilen".



#23

Postad 23 september 2017 - 14:07

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Nu har vi varit hos HifiExperience och det blev ett köp!

Först, vilka högtalare vi testade och vad vi tyckte.


Monitor Audio Bronze 6
Dessa stod uppkopplade och redo när vi kom till butiken 30 minuter före öppningstid.
Pang på, Vi kör! Uppkopplade till en Hegel Röst.
Mycket platt och tråkig högtalare. Diskanten var lullig och fanns inte riktigt där. Mycket tråkig högtalare.


Elac Uni-Fi UF5 blev nästa par.
Vilket lyft från Bronze 6orna!
Grävde riktigt djupt ned i berggrunden! Basåtergivningen var imponerande!
Diskanten var mer åt vårat håll, men fortfarande inte rätt.
Mellanregistret kändes luddigt. Röster blev inte bra.


Audiovector QR3 stod lite vid sidan av och såg små ut i jämförelse med allting annat i rummet.
Men någonting gjorde att jag verkligen ville testa dessa. Designen, finishen, råheten i utseendet från en sådan liten högtalare lockade.
Vi drog igång dom.
WOW!
Jag och sambon tittade på varandra och nickade i takt. Detta är ljudet vi vill ha!
Vilken tight bas! Otroligt hur bra alla röster blev! Och vilken diskant!
Basporten nedåt är ju perfekt! Enklare vid möblering och förhoppningsvis inte för känsliga för placering nära vägg.
Men dom är ju lite små...


Måste vi ha vita högtalare lyder frågan?
Nja alltså våra nuvarande är ju svarta så det går med svarta också...
Klipsch RP-280F släpades in i provrummet.
Drog igång Mark Knopfler. Näää, detta går inte. Djävulsk pondus, men finliret finns inte.
Drar igång Parkway Drive - Sleepwalker. j*vlar! Det var musik för dessa monster! Var svårt att sluta stampa i takt som dessa högtalare mosade denna låt till de ljudvågor den består av.
Men inte allround nog. Jag diggade dom för de rock-högtalare dom var, perfekt för en mancave med stenhård metal, hemkört och strippor. Inte riktigt för vardagsrummet.

Aja, Vi gör ett försök till med Monitor Audio, denna gång Silver 300.
Ett stort lyft från Bronze 6!
Mycket trevligare diskant!
Men fortfarande för platta och tråkiga i ljuset...


Jag fortsätter snegla på Audiovector QR3orna.
Dom är riktigt vackra...
Men jag ska ju köra dessa i 2.1 system, Hur låter dom med en sub?
Dessa kopplades in åter igen, Nu med en sub av fabrikat som jag inte ens tog reda på. Högtalarna är det viktiga här.
Ännu bättre! Subben lyfter upp högtalarna detta lilla extra och dom känns helt plötsligt dubbelt så stora!
Såhär kommer det ju låta hemma sen, ge och ta lite p.g.a olika typer av sub, rum & förstärkare.
Jag och sambon tittar på varandra och konstaterar att dessa är dom enda högtalarna vi tyckte om och vi tyckte om dom väldigt mycket!


Så nu står det ett par Audiovector QR3 på inspelning i vardagsrummet!
Så otroligt vackra dom är...

Supernöjd med både högtalarna och servicen jag fick från HifiExperience!
Och så otroligt lättdrivna att jag har dragit ned volymen på för-steget från 60% till 20% bara för att ens kunna få kontroll över volymen... ett klick på fjärrisen till min NAD gjorde annars så att volymen gick från knappt hörbart till väldigt högt.

Har inte ens startat subben än, dom får gå utan sub ett tag. Vill höra förändringen av högtalarna under inspelningsperioden.

Nämnde jag att dessa högtalare är verkligen helt enastående vackra?

Redigerat av BadkarsPiraten, 23 september 2017 - 14:14.


#24

Postad 23 september 2017 - 14:10

Lakritsen
  • Lakritsen
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Grattis till köpet! =)

Vad driver du dom med?

 

Kul att läsa dina intryck av de olika högtalarna.



#25

Postad 23 september 2017 - 14:15

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Grattis till köpet! =)
Vad driver du dom med?

Kul att läsa dina intryck av de olika högtalarna.

Tack!

Enkelt sagt:
Toslink från TV till en Little Dot DAC_II vidare över till en Little Dot MK IV rörförstärkare och vidare därifrån till en NAD C326BEE, varpå sen ut till högtalarna.

Redigerat av BadkarsPiraten, 23 september 2017 - 14:17.


#26

Postad 23 september 2017 - 14:20

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Här kommer bilder, som av någon underlig anledning blir felvridna när jag bifogar dom...

Bifogad fil(er)


Redigerat av BadkarsPiraten, 23 september 2017 - 14:22.


#27

Postad 23 september 2017 - 14:39

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Tummen upp!

 

QR3:orna är onekligen superläckra! Härlig estetisk förbättring i ert rum med dessa! Vilken subwoofer använder du till dem? QR-seriens subwoofer är en liten läckerbit den också!

 

Blir intressant att höra ev feedback från dig på film i 2.1



#28

Postad 23 september 2017 - 14:49

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Tummen upp!

QR3:orna är onekligen superläckra! Härlig estetisk förbättring i ert rum med dessa! Vilken subwoofer använder du till dem? QR-seriens subwoofer är en liten läckerbit den också!

Blir intressant att höra ev feedback från dig på film i 2.1


XTZ 12.17 spelar tillsammans med högtalarna.

Ska bli kul att köra en film sen och vrida på lite. Sambon kommer kommentera dock för att "Vi bor faktiskt i lägenhet nu!".

#29

Postad 23 september 2017 - 14:52

RickyDeg
  • RickyDeg
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

XTZ 12.17 spelar tillsammans med högtalarna.

Ska bli kul att köra en film sen och vrida på lite. Sambon kommer kommentera dock för att "Vi bor faktiskt i lägenhet nu!".

 

 

Nice! Sorry, såg först nu att du redan angett vilket sub det var. 

 

Återstår väl att se vilken volym sambon själv ställer då det låter så pass bra... på tok för lätt att vrida på då!  ;)  :D



#30

Postad 23 september 2017 - 15:09

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Kul att det blev QR3, måste bara få lyssnat på dessa.


Redigerat av Blåtand, 23 september 2017 - 15:09.


#31

Postad 23 september 2017 - 16:00

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Nice! Sorry, såg först nu att du redan angett vilket sub det var.

Återstår väl att se vilken volym sambon själv ställer då det låter så pass bra... på tok för lätt att vrida på då! ;) :D


Det är ju lördag idag så lite volym kan grannarna ta!

Kul att det blev QR3, måste bara få lyssnat på dessa.


Vi älskade QR3, som du troligtvis märkte av mitt inlägg!

#32

Postad 23 september 2017 - 18:36

Unregisteredc07acdbf
  • Unregisteredc07acdbf
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Men hur lät parkway drive på QR3 är ju den stora frågan:)
Jag känner igen mig i beskrivningen när jag var och lyssnade på QR1. Jag tappade Hakan när jag drog igång lite Soilwork. Helt galet bra dessa små högtalare lät.

Redigerat av Unregisteredc07acdbf, 23 september 2017 - 19:20.


#33

Postad 23 september 2017 - 20:47

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Men hur lät parkway drive på QR3 är ju den stora frågan:)
Jag känner igen mig i beskrivningen när jag var och lyssnade på QR1. Jag tappade Hakan när jag drog igång lite Soilwork. Helt galet bra dessa små högtalare lät.

Inte lila käftsmäll som Klipsch, men riktigt jäkla kaxigt ljud ur dom ändå!
Och med min sub som backar upp frontarna så närmar vi oss ändå byxfladder. Men det rockar på riktigt bra! Lika bra? Nä. Men dessa Audiovector är ju inte rock/party burkar.
Rent i tryck så tycker jag rent amatörmässigt att QR3 + XTZ 12.17 är hyffsat jämlikt Klipscharna rent som dom är.
Dock så mellanregister och diskant är ju på en helt annan nivå på Audiovector.

Jag testade faktiskt aldrig QR1, men i rent utseende mässigt så ser dom riktigt uppkäftiga ut!


Första filmen ut: Despicable Me 2. Hittils, mycket bra!

Redigerat av BadkarsPiraten, 23 september 2017 - 20:49.


#34

Postad 15 november 2017 - 11:41

BadkarsPiraten
  • BadkarsPiraten
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

En update från sist om mina kära Audiovectors.

Jag älskar bara dessa högtalare mer och mer.

Och jag älskar verkligen att köra metal på dom, det fina klanget från varje cymbal är fantastiskt! Dessa diskanter är verkligen helt otroliga.

Just nu går Texas Hippie Coalition på hyffsat hög volym, det gillas!

 

Dock så kastade min NAD in handduken. Den gick bara in i protection mode hela tiden så den är på spa-behandling, den kanske kommer tillbaka idag.

Tur dock att dessa högtalare är så lätt drivna, jag använder en förstärkare från en köksradio just nu till dom!  :D





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.