Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Norwegian Airways och boeing kolla upp.

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 maj 2019 - 12:04

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Var uppmärksamma på att Norwegian Airways leasar plan från Hi fly pga boeing säkerhets problem! Säkerheten är prio i all ära och jätte bra att ersättnings plan finns, men kunden bör få det man betalar för i slutändan oavsett. Komforten kommer troligtvis INTE vara detsamma om ni skall ut å resa i sommar om planet är utbytt. Kolla upp detta för det var inget dom upplyste om när vårt plan bytte avgångs tid 1 för månad sen. Bara beklagade tids ändringen på 1 timma. Rena turen att jag såg det tillslut.

Norwegian Airways är tydligen INTE villga att ersätta med tex reducerat pris eller dyl. Grymt dåligt enligt mig.
Norwegian Airways skryter hur bra deras plan är men det är utbytt så nu får jag åka över 9 timmar utan det som skryts på hemsidan. Komforten är en stor del av val av plan, framför allt på långflygning.
Kolla upp och var berädda på detta, eller klaga ni oxå.🤔

#2

Postad 01 juni 2019 - 00:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Komfort och Norwegian i samma mening?

Låter mest som om du har bokat budget, men förväntar dig lyx för inget extra.

Norwegian är billigt, inte bra.

#3

Postad 01 juni 2019 - 06:27

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Norwegian är billigt, inte bra.


Och ofta är de inte ens det.....

#4

Postad 01 juni 2019 - 09:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Måste gå lite mot strömmen och säga att jag har börjat gilla Norwegian mer och mer. Förr i tiden kännde jag igjenn mig, samt at det var så många försenade avgångar.....ofta när man redan satt på planet *suck*. Men nu förtiden när jag flyger lite mer så har jag börjat gilla Norwegian. Det fungerar presic lika bra som SAS, ofta billigare, ingen skillnad på flygplan, gate eller något annat. Nu får vi "gratis" fast track med jobbet på Norwegian och det hjälper ju en del i storstäderna men innlands ser jag iallafall ingenting som skulle göra Norwegian sämre nuförtiden. (flyger kanske ett par gånger i månaden).


Kom på en sak till, dom var före SAS med att automatiskt registrera poäng, medans man på den tiden med SAS inte kunde registrera direkt, utan måste vänta......tills man glömt det - bra system - för dom.



#5

Postad 01 juni 2019 - 09:59

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Flyger Norwegian till USA oftast när hela familjen ska med, deras Dreamliner är helt ok och största fördelen är att de flyger direkt. Råkade flyga med Delta en gång då de flög direkt men var ett misstag..... Ser dock inte Norwegian som ett lågprisbolag, oftast inte billigast på långdistans men kan möjligen konkurrera inom Europa om man kan tänka sig aviga tider och är så pass flexibel att man kan anpassa sig till deras lågpriskalender.

#6

Postad 01 juni 2019 - 11:29

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Nu är det dock inte dreamliner just nu för oss utan leasing via Hi Fly. Frågan är vad Hi Fly har i sina plan som standard.
Detta nedan är dreamliner som Norwegian normalt erbjuder

*Fri wifi på dom flesta plan.
*bekväma säten med gott om utrymme för benen
*friskluft och optimalt kabintryck, vilket ger mindre jetlag
* 65 % större fönster än på ett jämförbart flygplan
*smart stämningsbelysning
*premium tillval erbjuds

#7

Postad 01 juni 2019 - 11:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Nu är det dock inte dreamliner just nu för oss utan leasing via Hi Fly. Frågan är vad Hi Fly har i sina plan som standard.
Detta nedan är dreamliner som Norwegian normalt erbjuder

*Fri wifi på dom flesta plan.
*bekväma säten med gott om utrymme för benen
*friskluft och optimalt kabintryck, vilket ger mindre jetlag
* 65 % större fönster än på ett jämförbart flygplan
*smart stämningsbelysning
*premium tillval erbjuds

 

det där låter ju som vanligt reklam-jippo som alla bolag skriver.

Ingen skriver ju att dom har obekväma säten.

Större fönster? är det något man vill ha? oftast drar man ju ner rullgardinen ändå.

"smart stämningsbelysning" ? vad innebär det? :D

 

Bokar man lågprisflyg så kan man ju inte heller begära så mycket. 



#8

Postad 01 juni 2019 - 12:12

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

det där låter ju som vanligt reklam-jippo som alla bolag skriver.
Ingen skriver ju att dom har obekväma säten.
Större fönster? är det något man vill ha? oftast drar man ju ner rullgardinen ändå.
"smart stämningsbelysning" ? vad innebär det? :D

Bokar man lågprisflyg så kan man ju inte heller begära så mycket.


Har du flugit Dreamliner?

#9

Postad 01 juni 2019 - 12:22

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Flög Norwegian över Atlanten i deras premium klass för det par år sedan, riktigt bekvämt, lätt värt de extra pengarna.

Fick förtur vid boarding, men vid avstigning från planet fick man trängas i utgången med alla andra ändå, idiotiskt.

#10

Postad 01 juni 2019 - 12:27

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0

Har du flugit Dreamliner?

 

Jag tror svaret är ganska givet. :)



#11

Postad 01 juni 2019 - 12:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Har du flugit Dreamliner?

 

 

Jag tror svaret är ganska givet. :)

 

 

 

nej det har jag inte. Tänkte mer på norwegian generellt :)

 

googlade på dreamliner och tycker inte det ser så speciellt ut. Så länge du inte bokar premium eller bussiness . 

kanske dom har massa olika men denna bild är dreamliner enligt google och tycker det ser lika trångt och jävligt ut som alla andra plan :)

Bifogad fil(er)



#12

Postad 01 juni 2019 - 13:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Well, tycker de har bra (bättre än många andra jag flugit med men givetvis högst subjektivt) luft och ljus/ljussättning och båda dessa påverkar ju klimatet ombord och i förlängningen hur man själv mår under och efter resan. Lite svårt att se detta på en bild dock..... större fönster tycker jag bidrar till att det inte känns riktigt lika instängd.

Är ju fortfarande ett budget/ekonomival (inte lågpris) så skall inte jämföra med tex. flertalet asiatiska bolag och/eller bolag från Mellanöstern.

Behöver ju iof bry sig mest vid längre sträckor, inom Europa så bryr jag mig inte så mycket (vill fortfarande ha fri dryck dock :)). Åker i regel KLM inom Europa, visserligen deras City Hopper men bra service och snacks/öl (brukar hinna med 5/6 Heineken till AMS). Lite slitna plan emellanåt men men

#13

Postad 01 juni 2019 - 13:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Well, tycker de har bra (bättre än många andra jag flugit med men givetvis högst subjektivt) luft och ljus/ljussättning och båda dessa påverkar ju klimatet ombord och i förlängningen hur man själv mår under och efter resan. Lite svårt att se detta på en bild dock..... större fönster tycker jag bidrar till att det inte känns riktigt lika instängd.

Är ju fortfarande ett budget/ekonomival (inte lågpris) så skall inte jämföra med tex. flertalet asiatiska bolag och/eller bolag från Mellanöstern.

Behöver ju iof bry sig mest vid längre sträckor, inom Europa så bryr jag mig inte så mycket (vill fortfarande ha fri dryck dock :)). Åker i regel KLM inom Europa, visserligen deras City Hopper men bra service och snacks/öl (brukar hinna med 5/6 Heineken till AMS). Lite slitna plan emellanåt men men

 

har åkte med finnair  till usa två år på rad och gillar dom. Dom har säkert inte bättre plan än någon annan men gillar deras service. naturligtvis ingår allting.  fri dryck hela tiden. tre måltider samt snacks och fika däremellan. 

alltid trevlig personal och riktigt bra priser. 

 

Flugit till las vegas och SF och båda gånger har jag betalat under 3500kr t/r med ett byte.

 

flyger jag inom europa bryr jag mig inte om vilket bolag jag flyger med. Ser bara till pris och avgångstider då.



#14

Postad 01 juni 2019 - 13:45

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Inte "bara" större fönster...
"Och tack vare smart belysning i solglasstil bestämmer du själv hur mycket solljus du vill släppa in."
Hi Fly har inte premum val ens.

#15

Postad 01 juni 2019 - 16:50

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Hi Fly har inte premum val ens.

I så fall borde du ha rätt att avboka din resa, och få hela summan tillbaka ?
Bara hoppas att Norwegian håller med om att de inte längre erbjuder samma "flygupplevelse" som tidigare.

Redigerat av frollic, 01 juni 2019 - 16:51.


#16

Postad 01 juni 2019 - 18:57

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Det gör dom inte.Riktigt dåligt! Att avboka är inte möjligt eftersom vi bokat 3 veckors olika hotell runt florida samt parker.
Dessutom så fick jag se på egen väg att flygplanet var bytt, när vi fick uppdaterad avresetid genom mejl.
INGET dom informerade om alltså. Fegt.
Så...ni som skall resa i sommar. Va uppmärsamma.

#17

Postad 02 juni 2019 - 06:14

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Är tidsändringen mer än 2h (?) har man rätt att avboka. Och Norwegian är ju inte det enda flygbolag som flyger till USA, även om de flesta flyger till MIA eller MCO.

Dock verkar det för er del bara röra sig om 1h, så det kanske inte är ett alternativ.

Redigerat av frollic, 02 juni 2019 - 08:40.


#18

Postad 03 juni 2019 - 06:22

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 056 inlägg
  • 0

nej det har jag inte. Tänkte mer på norwegian generellt :)
 
googlade på dreamliner och tycker inte det ser så speciellt ut. Så länge du inte bokar premium eller bussiness . 
kanske dom har massa olika men denna bild är dreamliner enligt google och tycker det ser lika trångt och jävligt ut som alla andra plan :)

Åkte dreamliner till Florida USA i december och blev överraskad. Mycket angenämt! Visst proppar de in många människor i planet men man sitter ändå riktigt bra.

Märkligt att de inte informerar bättre om flygplansbytet. Flygresan är definitivt en viktig del av semestern och jag misstänker också att komforten kan vara sämre än på dreamlinern. Ser fram emot en rapport och hoppas TS får en härlig resa till Florida trots allt.

#19

Postad 03 juni 2019 - 08:09

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Flyger ofta mellan Luleå - Arlanda och Norwegian generellt har mycket bättre flygplan än SAS på den sträckan.

Även när jag reser Arlanda LAX så föredrar jag Norwegians Dreamliner före SAS.

Så att kalla Norwegian för lågprisflyg är inte helt rätt. Ibland är dom dyrare än SAS, då väljer jag givetvis lågprisflygbolaget SAS istället.



#20

Postad 03 juni 2019 - 08:19

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Märkligt att de inte informerar bättre om flygplansbytet.

De vet väl inte hur länge de andra flygplanen blir stående, så i värsta fall informerar man i onödan.
Dessutom tror jag nog Norwegian har rätt att byta flygplan, bäst de vill - läs det finstilta.

Dock skulle jag kanske reklamera resan efter att man kommit hem, antingen till dom, eller sitt kreditkort.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.