Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Komplett EPG för Mediaportal

125 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 02 januari 2009 - 11:09

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Ditto, har kört xmltv helt utan underhåll och pill sedan tidernas begynnelse. :) Kör man boxer så finns i stort sett allt där.

/J

Samma här, det bara funkar.

#102

Postad 02 januari 2009 - 11:12

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Du kommer då att ha en fil med namnet /Program/xmltv/data/tvguide.xml med uppdaterad tablå

Och sedan måste du tala om för Mediaportal config att den ska hämta just denna filen.

#103

Postad 02 januari 2009 - 11:19

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Men swedb har mindra utbud av kanaler om man jämnför med Dagenstv en nackdel ,ska dock prova swedb.

#104

Postad 02 januari 2009 - 11:49

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Oki ..den skapar en tvguide.xml under i /Program/xmltv/data
När jag sedan ska mappa den i mediaportal så finns det inget under rullningslistan fast jag har rätt sökväg.
tvguide.xml är på 5171 kB.

Redigerat av bozzo70, 02 januari 2009 - 11:50.


#105

Postad 02 januari 2009 - 15:28

Unregistered65a0fb25
  • Unregistered65a0fb25
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Min rekommendation är att INTE lägga den under /Program/xmltv/data utan i /Program/xmltv/. Där ligger även xmltv.dtd-filen som MP:s tvserver vill ha för importen...

#106

Postad 02 januari 2009 - 17:01

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Min rekommendation är att INTE lägga den under /Program/xmltv/data utan i /Program/xmltv/. Där ligger även xmltv.dtd-filen som MP:s tvserver vill ha för importen...


Ok .. hur som haver så fattas det massor av kanaler med swedb om man jämnför med dagenstv. Så swedb är inget alternativ för mig , fungerar säkert bra för dom som kör boxer men har man både viasprätt och canal digital så är det inget alternativ. Synd att dagens tv ska hålla med med massa skräp info annars fungerar Tvxb kanon för min del, om man bara kunde bli kvitt skiten ..

#107

Postad 02 januari 2009 - 18:22

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
När det gäller Tvxb finns det nu ytterligare ett problem som jag lagt märke till.

Problemet gäller kanaler som har dubbla poster gällande tidsangivelser (ett övergripande namn som spänner över en längre tidsperiod samt de olika delprogrammen angivna var för sig). DagensTv har i sin layout ändrat ordningsföljden enligt nedan:

07:00 (07:10)
Rorri Racerbil
07:00 (08:30)
Bolibompa
07:10
Gåtfulla grodan

08:30 (08:45)
Sagoträdet
08:30 (15:00)
Bolibompa
08:45
Stava med skägg

Detta gör att det uppstår hål i EPG:n eftersom parametern "keepsecond" finns. Men, med den nya ändringen måste den ändras till "keepfirst". Om detta fungerar likadant i alla kanaler vet jag inte Jag har bara lagt märke till problemet i SVTB samt SVT2.

I förrgår kundejag för SVTB av någon anledning dessutom bara grabba tom söndag 4/1, sedan saknas infon eller blir fel.

Om Tvxb ska vara ett fullgott alternativ måste ini-filen vara möjlig att uppdateras på ett enkelt sätt. Att ändra text är ju i sig inte svårt, men att ha någon sorts gui som hyfsat enkelt hjälper oss att justera filen vid varje ny dryg-ändring som Dagenstv gör känns ganska viktigt (om inte några tappra eldsjälar regelbundet fixar uppdateringarna). För egen del har jag nu sedan igår gått tillbaka till xmltv igen (och denna gång också fått det att fungera bra i kombination med For the record).

#108

Postad 03 januari 2009 - 12:21

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Är det bara för mig och Veric det inte fungerar med Tvxb?
Har gjort en ny installation med Mediaportal 1 och Tvxb och bara lagt in filen som finns i inlägget här i tråden.
Samma skräptext kvar ännu varför ?
Uppenbarligen fungerar det för vissa av er .

#109

Postad 03 januari 2009 - 18:32

mickech
  • mickech
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har också kvar samma skräp i EPG:n
"På tv just nu, Tv-tablåer för Film" kommer efter alla program.
Det andra har jag fått bort.

Mina 2 rader i Tvxb.ini ser ut så här:
---------------------------------------------
titlerclip=: 83., >, Copyright, 2008-,TV-GUIDE, På tv just nu, Tv-tablåer för Film, Sport, TV-serier /strong>
descriptionlclip=/> ,/>, :,TV-GUIDE
----------------------------------------------
Kan det vara problem för att det är mellanslag??

Har testat lite fram o tillbaka men inte fått det att fungera.

Förslag mottages tacksamt.

/Micke Ch

#110

Postad 03 januari 2009 - 19:04

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Har också kvar samma skräp i EPG:n
"På tv just nu, Tv-tablåer för Film" kommer efter alla program.
Det andra har jag fått bort.

Mina 2 rader i Tvxb.ini ser ut så här:
---------------------------------------------
titlerclip=: 83., >, Copyright, 2008-,TV-GUIDE, På tv just nu, Tv-tablåer för Film, Sport, TV-serier /strong>
descriptionlclip=/> ,/>, :,TV-GUIDE
----------------------------------------------
Kan det vara problem för att det är mellanslag??

Har testat lite fram o tillbaka men inte fått det att fungera.

Förslag mottages tacksamt.

/Micke Ch


Jag använder Pguide nu istället och den funkar bra mot Dagens TV.
Läs mera här: http://www.tystpc.nu...ac646ac089319c1

#111

Postad 05 januari 2009 - 23:06

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag gav upp med TVxb. Var bra så länge det varade. Men nu ikväll så konfiguerade jag xmltv mot swedb. Mycket enkelt och snabbt.
Motståndet jag hade mot detta innan var att det saknades några kanaler för mig. Främst CNN.
Lösningen för mig blev att använda xmltv till alla tillgängliga kanaler och sedan försöka använda EPG:n som följer med tv-signalen till resten. Funkar perfekt! Hade inte tänkt på att det går att blanda på det viset i MediaPortal.

Redigerat av Chimen, 05 januari 2009 - 23:06.


#112

Postad 11 januari 2009 - 22:58

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag vet ju inte alls hur man skapar ini-filen som behövs, men om nån som kan det har lust att göra en så att man kan hämta tablåerna direkt från Canal Digital så vore det toppen! De har ju alla kanaler som ingår i deras abonnemang. http://www.canaldigital.se/TV-guide/

Är det för övrigt nån som bara snabbt kan förklara varför man över huvud taget behöver en tredjepartslösning för att få epg:n att funka? Varför funkar inte det inbyggda?

Tack på förhand! :)

#113

Postad 15 januari 2009 - 18:11

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
ingen grabber som har med comedy central än?

#114

Postad 15 januari 2009 - 18:46

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Bara swedb vad jag vet.

#115

Postad 20 januari 2009 - 12:52

pgothager
  • pgothager
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

ingen grabber som har med comedy central än?

Jodå, iom att informationen finns på DagensTV så funkar Pguide för att hämta den informationen. Jag byggde/bygger Pguide för jag var så missnöjd med TVxb.. Jag har själv kört det i ett par månader och jag måste medge att det har varit lite struligt ett tag men känns nu stabilt. Förändringar kommer dock så snart DagensTV har förändrat gränssnittet och källkoden finns att få om man så önskar...

#116

Postad 21 januari 2009 - 18:07

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
ah måste missat att dagenstv hade, eller kom det efter jag kollade

[comedycentral.se]
name=Comedy Central
name=333
url=http://dagenstv.com/se/chart/?dat=[day=yyyy-mm-dd]&cha=334
tagtr=start=<div class="tbl_lrg_event">,end=<!-- Start,<div class="dm">
tagtd=start=<div class="tbl_lrg_event",</div,<form,end=<!-- Stop
htmlstart=<!-- Program -->
htmlend=<!-- Slut Content-tabell -->
special=ignoreallformatting
extractelement=from=description,to=subtitle,position=2,start=[Del ],[Episode ],end=.
extractelement=from=description,to=director,position=3,keep,start=Regi: ,end=.
extractelement=from=description,to=actors,position=4,keep,start=I rollerna: ,end=.
extractelement=from=description,to=null,position=5,start=[ Text-tv],[ Repris],end=%5d
titlerclip=: På tv just nu, Tv-tablåer för Film, Sport, TV-serier /strong>
descriptionlclip=/&gt; ,/&gt;, :,TV-GUIDE
start=1
stop=1,(
title=2
description=3


För er som kör tvxb

Redigerat av dhanjel, 21 januari 2009 - 18:12.


#117

Postad 21 januari 2009 - 20:45

pgothager
  • pgothager
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Verkar intressant, men hur bär jag mig åt för att ändraa output av xml-fil, hur många dagar som information ska hämtas för osv...? Kan jag själv ändra kod när layout ändras?
När jag testar programmet får jag inte ut någon xml-fil trots att jag ändrat i inställningarna...

Jodå, du kan få källkoden om du vill. På så sätt kan du programmatiskt ändra när designen ändras. Den är kodad i Java. Du måste konfigurera först vad du vill hämta hem för kanaler, hur många dagar, om du vill ha mail notifiering osv. Det gör du i xmltvgenerator.properties filen (se installationdokumentet)

#118

Postad 22 januari 2009 - 22:08

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem med min guide, den visar att programmen startar en timme före dom startar dvs. t.ex. står det att Nyheterna på Tv4 skall börja kl. 21.00 men dom börjar klockan 22.00. Är det någon som vet vad felet kan vara?

Tacksam för hjälp!

#119

Postad 07 februari 2009 - 11:24

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Vilken URL ska man skriva in under fliken Plugins/XmlTv/Remote?
I detta fall gäller det abonnemang från Canal Digital

#120

Postad 10 februari 2009 - 16:58

Unregistered65a0fb25
  • Unregistered65a0fb25
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Vilken URL ska man skriva in under fliken Plugins/XmlTv/Remote?
I detta fall gäller det abonnemang från Canal Digital



Har du ingen remote-källa ska du inte skriva något alls. xmltv-plugin hämtar default filer i den katalog du anger i flik 1.

#121

Postad 11 februari 2009 - 22:44

bermag
  • bermag
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Det var verkligen enkelt att sätta upp XMLTv + swedb.se med de instruktioner som fanns i den här tråden. Har inte försökt mig på det förrän nu (men blev trött på den dåliga EPG:n som kommer från Boxer).

Men det verkar inte som om MP automatiskt hämtar in nya filer. Jag hämtade ned en ny fil men det verkar inte som om MP läst in den automatiskt. I och för sig är det samma data eftersom det bara var typ 1/2 timme mellan varje gång jag hämtade ned filen. MP kanske kollar när filen skapades och då får man antagligen radera tvguide.xml filen innan man laddar ned en ny fil eftersom skapad datum inte ändras när man skriver över med en ny fil.

En annan sak. Kan man konfigurera MP så att den hämtar ned DVB epg för de kanaler som man inte kan få med via XMLTv (är några få kanaler som saknar EPG). Provade att markera endast de kanaler som saknades i DVB EPG och "Store data only for selected channels" men då sopades all EPG bort när jag körde en uppdatering av DVB EPG.

#122

Postad 12 februari 2009 - 08:30

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Det var verkligen enkelt att sätta upp XMLTv + swedb.se med de instruktioner som fanns i den här tråden. Har inte försökt mig på det förrän nu (men blev trött på den dåliga EPG:n som kommer från Boxer).

Men det verkar inte som om MP automatiskt hämtar in nya filer. Jag hämtade ned en ny fil men det verkar inte som om MP läst in den automatiskt. I och för sig är det samma data eftersom det bara var typ 1/2 timme mellan varje gång jag hämtade ned filen. MP kanske kollar när filen skapades och då får man antagligen radera tvguide.xml filen innan man laddar ned en ny fil eftersom skapad datum inte ändras när man skriver över med en ny fil.

En annan sak. Kan man konfigurera MP så att den hämtar ned DVB epg för de kanaler som man inte kan få med via XMLTv (är några få kanaler som saknar EPG). Provade att markera endast de kanaler som saknades i DVB EPG och "Store data only for selected channels" men då sopades all EPG bort när jag körde en uppdatering av DVB EPG.

Den ska gå på ändringsdatum, inte skapat-datum. Jag skriver bara över filen.

EPG sopas bara när du kör uppdateringen manuellt inne i konfigurationen. Inte om du låter den hämta själv.

#123

Postad 13 februari 2009 - 21:48

bermag
  • bermag
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Vet inte varför den inte uppdaterade automatiskt förut för därefter har det funkat automatiskt.

#124

Postad 08 augusti 2009 - 09:45

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 936 inlägg
  • 0
Testade Tvxb men fick bara programnamn ingen övrig info!? Funkar Tvxb fortfarande för er?

Eller finns det någon annat prog som kan grabba från dagenstv?

#125

Postad 09 augusti 2009 - 11:54

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Eller finns det någon annat prog som kan grabba från dagenstv?

Pguide

#126

Postad 23 augusti 2009 - 15:19

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 936 inlägg
  • 0
Har kört Pguide felfritt ett tag och allt har funkat bra men idag fick jag ingen data grabbad från dagenstv.com trots att sidan är uppe. Har ni andra samma problem ??



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.