Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

StreamedMP släppt!

88 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 november 2008 - 15:46

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
http://code.google.c...ki/Gallery?tm=6

\o/

#2

Postad 27 november 2008 - 09:54

snokke
  • snokke
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt.
Är det en typ av skin eller?

#3

Postad 27 november 2008 - 10:48

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Japp. Som också sköter installering av plugins som är väsentliga för skinnets funktionalitet (RSSticker, MovingPictures, MyTV-Series).

Några screenshots på detta skin för de som inte klickar på länkar :)

Huvudmeny:
Postad bild

MyTV-Series:
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Moving Pictures:
Postad bild
Postad bild

#4

Postad 27 november 2008 - 12:47

snokke
  • snokke
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Har du själv lagt in det och testat så att allt fungerar? :)

#5

Postad 27 november 2008 - 14:55

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Nej. Gör det nog till helgen :)

#6

Postad 28 november 2008 - 21:51

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag installerade idag och det ser väldigt bra ut. Tyvärr verkar det som inte alla plugins som jag använder stöds så jag får nog återgå till Aeon Wide.

Men ett stort plus för enkel installation.

#7

Postad 29 november 2008 - 09:03

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Hmmm...hur reagerar det om man redan har säg mytvseries installerat med en go' databas?
Jag är lite skeptisk till att man lägger med sådant automatiskt, det borde man få välja själv om man vill installera, troligtvis sitter de flesta redan med de flesta av de riktigt bra pluginsen redan installerade.

/J

#8

Postad 29 november 2008 - 10:16

Unregistered88caf5fc
  • Unregistered88caf5fc
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Installationen klagade på att min version av MP är för gammal. Jag kör MP1 RC3, så jag tvivlar på att så är fallet. Jag testade att köra in den ändå. Sen när jag skulle starta MP klagade MP på att skinnet var för gammalt...

Vad behöver jag göra för att få det att fungera?

#9

Postad 29 november 2008 - 13:04

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
RC4? :)

#10

Postad 01 december 2008 - 10:03

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hmmm...hur reagerar det om man redan har säg mytvseries installerat med en go' databas?
Jag är lite skeptisk till att man lägger med sådant automatiskt, det borde man få välja själv om man vill installera, troligtvis sitter de flesta redan med de flesta av de riktigt bra pluginsen redan installerade.

/J


Jag hade redan mytvseries installerad och konfad innan jag installerade StreamedMp och det fungerade bra. Inget skrevs över utan databasen var kvar som innan. Detta gällde även movingpictures som jag använder.

#11

Postad 03 december 2008 - 19:11

riro
  • riro
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Hmmm...hur reagerar det om man redan har säg mytvseries installerat med en go' databas?


Om installationen inte är bra skriven (vilket jag hoppas att den är) så är det väl bara ta en kopia på databasen inna du tutar på...

#12

Postad 04 december 2008 - 09:08

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Ända sen jag installerade detta skinnet så har uppspelning börjat jiddra med mig lite, hackar till ibland, fast jag kör avkodning med grafikkortet. Sen funkar automatisk refreshrate mycket sämre också, buggar rejält.

#13

Postad 04 december 2008 - 11:49

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0

Om installationen inte är bra skriven (vilket jag hoppas att den är) så är det väl bara ta en kopia på databasen inna du tutar på...


Den är rätt smart, det fanns kryssrutor att avmarkera för plugins vid installationen. :)

Däremot kräver man en senare version än min rc2, och det är no-go, eftersom vissa saker lirar illa i RC3 och senare för mig. :)

/J

#14

Postad 05 december 2008 - 08:47

Axxel
  • Axxel
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Looks Awesome.

Jag undrar om det är lätt o tweaka skins eller om det finns editorer för det. En del skins har viss grafik eller delar som man inte behöver eller behöver ändring.

#15

Postad 05 december 2008 - 09:03

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Fler än jag som har problem med teckensnitten under mp-tv series? Om man går in på en serie o där episode står så får inte hela texten plats...

#16

Postad 05 december 2008 - 15:50

joohn
  • joohn
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Går det att ha fler alternativ på menyn? Tänkte dela upp alla xvid och hd-filmer. Hur ficxar man så att man "går in i mapparna direkt på menyn" för nu måste jag in i plugin sen moving pictures och sen där ligger alla filmerna blandat.

#17

Postad 05 december 2008 - 17:54

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Du kan använda den medföljande editorn för att ändra din "basichome.xml" .
Denna fil bestämmer hur din meny skall se ut.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 05 december 2008 - 17:57.


#18

Postad 12 december 2008 - 11:49

Axxel
  • Axxel
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Jocke, du verkar ju jätteduktig på det här.
Jag har för vana att alltid spara en folder.jpg i filmmapparna. Men när man går in i mappen så har filmfilen default utseendet (har faktiskt inte testat detta skin ännu, har laddat ner den nu idag o ska prova sen).
Kan man utan att högerklicka och ladda ner info assigna en ikon till filmfilen?

#19

Postad 13 december 2008 - 20:10

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Jag installerade StreamedMP igår och visst är det snyggt. Har dock lite problem med att styra det med min iMon-fjärr... vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att få det att funka som det ska.

#20

Postad 13 december 2008 - 21:56

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Kan man utan att högerklicka och ladda ner info assigna en ikon till filmfilen?


Rekommenderar att du använder en plugin som heter Moving Pictures. När du konfigurerar den hämtar den automatiskt hem alla info om filmerna inklusive bilder.

#21

Postad 14 december 2008 - 17:10

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Jag installerade StreamedMP igår och visst är det snyggt. Har dock lite problem med att styra det med min iMon-fjärr... vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att få det att funka som det ska.

Jag är i samma läge som du. IMON-kontrollen verkar inte vara den lättaste att få till en rätt konfiguration till.
Hur gör jag tex för att enkelt kunna bläddra i olika menyer istället för att med min "pad" behöva styra muspekaren?

#22

Postad 15 december 2008 - 09:53

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Jag är i samma läge som du. IMON-kontrollen verkar inte vara den lättaste att få till en rätt konfiguration till.
Hur gör jag tex för att enkelt kunna bläddra i olika menyer istället för att med min "pad" behöva styra muspekaren?


Exakt. Har laddat ner en config-fil från Soundgraph's hemsida. Men ja, det funkar inte som det ska. StreamedMP är ju inte gjord för musanvändning heller, så det blir lite buggigt.

Skinnet är riktigt snyggt för övrigt!

#23

Postad 15 december 2008 - 20:21

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Ibland måste man bara gå in i skamvrån och skämmas riktigt ordentligt. Min enda tröst är att både jag och Johan_P gjort samma miss... Visserligen off-topic, men ändå.

För att få full funktionalitet med detta skin måste man kunna bläddra i menyer utan att använda muspekare. Om man har en iMON R200 som jag har finns en knapp rakt under stopp-knappen som växlar PAD-ens funktion mellan Mus/Tangentbord. Om den står i tangentbordsläge fungerar bläddrandet i menyer alldeles lysande och detta skin blir plötsligt rent överdjävligt bra! :).

#24

Postad 16 december 2008 - 21:12

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Ibland måste man bara gå in i skamvrån och skämmas riktigt ordentligt. Min enda tröst är att både jag och Johan_P gjort samma miss... Visserligen off-topic, men ändå.


Hah! Hur kunde jag/vi missa det B)

Många tack! ;)

#25

Postad 17 december 2008 - 10:08

Axxel
  • Axxel
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
HIttar inte info om iMon R200.
Vilka är dess fördelar? Veric ger mig känslan av att den är riktigt bra. Ska man ha en sån istället för MCE fjärren?

#26

Postad 19 december 2008 - 18:47

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

HIttar inte info om iMon R200.
Vilka är dess fördelar? Veric ger mig känslan av att den är riktigt bra. Ska man ha en sån istället för MCE fjärren?

Jag skulle nog inte vilja påstå att den är riktigt bra. Men, den följde med mitt chassi och fungerar på ett för mig bra sätt. Dyrare verianter i Logitech-sortimentet som kan användas som multi-fjärr är säkert klart bättre.

Men, detta är nog en diskussion som bör hållas i en annan tråd, .

#27

Postad 19 december 2008 - 19:00

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
En ny fråga:

Någon som har en SvtPlay.xml som är anpassad för att snyggt fungera med detta skin?

Redigerat av Veric, 19 december 2008 - 19:01.


#28

Postad 20 december 2008 - 15:44

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
sjuuukt läckert! det här måste testas!

edit: fungerar ju ganska fint, moving pictures och tvseries buggar dock rätt rejält..
hur gör man för att byta skin i tex. moving pictures? ska ju finnas två olika i streamedmp? men har bara ett? :P

Redigerat av maiky, 20 december 2008 - 18:54.


#29

Postad 21 december 2008 - 14:21

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Hmmm...."byta skin i Moving pictures?". Du menar bakgrunden i huvudmenyn? I så fall bygger den ju på s k "fanart" som kan laddas ner från nätet. I StreamedMp-mappen finns en mapp som heter "Media" och därunder "animations". Där ligger lite olika mappar, bl a en mapp som heter "movies". Där lägger du dina bilder som du vill visa som bakgrunder i Moving pictures. Jag har en massa högupplösta fanart-bilder i min movie-mapp men jag minns tyvärr inte var jag hittat dem?

skin\StreamedMp\Media\Animations\movies

Fungerar på samma sätt med bilder för music, tv-series, pictures, weather mm. Finns en mapp för varje typ där bilderna skall ligga.

Här är ett exempel på en sida där du hittar högupplösta bilder.

Här kan du ladda ner kompletta tv-series "Fan Art packs" via torrent.


Bakgrundsbilderna som du ser när man bläddrar bland filmerna laddas ju däremot automatiskt ner av Movingpictures tillsammans med omslag när man konfigurerar Movingpictures-plugin.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 21 december 2008 - 15:02.


#30

Postad 21 december 2008 - 20:34

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Nä, inte fan art utan xml filerna! finns ju två olika versioner till moving pictures, hittade på google code sidan under source.. där låg både mattsk88 och spuck's versioner!

Sorry, jag formulerade mig ganska kasst i senaste posten :rolleyes:

Anywhoo! Hittade lite annat godis i trunk'en på SVN sidan! tex bättre stöd för shoutcast pluginet, (En bild och en xml!)

#31

Postad 03 januari 2009 - 15:47

Unregisteredc8438f56
  • Unregisteredc8438f56
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0

Nä, inte fan art utan xml filerna! finns ju två olika versioner till moving pictures, hittade på google code sidan under source.. där låg både mattsk88 och spuck's versioner!

Sorry, jag formulerade mig ganska kasst i senaste posten :)

Anywhoo! Hittade lite annat godis i trunk'en på SVN sidan! tex bättre stöd för shoutcast pluginet, (En bild och en xml!)


Hej!

Ansluter mig till Maikys fundering om mattsk8 och spuck-versionerna. Hur kan man välja mellan de två olika versionerna? Jag har försökt att klicka på den ena eller den andra efter varje installation. Men fick tydligen bara en, som Maiky skrev i det förra inlägget.

Och JockeGbg: det du pratar om "fanart".. Är det helt enkelt bara att hämta en bild från länken du länkat och byta ut bilden som finns i den mapp du pratar om? Eller? Kan man ha vanliga .jpg-bilder som man själv plåtat?

Sen undrar jag vad pluginet Moving Pictures gör för funktion?

Ned vänliga hälsningar

Niklas.

#32

Postad 04 januari 2009 - 18:55

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag antar att man kan använda vilka bilder som helst istället för fanart. Bara du lägger dem i rätt mapp. Ev kanske de måste vara i png-format (har inte provat själv) men i så fall är det ju bara att konvertera från jpg till png. Jag har massor av bilder som växlar med 10 s intervall. Blir lite tråkigt om samma bild visas hela tiden tycker jag. (detta gäller bilder i huvudmenyn).

Lite svårt att förklara vad Moving Pictures gör men det är en plugin som automatiskt hämtar all info om dina filmer från nätet inkl covers och fanart. Sedan presenteras det snyggt på skärmen så du kan bläddra bland dina filmer.

Här kan du läsa mer.

http://code.google.c...oving-pictures/

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 04 januari 2009 - 19:00.


#33

Postad 04 januari 2009 - 18:56

olafett
  • olafett
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Moving Pictures fungerar som en ersättare för MPs egna "My Movies" plugin. Moving Pictures har helt enkelt ett snyggare gränssnitt och enklare konfiguration.

#34

Postad 06 januari 2009 - 11:14

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Har installerat detta och är mycket nöjd!
Dock får jag inte IMDB ratingen att fungera, dvs dyka upp på varje film , trots att jag tar skanna,uppdatera osv. Någon som har något tips?

(har inte fått IMDB ratigen att fungera med något skin iofs hitills)

Redigerat av DmD, 06 januari 2009 - 11:15.


#35

Postad 06 januari 2009 - 12:50

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Bästa tipset är att använda Moving Pictures istället. Länk finns två inlägg upp ;)

#36

Postad 06 januari 2009 - 13:17

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Bästa tipset är att använda Moving Pictures istället. Länk finns två inlägg upp ;)


Postar i moving pictures tråden istället.

Redigerat av DmD, 06 januari 2009 - 14:04.


#37

Postad 06 januari 2009 - 18:55

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Har en MCE fjärrkontroll som funkar dom första knapptryckningarna när man bläddrar i menyerna men sedan slutar det att funka..ingen epg, kan inte gå tillbaka i menyerna.. nån annan som har upplevt det.

edit: gjorde en nyinstallation så funkar det bra,
men undrar om man kan få bort klickljudet när man bläddrar och hur får man vädret i huvudmenyn ?

Sedan har jag konfiguerat Moving Pictures mot min disk där filmerna ligger, den hittar info, rating, det "stora" omslaget om filmen men inte den"lilla" dvd omslaget där fattas det bild ?
Hur fixar man det ?

Redigerat av bozzo70, 07 januari 2009 - 06:57.


#38

Postad 07 januari 2009 - 09:38

Unregistered5ad31899
  • Unregistered5ad31899
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Sedan har jag konfiguerat Moving Pictures mot min disk där filmerna ligger, den hittar info, rating, det "stora" omslaget om filmen men inte den"lilla" dvd omslaget där fattas det bild ?
Hur fixar man det ?


Det är förnärvarande problem med att hämta Cover Art. Det har med att göra att sidan man hämtar ifrån inte tillåter annat än från webläsare. I version 0.70 kommer dom fixa så att Cover Art kommer hämtas från themoviedb.org. Det verkaar också som att det kommer att funka att hämta från den nuvarande sidan i den versionen.

/E

#39

Postad 07 januari 2009 - 10:34

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0
Har ni aktiverat RSS Tickern? Texten hackar till var och varannan sekund för mig. Inte mycket men tillräckligt för att det ska störa när man läser texten.

#40

Postad 07 januari 2009 - 17:04

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Det är förnärvarande problem med att hämta Cover Art. Det har med att göra att sidan man hämtar ifrån inte tillåter annat än från webläsare. I version 0.70 kommer dom fixa så att Cover Art kommer hämtas från themoviedb.org. Det verkaar också som att det kommer att funka att hämta från den nuvarande sidan i den versionen.

/E


Tack för svaret :) det övriga nån som vet ?
Klickljudet när man bläddrar och vädret i huvudmenyn .
Har RSS i bockat när jag installerar .

Vädret med RSS är löst , återstår att få bort klickljudet.

Redigerat av bozzo70, 07 januari 2009 - 23:22.


#41

Postad 08 januari 2009 - 00:42

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Tack för svaret :) det övriga nån som vet ?
Klickljudet när man bläddrar och vädret i huvudmenyn .
Har RSS i bockat när jag installerar .

Vädret med RSS är löst , återstår att få bort klickljudet.


Klickljudet kan tas bort i ett av dom första fönstren i inställningar.

#42

Postad 08 januari 2009 - 08:58

Unregistered5ad31899
  • Unregistered5ad31899
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Tack för svaret :) det övriga nån som vet ?
Klickljudet när man bläddrar och vädret i huvudmenyn .
Har RSS i bockat när jag installerar .

Vädret med RSS är löst , återstår att få bort klickljudet.


Finns en fix för Cover Art nu som du hittar här.

/E

#43

Postad 10 januari 2009 - 14:37

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Har ni aktiverat RSS Tickern? Texten hackar till var och varannan sekund för mig. Inte mycket men tillräckligt för att det ska störa när man läser texten.


Detta verkar vara rapporterat som en bug.

Issue 37 Bug tracker

Men tydligen har det inget att göra med StreamedMP.

"This is an issue with plugins/MP and not with the skin"


#44

Postad 10 januari 2009 - 14:47

Unregistered70452c8d
  • Unregistered70452c8d
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har äntligen fått igång min HTPC igen och tänkte lägga på Mediaportal igen, när jag såg denna tråden. Vad är egentligen skillnaden mellan Mediaportal och StreanedMP? Det är väl samma program fast de lagt med Moving Pictures i installationen eller? Är det nån fördel med att välja det ena eller andra alternativet?

#45

Postad 10 januari 2009 - 16:27

Veric
  • Veric
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Har äntligen fått igång min HTPC igen och tänkte lägga på Mediaportal igen, när jag såg denna tråden. Vad är egentligen skillnaden mellan Mediaportal och StreanedMP? Det är väl samma program fast de lagt med Moving Pictures i installationen eller? Är det nån fördel med att välja det ena eller andra alternativet?


StreamedMP är ett skin till Mediaportal som dessutom innehåller 2 plugin TV-Series och MovingPictures. Dessa plugins stöds fullt ut av detta skin, något som kan vara problematiskt att få till med vissa andra skin.

Du måste alltså först installera Mediaportal.

#46

Postad 12 januari 2009 - 08:30

Unregistered5ad31899
  • Unregistered5ad31899
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
StreamedMP Beta v0.4.298 kom ut för 2 dagar sedan om någon har missat det.

/E

#47

Postad 12 januari 2009 - 23:53

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Går det att skapa en Mapp i huvudmenyn som heter Musikvideos så slipper man ha dom under Moving Pictures ?

#48

Postad 13 januari 2009 - 00:46

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

StreamedMP Beta v0.4.298 kom ut för 2 dagar sedan om någon har missat det.

/E


Tack för påminnelsen :) Hittade dock ingen changelog...

#49

Postad 13 januari 2009 - 07:43

Unregistered5ad31899
  • Unregistered5ad31899
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Går det att skapa en Mapp i huvudmenyn som heter Musikvideos så slipper man ha dom under Moving Pictures ?


Använder du mVids - Music Video Database kan du skapa en genomväng genom StreamedMPs menyeditor. Ett smidigt addon för musikvideos.

/E

#50

Postad 13 januari 2009 - 07:58

Unregistered5ad31899
  • Unregistered5ad31899
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Tack för påminnelsen :) Hittade dock ingen changelog...

Nej deras changelog är lite tunn. Detta skriver dom iaf på team-mediaportals forum.

Time for another release, a few bugs are fixed, emphatic's splashscreen has been added as the start up screen (thanks) For the Record is now supported thanks to trevor. There are other changes and bug fixes as usual.

Ltfearme has done some great work with tvseries, there are new setup options in the installer to make setup easier. The image problems with tvseries have been fixed. Moving Pictures 0.65 is included.


/E



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.