Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jamo 707i - åsikter om dessa?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 maj 2003 - 11:24

Unregistered6e3ab98f
  • Unregistered6e3ab98f
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Ska kanske köpa dessa av en forummedlem för 4000 ([;))]) Har dock aldrig hört dessa och är väldigt nyfiken på vad folk har för åsikt om dem ... Är 4000 ett skäligt pris? Tacksam för hjälp.

Tänk på att alltid ange en så tydlig ämnesrubrik som möjligt, det räcker alltså inte bara med ett produktnamn. Jag ändrar den åt dig för denna gången.
/preacher

#2

Postad 15 maj 2003 - 12:08

Unregistered79922327
  • Unregistered79922327
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Jag har Jamo 7.7 och är otroligt nöjd med dem. Jag tror att de är samma högtalare som 707i. Idag heter modellen som finns i affärerna d590 tror jag. Om det är motsvarande som jag har så är det riktigt bra högtalare och ett bra pris. [:)]

Du kan kolla mina bilder om du vill så kan du iaf se om de ser likadana ut.

http://pulp.minhembio.com

Prova att söka bland anläggningarna här på minhembio också så ser du ju vad folk har skrivit om dem.

Men som alltid så tycker jag du ska lyssna på dem själv innan du bestämmer dig förståss.

#3

Postad 15 maj 2003 - 13:37

Unregistered6e3ab98f
  • Unregistered6e3ab98f
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Hoppas det är det då :)

Har redan kollat samtliga forummedlemmars 707:or ett flertal gånger man tack för tipset ändå.

#4

Postad 15 maj 2003 - 13:57

Unregistered79922327
  • Unregistered79922327
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Prova att söka på 7.7 och 590 osv också :)

#5

Postad 24 maj 2003 - 14:20

Unregistered00fa0c1d
  • Unregistered00fa0c1d
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan 707án och 7.7án är väl att dne nyare av dem har en enkel bas nere i foten den äldre har isobarik konstruktion med dubbla basar inne i lådan.
Då jag har ägt den nyare modellen av dem 2 så vill jag inte rekomenderaden då den var inte alls bra. Gick alldrig att få till basmässigt då basen på den nyare modellen var alldeles för långsam. Däremot skulle jag gärna villja höra den äldre med 2 basar inne i lådan. Det som diskuterades då varför den nyare fick en bas var att den skulle vara lite bättre till bio. dvs som jag fattar det att den skulle vara lite mera basig men inte lika snabb. Audio pro snodde sen hela iden med att lådan var smal fram och bak rakt av värsta kopieringen jag har sett.

mvh Isobarik[8D]

#6

Postad 25 maj 2003 - 02:48

Unregisterede4eb62af
  • Unregisterede4eb62af
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Jag var och provade ett par 707i för några veckor sedan, och måste säga att jag inte alls var speciellt imponerad. Dom var kopplade till en H/K AVR4000 förresten, men jag tyckte dom lät alldeles för instängda. Iof var rummet som ägaren till´dom hade dom i väldigt litet (kanske 13 kvadratmeter stort) och belamrat med prylar så förhållanden var inte de bästa, men jag tyckte att basen mer mullrig än snärtig, och det blev ingen rymd i ljudet. Dock har jag läst mycket positivt om dem på nätet, så mitt tips är att provlyssna dom ordentligt under förhållanden som liknar det du själv har hemma. Angående priset låter det väldigt bra! Jag har sett dom gå för 5-5500 kronor, och dom kostade närmre 12000:- nya om jag minns rätt så om du gillar dom är priset bra.

#7

Postad 25 september 2009 - 17:27

Pherpelleplutt
  • Pherpelleplutt
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag har svårt att låta bli en tråd som dissar Jamo 707i.

Dessa högtalare kräver en förstärkare som tål lägre impedanser. Jag har läst många åsikter om dessa högtalare. Allt från folk som dissar totalt till folk som verkligen gillar dem.

Så när jag provlyssnade dessa hos säljaren blev jag klart besviken. Lät inge vidare rent ut sagt. Men jag visste att högtalarna krävde sin förstärkare (hade läst många reviews om dessa) så jag chansade ändå, då jag läst så mkt positivt om dessa.

Väl hemma så spelar högtalarna helt fantastiskt bra. Dessutom är dom snygga! Slutsats drar du själv.

Mina 2 cent.

#8

Postad 25 september 2009 - 22:17

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0

Jag har svårt att låta bli en tråd som dissar Jamo 707i.

Dessa högtalare kräver en förstärkare som tål lägre impedanser. Jag har läst många åsikter om dessa högtalare. Allt från folk som dissar totalt till folk som verkligen gillar dem.

Så när jag provlyssnade dessa hos säljaren blev jag klart besviken. Lät inge vidare rent ut sagt. Men jag visste att högtalarna krävde sin förstärkare (hade läst många reviews om dessa) så jag chansade ändå, då jag läst så mkt positivt om dessa.

Väl hemma så spelar högtalarna helt fantastiskt bra. Dessutom är dom snygga! Slutsats drar du själv.

Mina 2 cent.


Bra högtalare hade D590 förrut klarar det mesta bra men snabb rock då tappar dom bort sig, lite vass diskant oxå tyckte jag. snyggare högtalare får man leta efter

#9

Postad 24 oktober 2011 - 14:39

Pherpelleplutt
  • Pherpelleplutt
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Gammal tråd, men vill dock påpeka att D590 är en billigare variant som liknar 707i, observera det är olika element i dom. Jamo 707i är en nivå bättre än D590 skulle jag vilja påstå.

T.ex. är det så vitt jag förstått bara 1st 8 tummare i D590? Korrekt?, medans det sitter 2st 8tummare i push pull koppling på 707i. Just "i" modellen är också förfinad i filtren jämfört med vanliga 707an som kom först.
Tittar man på bilder och jämför högtalarna ser man att det även skiljer på mellanregistren osv.

#10

Postad 19 oktober 2013 - 20:54

Callez0r
  • Callez0r
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har ett par 7.7'or i min ägo just nu och.är väldigt nöjd!
Min NAD 3020 driver på dom bra!
Jag upplever dom som transparenta, det blir ett brett, öppet ljud och djupbasen eliminerar behov av subbas, iaf för min smak!
Har tyvärr inte stressat dom på högre volym eftersom det blir mycket eko där jag bor nu.

#11

Postad 17 april 2017 - 11:57

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Nu måste jag väcka en gammal tråd bara för att jag har 2 par Jamo 707 där ett par står i biorummet och det andra paret i vardagsrummet.

Detta hände för några år sedan då jag hade köpt en ny CD-skiva som jag lyssnade på i vardagsrummet. Jag startade CD'n, satte mig i soffan i och lyssnade, men det lät bara "så där"  :unsure:  Jag provade att flytta ut högtalarna längre från väggen, provade närmare väggen, pulade in sockor i basporten ... men nej ... det lät fortfarande bara "så där"  :(  Sen skulle jag ändra något annat, men när jag reste mig upp hörde jag riktigt bra ljud  :)  Testade flera gånger ... om jag sitter ner i soffan låter det bara "så där" men om jag ställer mig upp låter det skitbra. När min sambo kom hem bad jag henne sitta i soffan och lyssna på min nya CD. Jaha ... och .... tyckte hon. Ställ dig upp, sa jag. WOW, sa hon, vad hände med ljudet? Så det är verkligen inte bara mina öron det är fel på. Så när jag läser recensioner av andra där vissa skriver att de låter skitbra, medans andra skriver att de blev besvikna så vet jag att rummets akustik har otroligt stor betydelse.

Bara för att testa tog jag samma CD-skiva med mig till biorummet, spelade samma låt och där låter det andra paret Jamo 707 kanon, var jag än befinner mig i rummet.  :)  Av detta har jag lärt mig att rummets akustik har otroligt stor betydelse. Nu kan jag ju inte bygga om vardagsrummet bara för att ljudet är "så där" men jag är på gång att låna hem ett par Divine 100.33 för att provlyssna hemma. Då ska jag även testa om det är samma fenomen att de låter olika beroende på om jag står eller sitter. Det kanske är så "enkelt" att Jamo 707 inte passar ljudmässigt i vårt vardagsrum.

Bild på vardagsrummet.
167339_1251221738501_4413348_n.jpg?oh=92

En gammal bild på det andra paret Jamo 707 i biorummet.
24749_1099234938926_6801190_n.jpg?oh=be9





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.