Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 maj 2007 - 23:16

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Uppdaterar tråden med en FAQ och skippar Nero till fördel för TVersity

FAQ

Kan jag ha en extern hårddisk till min PS3?
Ja det kan du men är begränsad till FAT32 vilket i sin tur har en begränsning på 4GB stora filer.


Vilka format klarar den av?
* Memory Stick Video Format
* - MPEG-4 SP (AAC LC)
* - H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)
* MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
* MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
* MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)
* AVI
* - Motion JPEG (Linear PCM)
* - Motion JPEG (μ-Law)
* AVCHD (.m2ts)
* DivX
* ATRAC (.oma .msa .aa3), AAC (.3gp .mp4), MP3 (.mp3), WAV (.wav)
* JPEG, GIF, PNG, TIFF, and BMP


Kan PS3 hantera MKV filer?
Nej det kan den inte, du kan däremot konvertera dessa med ett program som heter GOTSent, länk: http://sentry23.googlepages.com/ . Du kan även transcodea ”on the fly" om du har en kraftfull pc.

Kan man spela Flac på PS3
Nej, däremot finns det streaming program som kan transcodea flac till wav. T.ex Tversity: http://www.tversity.com

Vilka program finns det för streaming från PC?
Tversity: Win
Twonkymedia: Win och Linux
Ushare: Linux
Mediatomb: Linux
Nero Media Home: Win
FreeNas: Ett NAS´OS baserat på FreeBSD.

Går det att skicka filer från datorn till sin PS3a på nått sätt?
Ja du kan använda t.ex tversity och dela ut media sen använda "copy" så kopierar den filen till hårddisken istället för att streama det. Du kommer åt det genom att trycka TREKANT på filen.

Bör jag välja trådlöst eller trådbundet nätverk?
För streaming och överföring av stora filer är alltid trådbundet att föredra då den trådlösa tekniken fortfarande är väldigt begränsad prestandamässigt.

Har hittat en bra guide för Tversity från ps3forums:

http://www.ps3forums...ead.php?t=75081

Använder man vista till att köra Tversity måste man även stänga av UAC:
UAC är en funktion i Vista som gör att man måste "ge tillåtelse" att köra vissa program. Detta för att inte dessa ska köras utan att en man verifierar att där sitter en människa som vill göra det. Det hjälper till att skydda mot bland annat malware som vill komma åt systemkritiska funktioner/applikationer.

Här står det hur man stänger av det:
http://www.windowsne...sablingUAC.html

Det är inte farligt att stänga av det även om man förlorar ett sorts skydd, använd bra antivirus och surfa inte på några suspekta sidor.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 05 oktober 2008 - 23:33.


#2

Postad 25 maj 2007 - 07:30

Zece
  • Zece
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Sweet!

Nån som har testat att streama från en Linux-dator, t.ex. med TwonkyVision eller vad det hette (som verkade finnas för Linux)? Eller finns det nån annan smidig Linux-lösning?

#3

Postad 25 maj 2007 - 07:44

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
bilderna funkar ej..

#4

Postad 25 maj 2007 - 07:52

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Jag provade streama igår (med Nero)....men det gick ooootroligt långsamt. Har ett trådlöst nätverk med NetGear USB 54Mbps.
Det enda som funferade ok var musik (mp3), men när jag provade AVI:s så gick det knappt se. Det hackade och stod praktiskt taget stilla. Och när jag öppnade en mapp med digitala bilder, så tog det ca en minut för att streama 4-5 bilder.
Nån som vet vad detta kan bero på? Gör jag något fel? Nätverket verkar funka som det ska och jag har utmärkt signalstyrka.
/Patrik

#5

Postad 25 maj 2007 - 09:00

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Jag har testat Nero och Orb, båda fungerar, men Nero är ruskigt seg på att hitta det utdelade materialet, Orb är klart snabbare. Video fungerar så där med mitt trådlösa (54mb). Tycker kvaliten på video blir bättre med Nero, men Orb flyter bättre. Att visa bilder fungerar oxå bra med Orb, inte segt som med Nero.

För övrigt behöver man inget 3e parts program för att streama musik och film, det räcker med WMP11, men då kan man inte se divx bla.

#6

Postad 25 maj 2007 - 09:15

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Jag har försökt att köra streaming men det fungerar extremt dåligt, jag har en tillräckligt snabb dator med mycket minne (2gb) router där pc:n och ps3:an är inkopplade på och Vista... jag börjar misstänka mer o mer att Vista är boven för det enda jag lyckas få upp med hyffsat resultat är lite bilder som ligger i public folders men musik o filmer är helt omöjliga att få igång... antingen säger den att den tappat kontakten eller så blir den nekad åtkomst... någon som känner igen detta eller vet någon smidig lösning förutom att installera XP ;)

Har testat med Orb, Nero Media, Twonk o WMP11

Uppdatering:
:) självklart hade Vista fått in en ny drivrutin för mitt realtek nätverkskort efter att jag gjorde en rollback så fungerade det klockrent! allt flyter på riktigt bra, men har inte lyckats få den att spela upp *.avi filer något bra, oftast säger den att den nekats tillträde till mediaservern eller tappat kontakten... misstänker att det är för att dom ligger på annan disk kanske? ... vet inte om Vista's säkerhet ställer till det lite... kanske får lägga allting i en sk. public folder och se om det fungerar bättre.
Kan man inte streama divx filer i WMP11 även om man har codecs för den ?

Redigerat av Evil_E, 26 maj 2007 - 13:16.


#7

Postad 25 maj 2007 - 10:45

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Vet någon en bra hostsite för bilder så får jag hosta om dom?

#8

Postad 25 maj 2007 - 10:51

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Tänk på att transcoding av format som PS3:an inte läser nativt är processorkrävande. Man bör alltså ha en rätt duglig dator för att det ska fungera bra.

#9

Postad 25 maj 2007 - 12:26

plq
  • plq
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
huga... korsad kabel låter jobbigt. Kan jag nå framgång med trådlöst istället?

#10

Postad 25 maj 2007 - 12:36

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Jaddå använder det själv. Kör med ~50mbit trådlöst och det går bra.

#11

Postad 25 maj 2007 - 12:36

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Bra intiativ ;) fixade själv detta i går kväll & det hackar lite med nero faktiskt, 54mbit wlan.
& förhopningsvis kommer det snart optimerade program för just detta ändanmålet :)
för närvarande är fortfarande vanliga xboxen kung på att strema med sin ypperliga SMB :D

Kanske kan lägga bilderna här ? http://www.ftp.nu/

#12

Postad 25 maj 2007 - 13:53

Yesum
  • Yesum
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Det går inte att spela upp HD film? .mkv filer x264?

#13

Postad 25 maj 2007 - 14:02

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
Har någon testat TVersity?

#14

Postad 25 maj 2007 - 14:10

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
en fråga?

har gjort som det står. Delat ut 2 mappar. en med mp3, en med filmer. PS3an hittar servern på datorn, men inga filer.

Kan det vara kabeln som är fel ?

Samt var hittar man : Steg 4 - Gå in och kolla under "Enheter" så "Tillåt att nya enheter kommer åt Nero Media Home automatiskt" är ikryssat? Hittar inte den i nerohome.

/A

edit: Fick det att fungera klockrent nu. Perfekt! Ska testa wlan nu, se hur det går.

Redigerat av Unregistered59e1f178, 25 maj 2007 - 14:47.


#15

Postad 25 maj 2007 - 14:33

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Finns "Kodningsinställningar" i WMP11? PS3:an säger att alla mina videofiler är i fel format :/

#16

Postad 25 maj 2007 - 14:56

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Mell då är dina filer fel .. wmp11 kodar inte om som nero gör.

#17

Postad 25 maj 2007 - 15:58

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
yes!

Så där nu får jag det att fungera klockrent med WLAN samt trådat, utan hack. Kör med NeroHome.

Det enda negativa är väl att det tar ca: 15-20sek innan en film-fil börjar visas. Men det kan jag leva med.

/A

#18

Postad 25 maj 2007 - 17:33

Unregistereddb3899a2
  • Unregistereddb3899a2
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0

yes!

Så där nu får jag det att fungera klockrent med WLAN samt trådat, utan hack. Kör med NeroHome.

Det enda negativa är väl att det tar ca: 15-20sek innan en film-fil börjar visas. Men det kan jag leva med.

/A

<{POST_SNAPBACK}>


Hur gjorde du för att få det att funka? För jag är i samma sits som du beskrev ovan...

Kör du XP eller Vista? För jag får inte min uppdateringsfunktion för Nero att funka i Vista heller, skumt...

#19

Postad 25 maj 2007 - 18:29

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Vet någon en bra hostsite för bilder så får jag hosta om dom?

<{POST_SNAPBACK}>

www.picseven.com

#20

Postad 25 maj 2007 - 18:54

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Haha skrattretande enkelt, jag installerade twonkyvision och kunde spela video, spela musik inom 2 minuter :)

#21

Postad 25 maj 2007 - 18:59

Keyser_Soze
  • Keyser_Soze
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Antar att det inte klarar hd-mkv filer kodade i h.264. Vad krävs det för dator att få det å funka med nero home? Finns det något stream-program som har gpu-stöd för ati eller nvidia kort?




MVH Erik

#22

Postad 25 maj 2007 - 22:41

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag hittar inte heller det jag delar ut!

#23

Postad 25 maj 2007 - 23:34

KBill
  • KBill
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hmm. Ett litet problem. Får det mesta att funka men när jag kopierar över filer från Neromediahome till ps3an så kommer jag till 98% och får sedan ett felmedelande på ps3 som säger: "ett fel inträffade när kopieringsåtgärden utfördes (80030920)". Att strema funkar bra men inte att kopiera över filerna. Nån aning på vad som är galet?

EDIT: Problemet löst

/

Redigerat av KBill, 25 maj 2007 - 23:59.


#24

Postad 26 maj 2007 - 06:25

Antfly
  • Antfly
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag hittar inte heller det jag delar ut!

<{POST_SNAPBACK}>



Jag fick välja All Media istället för Alla Bilder för att få tillgång till mina bilder. Annars hittade den bara mappstrukturen och sa att det inte fanns några bilder där. Men All Musik fungerade. Lite halvskumt. (Stod under rätt tab, Photo och Music)
Kör Nero Media Home.

#25

Postad 26 maj 2007 - 07:55

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0
Var laddar man ner Nero Media Home? Får ni alla det att funka att streama avi-filer?

#26

Postad 26 maj 2007 - 10:42

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0

yes!

Så där nu får jag det att fungera klockrent med WLAN samt trådat, utan hack. Kör med NeroHome.

Det enda negativa är väl att det tar ca: 15-20sek innan en film-fil börjar visas. Men det kan jag leva med.

/A

<{POST_SNAPBACK}>


Hur gjorde du för att få det att funka? För jag är i samma sits som du beskrev ovan...

Kör du XP eller Vista? För jag får inte min uppdateringsfunktion för Nero att funka i Vista heller, skumt...

<{POST_SNAPBACK}>


gjorde inte så jätt mkt alltså. Ändrade kanal på routern, så jag fick lite bättre mottagning. Låg på runt 50-60% förut, nu ligger jag på 70-75%. Typ det jag gjorde.

#27

Postad 26 maj 2007 - 11:34

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Får det inte att fungera för mig med media home... Hittar filmerna på ps3an nu men när jag ska starta dom så börjar datorn tänka för fullt och man set på status attden laddar filmen.. Men den hinner aldrig ladda hela innan ps3an stängs av? Tar typ 3-4 min sen stängs det bara av... En liten film hinner den tänka igenom typ 180mb stor.

Datorn tycker jag inte ska vara för dålig en c2d @ 2,8ghz 2 gig ram.

Är det såhär för nån mer eller vet nån vad som kan vara felet?

#28

Postad 26 maj 2007 - 12:40

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0

Får det inte att fungera för mig med media home... Hittar filmerna på ps3an nu men när jag ska starta dom så börjar datorn tänka för fullt och man set på status attden laddar filmen.. Men den hinner aldrig ladda hela innan ps3an stängs av? Tar typ 3-4 min sen stängs det bara av... En liten film hinner den tänka igenom typ 180mb stor.

Datorn tycker jag inte ska vara för dålig en c2d @ 2,8ghz 2 gig ram.

Är det såhär för nån mer eller vet nån vad som kan vara felet?

<{POST_SNAPBACK}>


nej det är inte datorn som är boven för dig, jag har en betydligt sämre dator och det fungerar utmärkt för mig.

Kör du router? Vilken modell?

/A

#29

Postad 26 maj 2007 - 14:20

Mumpleaser
  • Mumpleaser
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hej, installerade Orb precis men PS3:an hittar ingan Media Servers. Kan någon hjälpa mig? Behöver jag en uppdaterad WMP eller något också? Mitt är nog ganska gammalt.

#30

Postad 26 maj 2007 - 15:26

Dragonage
  • Dragonage
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
tjenare. jag kör ner o det funkar fint. tackar för tipsen.. men där e en sak. jag har hd filmer i avi format som inte kan visas. e det codec problem, i nero? om man kan ladda ner codecs till det? eller det ska inte gå? o nån som hittat så man kan se mkv filer?

#31

Postad 26 maj 2007 - 15:30

labanskalle
  • labanskalle
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Nu fick jag det att fungera.. Kryssade av att köra i kompablitetsläge... Nu fungerar det ganska bra.. Ljudet i en film var dåligt men annars tar det bara lång tid för dom att starta.. För mig går det typ 1,1 - 1,3 mbps och det verkar räcka. Kör genom en gammal 3com 10mb router..


Alla xvid och avi verkar fungera för mig. Men jag skulle tro att 720p filmer inte fungerar pga den dåliga routern...

#32

Postad 26 maj 2007 - 16:08

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Jag får inte nero home att funka. Jag har delat ut t.ex min mp3-mapp och PS3an hittar servern men den hittar ingen musik?

Nero scout verkar inte kunna indexera mina filer, det står "pausad på grund av användaraktivitet" istället för "index now" :)

Redigerat av Johan78, 26 maj 2007 - 16:31.


#33

Postad 26 maj 2007 - 18:57

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Har någon testat TVersity?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har testat TVersity och idag så släpptes en patch för FW 1.80 till PS3. (innan patchen så fixade den inte MP3'or men nu efter patchen så funkar det). Ni som tankade patchen igår får tanka ner den igen eftersom den som släpptes igår var felaktig.

Det jag testat är mp3, jpg och filmer från en sony digitalkamera och allt fungerade.

#34

Postad 26 maj 2007 - 22:12

Mumpleaser
  • Mumpleaser
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Har någon testat TVersity?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har testat TVersity och idag så släpptes en patch för FW 1.80 till PS3. (innan patchen så fixade den inte MP3'or men nu efter patchen så funkar det). Ni som tankade patchen igår får tanka ner den igen eftersom den som släpptes igår var felaktig.

Det jag testat är mp3, jpg och filmer från en sony digitalkamera och allt fungerade.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej svartpippi, kör du trådlöst? Jag har provat TVersity och Orb utan framgång. När jag körde Orb hittade PS3:an Orb men inga filer och det stod att ett problem hade uppstått eller något liknande under tiden PS3:an sökte Media Servers.

TVersity hittades inte alls av mitt PS3. Jag skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp!

Redigerat av Mumpleaser, 26 maj 2007 - 22:13.


#35

Postad 26 maj 2007 - 23:33

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
För det första... Det räcker inte med att starta TVersity utan du måste starta Servern oxo.
För det andra... Antar att du kör med Router? Har du öppnat portarna?

#36

Postad 27 maj 2007 - 09:57

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
En liten allmän fråga bara....

När jag streamar med Nero så får jag väligt ofta "Åtkomst till servern är nekad" eller liknande. Väligt ofta. Jag har öppnat porten som Nero använder i min DI-604 så det skall inte vara ngra problem där. (Om jag inte har gjort ngt fel just där?!)

Är det fler som får detta meddelande?

#37

Postad 27 maj 2007 - 14:08

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

En liten allmän fråga bara....

När jag streamar med Nero så får jag väligt ofta "Åtkomst till servern är nekad" eller liknande. Väligt ofta. Jag har öppnat porten som Nero använder i min DI-604 så det skall inte vara ngra problem där. (Om jag inte har gjort ngt fel just där?!)

Är det fler som får detta meddelande?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får precis samma fel med vissa filer... streaming av mpeg filer och musik fungerar klockrent men *.avi filer vägrar den att spela upp... trodde just att transcode funktionen i Nero skulle fixa det... just nu är det faktiskt WMP11 som fungerar bäst när det gäller foton och musik och "vanliga" mpeg filmer...
Någon som kan förklara varför avi/divx inte fungerar i wmp11?

#38

Postad 27 maj 2007 - 14:56

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Ok, jag skall kolla om det blir så när det gäller avi/divx/xvid filer... Måste hitta lite mpeg filer först. =)

#39

Postad 27 maj 2007 - 17:40

Mumpleaser
  • Mumpleaser
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

För det första... Det räcker inte med att starta TVersity utan du måste starta Servern oxo.
För det andra... Antar att du kör med Router? Har du öppnat portarna?

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för svaret Minglarn, det är bevis på att jag är kass på datorer iaf! Jag trodde Tversity och Orb var Media Servers!

Så jag måste sätta på Windows Media Player 11 OCH Orb och sedan öppnar portarna som Orb använder i routern? Stämmer det? Vet du vilka portar det är för just Orb? Hittar inte det någonstans. Tack på förhand!

#40

Postad 27 maj 2007 - 17:59

Unregistered748be852
  • Unregistered748be852
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Efter att pillat med Nero Media Home i snart 3 dygn gav jag upp... fick bilder och mp3s att fungera med inte avi filer. Ladda ner Tversity och allt fungera direkt efter jag installerat senaste patchen. :) Visar till och med text med hjälp av Directvobsub!!!! Fan vad jag är glad nu!!! Rekommenderar detta till alla som har problem med Nero!

Lycka till!

En liten länk: http://tversity.blog...ony-ps3-is.html

#41

Postad 27 maj 2007 - 18:38

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
till er som kör WLAN, tappar eran ps3a ofta kontakten med den trådlösa routern? För mig är det väldigt ostabilt att köra wlan, även när det gäller spela online. Står typ att man loggar in i det högra hörnet, typ var 5 sek.

verkar vara en rätt kass mottagare i ps3an.

Nå, vad säger ni andra ??

/A

#42

Postad 27 maj 2007 - 20:19

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Jag kör med WLAN.
Media servern finns i TVersity, man måste starta den manuellt första gången via Start/Program menyn i Windows, räcker inte att bara starta TVersity GUI'et.

#43

Postad 27 maj 2007 - 20:20

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Detta gäller även trådbunden PS3:a.... Det verkar som om speciellt NERO stänger ned för att den inte kan transcoda i realtid eller ngt...

#44

Postad 27 maj 2007 - 20:26

svartpippi
  • svartpippi
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Fick det inte att fungera förräns jag öppnade upp port 41952 TCP i brandväggen i XP, då först fungerade det. Har även lagt in att TVersity.exe har kan nå ut genom brandväggen.

#45

Postad 28 maj 2007 - 09:02

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

  • 759 inlägg
  • 0

till er som kör WLAN, tappar eran ps3a ofta kontakten med den trådlösa routern? För mig är det väldigt ostabilt att köra wlan, även när det gäller spela online. Står typ att man loggar in i det högra hörnet, typ var 5 sek.



Har också problem med att PS3an tappar anslutningen.
Eller rättare sagt att routern kopplar ner, för min bärbara pc som jag strömmar ifrån tappar också kontakten. Tar typ 30 sek innan det funkar igen, och då måste jag söka efter medieserver i PS3an.
What to do?

#46

Postad 28 maj 2007 - 09:16

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Måste säga att detta varen väldigt dålig implementering av streaming till PS3:an, iaf om man kör Mac. Med Twonky får jag iaf upp en hyffsad struktur av mina filer på PS3:an, men var tredje gång jag försöker se/lyssna på något så hittar den inte filen, eller så tappar den uppkopplingen mitt under uppspelning. Får hoppas det kommer en uppdatering som stabiliserar det hela, eller så får det nog bli en AppleTV i alla fall, som jag hade hoppats slippa köpa nu iom den nya streaming-funktionen.

#47

Postad 28 maj 2007 - 09:31

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Ni som kör Tversity...

Kan Tversity streama media direkt till XMB:n, eller måste man köra via browsern?

#48

Postad 28 maj 2007 - 09:46

Antfly
  • Antfly
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Får nog testa Tversity.

Testat köra Nero Media Home, fungerar oxå bra. Fast tycker det går lite segt...Laddar mest.
Nästan så man får kopiera över filerna först och sedan köra dem.
Inte öppnat några portar what so ever...

#49

Postad 28 maj 2007 - 12:55

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Ni som kör Tversity...

Kan Tversity streama media direkt till XMB:n, eller måste man köra via browsern?

<{POST_SNAPBACK}>

/

Man behöver inte köra genom browsern

#50

Postad 28 maj 2007 - 12:58

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Ett tips till TVersity, som standard transcodar den till max storlek 400x300 pixlar, det ser ju inte så kul ut på en LCD/Plasma, så jag höjde gränsen till 1280x720 pixlar, och det fungerar bra.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.