Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVT Play för smart-TV

711 svar till detta ämne SVT Play
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 15 juni 2017 - 18:39

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en ny samsung ue49mu6475 och svtplay beta installerad. Jag kan öppna appen men det går inte att navigera med fjärrkontrollen. Vad kan vara fel?
Hans

#152

Postad 15 juni 2017 - 18:42

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har en ny samsung ue49mu6475 och svtplay beta installerad. Jag kan öppna appen men det går inte att navigera med fjärrkontrollen. Vad kan vara fel?
Hans

Hej Hans, såg din fråga o tror jag har ett tänkbart svar, en kompis har oxså Samsung och han körde uppdatering av tv o sen funkade SVT beta bättre.



#153

Postad 15 juni 2017 - 18:43

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag testade det men enligt tv:n har jag senaste programvaran.
Hans

#154

Postad 15 juni 2017 - 18:46

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag testade det men enligt tv:n har jag senaste programvaran.
Hans

Konstigt, har inget mer svar just nu, men kan höra med min kompis



#155

Postad 15 juni 2017 - 18:47

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Tack för ditt engagemang!

#156

Postad 15 juni 2017 - 19:02

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Tack för ditt engagemang!

Tack. Min kompis skickade detta svar till mig:

 1. Avinstallera appen/
 2. Göra din enhet strömlös i 10 minuter  genom att dra ur strömmen med strömkabeln till tv
 3. Installera om SVT appen



#157

Postad 16 juni 2017 - 06:50

Calmboy
  • Calmboy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Anders vet du hur det går med en app till Webos 2?

#158

Postad 16 juni 2017 - 09:25

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej, 

 

Vad gäller äldre LG-modeller har jag tyvärr inget nytt - en del konstigheter i videouppspelningen behöver lösas men varken vi eller LG har lyckats hitta källan till problemen än. När de problemen är hittade och lösta kommer appen ut på även dessa modeller. 

 

Som några av er har märkt har vi nu lagt in en del Öppet arkiv-material i SVT Play. Det är c:a 100 program från https://oppetarkiv.se som nu finns publicerade i SVT Play, det är samma utbud oavsett om du använder en SVT Play-app eller webbsajten https://svtplay.se

 

@Lunden73: Om tipset från Maserik inte funkar, hojta till så tar jag det vidare med Samsung. Vi har stött på det felet tidigare men det ska ha blivit löst med Firmware-uppdateringar från Samsung. 



#159

Postad 16 juni 2017 - 12:05

AndreasG
  • AndreasG
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Som några av er har märkt har vi nu lagt in en del Öppet arkiv-material i SVT Play. Det är c:a 100 program från https://oppetarkiv.se som nu finns publicerade i SVT Play, det är samma utbud oavsett om du använder en SVT Play-app eller webbsajten https://svtplay.se.

 

Toppen!



#160

Postad 17 juni 2017 - 13:58

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
@anders hebert SVT.
Det fungerade inte. Du får gärna ta det med SAMSUNG. Frustrerande att ha en bra app men som inte går att använda 😀.

#161

Postad 19 juni 2017 - 15:53

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@anders hebert SVT.
Det fungerade inte. Du får gärna ta det med SAMSUNG. Frustrerande att ha en bra app men som inte går att använda .

 

Ok, jag tar det med dem. Har du någon digitalbox inkopplad, i så fall från vilken operatör? Ibland har det haft med saken att göra. 



#162

Postad 19 juni 2017 - 16:10

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

@Lunden73, Samsung ber att du ringer deras support så kan de hjälpa till att gräva i problemet. 



#163

Postad 21 juni 2017 - 07:41

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

SVT Play-appen finns nu tillgänglig i ett urval av Grundig-modeller från 2015 och framåt. 



#164

Postad 21 juni 2017 - 16:48

maserik
  • maserik
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

@Lunden73, Enda lösningen ev kan vara att du gör en sk fabriksåterställing av TV och testar efter det och väntar med att kopla in tex dvd och andra enheter innan du testat SVT app. Lycka till. 


Redigerat av maserik, 21 juni 2017 - 16:49.


#165

Postad 26 juni 2017 - 09:53

weezer
  • weezer
  • Forumräv

  • 706 inlägg
  • 0

Jag upplever textningen osynkad Anders :) . Kollade på "aldrig backa" (avsnitt tre, men de andra är likadana) och textningen kommer långt innan talet. Har en LG B6V med senaste mjukvaran. Att klippen är blurriga till en början har uppmärksammats tidigare,  men jag nämner det. För övrigt är appen rapp, responsiv och lättjobbad!

 

Uppskattar även jag din närvaro här :-).

 

Jo, en sak till. När man bläddrar bland olika avsnitt i en serie (de olika avsnitten dyker upp längst ner på skärmen) kan man få upp infon/sammanfattning om dem i övre delen av skärmen utan att välja respektive avsnitt nedantill? Hänger du med i min frågeställning? dvs vandrar jag i avsnitten med fjärren så kommer info om om resp avsnitt automatiskt.


Redigerat av weezer, 26 juni 2017 - 10:05.


#166

Postad 27 juni 2017 - 08:50

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag upplever textningen osynkad Anders :) . Kollade på "aldrig backa" (avsnitt tre, men de andra är likadana) och textningen kommer långt innan talet. Har en LG B6V med senaste mjukvaran. Att klippen är blurriga till en början har uppmärksammats tidigare,  men jag nämner det. För övrigt är appen rapp, responsiv och lättjobbad!

 

Uppskattar även jag din närvaro här :-).

 

Jo, en sak till. När man bläddrar bland olika avsnitt i en serie (de olika avsnitten dyker upp längst ner på skärmen) kan man få upp infon/sammanfattning om dem i övre delen av skärmen utan att välja respektive avsnitt nedantill? Hänger du med i min frågeställning? dvs vandrar jag i avsnitten med fjärren så kommer info om om resp avsnitt automatiskt.

Hej, tack för återkopplingen. Vi och LG gräver vidare i textningsproblemet och hoppas på en lösning. 

 

Jag hänger med i beskrivningen av avsnittslistan. :) Du är inte ensam, vi har fått liknande återkoppling i användningstester så vi funderar över hur vi ska lösa det på ett bra sätt. 



#167

Postad 01 juli 2017 - 06:34

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Hej Anders!

Jag har en nyinköpt phillips 55POS901F, där jag installerade STV play!

Men jag kan ej starta den! ser en bild (startbild), sedan blir det svart . Jag avinstallerade den och återinstallerade den, men samma sak.

Sedan lade jag det åt sidan.

 

Men nu får jag upp en ruta med mess:  "STVplay har stoppats" . Vad innebär det?

 

Jag trycker på "ok" så försvinner rutan, för sedan återkomma senare om ca 20min - 40 min mellanrum.

 

Tack på förhand :)



#168

Postad 02 juli 2017 - 21:46

hubbelibub
  • hubbelibub
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej, trevligt med input här. Har dock inte sett nåt nytt om att beta-appen fortfarande stänger av sig på Samsung (60 KS 7005, v. 1180) mend det gör den, efter ca 25 minuter, men det verkar variera något. Tyvärr kan man därefter inte direkt gå till där man var innan, utan får hitta tillbaks själv. Ok, I-landsproblem, men ändå, kul om dwt funkade. Ser fram emot live/kanaler sen också...

Mvh,
Anders.

#169

Postad 02 juli 2017 - 23:00

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Hej Mrcloud,
I Philips apparater körs Android TV så SVT Play-appen i din tv är inte samma som denna tråd handlar om. Tv-app-världen är stökig... Jag hörde dock talas om nåt problem med versionshanteringen på vissa Philips-apparater som gjorde att appen plötsligt slutade funka. Det verkar jobbas på en åtgärd men kolla gärna med https://svtplay.se/hjälp för mer info.

#170

Postad 02 juli 2017 - 23:04

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Så här i sommartider är vi rätt lågt bemannade i teamet så det kan dröja innan ni får svar här i tråden. Både jag och teamet uppskattar era synpunkter, det är kul att se att fler och fler hittat appen.

Stort tack, vi hörs vidare här i tråden!

#171

Postad 03 juli 2017 - 09:24

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Något hopp om en riktig lösning för oss som kör SVTPlay via Windows/webbläsare, kanske med stöd för sådanna moderniteter som Timeshift? :)

Redigerat av improwise, 03 juli 2017 - 09:24.


#172

Postad 03 juli 2017 - 09:53

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

  • 709 inlägg
  • 0
Ett till förslag. Att den kommer ihåg vad man har tittat på. Som en markering

#173

Postad 04 juli 2017 - 09:19

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0

Hej, ny ägare av en LG B6 OLED.

Eftersom denna TV är väldigt kinkig med kvalitet på insignal så verkar det som bitraten på SVT play BETA ligger alldeles för lågt.

Vet inte hur BETAn funkar men normalt sker det väl en "bitrate förhandling" när man startar upp en stream men det verkar inte som att bilden blir något bättre.

 

Sitter på en 250Mb lina och jämför jag bilden mot Apple TV SVT play är bilden märkbart mkt bättre.

Tacksam om ni kunde säga något om era planer på detta område.



#174

Postad 05 juli 2017 - 07:49

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Hej, ny ägare av en LG B6 OLED.
Eftersom denna TV är väldigt kinkig med kvalitet på insignal så verkar det som bitraten på SVT play BETA ligger alldeles för lågt.
Vet inte hur BETAn funkar men normalt sker det väl en "bitrate förhandling" när man startar upp en stream men det verkar inte som att bilden blir något bättre.

Sitter på en 250Mb lina och jämför jag bilden mot Apple TV SVT play är bilden märkbart mkt bättre.
Tacksam om ni kunde säga något om era planer på detta område.



Även om man kör på HTPC är kvaliten för dålig för det mesta tyvärr, känns mest som en piratsändning i jämförelse med annat.

#175

Postad 06 juli 2017 - 18:05

Unregistered4e00beeb
  • Unregistered4e00beeb
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Kommer appen komma till Samsung 2016 serie 5?



#176

Postad 10 juli 2017 - 08:26

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
@ljudnisse
Vi har märkt att LG-apparaterna startar på allra lägsta bitrate vilket ser väldigt dåligt ut. Vi kommer att titta på om vi kan göra nåt åt det. Men när du väl får högsta kvalitet är det exakt samma kodning som den du kan få i Apple TV.
@mooneh
Det pågår tester för att få ut den på alla Samsung 2016 med Tizen. Jag vet inte riktigt hur lång tid det kommer att ta.

#177

Postad 14 juli 2017 - 16:45

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

#178

Postad 17 juli 2017 - 21:32

Jajjaman
  • Jajjaman
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!

 

Dum fråga, men hur hittar jag appen från min Samsung TV?

 

//Anders



#179

Postad 23 juli 2017 - 13:47

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Hej, de modeller som har appen får en SVT Play-ikon på startskärmen för appar. Du ska inte behöva leta i app-butiker osv.

#180

Postad 24 juli 2017 - 13:10

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Anders Hebert SVT, min syrra och svåger köpte en samsung 55ks7005 för knappt 2 veckor sen och när de försöker använda svtappen så stängs tv:n av efter ca 15 min. Däremot fungerar svtplay utan problem på deras appeltv. Vad är det som gör att deras tv stängs av?



#181

Postad 01 augusti 2017 - 08:57

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Hej, vissa Samsungmodeller dras med detta problem men Samsung har löst det för vissa vad jag förstår. De kan prova uppdatera sin tv till senaste firmware, hjälper inte det är det tyvärr bara att vänta tills det blir löst. Ha gärna apparaten inställd på automatiska uppdateringar så missas inte uppdateringen när den kommer.

#182

Postad 01 augusti 2017 - 19:58

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Ok tack för ditt svar Anders, ska framföra det till dom.



#183

Postad 05 augusti 2017 - 20:20

PLandgren
  • PLandgren
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Hej Hans, såg din fråga o tror jag har ett tänkbart svar, en kompis har oxså Samsung och han körde uppdatering av tv o sen funkade SVT beta bättre.


Jag har samma problem! Jag ser på TV från Comhem via fiber och tror att det är det som skapar problem med appen. Appen visas men man kan inte navigera. Ljudet från senaste TV-kanal hörs fortfarande och när man trycker ch+ eller ch- så byts kanal i bakgrunden.
Sedan är det omöjligt att byta tillbaka till Comhem som källa utan att först byta till någon helt annan app som tex Netflix.

#184

Postad 14 augusti 2017 - 12:52

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag har samma problem! Jag ser på TV från Comhem via fiber och tror att det är det som skapar problem med appen. Appen visas men man kan inte navigera. Ljudet från senaste TV-kanal hörs fortfarande och när man trycker ch+ eller ch- så byts kanal i bakgrunden.
Sedan är det omöjligt att byta tillbaka till Comhem som källa utan att först byta till någon helt annan app som tex Netflix.

Hej, om inte en uppdatering av tv:n hjälper kan jag bara rekommendera workaround att dra ur HDMI-sladden från boxen när du vill använda SVT Play-appen, så hoppas vi att Samsung fixar problemet inom kort. 



#185

Postad 14 augusti 2017 - 19:20

Unregistered94bbe618
  • Unregistered94bbe618
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hej :blink:

Har läst hela tråden lite snabbt, men VAR HÄMTAR man APPEN



#186

Postad 14 augusti 2017 - 19:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hej :blink:

Har läst hela tråden lite snabbt, men VAR HÄMTAR man APPEN

http://svti.svt.se/b...for-android-tv/



#187

Postad 14 augusti 2017 - 21:43

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hej igen Anders!

 

När tror du att vi kan förvänta oss live-kanalerna 1:an och 2:an i SVTPlay-appen på Samsung smart-tv? Jag minns att vi skrev om detta i våras och att det var lite justeringar som skulle till innan det funkar. Har du några nyheter här?

 

Jag saknar verkligen funktionen att kunna slå på t.ex 1:an direkt i appen. Sen förstår jag att det finns massa mysigt krimskrams så som möjligheten att kunna spola tillbaka i direktsändning. Men det känns som en sekundär prioritering.

 

För övrigt har jag KS7005 från Samsung (2016) och har samma problem som användaren ovan med att tv:n stänger av sig inom 15-20 minuter. Aldrig haft detta bekymmer innan.



#188

Postad 14 augusti 2017 - 22:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hej igen Anders!

 

När tror du att vi kan förvänta oss live-kanalerna 1:an och 2:an i SVTPlay-appen på Samsung smart-tv? Jag minns att vi skrev om detta i våras och att det var lite justeringar som skulle till innan det funkar. Har du några nyheter här?

 

Jag saknar verkligen funktionen att kunna slå på t.ex 1:an direkt i appen. Sen förstår jag att det finns massa mysigt krimskrams så som möjligheten att kunna spola tillbaka i direktsändning. Men det känns som en sekundär prioritering.

 

För övrigt har jag KS7005 från Samsung (2016) och har samma problem som användaren ovan med att tv:n stänger av sig inom 15-20 minuter. Aldrig haft detta bekymmer innan.

De flesta tv-leverantörerna erbjuder väl en egen streaming app nu för tiden, där finns garanterat svt 1 och 2 med. BBB som jag har erbjuder detta i deras app iaf!



#189

Postad 15 augusti 2017 - 09:00

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej :blink:

Har läst hela tråden lite snabbt, men VAR HÄMTAR man APPEN

 

 

SKIBBEs länk pratar om vår app för Android TV, det är inte den app som denna tråd handlar om.

I de apparater där appen har gått igenom alla tester osv har tillverkaren lagt till SVT Play på app-startsidan. Testa uppdatera tv:n till senaste mjukvara. Om appen inte dyker upp då har förmodligen tv:n inte stöd för appen (än). 



#190

Postad 15 augusti 2017 - 09:04

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej igen Anders!

 

När tror du att vi kan förvänta oss live-kanalerna 1:an och 2:an i SVTPlay-appen på Samsung smart-tv? Jag minns att vi skrev om detta i våras och att det var lite justeringar som skulle till innan det funkar. Har du några nyheter här?

 

Jag saknar verkligen funktionen att kunna slå på t.ex 1:an direkt i appen. Sen förstår jag att det finns massa mysigt krimskrams så som möjligheten att kunna spola tillbaka i direktsändning. Men det känns som en sekundär prioritering.

 

För övrigt har jag KS7005 från Samsung (2016) och har samma problem som användaren ovan med att tv:n stänger av sig inom 15-20 minuter. Aldrig haft detta bekymmer innan.

Hej, 

Det vi jobbar på är att spela upp direktsända program, inte hela kanalerna. Just nu måste vi gömma direktsända program som Allsång på Skansen, Rapport och Melodifestivalen eftersom strömmarna inte funkar på alla apparater än. När vi får till det dyker programmen upp när de börjar sändas. 

Kanalerna är en annan upplevelse som vi har valt att inte lägga resurser på i tv-appar eftersom de flesta redan har "vanlig" tv i dessa apparater. 



#191

Postad 15 augusti 2017 - 10:38

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hej, 

Det vi jobbar på är att spela upp direktsända program, inte hela kanalerna. Just nu måste vi gömma direktsända program som Allsång på Skansen, Rapport och Melodifestivalen eftersom strömmarna inte funkar på alla apparater än. När vi får till det dyker programmen upp när de börjar sändas. 

Kanalerna är en annan upplevelse som vi har valt att inte lägga resurser på i tv-appar eftersom de flesta redan har "vanlig" tv i dessa apparater. 

 

Okej, får jag fråga vilka direktsända program som prioriteras? Om Godmorgon Sverige, Rapport och Aktuellt-sändningarna är med i denna prioritering så räcker det långt!

 

Är det inte möjligt att rulla ut dessa direktsända program på de tv-apparater som fungerar i testerna? Så att man inte behöver vänta på att det ska funka på alla tv-apparater? :)

 

De flesta tv-leverantörerna erbjuder väl en egen streaming app nu för tiden, där finns garanterat svt 1 och 2 med. BBB som jag har erbjuder detta i deras app iaf!

 

Comhem har ju sin ComhemPlay, men inte till smart-tv.


Redigerat av Unregistered7b7393c9, 15 augusti 2017 - 10:38.


#192

Postad 15 augusti 2017 - 11:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
@teran okey, glömde att inte alla har en Chromecast att casta till 😋

#193

Postad 15 augusti 2017 - 13:07

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Okej, får jag fråga vilka direktsända program som prioriteras? Om Godmorgon Sverige, Rapport och Aktuellt-sändningarna är med i denna prioritering så räcker det långt!

 

Är det inte möjligt att rulla ut dessa direktsända program på de tv-apparater som fungerar i testerna? Så att man inte behöver vänta på att det ska funka på alla tv-apparater? :)

Hej, det blir inget urval av program utan när strömmarna funkar kommer alla direktsända program att visas.

Vi får se hur vi gör med utrullningen, vi vill undvika att hantera olika apparater på olika sätt men man vet aldrig. 



#194

Postad 16 augusti 2017 - 10:30

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Anders: men om alla direktsända program kommer att visas så blir det ju precis som att ha kanalerna i appen? Eller missförstår jag dig? Vad är skillnaden på direktsända program och hela kanaler? De direktsända programmen går ju på kanalen?



#195

Postad 16 augusti 2017 - 12:10

Unregisteredc07dcce6
  • Unregisteredc07dcce6
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej, vi har inga direkta planer på att stänga av översättningstexten. Svensktextningen vid svenskt tal ska du kunna stänga av med T-knappen medan video spelas, och tv:n ska normalt komma ihåg om du vill ha den på eller av. 

 

Jag måste vara blind tyvärr, men hittar verkligen inte någon funktion kring att stänga av textning. Nyinköpt Samsung KS55UE8005 med den "smarta" fjärrkontrollen med få knappar. Kan Anders eller någon annan vägleda mig? Det är inte under Settings - System - Accessibility - Subtitle då den är gråmarkerad dvs. inte tillgänglig att klicka på..



#196

Postad 16 augusti 2017 - 12:14

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Anders: men om alla direktsända program kommer att visas så blir det ju precis som att ha kanalerna i appen? Eller missförstår jag dig? Vad är skillnaden på direktsända program och hela kanaler? De direktsända programmen går ju på kanalen?

 

Hej, navigationen i appen bygger på enskilda avsnitt av program där du blir tipsad eller letar upp vilket program och vilket avsnitt du vill se. I kanalerna spelas ju helt olika program upp efter varandra så det är en annan användarupplevelse. Sen är det inte allt vi sänder som har VOD-rättigheter utan när jag sa "alla" menade jag att det gäller alla vi får publicera. 



#197

Postad 16 augusti 2017 - 12:18

Anders Hebert SVT
  • Anders Hebert SVT
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag måste vara blind tyvärr, men hittar verkligen inte någon funktion kring att stänga av textning. Nyinköpt Samsung KS55UE8005 med den "smarta" fjärrkontrollen med få knappar. Kan Anders eller någon annan vägleda mig? Det är inte under Settings - System - Accessibility - Subtitle då den är gråmarkerad dvs. inte tillgänglig att klicka på..

Knappen finns i appen, inte i tv:ns inställningar. Om du startar en video med text kan du trycka fram spelarkontrollerna och navigera till textningsknappen. 

 

OBS 1: Knappen har bytt utseende, det är inte längre ett T utan en pratbubbla med textremsor i. 

OBS 2: Du kan alltså _inte_ stänga av översättningstext utan enbart textning vid svenskt tal. Och knappen visas bara när du tittar på ett program som har den typen av text. 



#198

Postad 16 augusti 2017 - 12:39

Unregistered41312
  • Unregistered41312
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag har samma problem! Jag ser på TV från Comhem via fiber och tror att det är det som skapar problem med appen. Appen visas men man kan inte navigera. Ljudet från senaste TV-kanal hörs fortfarande och när man trycker ch+ eller ch- så byts kanal i bakgrunden.
Sedan är det omöjligt att byta tillbaka till Comhem som källa utan att först byta till någon helt annan app som tex Netflix.

 

Hej!

Exakt samma problem här fast med satellitmottagare! Samsung UE55MU7075TXXC med senaste FW (1123.1)

 

MVH


Redigerat av Unregistered41312, 16 augusti 2017 - 12:39.


#199

Postad 16 augusti 2017 - 16:18

Unregistered7b7393c9
  • Unregistered7b7393c9
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Hej, navigationen i appen bygger på enskilda avsnitt av program där du blir tipsad eller letar upp vilket program och vilket avsnitt du vill se. I kanalerna spelas ju helt olika program upp efter varandra så det är en annan användarupplevelse. Sen är det inte allt vi sänder som har VOD-rättigheter utan när jag sa "alla" menade jag att det gäller alla vi får publicera. 

 

Okej. Så t.ex innan Rapport kl.18 eller Aktuellt kl.21 ska dra igång så är det tänkt att det ska komma upp ett litet tips eller röd *Live* markering på startsidan vid vissa program?

 

Tänkte också nu när du har konto och skriver med folk här; om du (och utvecklingsteamet) för övrigt vill ha feedback på en eventuell utrullning av detta så säg till. Testar gärna och återkopplar om vad som funkar/inte funkar. Finns säkert fler som ställer upp.



#200

Postad 16 augusti 2017 - 20:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Hur går det med webos2?




Även taggad med SVT Play

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.