Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 17 november 2008 - 13:26

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Han var med i säsong ett om jag inte minns helt fel.

#102

Postad 17 november 2008 - 20:52

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
http://en.wikipedia....Forrest_Griffin

Stämmer bra det. Har du inte sett den så rekommenderar jag att se den, då många fighters ifrån TUF 1an har lyckats komma med på flera UFC-cards t.ex. Forrest Griffin, Stephan Bonnar, Mike Swick, Diego Sanchez, Josh Koscheck, Kenny Florian, Nathan Quarry, Chris Leben med flera.

#103

Postad 22 november 2008 - 01:18

mr.dekker
  • mr.dekker
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Kollar UFC varje dag efter jobbet på TV4 sport!
Synd att dom kör så mycket repriser bara.

Här kommer mina favoriter.

Forrest Griffin
Rich Franklin
Evan Tanner RIP (Vilken tiger han var)
Matt Hughes
Paul Kelly (Synd att man inte fattar vad han säger bara :D )
GSP
Brandon Vera


LOL vad fan gör Brandon Vera på din lista Nicke:)

Mina älsklingar:
1. Fedor (han är kungen)
2. Anderson Silva ( han är så bra)
3. Hellboy Hansen (han är grymm och norsk)
4. David Bijälkheden (hur fan stavas det och för att han är Sveriges MMA ambasadös + att han är bra som fan)
5. Per Eklund (samma som ovan förutom stavningen)
6. Damien Maia ( grymm BJJ ödmjuk person)
7. Bj Penn (för att han pratar om sig själv i tredje person och för att han är så bra)
8. GSP (bra)
9. Randy (hjärta!! hjärna!! Klass)

Mina hat objekt:
1. Brock Lessner (för att han är så stor och farlig)
2. Dana White (för att han är så.. blä)
3. Tim Sylvia (blä!!!!!!!!!!)
4. alla trista brottare som bara tar ner kontrolerar och har taskig Ground and Pound.. blä!!
5. Bj Penn (för att han pratar om sig själv i tredje person och för att han är så bra)

Jag älskar MMA den enda sanna sporten!!!! Jag tränar själv och vad glad jag blev nÄR JAG SER EN SÅ KREATIV OCH KUNNING mma TRÅD PÅ DETTA FORUM.

#104

Postad 22 november 2008 - 20:04

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

LOL vad fan gör Brandon Vera på din lista Nicke:)

Mina älsklingar:
1. Fedor (han är kungen)
2. Anderson Silva ( han är så bra)
3. Hellboy Hansen (han är grymm och norsk)
4. David Bijälkheden (hur fan stavas det och för att han är Sveriges MMA ambasadös + att han är bra som fan)
5. Per Eklund (samma som ovan förutom stavningen)
6. Damien Maia ( grymm BJJ ödmjuk person)
7. Bj Penn (för att han pratar om sig själv i tredje person och för att han är så bra)
8. GSP (bra)
9. Randy (hjärta!! hjärna!! Klass)

Mina hat objekt:
1. Brock Lessner (för att han är så stor och farlig)
2. Dana White (för att han är så.. blä)
3. Tim Sylvia (blä!!!!!!!!!!)
4. alla trista brottare som bara tar ner kontrolerar och har taskig Ground and Pound.. blä!!
5. Bj Penn (för att han pratar om sig själv i tredje person och för att han är så bra)

Jag älskar MMA den enda sanna sporten!!!! Jag tränar själv och vad glad jag blev nÄR JAG SER EN SÅ KREATIV OCH KUNNING mma TRÅD PÅ DETTA FORUM.


Etersom du tränar MMA så antar jag att det inte är du på din avatar. :D

#105

Postad 22 november 2008 - 22:07

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

LOL vad fan gör Brandon Vera på din lista Nicke:)

Mina älsklingar:
1. Fedor (han är kungen)
2. Anderson Silva ( han är så bra)
3. Hellboy Hansen (han är grymm och norsk)
4. David Bijälkheden (hur fan stavas det och för att han är Sveriges MMA ambasadös + att han är bra som fan)
5. Per Eklund (samma som ovan förutom stavningen)
6. Damien Maia ( grymm BJJ ödmjuk person)
7. Bj Penn (för att han pratar om sig själv i tredje person och för att han är så bra)
8. GSP (bra)
9. Randy (hjärta!! hjärna!! Klass)

Mina hat objekt:
1. Brock Lessner (för att han är så stor och farlig)
2. Dana White (för att han är så.. blä)
3. Tim Sylvia (blä!!!!!!!!!!)
4. alla trista brottare som bara tar ner kontrolerar och har taskig Ground and Pound.. blä!!
5. Bj Penn (för att han pratar om sig själv i tredje person och för att han är så bra)

Jag älskar MMA den enda sanna sporten!!!! Jag tränar själv och vad glad jag blev nÄR JAG SER EN SÅ KREATIV OCH KUNNING mma TRÅD PÅ DETTA FORUM.


Tränar du MMA eller BJJ/grappling?

Du har rätt i att Fedor är nummer 1 (kanske inte en ranking, men han är nummer 1 i vilket fall som helst), övriga fighters på din lista är också riktig bra. Saknar lite japanska tekniska genier som Aoki, Kid och Imanari bara. Skall bli skoj att se GSP dominera BJ igen.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 22 november 2008 - 22:19.


#106

Postad 23 november 2008 - 14:35

mr.dekker
  • mr.dekker
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hehe nej det är inte jag på min avatar. Jag har min grund i Thaiboxning men har tränat lite BJJ och nu tränar jag MMA för att det är det roligaste man kan träna och för att hålla mig i form, tyvärr har jag varit skada till och från det senaste året men hoppas nu på att gå en match i januari eller februari (kommer troligen få pisk men för skojs skull).

Mitt nick kommer från min tid som Thaiboxare då me favorit var Ramon Dekker.

Anledningen att inga japaner är på min lista är att mitt focus ligger på UFC idag, förr var det ju Pride som var nr1 men idag har UFC blivit den bästa orginisationen.

GSP kommer vinna mot BJ pga att det som saknas BJ är arbetsmoral, han kommer inte klara att hålla stånd mot GSP´s tempo. GSP vinner i rond 2 eller 3 då BJ är slut.

#107

Postad 24 november 2008 - 16:26

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Skoj att du skall gå en match. Lycka till.

Riktigt kul att se hur många nya MMA-klubbar det dyker upp lite här och där i Sverige. Det kommer bli riktigt stort om några år. Tyvärr är det en ganska tuff sport och skadeproblem är riktigt stora.

#108

Postad 24 november 2008 - 18:34

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
du skall gå match säger du, är det i C-shooto du skall gå eller?

#109

Postad 24 november 2008 - 22:43

mr.dekker
  • mr.dekker
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag antar att det blir det för det är väl lämpligast som sin första match c-shooto = nybörjar MMA= inga slag på marken.

Jag är ingenBJJ trollkarl utan mer en striker dock så tror jag inte regelverket och de feta slayer handskarna gynnar stikers direkt. Ska ju bara vara 10 oz men känns nästan som 12-14?? Tycker slayer hanskarna har en kass träffyta som avleder kraften från slagen en del.. hummm... hur som haver så ska det bli roligt:) behöver mål för att inte lata mig för mycket på träningarna och slarva med all god mat.

#110

Postad 25 november 2008 - 17:52

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Slayerhandskarna skall vara 10 oz som du säger, kanske kan de uppfattas större för större vaddering runt tumme och "fetare" över handrygg/knogar.

Hursom, lycka till i tävlingen, och glöm inte att träna hårt :(

#111

Postad 02 december 2008 - 06:45

DaCriLL
  • DaCriLL
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
f'n vilken go tid vi mma-fans har framför oss:)
griffin vs effans
wandy o rampage 3:):P:):D:);):):D:)
franklin vs henderson ska bli intressant o se hur franklin klarar sig i lätt tungvikt.
coleman vs rua. kan bli rolig.
gsp vsa bj penn. gud va ja vill se bj penn bli sönder-dominerad. dags nån sättter den fjanten på plats:)

men mest av allt: wandy e tillbaka, wandy e tillbaka, wandy e tillbaka:):lol::):)):):):):):):):)

#112

Postad 12 december 2008 - 18:39

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Mycket bra MMA-matcher på gång ja. Man får inte glömma bort Dream/K1-Dynamite på nyårsafton också. Framförallt lightweight-matcherna lovar gott, Aoki vs Alvarez och Hellboy Hansen vs JZ Calvan. Dessa fighters har ranking 2-5 på Sherdogs lightweight-ranking. Om Alvarez spöar Aoki tycker jag att han går förbi BJ Penn i toppen också, pga inaktivitet. Vi får väl se vad Penn hittar på efter GSP-matchen, hoppas han förlorar så att han återvänder till LW. Dessutom har ju nyårsgalan i Japan Sakuraba-Tamura, en match det har pratats om i många år. Skall bli spännande att se hur det går, blir en mycket teknisk match.

Koschek imponerade mot Yoshida. Han var aggresiv och dominerade. Tyvärr verkade Yoshida väldigt nervös och kunde inte visa hur duktig han är. Corey Hills brutna ben var fruktansvärt äckligt, har sett liknande benbrott i Thaiboxning tidigare. Matchen finns på Youtube.

K1's Grand Prix hade många enormt bra matcher. Badr Hari var fruktansvärt bra i sina 2 första matcher. Matchen mot Errol var nog turneringens bästa. Men i finalen stötte han på en bättre kickboxare, som gjorde honom frustrerad. Remy ledde matchen klart och den enda som kunde ha räddat Hari var en KO eller lite nedslagningar. Istället fuskar han och skämmer ut hela K1 med en nedtagning, slag på marken och en fotstampning mot Remys huvud. Det var inga hårde träffar, men det spelar ingen roll. Han borde ha diskats direkt, istället för att se om Remy kunde fortsätta. Det är mycket möjligt att Remy kunde fortsätta och att han spelade över, men i sådana fall förstår jag honom. Man skall inte behöva riskera allt när man möter en så instabil person som Hari. Nu vann Remy hela turneringen välförtjänt. Kul. Synd att Schilt inte var med bara, han har blivit bortsorterad på ett lite underligt sett. Hoppas han är tillbaks och dominerar nästa år. Hari är förresten avstängd på obestämd tid. Man trodde att dom skulle sätta ett halvårs avstängning, men det blev värre än så.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 12 december 2008 - 18:42.


#113

Postad 12 december 2008 - 19:59

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

K1's Grand Prix hade många enormt bra matcher. Badr Hari var fruktansvärt bra i sina 2 första matcher. Matchen mot Errol var nog turneringens bästa. Men i finalen stötte han på en bättre kickboxare, som gjorde honom frustrerad. Remy ledde matchen klart och den enda som kunde ha räddat Hari var en KO eller lite nedslagningar. Istället fuskar han och skämmer ut hela K1 med en nedtagning, slag på marken och en fotstampning mot Remys huvud. Det var inga hårde träffar, men det spelar ingen roll. Han borde ha diskats direkt, istället för att se om Remy kunde fortsätta. Det är mycket möjligt att Remy kunde fortsätta och att han spelade över, men i sådana fall förstår jag honom. Man skall inte behöva riskera allt när man möter en så instabil person som Hari. Nu vann Remy hela turneringen välförtjänt. Kul. Synd att Schilt inte var med bara, han har blivit bortsorterad på ett lite underligt sett. Hoppas han är tillbaks och dominerar nästa år. Hari är förresten avstängd på obestämd tid. Man trodde att dom skulle sätta ett halvårs avstängning, men det blev värre än så.


Jag gillade boxning förr men det är mycket mer action och spänning (generellt sett) i MMA. Jag har framför allt sett K1 på Eurosport, men har börjat följa MMA på TV4 Sport också. HAr egentligen ingen koll på sporten utan jag tycker bara att det är spännande.

Såg K1 Grand Prix matcherna på nätet dagen efter och måste hålla med om att Hari/Zimmerman matchen var grymt bra. Precis som alla andra så blev jag grymt besviken på avslutningen - så ska det inte avgöras. En fråga till dom som kan det här och som såg finalen. När Bonjasky sänkte Hari och han var på väg mot golvet sparkade Bonjasky. Jag tyckte nästan att det såg ut som att han höll igen - vad säger ni?

Här är matcherna från galen med engelsk kommentator (Ernesto Hoost som bisittare, Ray Sefo och Kimbo Slice ett tag), inklusive extramatcherna Ray Sefo vs Hong Man Choi och Melvin Manhoef vs Paul Slowinski.

http://www.mmasportc...-gp-2008-final/

Redigerat av TCM, 12 december 2008 - 20:01.


#114

Postad 13 december 2008 - 14:50

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Corey Hill's brutna skenben var äckligt... att checka en lowkick med skenbenet har sina nackdelar. har aldrig sett det hända inom MMA, dock sett det hända inom kickboxning och thai.. Lika äckligt varje gång...

OBS! lägger gif-animationen av Corey Hill matchen bakom spoilertaggar så att ni kan välja själv om ni vill se eländet.


Redigerat av Unregistered8147b14e, 13 december 2008 - 14:50.


#115

Postad 13 december 2008 - 15:10

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
UFC fight night var en riktig våldsam gala, det var inte bara Corey Hills allvarliga skada. Ett armlås där han drog armen ur led. Inte så bra reklam för UFCs image att han skrattar åt det efteråt, det blir en allvarlig skada där också. Yoshidas KO var också riktigt brutal, även om det är sådant som händer.

Jag vet inte riktigt vad du menar i Remy-Hari matchen. Har inte matcherna på datorn så att jag kan se igen.

Om du vill ha action och boxning, så skall du se den riktigt bra matchen Pacman -Oscar De la Hoya som gick härom veckan. Pacman är ju en 130 pound boxare egentligen, så han är klart mindre än De La Hoya. Men vilken otrolig teknik och snabbhet han har för att kompensera sin storlek. Mycket sevärd match.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 13 december 2008 - 15:15.


#116

Postad 13 december 2008 - 16:49

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt vad du menar i Remy-Hari matchen. Har inte matcherna på datorn så att jag kan se igen.

Om du kollar min länk ovan finns alla matcherna (visserligen liten bild B)) och längst ner är finalen. Cirka 10 minuter in i klippet Remy Bonjasky vs Badr Hari Pt.1 blir Hari nedslagen och när han är på väg ned sparkar Bonjasky. Om han missar eller håller igen av någon anledning vet jag ej, men jag tycker att det ser ut som att han håller igen - jag kan ha fel.

Om du vill ha action och boxning, så skall du se den riktigt bra matchen Pacman -Oscar De la Hoya som gick härom veckan. Pacman är ju en 130 pound boxare egentligen, så han är klart mindre än De La Hoya. Men vilken otrolig teknik och snabbhet han har för att kompensera sin storlek. Mycket sevärd match.

Tack för tipset ;)

#117

Postad 24 december 2008 - 11:24

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0
Om 3 dagar och 15 timmar smäller det, UFC 92. ;)
Vilken lineup. http://www.ufc.com/i...i...rd&eid=1782
Kan knappt vänta. :)

#118

Postad 24 december 2008 - 11:32

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Om 3 dagar och 15 timmar smäller det, UFC 92. ;)
Vilken lineup. http://www.ufc.com/i...i...rd&eid=1782
Kan knappt vänta. :)

sluta! då börjar jag hoppa på väggarna igen! kan inte vänta! detta fightcard är nog det sjukaste jag sett ever! fy fan!

#119

Postad 24 december 2008 - 13:03

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

sluta! då börjar jag hoppa på väggarna igen! kan inte vänta! detta fightcard är nog det sjukaste jag sett ever! fy fan!


Hehe, ja verkligen.;) Vi hoppas på riktigt sjyssta fighter och inga quickers där dom blir knockade snabbt.
Lite nice BJJ, trading punches, sprawls, kicks, grappling osv. ;)
Caaaaaaaaaaaaaaaant waiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit. :)

Redigerat av Lion_Paw, 24 december 2008 - 13:04.


#120

Postad 25 december 2008 - 04:13

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Här kommer mina tippade vinnare (understrykna)...

Forrest Griffin Vs. Rashad Evans. Rashad har kommit långt sedan TUF, och såg jävligt rapp ut emot Chuck Liddell
Antonio Rodrigo Nogueira Vs. Frank Mir. Kan inte se Mir ta Nog varken i standup eller grappling.
CB Dollaway Vs. Mike Massenzio. CB såg bra ut i TUF, och har garanterat blivit bättre sedan dess.
Wanderlei Silva Vs. Quinton Jackson. Den här gången tror jag Rampage tar det... tredje gången gillt! :) Fast jag hoppas Wanderlei vinner på brutalt knä! ;)
Cheick Kongo Vs. Mostapha Al Turk. Gissar på Kongo, vet inget om motståndaren dock ;)
Yushin Okami Vs. Dean Lister.
Antoni Hardonk Vs. Mike Wessel . Inte en susning här...
Matt Hamill Vs. Reese Andy. Matt Hamill's brottning och takedowns är knivskarpa, hoppas han lärt sig sig utnyttja det bara. Han blev rånad på vinsten mot Bisping, enligt mig, så nu är han hungrig!
Ryo Chonan Vs. Brad Blackburn. Chonan har inte imponerat, varken i pride eller UFC, det enda han gjort är en flying scissor heelhook på Andersson Silva (Vilket kanske är det sjukaste jag sett) :P
Dan Evensen Vs. Pat Barry . Viking Evensen såg helt kass ut i sin förra match och tror inte han förbättrats nämnvärt sedan dess...

#121

Postad 26 december 2008 - 22:33

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Kör också mina tips här, alltid skoj att se om jag får fel på alla tips igen:

Forrest Griffin Vs. Rashad Evans. Rashad har sett bra ut. Inte dom 2 bästa 205 poundarna i UFC, men Rashad har utvecklats enormt.
Antonio Rodrigo Nogueira Vs. Frank Mir. Mirs enda chans är submission i rond 1, sedan kommer han att tröttna. Ganska enkel och säker vinst för Nog.
CB Dollaway Vs. Mike Massenzio.
Wanderlei Silva Vs. Quinton Jackson. Tror inte Quinton är i balans ännu, frågan är hur bra träning han får i Wolfs lair
Cheick Kongo Vs. Mostapha Al Turk. Chansar med Al Turk, Cage rage-mästaren. Hans specialitet är brottning och GnP, Kongp har ju sett bedrövlig ut på dessa områden tidigare.
Yushin Okami Vs. Dean Lister.
Antoni Hardonk Vs. Mike Wessel . Känner inte till Wessel, gissar bara att dom matchar Hardonk mot en standup-fighter för att få en KO of the night av Hardonk
Matt Hamill Vs. Reese Andy. Matt Hamill såg fruktansvärt dålig ut mot Franklin, får se om han har tagit sig samman.
Ryo Chonan Vs. Brad Blackburn. Chonan är bätre än vad han har fått visa hittills, dålig matchning.
Dan Evensen Vs. Pat Barry . Viking Evensen var ju en av dom sämre fighters jag har sett i sin förra match.

#122

Postad 26 december 2008 - 23:43

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Underskatta inte Mir gott folk! Underskatta inte Mir.

Jag ger er alla 1 000 kr om Nog tar Mir. Ska f*n i mig bara för det kolla direktsändningen kl 04.00 morgon 28 dec.

#123

Postad 27 december 2008 - 00:05

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Underskatta inte Mir gott folk! Underskatta inte Mir.

Jag ger er alla 1 000 kr om Nog tar Mir. Ska f*n i mig bara för det kolla direktsändningen kl 04.00 morgon 28 dec.


Nogueira har aldrig blivit knockad eller submittad, och jag tvivlar på att Mir har verktygen att göra vad den allsmäktige Fedor inte lyckades med.... Men allt kan hända i MMA. Det kommer att bli en spännande gala :)

#124

Postad 27 december 2008 - 01:04

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Nogueira har aldrig blivit knockad eller submittad, och jag tvivlar på att Mir har verktygen att göra vad den allsmäktige Fedor inte lyckades med.... Men allt kan hända i MMA. Det kommer att bli en spännande gala :)


CroCop (respekt för mitt hemland) var på god väg att ta Nogueira om det inte vore för armbar submission - vilket Nogueira är j*vligt duktig på. Hade det avgjorts stående hade nog Mirko "Cro Cop" Filipovic tagit matchen.

Även Tim Sylvia hade honom ett tag där, tills Nogueira avslutade med armbar. Nogueira såg död ut efter den matchen. Men All respect till Nogueira som är en grym groundfighter.

Som du säger dock så kan allt hända på MMA och UFC.

Mir tog monstret Brock Lessnar - reagerande världsmästare just nu. Inte många som pallar den beasten. Mir tog honom med leglocker - respect! Snygg helicopter gjorde han också för att få honom i den positionen. Randy Couture, som också är en grym fighter, förlorade mot Brock.

Lita på mig bara att Mir blir ingen pannkaka för Nogueira... Det lär nog bli en del fight där.

#125

Postad 27 december 2008 - 15:07

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

Underskatta inte Mir gott folk! Underskatta inte Mir.

Jag ger er alla 1 000 kr om Nog tar Mir. Ska f*n i mig bara för det kolla direktsändningen kl 04.00 morgon 28 dec.


Oj, det var vågat min vän...det skulle inte jag vågat sagt. Jag tror på Mir men Noggen är farlig så du kan få ge oss alla en tusing när UFC 92 är över....:)

#126

Postad 27 december 2008 - 15:49

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
oj, 1000 spänn. haha.

Ja jag ser det som att Mir är i princip chanslös. 99 matcher av 100 vinner Nog. Teoretiskt sett har Mir en chans till submission i rond i då han fortfarande är pigg. Tyckte inte Mir såg riktigt vältränad ut på invägningen och ryktet säger att Mir inte har kunnat träna ordentligt pga hans ryggskada.

Mir slog Lesnar i hans andra match i MMA. Nog har slått större och starkare motståndare tidigare. Lesnar blev UFC-mästare mot en motståndare som historiskt sett alltid förlorar mot större brottare. Nog slår Lesnar och det gör troligtvis även Mir igen.

Barnett är en bättre grappler än Mir och han lyckades inte spöa Nog på marken, även om det var nära i en sekvens.

Problemet med Nog är att det är i princip omöjligt att knocka eller submitta honom, så det gäller att du kommer in med riktigt riktigt bra cardio. Till och med Fedor såg ut som om han började tröttna mot slutet av deras senaste match. Jag tror Nog hade vunnit en no timelimit match mot Fedor.

#127

Postad 27 december 2008 - 16:06

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Som man brukar säga i fotboll gott folk "Bollen är rund - vad som helst kan hända". Även vad som helst kan hända i en UFC- eller MMA-match.

Nogueira är farlig, japp - en av de allra farligaste, men som sagt så blir inte Mir en pannkaka bara för det för honom.
Är ni andra dock redo att offra en tusen-lapp till mig om Nogueira inte tar hem matchen? :D

För övrigt, kan inte alla uttala sig om vilken fighter de tycker är bäst i varje viktklass? Jag kan börja:

Heavyweight: Frank Mir
Light Heavyweight: Chuck Liddell
Middleweight: Royce Gracie
Weltherweight: Matt Hughes
Lightweight: BJ Penn

#128

Postad 27 december 2008 - 16:43

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Tyckte inte Mir såg riktigt vältränad ut på invägningen


Bifogad fil  namnl_s.JPG   40,7K   4 Antal nerladdningar

Mir såg inte vältränad ut????? :D

Nogueira ser fan tanigare ut än jag själv.

Redigerat av leopodus, 27 december 2008 - 16:44.


#129

Postad 27 december 2008 - 16:47

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
kanske för nogueira inte spänner sig som mir? noob =D

#130

Postad 27 december 2008 - 16:55

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

kanske för nogueira inte spänner sig som mir? noob =D


Jag har sett Nogueira både spänna och vara avslappnad, ser inte så mycket skillnad. Det lär du se under matchens gång. För övrigt kommer inte det avgöra matchen. Nogueira är ju självklart stark.

Men jag tyckte bara att han som sa att Mir var otränad, hade lite fel.

#131

Postad 27 december 2008 - 17:21

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Mir ser inte ut att vara katastrof-tjock längre, men han såg inte ut att vara på topp nu, han såg bättre ut i förra matchen. Ryktet som går säger att Mir inte har kunnat tränat som han ville för denna match. Mir är absolut inte en dålig fighter, men detta är hans värsta möjliga matchup en motståndare som är bättre både stående och på marken.

Nog ser ut som vanligt, han orkar mer än en rond.

Visst för skojs skull kan jag dra vilka jag tycker är bäst i viktklasserna:

Heavyweight: Fedor (Nog är en god 2:a, men långt efter Fedor)
Light Heavyweight: Lyoto Machida (quinton strax efter, men eftersom jag tror han förlorar mot Wanderlei så droppar han ner)
Middleweight: Anderson Silva
Weltherweight: GSP
Lightweight: BJ Penn (men Alvarez går förbi efter ett helt perfekt år om han spöar Aoki på nyårsafton)
145: Kid
135: Torres

#132

Postad 27 december 2008 - 17:30

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Mir ser inte ut att vara katastrof-tjock längre, men han såg inte ut att vara på topp nu, han såg bättre ut i förra matchen. Ryktet som går säger att Mir inte har kunnat tränat som han ville för denna match. Mir är absolut inte en dålig fighter, men detta är hans värsta möjliga matchup en motståndare som är bättre både stående och på marken.

Nog ser ut som vanligt, han orkar mer än en rond.


Mir är för mig mer biffig än muskulös, men om han väl deffar ner sig så ser det grymt ut. Nogueira ser ut som vanligt som du säger. Grejen är att de som är i liknande form som Nogueira är oftast de som vinner, detta främst för att de verkar ha bättre kondition vilket avgör mycket. Mer muskler = mer släp = mindre ork. Mindre muskler = mindre släp = mer ork.

Kolla bara på BJ Penn - ser helt naturlig ut - som tog Sean Sherk - ser ut som grekisk guda-figur. Så i slutändan har inte muskler så mycket med det hela och göra. Ville ju bara helt enkelt påpeka att Mir inte är så fet som han brukar vara :D

#133

Postad 28 december 2008 - 03:07

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Visst för skojs skull kan jag dra vilka jag tycker är bäst i viktklasserna:

Heavyweight: Fedor (Nog är en god 2:a, men långt efter Fedor)
Light Heavyweight: Lyoto Machida
Middleweight: Anderson Silva
Weltherweight: GSP
Lightweight: BJ Penn
145: Kid
135: Torres


Tycker det där ser ut som en bra lista och jag kan skriva under på den.. Hade gärna sett Joacim Hansen därnånstans PGA lokapatriotism, men BJ är fanimejj i en klass för sig. Hansen fick för övrigt ett bud av UFC i samband med Pride-uppköpet, men det tackade han nej till, det var tydligen riktigt dåligt med pengar, tråkigt tycker jag för han är alltid underhållande.

Nåväl.. en timme till "avspark". trist att vi får genomlida bröderna roberto iställe för Joe Rogan som kommentator..

Inatt kommer dessa tre kommentarer höras MINST en gång av Paolo Roberto:

"OJOJOJOJOJOJJOOOOJJJJJJ!"

"Han har inte missat morgonjoggningen minsann"

"Jag hade samma cutman när jag boxades i Vegas"




GO WANDERLEIIIII!

Postad bild

#134

Postad 28 december 2008 - 05:56

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
[spoiler]Precis sett klart LIVE matchen "Mir vs Nogueira".

BÄSTA UTKLASSNINGEN NÅGONSIN!

Nogueira gjorde inte så mycket förutom stod där. Alla som var beredda att ge mig 1000 kr och som underskattade Mir! Jag väntar! :D


Oj, det var vågat min vän...det skulle inte jag vågat sagt. Jag tror på Mir men Noggen är farlig så du kan få ge oss alla en tusing när UFC 92 är över....:D


1000 kr tack!

oj, 1000 spänn. haha.

Ja jag ser det som att Mir är i princip chanslös. 99 matcher av 100 vinner Nog. Teoretiskt sett har Mir en chans till submission i rond i då han fortfarande är pigg. Tyckte inte Mir såg riktigt vältränad ut på invägningen och ryktet säger att Mir inte har kunnat träna ordentligt pga hans ryggskada.

Mir slog Lesnar i hans andra match i MMA. Nog har slått större och starkare motståndare tidigare. Lesnar blev UFC-mästare mot en motståndare som historiskt sett alltid förlorar mot större brottare. Nog slår Lesnar och det gör troligtvis även Mir igen.

Barnett är en bättre grappler än Mir och han lyckades inte spöa Nog på marken, även om det var nära i en sekvens.

Problemet med Nog är att det är i princip omöjligt att knocka eller submitta honom, så det gäller att du kommer in med riktigt riktigt bra cardio. Till och med Fedor såg ut som om han började tröttna mot slutet av deras senaste match. Jag tror Nog hade vunnit en no timelimit match mot Fedor.


1000 kr tack!

Redigerat av leopodus, 28 december 2008 - 19:20.


#135

Postad 28 december 2008 - 07:04

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Tummen upp för TV4 Sport. Paolo var inte kommentator, sändningen var i widescreen och bilden var faktiskt av bra kvalitet. Tidigare har bilden varit ganska dålig. Absolut bäst genomförda UFC-sändningen av TV4 Sport som jag sett. Vågar man hoppas att de skippar Paolo även i fortsättningen?

Spoiler

Redigerat av bananplanta, 28 december 2008 - 07:14.


#136

Postad 28 december 2008 - 15:47

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
använd spoilertaggar, Leopodus.

Och chilla ner lite, det här är MMA, vissa dagar kan Juni Brown göra en Randlemansuplex på Fedor och bli greatest of all time. Ingenting är förutbestämt. :(

#137

Postad 28 december 2008 - 18:09

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

använd spoilertaggar, Leopodus.


EDIT: Så, nu är det fixat :)

Och chilla ner lite, det här är MMA, vissa dagar kan Juni Brown göra en Randlemansuplex på Fedor och bli greatest of all time. Ingenting är förutbestämt. :(


Chilla ner? Jag är så nerchillad som det bara går, för jag visste 100 % att Mir skulle ta Nogueira lätt. De andra skrattade åt mig för att jag höll på Mir. De sågade Mir genom att säga att det är TOTALT OMÖJLIGT att han skulle segra.

Kommer ni ihåg det där med bollen är rund och vad som helst kan hända? Japp! Den är fortfarande rund :D

Detta var varken tur eller lycka. Detta var rena krossen!

Redigerat av leopodus, 28 december 2008 - 19:23.


#138

Postad 28 december 2008 - 22:43

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Trist, det verkar som om alla tuffa matcher har hunnit ikapp Nogueira. Han såg långsam, stel och gammal ut mot Mir. Mir är ingen jättebra fighter, men han var snabbare än Nog. Jag tror att Nog har sett sina bästa matcher, dags att lägga av. På något sätt låter det ändå komiskt med Mir - Lesnar för bältet, är ju så osannolikt.

Trist att Wanderlei åkte på stryk igen, blir tufft att komma igen där också. Shogun får bli brassarnas hopp när han är 100%. Jag tyckte man såg direkt att Wanderlei hade en värdelös taktik, stå helt plattfotad rakt framför Quinton och veva rallarsvingar.

Kongo imponerade, Al Turk är en bra brottare och han lyckades inte få ner honom. Han har utvecklats.

Hoppades på Rashad och han lyckades spöa Forrest, tycker Rashad är en komplett fighter och att det var en rättvis vinst.

Hamill-matchen var en av dom mest pinsamma matcher jag har sett, deras standup var fruktansvärda.

Hardonk var bra, han har också utvecklats på marken. Kanske skulle vara en match mellan Hardonk och Kongo innan Kongo får gå en match om bältet.

Patrick Barry var också explosiv i sin standup, men Evensen är ju riktigt dålig.Garnterat sista gången vi såg honom i UFC.

Okami dominerade stort tydligen, tyvärr har jag inte sett matchen ännu.

#139

Postad 28 december 2008 - 23:05

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Trist, det verkar som om alla tuffa matcher har hunnit ikapp Nogueira. Han såg långsam, stel och gammal ut mot Mir. Mir är ingen jättebra fighter, men han var snabbare än Nog. Jag tror att Nog har sett sina bästa matcher, dags att lägga av. På något sätt låter det ändå komiskt med Mir - Lesnar för bältet, är ju så osannolikt.


Ärligt talat så tyckte jag att Nogueira såg gammal ut - som du säger. Det kändes nästan som att hans tanke var "vad gör jag här - jag borde gå och pensionera mig". Inget illa alltså men jag såg knappt ett slag från Nogueira.

Mir är ingen jättebra? Men han klarar sig fortfarande och har nu bältet. Dessutom ska han fightas mot Lesnar igen - dvs den beasten som han tog. Lesnar är inte enkel om man jämför Bob "The Beast" Sapp mot Nogueira. Bob Sapp väger ändå för mycket så att nästan jag kan trötta ut honom och sedan ta honom. Lesnar å andra sidan har tung vikt men ändå bra kondition och snabbhet som räckte långt mot Randy Couture, och Randy är ju faktiskt grym brottare. Mir tog Lesnar och lär göra det igen. Välförtjänt titel tycker iallafall JAG.

Trist att Wanderlei åkte på stryk igen, blir tufft att komma igen där också. Shogun får bli brassarnas hopp när han är 100%. Jag tyckte man såg direkt att Wanderlei hade en värdelös taktik, stå helt plattfotad rakt framför Quinton och veva rallarsvingar.


Håller med!

Kongo imponerade, Al Turk är en bra brottare och han lyckades inte få ner honom. Han har utvecklats.


Al Turk tyckte jag var grymmare. Kongo såg slarvig ut - det kan ha att göra med hans längd, vilket iofs var fördelen att han vann denna match. De där långa svingande armarna och de där långa benen som han spände så att Al Turk inte fick ner honom. Vilket odjur Kongo är - bra match där men lite tråkig.

Hoppades på Rashad och han lyckades spöa Forrest, tycker Rashad är en komplett fighter och att det var en rättvis vinst.


Samma tyckte jag om Raschad som om Mir när Rashad var på Ultimate Fighter programmet. Ingen trodde mig att han skulle vinna. Jag tippade hela tiden på Rashad och än idag är han obesegrad. Jag har bra öga för vad som kommer ske.

Hamill-matchen var en av dom mest pinsamma matcher jag har sett, deras standup var fruktansvärda.


Jag skrattade minst lika mycket som du!

Hardonk var bra, han har också utvecklats på marken. Kanske skulle vara en match mellan Hardonk och Kongo innan Kongo får gå en match om bältet.


Hardonk har gryma låga sparkar som han följer med slag. Han får en direkt ur rytmen. Farlig typ.

Patrick Barry var också explosiv i sin standup, men Evensen är ju riktigt dålig.Garnterat sista gången vi såg honom i UFC.

Okami dominerade stort tydligen, tyvärr har jag inte sett matchen ännu.


Inte sett de två sistnämnda. Missade dessa.

#140

Postad 29 december 2008 - 08:57

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
...hujedamig en så trist gala...

Rashad är så SJUKT tråkig att se på, det är bara kontringsboxning det handlar om, han må göra det bra, men någon komplett fighter vettifan om man kan kalla honom, nada nedtagningar, inga submissions, han lever bara på sin krok - som han tyvärr fått in alldeles för ofta, och trist - det var han redan i såpan, karaktärslös och oinspirerande.
Nej, han lär allt lyfta sig ett par snäpp - jag hoppas Forrest får en returmatch och sätter honom i ett lås..

Silva och Nog - galet trist att se gamla hjältar gå in med konstig inställning och åka på däng.

Det var alldeles för lite submissionfighting för min smak i den här galan, mest vilt svingande - och det är trist att se duktiga bjjfighters bli inlurade i sådant. :D

/J

#141

Postad 29 december 2008 - 10:25

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

...hujedamig en så trist gala...

Rashad är så SJUKT tråkig att se på, det är bara kontringsboxning det handlar om, han må göra det bra, men någon komplett fighter vettifan om man kan kalla honom, nada nedtagningar, inga submissions, han lever bara på sin krok - som han tyvärr fått in alldeles för ofta, och trist - det var han redan i såpan, karaktärslös och oinspirerande.
Nej, han lär allt lyfta sig ett par snäpp - jag hoppas Forrest får en returmatch och sätter honom i ett lås..


Ja, tycker jag också. Rashad är en bra fighter, men längre än så har jag inte att säga. Forrest har jag velat ska vinna matchen, så man blev ju totalt överraskad i många av matcherna. Blev helt tvärttom än vad man hade tänkt sig.

Silva och Nog - galet trist att se gamla hjältar gå in med konstig inställning och åka på däng.


Att de kallas gamla hjältar är det som gör att det finns nya. Nogueira för mig ser ut att behöva tänka över i Randy Coutures sittsar. Kanske dags att släppa taget.

Det var alldeles för lite submissionfighting för min smak i den här galan, mest vilt svingande - och det är trist att se duktiga bjjfighters bli inlurade i sådant. :D


Det som visar respekt i en match tycker jag är främst stående fight med slag och sparkar. Där den ena blir knockad med antingen en hook, jabb eller upercutt, eller varför inte en fin spark som avslutar det hela.

Liggande fighting tycker jag ser oftast desperat ut i och med att man inte klarar av att göra något annat på personen. Ex Royce Gracie som vinner många matcher gör det genom att på något vis submitta. Hade han stått mot de istället så hade jag tyckt synd om honom. Samma sak med Nogueira. De flesta matcher håller han på och förlorar och i slutet när man tror att han är helt död så kommer han igen med en armbar och sviker dig. Vet iofs inte om man ska tyckta det är patetiskt, det är relativt grymt. Det är det sporten går ut på. För övrigt är det ibland snyggt att se armbars, leglockers, triangles, chokes, osv. Annars hade det inte varit någon MMA- eller UFC-gala.

Redigerat av leopodus, 29 december 2008 - 10:26.


#142

Postad 29 december 2008 - 14:01

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 0

[spoiler]Precis sett klart LIVE matchen "Mir vs Nogueira".

BÄSTA UTKLASSNINGEN NÅGONSIN!

Nogueira gjorde inte så mycket förutom stod där. Alla som var beredda att ge mig 1000 kr och som underskattade Mir! Jag väntar! :lol:




1000 kr tack!



1000 kr tack!


Eeeeehhh, ingen sa att du skulle få 1000 spänn, det va du som sa det om Nog vann och jag sa att jag tror på Mir som vinnare men nog är farlig så jag skulle inte våga satsa 1000 spänn.
Du får nog läsa lite nogrannare min vän. :blink:

#143

Postad 29 december 2008 - 16:11

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Måste quotea mig själv, för det vär LÄNGESEDAN jag lyckades pricka in en MMA-gala så korrekt som den här gången. Ok jag gick bort på 1 match, Nog Vs Mir, men jag är inte den enda som blev överraskad där.

Här kommer mina tippade vinnare (understrykna)...

Forrest Griffin Vs. Rashad Evans.
Antonio Rodrigo Nogueira Vs. Frank Mir.
CB Dollaway Vs. Mike Massenzio.
Wanderlei Silva Vs. Quinton Jackson.
Cheick Kongo Vs. Mostapha Al Turk.
Yushin Okami Vs. Dean Lister.
Matt Hamill Vs. Reese Andy.
Ryo Chonan Vs. Brad Blackburn.
Dan Evensen Vs. Pat Barry .



#144

Postad 29 december 2008 - 20:19

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ja det är mycket tur i MMA-tippning, hehe. Jag quotar inte mina tips.

Såg Yushin "Thunder" Okami matchen mot Dean Lister, bra match men tyvärr var Lister lite för dålig. Det hände inte så mycket i matchen. Lister försökte dra ner Okami i sin guard ett par gånger, men Okami ville inte delta i grappling i början. Till slut insåg Okami att Lister inte skulle kunna submitta honom och följde med ner på marken och körde lite GnP. Men han var tvungen att hålla igen, eftersom Lister trots allt är en absolute weight vinnare i ADCC och kanske den mest tallangfulle grapplern i UFC, tillsammans med Maia och några andra.

Slutsatsen på UFC 92 blir alltså att galan var OK, men den levde inte upp till sin potential. Hoppas DREAM/K1's nyårsgala blir roligare, den har stor potential i alla fall.


tror detta är matcherna, verkar bli en lång gala.

MMA-matcher:
* Joachim ‘Hellboy’ Hansen vs Gesias ‘JZ’ Calvancante
* Kazushi Sakuraba vs Kiyoshi Tamura
* Eddie Alvarez vs Shinya Aoki
* Mirko Cro Cop vs Hong Man Choi
* Hayato “Mach” Sakurai vs Katsuyori Shibata
* Bob Sapp vs Akihito “Kinniku Mantaro” Tanaka
* Mark Hunt vs Jerome LeBanner (i MMA tror jag på Hunt)
* Semmy Schilt vs Siala “Mighty Mo” Siliga
* Hideo Tokoro vs Daisuke Nakamura (hat-match efter hatet mellan Tamura och Tokoros gamla lärare)
* Ikuhisa Minowa vs Errol Zimmerman (ändrar mig även här. Errol tränar med Overeem och Schilt och borde därför veta tillräcklig submission-wrestling för att klara sig mot en mindre motståndare)
* Andy Ologun vs Yukio Sakaguchi (gillar inte lillebror Andy)


K1-regler:
* Hiroya vs Shota Shimada (K-1 Koshien Tournament Semifinals)
* Ryuya Kusakabe vs Koya Urabe (K-1 Koshien Tournament Semifinals)
* Hiroya/Shimada winner vs Kusakabe/Urabe winner (K-1 Koshien Tournament Final)
* Gegard Mousasi vs Musashi (hmm undrar varför Mousasi tar denna match)
* Badr Hari vs Alistair Overeem ( trodde Hari var avstängd. Overeem är bra, men eftersom det är K1-regler får han det svårt. Mycket hat i denna match, Overeem måste försvara Hollands färger)
* Tatsuya Kawajiri vs Kozo Takeda (Kawajiri är inte tillräckligt bra för att spöa en K1-fighter)
* Yoshihiro Sato vs Artur Kyshenko

Bob Sapp matchen bli kanske kul, ser skoj ut på Dreams hemsida haha: Dream

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 30 december 2008 - 20:33.


#145

Postad 29 december 2008 - 22:54

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Vilken härlig gala det verkar bli! jag quotar dig och ser hur mina tips blir.

MMA-matcher:
* Joachim ‘Hellboy’ Hansen vs Gesias ‘JZ’ Calvancante. Kan inget annat än att tippa Världens bästa Norrman som segrare!
* Kazushi Sakuraba vs Kiyoshi Tamura. Sakuraba har ju förlorat sin glans för typ 5 år sedan, men Saku är bland mina absolut favoritfighters sedan han i stort sett gick igenom Graciefamiljen och submittade dem!
* Eddie Alvarez vs Shinya Aoki. Förmodligen Alvarez med KO i Rd1, men jag hoppas på Aoki's skumma submissions, gärna en gogoplata eller nått annat roligt med gummibenen.
* Mirko Cro Cop vs Hong Man Choi. Tror att Crocop insett att det är är bära eller brista för honom, och hans MMAträning vorde ge utedelning nu.
* Hayato “Mach” Sakurai vs Katsuyori Shibata
* Bob Sapp vs Akihito “Kinniku Mantaro” Tanaka. Sapp efter 28 sekunders tågkrasch!
* Mark Hunt vs Jerome LeBanner. Hunt med en Atomic buttdrop! Kommer ni ihåg den? =)
* Semmy Schilt vs Siala “Mighty Mo” Siliga. Hans längd och sprawl tror jag kommer hålla dethär stående.
* Hideo Tokoro vs Daisuke Nakamura. Tokoro hejjar jag alltid på, ser honom som en underdog i varje match men han överaskar oftast!
* Ikuhisa Minowa vs Errol Zimmerman. Minowa kastar sig mot repen för att få fart, och gör sen en suplex och slutar i ett benlås!
* Andy Ologun vs Yukio Sakaguchi


K1-regler:
* Hiroya vs Shota Shimada (K-1 Koshien Tournament Semifinals)
* Ryuya Kusakabe vs Koya Urabe (K-1 Koshien Tournament Semifinals)
* Hiroya/Shimada winner vs Kusakabe/Urabe winner (K-1 Koshien Tournament Final)
* Gegard Mousasi vs Musashi
* Badr Hari vs Alistair Overeem
* Tatsuya Kawajiri vs Kozo Takeda
* Yoshihiro Sato vs Artur Kyshenko

#146

Postad 30 december 2008 - 20:26

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har funderat lite på Crocop-matchen och jag ändrar mig till Crocop. Så antagligen vinner Choi, eftersom mitt tips säger Crocop. Nu har jag läst in mig på några andra av matcherna, jag tror att wrestling-killen spöar Sapp.

Schilt-fightingscenen var riktigt kul, han är en skrämmande fighter.

#147

Postad 01 januari 2009 - 20:08

CBRDea
  • CBRDea
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Har nyss blivit biten av mma... Har nog blivit iaf 10 timmar ufc de senaste dagarna.En sak som slår mig är att alla e så j...a lätta. Själv är jag 190 cm och 113kg, dvs tungvikt, haha. E inte ssärskilt tjock eller slapp, fixar milen på under 50 min men de som kör i tungvikt ser ju ut som monster, cheik kongo, brock lesnar mfl, själv hade man ju gått sönder om de bara tittat på en:)
Är det försent att träna mma på skoj om man snart nått 30?

#148

Postad 01 januari 2009 - 20:28

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Har nyss blivit biten av mma... Har nog blivit iaf 10 timmar ufc de senaste dagarna.


Alltid kul med fans!

En sak som slår mig är att alla e så j...a lätta. Själv är jag 190 cm och 113kg, dvs tungvikt, haha.


Beror nog främst på att det då måste ha visats lätta viktklasser. Varken 80- eller 120 kg är lätt när det slår på dig. Men jag kan hålla med om att större viktklasser är roligare att se på. Då svänger det hammare i luften och inte två små futtiga kaniner i en bur.

E inte ssärskilt tjock eller slapp, fixar milen på under 50 min


Inte illa.

Jag springer ca 9 min på 2,5 km, ca 20 min på 5 km. Har aldrig testat milen, ska göra det nu när jag fick idén. Tack!

men de som kör i tungvikt ser ju ut som monster, cheik kongo, brock lesnar mfl, själv hade man ju gått sönder om de bara tittat på en:)


Ja, det gör dem. Och förmodligen ser även du ut som ett monster för oss dödliga i 80-90 viktklassen :rolleyes:

Är det försent att träna mma på skoj om man snart nått 30?


Det är fighting. Än så länge har du gott om tid. Randy Couture drog sin sista match vid 45 år och då mot Lesnar.
Han sade att han trots det inte var redo att lägga ner. Så kör hårt bara. Finns viljan, så har jag inte mycket att säga om ålder.

#149

Postad 01 januari 2009 - 22:14

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Har nyss blivit biten av mma... Har nog blivit iaf 10 timmar ufc de senaste dagarna.En sak som slår mig är att alla e så j...a lätta. Själv är jag 190 cm och 113kg, dvs tungvikt, haha. E inte ssärskilt tjock eller slapp, fixar milen på under 50 min men de som kör i tungvikt ser ju ut som monster, cheik kongo, brock lesnar mfl, själv hade man ju gått sönder om de bara tittat på en:)
Är det försent att träna mma på skoj om man snart nått 30?


Nej, det är absolut inte för sent. Du verkar ju dessutom vara i bra form. Jag vet inte vad du har för bakgrund, men om du inte har tränat någon form av grappling tidigare hade jag rekomenderat att prova på BJJ eller submission wrestling för att få en känsla för sporten. Sedan blir det ett naturligt steg att fortsätta till MMA om du nu vill göra det. Ofta på olika MMA-klubbar krävs det att man har gått nybörjarkurs i BJJ för att få träna, men det varierar nog mellan klubbarna. Så är det där jag har tränat BJJ i alla fall.



Nu till den stora K1/dream-nyårsgalan (den som inte vill veta resultat får sluta läsa nu):

Tyvärr klarade inte Hansen den medicinska undersökningen före galan utan dom la in honom på sjukhus för huvudskada, hoppas det inte är allvarligt.

Herregud Manhoef slog ut Hunt på mindre än 10 sekunder.
Mousasi spöar Musashi i K1-regler. KO! Eh?
Kawajiri slår ut K1-killen i sin match med K1-regler.
Overeem knockar Hari i K1-regler. Vilka skrällar där samtliga MMA-fighters spöar K1-stjärnorna under K1-regler.

CroCop såg rädd ut mot Choi, men vinner även där på TKO, såg ut som om han skadade Chois knä med lågsparken.
Schilt såg ok ut, men var lite för enkel att ta ner. Hoppas han fortsätter med MMA ett tag.
Aoki är så otroligt bra på marken att man inte tror det är sant. Snyggt.
Sakuraba såg gammal ut mot Tamura. Trist match.
Bob Sapp såg ut som han skulle ge upp efter ett tag när matchen inte gick som han ville, men han vände på steken och vann till slut. Cool wrestling-mask i alla fall.
Nakamura mot Tokoro var en riktigt bra grappling-match som dominerades av den duktiga Nakamura, men man skall komma ihåg att Nakamura är en större fighter.
förstår inte varför Zimmerman tar en match mot en leglock-specialist, undrar om han blev allvarligt skadad? Snyggt av Minowaman i alla fall.

Men den stora överraskningen måste vara att alla K1-fighters förlorade sina respektive matcher under K1-regler. Många roliga matcher med snabba slut, snygga KO's och submissions. Lite antiklimax med avslutningen Saku-Tamura, men som helhet var galan bättre än UFC92. Men för att den skulle varit riktigt lyckad hade det krävts en bättre huvudmatch och att Hansen - JZ Calvan matchen blivit av.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 01 januari 2009 - 22:21.


#150

Postad 02 januari 2009 - 05:07

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Här komemr det spoilers angående nyårets K-1 Dynamite


Aoki är så otroligt bra på marken att man inte tror det är sant. Snyggt.

Ja, det var en otrolig prestation av Aoki,trodde aldrig att han skulle få tag i Alvarez. Hoppas han inte gick sönder allt för mycket i knät bara. Besvikelsen var stor i hans ögon efter matchen. Alvarez striking är ju många gånger bättre än Aokis, och jag trodde hans sprawl skulle rädda honom, men Aoki's gummiben + de fula grapplingbrallorna är helt klart vassa vapen på marken! Tycker iallafall att Alvarez är värd en match mot Hansen om bältet, och jag är rädd för att han tar det ifrån Hansen oxå tyvärr.

Nakamura mot Tokoro var en riktigt bra grappling-match som dominerades av den duktiga Nakamura, men man skall komma ihåg att Nakamura är en större fighter.

Full fräs i den grapplingen helt klart! Mycket underhållande match! Har varit ett fan av Hideo Tokoro sedan jag såg han första gången i nån K-1 MAX gala för en massa år sen, Då var han säkert 15 kilo lättare och såg inte mycket ut för världen men lyckades ändå pilla fram vinster även i riktiga underlägen. Sen att han vid den tiden heltidsjobbade på en Flygplats med att städa golv gjorde ju att man hejjade på honom som underdog ännu mera.

Kommer alltid att hejja på Tokoro! :rolleyes:

Kommer även alltid att vara en Sakuraba-fan, men det är nog dags att inse fakta och inse att han inte kan mäta sig med dom stora längre, men jag blickar ändå tillbaka på hans karriär och tänker på alla suveräna matcher med t.ex. Carlos Newton, Royler, Royce & Renzo Gracie, Quinton jackson, m.fl.

Melvin Manhoef är ett monster, och med de tunna handskarna så är han livsfarlig när han får släppa lös, men att han kunde totalsläcka Mark Hunt... det trodde jag nästan inte var möjligt, han ruskade av sig LHK's ifrån Crocop när han var i sin bästa form, helt otroligt att han blev knockad!

Minowaman är oxå rolig att titta på, och det var kul att de honom få en fin vinst i den här galan. Overeem såg ut att vara stor som ett hus bredvid Badr Hari, och Overeem fick en fin vinst.

Allt som allt en bra gala, med några sömnpiller.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.