Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kläder, stil och mode

358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 08 mars 2019 - 20:02

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Personligen så matchar jag handskar med skor. Det viktigaste är dock (förutsatt att båda är i läder) att matcha skor och bälte.

 

EK



#202

Postad 08 mars 2019 - 20:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Smaken är som baken, delad och hårig. Väljer själv bort bruna skor oavsett typ av svart byxa, matchning och sammanhang snarare än kontraster. Smakfullt, diskret och stil är ledorden.

 

håller med egentligen. Man ska gå i det man trivs i, istället för att bara följa massa regler. Ingen annan bryr sig ändå :)



#203

Postad 08 mars 2019 - 20:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Personligen så matchar jag handskar med skor. Det viktigaste är dock (förutsatt att båda är i läder) att matcha skor och bälte.

EK


Glöm inte klockarmbandet

#204

Postad 08 mars 2019 - 20:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 3
Allt (nästan) funkar om man bär upp det med attityd och självförtroende. Regler är till för får i flock.;)

#205

Postad 09 mars 2019 - 08:34

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 3

Glöm inte klockarmbandet

 

Aldrig ett problem; metallänk eller NATO-strap  ;)

 

hassesolo slår huvudet på spiken, allt handlar om hur det bärs upp av bäraren. En perfekt skuren kostym kan se riktigt illa på en person som inte är bekväm, likaså kan jeans och vit t-shirt se helt perfekt dressat på ut på en person som bär kläderna med rätt pondus.

Know the rules, have the confident to brake them.

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 09 mars 2019 - 09:36.


#206

Postad 29 mars 2019 - 16:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

vad tycker ni om dessa? skulle dom funka som casual vårskor? 

 

såg på en sida som sålde dom att det stod "dressade skor" men för mig känns det som dom lika gärna skulle funka till vardags med ett par jeans istället för ett par vita sneakers.

Bifogad fil(er)



#207

Postad 29 mars 2019 - 20:10

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Snygga..Funkar nog till det mesta jeans, chinos eller ev även till en casual kostym om det kniper..,

Redigerat av Hoggeman, 29 mars 2019 - 20:11.


#208

Postad 29 mars 2019 - 20:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Snygga..Funkar nog till det mesta jeans, chinos eller ev även till en casual kostym om det kniper..,

ja riktigt snygga. dom är från Sneaky Steve. Har redan ett par boots/kängor från dom och är grymt nöjd.  Får nog bli ett par av dessa. :)



#209

Postad 29 mars 2019 - 21:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

vad tycker ni om dessa? skulle dom funka som casual vårskor? 

 

såg på en sida som sålde dom att det stod "dressade skor" men för mig känns det som dom lika gärna skulle funka till vardags med ett par jeans istället för ett par vita sneakers.

 

Nu är jag ingen expert men jag skulle inte kalla dom där för dressade. Tycker inte att mocka är speciellt "formal" så att säga, mer casual istället.

Har själv ett par Red Wing Weekender Oxfords i Hawthorne Muleskinner som jag använder som vardagssko på sommaren tillsammans med shorts och ibland jeans/chinos. Finns i chukka-variant också. Köpte ett par likadana fast svarta i höstas som jag tänkte varva med ibland.

RedWing41.jpg

 

Tror att du helt klart kan köpa dom där sneaky steve och använda dom till vardags med jeans/chinos. Om någon tycker att du "klär upp dig" för mycket så är det nog dom det är fel på, inte dig. 

 

Kan för övrigt starkt rekommendera dom där weekender-skorna från Red Wing. Bland dom skönaste skor jag haft. Hade dom nere i Europa i somras i 30+ grader och över 20k steg per dag i två veckor och det funkade kanonbra. Går bra att ha dagtid när man upptäcker städerna och sedan kan man ha på dom på kvällen också.

 

Tänk dock på att ljusa mockaskor kommer att bli mörkare i färgen med tiden. Kom ihåg att impregnera dom också!



#210

Postad 29 mars 2019 - 21:43

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

vad tycker ni om dessa? skulle dom funka som casual vårskor? 

 

såg på en sida som sålde dom att det stod "dressade skor" men för mig känns det som dom lika gärna skulle funka till vardags med ett par jeans istället för ett par vita sneakers.

 

Ja, absolut som casual både till jeans och casual chinos, men inte till kostym eller byxor med pressveck, möjligen möjligtvis kanske till jeans + kavaj.

Ett annat alternativ är Clark's desert boots. Personligen tycker jag inte skorna från Sneaky Steve var snygga utan ser lite spretiga ut i designen, men det är ju inte jag skall ha dem utan du, och det viktigaste är vad du själv tycker.

 

Skall du ha ngt som fungerar till kostym så hade jag tittat på ett par chukka boots.

 

EK



#211

Postad 30 mars 2019 - 12:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Nu är jag ingen expert men jag skulle inte kalla dom där för dressade. Tycker inte att mocka är speciellt "formal" så att säga, mer casual istället.

Har själv ett par Red Wing Weekender Oxfords i Hawthorne Muleskinner som jag använder som vardagssko på sommaren tillsammans med shorts och ibland jeans/chinos. Finns i chukka-variant också. Köpte ett par likadana fast svarta i höstas som jag tänkte varva med ibland.

RedWing41.jpg

 

Tror att du helt klart kan köpa dom där sneaky steve och använda dom till vardags med jeans/chinos. Om någon tycker att du "klär upp dig" för mycket så är det nog dom det är fel på, inte dig. 

 

Kan för övrigt starkt rekommendera dom där weekender-skorna från Red Wing. Bland dom skönaste skor jag haft. Hade dom nere i Europa i somras i 30+ grader och över 20k steg per dag i två veckor och det funkade kanonbra. Går bra att ha dagtid när man upptäcker städerna och sedan kan man ha på dom på kvällen också.

 

Tänk dock på att ljusa mockaskor kommer att bli mörkare i färgen med tiden. Kom ihåg att impregnera dom också!

 

dessa var riktigt snygga dom med


Ja, absolut som casual både till jeans och casual chinos, men inte till kostym eller byxor med pressveck, möjligen möjligtvis kanske till jeans + kavaj.

Ett annat alternativ är Clark's desert boots. Personligen tycker jag inte skorna från Sneaky Steve var snygga utan ser lite spretiga ut i designen, men det är ju inte jag skall ha dem utan du, och det viktigaste är vad du själv tycker.

 

Skall du ha ngt som fungerar till kostym så hade jag tittat på ett par chukka boots.

 

EK

 

gillade inte riktigt clarks desert boots. 

 

Vad menar du med spretiga ?



#212

Postad 30 mars 2019 - 12:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

dessa var riktigt snygga dom med


 

gillade inte riktigt clarks desert boots. 

 

Vad menar du med spretiga ?

 

Bor du nära Stockholm så har Red Wing en jäkligt bra butik där.

 

Angående CDB så har jag hört att kvaliteten på dom blivit riktigt dålig senaste tiden och folk brukar generellt avråda från att köpa dom.

 

Är du ute efter mer av en känga än en chukka så har du t.ex Red Wing Blacksmith i samma läder som skon jag länkade ovan https://www.redwings...er-leather.html

 

Har provat på dom i Red Wing butiken i Berlin och dom var riktigt sköna!

 

Sedan finns det t.ex Merchant-serien som är lite mer slimmad i formen än Blacksmith/Iron Ranger. https://www.redwings...ve-leather.html



#213

Postad 30 mars 2019 - 14:07

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

dessa var riktigt snygga dom med


 

gillade inte riktigt clarks desert boots. 

 

Vad menar du med spretiga ?

 

Snörstycket passar inte med övriga skon, eller övriga skon passar inte med snörstycket. Jag får en känsla av Pippi Långstrumps skor. Det ser ur som ett par Caterpillar boots fått ett utomäktenskapligt barn med ett par avlånga sneakers.

 

EK



#214

Postad 30 mars 2019 - 15:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Snörstycket passar inte med övriga skon, eller övriga skon passar inte med snörstycket. Jag får en känsla av Pippi Långstrumps skor. Det ser ur som ett par Caterpillar boots fått ett utomäktenskapligt barn med ett par avlånga sneakers.

 

EK

 

tack för att du förstörde detta för mig ;)

 

nejdå, smaken är ju som baken och jag håller inte med dig om det du säger. :)



#215

Postad 31 mars 2019 - 16:24

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Sätt i ett par ljusbeiga snören så fixar det biffen :)



#216

Postad 14 maj 2019 - 17:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

funderar på att köpa ett par grå skor nu till våren och sommaren. 

Vilka av dessa gillar ni bäst? om ni nu gillar nån av dom ;)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  två.jpg   84,11K   0 Antal nerladdningar


#217

Postad 14 maj 2019 - 18:17

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 1

funderar på att köpa ett par grå skor nu till våren och sommaren. 

Vilka av dessa gillar ni bäst? om ni nu gillar nån av dom ;)

 

Den lägre till höger röstar jag på. B)



#218

Postad 14 maj 2019 - 18:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Den lägre till höger röstar jag på. B)

tack. Tror jag gillar den bäst också. :)



#219

Postad 27 maj 2019 - 16:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
har fått hem dessa nu. en limiterad utgåva från Sneakysteve. Finns endast 24 par av dessa.
grymt snygga tycker jag.
tyvärr inte dom mest bekväma skorna. Speciellt inte bak vid hälarna. Men dom blir väl lite bättre när jag gått in dom :)

Bifogad fil(er)


Redigerat av andreassofus, 27 maj 2019 - 16:45.


#220

Postad 30 maj 2019 - 08:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Lite funderingar angående T-shirts.
Jag är 183 cm och detta är en medium. Är den inte väldigt stor för en medium? Ser ut som en large i mina ögon. Har storlekarna börjat bli större på sistone?
Angående kvalitet så har jag testat många T-shirt-märken och de flesta har tunt tyg av dålig kvalitet där det snabbt uppstår små hål och liknande. Detta gäller även väldigt dyra märken som jag hade högre förväntningar på. Lite förvånande för mig är att adidas har bäst kvalitet av de jag provat. Håller massor av tvättar utan hål eller deformering. Även Boss har t-shirts i kraftigt tyg som håller länge. Det är klart att om det är riktigt varmt kanske man vill använda en tröja med riktigt tunt tyg...


Bifogad fil  6B3775C5-1AAE-4991-A0CB-1E23CE006358.jpeg   98,27K   1 Antal nerladdningar

#221

Postad 30 maj 2019 - 08:56

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Lite funderingar angående T-shirts.
Jag är 183 cm och detta är en medium. Är den inte väldigt stor för en medium? Ser ut som en large i mina ögon. Har storlekarna börjat bli större på sistone?
Angående kvalitet så har jag testat många T-shirt-märken och de flesta har tunt tyg av dålig kvalitet där det snabbt uppstår små hål och liknande. Detta gäller även väldigt dyra märken som jag hade högre förväntningar på. Lite förvånande för mig är att adidas har bäst kvalitet av de jag provat. Håller massor av tvättar utan hål eller deformering. Även Boss har t-shirts i kraftigt tyg som håller länge. Det är klart att om det är riktigt varmt kanske man vill använda en tröja med riktigt tunt tyg...

 

Du får äta upp dig lite, jag är 184 och medium är alldeles för tight ;)

Storleksmärkningen och fysisk storlek kan skilja sig mellan olika märken och definitivt mellan olika marknader.



#222

Postad 30 maj 2019 - 09:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jo men den är så lång. En large blir ju en kort klänning typ...:)

#223

Postad 30 maj 2019 - 10:22

drue
  • drue
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

Lite funderingar angående T-shirts.
Jag är 183 cm och detta är en medium. Är den inte väldigt stor för en medium? Ser ut som en large i mina ögon. Har storlekarna börjat bli större på sistone?
Angående kvalitet så har jag testat många T-shirt-märken och de flesta har tunt tyg av dålig kvalitet där det snabbt uppstår små hål och liknande. Detta gäller även väldigt dyra märken som jag hade högre förväntningar på. Lite förvånande för mig är att adidas har bäst kvalitet av de jag provat. Håller massor av tvättar utan hål eller deformering. Även Boss har t-shirts i kraftigt tyg som håller länge. Det är klart att om det är riktigt varmt kanske man vill använda en tröja med riktigt tunt tyg...


6B3775C5-1AAE-4991-A0CB-1E23CE006358.jpeg

Har gjort precis samma reflektioner ang adidas tishor. Både att de håller grym kvalitet (har flera ur deras gamla star wars-kollektion som närmar sig 10 år och fortfarande är fina!) och att de är ganska stora. Är vanligtvis mellan S och M, men adidas är alltid S. Ibland lite tight dock. 170 cm/70 kg

#224

Postad 04 juni 2019 - 17:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det blev ett par somriga sneakers.

Bifogad fil  73695A51-7E9E-46DF-9A0C-12CE016BC16D.jpeg   143,11K   14 Antal nerladdningar

#225

Postad 04 juni 2019 - 17:44

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Och jag skaffade ett par sneakers, som man nästan kan vara lite uppklädd till, eller i alla fall lite småstilig till vardags. 😁

Bifogad fil(er)



#226

Postad 04 juni 2019 - 18:27

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Lite funderingar angående T-shirts.
Jag är 183 cm och detta är en medium. Är den inte väldigt stor för en medium? Ser ut som en large i mina ögon. Har storlekarna börjat bli större på sistone?
Angående kvalitet så har jag testat många T-shirt-märken och de flesta har tunt tyg av dålig kvalitet där det snabbt uppstår små hål och liknande. Detta gäller även väldigt dyra märken som jag hade högre förväntningar på. Lite förvånande för mig är att adidas har bäst kvalitet av de jag provat. Håller massor av tvättar utan hål eller deformering. Även Boss har t-shirts i kraftigt tyg som håller länge. Det är klart att om det är riktigt varmt kanske man vill använda en tröja med riktigt tunt tyg...
attachicon.gif [url=https://www.minhembio.com/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=163220]6B3775C5-1AAE-4991-A0CB-1E23CE006358.jpeg[/url

Fast det finns ju olika sorters kvalitet.
Jag föredrar generellt tunnare t-shirts framför tjockare, de faller ofta snyggare. Det är såklart en konst att göra ett plagg som är både tunt och hållbart det är en avägning som måste göras. Vad gäller Boss, så gör de också dyra tunna t-shirts för måmga hundra kronor som bara fixar 10-15 tvättar, innan de behöver lagas efter så gott som varje tvätt. De gör också lite billigare basic-varianter som säkert fixar 50-100 tvättar. Skulle säga att de billigare Boss i basic utförande håller bättre än de dyrare, generellt men de är ju inte lika snygga.
Blir ju lite som att jämföra en kostymbyxa från Boss med ett par jeans från Boss.
Vad är kvalitet?
För mig är kvalitet ett välsytt plagg med en väl avvägd balans av elegans och hållfasthet.
Vem vill ha en T-shirt i "bävernylon" bara för att den håller bra.
Bifogar bild som visar på en snygg Boss t-shirt med opraktiskt tunt tyg som jag har för vana att kolla igenom, för att laga, efter varje tvätt. Vanligtvis hittar jag flera hål.

Bifogad fil(er)



#227

Postad 04 juni 2019 - 23:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1

Och jag skaffade ett par sneakers, som man nästan kan vara lite uppklädd till, eller i alla fall lite småstilig till vardags. 😁

Snygga!
Med diskret logga dessutom.
De Hassesolo lade bild på var också snygga, om man klarar av att bortse från den helt absurt stora och fula loggan.

#228

Postad 05 juni 2019 - 00:10

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Snygga!
Med diskret logga dessutom.
De Hassesolo lade bild på var också snygga, om man klarar av att bortse från den helt absurt stora och fula loggan.

Tack!
Ett par till med diskret logga... Så diskret att en tjej på jobbet berömde mig för mina nya fina skor, och frågade om det var Adidas. 🤣

Bifogad fil(er)



#229

Postad 05 juni 2019 - 11:20

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Lite sneakers för alla tillfällen är alltid bra. Lite mörkare färger är praktiskt när vädret inte är så pålitligt, även om den grå är en sval skön sko som lämpar sig bäst i torrt väder, så blir den i alla fall inte förstörd och sunkig direkt.

Bifogad fil(er)



#230

Postad 05 juni 2019 - 18:13

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Det blev ett par somriga sneakers.

attachicon.gif73695A51-7E9E-46DF-9A0C-12CE016BC16D.jpeg

 

Snygga och av ett riktigt kvalitetsmärke när det gäller skor!

 

EK



#231

Postad 05 juni 2019 - 19:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Snygga!
Med diskret logga dessutom.
De Hassesolo lade bild på var också snygga, om man klarar av att bortse från den helt absurt stora och fula loggan.


Jag brukar undvika stora loggor men de här tyckte jag var coola.:)

Fast det finns ju olika sorters kvalitet.
Jag föredrar generellt tunnare t-shirts framför tjockare, de faller ofta snyggare. Det är såklart en konst att göra ett plagg som är både tunt och hållbart det är en avägning som måste göras. Vad gäller Boss, så gör de också dyra tunna t-shirts för måmga hundra kronor som bara fixar 10-15 tvättar, innan de behöver lagas efter så gott som varje tvätt. De gör också lite billigare basic-varianter som säkert fixar 50-100 tvättar. Skulle säga att de billigare Boss i basic utförande håller bättre än de dyrare, generellt men de är ju inte lika snygga.
Blir ju lite som att jämföra en kostymbyxa från Boss med ett par jeans från Boss.
Vad är kvalitet?
För mig är kvalitet ett välsytt plagg med en väl avvägd balans av elegans och hållfasthet.
Vem vill ha en T-shirt i "bävernylon" bara för att den håller bra.
Bifogar bild som visar på en snygg Boss t-shirt med opraktiskt tunt tyg som jag har för vana att kolla igenom, för att laga, efter varje tvätt. Vanligtvis hittar jag flera hål.


Laga efter varje tvätt är inget alternativ om inte T-shirten får mig att se ut som Brad Pitt eller snyggare.

#232

Postad 05 juni 2019 - 19:58

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Det blev ett par somriga sneakers.

attachicon.gif73695A51-7E9E-46DF-9A0C-12CE016BC16D.jpeg

Har lite svårt för loggor generellt men annars snygga och Bally är ju ett säkert kort kvalitetsmässigt. Apropå loggor så har jag ett par sommarskor från tom ford som jag känner mig lite väl märkesnördig i bara för att det finns logga bak på sulkanten så each to their own... Gillar common projects "logga" som bara de initierade plockar upp och annars är det bara stilrent och kvalitet som skiner igenom.



#233

Postad 06 juni 2019 - 12:26

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Laga efter varje tvätt är inget alternativ om inte T-shirten får mig att se ut som Brad Pitt eller snyggare.


Ja, laga efter varje tvätt är besvärligt, men enda alternativet om jag vill använda den T-shirten. Blir väl använd 4-5 gånger på ett år.
Tur jag har många andra T-shirts jag gillar också.
Men som du ser, gör Boss även väldigt tunna T-shirts. De har alla varianter.

#234

Postad 08 augusti 2019 - 14:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Jag försöker komplettera garderoben med tidlösa klassiker av god kvalitet. Saker jag vill ha och som jag kommer att kunna använda i många år.
Senast en överrock från Bugatti i tweed. Trevlig på hösten och rymlig nog för att ha en kavaj eller en tjock varm tröja under.

Bifogad fil  6387B1B4-0C55-42EF-9E68-36D3E69773BC.jpeg   188,34K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  E17B266C-A5B2-4C37-A31D-19A50EB1B200.jpeg   305,79K   0 Antal nerladdningar

Annars är jag väldigt förtjust i denna modernare allvädersrock i syntet från J. Lindeberg. Tål vatten och har en liten dold nödhuva. Extremt mjuk, lätt och skön att ha på sig. På bilden lite skrynklig efter att ha legat i resväskan.

Bifogad fil  3325FD4C-E0F8-4E41-B5C6-C1CE8C619715.jpeg   99,77K   0 Antal nerladdningar

#235

Postad 30 augusti 2019 - 15:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Testar Eton efter allt gott jag har hört om deras skjortor.

Bifogad fil  4586F284-4E60-4060-8269-F880D2B42879.jpeg   71,16K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av hassesolo, 30 augusti 2019 - 19:15.


#236

Postad 30 augusti 2019 - 18:15

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Testar Eaton efter allt gott jag har hört om deras skjortor.

attachicon.gif4586F284-4E60-4060-8269-F880D2B42879.jpeg

 

Utmärkt val! Jag har kört ETON som arbetskläder sedan 2006 och har aldrig varit missnöjd! Kvalitén är hög och skjortorna slits inte ut eller tappar färg trotts många cykler i tvättmaskinen.

 

EK



#237

Postad 30 augusti 2019 - 19:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Eaton lol. :)

#238

Postad 01 september 2019 - 20:43

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Eaton lol. :)

 Var inte min mening att ETON i caps skulle tolkas så, det var med att jag skrev brandnamet caps av någon slags vana...  <_<

 

EK



#239

Postad 01 september 2019 - 21:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag skrattade bara åt min egen felstavning.;)

#240

Postad 02 september 2019 - 08:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Hur som helst är det bra skjortor. Jag brukar passa på att beställa när de har 30-40% rabatt (vilket händer då och då).

#241

Postad 02 september 2019 - 19:22

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Eaton gör dock bra UPS:er, kanske lite svåra att ha på sig. :)



#242

Postad 03 september 2019 - 13:00

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Nån som har erfarenhet av Grenson? Hur står märket sig i jämförelse med tex Loake? Är sugen på nedan känga...

Bifogad fil  111395_-_fred_-_dark_brown_hand_painted_calf_leather_-_brogue_boot_-_commando_sole_-_3_quarter_1.jpg   63,07K   2 Antal nerladdningar


Hur som helst är det bra skjortor. Jag brukar passa på att beställa när de har 30-40% rabatt (vilket händer då och då).

Vilken butik? 30-40% på Eton vill jag vara med på nästa gång...  :)

 

Kan även rekommendera ett besök på Vingåker Factory Outlet (vfo.se) om man har vägarna förbi. Mina senaste 8-10 Etonskjortor har jag köpt där. Dock ska man vara medveten om att utbudet varierar över tid, men jag har alltid lyckats hitta skjortor som fallit mig i smaken. Senast jag var där låg priset på 799-899 per skjorta och köpte man 3 eller fler fick man extra rabatt. 


Redigerat av peppelito, 03 september 2019 - 13:15.


#243

Postad 03 september 2019 - 17:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Etons egna hemsida.

#244

Postad 03 september 2019 - 17:36

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Nån som har erfarenhet av Grenson? Hur står märket sig i jämförelse med tex Loake? Är sugen på nedan känga...

attachicon.gif111395_-_fred_-_dark_brown_hand_painted_calf_leather_-_brogue_boot_-_commando_sole_-_3_quarter_1.jpg

 

Högre kvailitet, gör dock en hel del "modeskor" så kollektionerna är lite svajjiga. Stora i storleken, men det är ju Loake också.



#245

Postad 06 september 2019 - 20:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
peppelito: Jag ska försöka komma ihåg att lägga ett inlägg här nästa gång Eton har rea. Antar att det inte är de allra nyaste modellerna, men för mig kvittar det.

#246

Postad 07 september 2019 - 10:01

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

peppelito: Jag ska försöka komma ihåg att lägga ett inlägg här nästa gång Eton har rea. Antar att det inte är de allra nyaste modellerna, men för mig kvittar det.

ETON ändrar sällan modeller, det senaste tillskottet var Super Slim Fit som kom för några år sedan.

EK

EDIT: min formulering var inte den bästa, läs det som att jag håller med dig...

Redigerat av Unregisteredcec18524, 07 september 2019 - 10:10.


#247

Postad 07 september 2019 - 10:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har köpt denna jeansjacka. passar riktigt bra med jeans och en vit t-shirt under. funkar fint nu på hösten är det inte är alldeles för kallt ute.

Bifogad fil(er)



#248

Postad 08 september 2019 - 20:25

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

peppelito: Jag ska försöka komma ihåg att lägga ett inlägg här nästa gång Eton har rea. Antar att det inte är de allra nyaste modellerna, men för mig kvittar det.

Det tackar vi för! Bryr mig inte heller om det inte är det allra senaste från deras kollektion...

#249

Postad 10 september 2019 - 06:19

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Det tackar vi för! Bryr mig inte heller om det inte är det allra senaste från deras kollektion...

 

Annars kan du alltid prenumerera på deras nyhetsbrev. Det kommer två ggr/veckan :rolleyes:



#250

Postad 10 september 2019 - 14:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

har köpt denna jeansjacka. passar riktigt bra med jeans och en vit t-shirt under. funkar fint nu på hösten är det inte är alldeles för kallt ute.


Snygg. Jag har inte använt min jeansjacka så mycket efter som det blev lite väl poppis denna sommaren. Nästan alla har gått runt i jeansjackor.:)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.