Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#2201

Postad 08 oktober 2021 - 18:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1

Antivaxxers finns ju t o m i riksdagen. Senaste exemplet på IVA nu.

Det här känner jag att jag har missat.

#2202

Postad 08 oktober 2021 - 19:06

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Mattias Karlsson ligger på S:t Görans för svår Corona.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 08 oktober 2021 - 19:07.


#2203

Postad 08 oktober 2021 - 19:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Mattias Karlsson ligger på S:t Görans för svår Corona.

trist. hoppas han repar sig.



#2204

Postad 08 oktober 2021 - 19:24

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
Kanske ändras statistik för män mellan 20-45 nu?

Dessa antivaxxare som nu belastar IVA torde ha egen taxa...

Kostnader för ett vårddygn kan uppskattas till 50 000 - 80 000 kronor, vilket innebär att den svenska intensivvården kostar uppemot 6-7 miljarder kronor per år. Medelvårdtiden, 2,7 dygn, har varit oförändrad sedan 2011

Redigerat av PML73, 08 oktober 2021 - 19:26.


#2205

Postad 08 oktober 2021 - 19:56

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Dessa antivaxxare som nu belastar IVA torde ha egen taxa...

Det kommer ju inte att inträffa men jag tycker inte det är orimligt.

Jag såg att man erbjudit ovaccinerade 200 kronor för att vaccinera sig, syftet var att se on det hade någon effekt på vaccinationsviljan. Det visade sig att det hade det vilket inte var helt väntat med tanke på den ganska blygsamma summan. Varför inte kombinera ris och ros? 200 kronor om du vaccinerar dig, 50 000 per dygn om du hamnar på iva och inte är vaccinerad. Det går nog inte heller att genomföra i praktiken :) .

 

Gällande Mattias Karlsson så tycker jag det är trist att han blivit sjuk, men hans skäl för att inte vara vaccinerad är inte acceptabelt som jag ser det. "Inte hunnit", då prioriterar man fel. 


Redigerat av Mr_Tom, 08 oktober 2021 - 19:57.


#2206

Postad 08 oktober 2021 - 20:12

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
Tom,

Skratt, det rimliga vore väl att alla vaccineras förstås. Vill någon nu inte vara en del av helheten torde det rimliga vara att flytta utomlands.

Redigerat av PML73, 08 oktober 2021 - 20:13.


#2207

Postad 09 oktober 2021 - 09:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Det kommer ju inte att inträffa men jag tycker inte det är orimligt.

Jag såg att man erbjudit ovaccinerade 200 kronor för att vaccinera sig, syftet var att se on det hade någon effekt på vaccinationsviljan. Det visade sig att det hade det vilket inte var helt väntat med tanke på den ganska blygsamma summan. Varför inte kombinera ris och ros? 200 kronor om du vaccinerar dig, 50 000 per dygn om du hamnar på iva och inte är vaccinerad. Det går nog inte heller att genomföra i praktiken :) .

 

Gällande Mattias Karlsson så tycker jag det är trist att han blivit sjuk, men hans skäl för att inte vara vaccinerad är inte acceptabelt som jag ser det. "Inte hunnit", då prioriterar man fel. 

Hans mor fick bältros gav han som ursäkt tydligen till att avvakta :)  Sen så avslöjar detta rätt så mycket hur korrupt sjukvården är om de ska ha 50-80000 för ett vårddygn. Bör kunna få ned kostnaden brutalt mycket.



#2208

Postad 09 oktober 2021 - 10:25

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Hans mor fick bältros gav han som ursäkt tydligen till att avvakta :)  

Jag har sett ett par olika förklaringar. Dels att han väntade tills dom som hade större behov av vaccin fått sina doser, dels att han haft mycket på jobbet, dels att han inte såg sig som riskgrupp. Det är naturligtvis tråkigt att han drabbats men detta är resultatet av en felprioritering, som han själv också säger nu. Och nu upptar han en vårdplats.

 

Sen så avslöjar detta rätt så mycket hur korrupt sjukvården är om de ska ha 50-80000 för ett vårddygn. Bör kunna få ned kostnaden brutalt mycket.

Korruption tycker jag är ett ord som man skall vara försiktig med om man inte vet väldigt väl vad man pratar om :) .

Säg 50 000 per dygn, det blir ca 2 000 per timme. Det tycker inte jag är något exceptionellt för en sådan verksamhet. Jag vet vad en kvalificerad ingenjörstjänst kostar per timme och 2 000 för en iva-plats låter inte som ett bra "bevis" för korruption :) .

 

Däremot, 50 000 skattekronor per dygn för något som enkelt kunnat undvikas, det försvarar jag inte. Men jag skippar den politiska diskussionen :) .



#2209

Postad 09 oktober 2021 - 11:42

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 3

Personligen tycker jag att det är mer trist att vårdpersonalen får mer onödiga coronafall att handskas med för att folk inte vaccinerar sig än att Mattias Karlsson är sjuk.



#2210

Postad 09 oktober 2021 - 12:42

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 2

Personligen tycker jag att det är mer trist att vårdpersonalen får mer onödiga coronafall att handskas med för att folk inte vaccinerar sig än att Mattias Karlsson är sjuk.

Jag håller med dig.

 

Om alla som kan vaccinera sig gör det, jag undrar hur det skulle påverka sjukvården. Och då i förlängningen möjligheten att genomföra viktiga operationer istället. 



#2211

Postad 09 oktober 2021 - 13:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
Vårdplatser kostar på grund av den redundans man måste inneha för oväntat förlopp som kan uppkomma. Samlat är vårdplatserna billiga trots allt men tanke på allt som ingår. Jämför gärna med IT-konsulter, influencers osv som gärna debiterar 3.000kr eller mer i timmen för lite kodning eller flashning i s.k. sociala medier.

Nej, som jag ser det är det olyckligt att hamna på sjukhus. Om du gör det pga hybris eller religiös åskådning borde priset bli högre att betala.

#2212

Postad 09 oktober 2021 - 14:44

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 2

Självfallet ska även ovaccinerade ha rätt till vård. Däremot så blir det ju en form av ödets ironi just här. Mattias är riksdagsledamot (även f.d. gruppledare) för ett parti som sedan pandemins början har spytt galla över att Sverige har misslyckats med att skydda sin befolkning, men klarar inte själv att ta sina vaccindoser.

 

Ska ju tilläggas att med just offentliga medlen ska man vara väldigt vaksam på vad de går till. Finns gott om folk som är väl medvetna om att statligt ägda bolag, offentlig sektor etc. är kassakor om man som underleverantör får långsiktiga avtal med. Är ju inte för inte som vissa s.k. "regnbågsinfluencers" fakturerar bortåt 50-70,000 kr plus moms för en 60 minuter lång föreläsning åt en kommun eller skola.



#2213

Postad 09 oktober 2021 - 16:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 2

Självfallet ska även ovaccinerade ha rätt till vård. Däremot så blir det ju en form av ödets ironi just här. Mattias är riksdagsledamot (även f.d. gruppledare) för ett parti som sedan pandemins början har spytt galla över att Sverige har misslyckats med att skydda sin befolkning, men klarar inte själv att ta sina vaccindoser.

 

Ska ju tilläggas att med just offentliga medlen ska man vara väldigt vaksam på vad de går till. Finns gott om folk som är väl medvetna om att statligt ägda bolag, offentlig sektor etc. är kassakor om man som underleverantör får långsiktiga avtal med. Är ju inte för inte som vissa s.k. "regnbågsinfluencers" fakturerar bortåt 50-70,000 kr plus moms för en 60 minuter lång föreläsning åt en kommun eller skola.

 

inte värre än andra politiker som är ute och reser och som julshoppar och liknande saker mitt under rådande pandemi.

Men såklart så ska offentliga personer som dessa föregå med gott exempel.



#2214

Postad 09 oktober 2021 - 17:20

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Det är väl rasande värre att kosta skattebetalare för idioti att INTE vaccinera sig än att följa allmänna råd om hur man shoppar exemplariskt. Foliehattar skyller alltid från sig.

#2215

Postad 09 oktober 2021 - 17:23

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Eftersom Mattias har kunnat vaccinera sig i flera månader blir det mer klandervärt än att julhandla i innerstaden i min bok. Fast det är ju klart att två fel inte ger ett rätt.



#2216

Postad 09 oktober 2021 - 17:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Det är väl rasande värre att kosta skattebetalare för idioti att INTE vaccinera sig än att följa allmänna råd om hur man shoppar exemplariskt. Foliehattar skyller alltid från sig.

haha "Shoppa exemplariskt" :D



#2217

Postad 09 oktober 2021 - 17:43

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 1
Klubben för intern beundran börjar oroväckande bli politisk här inne.

#2218

Postad 09 oktober 2021 - 17:54

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Andreas, ja din semester var ju inte olik exemplarisk shopping, som jag förstår det. Men det är klart. Alltid värre när någon annan gör något.

#2219

Postad 09 oktober 2021 - 18:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Andreas, ja din semester var ju inte olik exemplarisk shopping, som jag förstår det. Men det är klart. Alltid värre när någon annan gör något.


Min pappa höll på att dö. Vad skulle jag gjort?

#2220

Postad 09 oktober 2021 - 19:11

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Min pappa höll på att dö. Vad skulle jag gjort?

 

Jag håller med dig. Det är en enorm skillnad mellan att julshoppa och att resa för att besöka en sjuk förälder när man dessutom redan har haft covid-19 och är immun.

 

Om nu inte PML73 syftar på julfirandet (?) med smittspridning, vilket jag tycker var onödigt. Men det är ändå värre när politiker inte följer de råd och föreskrifter de själva genomdriver eftersom det har en moralisk effekt på befolkningen.



#2221

Postad 09 oktober 2021 - 19:14

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

haha "Shoppa exemplariskt" :D

Är det Stefan Lövéns shopping du tänker på? Han höll väl enligt uppgift  avstånd och var ensam i butiken, eller vet du något annat? Att jämföra det med att någon inte vaccinerat sig trots att han haft några månader på sig, tycker du verkligen det är likartat?



#2222

Postad 09 oktober 2021 - 19:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 2

Är det Stefan Lövéns shopping du tänker på? Han höll väl enligt uppgift  avstånd och var ensam i butiken, eller vet du något annat? Att jämföra det med att någon inte vaccinerat sig trots att han haft några månader på sig, tycker du verkligen det är likartat?

 

det handlar ju om så mycket mer än att vara ensam just i butiken.

Tex sa han ju att man ska undvika offentliga platser. Man skulle inte göra saker som inte var absolut nödvändiga.

 

Sen kanske han var ensam just i butiken, men hur var det på vägen dit?  Vem stötte han på i dörren? hur kom han dit?

Sen som sagt så ska han föregå med gott exempel om någon när han står offentligt och säger att ingen annan bör gå ut och julshoppa.

 

Men om det nu är okej att han höll avstånd, då är det väl okej att alla andra åkte ut också? Då hade det inte varit så lätt att hålla avstånd och det borde han själv ha förstått vad han sände för signaler när han agerade som han gjorde.

 

Han skyllde på att han aldrig handlat online förut och att det var därför.

En ynklig bortförklaring. Då kunde han be någon vuxen visa honom hur man gör för det är inte så svårt.

 

 

Ni kan inbilla er att hans agerande var okej men det var det inte och kommer aldrig bli.



#2223

Postad 09 oktober 2021 - 19:39

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 1

Att Löfven kunde hålla avstånd berodde nog till stor del på att man såg till att det blev så. En statsminister har ju ett par, tre gorillor med sig. Det är inte omöjligt att de motade undan folk.



#2224

Postad 09 oktober 2021 - 19:57

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 1

Ni kan inbilla er att hans agerande var okej men det var det inte och kommer aldrig bli.

Andreas, jag ställde en ganska enkel fråga men den kom inget svar på. Men jag tycker det är intressant att du har så bra koll på de rekommendationer som gällde ;) .

 

Jag tycker också han skulle föregå med gott exempel och det är väl högst diskutabelt om han gjorde det då. Men att ligga på iva och vara ovaccinerad är väl inget bra föreöme heller? Och alla borde väl ha följt rekommendationerna, eller vad tycker då?



#2225

Postad 09 oktober 2021 - 20:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1

Andreas, jag ställde en ganska enkel fråga men den kom inget svar på. Men jag tycker det är intressant att du har så bra koll på de rekommendationer som gällde ;) .

 

Jag tycker också han skulle föregå med gott exempel och det är väl högst diskutabelt om han gjorde det då. Men att ligga på iva och vara ovaccinerad är väl inget bra föreöme heller? Och alla borde väl ha följt rekommendationerna, eller vad tycker då?

sorry, hade faktiskt tänkt att svara på det men glömde det :)

självklart är det inte samma sak och det var inte det jag menade heller.

 

och att ligga på iva ovaccinerad är verkligen illa. det har jag också nämnt tidigare i tråden då jag har två st arbetskollegor som gjort det.



#2226

Postad 09 oktober 2021 - 20:08

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

sorry, hade faktiskt tänkt att svara på det men glömde det :)

självklart är det inte samma sak och det var inte det jag menade heller.

 

och att ligga på iva ovaccinerad är verkligen illa. det har jag också nämnt tidigare i tråden då jag har två st arbetskollegor som gjort det.

Lite lustig, för nu säger du väl det motsatta jämfört med #2213  ;) ?



#2227

Postad 09 oktober 2021 - 20:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Lite lustig, för nu säger du väl det motsatta jämfört med #2213  ;) ?

nej då har du otur när du tänker. men vi behöver inte fördjupa oss i det :)
 



#2228

Postad 09 oktober 2021 - 21:02

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

inte värre än andra politiker som är ute och reser och som julshoppar och liknande saker mitt under rådande pandemi.

Men såklart så ska offentliga personer som dessa föregå med gott exempel.

 

nej då har du otur när du tänker. men vi behöver inte fördjupa oss i det :)
 

Andreas,

 

Du kommenterade väl Filmsamlarens synpunkt om att Mattias Karlsson missat sina vaccindoser. Sedan skriver du i ett senare inlägg att shopping inte är jämförbart med att ligga på iva ovaccinerad. 

 

Jag tror inte det är jag som har otur i detta fallet. Men jag håller med dig, vi behöver inte fördjupa oss i det ;) .


Redigerat av Mr_Tom, 09 oktober 2021 - 21:17.


#2229

Postad 09 oktober 2021 - 21:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Andreas,

 

Du kommenterade väl Filmsamlarens synpunkt om att Mattias Karlsson missat sina vaccindoser. Sedan skriver du i ett senare inlägg att shopping inte är jämförbart med att ligga på iva ovaccinerad. 

 

Jag tror inte det är jag som har otur i detta fallet. Men jag håller med dig, vi behöver inte fördjupa oss i det ;) .

ta en vända till och se om du kommer fram till något annat. annars släpper vi det :)
 



#2230

Postad 09 oktober 2021 - 21:55

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

ta en vända till och se om du kommer fram till något annat. annars släpper vi det :)
 

Om du inte vill förtydliga ditt svar så släpper jag det  :) .



#2231

Postad 09 oktober 2021 - 22:07

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

haha "Shoppa exemplariskt" :D


Han höll ju 20 meter distans med hjälp av Säpo vakter. Exemplarisk julshopping. Nu har inte medelsvensson tillgång till Säpo dock

#2232

Postad 09 oktober 2021 - 22:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Han höll ju 20 meter distans med hjälp av Säpo vakter. Exemplarisk julshopping. Nu har inte medelsvensson tillgång till Säpo dock

exakt. och det vet ju såklart herr Löfven



#2233

Postad 10 oktober 2021 - 04:28

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Asg, att tro att en resa till sthlm(dit man inte bor) för semester med tillhörande restaurangbesök osv på agendan. Skulle vara i närheten av att hämta ut reparerad utrustning. Torde få vem som helst att dra igen kaksmularen när man jämför med de som faktiskt sköter sig gällande att dra in på samkväm och sociala sammanhang som inte är nödbedd. Ett skämt.

Andreas, alltid tråkigt när ens närmaste familj far illa, men... Med vilken moralisk rättighet är nöjesresor motiverade i pandemim?Samt vilken medicinsk expertis hjälpte du din far med när du for iväg till Budapest? Det blev ju en riktig soppa av den resan.

 

Edit,

 

-... Och nu våldsamma demonstrationer i Itallien mot vaccinpassen... På riktigt, är det på riktigt att folk verkligen är så korkade? I Italien är mellan 75-76% helt eller delvis vaccinerade. Om de ovaccinerade som bråkar med ordningsmakten idag utgör en liten klick av blott 25% torde de följa majoritetens modell. Eller betala extra för eventuell vård i framtiden samt riskavgift på skatten för foliehatten.  B)


Redigerat av PML73, 10 oktober 2021 - 05:44.


#2234

Postad 10 oktober 2021 - 09:31

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Asg, att tro att en resa till sthlm(dit man inte bor) för semester med tillhörande restaurangbesök osv på agendan. Skulle vara i närheten av att hämta ut reparerad utrustning. Torde få vem som helst att dra igen kaksmularen när man jämför med de som faktiskt sköter sig gällande att dra in på samkväm och sociala sammanhang som inte är nödbedd. Ett skämt.

 

 

Din chef är inte så smart när han åker och hämtar ut en reparerad rakapparat i julhandeln under pandemin. Finns inga giltiga ursäkter alls.


Redigerat av Buddypresley, 10 oktober 2021 - 10:16.


#2235

Postad 10 oktober 2021 - 10:01

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Din chef är inte så smart när han åker och hämtar ut en reparerad rakapparat i julhandeln under pandemin. Finns inga giltiga ursäkter alls.

Tänker du på Lövén när du skriver "Din chef" så är han regeringschef och statsminister, vilket väl är samma sak. Är han chef över PML73 men inte samtidigt över dig och mig? Det kanske finns någon koppling som jag missat  :) ?

 

Gällande andreassofus agerande under pandemin så får han väl kommentera det själv.


Redigerat av Mr_Tom, 10 oktober 2021 - 10:08.


#2236

Postad 10 oktober 2021 - 10:33

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0
Bråka nu inte sönder tråden med politik.

#2237

Postad 10 oktober 2021 - 10:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Bråka nu inte sönder tråden med politik.

Det är ju vad den här tråden går ut på?



#2238

Postad 10 oktober 2021 - 10:54

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Det är ju vad den här tråden går ut på?

Jag gillade den bättre när vi gemensamt skrattade åt foliehattarna...

#2239

Postad 10 oktober 2021 - 11:46

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Jag har bara EN chef. Min fru.

#2240

Postad 10 oktober 2021 - 14:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Dom här antivaxxarna som tror på konstiga konspirationsteorier om corona och vaccinet tror även på andra underligheter. T.ex. en man i USA skriver att han ska sluta äta för det går att överleva på luft och solsken. En svensk kvinna skriver att hon köpt en glasflaska som strukturerar om vanligt kranvatten till ett bättre vatten, https://flaska.se/ En svensk artist säger att har varit ombord på ett UFO. Ja, listan kan göras lång. 



#2241

Postad 10 oktober 2021 - 15:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
"laddat med frekvenser" :D

Ärligt talat, det där kan inte vara lagligt.

Redigerat av pacman, 10 oktober 2021 - 15:07.


#2242

Postad 10 oktober 2021 - 15:19

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Finns dessa antivaxxare också i riksdagen? Det verkar ju rimligt med tanke på IVAbesök...

#2243

Postad 10 oktober 2021 - 15:25

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Finns dessa antivaxxare också i riksdagen? Det verkar ju rimligt med tanke på IVAbesök...

Vet ej, men det är inte osannolikt.



#2244

Postad 10 oktober 2021 - 16:40

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Dom här antivaxxarna som tror på konstiga konspirationsteorier om corona och vaccinet tror även på andra underligheter. T.ex. en man i USA skriver att han ska sluta äta för det går att överleva på luft och solsken. En svensk kvinna skriver att hon köpt en glasflaska som strukturerar om vanligt kranvatten till ett bättre vatten, https://flaska.se/ En svensk artist säger att har varit ombord på ett UFO. Ja, listan kan göras lång. 

Flaskan laddas tydligen med en orgonkanon. Det var ett nytt begrepp för mig men jag Googlade och det är pseudovetenskap som handlar om esoterisk energi: https://en.wikipedia.org/wiki/Orgone . Där tappade jag intresset så jag läste inte mer. Jag har en maskin som laddar vattnet med kolsyra. Jag vet inte om det blir bättre men jag gillar smaken  :) .

Ett studiebesök på ett UFU tycker jag låter spännande  :) .

 

Flaskan låter som rent bedrägeri. Det borde vara straffbart att sälja med den reklamen om det inte redan är det.


Redigerat av Mr_Tom, 10 oktober 2021 - 16:40.


#2245

Postad 10 oktober 2021 - 16:45

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Finns dessa antivaxxare också i riksdagen? Det verkar ju rimligt med tanke på IVAbesök...

Om riksdagen skall vara representativ så borde det väl vara så  :) .



#2246

Postad 10 oktober 2021 - 17:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Dom här antivaxxarna som tror på konstiga konspirationsteorier om corona och vaccinet tror även på andra underligheter. T.ex. en man i USA skriver att han ska sluta äta för det går att överleva på luft och solsken. En svensk kvinna skriver att hon köpt en glasflaska som strukturerar om vanligt kranvatten till ett bättre vatten, https://flaska.se/ En svensk artist säger att har varit ombord på ett UFO. Ja, listan kan göras lång. 

 

Rekommenderar Scimandan på Youtube. Han tar en titt på många av dessa konspirations-stollar. ;)

 

Några exempel:

 

Anti-vaxxer anmäler regeringen i England:

https://www.youtube....h?v=KJMfnVeo7XY

 

Video från ISS är filmat i en källare, och de hänger upp och ner:

https://www.youtube....9nWvpIdc&t=663s

 

Magiskt kranvatten (igen):

https://www.youtube....h?v=ObRa9g5zsBA

 

Stenar på parkering är skelett från jättar:

https://www.youtube....h?v=XmpzInvWbBY

 

Mördar-strålning från 5G:

https://www.youtube....h?v=rlLuDvz13Sw

 

Skydda dig från mobilens strålning med aluminiumfolie:

https://www.youtube....h?v=AaaiohOfpcw

 

osv ;) 


Redigerat av Ageve, 10 oktober 2021 - 17:13.


#2247

Postad 10 oktober 2021 - 17:38

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Om riksdagen skall vara representativ så borde det väl vara så  :) .


Ack så sant, tråkigt bara att skattbas går till att ifrågasätta och motarbeta klinisk vetenskap.

#2248

Postad 10 oktober 2021 - 18:56

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Ack så sant, tråkigt bara att skattbas går till att ifrågasätta och motarbeta klinisk vetenskap.

Instämmer, men tyvärr så är det ju oundvikligt och just vaccinmotstånd är ju en ny fråga rent politiskt. Men jag droppar den diskussionen :) . 



#2249

Postad 11 oktober 2021 - 08:22

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Hittade följande länk i en antivaccingrupp på FB (som jag ännu inte blivit utspakrkad från...):
https://newsvoice.se...8NEjCyrYKMAjXuw

Det intressanta är inte innehållet eftersom det i princip är gammal skåpmat, utan mer författaren Jens Jerndal. I slutet på "artikeln" presenteras han bl.a. som: "...f.d. förste kanslisekreterare i UD, förste ambassadsekreterare och chargé d´affaires a.i. i Pakistan..."

Det är tur att det står f.d. på ovan poster han påstås ha suttit på.

Läs gärna även kommentarerna efter "artikeln". Jag säger bara - Jösses!

Redigerat av peppelito, 11 oktober 2021 - 08:49.


#2250

Postad 11 oktober 2021 - 10:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Hittade följande länk i en antivaccingrupp på FB (som jag ännu inte blivit utspakrkad från...):
https://newsvoice.se...8NEjCyrYKMAjXuw

Det intressanta är inte innehållet eftersom det i princip är gammal skåpmat, utan mer författaren Jens Jerndal. I slutet på "artikeln" presenteras han bl.a. som: "...f.d. förste kanslisekreterare i UD, förste ambassadsekreterare och chargé d´affaires a.i. i Pakistan..."

Det är tur att det står f.d. på ovan poster han påstås ha suttit på.

Läs gärna även kommentarerna efter "artikeln". Jag säger bara - Jösses!

Hittade detta i ett forum från 2009. Samma idéer då som nu

Efter att ha försökt föra ett samtal med denne man via e-post ett tag kan jag konstatera att han definitivt är en äkta förvillare, rent ut sagt en skogstokig konspirationsteoretiker av rang.

Det som sticker mig *allra mest* i ögonen (av ett stort smörgåsbord av alternativ) är hans envetna ståndpunkt att, hör och häpna, HIV *inte* orsakar AIDS. Han menar istället att AIDS är ett kombinationssyndrom, att HIV aldrig isolerats/återfunnits hos en AIDS-sjuk, och att kopplingen mellan det ("oskyldiga") HIV-viruset och AIDS är en konspiration av de amerikanska läkemedelsföretagen, med syfte att sälja stora mängder dyra (och helt fejkade) bromsmediciner - och att det i själva verket är så att bromsmedicinerna i sig själva utgör den största faran. Han menar att ett bra sätt att bota sig från AIDS t.ex. är alternativmedicinska örter och homeopati. Samt att användandet av kondom i själva verket *ökar* risken att drabbas av AIDS.

Redigerat av frollic, 11 oktober 2021 - 18:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.