Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ljud funderingar/problem efter nyinköpt tv !!

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 november 2017 - 14:17

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

hallå!! 

vet inte hur jag ska börja men jag köpte en ny tv Philips 55PUS7502/12 här om veckan 

och jag har en denon 1100w förstärkare som funkar för mig men har lite funderingar! 

allt sitter ju med HDMI från förstärkaren till tv  typ :Telia digital tv ,htpc ,Xbox one och en blu-ray spelare . och allt fungerar bra 

 

men jag har satt en optisk kabel från tv  digital out till förstärkares digital in pga att när jag kör netflix /smart tv funktionerna eller kör film från usb minnet så får jag inget ljud från HDMI kopplingen då och så är ju riktigt om jag fattat det rätt 

så därför satte jag dit en optisk sladd 

 

nu till problemen

¤  när jag kör en film från usb minnet med dts ljud så synkar det fel ljudet kommer fortare än ljudet och man kan lägga in en fördröjning på tv men det funkar inte och man kan även göra en fördröjning på denon MEN INTE PÅ DIGITAL IN  bara på HDMI !!!!

ser jag på usb ingången så får jag inte fram menyn till förstärkare pga att jag kör genom tv och ljudet via en optisk 

 

försökte sätta en HDMI kabel från tv och HDMI 2 ner till förstärkare och in på typ dvd/blu-ray ingången men fick inget ljud då stoppade jag i den optiska så hoppade ljudet igång direkt  

 

vad ska jag göra ? kan jag göra något?? 

 

 

¤ sen netflix är det låg ljudnivå ut ?? får ju trycka upp förstärkare 10 snäpp för att få lika som på digital tv från Telia .. eller är det tv ??? för det är ju den så sänder ut signalen till förstärkare !! 

 

¤  sen kör jag smart tv på tv som typ youtub måste jag ställa tv på stereo och inte multi channel för att få utljud till förstärkaren genom den optiska kabel ..

 

sen tycker jag att när man kör dolby digital typ 5.1 7.1 så är centern så låg  nästa ibland jag föredrar att köra stereo dolby pro logic 2 på systemet då den blir bättre ljud men man vill ju få det riktigt när man kan kör dolby digitalt 

 

kanske någon snäll kan hjälpa mig med mina funderingar

gör jag något fel eller finns det någon inställning på förstärkare som jag missat ??

 

Med vänlig hälsning peter 


Redigerat av h0llowman, 06 november 2017 - 14:37.


#2

Postad 07 november 2017 - 17:30

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Bump! Ingen som har några förslag?

#3

Postad 07 november 2017 - 22:05

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Okej hur gör jag då? Sry tyckte jag hade bra koll på det här men nu är jag vilse
Är det en inställning? Eller ska jag koppla hdmi på något vis just nu har jag kopplat följade på hdmi in :
Telia digital tv-cbl/sat
Xbox one - game
Blu-ray - blu-ray
Htpc - mediaplayer
Sen upp till tv på hdmi out

Mvh peter

#4

Postad 08 november 2017 - 07:11

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Har tittat i manualen är du säker på att det finns Arc på min förstärkare?
HITTADE DET 😀 ARC SATT VISST PÅ AUDIO OUT på förstärkaren men vad ska jag aktivera i inställningar då? för att få det att fungera?


Mvh Peter

Redigerat av h0llowman, 08 november 2017 - 08:06.


#5

Postad 08 november 2017 - 11:21

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
😤 får det fan inte att fungera. När jag byter till usb på tv och spelar upp en film så får jag bild men inte något ljud om jag tar bort den optiska kabel. Ska kag sätta dit en till hdmi kabel och låsa den till en ingång på förstärkaren nu har jag testat att stängt av digital tv oxh kört på den ingången och även varit in på hdmi inställningar på förstärkaren och pillat runt men inget ljud. 😤

#6

Postad 08 november 2017 - 14:40

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

hm har nu fått hjälp med hifi klubbens support att aktivera ARC( tror det var aktiverad redan innan jag pillade runt )  och även varit kontakt med philips support och kollat tv och den har arc /easy linken på . men fungerar inte fortfarande  :wacko: ​ . 

men jag funderar på det där med om jag tittar på Telia digital tv och ändrar till usb minne på tv så hör jag ju fortfarande ljudet från den !!

fast jag slår på en film och ser på . ska den bryta ljudet då från digital tv och gå på usb minnet ljud 

 

 

knepigt det här med teknik ?? :blink: 



#7

Postad 08 november 2017 - 15:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Oftas är det bara en viss HDMI-ingång på TVn som har ARC. Har du satt kabeln i rätt ingång?



#8

Postad 08 november 2017 - 18:18

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

hallå !! det är ARC på alla hdmi anslutningar (4ST)  en har även MHL i sig ..

 

det jag inte fattar och skrivit om förut  är om det funkar som så om jag sitter och ser på digital tv på tv och sen blir jag sugen på att se en film från usb stickan och sätter på filmen bryter verkligen ARC ljudet från digital boxen och tar usb ljudet ?? 

 

mvh peter



#9

Postad 09 november 2017 - 20:00

h0llowman
  • h0llowman
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Okej varför jag är lite envis är att det blir grymt mycket bättre bild från usb minnet direkt in i tv.har en htpc som jag kam köra filmer genom Tror tv skalar upp det bättre mot uhd.
Och det är bara ljudet(dts)som synkar fel
När jag har en film med det annars funkar det ju med dolby digital och går ju alltid att köra pro logic 2
Sen är det ju det där att det ska ju funka
Med arc m.m det är det som stör mig lite



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.