Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blir de så här när man fyllt 30?

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 september 2010 - 16:38

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 1
Har en fundering jag måste få skriva av mej om. De är så att jag känner att jag aldrig typ gör något på helgen, pga de knappt är någon som hör av sig till mej. Nästan alltid jag som får höra av mej till mina polare. Detta började för typ 2år sen.

När jag ringer och frågar polarna om man ska göra något på helgen så säger dom vi kan ju höras senare och hitta på något, Men när man hörs senare så kommer vi tillslut fram till att det inte händer något utan det blir typ en lugn kväll framför tv.

Sen när måndagen kommer igen så kan man ringa upp polarna igen och kolla läget och fråga vad dom gjorde i helgen. Då visar det sig att dom gjort en hel del utan att höra av sig. När jag ringer och hör om man ska göra något till helgen så lägger ja även fram ider på vad man kan göra, Är det så att jag håller på att förlora mina vänner?

#2

Postad 11 september 2010 - 10:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Förmodligen. Jag rensade ut lite bland mina vänner för några år sen. Det kan nog vara så att man tröttnar på varandra om man har varit polare i allt för många år.. Man börjar irritera sej på småsaker, och allt eftersom blir det bara svårare och svårare att umgås och bortse från dom där små skitsakerna.
En riktig polare är en riktig polare oavsett tid och situation. En sån man kan ringa till precis när som helst och vara hundra på att den ställer upp. Minst en sån bör alla ha. Har du en sån vet du vem det är.

Polare som bara vill vara polare när det passar kan man ju ha, men dom är ju inte värda speciellt mycket..

Behöver du tjata på folk för att dom ska vilja umgås med dej, då är dom inte dina vänner. Så är det bara.
Det var den typen jag rensade ut.

Jag hade dessutom en del "polare" som aldrig hörde av sej, aldrig ringde tillbaks, aldrig svarade på mess, men när det vankades grillfest hemma hos mej så ringde dom.. "Tjena Baker, Jag hörde att det var grillfest i helgen"...

Dom bad jag fara åt hellvete, och har inte pratat med än idag, och saknar dom inte heller... ;)

Sen är det ju kanske många som har småbarn, och då hamnar man ju i en liten annan sits.. Det får man ju acceptera att det förmodligen blir mycket hemmasittande för dom..
MEN om ett gäng polare trots allt har hittat på något, men inte ringt till dej....
Be hela bunten fara åt hellvete.. Polare på nåder vill i alla fall inte jag vara.. Du hittar nya... :D

Redigerat av Bakerman, 11 september 2010 - 10:31.


#3

Postad 11 september 2010 - 12:07

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

  • 5 090 inlägg
  • 0

Förmodligen. Jag rensade ut lite bland mina vänner för några år sen. Det kan nog vara så att man tröttnar på varandra om man har varit polare i allt för många år.. Man börjar irritera sej på småsaker, och allt eftersom blir det bara svårare och svårare att umgås och bortse från dom där små skitsakerna.
En riktig polare är en riktig polare oavsett tid och situation. En sån man kan ringa till precis när som helst och vara hundra på att den ställer upp. Minst en sån bör alla ha. Har du en sån vet du vem det är.

Polare som bara vill vara polare när det passar kan man ju ha, men dom är ju inte värda speciellt mycket..

Behöver du tjata på folk för att dom ska vilja umgås med dej, då är dom inte dina vänner. Så är det bara.
Det var den typen jag rensade ut.

Jag hade dessutom en del "polare" som aldrig hörde av sej, aldrig ringde tillbaks, aldrig svarade på mess, men när det vankades grillfest hemma hos mej så ringde dom.. "Tjena Baker, Jag hörde att det var grillfest i helgen"...

Dom bad jag fara åt hellvete, och har inte pratat med än idag, och saknar dom inte heller... ;)

Sen är det ju kanske många som har småbarn, och då hamnar man ju i en liten annan sits.. Det får man ju acceptera att det förmodligen blir mycket hemmasittande för dom..
MEN om ett gäng polare trots allt har hittat på något, men inte ringt till dej....
Be hela bunten fara åt hellvete.. Polare på nåder vill i alla fall inte jag vara.. Du hittar nya... :D

+1.

Redigerat av Unregistered1254, 11 september 2010 - 12:07.


#4

Postad 11 september 2010 - 12:20

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Mycket kloka ord från dej bakerman som jag tänker ta till mej. Vet att jag har 2 polare som jag kan ringa närsom helst på dyngnet som jag kännt i 22år ungfär, Och dom ställer upp till 100 procent. Och de är 1 av dom som har småbarn så han förstår ja ju precis som du säger att dom blir mycket hemmasittande. Får acceptera situationen som den är och kolla om man kan hitta nya bekantskaper ;) Som sagt detta va en tanke som slog mej iveckan om varför det blivit så här. Nu känns de lite klarare i huvudet. Tack åter igen för tipsen.

#5

Postad 17 september 2010 - 19:12

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Hur har det utvecklat sej...?

#6

Postad 18 september 2010 - 07:02

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0
Man får skaffa nya polare. Många av mina äldre polare är trött småbarnsföräldrar med hus och tjej. Så jag har hittat nya polare som "lever livet" nu istället.

#7

Postad 18 september 2010 - 09:19

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Känner igen det där och startade en tråd om just det med antalet vänner man har.

Fått för mig att vänner kommer och går under livets gång medans de allra bästa består (kanske man har 2-3 såna på sin höjd). Man växer ifrån varandra på någotvis och även om man försöker umgås så blir det inte som det var förr ändå.

#8

Postad 19 september 2010 - 14:58

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
bakerman22: Det har väll gått så där. Pratade lite med mina väner iveckan och frågade yttligare några gånger om vi skulle hitta på något, Fick dessvärre samma svar igen som vanligt. Har dock gjort en chansning i lördags och ringde en tjejpolare och frågade om vi skulle hitta på något, Vilket resulterade i en trevlig dag på naturhistoriska muset ;) Och när vi kom hem därifrån så ringde vi upp min barndomsvän som dock har barn och frågade om vi kunde hitta på något men då hade dom besök av grannarna, Så ja och tjejpolaren bestämde oss för att bara ta en slökväll med en film. Kändes okej ändå, Nu kändes det verkligen som man gjorde något med sin helg iallfall. ;)

#9

Postad 19 september 2010 - 20:32

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Det låter som en toppen helg, tappa inte bort henne bara ;)

Det blir så ibland tyvärr att vissa vänner får gå, men då får man bara försöka att hitta nya.

#10

Postad 20 september 2010 - 07:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

bakerman22: Det har väll gått så där. Pratade lite med mina väner iveckan och frågade yttligare några gånger om vi skulle hitta på något, Fick dessvärre samma svar igen som vanligt. Har dock gjort en chansning i lördags och ringde en tjejpolare och frågade om vi skulle hitta på något, Vilket resulterade i en trevlig dag på naturhistoriska muset :) Och när vi kom hem därifrån så ringde vi upp min barndomsvän som dock har barn och frågade om vi kunde hitta på något men då hade dom besök av grannarna, Så ja och tjejpolaren bestämde oss för att bara ta en slökväll med en film. Kändes okej ändå, Nu kändes det verkligen som man gjorde något med sin helg iallfall. :)


Är hon en ren kompis, eller en potentiell flickvän...?

#11

Postad 21 september 2010 - 18:29

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Bakerman: Just nu så ren kompis.

#12

Postad 21 september 2010 - 18:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Bakerman: Just nu så ren kompis.


Är ni båda singlar så går det nog ett tag.. :)
Om båda fattar tycke blir ni ett par. :) Om bara den ena fattar tycke blir ni ovänner.. ;)

#13

Postad 21 september 2010 - 19:31

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Mmm, Kanske stannar på det stadiet vi har idag och då har ja ju en jäv.... bra kompis :)

#14

Postad 21 september 2010 - 21:46

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
:)

#15

Postad 07 mars 2012 - 23:24

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Var rädda om de vänner ni har!

Själv hade jag vänner innan jag skaffade fru, sen hade jag bara en vän. Då mina vänner tyckte jag var tråkig som satte min fru i första rummet, så att säga, och det var min fru. Idag är jag skilld, då hon stack med en annan kille som var yngre, Och har inga riktiga vänner längre :(

Tröstar mig med mitt hus och biorum istället... Hur patetiskt det än låter!

#16

Postad 08 mars 2012 - 00:05

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Du hade inga riktiga vãnner! Det var parasiter. Var glad du sliper dessa blodsugare! Du har bara 2 vãnner. Dina fõräldrar.
Nya kompisar/polare kan du skaffa när som helst. Till sommaren bõr ett nytt forum for ensamma vara igang. Har sjalv reggat mig dar.
homealone.se
Men det ar ganska tyst dar an.:(

#17

Postad 08 mars 2012 - 15:24

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Nu vet jag vad som behövs för att folk ska hänga med nu förtiden, SPRIT. Säger man det ordet så kommer de, men säger man att man inte har det, då blir de ointresant hm :blink: Så min slutsats är att folk inte kan åka ut och hälsa på utan att supa nu mer! Vart tog tiden vägen då man kunde bjuda över sina vänner på en enkel kopp kaffe?

#18

Postad 08 mars 2012 - 20:08

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 1

Nu vet jag vad som behövs för att folk ska hänga med nu förtiden, SPRIT. Säger man det ordet så kommer de, men säger man att man inte har det, då blir de ointresant hm :blink: Så min slutsats är att folk inte kan åka ut och hälsa på utan att supa nu mer! Vart tog tiden vägen då man kunde bjuda över sina vänner på en enkel kopp kaffe?


Svenskar är ett osäkert folk som har svårt att umgås utan sprit. Vi knyter näven i fickan när vi blir arga itsället för att visa vår ilska.
När vi dricker blir vi högljudda och slåss gärna.

Vi super på helgen, bröllop, begravningar, födelsedagar, midsommar, nyår, jul, semester, konferanser mm.

#19

Postad 10 mars 2012 - 00:30

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Kalemski: Kikade in på länken till forumet du gav. Sidan verkar va igång nu kan ju va något för den som söker nytt folk att umgångs/prata med.

#20

Postad 10 mars 2012 - 00:54

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
Kul att se att man inte är ensam iaf.
Är nu 31 år och träffar nästan aldrig några vänner.
Jobbet är det enda sociala man har kvar, träffar iofs väldigt mycket folk där, men hemma är det bara familjen.
Har 3 barn, 5 3 och 1 år.

#21

Postad 10 mars 2012 - 01:15

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Mitt enda tips! Köp en stereo, det är det enda som hjälper :D Helst en Krell ;) Då blir man lycklig :D Musik hjälper mot allt, så även film ;)

Redigerat av Unregistered2141, 10 mars 2012 - 03:22.


#22

Postad 10 mars 2012 - 01:56

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

  • 784 inlägg
  • 0
Hifi_Perra: Du ser man behöver inte vända sig speciellt långt för att finna vänner :) Ikväll har det dock vart en riktigt seg kväll för mej. Har vart sugen på att kasta några ord med nån eller hitta nya kamratskaper fått något infall, Dock inte funnit nån tillräckligt intresant.

#23

Postad 10 mars 2012 - 03:00

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Nej, jag behövde bara ta mig ett kvartér bort :D

Redigerat av Unregistered2141, 10 mars 2012 - 03:01.


#24

Postad 12 mars 2012 - 10:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Man får respektera att folk inte har tid eller inte vill umgås hela jäkla tiden. De flesta vänner jag har träffar jag bara ett par gånger om året. Det räcker för mig iaf. Jag föredrar att hålla mig för mig själv större delen av tiden. Mycket möjligt att de jag känner tycker jag är lite tråkig när jag inte vill umgås så ofta men så är det bara. Att gå ut och ta en öl och snacka skit är inte speciellt intressant tycker jag.

#25

Postad 12 mars 2012 - 19:45

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
En sida där man kanske kan hitta nya vänner på är:

www.aktivitetssidan.se

Varför inte dra igång en ny tråd nånstans på detta forum : Nya vänner sökes....
Eller vad det nu skulle kunna heta, gör den till klistrad tex.
Iom att vi gillar just hemmabio och det som kretsar runt det + en hel del annat som bla ses i Off Topic så
borde det finnas bra grund att bygga vänskap på.
Vi finns i olika delar av sverige och i en mängd olika åldrar och nog fan borde det finnas folk som vill ha fler vänner, varför då leta på andra sidor (självklart kan man det) När det kunde gå även här...

Kanske nåt för nån Mod att fundera på.

Redigerat av Unregistered592cec63, 12 mars 2012 - 19:55.


#26

Postad 19 maj 2015 - 20:12

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0
När jag var helsingel var jag ofta ensam ute på massor med aktiviteter. Ville ingen hänga på så var det inga problem för mig att gå ut ensam. Jag kan gå på teatrar, konserter, utställningar, föreläsningar, museer. Är det fint väder tar jag med mig kameran och en bra bok och sätter mig på en skärgårdsbåt. Vid slutbryggan tillbringar jag några timmar med lite god mat eller kaffe med dopp. Jag hittar på massor med aktiviteter på min fritid.
Visst kollar folk in mig när jag kommer ensam men jag intalar mig att det är folk som sällan får gå ut och att dom är avundsjuka på mig som självsäkert flyter runt och bara njuter av livet.
Jag tycker att det är synd att singlar har så svårt att ta sig ut utan sällskap. Hitta på något istället för att häcka framför dumburken och tyck synd om er!
Annars tillbringar jag mycket tid med mina närmaste vänner. Ett gäng som brutit upp när sista barnet lämnat boet och sambon blivit tråkig. Ingen i gänget har minsta intresse av att skaffa ny sambo eller lägga ner energi på att leta upp en ny partner. Eftersom något bättre begagnat inte finns. Ungefär 100% av alla människor i vår omgivning tycker att vi är skitäckliga. Jag är med i flera föreningar där många vägrar prata med mig. Varför denna reaktion från folk i vår omgivning? Jo vi är ett gäng som gillar att hitta på massor med trevliga aktiviteter men eftersom vi inte har minsta intresse av att jaga sexpartners har vi ett polyamoröst förhållande vilket innebär att vi har sexuella förhållande med våra vänner "hetro". Jag stormtrivs med att med självsäkerhet flyta runt bland folk och vara singel.

#27

Postad 27 maj 2015 - 17:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

När jag var helsingel var jag ofta ensam ute på massor med aktiviteter. Ville ingen hänga på så var det inga problem för mig att gå ut ensam. Jag kan gå på teatrar, konserter, utställningar, föreläsningar, museer. Är det fint väder tar jag med mig kameran och en bra bok och sätter mig på en skärgårdsbåt. Vid slutbryggan tillbringar jag några timmar med lite god mat eller kaffe med dopp. Jag hittar på massor med aktiviteter på min fritid.
Visst kollar folk in mig när jag kommer ensam men jag intalar mig att det är folk som sällan får gå ut och att dom är avundsjuka på mig som självsäkert flyter runt och bara njuter av livet.
Jag tycker att det är synd att singlar har så svårt att ta sig ut utan sällskap. Hitta på något istället för att häcka framför dumburken och tyck synd om er!
Annars tillbringar jag mycket tid med mina närmaste vänner. Ett gäng som brutit upp när sista barnet lämnat boet och sambon blivit tråkig. Ingen i gänget har minsta intresse av att skaffa ny sambo eller lägga ner energi på att leta upp en ny partner. Eftersom något bättre begagnat inte finns. Ungefär 100% av alla människor i vår omgivning tycker att vi är skitäckliga. Jag är med i flera föreningar där många vägrar prata med mig. Varför denna reaktion från folk i vår omgivning? Jo vi är ett gäng som gillar att hitta på massor med trevliga aktiviteter men eftersom vi inte har minsta intresse av att jaga sexpartners har vi ett polyamoröst förhållande vilket innebär att vi har sexuella förhållande med våra vänner "hetro". Jag stormtrivs med att med självsäkerhet flyta runt bland folk och vara singel.

 

 

håller med dig. Är singel själv och 34 år och man har inte samma kompiskrets längre som förr i tiden. har väl 5 nära kompisar kanske som jag haft i snart 15 år.  börjar dock tröttna på att vi aldrig kan göra något tillsammans. det är alltid någon som inte har råd och någon har inte lust och så.  Vi har tex aldrig varit ute och rest tillsammans vilket tror jag är ganska ovanligt för ett kompisgäng. 

 

Har börjat tröttna på det och gör mycket själv nu för tiden.  Jag fotar ju mycket och då är jag alltid själv vilket är mitt eget val.  Men har även börjat resa själv då jag alltid är trött på att få ett nej så fort man föreslår något. 

Att resa ensam är något jag uppskattar mer och mer faktiskt. Har varit på kreta, gotland, öland och runt omkring i sverige ensam. 

Ska till gotska sandön själv i sommar, även norska fjällen om en månad ensam. Kommer även beställa en resa till belgien nu i dagarna som jag drar iväg ensam på. 

Tänker inte ens fråga mina kompisar om dom vill med.



#28

Postad 27 maj 2015 - 18:07

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Det enda man vet om livet är att man föds och dör ensam. Vänner kommer och går pga diverse olika omständigheter som man ofta inte rår över. Har insett efter 50 år att vänner per definition är bekantskaper med varierande varighet i längd.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.