Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony KDF-E42/E50A11 *

2934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 oktober 2005 - 14:54

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Vad tror ni om den här:

http://www.sonystyle...ction_42to51TVs

Finns en väldigt omfattande tråd i USA om den:

http://www.avsforum....ighlight=E50A10

En högupplöst 50-tummare som kan fås för cirka 17500:-. Visserligen får man ett djup på 40 cm på köpet, men ändå?

Redigerat av Martin.M, 25 juli 2006 - 11:32.


#2

Postad 07 november 2005 - 19:26

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Verkar som denna TV är ganska het i England just nu. Finns ett flertal trådar om den på Avforums bl a denna. Släpps i Sverige nu i november enligt Sony Sverige. Länk till Sonys sida

Verkar dock heta A 12 när det gäller 50tummaren, A11 är 42tummaren. Verkar som folk i england anser att den ger otroligt mycket för pengarna. Har dessutom inbyggd DVB-T mottagare med kortplats för boxerkort. Finns en annan tråd också på Avforums med diverse screenshots.

Jag tänker iaf åka till Sonycenter och kolla in den så fort den släpps till butikerna.

#3

Postad 07 november 2005 - 23:45

Anamorphic
  • Anamorphic
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Finns det några som helst fördelar med bakprojektions-tv? Jag har bara upplevt nackdelar med denna typ av skärm. Dålig betraktningsvinkel och ljusstyrka, kontrast och dålig bildkvalitet. Det enda som talar För.. är väl pris per tum. Vad tycker ni?

Redigerat av Anamorphic, 07 november 2005 - 23:45.


#4

Postad 08 november 2005 - 00:04

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Helt klart är pris per tum avgörande, men det beror också på att jag inte tycker man kan tala om "hembio" på tex en 42 tums plasma... minst 50-60 tum tycker jag behövs för att få nån bio känsla överhuvudtaget. Ett alternativ för den (som jag) inte tycker plasma är värd sina pengar mot vad man får, samt vill ha stor bild utan att behöva mörklägga osv som man behöver med frontproj, dessutom blir TV dåligt på frontprojjarna.

#5

Postad 08 november 2005 - 10:38

blueberry
  • blueberry
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när de dyker upp i butiker? Ska jag shoppa bakproj för typ 20.000 (inkl bänk) så vill man ju gärna kolla in den i verkligheten.

//Blueberry

#6

Postad 08 november 2005 - 10:48

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Enligt Sony kommer den att komma ut i butiker nu i slutet av november.

Såg förresten att ersättningslampor till denna TV inte kostade mer än 199 dollar i USA. Bra mycket billigare än vad de verkar kosta till vissa DLP-apparater.

#7

Postad 08 november 2005 - 14:07

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Finns det några som helst fördelar med bakprojektions-tv? Jag har bara upplevt nackdelar med denna typ av skärm. Dålig betraktningsvinkel och ljusstyrka, kontrast och dålig bildkvalitet. Det enda som talar För.. är väl pris per tum. Vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>


Om man läser - den väldigt omfattande - tråden jag bifogade så verkar nästan alla vara mycket nöjda med bildkvaliteten på HD-material samt att bildkvaliteten är bra, i alla fall i förhållande till andra modeller i samma segment, vad gäller analog och digital tv. Kort och gott verkar tv-n prestentera en mycket bra bildkvalitet så länge in-signalen är bra. Sedan så är nog svärtan bättre på plasma, i alla fall generellt. Medan du här får bättre skärpa. Och då handlar det i slutänden om vad man är känsligast för. Själv, ifall jag går in på Elgiganten och kikar på 30 olika tv-apparater, så tycker jag nästan alltid att de som har den skarpaste bilden är de som också har den bästa bilden. Men jag har förstått att det är väldigt olika vad man är känslig för när det gäller bildkvalitet. Många verkar värdera svärtan högre. Men den här Sonyn använder en ny teknik för att förbättra svärtan, och verkar lyckas ganska okej, i förhållande till de flesta andra bakprojjar.
För mig personligen är det möjligheten att få 50 högupplösta (skarpa) tum för att kunna ersätta både dator, tv och projektor - och till ett överkomligt pris. Denna tv verkar också ha alla in- och utgångar man kan behöva - hdmi, vga, 3 st komponent osv. Dessutom verkar den ha väldigt gott om inställningsmöjligheter.

#8

Postad 08 november 2005 - 15:44

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Jag pratade med Sonycenter i Stockholm idag.
Den kommer in tidigast början december, som det ser ut nu sa dom.
Den har blivit försenad för att godkännandet från boxer drar ut på tiden.

Har själv bokat en på Technistore, 17100:- med prisjaktrabatt.

#9

Postad 08 november 2005 - 15:59

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
He he, pratade med Sony Center i Sundsvall idag :)
Dom trodde dom skulle få dit den till den 24 november vid deras nyinvigning av butiken.

#10

Postad 08 november 2005 - 16:19

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Kan nån förklara för en newbie vad skillnaden på bakproj.TV är när det är LCD och DLP?
50 Tum e ju stooor bild kanske för stort för 3m till tv?

Velar mellan LCD 37 tum gött o hänga på väggen men 50 tums skärm är mums med undrar vilken ger bäst bild om man håller sig runt samma prisklass och ser dvd-film?

/Tobbe

#11

Postad 09 november 2005 - 10:21

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Kan nån förklara för en newbie vad skillnaden på bakproj.TV är när det är LCD och DLP?
50 Tum e ju stooor bild kanske för stort för 3m till tv?

Velar mellan LCD 37 tum gött o hänga på väggen men 50 tums skärm är mums med undrar vilken ger bäst bild  om man håller sig runt samma prisklass och ser dvd-film?

/Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är inte särskilt insatt i tekniken, men av vad jag har läst så har DLP-tekniken, om jag minns rätt, bättre svärta än LCD-panelerna. Men att många varnar för något de kallar "Rainbow effect" hos DLP, något som tydligen bara vissa ser och störs av men som man störs väldigt mycket av om man väl ser det.

#12

Postad 09 november 2005 - 10:24

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Ok då är det mindre "regnbågseffekt" på LCD-Paneler då kanske?

//Tobbe

#13

Postad 09 november 2005 - 13:07

Skyride
  • Skyride
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Hej, vi kommer att ha KDF-E50A11 och KDF-E42A11 hemma för demo och i lager so fort de släpps. KDF-E50A12 är för den engelska marknaden.

MVH
Håkan
Sony Center Sundsvall


/ Skyride

#14

Postad 09 november 2005 - 13:34

blueberry
  • blueberry
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har dessa apparater digitalutgång? Den amerikanska varianten verkar ha optisk utgång (enl avsforum) men man vet ju aldrig...

//Blueberry

#15

Postad 09 november 2005 - 15:33

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Mmm, men den amerikanska versionen ger inte ifrån sig 5.1 ljud utan bara PCM stereo genom digiutgången, så det är väl inte så himla spännande... blir nog till att koppla direkt till stärkaren som vanligt!

#16

Postad 09 november 2005 - 15:46

blueberry
  • blueberry
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Det var ju illa. Då faller ju halva ideén med att ha digitalmottagare i TVn... Om man inte kan få ut 5.1 via TVn, varför ska jag då ha Boxer i st för vanlig kabelTV?

//Blueberry

#17

Postad 09 november 2005 - 16:00

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Menar du analog kabeltv så är ju svaret uppenbart, bättre bild med boxer.
Men du kanske menar digital kabel-TV, dvs Comhem?

#18

Postad 09 november 2005 - 16:02

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Lite roligt med modelbeteckningen på denna,
på sony.se heter den KDF-E50A12 på ett ställe, och KF-E50A10E på ett annat.
Och här på prisjakt heter den KDF-E50A11

#19

Postad 09 november 2005 - 16:12

blueberry
  • blueberry
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jo visst får jag bättre bild med Boxer. Men jag vill ju givetvis även kunna få ut 5.1 om jag ska använda CA-modulen som finns i dessa tv-apparater. Annars måsta jag ju ivarjefall köpa extern digitalbox. (O då faller ju liksom ideén med CA-modul i TVn...)

Sen är jag dock lite fundersam över att de amerikanska varianterna endast ska hantera PCM. Jag citerar från användarmanualen:
"You can use the TV's DIGITAL AUDIO (OPTICAL) OUT jack to connect a digital audio device that is PCM/Dolby Digital compatible, such as an audio amplifier."

Betyder inte detta att den klarar av att skicka vidare Dolby Digital sändningar?

//Blueberry

#20

Postad 09 november 2005 - 18:27

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Ok då är det mindre "regnbågseffekt"  på LCD-Paneler då kanske?

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>


Regnbågseffekten tror jag är knuten endast till DLP-tekniken.

#21

Postad 09 november 2005 - 19:40

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Hm, jag kollade litet nogrannare, ber om ursäkt! - det verkar som att den amerikanska varianten kan skicka 5.1 ljud genom den digitala utgången, men bara om man använder den inbyggda tunern i TVn. dvs, man kan inte "koppla igenom" 5.1 ljud genom tex dvd spelare ->hdmi->TV->receiver.

Alltså, bara ett litet problem för den med extern boxer låda, då måste man fortfarande koppla ljudet direkt till receivern.

Regnbågar uppstår pga av färghjulet i en DLP, LCD använder tre paneler och därmed inget färghjul, = inga regnbågar

#22

Postad 10 november 2005 - 21:07

Per_We
  • Per_We
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
..Jag väntar på denna TV också...
Jag började skriva om denna på Avforums.com (sign PeWe) där DLP TV härskade och inget fanns om Sonyn. Fick många mothugg från DLP fanatikerna om hur dålig denna måste vara och inget mot DLP...
Bakproj tråden bytte sedan namn för att även täcka SONYN eftersom intresset för denna var befogat. Nu är det många som lovordar denna ! :-)

Det är lite segt att fortfarande vänta på den svenska modellen... :)
Länk till ett tidigare inlägg med mera info om Sonyn med Svensk manual och länkar till USA-modellens ägare. Se även länk där de olika bild teknikerna beskrivs..
Klicka här..

#23

Postad 11 november 2005 - 11:01

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Det är lite segt att fortfarande vänta på den svenska modellen... :D
Länk till ett tidigare inlägg med mera info om Sonyn med Svensk manual och länkar till USA-modellens ägare. Se även länk där de olika bild teknikerna beskrivs..
Klicka här..

<{POST_SNAPBACK}>


Jag läste igenom omdömena från ägare till tv-n. Men man får nog ta sådana omdömen, i synnerhet sådana korthuggna, med en nypa salt - många är nog angelägna om att rättfärdiga sitt köp... Men jämför man med den amerikanska monstertråden, och mängden av ägare där, så verkar omdömena spegla dessa ägares uppfattning någorlunda väl. I tråden är dock en del ganska kritiska, även om flertalet kritiserar tv-n för sådant den inte kan rå för - att källan är dålig, eller att tv-n helt enkelt är 50 tum stor, eller att deras digital-box inte fungerar särskilt bra.
För alla som är intresserade av tv-n skulle jag rekommendera att man läser igenom tråden. Just mängden av inlägg gör att man får en väldigt bra bild av tv-n.

#24

Postad 11 november 2005 - 12:57

Per_We
  • Per_We
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Val av modell och teknik med uteslutningsmetoden gällande 50":
Plasma: Kostar ca: 40.000:- om den skall ha HDTV upplösn. 1280 x 720, 25-30.000:- för upplösning som kan visa dagens DVD:ers fulla potential. Billiga plasma har ju endast 480 linjer.

LCD: Kostar ännu mer än plasma, sedan kan man ju undra hur eftersläpningar stör tittandet.

Bakproj: Här är ju endast DLP och LCD intressanta eftersom de är relativt slanka i måtten.
Här får man en TV som kan visa HDTV bild, dvs 1280 x 720 för 17-30.000:-

DLP TV: kan eventuellt vara ett problem p.g.a. ev. regnbågseffekter och att bilden är helt beroende av ett hjul som snurrar snabbt, 5-10.000 v/min.

Slutsats: Det finns endast ett alternativ kvar, SONY's nya 50" LCD bakproj som har många nöjda köpare. (Drygt 17.000 kan man ju betala och glömma relativt snabbt, prismässigt som en 2-v charterresa för 2 pers)

Skulle pengar inte vara styrande så är ju Pioneers 6:e generations 50" plasma ett läckert val, drygt 40.000:-!
Sedan kanske man ändå vill uppgradera längre fram när 1920 x 1080 eller högre finns som std eller att ny teknik finns för billig peng, t.ex. SED.

#25

Postad 11 november 2005 - 13:30

blueberry
  • blueberry
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har nu kollat den svenska manualen och det verkar inte som att den har en digital utgång för att skicka Dolby Digital. För mig är det helt obegripligt att man har en CA-modul för digital-TV men man TAR BORT den digitala utgången för ljud som uppenbarligen finns på den amerikanska modellen. Vad ska jag då har för nytta av CA-modulen?!?

Bedrövligt Sony!

//Blueberry

#26

Postad 11 november 2005 - 16:19

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Bedrövligt Sony!

//Blueberry


Onekligen , får en våldsam lust att dra igång lite mailbombning beträffande Sonys trångsynthet. Nåväl, tänker iaf själv plita ner ett mail och ifrågasätta deras tankegångar eller snarare brist på :D Undrar om man öht får något svar :D

Edit: skickade detta nyss

[email protected]

Sony KDF-E50A11 frågor

Hej är mycket intresserad av denna nya TV. Men detta gör mig skiträdd...... Har ni plockat BORT DIGITALA LJUDUTGÅNGEN från den inbyggda DVB-T mottagaren så att det endast finns Audio-ut RCA för endast stereo. Surroundljud till hemmabioreceivern då ??? Är inte tanken med inbyggd DVB-T mottagare att man ska slippa en extern sådan. Det finns som kanske bekant alltid en optisk eller koaxial ut för surroundljud på nyare boxermottagare, .....

Har nämligen sett manual till den amerikanska modellen där ljudutgång digital out finns och manual på svenska modellen med denna ljudutgång bortplockad.

Redigerat av Spiritwalker, 11 november 2005 - 16:34.


#27

Postad 11 november 2005 - 16:46

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Har nu kollat den svenska manualen och det verkar inte som att den har en digital utgång för att skicka Dolby Digital. För mig är det helt obegripligt att man har en CA-modul för digital-TV men man TAR BORT den digitala utgången för ljud som uppenbarligen finns på den amerikanska modellen. Vad ska jag då har för nytta av CA-modulen?!?

<{POST_SNAPBACK}>


Något annat som är smått obegripligt är hur man kan konstruera en 50" hdtv och sedan komma på tanken att spara pengar på inte ha PIP? Det är närmast provocerande.

Men man kan ju för en billig penning sätta in ett tv-kort i datorn.

#28

Postad 11 november 2005 - 16:54

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Skit också!
ingen digital ut !? Det har jag missat.
Är det så tänker jag avbeställa min !
(Pip klarar jag mig dock utan)

#29

Postad 11 november 2005 - 21:18

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0

Har nu kollat den svenska manualen och det verkar inte som att den har en digital utgång för att skicka Dolby Digital. För mig är det helt obegripligt att man har en CA-modul för digital-TV men man TAR BORT den digitala utgången för ljud som uppenbarligen finns på den amerikanska modellen. Vad ska jag då har för nytta av CA-modulen?!?

<{POST_SNAPBACK}>


Något annat som är smått obegripligt är hur man kan konstruera en 50" hdtv och sedan komma på tanken att spara pengar på inte ha PIP? Det är närmast provocerande.

Men man kan ju för en billig penning sätta in ett tv-kort i datorn.

<{POST_SNAPBACK}>



Ja, men kom ihåg att denna modell är snikversionen - "den riktiga" bakprojjen hittar du här http://www.sonystyle...ture-KDSR50XBR1, har tyvärr inte sett några rykten om den nånsin hittar till sverige.

#30

Postad 11 november 2005 - 23:22

blueberry
  • blueberry
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Ja, men kom ihåg att denna modell är snikversionen - "den riktiga" bakprojjen hittar du här http://www.sonystyle...ture-KDSR50XBR1, har tyvärr inte sett några rykten om den nånsin hittar till sverige.


Enligt tidigare uppgifter här på Hembio.com ska denna version (R50XBR1) EJ tas hem till Sverige.

Snikversioner är helt OK. Det som retar mig är att denna version (E50A11) har digital utgång i USA och att DVB-T möjligheten nu blir helt oanvändbar. Jag tycker tom att det är märkligt att Boxer godkänner denna TV men det är jag kanske ensam om att tycka...

//Blueberry

#31

Postad 12 november 2005 - 21:28

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Läste på sony.se, i specen där att tv-n har "Dynamisk bild & bild" - vad innebär det? Motsvarar det PIP? Och längre ner på Antal mottagare står det 2.0. Innebär detta att den har bild i bild och två tuners, alltså?

#32

Postad 12 november 2005 - 23:15

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Tv:n har två mottagare, en analog och en digital (DVB-T). Den kan dock inte visa bild i bild mellan dessa två inbyggda, man väljer endera analog eller digital. Däremot efter vad jag läst på nån tysk sida kan den visa bild och bild via extern bildvisare typ video. (Jag har så på min Finlux 32" också). Man väljer alltså tv:ns bild plus kanalen från videon. Borde väl också funka med extern digitalmottagare istället för videon t ex en hdtvklar dvb-s för canal digital :blink:

#33

Postad 13 november 2005 - 08:55

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Tv:n har två mottagare, en analog och en digital (DVB-T). Den kan dock inte visa bild i bild mellan dessa två inbyggda, man väljer endera analog eller digital. Däremot efter vad jag  läst på nån tysk sida kan den visa bild och bild via extern bildvisare typ video. (Jag har så på min Finlux 32" också). Man väljer alltså tv:ns bild plus kanalen från videon. Borde väl också funka med extern digitalmottagare istället för videon t ex en hdtvklar dvb-s för canal digital  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Förstår jag dig rätt: Innebär "dynamisk bild & bild" att den kan visa bild i bild via extern källa? Och vad betyder i så fall "dynamisk bild & text", vilket det också står att den har. Vad gäller bild i bild via extern källa så stämmer det nog, eftersom de i USA kan använda bild i bild-funktionen på deras digitalboxar och visa på Sonyn. Och på tal om det: Finns det dvd-inspelare som har dubbla tuners och bild-i-bild-funktion? I så fall borde väl också det fungera?

#34

Postad 13 november 2005 - 12:10

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
dynamisk bild&text skulle isåfall innebära att den delar av bilden i en texttv-halva och en bildhalva, så är det iaf på min Finlux 32" (återigen :blink: )

Visst finns det iaf hårddiskinspelare med dubbla tuners t ex denna Dilog eller för htpcvarianten hauppauge TV-kort
Vet dock inte om det finns ren bild-i-bildfunktion på dessa. Måste läsa på mer isf eller kanske någon annan här :P

Men ärligt talat blir jag lite osäker med detta prat om "dynamisk".

Redigerat av Spiritwalker, 13 november 2005 - 12:14.


#35

Postad 13 november 2005 - 17:40

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Hm, min gissning är att "dynamisk" kanske syftar på att man kan visa de två ingångarna på olika sätt, dvs 50/50, eller ena källan som en liten ruta i högra hörnet osv...

#36

Postad 13 november 2005 - 22:38

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
den här rackaren har verkligen fångat mitt intresse.
när den kommer någonstans så att man kan kolla på den så kommer jag skynda dit.
visst var det någon som hade den beställd?
i så fall får du berätta vad du tycker o så! :-)

Mvh
Beagle

#37

Postad 13 november 2005 - 23:03

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
spela spel o surfa på denna är det risk för inbränningar då? lär välvara mindre känslig än plasma men problemet finns väl ändå där ..eller?

#38

Postad 13 november 2005 - 23:41

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Nej, LCD är 100% immun mot inbränningar, du kan spela hur mycket du vill.

#39

Postad 15 november 2005 - 10:24

blueberry
  • blueberry
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Efter mailkonversation med Sony så står det klart att denna TV EJ kommer ha digital ljudutgång. Där rök den beställningen...


//Blueberry

#40

Postad 15 november 2005 - 21:24

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Efter mailkonversation med Sony så står det klart att denna TV EJ kommer ha digital ljudutgång. Där rök den beställningen...


//Blueberry

<{POST_SNAPBACK}>


Du får köpa ett par trådlösa hörlurar med surroundljud. :)

#41

Postad 16 november 2005 - 00:11

paulson96
  • paulson96
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
jag är inte så het på det här, men vad är grejen med att den inte har en digital ljudutgång? vad är det man inte kan göra då?

#42

Postad 16 november 2005 - 02:07

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Du kan inte använda den inbyggda digital TV tunern (boxer) till att lyssna på surroundljud, endast gammal hederlig stereo. Mycket synd, gör att jag i min värld likställer det med att TVn har vanlig analog tuner, alltså måste man ha extern boxer låda. ;)

#43

Postad 16 november 2005 - 13:25

Tribal
  • Tribal
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Enligt ett mail från bra ljud & bild(www.braljudbild.se) så kommer inte dessa apparater förren tidigast efter jul.

Å andra sidan så kanske det finns andra företag som får leverans tidigare.

Någon som hört om något företag kommer att få hem dessa snart? Man är ju otroligt nyfiken på denna TV!!! ;)

#44

Postad 16 november 2005 - 15:16

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Efter jul? ajdå... sist jag hörde runt var det iaf till jul... men det kanske är olika på olika affärer förstås.

#45

Postad 16 november 2005 - 18:59

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Efter jul? ajdå... sist jag hörde runt var det iaf till jul...  men det kanske är olika på olika affärer förstås.

<{POST_SNAPBACK}>


Såg att Voxon har "Leveranstid ca 1 vecka".

#46

Postad 16 november 2005 - 21:16

slippman
  • slippman
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
jo.... men jag tvivlar, eftersom sony center inte kan få dem förrens mitten december - strax före jul sist jag frågade... de borde vara litet lätt prioriterade före voxon ;)

#47

Postad 17 november 2005 - 22:36

Unregistered3d83a54f
  • Unregistered3d83a54f
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Hej!

Här kommer en länk till en videoreview av denna TV

http://reviews.cnet....56&cval=1437856

#48

Postad 18 november 2005 - 08:44

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Efter mailkonversation med Sony så står det klart att denna TV EJ kommer ha digital ljudutgång. Där rök den beställningen...


//Blueberry

<{POST_SNAPBACK}>

HUR I HELA...Kan man göra så? Ingen digital ljud? Jag som tänkt köpa en TV med inbyggd Boxer för att slippa läppsynk problem och kunna flytta min Boxer låda till den andra TV'n...Och så gör de såhär när man hittar en bra TV???

SUCK! Kan man göra nåt? Kan Sony ta in en annan modell...gör nåt...nån...snälla!

#49

Postad 18 november 2005 - 10:41

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Efter mailkonversation med Sony så står det klart att denna TV EJ kommer ha digital ljudutgång. Där rök den beställningen...


//Blueberry

<{POST_SNAPBACK}>


Fast iofs. OM det nu blir HDTV på boxer så behöver man ju en ny extern box då iaf, så då kanske man får leva med att inte ha DD.

Det jag e orolig för e läppsync problem, vad tror ni om det med denna TV????

#50

Postad 18 november 2005 - 11:49

lljooo
  • lljooo
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
I Pricerunner har den nu dykt upp även som KDFE50A12U. I informationen står att den har Ljudtyp: BBE Digital. Vad innebär det? Bra Ljud & Bild säljer tv-n och anger DSP Digital ljudbehandling.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.