Paynova
Postad 01 December 2005 - 06:54
Redigerat av Unregistered1013, 01 December 2005 - 06:55.
Postad 01 December 2005 - 08:34
Postad 01 December 2005 - 09:00
Inga nackdelar alls som jag märkt iaf. Fyller på plånboken via Internetbanken och sedan är det bara att handla. Rabatten ligger som "Presentkort" (50kr) som används vid köp på tex CD-WOW (tyvärr inte många andra butiker som delar ut presentkort hittills annars).Finns det några nackdelar eller är det bara att gå och inkassera 50 spänn direkt?
Just nu har jag tre presentkort på CD-WOW som jag skall nyttja före 5 dec (tror jag det var). Antar att man får tillgång till dessa direkt när man reggar sig men inte helt säker.
Edit: Man måste handla för minst 129kr per presentkort. Men det gör ju att man kan köpa tex helt nya cds för 79kr fraktfritt då och då. Inte illa!
Redigerat av Unregistered1013, 01 December 2005 - 09:04.
Postad 01 December 2005 - 09:44
1) du kan bara skaffa tre presentkort till din plånbok. Vill du sedan fortsätta med köporgien fungerar det inte att försöka hämta tre till. Valet blir då att helt enkelt skaffa ytterligare en Paynova-plånbok.
2) om du kopplat ex. ett Visa-kort till din plånbok så kan du INTE koppla samma kort till den 2:a plånboken. Omvägen man tvingas ta är att först överföra pengar till plånbok 1 och sedan göra en ytterligare överföring mellan plånbok 1 och 2.
Den andra manövern känns kanske lite halvtrist och onödig, men det verkar tyvärr vara priset man får betala om man vill ha fler än de inledande tre presentkorten. Bortsett från det har Paynova fungerat exemplariskt: har köpt en 15 - 20 filmer från CD-Wow och betalat på detta sätt. Aldrig något krångel. Jag kände mig för en tid sedan lite trött på att handla från CD-Wow, men med detta system blev det genast väldigt svårt att låta bli...
Rätta mig gärna om någon tycker att punkt 1 eller 2 inte stämmer. De bygger helt på egna erfarenheter.
Redigerat av AgentFlynt, 01 December 2005 - 09:44.
Postad 01 December 2005 - 10:08
Däremot så återkommer detta presentskortserbjudande då och då. Kollade min historik och jag tycks ha köpt 7 cd/dvd med presentkort sedan i Juni. Innan dess var det säkert ytterligare några.1) du kan bara skaffa tre presentkort till din plånbok. Vill du sedan fortsätta med köporgien fungerar det inte att försöka hämta tre till. Valet blir då att helt enkelt skaffa ytterligare en Paynova-plånbok.
Flera plånböcker var ju ett tips. Tror inte jag orkar/kan med det dock.
Postad 01 December 2005 - 10:19
När det nuvarande presentkortserbjudandet startade för några veckor sedan kunde man dock få hem nya presentkort till redan existerande plånböcker.
Visst, att "administrera" flera plånböcker känns som sagt lite halvtrist. Å andra sidan känns det som om det är värt det. Ta bara exemplet med AvP: Unrated Edition. 70 spänn billigare hos CD-Wow jämfört med Axelmusic. Det kallar jag prisskillnad!
Postad 01 December 2005 - 12:19
Har inte råkat ut för ovan. De gånger jag fått nya presentkort har det nog alltid varit via ett mail med länk och då har det alltid funkat (om jag minns rätt). Har nog aldrig provat med mer än ett erbjudande i taget antar jag.Du har helt rätt. Många har tidigare lyckats få fler än tre kort till samma plånbok, men just nu verkar det vara tji. Om mitt minne inte sviker mig så får man visserligen upp ett meddelande som säger något i stil med "din plånbok har nu fyllts på med nya presentkort", men när man sedan loggar in så finns där likt förbaskat inga presentkort.
När det nuvarande presentkortserbjudandet startade för några veckor sedan kunde man dock få hem nya presentkort till redan existerande plånböcker.
Borde väl kunna lägga upp min sambo iaf. Känns inte som att jag utnyttjar systemet alltför mycket då.Visst, att "administrera" flera plånböcker känns som sagt lite halvtrist. Å andra sidan känns det som om det är värt det. Ta bara exemplet med AvP: Unrated Edition. 70 spänn billigare hos CD-Wow jämfört med Axelmusic. Det kallar jag prisskillnad!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?